Gå til innhold

Endelig i mål og her vil jeg være


Anbefalte innlegg

Utrolig irriterede at slike utskeielser skal straffe seg:p

Du har vært kjempeflink, så dette fixer du fint igjen. Så flink du er som trimmer selv om været ikke er på topp.

Her i nord har vi hatt veldig lite nedbør i sommer, men den store sommertempen har uteblitt. Vi har for det meste hatt ca 14gr. Helt ok, vi vet jo at vi bor her oppe i isødet, mye sol/oppholdsvær er skikkelig luksus.

Sender noen tanker om godvær til deg på hytta.

 

Grøt av solbær og rabarbra er også veldig godt og kan lages veldig lett m/kunstig søtt- for den som spiser slikt. Servert med litt lettis er det helt himmelsk.

Jeg gleder meg til bærene modner. Blåbæra er rett rundt hjørnet, de andre bærene modner som regel i første halvdel av august.

 

Kos deg videre i ferien.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg er en stor fan selv av alle slags frukt/bær grøter og har laget mye rabarbra og plommegrøt i vinter når jeg gikk på kurs. Det er så greit for det kan en fryse og ta opp en vinterdag.

 

Her nede i Stavanger har været vært kanon fint når vi var i syden (selvfølgelig) Nå når jeg har ferie har det regnet litt hver dag (typisk) Men jeg koser meg litt bare jeg får LITT opphold så jeg kan ta den daglige turen min. I dag orket jeg rett og slett ikke gå for vi gikk i to timer i går og det verket enda i beina mine i morges.

 

Jeg har vært så utrolig flink når jeg gikk på kurs og ikke smakt noe når jeg har bakt. Er nemlig over middelse interessert i baking for å si det mildt. Nå har jeg merket at jeg holder på å gli tilbake til gamle synder. Så nå får jeg ha bakefri noen dager og heller finne fram håndarbeidet igjen. Skal også plukke litt bringebær og jobbe i hagen, men kakebaking får vente litt med. Noen som har noe sunt og kalorifattig en kan gjøre med bringebær???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta en liten tur hjeom til byen etter to uker med regn på hytta. Holdt på å klikke litt av hele regnet. Vel hjemme tok jeg meg en tur på helsestudio og fikk trimmet litt der. Herlig det med litt forandring til alt gåingen. Etterpå var jeg hos en venninne som kun serverte sjokolade, men standhaftige meg tok ingenting!!

Har jo gått opp en kilo på to uker men prøvde en bukse jeg hadde hjemme og den var blitt MYE videre enn før ferien. Kanskje jeg har krympet litt av alt denne trimmen uten at det vises på vekten.?? Aldri godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Jeg har god erfaring med situps - de strammer veldig opp på magen, så målene blir mindre selv om vekta ikke går ned :D

 

Jeg sitter å gomler på bringebær selv for øyeblikket, hva med å singelfryse dem? Så kan du ha til smoothies etc senere på vinteren? Evt kan du røre dem med syltepulver og fruktose elns. Da bestemmer du jo selv hvor mye søtning som skal brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe sunt og kalorifattig en kan gjøre med bringebær???

Bringebærene er jo sunne, det er selskapet man gir dem som avgjør... *tenker høyt* Hva med scones? De er vel ikke så ille i alle varianter og bringebærene kan brukes "til" eller "i"?

 

Ellers så følges ikke vekt og må ad for min del iallfall. Det går litt i rykk og napp og gjerne annenhver gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det slutt med kaker og diverse andre godsaker på en stund. Jeg må tilbake til menyen min og holde det noen dager til jeg kommer inn igjen. Var en tur hjemom i forrige uke og fikk trimmet litt og levd litt sunt, men i helgen har jeg hatt besøk på hytta og det har blitt litt mye godt. Men men det er bare å brette opp ermene og gjøre en innsats. Har lest i Kamille at i år blir det skinnskjørt og fuske vest og det skal jeg kjøpe meg når vekta viser noe med 63 igjen så har jeg noe så glede meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg hatt tre dager med vanlig diett mat og jeg merker allerede at jeg er blitt lettere. Det er akkurat som en kan merke noen hundre gram fra eller til. Jeg satser på å få en god helg hvor jeg ikke skeier ut noe særlig. Målet er 64 eller mindre på mandag da skal jeg sende en mail til min kursvertinne med litt status. Neste måling på HV er onsdag 18 August eller noe slikt. Da har jeg lyst å være 63 igjen. Håpe håpe.,, Nå skal jeg på trening før jeg tar turen inn til hytta, men først skal jeg vindushoppe litt i byen. God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de muffinsene så veldig gode ut. Nå er helgen over og det ble ikke så bra som planlagt men det fikk så være. I dag er det slutt på ferien og nå er det også slutt på mattullet mitt. Nå er det inn i GR ånda igjen. Får skeie litt ut i helgene. I helgen var vi på tomatfestival og der traff jeg Ingrid Espelid Hovig. Hun var gjest på tomatfesitvalen og det aldeles trivelig dame med humøret i behold. Jeg fikk snakket litt med henne og kjøpte kokeboken hennes. Den var ganske kjekk med mye sunne og trauste oppskrifter med lite sukker. For slik var det jo før i tiden. Jeg skal nok prøve noen av dem med en anledning.

