Gå til innhold

Endelig i mål og her vil jeg være


Anbefalte innlegg

Veiedag i dag men også på onsdag for da er det Hold vekten kurs. Men i dag viste i alle fall vekta 64.3 og det er knallbra for jeg var på ville veier forrige uke og en morgen var den 66. Da fikk jeg SJOKK. Så i helgen var jeg flink. Begynte å skrive og legge inn maten og det er jo det som fungerer. Men jeg priser meg lykkelig for nå VET jeg det og trenger ikke lure på hvilke tilktak jeg må sette i gang denne gangen.

 

Etter en fin helg med mye trim og passe mat var vekten nede i gul sone igjen. Nå har jeg fått litt blod på tann og vil ned en kilo til slik at jeg bliir det jeg var før ferien. Vi får se. Jeg LIKER egentlig mye bedre å skrive og ha en kontroll. Jeg er nok en kontrollfrik for jeg liker å ha kontroll på veldig mange områder i livet.

 

Nå har jeg vært å stemt, trent og hentet det nye salongbordet mitt. Det ser ut til å bli en bra mandag .Fina veret er det jo også.

 

Godt valg.

 

PS har notert meg at det er ganske mange her inne som er på ville veier med maten for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Ja så ble det helg igjen og her sitter jeg på pc og det er fredda kveld. Mann er reist på hytta og ungene er ute å flyr. Ja ja Har ikke kost meg noe særlig i kveld med mat heller. Fant en oppskrift på noen sunne kjeks. De var jo ikke god en plass for det var alt for lite sukker i. Men jeg klemte nå ned noen for det.

 

På onsdag var det hold vekten og da hadde jo vekten steget 1 kg til 65 så det var jo litt kjipt. Ødela jo hele kurven min. Men jeg har trent veldig mye i det siste og når jeg prøver klær og ser på målene mine fra før sommeren ser jeg at jeg er mindre nå enn da. Faktisk 1 cm mindre lår, så får jeg heller tro at det er litt muskler som veier ekstra da.

 

Nå får jeg gå ned å se litt på TV og få timene til å gå før jeg legger meg. Må innrømme jeg kjeder meg litt. I morgen reiser jeg inn på hytta og det er meldt fint vær så det skal bli kjekt. Skal bake litt kaker for det er litt "lov" i helgen. Har også funnet en oppskrift på matprat med lammekoteletter som jeg vil prøve ut. God helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så ble det helg igjen og jeg har ikke skrevet noe på en hel uke. Grunnen er ganske enkel at jeg har ikke vært noe flink, har nesten glidd tilbake til gamle synder og er sur og lei. Jeg vet jo så vel at jeg blir sur og lei men alikevel er det som om hjernen min har tatt ferie. Nå har jeg meldt til min kursholder om jeg kan få en ekstra veiing og så får jeg bare brette opp armene og notere ned daglig hva jeg skal spise. Det verste er jo at jeg ikke har trimmet på EN uke. Jeg har rett og slett vært mega sløv. En av grunnene er nok at jeg begynte på spinning. I begynnelsen synes jeg det var gøy men etter hvert begynte jeg å grue meg til disse timene for det var så hardt. Så denne uke sa det bare stopp.

 

Vel jeg har også funnet fram hold vekten kursbok og lest meg gjennom den i dag og der hadde jeg skrevet og notert mye og det var også mye inspirerende å lese så nå er jeg litt mer motivert til å komme inn i tralten igjen. Jeg har jo så lyst å være på den smale sti, det er der jeg trives best og humøret er bra. Jeg har vært innom HV trådene hver dag selv om jeg ikke har skrevet og er fullt oppdatert.

