Gå til innhold

Ny "nybakt" mamma


Gjest koko1975

Anbefalte innlegg

Ja, det er jeg. Men hadde alt for mange kg før jeg ble gravid ;) Trives bedre under 75 kg :D Er 171 høy, og 25 år :) Du da?

 

Denne uken har det blitt lite trim, og alt for mye kake! Er i nordnorge, og her er skikkelig drittveir. Frister ikke noe og gå ut med vogna!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Er på ferie jeg nå....har vært en uke på campingtur nordover - har nok blitt litt for mye mat ja ;) og litt snop...men betraktelig mindre enn det vill vært om jeg ikke gikk på kurs.... Spent på vekta på mandag...tror ikke den har gått ned for å si det sånn. Men det får bli noen godt "marka-turer" her, og så får jeg prøve å bli litt flinkere på spisinga, så er jeg vel snart ved målet....håper jeg da......har 4 uker igjen på kurs, må jo prøve å utnytte de så godt jeg kan. Men ikke enkelt når alle andre rundt meg koser seg med is, sjokolade og chips. Har klart å kutte ut snop før, men vil liksom ikke gi helt slipp på det nå...hm...burde egentlig bare kutte helt ut....

 

Hehe, beklager sytingen...er bare litt frustrert over at jeg ikke klarer å holde meg til vektnedgangen når jeg ikke fører dagbok.....vil jo ikke gå opp når jeg er ferdig på kurset....

 

Forresten; dere er flinke som klarer å holde dere på samme vekt i ferien og! Får prøve å være like flink jeg og...

 

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Jeg blir så motivert av å lese at dere står på og klarer det! Får jeg slenge meg på nedturen og?

 

Jeg har en liten jente på litt over en mnd, og jeg fullammer. Er klar over at det er litt tidlig å begynne å slanke seg, så derfor tar jeg ikke så hardt i. Eneste jeg gjør er å kutte ut søtsaker og gå trilleturer. Passer jo på kostholdet også, men følger ikke kalori inntaket slavisk. Jeg har meldt meg på kurs nå i august, og har lyst å se hvor mye jeg klarer å gå ned til den tid ;)

 

Startvekten min var 70,9. Nå tre uker etter veier jeg 69,4. Er i alle fall på riktig vei :D Tenker det kan være kjekkere å ha følge på nedturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 400 gram siste uken, og er nmå 80,8 kg ;) Fornøyd med b are 400 gram denne uken med tanke på ferien, har vært mye kakespising, og jeg har ikke brukt dagboken. Var til og med i bryllup på lørdag. :D Ser ut som jeg kan klare og nå målet mitt om og være under 80 kg iutkanten av juli :)

 

Er ferdig med ferien for denne gang, skal ha 14 dager igjen i august! Så nå er det tilbake til dagbokføring, og trening!

 

Dundredei: er vanskelig og holde seg unna snopet. jeg klarer det ikke.. spiser mye mer godteri enn hva de kosemerkene her inne tilsier. Men vekten går fortsatt nedover. De dagene der jeg ikke spiser godteri så sliter jeg med og komme opp i antall kcal. Selv om det seff hadde vært bedre og byttet ut snopet med litt mer mat!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke skal slanke seg når barna er små er det godt og komme i gang ;) Er bedre og bare starte med en gang syns nå jeg. innen ungen er 6 mnd så har man jo fort vendt seg til en veldig dårlig kosthold! Jeg var ihvertfall veldig motivert når gutten min var 6 uker og begynte og trene da :D

 

Kommer langt med og kutte ut snopet og begynne og trille/trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Takk skal du ha, synna :)

 

Ja, å bare kutte ut søtsaker og slikt hjelper veldig på merker jeg. Har aldri måttet tenke på hva jeg puttet i meg før, så jeg synes jeg klarer meg ganske bra med tanke på at jeg ikke har rørt noe usunt siden jeg var gravid (7 uker).

Er veldig nysgjerrig på om jeg klarer å holde meg sunn og komme meg ned i vekt..

