Gå til innhold

Ned 19 kg, helst igår!


Gjest loone

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrus

Så bra Loone!!! Håper kroppen din snart er i gang igjen. Du får nyte pengene så lenge de varer :( Bruk dem før de blir borte!

 

Nå har jeg innsett at jeg ikke kommer til å klare det her i sommer om jeg ikke får noen ekstra motivasjon til å kaste meg på lange gang og sykkelturer. Derfor har jeg nå meldt meg på internettkurs! Gleder meg allerede til å være litt mer slavisk i mat og trim. Selv om lommeboken min gråter over at det nå er bare igjen kvitteringer i lommene, så er det antagelig verdt det! Jeg tror jeg trenger å vite at noen følger meg opp, og at jeg faktisk må være streng på kosemerker og inntak. Dette blir spennende :) Er i hvertfall veldig motivert nå! Skal begynne den 13, så frem til da skal jeg så smått begynne å bli eeenda strengere med meg selv.

 

"Ikke mere sukkertøy og ikke mere lade - sleng hit ei gulrot - åt meg!!"

 

Har noen av dere gått internettkurs? Lurer litt på hvordan det er! Jeg har bare vært forumtilhenger inne her i rykk og napp, men aldri hatt råd til kurs (hadde jeg vel strengt talt ikke nå heller, men føler jeg bare MÅ for å klare sommeren). Kan være greit å ha kurset på nakken når jeg flytter for å studere også! Så blir det kanskje litt mer fortgang i det å finne seg et treningsstudio og lage seg rutiner.

 

Ellers er det bare gråvær her i dag. Har regnet i ett sett siden i går. Jeg er forkjøla, umotivert og feit, og det hjelper ikke med dårlig vær!!! Nesten så jeg får lyst til å spenne på meg gummistøvlene, men samtidig har jeg ganske mye mer lyst til å bli frisk snart. Jeg er så lei av snørr og rød nese at jeg får ikke sagt det!!!!

 

Håper dere har hatt en fin helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Skyskaper

Hoi folkens (:

 

jeg kommer sterkt tilbake fra en slitsom helg, har hatt store problemer med vitnemålet mitt fra skolen så har vært så bekymra for det at jeg ikke har blitt å trene, har også vært å sett transformers 2 på kino så da ble det et par slurker solo og litt stratos gitt:/

men nå er jeg i gang igjen, har fått måltidene på rett kjør og er akkurat på vei ut til å ta en lang joggetur med ny musikk lagt inn på ipoden, må ha musikk når jeg jogger ellers klarer jeg ikke yte noen ting :( hadde veie dag i går også, har gått ned litt under et halvt kilo :) så da ble jeg glad! så lenge det går nedover på vekta går det oppover i humøret mitt :)

 

Den torskemiddagen hørtes jaggu deilig ut, selv er jeg ikke så super glad i fisk, men tar tran vær dag og prøver å spise fisk minst en gang i uka. så det middagstipset går i huskelista ;D har også kutta ut poteter, har egentli ikke satt meg særlig inn i det, men det har bare blitt sånn, er så glad i riiis vettu ;D er det noe annet enn pasta og ris man kan erstatte potet med?

 

Har aldri gått på sånt internett kurs, men er interessert i å starte på et slikt, du må rapportere om hvor effektivt det kurset ble for deg da Sitrus når du starter ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettkurs hørtest ikke dumt ut Sitrus!! :(

Har ei venninde som gikk ned 11 kg mens hun gikk på det. Men hun hadde gått ned i vekt kurs "tradisjonelt" først. Men du som er så dreven burde det gå kjempebra med! Ble ganske motivert til å begynne på et selv, men må se ann bittelitt. Samboern har bursdag om ikke lenge, så da blir det enten kurs eller gave. Haha.

 

Oii skyskaper! Godteri og sukkerbrus og fremdeles nedgang, da har du vært flink! En halvkilo er jo mye på 7 dager! Grattis :)

Som erstatning for poteter og ris så er byggris og hveteris kjempeflott! Det er kornsorter egentlig. Men laget som boil-in-bag-ris, så er vel derfor de kaller det ris.

Pr 100 gram er det like mye kallorier ca som ris. Men i en pose er det 50 gram, så man kommer billig unna kallorimessig, pluss at det er veldig mettende, lenge.

 

Idag laget jeg innbakt kylling, har ikke spist det på over et år. så selvom det er nok av olje til tusen, så må det til en gang i blandt! Og det var virkelig verdt det! Hjemmelaget blir jo litt bedre når man ikke bruker smør i det man tar rundt kyllingen. Pluss at vi hadde salat og byggris istedenfor pomesfrites og sånne ting.

 

Min vekt står fremdeles på stedet hvil. Men med tanke på at mitt mål er et halvt trimpoeng i uken, så er jeg kjempeglad for det! Har klart å spise 400. gram baconsnaks i løped av uken:p så lenge leve høy forbrenning! Det er virkelig sant at man bruker tiden til å spise når man ikke har annet å gjøre!