 

I dag meldte de regn men solen har vært her i hele dag. Nå er jeg veldig lei av å gå tur så i kveld blir det helsestudio.

 

Alt i alt synes jeg ferien har vært bra. Har kanskje lagt på meg en kilo men den skal raskt av. Har heller ALDRI trimmet slik som jeg har gjort denne ferien og der tror jeg noe av nøkkelen ligger.

 

I morgen er det jobb og etter det skal jeg til byen å handle skinnskjørt. Har nemlig funnet det og lagt det av. Størrelse 36!!! Var ganske stolt av det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt 64,5. Hadde jo håpet å være noe med 63, men det ser ut som feriekiloet er kommet for å bli. Har vært veldig flink å trene. Er begynt med styrketrening 4 ganger i uken dvs 2 ganger med bryst og rygg og armer og 2 ganger med mage, rumpe og lår. + 30 min. elipsemaskin hver gang. Utenom dette vil jeg få til en lang tur med hunden i helgen. Har også vært på salget og handlet litt. Er utrolig kjekt å kjøpe klær nå når jeg har fått av de grusomme kiloene. Nei nå får jeg hive meg i bilen til trening. Det har høy prioritet.

Neste onsdag vil jeg være 64 for da skal jeg ha rapportering på HV kurset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å komme inn i tralten igjen. I går var vi på barselbesøk og fikk servert 3 store kaker. Da er det ganske vanskelig å stå imot. Måtte jo smake på alle tre!!Stønn. Så i dag var jeg jo i RØD sone, 65,2 så nå bare MÅ jeg. Skal ikke over 65 ever never.. I helgen blir det en rolig liten hytte tur og jeg skal ikke bake bare lese og strikke og kose meg med turer med hunden. God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en litt rolig helg med mye sunn mat og en god tur om kvelden er jeg tilbake på 64,3. Herlig . Nå skal jeg bare være MEGA flink til onsdag så kanskje jeg står på 64 og da har holdt vekten siden sist veiing for 2 måneder siden. Skal ikke klage da selv om jeg egentlig vil være 63. Nå skal jeg på trimmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det helg igjen og ny tur på hytta. Forrige helg var jeg ganske flink og fikk resultater for det. Denne uken hadde jeg rapportering på HV kurset og vekten viste 64 kilo blank. Det er jeg veldig fornøyd med for det veide jeg før sommeren også på HV og det er min trivselsvekt. Skulel gjerne hatt et kilo å gå på men det får komme. Godt i alle fall å ha kommet seg unna rød sone.

I dag skal jeg bake rundstykker og strikke og gå en lang tur med hunden. Så blir det hjem allerede i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjekk lørdag jeg har hatt i dag. Først møbelshopping (bare kikket men fant mye fint) Så shopping på treningstøy (skikkelig boltret meg) så litt baking og så et koselig venninne besøk. Ja kjekkere kan nesten ikke en lørdag være for meg. Nå skal jeg bare kose meg med mannen resten av kvelden og lage noe god mat så er dagen perfekt. Har ellers trimmet MYE denne uken og i morgen tenkte jeg å hive meg på en spinningstime. Pleier å få ganske vondt i hodet av slike timer men tenkte å prøve litt forsiktig. Kjenner det dagen etter om det går eller ikke.