 

Nei dette var sutring - her er det bare en ting å gjøre. Hold fokus, trim og spis sunt. Motivasjon - sunn Mat og Morsjon. De tre viktige M'ene som må til

 

God helg ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja nå er det to uker siden sist jeg skrev her inne. Jeg følger med og leser andre sine linker men har vært veldig sløv sjøl. Nå har jeg også tatt et valg om å ta en nytt GR kurs. Denne gangen vil jeg ta et skikkelig kurs ikke internett, Dette kom av mange grunner. Nummer en er at jeg begynte å legge på meg og det ble 2-3 kilo og jeg fikk panikk. Den andre grunnen er at jeg aldri har lært meg å øke vekten med litt og litt mat og få et normalt inntak. Det var enten masse mat eller slanking. Så jeg har aldri fått opplevd å innta 2000 kalorier en dag med god samvittighet. Det tredje var at min venninne som har tatt to kurs skulle ta et tredje og da heiv jeg meg med. Nå har jeg imdlertid klart å skjerpe meg skikkelig både med mat og trim og er bare en halv kilo over trivselsvekt. Men jeg vil likevel ta et kurs og komme ned to - tre kilo og siste del av kurset vil jeg benytte meg til å gradvis øke opp mot 2100 kalorier som er det jeg skal ligge på for å holde vekten. Selve HV kurset på nettet har jeg frøset et par måneder.

 

Så får vi se hvordan det går.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lykke til på kurs i "virkeligheten"! Jeg satser på at hold-vekten-kurset på nett skal gi meg det jeg trenger når det gjelder å øke til normalt kaloriinntak - men jeg føler meg ikke heeeelt trygg ennå, nei. Som du sa hos meg: vi har veldig mye til felles - og tallet 63 på vekta må være på plass før jeg tenker på å stabilisere. Nå tar jeg etter beste evne en dag av gangen med så kloke valg jeg bare kan - så får vi se om det fagre tallet snart viser seg for oss begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også et hold vekten kurs på nettet, men jeg synes det er veldig vanskelig akkurat dette kurset på nettet. Jeg skulle ønske jeg hadde valgt å gå på et "skikkelig " hold vekten kurs. Vet ikke helt, synes rapportene er så enkle og det er så lite med hele kurset. Når jeg tok nettkurs førte jeg dagbok og var helt hekta på kalorier. Når jeg så var ferdig med kursene hadde jeg egentlig ikke lært noe videre rutiner og måltid. Jeg spiste bare 1600 kalorier til dagen samma søren nesten. Nå veier jeg ikke annet enn litt til middag og lar en oppskåret skive være en skive og 2 knekkebrød være 2 knekkebrød og dette føler jeg er mye lettere. Det blir liksom mer rutine på det hele og det er det jeg vil prøve å få innarbeid og få system på. Jeg synes når en slanker seg og er kommet skikkelig inn i det hele er det mye lettere å slanke seg enn å holde vekten. Når en skal holde vekten er liksom litt "lov" og da blir det gjerne litt for mye. Nei lett skal det i all fall ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det er meget utfordrende å klare å holde/etablere gode rutiner og vaner når man ikke MÅ registrere hver smule, hver kalori og hver bevegelse en gjør. Jeg har tenkt å gi meg selv iallfall 2-3-4 måneder på å finne ut av det der; prøve å tåle at vekta og motivasjonen og det hele svinger litt i denne perioden. Hyggelig at du skriver i tråden min, forresten - jeg svarer deg litt her og litt der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja nå er det gått to måneder omtrent siden sist jeg skrev her inne. Jeg har tatt et ned i vekt kurs som ikke fungerte i det hele tatt. Tok av 0 kg. Reiste også en tur til syden i løpet av denne perioden så det ble litt et hold vekten kurs. Men nå er det rett før jul og jeg har jo ikke gått opp da. Veide 66 kg og det er øvre grense for trivselsvekten min, men men. Jeg tror rett og slett jeg var så lei av å slanke meg at det ikke fungerte i det hele tatt. Faktisk synes jeg kursene på nettet var mer motiverende. I alle fall nå fortsetter jeg på HV og vil egentlig ned 2 kg men er litt fornøyd også. Så får vi se.

 

Fikk et veldig oppmuntrende brev fra min kursvertinne på HV kurset jeg går på. Det var så godt skrevet at jeg har det i bakhodet hele tiden. Nå er målet mitt å komme gjennom jula på en OK måte. Slippe å sitte på julaften å føle seg som en stappet gris. Jula i fjor var helt grusom. Ingen klær passet og jeg var stor og diger. I år har jeg masse fine klær og skal sitte som en prinsesse på julaften og bare føle meg fin og lekker. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...