Jeg har kjøpt meg massemasse riskaker, så spiser det med litt vaniljekesam når jeg blir fysen. Mye bedre enn baconsnaksen hvertfall. Haha

 

Håper veiedagen har gått flott for dere! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeifTore

Jeg er 25 år MANN og skal ned mot 90 kilo begynte på 150 kilo og er i dag 132. Jeg trener minst 1 time på sykkel til dagen (til og fra jobb) og spiser lite men drikker proteinfabrikkens proteinshake og meal repleaser. dette har resultert i et vekttap på bortunder 4 kilo i uke de ukene jeg har holdt på.

 

Jeg kan på det sterkeste anbefale trening trening trening.

 

Men selv om det har gått bra for meg de første ukene så betyr ikke det at jeg ikke møter veggen og derfor ønsker jeg å dele erfaringer med dere..

 

Lykke til alle som sliter med det samme som meg.

 

Leif Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at det er så livvatt på denne tråden!

God kveld og velkommen til deg, LeifTore! :)

Helt enig, trening er tingen! Var på mitt lokale Elixia i kveld. Er så heldig å ha fått 1 ukes gratis trening av ei god venninne! Den kom som bestilt, nå som regnværet også har gjort sitt inntog. Hadde EN plan utenom jobb i dag, og det var å trene. Hadde ikke det minste lyst da jeg skotta ut på det gråe været, men tilbudet om å bli med på treningssenter fikk meg opp av sofaen. Tok en lang og god økt med jogging, styrketrening for hele kroppen, og litt roing på slutten.

Ellers har samboeren min (ENDELIG!) vært på besøk i tre dager. Og de tre dagene har jeg mildt sagt ikke brydd meg så mye om slanking. Orket ikke tenke på det. Spiste lollipop og brownies og.. ja. Det jeg hadde lyst på. Men det ble faktisk allikevel et par kveldsturer (romantisk vettu!!), så fikk da rørt litt på skrotten:P

 

En ting jeg ble veldig glad for, var at han spurte om jeg har trent mye i det siste. "Du har blitt så fit!" sa han. Det er det rareste jeg har hørt! aldri har noen kalt meg fit før. Men det ble jeg glad for :D Hehe.

 

I motsetning til på jobb i dag, da var det en gammel person som sa at jeg var kraftig!! ARRRRRRRRG. "du er ei stor jente, imotsetning til meg som er så lita"...

herlighet, hva skal man si til sånn? Jeg bare ignorerte det. Klarte ikke si no smart.

Nei, jeg er ikke 1.50 høy, lita og nett.. Jeg er en "stødig" 170-er.

Men dere vet sikkert hva slike kommentarer gjør med selvbildet ens!!!!

Det verste er kanskje at jeg selv vet at jeg har en kraftig beinbygning. Men det er ikke greit at noen andre enn meg sier det for det om....! hehe.. ;)

 

Jeg er sikker på at det er lignende kommentarer som har gjort meg misfornøyd med kroppen i ca... 15 år...!

 

yeahyeah whatever. er ikke sikkert hu meinte det negativt heller.

 

 

Ellers. angrer selvfølgelig litt på utskeielsene og er igang igjen. Jeg GLEMTE (fakta!) veiedag på mandag, men har lyst til å registrere en, enten i morgen (hvis jeg tør) eller iallefall fredag.

Ok, kan gjøre det i morgen.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei LeifTore, og velkommen til deg :)

Alltid koselig med flere!! Enig med synet ditt på trening! Det beste er jo å trene styrke først også kondisjon! "Gylden regel for vektreduksjon" hehe.

 

Idag svømte jeg 200 meter! Det er jo ingenting, men ble kjempeglad jeg! En liten motivasjonskilde for min del. Trodde jeg skulle synke, for benene var ikke helt med, men det gikk! Også tok jeg litt vanngymnastik for meg selv i varmebassenget (hvor det bare er gamle mennesker med tupert hår). Det var litt flaut, men jeg må bare komme igang igjen! Har jo snart lagt på meg alle kiloene jeg fikk av :D

 

Fikk også en gladnyhet fra treningssenteret. De gir meg to måneder "ekstra" medlemsskap fordi jeg ikke har fått vært der på to måneder! Ble kjempeglad jeg!!

 

Så koselig at han endelig kom på besøk da Ingsi! Også så koselig kommentar!!<3 Æsj, men gamle mennesker de bare er sånn. Pluss at gjennomsnittsvekten fra de var unge til nå har jo økt med nesten 10 kg. Så for de gamle er vi nok både tjukke og late hele gjengen. Ikke bry deg om det! Du velger jo å gjøre noe med det, så da er det bare å ta det med et smil og heve deg over sånne kommentarer, uansett hvor mye sånt dritt sårer! Folk som ikke selv sliter med vekta har hjernekapasiteten til en femåring når det kommer til å forstå at vekt ikke er et gladtema for oss litt større!

 

Idag hadde jeg grillet ørret med nypoteter og agurksalat til middag. De er så fiffige de frosne naturel fiskebitene. Billige, billig er bra! Hvis man putter de på grillen mens de fremdeles er litt frosne så blir de så saftige å gode!

 

Her jeg bor er det sendt ut flomvarsel imorgen. Så, GREAT at jeg bare har en grill og ikkenoe kjøkken... Derfor blir det imorgen (med dårlig samvittighet) take-out-mat med salat til.

 

Håper dere koser dere hele gjengen! Tydelig at jeg har litt feil døgnrytme.. Klokken er jo snart halv 2 ;) God natt!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrus

Hei hei alle sammen!