Skjønner ikke så mye av dagboken her egentlig, men det er vel fordi jeg ikke har giddet å sette meg skikkelig inn i den. Jeg skal sette meg mer inn i den når jeg begynner på kurs nå i august..

 

400 gram på en uke er jo kjempe bra, det! Ammer du? For er det ikke slik at om man ammer, er det anbefalt å gå ned 500 - 1000 gram i uka? Er egentlig ikke sikker på dette, men synes å ha hørt det et sted.

Uansett, ned er ned ;) Min veiedag er onsdager, for jenta mi ble født en onsdag, så da er det liksom gått en uke ekstra. Blir spennende å se denne onsdagen om jeg har gått litt ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nednedned:koselig med flere her!!! Det er anbefalt å ligge ca 300 kcal over det man burde hatt om man ikke ammet, når man ammer, om du skjønner....om du fullammer, ville jeg vært forsiktig med å gå inn for å slanke meg...både du og ungen trenger de kaloriene du kan få i deg, selv om det jo ikke skader å leve sunt :)

 

Var på kino i går jeg...for første gang siden veslegutt ble født. Kjempekjekt! Men tok litt av med snopet....men det var selvvalgt og med "hensikt" - og jammen var det godt!!! :) Men i dag er jeg tilbake på vanlig kurs-modus :) - skal jammen klare dette selv om jeg er på ferie....! Nå er vekta på 75, vil i alle fall ned på 73 før kurset er over.... Men har jo vært litt flink da; ved nyttår stod vekta på 90 kg.......

 

Gøy å se at det går fremover med dere andre og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Ja, jeg er klar over det :) Har regnet ut at jeg skal spise etter meny 2, men spiser heller etter meny 3. Men som sagt veier jeg ikke kalorier hele tiden, så det blir som oftest mer enn 1900 kalorier tror jeg.

Det jeg får ut av dagboken her nå, er egentlig gode oppskrifter! Spiser mye mer variert nå enn jeg gjorde før.. Og jeg spiser godt :) Er ikke begynt skikkelig med slankingen ennå siden jeg fullammer og siden det ikke er lenge siden jeg fødte.

 

Om du har klart å gå ned 15kg siden nyttår, så er jo det kjempe bra! Det er vel god motivasjon å stå på vekta og se at tallene blir lavere og lavere?

 

Selv ble jeg i godt humør i dag av at jeg fikk på meg en bukse i mindre str enn jeg har brukt til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig gått fort ned ja....siden jeg begynte på kurs i slutten av april har vekta gått ned mellom 0,5-1,5 kg hver uke....hatt et par uker hvor jeg har hatt "fri" da, men ellers har det gått nedover jevnt og trutt. Er så deilig å kunne ta på seg klær i "normale" størrelser! Har jobbet en del med å se på meg selv i rett størrelse - har vært overvektig leeenge, og når jeg nådde vekta jeg hadde før jeg ble gravid med nr 1 slet jeg litt med motivasjonen for å fortsette...men nå har jeg et annet vektsyn på meg selv, om jeg kan si det sånn, tenker at jeg skal veie 5-8 kg mindre enn det jeg tenkte før, og tenker at det er dette nye som er normalen for meg. Er mye mental jobbing med å gå ned i vekt, ikke bare veiing av mat. Har også være veldig klar på at jeg skal lære meg å spise snop på en rett måte, at jeg ikke skal nekte meg det, men lære meg hvor mye jeg kan spise av dette. For jeg har prøvd å kutte det helt ut før, for så å fråtse når jeg tillater meg selv å spise dette igjen. Vil jo nyte livet og alt det gode som er å få spist :) men uten å være så overvektig som jeg har vært. Men nå skal det nå sies at jeg la godt på meg siste svangerskap, har ikke vært SÅ overvektig veldig lenge....veid rundt 80 kg i mange år - nå tar jeg sikte på å komme meg ned rundt 70 kg :)

 

Høres ut som du har funnet en sunn og god måte å gå litt ned og samtidig amme, "nednedned" :) Ungene fortjener også en mamma som har det godt med seg selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Så bra at du har fått et nytt syn på vekten, Dundredei! Og at du har et mål om å veie mindre enn du tenkte opprinnelig. Er viktig å ha et mål å gå etter. Da kan vektnedgangen fort bli gøy, tror jeg da. Merker det selv når jeg står på vekten og ser at tallet er lavere enn uka før, og da blir jeg så motivert at jeg går ut på tur nesten med en gang :)

Kjenner til den følelsen når du får på deg klær i mindre str. Deilig å se fremgang!

