Gå til innhold

heihei!:)


Gjest mhmikals

Anbefalte innlegg

Gjest monica17

no har eg nettopp satt meg ned i gostolen etter en laaang trimtur (14 km)! har gått tur i nesten 2 timer! var så utrulig deili vær.. så tok litt hardt i å gikk laaangt! har sett på den "skrittelleren" og den har registrert over 18 000 skritt, og d må eg sei meg fornøgd me på en dag!

 

over til spisinga... eg spiser på en måte det eg vil ha av mat, men ligger unna søtsaker, chips, kjeks.. slike ting. føler heller ikkje behov for søtsaker heller... har eg virklig lyst på en dag så skal eg heller spise litt. alt med måte:) eg skal jo gjere det mest mulig likt kvardagen min for resten av livet:) kordan går d me dokke då??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar
Gjest monica17

herregud å fred for ei trening ho har tenkt at en skal klare å gjennomføre! om det er nåke så virka, så må d være videoene hennes! blei jo svett på under 2 min, d e eg sikker på! har funnet ut at den 30 days shred må være en begynnelse om en i d heile tatt skal klare d... ekje sikkert eg klare å gjennomføre d engang..

hadde en rolig dag igår. begynte på jobb 06.45 og etter det satt eg mykje i ro.koste meg ne bayleys og chips om kvelden. skrittelleren viste ikkje meir enn 6800 skritt... så idag må eg stå på! målet er jo 10000 skritt kvar dag! og d må en vel få til...

sia d e helg lure eg på kor d går me dokke andre. veit me meg sjøl at helga e den verste tida i løpet av uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullgardin

Hei!

Jeg vil også gjerne være med!

Jeg er en jente på 20 år, veier ca 70 kilo og er 165cm høy, og vil ned værtfall 10 kilo.

Jeg har veldig vanskelig for å la vær å spise godteri å har ikke trent noe på et år. Er alene med en datter på 6mnd så da er det ikke så lett å få tid til å trene. så vis noen har noen har noen gode tips til trening hjemme så si ifra:) Lurer også på åssen mat dere spiser på en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter! Og velkommen til rullgardin!

 

Så flinke dere er!! Jeg er skikkelig imponert over motivasjonen. Veldig bra! Jeg har ikke vært like flink, men tenker litt som Monica, at mandag starter jeg for fullt. Jeg har vært på øyafestivalen, og har selvfølgelig blitt syk, så det har vært mye øl og lite mosjon... Men begynner å bli bedre nå, så da håper jeg overskuddet kommer tilbake. Jeg tenkte å gå på Yoga på mandag. Har noen prøvd det? Jeg har gjort endel Pilates før (med video og på treningsstudio), men jeg tror ikke Yoga er helt det samme. Mandag starter jeg jobb for fullt etter sommerferien, og det blir hektiske dager, onsdag starter magedansen opp, så jeg tror denne uka er perfekt til å komme igang.

 

Når det gjelder kaloriinntak per dag er 1350 litt lite. Det er en ganske komplisert formel på å regne ut daglig energiforbruk som går på alder, kilo, kjønn, daglig aktivitetsnivå, trening, etc. Men generelt vil man havne rundt 2000-2400 kalorier i daglig forbruk (jeg er på 2222). Skal du da på slankern skal du spise 1600-1900 kalorier per dag. Hvis du spiser mye mindre enn det vil kroppen gå i sparemodus og ikke forbrenne noe av overskuddsfettet. Og det vil vi ikke! Faktisk så har flere opplevd å stoppe helt opp, vekta står på stedet hvil til tross for masse trening og sunt kosthold. Da bør man prøve å øke det daglige kaloriinntaket noe, så kroppen starter opp forbrenningen igjen. Det verste en slanker kan gjøre er å ødelegge forbrenningen. Da vil man bli en jojo-slanker resten av livet og vil merke hvert miste lille kakestykke på vekta.

 

Ut ifra opplysningene du har gitt på denne tråden, Stina, har jeg regna ut at du ligger på ca 2412 kalorier i daglig energiforbruk. Basert på høyde, alder, kjønn og det jeg tror er vekten din. Hvis du trener mye blir energiforbruket enda høyere. Da kan du velge selv om du vil ligge på meny 1 (1600 kalorier) eller meny 2 (1900 kalorier). Det er kanskje en mulighet å starte på meny 1 også gå opp til meny 2 hvis det begynner å stoppe opp eller du tjener mengder med trimpoeng hver uke. Lykke til!

 

Kjenner jeg er inspirert av den Jillian Michaels videoen! Skal se om jeg finner den :) - Flea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullgardin

Jeg har regnet ut at jeg skal ha ca 1600 kalorier om dagen. Men syns det er vanskelig å finne ut av hva jeg kan spise til hvert måltid. jeg er så utrolig kresen så har ikke så lett får å få i meg sunn mat, men får bare prøve.

