Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

Gjest MarteiFarta

Så flink du er Knerte! Lang tur du har gått! Og bare spist det du skal! Det høres helt herlig ut!

Det var ganske stille her i dag ja...

I dag har registreringen gått fint i det nye systemet.

Synes noen ting ser bedre ut, men noe jeg ikke helt forstår meg på enda, sånn som hvordan finne oppskrifter fra kursboken? Må jeg legge det inn selv?

 

Jeg går og hoster og harker, mon tro hvordan repsils, lakerol og andre pastiller virker på vekten... Det har iallefall gått en del av det i går og i dag.

Men når jeg tenker meg om er det kanskje ikke de pastillene som kommer til å ha størst påvirknng på vekten min. Jeg har ikke vært flink til de faste måltidene i dag. Lunsj ble erstattet med non-stop og til middag ble det grandiosa, men har bevisst holdt meg innenfor 1500kcal selv om. Jeg strever litt akkurat nå... synes jo litt synd på meg selv nå når jeg er syk og orker ikke å stå lenge og lage mat og føler liksom jeg må ha noen gleder når jeg sitter hjemme og kjeder livet av meg i sofaen.

Jaja, det var dagens surmuling.

 

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Elisabeth70

Her går det bare bra, syntes riktignok at det er alt for kaldt ute men det går bra det også. Innbyr ikke akkurat til noen trimtur ute i under 20 minus, da er det heller bedre inne i stua og fyre. Vurderer likevel å ta en ordentlig tur ut med bikkjene, bare kle på seg godt og ha noe foran munn og nese. Da er det faktisk ikke så ille å gå :-)

 

Kunne ikke la være å snikveie meg i går. Skal egentlig ikke veie meg før til tirsdag, men kunne ikke la være. Den viste 92 kg igjen så da er jeg ned den kg som jeg la på meg i jula :-)

 

Matregistreringen fungerer igjen og det går greit. Jeg skjønner heller ikke alt i det nye programmet, men det går seg vel til. Har klart å holde meg innenfor de 1600 kcal som jeg skal spise og det går helt greit. Sliter også litt med søtsuget enda, men det blir bedre og bedre.

 

Marte: Du er jo så flink til å spise det du skal, selv om du velger litt usunt akkurat nå. Har selv vært syk i romjulen, men det har gått over igjen. Bare sørg for å slappe av litt slik at kroppen din får bukt med sykdommen. Imunforsvaret svekkes når man står på og ikke sørger for å gi kroppen det den trenger av hvile. Vi håper at du snart blir frisk og rask igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Jeg er ikke bare influensa- syk, men også skikkelig selskapssyk, så jeg er inne og sjekker her hele tiden, klar til å hoppe på alle som dukker innom, hehe:-)

 

Så kjekt at vekten viste 92 Elisabeth! Da gikk det ganske fort å få av seg igjen det kiloet som kom på i julen! Ikke lange veien til 8- tallet nå! Klarer du å la være å gi etter for søtsuget når du har det eller?

Satser på at matregistreringen går seg til. Ser jo ganske fint ut. Jeg liker det at jeg kan gå inn og forandre på vekten på maten jeg har lagt inn uten å måtte legge det inn på nytt, og litt greit å slippe å måtte passe på hele tiden at en står på riktig måltid når en legger inn.

 

Jeg er litt bedre i dag enn i går, stemmen er litt bedre og kroppstemperaturen nærmer seg normal, så satser på at med helgen som hjelp, så er jeg frisk og rask på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Har startet veldig brått og brutalt på jobben. Har blitt mange møter, til langt utover kvelden.

Har gått bra med spisingen selv om jeg har smugspist litt kransekake innimellom. På grunn av stress har jeg glemt 2 mellommål og 1 kveldsmåltid.

 

Nå er det fredag, så langt med mellommåltid inkludert i middag...ja ja sånn kan det gå..

 

Jæ....kaldt ute med -31 grader hos meg akkurat nå og det blir lite uteturer på meg om dagen.....

Håper desperat på mildere vær..

 

Siste helg før veiedag på tirsdag, innveiing på kurs 2...skal bli spennende, siden jeg ikke har veid meg siden vi sluttet på kurset 14 dager før jul......hvor mye er krøpet på???