Og så er det jo så masse god mat som går an å lage i stedet for å svippe kjapt innom McDonalds! Hehe.. :)

 

Så du synes kurset har fungert bra for deg? Gikk du på mor og barn kurs?

Er det jeg har meldt meg på.. Føler du at du fikk bedre til å gå ned i vekt på kurset enn av deg selv?

Er litt nysgjerrig på om jeg klarer å ta kurset "skikkelig". Gir egentlig ganske lett opp, og har vane for å putte alt mulig i munnen min :) Så jeg håper jeg klarer å holde meg i skinnet når jeg går på kurset..

 

Stod på vekten i dag tidlig, og har gått ned 600 gram :D Ikke verst når jeg ikke står så veldig på, og i tillegg spiser så masse som jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kurs for gravide og ammende på nett - liker å ta nettkurs jeg :) Dette er det andre kurset jeg går på - jeg har litt forskjellig oppfatning av de to ulike kursene, fordi jeg har hatt to ulike kursledere....henne jeg har nå tror jeg har gitt meg litt opp............vi kommer ikke så godt "overens" - liker ikke måten hennes å gi tilbakemelding på. Så jeg gikk nok mer ned på forrige kurset. Er mye lettere å gjøre dette på kurs je, har ikke selvdisiplin til å gjøre dette alene fra begynnelsen av. :) Lykke til på kurs da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Så du går på nett, ja.. Kjedelig med en kursleder man ikke er fornøyd med da! Er kurslederen din krass i tilbakemeldingene? Men bare stå på du, så klarer du det nok likevel :)

Bra jeg har meldt meg på kurs da, for jeg har heller ikke særlig selvdisiplin.. Håper jeg får det til der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

...er det lov å si at man faktisk gleder seg litt?? :) Vi har hatt en deilig ferie - helt ny for vår del. Tidligere har ikke jeg tatt ut en feriedag uten at jeg har "utnyttet" den skikkelig og reist langt av gårde. I år er vi jo en liten familie for første gang og har lagt opp ferien slik at besteforeldre, tanter og onkler skal bli skikkelig kjent med dukka vår. Har kost oss masse og nok hatt den billigste ferien i manns minne - noe som kommer godt med når en lever på permisjonspenger. :)

 

Veide meg i morges og er fortsatt litt over 73kg. Vært hos svigerforeldrene mine den siste uken nå og var egentlig sikker på at jeg hadde gått opp et par kilo. Spist en del "dritt", mye mindre regelmessig og mer når jeg først har spist. Syntes jeg så fetere ut også, men tar det som et godt tegn. I begynnelsen av ferien følte jeg meg plutselig litt freshere, men jeg er ikke og skal ikke være fornøyd med 73kg!

 

Har forresten klart å gjennomføre de tre ukentlige treningsøktene på nybegynnerprogrammet til Løplabbet. Jogger sammenhengende i 30 minutter uten problemer nå! Deilig følelse! Synes det er deilig å komme ut og få litt tid for meg selv merker jeg, så treninga har blitt mye mindre ork enn tidligere! Nesten deilig!

 

nednedned - velkommen!

synna - er 33 år, 1,65 høy, veide 78 da jeg startet, nede i 73 nå og skal ned i 65.