 

Ble litt fraværende noen dager her. Den bærbare dataen min, og til tider internett, vil ikke alltid være med på moroa på nettet.. Heldigvis er det både bra data og internett på jobben!!

 

Velkommen til deg også LeifTore!! Alltid koslig med fler på laget og mer motivasjon! Så flink du er som sykler til og fra jobb! Det var jeg også kjempe flink til helt til det begynte å regne.. Har ikke investert i regnklær, så det har dessverre blitt bilen på meg forrige og denne uka. Satser på litt opphold neste uke! Har du gått på noe kurs enda forresten? Vanlig eller internett?

 

Hørtes bra ut med hun venninda di som hadde gått ned så masse på internettkurs Loone!! Håper jeg også kan få til litt når det starter. Har funnet ut at jeg snart kan bruke trimrommet igjen. De har drivi å skifta taket inni her, som er litt farlig siden det ligger inni et fjell. Men nå er snart alle de sexy gutta ferdig med å rive og bygge, så tror og håper at jeg kan bruke det neste uke! Gleder meg så til å få motivasjon og energi til å trene skikkelig igjen.

 

Så koslig og ukoslig kommentar da Ingsi!! Du får fokusere mest på det positive. Tross alt må vel en kommentar fra kjæresten bety mer enn hva et rynketroll fra 1900 kommer med? :D

 

Gratulerer så masse med strålende vektnedgang Skyskraper!! Fortsett slik!!

 

Ungogtung, hvor blir det av deg? Går det bra?! Du er savnet på forumet! Håper ikke sommermodusen og jobben tar fra deg all motivasjonen.

 

...for det har det gjort med meg. Herreguuud jeg har så lite energi og inspirasjon til å gjøre noe ekstra! Nå har jeg vært på en liten vaskeøkt før jeg skal ha kafé jobb resten av dagen. Kjenner jeg savner å ha fulle dager med vask som jeg hadde før vi gikk i feriemodus. Både fordi det er godt å kunne gå i sin egen verden å vaske og tralle til musikk, og fordi jeg kjenner at kroppen min virkelig hadde godt av to 5 timersøkter med gåing og vasking i uka. *savn*

 

På tirsdag forsov jeg meg nesten til jobb, så veiinga forsvant inn i intet. Lå over hos mamma natt til i går, og der var det ingen vekt. Venter med veiinga til jeg begynner på internettkurs på mandag, og setter meg heller en ny startdato da! Gleder meg så sykt!!! Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen motivasjons tingogtang fra sidene på vektklubben i dag, så jeg har det jeg trenger. All motivasjon er god motivasjon!

 

Ha en fin regnværsdag alle sammen - og flomdag til deg Loone ;)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare inn og si;

 

Jippi!!! I dag fikk jeg kursboka og produktguiden, og det er så spennende! Bare av å bla i gjennom fikk jeg så mange "aha" opplevelser, og jeg ser det er masse spennende oppskrifter og tips. Herlig! Gleder meg så masse til å komme skikkelig i gang ;)

 

I dag har jeg vært på harrytur. Var flink og kjøpte meg masse god juice og 4 kg kyllingfilet - for å nevne noe. 2 kg for 99! Supert!! Spesielt siden jeg bare spiser kyllingfileter, siden jeg ikke orker skinn, fett, brusk og bein i maten min. Kyllingvinger/kyllinlår = BAAAH. Lot være å kjøpe ekkelt godteri (som jeg alltid gjør - og som jeg aldri liker), men kjøpte med sånne tyggiskuler, for det er kjæresten så gla i.

 

Nå skal oppvasken gjøres og leiligheten ryddes, før jeg skal stupe litt dypere inn i Grete Roedes tips!

 

God kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://onemorelevel.com/game/pol

 

"Trim" pol mens han løper fra de gale forskerene!

..spill som er litt til skrekk og advarsel. Valker som flakser er ikke lekkert!

 

Veldig stille på jobb i dag. Vet ikke om det er unnskyldning nok for å sitte med meningsløse spill, men noe må man da gjøre?!

 

Ha en fin lørdag alle i hopan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er sent lørdag kveld, jeg har hjemmekveld med pizza og MASSE digg, huffameg. Klarer ikke helt å sette så store grenser lørdagskvelder, selv om jeg vet at jeg burde. Det er bare rundt 100 innloggede på GR nå, og det er det en grunn til - det er jo lørdagskveld. Men for meg ble det en kveld med film og masse surfing på nettet som jeg har hatt lyst til å gjøre. Digg iblant det og ;) Kom meg heldigvis ut en liten tur i stad, en liten halvtime i kveldsmørket. Det var godt, men veier nok ikke opp for pizza, mozell, potetgull og smågodt.. For ikke å nevne banan med smeltet kokesjokolade i. Jeg synes jeg har vært ganske flink på ukedagene denne uka, men vet at lørdagskveldene fort blir med på å "bremse" opp mandagenes potensielle resultater.. Uansett var vekta 86,8 både i dag og i går, og min nye vekt er registrert! Jeg er kjempefornøyd, selv om mitt mål på 85 innen 20. juli virker litt.....krevende! Tror jeg skal bestemme meg for en godteristopp fram til jeg drar på ferie om litt over tre uker. Det er bare 8 dager til 20. juli, så jeg vet ikke om målet på 85 skal være bestemt...men iallefall 85 KOMMA NOE :D

