Gå til innhold

heihei!:)


Gjest mhmikals

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jaggu travle dager for tiden. Jeg var på vekta i går morges. Den stod på 85,2 kilo, så det er nå min offisielle startvekt. Jeg var flink med mat i går også, pastasalat etter jobb og te uten sukker på cafe. Men det ble desverre litt for mye kveldsmat... Tror jeg må legge noen kosemerker der. Det blir gjerne sånn når man ikke har fått skikkelig middag. Magedansen var iallfall gøy, så jeg gleder meg til å få litt bedre holdning og sterkere muskler. Flesket må nok løpes av på trimstudio... Lite kondistrening når man danser selv om man blir svett.

 

I dag spiste jeg svinefilet med tomat, purre og pasta. Litt egenkomponert, men god :) Tror jeg kokte litt for mye pasta i forhold til GR's retningslinjer, men man lærer hver dag!

 

Jeg er usikker på om det er pilatesball jeg har... Er det forskjell på dem? Jeg husker å ha sett trimopplegg for ball i blader og sånn, men da har jeg bare bladd videre og tenkt at jeg ikke har ball! Men jeg skal søke litt på nettet og se hva jeg finner.

 

Lykke til på kurs neste uke, Stina! Du får holde oss oppdatert på hvordan det går og hva du lærer! Monica, sjekk kaloriinnholdet på kakene du skal spise, så kanskje du kan spise en diger salat til middag istedet for vanlig middag for å justere? Martine, ditt daglige energiforbruk er mest sannsynlig 2503 kalorier. Dette på bakrunn av alder, høyde, kilo, kjønn og aktivitetsnivå. Siden du er ung og går på idrettslinja får du et høyere forbruk per dag enn f.eks meg som er litt gamlere og har bare jobb som aktivitet. Du bør derfor starte på meny 3 som er 1900 kalorier per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar
Gjest mhmikals

Ja, du finner nok noe på internett!:)) er artig me pilatesball/treningsball! Har tatt ut lufta av min, å der ble den liggende, hehe.. men må se om jeg ikke får lufta i den igjen;o)

 

Tror faktisk jeg skal begynne på treningssenter nå!!:) Skal ned mandagen å høre med dem, å få meg ei gratis uke først, å se om jeg trives der!:)) tror jeg trenger det om jeg skal gå ned i vekt! Forbrenninga mi står helt i still, eier ikke forbrenning! Så dette kommer til å bli tungt!! Kjenner jeg sliter allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

tusen takk flea :-) jeg har ikke fått noe gulleple enda, men jeg har jo 12,3 trimpoeng. hmmm :-p har vært veldig flink denne uka ! skal på fotballtrening nå straks, men etter det skal jeg på bursdagsparty med alkohol, godt og kaker! flott. håper jeg klarer å holde meg i kveld! ha en god helg alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

hei, steike d så flink du har vært! 12,3 poeng e jo superbra! men når du fikk 7 poeng skulle du fått et gulleple i treet som står tallet 7 på...?

om du ve kose deg me alkohol og snacks idag, så ve no eg sei du har fortjent d! kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

tusen takk monica! bomma litt med trimpoengene. Har 11,8, men fortsatt ikke noe gulleple i treet mitt. du mener det treet som står under: hva har jeg oppnådd?

Hadde det veldig gøy i går! drakk sprit med lettbrus og holdt meg unna ALL kake og godteri! er så utrolig glad for det idag. blir ingen trening på meg idag, bare sofaen.

Ha en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

treet under ka du har oppnådd ja:) eg har no 12,4 poeng dinna veka. eg har gått en liten tur no, men meir blir d. eg skal gå eller sykle på fest idag! skal drikke øl og lett-cider. men eg e nesten aldri på fest, så eg ska kose meg max og ikkje tenke på slanking i d heile tatt! du va no veldig flink som klarte å holde deg unna snacks igår! e ikkje sikker på om eg klare d idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

da er du kjempe flink å trene! satt hjemme hos ei vennine å så på film igår. ble litt smågodt, men det var ikke mye. må få kose meg litt på en lørdagskveld.

gruer og gleder meg til i morgen tidlig. da skal jeg på vekta for første gang på en uke. det blir spennende. skal ta meg en joggetur i kveld :-) ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på kjempetur i marka! Gikk ei hel mil! I tillegg var vi barnevakt i mange timer i går og fikk brynet oss på både løping i gresset og rulle kråke. Jeg har ikke kommet meg på trening, men sier meg likevel godt fornøyd med helga! En del vin på fredag og litt sjokolade og potetgull har det blitt da. Men ikke det verste.