 

Må nok være flink med sykling og jobbing for å forbrenne ekstra i helgen...

Ønaker alle dere en riktig god fredagskveld...hold varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Synes dere det ble bedre????? Jeg sliter og synes ikke det er så intuitivt som de skal ha det til. Synes også det er slitsomt med lys grå farge på registreringen som gjør at det nesten er umulig å se på skjermen.....

 

Nei, ikke fornøyd og jeg får ikke registrert med med Firefox web klient...og hater å bruke MS Explorer....

 

Jada, sært er det.

 

Men dette stopper IKKE meg...SKAL ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... då har kvardagen starta igjen. Resultatet vart + 2 kg på litt under ein månad. Ikkje til å juble over, men det kunne gått verre også...J

 

uleferien blei litt for lang... Den starta allerede 10. desember med ei ferieveke hos mamma, så var det jul og no har et nett hatt besøk av ei veninne i ei veke... Det har blitt litt for mykje god mat og alt for mykje vin.... Trur ikkje alkohol gjer underverker for forbrenninga... Men det var moro.

 

Det viktige er at eg no er tilbake for fullt og faktisk veldig motivert...Mykje meir enn det eg var før juleferien. Skal ned nesten 20 kg til og satsar på halvparten før 1.mai. Då skal eg begynna å jobba igjen etter mammapermisjon.

 

Ang ny registrering så er eg ganske fornøyd. Det funkar fint i Safari. Moro å sjå fordelinga av protein/fett/karbo. Begynner på kurs 3 på tirsdag og gler meg til det nye opplegget... Håper på å ta av litt av det eg har lagt på meg til det. Hadde jo som mål å stå stille, så får noko å forklara der....:-)

 

God helg i kulda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og gå ned 15kg til juni!!!! :)

 

vi er en gjeng her som skal ned 15kg til juni!!! Bli med oss og nå dette målet!!

Jeg er supergira og klar!

Kjenner som du sier at jeg er SÅ mye mer motivert nå enn før jul!

Dette skal jeg klare!!!

og det klarer du og!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Knerte, så bra at du er motivert...gleder meg til å komme ordentlig i gang.

Kom igjen Rugemor, Knerte har rett, bli med oss. Vi skal ned 15Kg til 1.6, som er ca. 0,7 pr. uke. Det er gjennomførbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

I går var jeg flink, spiste litt lite riktignok men hadde i meg litt rødvin til maten og et par skjeer med peanøtter/chillinøtter om kvelden så jeg kom nok så vidt over 1500 kcal tror jeg.

 

Og så fikk jeg trimmet litt. Pakket meg godt inn og tok med meg bikkjene å gikk en god tur på drøyt 55 minutter. Rask gange i delevis motbakke og bortover gjorde susen. Det er ikke bare bare å ha begge to dragende foran meg. Jeg må bruke endel krefter på å holde de igjen. Men de hjelper på litt i motbakkene da, og det er jo greit det. Har de festet i magebelte så jeg slipper heldigvis å holde de igjen med armene. Kjenner at jeg må bruke magemusklene endel for å holde igjen når vi går nedover og bortover, deilig å kjenne at kroppen begynner å bli sterkere og i bedre form :-).

 

Kjenner at motivasjonen er på topp om dagen, og elsker å kjenne at kroppen blir litt mindre for hver dag. Håper bare ikke at vekta spiller meg et puss til tirsdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

håper bare det smitter litt over på meg snart.

Jeg er veldig lite motivert akkurat nå. Frøken sukkersøt har vært en litt for god venn denne uken når jeg har vært syk. Så kosemerke- kvoten er overskridd for lengst... og i dag er det lørdag. Litt sukking fra meg her.

 

Håper jeg får begynt i jobb igjen neste uke, sånn at jeg får vært litt i fysisk aktivitet igjen! Og da skal jeg presse igjennom de gode vanene igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest betty123

Hei.

Jeg har akkurat lest en del av tråden deres og må si jeg blir mektig imponert over hvor flinke og motiverte dere er til å gå ned i vekt.

 

Etter 2 svangerskap (yngste er nå 2 og kiloene sitter fortsatt...) burde jeg gå ned rundt 15-20 kilo. Klarer liksom aldri å få begynt...