Den jillian filmen må jeg få lastet ned, da kan man jo trene hjemme i stuen å det er jo veldig bra for meg som ikke kan gå på treningsstudio når jeg vil.

 

Jeg begynner i morgen for har litt godteri igjen fra lørdagen å det må bort før jeg kan begynne. er så svaak!

 

lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen rullegardin, så gøy at du blir med oss.

 

Takk til Flea som har regna litt for meg, prøvde å regne det ut selv og kom på 1300, men er nær sultgrensen kjenner jeg..trodde kanksje det skulle være slik? Med tanke på alt snakke om at magesekken skal minke i størrelse ved flere små måltider. Jeg skal veie meg i morgen og se om det er noe resultat, men frykter som du sier Flea at jeg kan ha stoppet opp. Fredag, lørdag og i dag har jeg ikke spist ofte og lite heller ikke trent, og resultatet er null i forbrenning.

 

Har kjøpt meg pilates rockering, er man over 75 kilo skal men ha en som veier 1,7 kilo. Herrefred så vondt det er!!! Men her skal fettet mitt bankes opp!! Ellers har jeg enda en uke igjen til skolestart, men skal starte min 20% stilling fredag :)

 

Trenger man noe for å trene til Jillians video? Vekter kanksje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Flere enn meg som har falt helt i grus i helga? huff.. var på campingtur i helgen, og har ikke blitt så mye sunn mat nei! Så er glad det er søndag og vi endelig er kommet hjem, hehe. Hvordan har det gått med treningen deres da?

 

Å såklart, velkommen til rullegardin!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ser ut som jeg var litt kjapp ut med tallene tidligere i dag. Har nå konsultert mer nøyaktig med den gamle kursboka mi. Det stemmer det meste av det jeg skrev, MEN meny 1 er 1300 kalorier per dag, meny 2 er 1600, meny 3 er 1900. GR's menyanbefaling er som følger:

 

energiforbruk: menyvalg:

under 2000 kcal: meny 1 (1300)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900)

 

Så, Stina 1300 er faktisk på en anbefalt meny og burde være forsvarlig, men hvis du har det energiforbruket jeg regnet ut er sikkert meny2 best for deg. Jeg regnet ut i fra 90 kilo, men da tok jeg kanskje i? Du skrev tidligere at du gjerne ville ned 15 kilo, og en annen gang at målet var 75 kilo. Derfor ble det utgangspunktet. Du får prøve deg frem, og se hva du føler passer for deg. I teorien skal du egenlig ikke sulte siden alle de kaloririke matvarene byttes ut med masse kalorifattig mat som fyller opp magesekken.

 

Til rullgardin: Jeg kjøpte et par pilatesvideoer for tre år siden. Med en gymmatte foran TV'n er det kjempebra! Det fins sikkert masse aerobic DVD'er også hvis du har plass til hopp og sprett. Har også en trimball og to små håndvekter som kan brukes til å lage sitt eget private trimstudio :) Ellers vet jeg mine venninner med barn bruker vekta av barnevogna som trim! De traver opp bratte bakker og går lange turer. Bra for deg, og frisk luft til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

litt godt å sjå at d e mange av oss som har levd livet dinna helga:) då e d bare å stå på fra imorra av! eg e kjempemotivert til å gå tur imorra ihvertfall! slite me dårlig vær her, men en kan ikkje være så opptatt av været, då kjeme en seg no aldri ut! men e d for gale så har eg ei gåmaskin nede forran tven. så eg skal uansett krampe klare å få trent litt imorra:)

har nettopp sett slankekrigen, og d e motivasjon på boks spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=557030

 

link om trening. for min del var den interessant så eg vil dele den me dokke i tilfelle dokke og har interesen av å lese den

 

no har eg gått rask tur i 40 min. var kjempedeili! skal no vaske badet o.l. så blir d jobb i ettermiddag. så idag klarer eg ihvertfall 10 000 skritt:)

 

skritteller har veldig mykje å sei for min motivajon, så eg vil tipse dokke alle om å skaffe en slik! eg har ønskt meg en til bursdagen. fant den på g -sport sine nettsider. var best i test på tv2! koster 399 kr. den måler skritt, kcal forbrent, distanse m.m. så håpa eg får den i gave, viss ikkje så får eg kjøpe den sjøl:)

 

håper dere har d bra og at motivasjonen er på topp! eg e ihvertfall veldig gla for å ha dokke her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg glad, etter et ikke så strengt kosthold de siste 3 dagene var jeg beskymra for å ha gått opp i vekt. De 1300-1400 kaloriene jeg inntok hver dag var også mest sannsynlig for lite. MEN vektreduksjon har det blitt! Har gått ned 1,6 kilo!!! HUrra :) det hjalp virkelig på min motivasjon, synes uka egentlig var ganske hard, null godteri lissom, det er ikke lett når du er meg!