 

Siden jeg har fått veiedag torsdag har jeg ennå god tid. Nesten ei hel uke å være flink på ennå! :) Jeg har prøvd å sette opp meny for de neste tre ukene, så blir det lettere å handle og planlegge hva vi skal ha. Jeg lærte et lurt triks av ei venninne som er like glad i Taco som meg. Bytt ut kjøttdeig med kyllingstrimler (blir kanskje Fajitas?), bytt ut rømme med kesam og dropp osten. Plutselig er det supersunt! Masse salat og salsa gjør det sunt og godt. Noen andre som har sunne middagstips?

 

Ha ei fin og slankende uke! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

i mårres gikk jeg på vekta og var veldig spent! ble også ganske skuffet. har trent så mye og vært så flink med mat, og hadde bare gått ned 800 gram. men det er bedre en ingenting! jeg får bare prøve å holde meg oppe og fortsette og prøve. hadde også gått ned 2 cm rundt magen :) noen andre som har veid seg i dag? :)

 

er veldig glad i taco selv, så den oppskriften skal jeg prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

eg og har veiedag idag. har gått opp 0.4 kg. men då har eg virkelig spist d eg ville. fest på lørdag, vafle og kakao på søndag. resten av veka har eg ikkje vegd maten, spist d eg har hatt lyst på. så eg fortjena +0.4:) men no e d bedre tider. ska stå på så blir d bra d her:) har jo allerede fått 2 gullepler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Hatt veie dag i dag å gått ned ca 800g, ikke like mye som sist uke, men jeg har spist mer kalorier (fra 1300 til nå rundt 1600). Ikke gått ned noen cm denne uka men pytt pytt.

 

I dag lagte jeg en kjempe god middag! Kylling burger! Brukte polarbrød ekstrem som bunn ettersom butikken hvor jeg bor ikke har det beste utvalget i grove brødvarer. Stekte kylling fileer i et kylling krydder som jeg fant, litt hvitløksdressing og agurk, tomat og salat. nam! Bedre en macdonalds :)

 

Treningen er så som så, gikk tur 3 ganger forrige uke, skal prøve 4 denne uka! Har enda ikke prøvd ut noen av treningsvideoene vi prata om her inne..er det enda like gøy?

 

Nå er det ut å rocke med rockeringen som banker meg gul og blå :) Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

bra du har klart å gå ned da! det er en fin start. den rockeringen har jeg også drevet med. hadde store blåmerker på hoftene en god stund! men det gikk jo over etterhvert :-) den matretten hørtes kjempe god ut, så den må jeg teste :D

 

noen andre som har veid seg enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da er uken gått! Jeg har vært litt for opptatt på jobb til å tenke veldig på slanking, men har prøvd å handle inn grove brød, sunne pålegg og sunne ingredienser til middag, så ting har gått litt av seg selv når jeg har stupt inn i kjøleskapet med magedyret i full aggresjon.

 

Det har resultert i en nedgang på 700 gram! Juhuu! Jeg er bare superfornøyd med at vekten har bevegd seg i riktig retning. Nå ligger jeg på 84,5. Har ikke målt midjen. Det burde jeg kanskje begynne med igjen. Skal se om jeg får klemt det inn i morgenrutinene neste torsdag.

 

Jeg måtte avlyse magedansen pga jobb i går, men var på ny lang tur i skogen i dag. Gikk ikke like langt som på søndag, men det ble vel kanskje 6-7 km tilsammen. Ikke nok til noe gulleple på denne jenta, men når jeg får bedre rutiner etterhvert nå skal det bli lettere å komme seg på trening i ukedagene. Kan tenke meg at skritteller er god motivasjon til å fortsette med sånne turer! Må se om jeg får skaffet meg en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

eg har jo skrevet i mange innlegg at d e tingen å ha! den som e månedens produkt, d e den eg har! den e heilt perfekt! du legge inn lengde på dine skritt, vekta di og så rekna telleren ut kor langt du har gått, kor mange skritt og kor mange kcal du har forbrent! supert verktøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg skritteller i dag! :D Det ble ikke den fra G-sport/Grete Roede, men denne har igså kaloriteller og diverse funksjoner. Jeg tok bare den første og beste jeg kom over som ikke hadde for ille pris. Jeg kjøpte liksågodt to! Skal i bursdag til ei venninne som også slanker seg for tiden i kveld. Tok med byttelapp da, i tilfelle hun har en fra før.