Er vel ikke motivert nok, og det var sånn jeg rotet meg inn på disse sidene. Tenkte at om jeg får litt inspirasjon fra andre så kanskje jeg kommer igang.

 

Så jeg vil bare ønske dere lykke til, så vil tiden vise om jeg kommer igang og kanskje henger meg på tråden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Hyggelig med melding fra deg.......det er ikke så vanskelig som man tror å bli motivert. Det er bare å bestemme seg. Det ligger ikke rundt magen eller baken det ligger mellom ørene.

 

Da er min registrering også Ok, etter at jeg skiftet over til Safari, takk for tipset Rugemor.

 

I dag skal jeg trimme, gradene begynner å nærme seg 20, fra de 28 minus det var i morges...Lurer på om det blir ergometersykkelen eller en fin tur ut i kulden med det flotte været ute.

Solen trekker.

 

Er ulidelig spent på innveiing på tirsdag, hva er resultatet den siste måneden uten kontrollveiing. Håper på ikke mere enn 1-1,5 opp. Har jo vært flink nå siden 2. januar. I hvertfall føles det sånn inne i hodet mitt.

Skal bli godt å komme skikkelig i gang.

 

Er også litt sur på at det ikke lengre er så enkelt å få tak i Ingers rugbrød, av den harde sorten. Den myke sorten synes jeg ikke er godt. Noen tips hvor man får tak idet eller erstatningsbrød, helt avhengig av Ingers rugbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Hei betty123! Kjempe hyggelig om du bestemmer deg for å henge deg på oss! Her er det mye hjelp og støtte og hente!

 

Nå har jeg bestemt meg for mitt mål framover.

Jeg har 9kilo igjen som jeg vil bli kvitt. Disse satser jeg på å få bort til 1.mai. Da må jeg gå ned ca. 0.6kg i snitt i uken. Det burde gå.

Nå skal jeg snart lage sunn og deilig hjemmelaget musli. Så får jeg i boks hva jeg skal spise til frokost de neste ukene, slik at jeg er sikret en god og sunn begynnelse på dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Ja, dette ser vel rimelig greit ut men noe skal man dytte i seg.

 

Pkt 1. Datter laget middag, kyllingsuppe i kokosmelk med chili, vårløk, gulrøtter,sitron og deilig kyllingfilet i med koriander på toppen. Den smakte fortreffelig med grovt brytebrød til. Aner ikke hvor sunt eller usunt den var...tror den er rimelig sunn, da det ble benyttet hønsebuljong og vann.

 

Pkt. 2 Ble en liten omrokkering i treningen, ikke tur ut, det kom ikke oppover i grader, derimot sank det til 24 rimelig fort. Men jeg trimmet 580Kcal vekk på ergometersykkel til filmen Kill Bill. Merkelig film.

 

Pkt. 3 Kvelds er grønnsaksbrett med assortert utvalg av grønnsaker til ulike dipér.

 

Pkt. 4 kosemerker er 8 stk. smågodt.

 

Tror dette ble riktig bra jeg, er stiv i bena men føler meg bra.....

Håper dere også har en formidabel lørdagskveld. bare husk målsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Marte, det er godt å ha deg her og se at du henter frem alle kreftene mot det endelige målet. Det kaller jeg karakter.

 

Du er en inspirasjon

 

 

 

Hei betty123! Kjempe hyggelig om du bestemmer deg for å henge deg på oss! Her er det mye hjelp og støtte og hente!

 

Nå har jeg bestemt meg for mitt mål framover.

Jeg har 9kilo igjen som jeg vil bli kvitt. Disse satser jeg på å få bort til 1.mai. Da må jeg gå ned ca. 0.6kg i snitt i uken. Det burde gå.

Nå skal jeg snart lage sunn og deilig hjemmelaget musli. Så får jeg i boks hva jeg skal spise til frokost de neste ukene' date=' slik at jeg er sikret en god og sunn begynnelse på dagene.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Å jeg blir såå glad på deres vegne alle sammen. Dere er jo så flinke om dagen :-)

 

Jeg koste meg litt i går, men har vært flink hele uka ellers så jeg tror det går bra likevel. Laget elg-gryte med masse grønnsaker i og brukte crème fresh lett i stede for rømme. Det funket faktisk veldig bra :-). Ble knallgod middag som ikke gav så mange kcal. Det er veldig greit når fryseren så og si er full av magert kjøtt som elg og hjort. Så det går stort sett i det når jeg bruker kjøtt til middag. Får magrere middager og da kan man spise litt mer :-).