Var og trente i går, jogga i ca. 10 min for så å dra på Energy yoga på elixia. Det var SKIKKELIG bra. Try it :) Jeg er faktisk kjempestøl i dag. Mest effektive yogatimen jeg har hatt, tror jeg. Til tross for støle muskler har jeg bestemt meg i flere dager nå for at søndag også skal bli treningsdag denne uka. Utnytter min gratisuke på treningssenteret og tar meg ei god økt der i morgen. Kanskje det kan lette litt på samvittigheten for alle de smågodtkrokodillene som har "krøpet" ned i magen min i kveld......via min hånd som stapper på..huff..

hehe:P

 

Ønsker deg lykke til med kurs, Sitrus!!! Det høres kjempelurt ut!

Har lyst til å gå på det en gang jeg også. Det er sikkert veldig motiverende. Er ikke bare-bare å være sin egen kontrollør og sjef. Derfor er iallefall motivasjonen her inne på forumet uslåelig!

 

Heier på dere, alle 5! (Vi er 6 ca, ikke sant..)

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter, og gutt :D hehe

 

Det er ikke like lett med lørdagsfristelsene Igsi! Pizza, smågodt og potetgull har havnet godt ned i min mage idag også;)

Har en sånn "slappe-av-og-surfe" kveld idag jeg også. Litt greit å bli litt oppdatert iblandt! Haha.

 

Har kjempelyst til å begynne på kurs jeg også. Men klarer ikke nettkurs, må fysisk være til stede for at jeg skal "holde meg på matta!" Er veldig sånn at når jeg har et opplegg jeg skal vise frem til andre, da følger jeg det slavisk. Var faktisk den som gikk ned mest av alle på Ned i vekt kurset *stolt* Var jo nesten 10 kg før jeg fikk senebetennelse. Nå er nesten all vekten tilbake:( Blir kjempelei meg!! Og mister litt motivasjon kan man si! Men har bestemt meg på å melde meg på det første kurset som kommer til høsten! Og frem til det så skal krykkene kastes og svømmehallen flittig brukes. De TEITE folkene i hallen har bestemt at det er sommerferie fra alt som heter fellestimer. Hvor latterlig er ikke det! Jeg betaler flere tusen for å gå der, også skal de bare droppe hele tilbudet i sommermånedene. Det er da folk som vil holde formen om sommeren også. Arrrgh!

 

Til uken skal jeg til legen å høre om jeg kan få lov til å begynne å kjøre igjen, skal bli DEILIG å være tilbaker på førersiden av bilen. Blir så frustrert av å sitte på med folk som har sååååå god tid. Jeg vil komme meg fra a til b fortest mulig. Om jeg vil på søndagstur, da tar jeg det på søndag!! haha

 

 

Jaja, håper dere koser dere alle sammen, og nyter helgen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, skjønner dere godt med lørdagsdigget. Klarer sjelden å holde meg unna selv! Ble så jeg dro til svigers en tur i går på middag, og der var det grillmat, fløtegratinerte poteter og en sinnsykt god salat. Posjonerte meg med en halv talerken grøntfôr, litt potet og litt mer kjøtt. Det var jeg jo selvfølgelig happy med å klare å beherske meg til, og siden det var en helt sinnsykt god salat så gjorde jo ikke det noe! Var reddiker, gulrøtter, pasta kjempe god salatblanding og masse annet digg.

 

Men etter middag var det is og sjokolade fremme, men ble nå allikevel bare en kule is og noen sjokoladebiter. Hadde i tankene at jammen skal det bli vanskelig å følge kosemerkeloven de neste ukene!!! Det blir nok hardt. Men jeg skal nok få det til! Må i hvertfall bare prøve.

 

Synes det virker litt vanskelig å klare å få opp alle frukt og melkrasjonene, så nå har jeg hamstret inn masse grønnsaker, frukter, juice og yoghurt. Skal bli spennende å se om jeg klarer å følge opplegget! Er i hvertfall veldig motivert ;)

 

Kurset begynner på onsdag forresten, så min nye veiedag blir onsdager.

 

Ha en fin helg fortsatt alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut, Sitrus, med hamstring av sunne matvarer. Så flink du var til middagen! Hvor mange kosemerker har man egentlig lov til (har ikke satt meg så inn i det), og hva ca. tilsvarer det?

Jeg bør nok prøve å følge det selv! ;)

 

Skikkelig teit det med at hallen er stengt om sommeren, Loone... Det er jo ikke alle som har ferie hele sommeren og drar bort i mange uker, heller.. Det virker som at flertallet også er en del hjemme! Så slike tilbud burde en kunne benytte seg av, ja.. Ønsker deg lykke til med å bygge opp igjen kroppen, jeg er sikker på at du klarer det. Siden du fikk så bra resultater på kurset, så vet du at du virkelig KAN det! Men forstår at du blir lei deg. Ikke mist motet. Det går sikkert veldig bra så fort du er "deg selv" igjen sånn rent fysisk :D

 

Ellers, har godteripropperen noen gode råd på lager, mon tro...

I dag er jeg selvfølgelig tilbake på den sunne linje, hehe. Det ble to kokte egg til frokost, tomat, paprika, og ca. 40-50 gram brød (tynne skiver er egentlig tingen for meg). Og en deilig kopp te. Og vannmelon! Det er SÅ godt.