 

Flott at alle er i gang med trening, flere som har testa ut Jillian nå? Er det gøy?

God mandag alle sammen, let's keep up the motivation! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

åh, gratulere! jeg har gått ned 1 kg, veide meg imorgest, hihi!:) artig å se resultata. flere som har sett resultater?

 

har ikke fått prøvd jillian sin video, klarer ikke laste den ned! Flere som plages med å laste den ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

eg har brukt dei linkane eg har lagt ut her, og har ikkje hatt nåke problem med dei. ka som e problemet då?

eg har ikkje hatt vektnedgang sia eg kom på ideen om å ta seg sammen først på torsdag. så har eg ikkje gjort store anstrengelsene for å gå ned heller. men neste mandag håpa eg at eg kan meddele et vekttap:)

gratulerer masse til dere som har gått ned! 1,6 kg er jo kjempebra på ei veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke videoen til Jillian Michaels heller desverre, men jeg fant en pdf-fil på 88 sider som heter "The Biggest Loser Calorie Counter". Har ikke helt satt meg inn i det ennå, men deler gjerne med dere hvis jeg kommer over noe nyttig!

 

Bra reduksjon med 1,6 og 1 kilo! Jeg har ennå ikke fått kjøpt ny vekt etter den gamle la inn årene, men skal oppdatere tall så snart jeg får det på plass! Jeg skulle både på shopping og Yoga i dag, men ting kom i veien desverre, så det gikk ikke som planlagt.

 

På brødskivene i dag hadde jeg leverpostei og magerost skinke. Jeg drakk te og kaffe uten sukker på jobb, og spiste kylling jalfresi til middag (spicy!:)) Min eneste utskeielse var et rundstykke med ost og en iskaffe på vei hjem fra jobb. Grunnet ulike forsinkelser kom jeg ikke hjem tidsnok til å stagge sulten med sunn mat. Skal planlegge bedre og ta med frukt og rugsprø til å ha i skuffen på jobb til nødssituasjoner. Magedyret kan virkelig bli desperat og hissig! Må prøve å få inn en treningsøkt i morgen istedet, og kanskje dra tidlig fra jobb og lage en god salat først. Mye fine planer er alltid bra, men det blir sjelden som jeg har tenkt.

 

Er det noen som har bra tips på treningsopplegg med trimball? Improvisasjon er vel og bra, men skulle gjerne hatt et opplegg som utfordrer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

planene er som regel bra, men gjennomføringa e d verre med.. men no må en huske på at d tar tid å legge inn nye vaner. d ekje gjort over natta å forandre på ting en normalt sett ikkje tenke over. matpakke, prioritering av tid, trening, ka en spise og korti en spise... d e sånt eg ikkje har tenkt over før ihvertfall. en lære litt kvar dag, og før vi veit ordet av det så går alt på skinner uten at vi tenker over d:)

 

ser d e mange som har problem med å laste ned jillian o.l. skal prøve å finne frem dei eg har lasta ned. dei virka heilt supert her me meg. eg bruka programmet bittorrent til å laste ned med.

 

http://thepiratebay.org/torrent/4144741/jillian_michaels_30_day_shred_(biggest_loser)_ac3_cmk

 

http://www.alivetorrents.com/torrent/2496826/jillian-michaels-no-more-trouble-zones-workout

 

http://thepiratebay.org/torrent/4712511/Zumba_Fitness_-_Sculpt_and_Tone_[DVDRIP_XVID]

 

http://www.torrentdownloads.net/torrent/668957/Fat+Burning+Workout+for+Dummies+DVD+Rip+XviD+KOSMO%20S

 

her e ihvertfall 4 treningsvideoer som eg har lasta ne som eg veit virka her med meg. veit ikkje ka anna eg kan gjere for å hjelpe dokke som ikkje får lasta ned. kanskje prøv å laste ned bittorrent som nedlastningsprogram om dokke ikkje har det. eg har ikkje god erfaring med at limewire e så bra til nedlasning som bittorrent e..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