 

Laget en god dessert med fersk frukt toppet med rosiner og nøtter. Hadde på 3 små ruter med sjokolade på toppen. Hadde over litt vaniljesaus til slutt. Jada, jeg vet at den sjokoladen og vanilijesausen ikke akkurat er det sunneste jeg kan ha i meg, men når middagen ikke gav mer en rundt 300 kcal tålte jeg vel den... Hadde jo også en liten gåtur i går samt en laaaang en dagen før. Har derfor nesten 10 TP denne uka, så da skulle vel den biten være i boks også..

 

Ha en forteffelig søndag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Ute i 1 time idag, da det viste bare -20 grader. tur med bikkja og det ble ganske så kaldt i ansiktet. surt. ca 1 times rask gange og den var god i sola og når jeg kom hjem stod det 22 minus på gradestokken.

 

uansett = TP.

 

Må innrømme at jeg har spist noen småsjokolader idag. forferdelig godt.

Puttet inn en svæææær appelsin inn på mellommåltidet..

 

Men har dårlig samvittighet. Mon tro om det blir ergometersykkel idag også. Ny film i DVD spilleren og 45-60 minutters sykling. hardt.

 

Godt det er en normal uke i neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

for ditt 10 kroners marked.

Hamstret frossen hel innlandsørret til 10 kr pr. hel fisk. kommer i 10 stk. pakket eske. Sinnsykt godt....

 

Tror jeg må kjøpe mere, da den ikke blir gammel før i 2011...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Så flinke vi er altså!! Håper og tror at vekta viser resultater i morgen tidlig, eller om ikke annet så at det i hvert fall viser litt på cm... Har tilogmed fått dratt meg avgårde på treningsstudioet i kveld en time! Ble tredemølle og styrketrening, en halv time på hver, så jeg er veldig fornøyd!

 

doneitbefore du snakket om dessert og at du hadde laget det med fersk frukt og det hørtes veldig godt ut!! Et tips er da å bruke vaniljekesam! Det er i hvert fall bittelitt sunnere og veldig veldig godt!! sjokoladen har jeg ingen erstatning for, men etterhvert klarer du nok å la være med den og :P

 

Stå på i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg har gått på kurs før, men har en sønn nå og er student så det er både begrenset med penger og tid. Jeg sliter egentlig ikke med motivasjon, for det er så mye som motiverer, men utholdenhet og selvdisiplin er to faktorer som ikke beærer meg med sitt nærvær. :c Jeg forstår at delmål er en fin ting, og har planer om å gå samme vei ned som jeg gikk opp. For langs min stigende "kurve" ligger også en del endringer i livet mitt. Samboerkilo, babykilo osv. Altså: veier nå utroolige 90 kg.........oohh gjør litt vondt å bare skrive det, men jeg har faktisk vært oppe i enda mer utrolige 94. Jeg skal ned til 83, så 78, så 74 og så til herlige 64. Akkurat nå virker det helt uoppnåelig, men man må vel starte et sted, ikke sant?!. Men hvordan kommer jeg meg nedover? Hvis jeg kan henge meg på dere som er så flinke til å oppmuntre hverandre er jeg veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Her er det bare å henge seg på. Bare hyggelig med flere som har samme mål. Det er alltid plass til flere.

 

Imorgen er det veiedag dere, håper det går bra med dere alle sammen. Jeg har en god følelse, men man vet jo aldri. Og nå når jeg snart skal begynne å jobbe igjen, blir det spennende å se hvordan alt blir. Jeg gleder meg i hvert fall kjempe mye til å begynne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å komme inn her etter helga og se denne aktiviteten!!!

 

Jeg har hatt min beste helg på jegvetikkehvorlenge!!!!:P

 

Hadde litt utskeielse lørdag og det var 3glass hvitvin og en liten dessert (som ikke var så liten i kcal) og der skulle jeg stoppet, men så drakk jeg 3bokser cider og..MEN det er en VELDIG forbedring til hva jeg pleier på en lørdag!