 

Det eneste som ikke er bra for tiden er være skikkelig møkkavær, da er det jammen godt å gå å trene inne på helsestudio. God helg til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det mandag og veiing igjen. Veide 64,3 og det er jeg fornøyd med etter en helg med litt utskeielser men ikke mye . Har trent 4 ganger denne uken og det er jeg og fornøyd med. Nå har jeg holdt stabil vekt i 3 måneder og det er ganske bra synes jeg.

 

Nå får jeg hive meg på trimmen før kvelden tar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Ja jeg er litt stolt men også forundret for selv om jeg har holdt vekten har jeg også kost meg en del. Men når jeg leser her inne ser det ut som om de fleste koser seg både titt og ofte og klarer å holde vekten. Nøkkelen er jo trimmen tror jeg. I går var jeg på spinning for første gang og det var knallkjekt. Hadde en skikkelig flink instruktør som ikke bare satt i sin egen verden men var rundt og viste den enkelte hva en gjorde gale osv. Fikk ikke vondt i hodet og det var jo et kryss i taket. Så jeg måtte jo kjøpe meg spinningbukse også så nå har jeg kjøpt trimtøy til 2500 så nå har jeg i alle fall INGEN unnskyldning for ikke å trimme.

 

I kveld har jeg forberedt foreningsmat til i morgen og bakt noen gode kaker. Gleder meg til både å treffe jentene og smake på en ny rett jeg ikke har prøvd. Litt skummelt å servere noe en ikke har smakt men men jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig stopp her og jeg er begynt å telle kalorier igjen. Nå får jeg kjøre en uke med 1600 kalorier igjen å se om ikke vekta kan endre seg litt. I dag veide jeg nemlig 65.6 og det langt inn i rød sone. Har blitt mye kake og god middag denne uken og det straffer seg jo. Nå har jeg skrevet en mail til min kursvertinne og fått mange gode råd tilbake for å komme på rett kjøl igjen og de skal jeg jammen følge. Så nå er det tilbake til slankemeny igjen og det er litt kjipt men høyst nødvendig.

 

Helgen blir rolig har tenkt å vaske kjøkkenet for det er ikke blitt gjort på LENGE... Skal ellers prøve å trimme litt hver dag og tenkte meg på spinning i dag og . Har ikke trimmet skikkelig siden mandag.

 

Det virker som om folk her inne har kommet seg inn i tralten etter ferien og det gir inspirasjon til meg og. Har dere klart det skal jeg og klare det.

 

God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja - selv om det er kjedelig å måtte gå ned i meny så er vel det akkurat det samme som de derre "naturlig slanke" menneskene gjør. Bare at de har en ubevisst styring som vi ikke har (lenger?).

 

Hvordan vi gjør det er vel ikke så farlig så lenge det er mer verd for oss å holde oss i riktig sone enn å spise de kaloriene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok det de naturlig slanke gjør når de har skeiet ut en kveld. De tar det roligere i dagene som kommer.

 

Jeg har også tatt det roligere nå. Jeg har tellet kalorier og brukt dagboken og det fungerer jo. Var nesten en kilo mindre i dag enn i går. Det er bare så veldig viktig å ta noen rolige dager MED EN GANG en har skeiet ut og ikke la det bli 2-3 kilo før en henter seg inn igjen. Da blir veien så mye tyngre å gå.

 

I dag har jeg hatt rundvask av kjøkken. Har ikke vasket det på evigheter men i dag vasket jeg hele kjøkkenet fra topp til bunn, vegg og tak. Holdt på i 6 timer og da var jeg rimelig trøtt, faktisk så trøtt at jeg ikke orket å gå på trening. Men så tenkte jeg at noen kalorier må jeg jo ha forbrent opp og ned i gardintrappa og vasking av tak.

 

Til middag laget jeg cili con carne fra kursbok 1. Den er knallgod og det blir en relativ stor porsjon. Koste meg også litt med en light øl og en kjeks (Merk bare EN)

 

Nå har jeg begynt på en god bok av Helene Uri som jeg får kose meg videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det veiedag og vekta viste 64.9, et nødskrik på gul sone. Men jeg skal videre ned og kjører på med 1600 kalorier denne uken. Vil ned til i alle fall 64 kilo blank. Begynner å komme litt inn i det nå og egentlig så trives jeg best når jeg teller og har litt kontroll. Da er jeg så fornøyd med meg selv og det er jo en god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...