Jeg er ei jente på 18 år som har akkurat det samme målet som mange av dere har. jeg er 176 cm høy og veier 82 kg. Jeg vil gjerne ned 10-15 kg innen jul. Er klar over at jeg har et ganske høyt mål, men jeg skal til Thailand til vintern, og vil veldig gjerne se bedre ut i bikini. Jeg meldte meg inn her i går, så er lite erfaren her inne. Jeg er en ganske aktiv fotballspiller. Spiller på et j19 lag, der vi har 3-4 treninger i uka + kamper. Jeg går også idrettslinja så trener jo også en del der. Men nå i sommerferien har jeg hatt en 2 mnd pause fra all trening, og bare spist alt jeg har hatt lyst på! Jeg var nede på 75 kg før sommerferien, så vekta har økt veldig. Det jeg trenger hjelp til er hva jeg skal spise, når jeg skal spise, og hvor mye jeg skal spise. Jeg er veldig flink til å spise alt jeg vil ha hele tiden. Elsker smågodt, chips og sjokolade! og ikke minst brus. Jeg vil gjerne klare dette sammen med dere :-)

Noen som vet hvor mye kalorier jeg skal ha i meg, pr. dag?

Hvor ofte jeg skal spise? og tips til gode matopskrifter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Martine og resten!

 

Jeg kjøpte meg vekt i dag! Har satt i batterier og satt den på badet, så i morgen tidlig kommer dommen. Jeg vet det blir krise. Gruer meg allerede. Var flink også i dag med maten. Mannen er flink og hjelper til, i dag stilte han med kyllingpanetter i grove hamburgerbrød med masse salat! Akkurat passe til å bli mett, og sunt nok etter min smak! :) Ikke noe trening i dag heller. Jeg sovnet etter jobb og lå en time. Men i morgen er det magedans og da har jeg ikke noe valg! Jeg har gjort klar en pastasalat til i morgen som jeg skal spise mellom jobb og dansen.

 

Martine, jeg har tallene jeg trenger til å regne ut, men nå MÅ jeg legge meg, så det får bli utregning i morgen. Jeg står opp 6, så alle minutter før midnatt er kjærkomne til søvn :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

då va nok en dag over. eg e fornøgd me egeninnsatsen idag. har gått 13500 skritt:) gikk 1 time i bra tempo. e faktisk kjekt å komme heim fra tur å sjå kor mange skritt en har gått. idag var d 8000 på sjølve trimmeturen. resten har komt fra normal gange på jobb og her heime me husarbeid. men alt teller:)

gleder meg litt til mandag når eg skal på vekta. eg e veldig spent på om treninga mi gir uttelling:) mulig den ikkje gjer d sia eg ikkje e så flink me maten enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Flea: Er det pilatsball du har? Har sjøl en slik, å er lurt å få tak i en video til den! blir mye lettere da! Prøv å se om du kan laste ned også!:-) Er god trening me slik ball, hehe. å TUNGT ikke minst!:)

 

Gikk 9 km igår, det var tungt! Gikk opp til ett vann oppå ett fjell, nesten bare oppover! Så kjenner det godt idag¨, hihi. enn dere andre? Monica du har jo vært kjempe flink å trimme!;-) Syns jeg du skal være stolt over!:) Noen som har prøvd å veid seg i d siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

ja eg e kjempestolt! blir enda meir stolt om eg klare å fortsett slik! typisk meg å gå hardt ut, for så å bli lei.. men dinna gangen skal eg klare meg! skal på jobb kl 8 imorra så får ta å gå tur på kvelden imorga. eg MÅ gå kvar dag uansett! ingen unnskyldning er god nok. tar eg først å hopper over en dag, då e d gjort!

 

men nok om d. imorra ska eg i bursdagsselskap. må nok til å spise litt kake då ja. men skal prøve å begrense meg og tenke på dokke som e så flinke å slite dokke gjennom veka uten søtsaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

så flinke dere er til å trimme! er ganske stolt over meg selv nå! har ikke trent i hele sommer untatt da vi spilte norwaycup. i går løp jeg en halv time og gikk i 40 minutter. kjenner det i beina idag. har også fotballkamp etterpå! lurer på hvordan det går, uten trening. men får håpe på det beste :-) jeg har ikke turt å vært på vekta. veier meg hver mandag, så får prøve å holde meg til da ! :) noen andre som har vært på vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trimma tirsdag eller i dag, men i dag jobbet jeg i barnehagen, å der får du ikke sitte lenge når du passer 9 travle 1-2 åringer. Slikt sett har jeg jo vert oppe å gått i hele dag alikevel, menmå ta meg en tur i morgen,. Har heller ikke hvert noe flink med mat i dag, blir sjokkert over kalori innholdet i enkelte matvarer. Gleder meg til å begynne på Grete roede kurs neste uke, da får jeg lære meg noen middags retter. De som er vanskeligst å holde sunne synes jeg. Nå skal jeg ut å rocke me rockeringen! Ser dere alle er flinke til å trene!! Får nesten dårlig samvittighet (men det er jo egentlig bare bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...