 

I morgen begynner jeg å registrere igjen! Har handla inn mye sundt og gleder meg faktisk litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

 

Har forresten klart å gjennomføre de tre ukentlige treningsøktene på nybegynnerprogrammet til Løplabbet. Jogger sammenhengende i 30 minutter uten problemer nå! Deilig følelse! Synes det er deilig å komme ut og få litt tid for meg selv merker jeg' date=' så treninga har blitt mye mindre ork enn tidligere! Nesten deilig!

[/quote']

Så bra, no er eg veldig stolt av deg! Eg fekk lyst til å prøve ein gong til på det programmet no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Koselig å se deg igjen, Propelle! Har du hatt en velfortjent pause i sommer?

 

Da er jeg igang igjen - 8,1kg igjen! Veide meg i morges - 73,1 - det samme jeg avsluttet på før ferien startet. Veldig fornøyd med det! Må innrømme at jeg slengte nedpå både litt sjokolade og cheese doodles i går siden det var siste dag jeg ikke registrerte... Hvem er det jeg lurer liksom??? Gode himmel... Jaja - da vet jeg hvordan det smaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går.. ned 0,2.. så vekten etter endt ferie var 80.7... ned 900 gram på tre uker. Ikke store resultatet men er ihvertfall nedgang..

 

Har hatt barnedåp i helgen så her har det gått unna med sjokolade, chips og kaker.. I morgen skal jeg tilbake til oslo og gleder meg til og komme tilbake til hverdagen.Enig med deg Koko, det blir litt godt!.

 

Er bare 1,5 uke til gubben skal ha 2 uker ferie igjen...mn da er det heldigvis ikke ferie med både bryllup (ikke vårt) og barnedåp...så kanskje litt lettere og trimme da.

 

Hadde som mål og komme under 80 kg innen neste veiedag, men det skal vel holde hardt nå! Får være super flink de neste dagene :) Skal begynne og registrere mat igjen idag!

 

Dundredei: kjedelig med en kursleder man ikke kommer overens med. Man betaler jo en del for de kursene... Såg den andre tråden din her inne, trur du kommer til og klare deg supert alene. Du har jo gått ned mye allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kurs for gravide og ammende på nett - liker å ta nettkurs jeg :) Dette er det andre kurset jeg går på - jeg har litt forskjellig oppfatning av de to ulike kursene' date=' fordi jeg har hatt to ulike kursledere....henne jeg har nå tror jeg har gitt meg litt opp............vi kommer ikke så godt "overens" - liker ikke måten hennes å gi tilbakemelding på. Så jeg gikk nok mer ned på forrige kurset. Er mye lettere å gjøre dette på kurs je, har ikke selvdisiplin til å gjøre dette alene fra begynnelsen av. :) Lykke til på kurs da![/quote']

 

Har opplevd det samme... Både på nett og i "virkeligheten", hun fra vanlig kurs virket overhodet ikke interessert i annet enn å ta inn kurspengene men jeg ga en krass tilbakemelding i evalueringen og nå tror jeg faktisk hun har sluttet (hadde holdt på i nærmere 30 år så det var kanskje på tide?) Første nettkurs kom jeg ikke så godt overens med kursleder men neste var veldig bra så det er vel litt personkjemi også. Håper du er mer heldig nestegang, eller kanskje du går tilbake til din første kursleder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Takk takk, koko :)

 

Det er da bra å klare å enten holde på samme vekten eller gå ned litt i steden for ingenting når det er ferie, så jeg synes dere har vært flinke, koko og synna! Det er jo tross alt sommer, og da skal man kose seg :)

Selv har jeg ikke hatt så mye ferie, siden jenta mi ble født 3. juni og jeg er alene med henne :) Går som oftest bare her hjemme med henne.. Men jeg stortrives da!

Hvor gamle er deres små? Og hvor gammel var de da dere bestemte dere for å gå ned i vekt?

 

Koko: Hva er løplabbet?