Så jeg kan se forbedring og likære!! :P

 

Fredag var jeg veldig flink...spiste IKKE NOE jeg ikke skulle ha hele kvelden, hadde et halvt, MERK ET HALVT glass med rødvin til maten! Maten laget jeg selv (chicken casserole) så jeg vet hva som er i det og det var kylling, sopp, løk, gulrøtter, vann, buljong og 1dl rødvin! Med roasted potatoes....å hjelpes meg det er den beste maten jeg noen gang har laget!! NYDELIG! :P

 

Og min samboer har fortalt mine inlaws nå at jeg er på slankærn og at jeg ikke skal ha noen dessert søndager mer. Og det var en stor lettelse;)

Vanskelig å si nei (føler det uhøflig). så i går fikk vi servert and med appelsinsaus, poteter, gulrøtter og bønner! PERFEKT! VELDIG GODT!!!

 

Nei nå er livet godt! Nå skal jeg ringe ned på treningssenteret for å høre om de er åpne igjen! Var jo stengt forrige uke pga SNØ (3cm). TRAGISK. Jeg kunne haller ikke dra på jobb i dag for de har ikke vann og timene er avlyst! hahaha...jada her er vi forberedt på kong vinter! HAHA

 

Gleder meg til å følge denne gjengen videre!

Og velkommen tiil alle nye! Stå på! Vi har mye å lære av hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

MediumHereICome, velkommen til et lettere liv og en blogg/tråd full av humor, motivasjon, små spark og fullstendig ærlighet. Vi trives her og du er hjertelig velkommen. Dette blir et knall år for oss alle.

 

Knerte: Så deilig å høre at du er på toppen av livet og at det blåser i din retning.

 

Det er så befriende å høre om dere andre og i dag har det gått riktig bra.

en skive med steinbitkake til frokost

8 korn musli med 0% yoghurt til lunsj

Wasa knekkebrød ferdiglaget til mellommål

Peppes rekesalat (uten dressing) men med grovt rundstykke til middag. (De andre bestilte Pizza, så det så. Flink, hva?)

 

Masse frukt som pærer, mandarin og eple så langt og jeg er bare på nesten 1600Kcal idag....

 

trengte dette for innveiing i morgen....det begynner å bygge seg opp en spenning..

 

I morgen er det ut på tur.(Skal holde kurs på Gjøvik) så da må matpakke lages for ikke å ødelegge den fine viljen min...

 

Langt møte til nå kl. 19.00 så nå er jeg sliten. å bli en tur på sofaen i 10 minutter. deretter kanskje tur, kanskje ergometersykkelen....Hvem vet hva som skjer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Velkommen i gjengen MediumhereIcome. Dette skal du klare! Det er absolutt ikke et uoppnåelig mål du har satt deg! Jeg begynte på 87kg i august og er nå 68.6 og jobber meg nedover til 60 og det har gått forbausende fort. Delmål er bra å ha, og det er utrolig motiverende når en ser at vekten kryper nedover.

 

Jeg hadde veiedag i dag. Vekten viste -0,2kg. Ikke veldig stor nedgang, men ned er ned! Og jeg fortjente rett og slett ikke mer denne uken. Hadde tidenes utskeielse på lørdag. Var hjemme aleine, så jeg unnet meg ALTFOR mye søtt! Virkelig glad ingen så meg altså! Men nå er jeg innstilt på at lørdagen hører forrige uke til og denne uken skal være annerledes, så sjokolade-rester etc.er i søpla.

 

Jeg var på jobb fra 12.00-20.30 i dag. Er ganske fornøyd med planleggingen av dagen. Hadde med meg sunn lunsj til å spise rett før jeg begynte, grovbrød og makrell i tomat for å spise til "middag" på jobb, wasa sandwich til mellommåltid og druer/eple til å spise når det trengtes. (1stk twist ble også fortært, men det skal ikke skje i morgen!) Så jeg synes jeg har klart meg greit i dag.

Må si jeg er spent på veiingen deres i morgen! Har alle dere veiedag tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...