Nå om dagen har jeg dilla på å ta yoghurt naturell til frokost med frisk frukt. F.eks vannmelon som jeg skjærer opp i biter, og banan. I motsetning til før så prøver jeg å begrense meg litt. Tar ikke i så mye frokostblanding som før. Tar kanskje to spiseskjeer, før tok jeg mye mer. Kjører heller litt på med frukt. Det er så godt og en frisk start på dagen, synes jeg!

 

Veide meg likegreit i dag og, 86,7 stod det, så det virker som at det er litt stabilt nå, endelig.

Har jo egentlig veiedag mandager, men det ble ikke noe av i forrige uke. Så jeg skal registere vekt og mål i morgen au.

 

NYT SØNDAGEN ladies and gentlemAn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns jeg var litt flink da ;) Det er jo en god start! Det å posjonere grønt og frukt er faktisk utrolig viktig. Jeg kan IKKE skjønne hvordan jeg skal klare å få i meg så mye som jeg faktisk skal. Man har en fruktrasjon på 200 kcal, og det er ganske mye for meg som ikke pleier å spise frukt. Men det må jeg vel bare begynne med :D Grete Roede sier 6 om dagen, og da kan man bytte ut noen fruktene med juice eller smoothie. Må nok ty til det om jeg ikke skal gå lei.

 

Det er også en melkerasjon hver dag på 200 kcal. Jeg er fullstendig melkeavholds, så for å fylle opp den må jeg ha i meg i hvertfall en yoghurt og antagelig frokostblanding med melk i. Jeg bare klarer ikke å drikke melk, så jeg får prøve så godt jeg kan å få det i meg på andre måter.

 

Man har 14 kosemerker i uka. Hvert av kosemerkene inneholder 25 kcal. Da kan man velge om man vil bruke kosemerkene hver dag eller spare inn til helga. Tror nok jeg vil ha ett kosemerke etter middag for eksempel, for da er det godt med en liten dessert eller en sjokoladebit. Så man har i teorien 50 kcal til å kose seg med hver dag da. Husker ikke helt hvilke matvarer og godsaker det gjelder, men alt det vanlige + litt til. Kan skrive ned litt når jeg har boka i nærheten :) (Sitter på jobb.. som vanlig)

 

Det som var litt morsomt å se i boka er hvor mange kosemerker man bruker opp når man drikker. Øl, vin og drinker går under kosemerker, og derfor må man spare opp kosemerkene sine til helga om man skal ut på festligheter. Jeg fikk for eksempel litt bakoversveis av å tenke på at når jeg drikker EN rusbrus, så har jeg svidd av 4 kosemerker. For min del er ikke det helt verdt det! (ikke at jeg drikker så mye rusbrus, men det gjelder jo antagelig de fleste andre sukkerholdige drinker) Må nok sette meg ned å regne litt på hvor mange kcal jeg får i meg av mine egne hjemmeblandede drinker. Kan bli hardt å måtte spare opp til sånt, men det er jo en del av opplegget.

 

Ellers ble jeg veldig gla da jeg så at Fun isteene (både i pose og ferdig utblandet uten sukker) er JA drikke! Jeg ELSKER jo isteen, så det var ganske bra!

 

Jeg har trodd jeg kunne mye om grete roede opplegget før jeg fikk boka mi, men nå innser jeg jo at jeg fortsatt har mye å lære meg. Håper i hvertfall at det her kan sette fart på nedgangen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra du har fått litt "åpenbaringer" sitrus:D

 

Med melkerasjonen så kan du også bruke dream-is (vanilje har færrest kcal) Det gjorde jeg mye, for er heller ikke noe premietilhenger av melk. Og med frukt så spiste i alle fall jeg fruktsalater for da får man i seg antall frukt men ikke for mye kallorier. I en liten stusselig banan er det jo mellom 100 og 120 kcal:O

 

Når jeg gikk på kurs så spiste jeg ikke en kallori over dagsinntak hele uken også koset jeg meg med alle sammen på lørdagskvelden. Det var et kjempesystem ;) Så det skal jeg tilbake til så fort som svinn!

 

Det er sikkert litt mindre kallorier i hjemmedrinkene enn i rusbrus. I de så kan du jo velge ting uten sukker, også finnes det jo lavkarboøl, men de smaker visst dritt. Haha!

 

Kjempemorsomt om du skriver litt sånn "avhandlinger" om hvordan kurset er. Det er jo supermotiverende for oss andre! I alle fall meg :D hehe

 

Håper dere får en flott søndag hele gjengen! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp tur her.

 

Kom meg da på trening i dag, og fulgte ditt gode råd Loone, om å ta styrketrening før kondisjon. Jeg jogget i femten minutt, trente så styrke i 40, og jogget deretter 15 minutter igjen. Da ble jeg god og varm før styrken, og ble skikkelig skikkelig sliten av å jogge etterpå igjen. Det føltes kjempebra! Har lest og hørt før også at det er lurt pga. at man da forbrenner mer når man jogger (?), men har ikke gjort det så mye. Tror jeg skal prøve meg litt fram med det. Når jeg har god tid kommer jeg nok til å kjøre det opplegget jeg gjorde i dag.

