Gå til innhold

Endelig i mål og her vil jeg være


Anbefalte innlegg

Hei Hei

Endelig ble det min tur til å lage min egen tråd på HV. Nå har jeg lest og lest på innlegg i ukevis mens vekten sniglet seg nedover.

Litt om meg selv. Jeg er 44 år, gift og har to gutter på 14 og 18 år. Jeg har i årevis småputlet og slanket meg og klart å holde vekten sånn noenlunde, men for tre år siden orket jeg ikke mer kurs og ga litt blaffen. Det straffet seg og kiloene kom snikende på. I januar i år tok jeg skjeen i den andre hånda og meldte meg på internett kurs og nå to kurs senere er jeg 13 kilo lettere. Gjett om livet er blitt annerledes. Veier nå 63,5 og er 165 høy. Trivselsvekt har jeg satt til 64 og der føler jeg meg fornøyd. Det er jo litt fristende å bare fortsette nå når jeg er så godt i gang, men jeg tror ikke jeg vil se noe bedre ut om jeg fortsetter. Dessuten har jeg nå klart å komme oppi og kjøpt meg mye nye klær så på denne vekta må jeg ganske enkelt være. ;) Jeg har lært ganske mye og endret vanene helt siden jeg begynte. I begynnelsen spiste jeg mye fra boka men etterhvert justerte jeg meg litt og endte opp på brød og melk og middag. Spiste faktisk 7 skiver til dagen, det er nesten sånn at ingen tror det engang. Nå skal jeg begynne å øke kaloriene, men først skal jeg på ferie neste uke så jeg fortsetter en uke til for å ha noe å gå på.

En annen ting som er blitt viktig for meg er trim. 6 ganger i uka er det trim. Nå er det blitt slik at jeg nesten har lyst å trimme den 7 dagen også for jeg føler meg så lett og god i kroppen at det bare er kjekt. Det blir mye lange gåturer med hunden og helsestudio 3 ganger i uka.

Vel det var nok fra meg for denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Velkommen inn i HV!

Kjempeflott at du er i mål, gratulerer med supert resultat. Jammen er du sprek og da får du plass til en del mat også.

Jeg er også ei dame på 44 år med barn på 14 og 18 år, 2 jenter:-)

 

Jeg ønsker deg lykke til videre, vi snakkes nok mer her inne i gata:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring

I dag veide jeg meg for jeg føler at onsdag bør være den idelle veiedag. Veide da 63.9. Det er OK. Jeg leste om en her inne som hadde delt vekten inn i soner og det synes jeg var meget smart. For meg vil da 64 eller mindre være grønn sone, 64-64.9 vil være gul sone og 65 + vil være RØD sone da noe må gjøres. Jeg er livredd for legge på meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg så flink at jeg veide meg i dag og 63 blank. Det var kjemepekjekt. Vet jo at jeg ikke burde veie meg så ofte, men av og til blir det fristende. I dag får jeg rydde og ordne litt med klær til ferie neste uke. Kanskje blir det syden kanskje blir det bare hytta. Vi får se. I alle fall har jeg tenkt å komme helskinnet gjennom den ferien uten å legge på meg noe særlig. Har veldig dårlig erfaring med ferie, men denne gangen er jeg veldig motivert til ikke å havne på utpå igjen. Skal faktisk prøve å trimme litt i ferien også, f.eks svømme hvis vi reiser til syden og kanskje gå litt turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi jippi jippi. I kveld har jeg bestilt tur til syden. På onsdag flyr vi til Parga. Det skal bli herlig. Håper på å komme på et hotel med svømmebasseng så jeg kan svømme mye og få trimmet litt. Men uansett det skal bli knall kjekt. Gjett om jeg er glad jeg har slanket meg. Ny bikini er innkjøpt og nye shortser og skjørt og kjoler ja nesten en helt ny garderobe. Denne gangen er det bare meg og mannen som drar så det blir jo litt luksus. Ungene er så store nå at de rett og slett har andre planer. Sånn kan det gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Da er det bare å ønske deg en god tur til sol, varme, kos, rødvin? og mange svømmetak :P

Husk at du har fortjent å kose deg, og noen små "utskeielser" ødelegger ikke for flere måneder med arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hyggelig med nye fjes :)! Så deilig å reise på ferie - du er vel midt i pakkinga i skrivende stund kanskje. Moro med helt ny garderobe og dessuten kjennes det vel sikkert mye bedre ut å kle av seg enn tidligere :P.