 

Jeg har ikke vært flink å trene i dag eller i går.... Litt utslitt etter uka, og føler mer for lange bad i badekaret og et iskaldt glass vin enn ut i all slags vær og slite og pese. I tillegg har vi kjøpt oss bil!! :) (Jeg føler meg så voksen! hehe, dette er vår første!) Så nå blir det kanskje enda mindre gåing på meg! Men jeg har så lang vei til jobb, at jeg måtte bare gjøre noe drastisk. Skal prøve å gå til butikken og sånn likevel da.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Ny uke er på gang og rutinene begynner å bli bedre. Nå skal jeg endelig komme meg på den Yogatimen jeg snakket om for evigheter siden. Det er også en lett aerobictime rett etter, så hvis jeg føler meg proppfull av energi går jeg kanskje på begge!

 

Hvordan er det med motivasjonen hos dere? Noen nedgang og trimpoeng på gang? Jeg har gått opp i helga (snikveide meg i morges), men ikke helt opp til starten da heldigvis. Ny veiing på torsdag, så har fortsatt noen dager til å gi siste innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.

jeg har selv gått opp i helga. jeg blir nok ikke så flink til å trene denne uka, for vi har ikke trening på skolen ( læreren er syk ) og vi har ikke fotball trening før fredag. men har bestemt meg at jeg skal skru på musikken og gå til veninner og lignende. prøve å la scootern stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 3,2 kilo er jo veldig bra! Sikker på at beltet ikke har strammet seg et hakk? På tre kilo ville nok jeg merket det iallfall :) Sist jeg gikk ned kunne jeg tidlig se det både rundt albuen og i haka. Man ser straks litt sunnere ut :) Jeg skal prøve å skjerpe meg nå altså. Ble skikkelig motivert over at du har klart tre kilo! Det er helgene som tar knekken på meg.... Full fokus neste helg! :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje torsdag, og jeg har gått ned 400 gram siden sist. Ligger nå på 84,1 kg. Det synes jeg er helt greit, med tanke på kjempesprekken sist helg! All fremgang er positivt! :)

 

Var på magedans i går og yoga på mandag. På tide med litt kondistrening for å få mer fortgang i sakene! Skrittelleren har jeg ikke helt kommet igang med ennå.

 

Men jeg har ført litt monolog i det siste altså! Dere har ikke gitt opp?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne her for første gang i dag, etter et tips jeg fikk på Ung kurset i går :)

Startet nok en gang opp på Grete Roede kurs, har blitt noen kurs til slutt.

Men nå må kiloene etter en graviditet av, jeg skal ned 20-25 kg er mitt langsiktige mål, men har små delmål.

Vil inn i bunaden til 17.mai :)

Jeg kommer til å gå å veie meg hver onsdag kl 18.30 og skal prøve å legge ut innlegg her etterhvert. Men med en travel gutt på 9 mnd så er det ikke like enkelt.

 

Nå er det trening her i stua :) Har nintendo wii, og fikk et spill som heter Active personal trainer til bursdagen i sommer, kjempe god trening :) Og så må det rockes litt etterpå!

 

Klem, Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flea, jeg holdte faktisk på i gi opp en periode! men nå har jeg begynt å skjerpe meg igjen. det er det i helga som tar knekken på meg! er så vannskelig å sitte å være den eneste som ikke spiser godt. har også hatt en del besøk denne uka, og da har det blitt kake og shit. men, nå er det kjerpings igjen!

neste uke hører dere nok lite fra meg. fra mandag til fredag er jeg på tur med klassen. der blir det nok masse trim :-) skal på rafting og fjelltur i 5 dager! skal prøve å ikke ha med meg masse sjokolade og møkk. men sunt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...