 

Takk for litt info, Sitrus, det skal bli spennende å følge deg nå som du snart er igang med kurs. Ønsker deg masse lykke til ;)

 

Sitter på nettet og søker på klær og frisyrer og alt mulig som jeg har lyst på. Både hm og nelly har litt av hvert å by på både av kjoler og klær.. Skal snart unne meg noe nytt, da det begynner å trille noen penger inn på kontoen igjen! En skikkelig bra hårklipp/frisyreendring tror jeg skal bli min premie på 85-tallet.

 

Sjallabais!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heioghopp igjen folkens :D

 

Får ikke sove jeg, så da er det tingen å sitte å luske på vektklubben. Heller det en facern om natta. Haha!

Så på The Biggest Looser ista (elsker sånne program!!) Der var det en mann som gikk ned 6 KILO på en uke! ;) Ble helt fasinert jeg. Greit, de veier endel mer enn oss. Men halloooo! Da er man jammen meg nyktern for å gjennomføre noe sånt.

De er sånne "team" som kjemper mot hverandre ellernoe. og det ene teamet på fire, de hadde gått ned mer enn jeg veier, seg i mellom, på et par måneder. Det sier sitt om at ting er mulig om man går inn for det!! Så nå er jeg dødsmotivert!!

Har dratt frem den gamle scooteren min fra de søte dagene som 16-17 åring, og skal begynne å kjøre den! For det er jo ikke noe galt med armene! Så i morgen er det straka vegen til treningsstudioet! INGEN UNNSKYLDNINGER! hehe!

 

Har bestemt meg for å ta nye mål og vekt imorgen, og begynne fullstendig på nytt med første veiedag neste tirsdag. Kanskje litt teit, men har kommet inn i så dårlig rytme nå. Blææh!

 

Har du foresten fått den produktguiden Sitrus? De er utrolig nyttige å ha når man setter opp handlelister! :) Alt fra middag til dessertoversikter :)

 

Håper dere sover søtt alle sammen<3 God natt! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, ja, Slankekrigen er dritbra! Alltid motiverende å se på. Men man skal tenke på at de som er med på dette programmet jobber noe helt sinnsykt for å gå ned. Ikke bare veier de mer enn oss, men de trener jo helt sinnsvakt hardt hver dag og går antagelig på en veldig streng diett. Skjønner ikke hvordan kroppene deres taklere - bortsett fra at de går voldsomt mye ned. Villt er det! Skulle vært noe sånt i Norge også ;)

 

Jeg har fått produktguiden ja! Veldig nyttig =) Har kikket mye i den, og det hjelper masse på å bestemme seg for hva man burde velge!

 

Blir fresh start på meg også Loone, så da begynner vi på nytt samtidig! Blir godt å kunne starte på blanke ark med mer motivasjon.

 

Så flink du er med treningen om dagen Ingsi! Bare å fortsette slik! :)

 

Nå skal jeg dra med meg kjæresten i byen og handle meg en kjole til et bryllup på lørdag og noen nye sko. Ikke noen dyr kjole, siden jeg ikke har planer om å passe inn i den senere! :D Så blir det kyllingwok med karrisaus og storbandøvelse resten av kvelden. Gleder meg!!! Det er så sinnsykt moro! Og spillejobb i morgen for 1600 stykker - DET BLIR SÅ MORO!!! :)

 

Vi skribles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig der altså! Suuurt at det ikke finnes sånne ting i Norge. Det eneste av sånne opplegg får man ikke medisinsk støtte til her til lands, så det koster jo flesk!

 

Hvis det finnes en sånn B-young butikk i nærheten av der du bor Sitrus, så bør du stikke innom. De har sånne supertilbud på sommertøy kjoler, tunikaer osv. Halv pris er bra pris! Også har de ikke bare str. 36 og 38 der heller! Så heldig du er som får med deg samboeren din på klesshopping. Hvis jeg i det heletatt nevner klær så blir han min helt mystisk plutselig syk. Haha!

 

Men LYYYYKKE TIL imorgen hvertfall!! Herre 1600 mennesker! Hadde jeg aldri verden turt! Tøffingen!! <3

 

De på slankekrigen har nok et litt mer bankers opplegg enn oss:p Der er det jo snakk om dobbelt så mye mat som vi spiser og minimum tre timers hardtrening hver eneste dag! For ikke å snakke om at de har de syke instruktørene! Hadde vært kjempegøy å tatt i så hard!! Men når skal man få tid til det da, trene om natten og sove på skolen hadde det blitt til da. Haha!

 

Men *skryte, skryte* Idag fikk jeg 2,2 trimpoeng! Det er mer enn jeg har hatt siden april! KJEMPEDEILIG!! ;) Endelig var benene på min side! Fant frem mammas fitnessball og trenings-dvd også fulgte jeg det damen gjorde! Haha! Det var så morsomt at jeg gikk gjennom dvd'en et par ganger. Den balltreningen er kjempefin hvis man har dårlig balanse (som meg) for da blir det en ekstra utfordring=)

 

Nå er det snart klart for middag (og jeg har allerede fylt kallorikvoten for dagen) så nå blir det salat i lange baner! Haha

 

Jeg kommer til å være en flittig skriver her fremover altså. Så dere kommer nok til å bli lei:p Er fremdeles sykemeldt fra jobben, og i det været her er det rimelig kjedelig kan en si! Haha

 

Håper dere koser dere! Og lykketil med veiedag imorgen! Jeg må få kjøpt meg batterier til vekta mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann girls and boy.