 

Ha en riktig god tur! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja så var jeg hjemme igjen. Det har vært en aldeles herlig ferie i Parga, Hellas. Det ble ikke helt som jeg trodde når det gjaldt de sunne vanene mine. Det går rett og slett ikke an å slanke/holde vekten i syden. Man må unne seg av det gode når man har ferie i syden fant jeg ut. Så det ble mye Tsatsiki, gresk salat, gyros og ouzo og øl. (Light øl finnes definitivt ikke der). Men det var verdt hver en kalori for jeg har kost meg skikkelig. Jeg skeiet jo ikke helt ut men koste meg med det jeg ville. En stor fordel var jo at hotellet lå 30 min spasertur til byen. Hver dag tok vi denne turen et par ganger og da ble lett 2 timer tur hver dag og det hjalp jo på. Veide meg når jeg kom hjem og var 65 (rød sone) Så i dag var det bare å brette opp armene og spise sunt igjen. Kommer nettopp hjem fra trening på helsestudio og tro det eller ei men i denne varmen var det veldig mange som trente!! Det var jo fantastisk å komme hjem til slik et vær. Har ferie til mandag så nå skal jeg nyte sola her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra ferie Henna:) Ja, det er jammen meg mange deilige fristelser i Hellas, men med 2 timers spasertur hver dag har du vært veldig flink til å holde deg aktiv! Det er nok ikke noe som har satt seg, disse feriegrammene. Du skal se du er nede i grønn sone igjen etter en liten uke med vanlig mat og trening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag i dag. Nydelig sommervarmen. Trenger ikke mye mat da kan jo leve på vann og frukt nesten. En ting jeg oppdaget i Hellas var naturell yoghurt med honning på. Det var helt nydelig. Etter å ha sjekket her hjemme fant jeg ut at 1/2 beger med mager kesam og 3 ts med honning faktisk ikke inneholdt mer enn ca 160 kalorier. Det skal jeg kose meg mye med i sommer. Synes nå honningen i Hellas var bedre, men det var jo kanskje noe med stemningen også.