 

Veiedag for meg i morgen, og jeg er veldig spent for denne siste uken har jeg vært på flere middagsbesøk hvor jeg har spist godt. Ikke har jeg kommet meg ut på så mange trilleturer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det hverdag...og da blir det hardkjør :)

 

Gutten min er 3 mnd i dag :) Har egentlig bestemt meg for lenge siden at når han var ute skulle jeg ned de 12 kg samboerkiloene som har sneket seg på de siste årene :) Er nede 2 av de så har 10 kg igjen.... Begynte og trene da han var 6 uker gammel :D

 

Hvor gammel er babyen din nednedned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Hehe.. Ja, født 3. juni :)

Bare lurte på om jeg begynner tidligere enn vanlig å slanke meg når jeg nå skal begynne på kurs 25. august.. Er desperat etter å få bort de ekstra kiloene, men vil ikke at det skal gå utover barnet mitt.

 

Så nå begynner du på an igjen etter sommerferie? Du går vel ikke på kurs? Gjør det selv?

10 kg igjen er ikke masse.. Det får du til hvis du står på :)

 

Veiedagen i dag gikk ganske bra :) Har gått ned nøyaktig 1 kg! Deilig å se at det går riktig vei..

 

Dermed har jeg 12,8 kg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Spiser du nok tror jeg det går fint, nednedned. Om du regner ut hvilken meny du skal ligge på ut fra energikalkulatoren og går opp en meny bør du være ganske sikker. Bør kanskje ikke gå ned noe særlig mer enn 1kg i uka, men de fleste går jo ned en del i førsten. Som sagt - spiser du nok kan det ikke være helt feil.

 

Jeg følger Løplabbet sitt nybegynnerprogram: http://www.loplabbet.no/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=132

 

Er på uke 8 nå og det går strålende! :)

 

Dukka mi blir 6mnd snart og vi begynner litt med grøt nå. Må finne ut hvordan det gir seg utslagt i amming/kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nednedned

Jeg spiser masse nå i alle fall.. Og spiser veldig variert for både meg og jenta mi sin skyld, og masse frukt og grønt :)

Får bare fortsette med det når jeg begynner på kurs da. Jeg skal gå på "mor og barn" kurs, så jeg regner med de har et opplegg der for ammende.

1 kg i uken holder for meg, det :) Jeg vil ikke rase ned i vekt heller, for jeg er så redd giftstoffer i melken.

 

Sjekket ut linken til løplabbet, og det så jo bra ut! Har lyst å prøve det selv, men siden jeg er alene med barnet, så er det litt vanskelig for meg å planlegge turer uten barnevogn :/

Uke 8 er jo et godt stykke! Du er flink :) Skal du fortsette på nybegynner+ etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens! En liten hilsen fra kaosheimen... Flytting er slitsomt! Jeg har ikke hatt så mye mulighet til å tenke på matvalg og sånt i det siste, og det har blitt litt mye McDonald's og Peppes for enkelthets skyld. (Vel, alt er relativt... Synes egentlig ikke to middager på McD og to fra Peppes er allverdens på to-tre uker med flytting og oppussing, jeg!) MEN uansett går vekten nedover, sist jeg så vekta (*ler*) viste den 91,9, så kanskje jeg kommer under 90 i løpet av sommeren? Det hadde vært fint! Nå aner jeg ikke hvor vekta har tatt veien igjen, så vi får se hvordan det ser ut når den dukker opp igjen. :) Står jo på mye om dagen, så det er ikke så rart at jeg går nedover til tross for maten. Jeg føler virkelig at jeg er tynnere nå også, har funnet frem noen klær fra sommeren for to år siden som faktisk er i ferd med å bli for store. Men kjolen jeg skal ha på i bryllup til helgen (ikke mitt, altså!) passer heldigvis fortsatt fint!

 

nednedned: Lillejenta er straks 5,5 mnd, jeg "meldte meg vel på" i denne tråden i mai en gang, hvis jeg ikke husker helt feil? Har gått ned ca 6 kg på den tiden, tror jeg. Skjønner godt at du vil ned, og så lenge du tar det rolig tror jeg ikke det skal være noe problem. Og hvis jeg husker rett skulle du ikke så mye mer ned enn til utgangspunktet før graviditet? Da burde det jo ihvertfall være greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...