Fresh start ja! Det er godt å ta seg en fresh start når man føler for det! Plutselig stagner motivasjonen, det er så kjipt. Supert å høre at motivasjonen er på topp, Sitrus! Og gratulerer med gode trimpoeng, Loone. Du er sta, det kommer man langt med i dette "gamet" tror jeg:)

Jeg har også sett på The Biggest Loser, synes det er gøy å se på. De går ned sykt mye, ja. Lurer på om det blir varig nedgang egentlig, men det blir jo sikkert det... siden de sannsynligvis får en helt syk stålvilje etterhvert.. også vil de det sååå gjerne.

Veiedag i dag, jeg ble glad, 86,25 stod det! Så lavere har jeg ikke vært. Vet ikke når jeg sist veide det, jeg. Til tross for at det er den "vekta som veier mest":P Haha. Det der har jeg iallefall slutta å tenke på. Det er jo farlig nært å snart få se 85-tallet. Blir dødsglad hvis jeg får det innen neste mandag :) Men da må jeg søren meg ha stålvilje, jeg og..

skal nemlig en tur innom moldejazz, tipper det er en del øl der................. ;) gleder meg sykt!

Jobbinga går bra, herlighet som jeg whina i starten ! Haha! Til dere! Stakkars jenter. Er over halvveis nå, det føles meget bra.

 

Treninga går så det suser ja, ble faktisk bedre å trene etter at det skikkelige godværet forsvant. Men så var jeg også megaheldig med den gratisuka. Da fikk jeg veldig lyst til å dra dit. Har utnytta det ved å dra dit 3 ganger til nå, og har lyst til å få til en tur i morgen kveld. Må passe på å trene i morgen og onsdag, for i helga skal jeg til kjæresten min og da vil jeg slett ikke bruke tida på trening :D Haha! Vi får gå mye tur.....i byen... det brenner da litt calories det og!

 

Men nå skal jeg legge meg, blir gæren av å få for lite søvn. hadde vært litt flaut å sovne på jobben!

 

Dere er gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skyskaper

Hoi (:

 

og velkommen til LeifTore :) du må ikke være redd for å skrive mer her vettu ;D

ny uke og ny nedgang ;D nå er det to uker siden jeg begynte med treninga, vekta hadde gladnyhet til meg! på to uker har jeg gått ned 1.8kilo, nesten 2 kilo det :D ble kjempeglad og det motiverte meg masse!

 

Var og jogget den vanlige strekninga mi, men denne gangen klarte jeg å jogge uten å stanse en eneste gang, var skikkeli stolt og det føles så bra når man klarer å yte så mye!! :) i helga klarte jeg å snike litt sjokolade ned i magen, men så har jeg ikke brukt kosemerkene på hele uka så jeg synes den var litt fortjent ^^

 

Dere er så heldige altså, en gratis trenings uke, 2 måneder ekstra medlemskap og internett kurs, hadde bare jeg hatt slik luksus ;D er mer glad i utetrening enn innetrening da, men vurdere sterkt og begynne på treningsenter igjen, bare sørgelig det er så dyrt og jeg er manko med penger ):

 

1600 sitrus ! ;) oii så gøy altså, jeg er skikkelig scenemenneske og eeelsker og opptre:D lykke til med spillejobben da!!

 

ja slankekrigen er gøy, kunne godt tenkt meg å bli med på det, ikke det at jeg trenger å gå så mye ned i vekt som de gjør, men all den pushinga og strickt med matspisinga må være veldig effektiv.

 

Men jobben ønsker meg velkommen tidlig i morgen og senga venter på meg

God natt folkens !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja det blir helt villt! Gleder meg no så satans!!! Har spillt for 3000 en gang også, men det var på en MC-messe hvor antagelig 3 stykker sto og hørte på X) Satser på masse fulle folk og stappfullt dansegolv i kveld! ...og satser på at vi ikke får gratis øl, for det er farlig!

 

Ble så jeg fant meg en helt vanlig sommerkjole på Lene V. Der har de egentlig ganske masse fint! Den er egentlig litt kort siden jeg skal i pinsemenighetsbryllup, men pyttsann. Sist jeg var i denne brudens vennindes bryllup (komplisert skrevet? :D ), som også er i pinsemeninghet, så var det da folk som hadde kjoler såvidt nedenfor rompa, så da må det da være bra nok med litt under knea? Er liksom litt vanskelig å finne kjoler til sånne bryllup, for familiene er så sinnsykt strenge på kleskoden. Ikke rødt, ikke svart, ikke hvitt, ikke kort. Husker ikke resten, men mye er det! Ble litt rødt på min, men det får de bare tåle! (hadde rød og hvit sist året, og jeg ble da ikke halshugd da!)

 

Så bra med de trimpoengene da Loone!! Trim på ball er DRITMORO! Jeg var skikkelig hekta på det forrige sommerferie, for da bodde jeg i sommerhuset til pappa og hadde god plass. Jeg hadde nemlig tatt til meg en katt fra gata som jeg syntes så synd på, og som tydeligvis ingen eide. Så fikk hun kattunger, og jeg satt igjen med 6 katter og en samboer i en bitteliten leilighet. Så da bodde jeg i det huset i noen måneder med kattene, og trente masse på ball! Det gjorde forsåvidt kattungene også, for det så nok morsomt ut, så ballen min fikk ganske mange små hull til slutt.