I dag har jeg ligget flat på terassen og kost meg med ukeblader. Nå skal jeg snart på trening. Må bare vente til det blir litt kjøligere. En halv kilo mindre i dag så dette går rette veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en herlig helg på hytta og jeg har vært mega flink synes jeg selv. Har både trimmet og spist sunt. Skeiet ut med litt pils og en drink på lørdag og et par båtis, men det tar jeg som melkerasjon. I dag var jeg 63,8 så disse feriekiloene begynner å forsvinne nå. Herlig. Jeg må si jeg nyter mitt nye slanke jeg, det er fantastisk å føle seg vel og være fin i klær osv. Det å kjenne velvære er blitt viktigere enn å spise usunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg på hold vekten kurs og i dag var 2. gang jeg sendte inn kursrapport. Veide 64 kilo som er min trivselsvekt så det var jo bra. Nå skal jeg fortsette å være flink i 1 1/2 uke så jeg får noe å gå på når neste ferie starter. Ellers går det kjempefint. Trimmer og står i. Føler det er mye sunt å spise både av middager og frukt. Det er jo så herlig med all slags meloner og jordbær som både er magert og sunt. Grilling trenger heller ikke bli så gale hvis en velger litt magre/sunne ting og ikke har alt det feitende tilbehøret. Det er jo det som feter. Selve grillmaten blir jo stekt uten fett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er det helg og på jobben er det rolige dager. Passer meg fint. I helgen skal jeg være alene hjemme med ungene og kose meg. Mannen skal på Norway Rock festival i Kvinesdal. Skal spise sunt og kose meg med masse trim. Men i morgen skal jeg treffe en venninne i byen og vi skal på "Sjokoladepiken" et konditori som lager sin egen sjokolade. Der har jeg aldri vært før så jeg må nok ha et par biter å prøve denne hjemmelagede sjokoladen. Ellers er været sånn ymse men temperaturen er jo OK. Har god tid til å lese tråder her inne på hold vekten når det er litt rolig på jobben og det er veldig inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag var en grå søndag. Har akkurat gått kjempelang tur med hunden i et forrykende temp. Det blir det trim av. Har laget med chili con carne fra kursbok 1. Den er knallgod og mettende. I går var jeg på sjokoladepiken og det ble to konfektbiter og ikke mer. Kjøpte med meg noe mørk 70% sjokolade som jeg skal kose meg med et par ruter til kaffien hver dag.. Ellers er det ikke så mye å finne på i dag annet enn å rydde og lese litt. Veide meg i dag og var 64.7. Det forstår jeg ikke for jeg har vært kjempeflink. Kan jo ikke legge på meg 700 gram av to sjokoladebiter. Vi får se til onsdag om det er av igjen. Jeg er ellers kjempeirritert på meg selv for at jeg går på den vekta hver dag, men jeg klarer ikke å la være. Noen som har noen gode råd for hvordan man veier seg en gang i uken og bare det.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var veiedag og vekten stoppet på 63.4. Rart hvor den svinger, men nå er jeg i alle fall øyeblikk kvitt ferie grammene mine. I går ble det to turer så det har blitt mye trim i det siste og det er jo bra. I dag blir det helsestudio for det er litt grått vær ute. Skal jobbe en uke til så er det ferie i tre uker. Skal bare være på hytta så jeg regner med at det skal gå greit uten å legge for mye på seg. Begynner å få litt trening å reise på hytta uten å måtte kose seg så veldig mye som jeg pleide før. Det var vel også en av grunnene til at jeg begynte å legge så voldsomt på meg for da vi fikk hytta for to år siden ble det helgekos så det holdt hver helg. Når en da ikke klarer å hente seg inn igjen i ukedagene MÅ deg jo gå gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det endelig fredag og jeg skal starte ferien om noen minutter. Det skal bli herlig med tre uker hvor jeg ikke vet noe hva jeg skal gjøre annet enn hytta. I går veide jeg 63,1 så nå er jeg tilbake der jeg var før jeg dro til Parga. Går noen kanonlange turer (nesten to timer) om kvelden og det er herlig å kunne gå så langt. I kveld blir det båttur og grilling og i helgen blir det å reise på besøk til venners hytte. Skal være forsiktig men skal kose meg også. Vi har fått internett på hytta så jeg kommer nok til å være innom å følge litt med hva som skjer. Badevekta er også pakket, den tar nemlig ikke ferie, ikke søren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er det mandag og veiedag. Veide 63,4 og det er jo bra for det har jo nettopp vært helg med litt ekstra kos. Ligger i grønn sone i alle fall. Nå er vi på hytta. Det har faktisk regnet hver dag i bøtter og spann men vi koser oss for det. I alle fall jeg. I dag har jeg laget solbærkake av de 2 dl solbærene jeg hadde på busken min. Den var skikkelig frisk og fin. Fant oppskrift på detsoteliv.no så det var jo ikke slankekake men jeg unnet meg et stykke for det. Det er jo det som er så kjekt her inne å bake og lage nye og spennende ting. Ikke alt er like slankende men da gjelder det jo å bare ta litt og ikke 3-4 stykker. I helgen grillet vi makrellfile med tacokrydder, rømme, purre og paprika. Det var også knallgodt. Ja det er så mye godt det gjelder bare å begrense seg litt i alle fall hvis en vil holde vekta og det vil jeg jo.

 

I helgen ble et det par saftige turer så i dag streiket kneet. Får ta det rolig i dag. Det er jo Derrick på TV så kanskje jeg skulle få med det for å mimre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det regner enda om ikke hele tiden så litt hver dag. Men jeg koser meg for det, kanskje litt for mye for jeg baker jo litt kaker hver dag som bare MÅ smakes. Nå når jeg har internett på hytta kan jeg jo finne fram i alle gode oppskrifter på nettet. Vel, jeg tar med måte. Dessuten går jeg tur hver dag på en til to timer i raskt tempo. Så da kan jeg jo kose meg litt. Veide meg i dag og var 63,4 fortsatt.

I morgen skal jeg og mannen lage blåtur for søsteren min og mannen. Har planer om å ta dem med på picknick i skogen med mat og drikke. Gleder meg til det, håper bare det vil være opphold så lenge vi er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går ikke an å kose seg i det uendelige uten at det må betales for. I dag var jeg en kilo opp og det er ikke så rart. Hele uke har jeg kost meg med kake og diverse og det har ikke vist på vekten men i dag var jeg en kilo opp og det er nok mer realistisk. Jeg får ta noen dager med sunn mat og komme ned i grønn sone igjen. Jeg har jo vært veldig flink å gå. Hver dag i en til to timer, men en kan jo ikke bare trykke i trynet for det. Men hva skal en finne på da når en er på hytta og det pøsregner`?? er jo litt kjekt å bake noe godt. Vel i dag får det bli noe sunt i all fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...