 

Så bra det går bra med både trening og jobb Ingsi! Godt å høre at du er mer positiv til det nå ;) ...JEG VIL OGSÅ PÅ MOLDEJAZZ :) Ta meg meeed!

 

Sinnsykt bra nedgang Skyskraper!!! Det fortjente du! Hvordan har du fått det til? Stå på!!! :)

 

Nå må jeg komme meg på butikken og handle meg mer magert pålegg. Tror jeg må bli flinkere til å variere litt. Det er liksom alltid godt med bare makrell i tomat på brødskivene! Kan bli ørlitt ensformig! Noen som vet om noe som er godt på toppen av makrell i tomat? Tomat funker sikkert, men noe litt mer spennende? =)

...skal forresten bli moro å handle nå, for nå har vi samlet flasker så lenge at jeg garantert går i + på pant etter å ha handla! Heheh

 

I morgen begynner jeg på kurs!!

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Ingsi!! Så deilig det blir å snart komme til 85-tallet! Da må du passe på å gi deg selv en ordentlig belønning for strevet!! :D

 

Bra du utnytter gratisuka til det den er verdt! Kanskje det gir så medsmak at du begynner på senter selv etterhvert! Moldejazz hørtest da morsomt ut!! Du får passe på å danse masse og sørge for at du får litt ekstra bevegelse. Så har ølen sikkert ikke mye å si

 

Når jeg kommer meg bak rattet igjen har jeg funnet ut at jeg skal begynne å parkere i enden av parkeringsplassen! Det er jo masse gratis bevegelse. Gjorde alltid det før, for da var jeg så usikker at jeg måtte ha goood plass til å parkere. Hehe:p

 

Oiii! Skyskaper! Skikkelig knallstart da!! Så utrolig deilig, det er virkelig noe å være stolt av altså :) Er kjempemorsomt når man klarer å gjennomføre hele treningsøkten uten pauser. Det er da man virkelig merker at treningen hjelper!

 

Det hørtest fryktelig stivt ut Sitrus! Men bra du fant deg en kjole du er fornøyd med! Det er jo det som er viktig. Flaskesanking er en av mine hobbyer også;) Terrassen vår er snart full, men vi havner alltid i minus, uansett flaskemengde. Haha! Men håper dere får masse ekstra. Så kan du jo legge det på sparegrisen og gi deg en ordentlig belønning når du når det neste delmålet ditt!

 

Hehe, ser det for meg, deg og masse småkatter krangler om hvem som skal være oppå ballen! hehehe

Min er litt stor den da, den er Large og jeg er ikke så fryktelig høy, så jeg rekker ikke ned med benene og armene samtidig. Så nestegang skal jeg prøve å ta ut litt av luften. Så jeg ikke spretter av hver gang jeg prøver å nå gulvet!

 

Håper alt står bra til med deg også Ungogtung! Leeengesiden vi har hørt noe fra deg nå! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyskaper, gratulerer!! Så utrolig bra! Jeg er også interessert i å høre litt om hvordan du har gått fram! Så kjempebra start da!

 

Hehe. Nå trenger jeg et sprak i ræva. Jeg hadde egentlig tenkt meg på spinning tidlig mandagsmorgen....søndag kveld VISSTE jeg at søstra mi satt og så på Sex og singelliv, så til slutt gav jeg opp å prøve og sove, og gikk ned til henne og så noen episoder... I LOVE sex og singelliv! Blir aldri lei! Så det endte med at jeg skippa spinninga og vi heller dro på shopping & kafé dagen etter.. hehe.. men veldig deilig det og. Og så tenkte jeg at jeg skulle trene i dag, men har vært på et kjøpesenter i flere timer etter jobb.. jeg leiter også etter kjole til bryllup! Det er ikke lett.. men skal jammen sjekke Lene V... Vila har en del fine ting, men egentlig ingenting som "traff meg" i forhold til bryllupet... endte opp med å ta drop in hos frisøren! (Så det kan nesten ikke bli 85-gaven min allikevel, siden jeg allerede har gjort det... hehehehehe...eller.. ) Ble kjempefornøyd, endelig fått en frisyre og ikke bare masse hår, som det har vært i noen måneder. Håret mitt hadde bare begynt å bli litt langt, og slitt.. var ikke så stolt av det.. Nå er det kortere, kulere og sunnere. Yeahhey.

 

Gleder meg til Moldejazz ja ;) Bli med, Sitrus! Du kan spille og jeg kan synge! Så tar vi molde med storm ;D Skal dit i hælja, det blir digg. Kjæresten min bor ikke langt fra Molde, så det blir to fluer i ett smekk, det! (haha)

 

Men ja.. jeg trenger å komme meg ut og røre på meg, for jeg har jo bare anledning til trening i dag og i morgen... derfor skal jeg nå gå inn på noen internettsider hvor jeg kanskje kan bli inspirert til å trene litt..... klikk.no må da ha noe.. iForm, shapeup osv.. jenteblad-sider au. Men sofaen er sykt god den og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...