Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

Hei igjen

Er ofte innom for å lese hvordan det går på denne tråde, men klarer ikke å være så aktiv... Har en liten gutt på snart 5 mnd og er inne og leser når jeg ammer... Det går greitt å lese, men å skrive bllir litt komplisert... Men det er inspirerende å lese om både Doneitbefore, Knerte, Fara og Marteifarta. Føler liksom at vi er litt i samme båt siden det ikke er første gangen jeg er på vei nedover (men har lovet meg selv at det er den siste...:-)

 

Likte godt Yes we can-slagordet som Doneitbefore langserte... VI må jo tro at vi klarer å gå ned... For det gjør vi jo. Det tar bare den tiden det trenger...

 

Har til nå gått på 2 kurs og gått ned 11.9 kg. Har en kurskveld igjen, og klarer ikke julemålet jeg satte tildligere i denne tråden på 97 kg, men mangler kanskje bare en kilo:-)

Noe i meg sier at det ikke blir så veldig mange gram ned resten av desember heller, så da får vi heller satse på å starte opp igjen på 97 kg 12. januar...

 

Stå på alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Hei hei hei...nei naa var det litt for "gi opp" humoer her inne...hahaha...kom igjen og kjoer paa for fullt fram til jul! Det er fortsatt 3 uker igjen!!! Og selvom vi ikke naar maalene vaare saa maa vi fortsatt staa paa aa gjoere saa mye vi kan!

 

Selv om kursene deres er ferdige tror jeg det er viktig aa fortsette aa veie seg en gang i uken og registrere hva dere spiser! Ellers er det fort gjort aa miste fokus helt! Jeg foeler det gaar ok om dagen...og magen kjennes bra...jeg har veiing i morra og bare jeg tenker paa det saa blir jeg nervoes! Men men...har som vanlig ingen god foelelse...gikk ned 800g forrige uke og da skal jeg vel litt opp igjen da velll...selvom jeg ikke vil! Gaatt en tur i dag men skal ut paa en til! Var 108.00 forrige uke...jeg vil bare se 107.....det hadde vaert godt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Ikke frisk enda jeg, feberen vil ikke slippe taket, 39grader er litt... Og magen er ikke noe god, mer detaljert skal jeg ikke gå inn på den, hehe. Men vanskelig med kostholdet nå. Spiser litt loff og prøver å drikke mye. Funker ikke med tung mat i magen akkurat nå, så jeg får bare gi kroppen min det jeg tror den takler akkurat nå.

Er det noen som har tips om hva jeg kan spise som ikke er for tungt og ikke usunt? Min kjære kjøpte kakemann isted, men det er jo ikke sunt... så den tenker jeg litt på.. men det kan vel ikke være så ille når jeg bare har fått i meg 500kcal i dag?

 

Jeg krysser fingrene for at det skal komme noe godt utav sykdommen, synes jeg fortjener å ha gått ned litt når jeg blir frisk igjen, julemålet må jeg vurdere på nytt etter veiingen.

Godt å høre at dere andre går ned! 300g er absolutt ikke noe å bagatellisere! Vi får holde fokus på å gå ned så mye som mulig før jul og iallefall ikke gå opp!

Mye kjekk lesing her inne på en ellers kjip dag:-)

 

Rugemor, kjekt at du synes det er inspirerende lesing her inne:-) Dette er den siste gangen vi skal ned, det er riktig innstilling det!

 

Vi er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Koselig å se deg her inne. Skjønner at det kan bli litt trangt med tid men godt å ha en plass å "være".

 

Du er velkommen inn i vår lille atmosfære og det er gøy når flere bidrar.

 

Så flott at du har gått ned så mye, det er deilig å både se og kjenne at benklærne henger løsere, belter må strammes inn et hakk, skjorter/jakker/bluser sitter som de kanskje var kastet på deg og når man føler at man drukner i tøyet og må legge det bort da får man en uendelig god følelse av å ha LYKKES.

 

Skal du gå på kurs etter jul, sa du? Da må vi henge i stroppene på denne siden av jul også.....kan ikke starte opp på nyåret med å ha gått opp 5 Kg...

Tenk så bortkastet dette vil være...

 

Det er jo bare mat en putter i kroppen.

Stå på og besøk siden ofte og få inspirasjon. Hører gjerne fra deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Takk skal du ha for litt "Wakeup"

 

Du har så rett, det er lenge til jul og jeg kan si at i dag f.eks når jeg hadde min vanlige herreaften, så valgte jeg å stå over da det ville være masse god julemat og kaker og snaps etterpå.....

Juleavslutning.

 

Klart jeg skal stå på videre....

 

Y E S - I - C A N !

 

Å du Knerte.....ja, jeg skal veie meg hver uke og min vekt måler jo ca 2-3 Kg for lite så det er bare hyggelig lesing......

 

Marte, nå må du bli frisk! Du kan ikke holde på slik....men mulig den kakemannen er den kjærlighetsmannen du trenger for å bli frisk igjen.

Det er vel ikke så mye vettugt åskrive om matmeny, da jeg tror du må få i deg det du trenger og siden du er så fokusert så gjør du helt sikkert de riktige valgene om det er loff eller annet. Kroppen MÅ ha næring...

 

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg KLARER IKKE Å GÅ NED TO UKER PÅ RAD!!! Hva er det for noe galt med meg??????? Herreguuud jeg blir så frustrert!!! Nå har jeg gått opp det jeg gikk ned forrige uke!!! Og her sitter jeg å prater om at det er lenge til jul og ikke gi opp....nå gir nemlig jeg opp!!! Jeg blir GAL!!!

åååååååååååååååå.....nå blir det knekkebrød med fisk el philadelphiaost den neste uka...det her går jo ikke lenger! Har INGEN tegn til jevn nedgang!!!!

 

Nå er jeg skikkelig sint og frustrert, men aller mest lei meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollerusken
at jeg ikke engang bryr meg om å registrere vekta! Blir jo bare verre av det...

nei nå var det ille med meg her! haha ooofff

 

 

...håper ikke det var vondt! men nå må du skjerpe deg! Dette går jo som smurt! alle har opp å ned turer! Tenk at til neste måltid inntar du mindre kalorier enn før... du raser ned i vekt av flere slike måltider! nam nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha..takk for sparket bak! Det gjorde ikke så veldig vondt, bare litt!

Jeg vet alle har oppturer og nedturer...og det er helt vanlig!

Men jeg klarer ikke å ha to uker hver jeg går ned...ned en uke og opp den neste uka og sånn holder jeg på...noe som fører til at til sammen smyger jeg meg ned 100-200g i uka...noe som rett og slett ikke er bra nok!

 

Og det verste er den forferdelige trøkken selvtillitten får hver gang jeg går opp...virker ikke som jeg klarer å finne en rutine som funker!

 

Men tror jeg og lider av den tankegangen...jeg skal ned i vekt jeg skal ned i vekt jeg skal ned i vekt....så det klikker jo helt for det lille (store) hodet mitt. Jeg må prøve å tenke sund mat i stedet for å telle kcal...har egentlig aldri funka helt for meg det. Jeg klarte på egenhånd å gå ned 16.5kg på 5mnd...og da trente jeg mye (noe som aldri har vært no problem for meg) spiste knekkebrød med makrell i tomat 3 måltider om dagen (3 knekkebrød hver gang med til sammen en stor boks makrell) og til middag spiste jeg en STOR bolle salat med et stort stykke fisk på toppen! Og et el to epler til kvelds...det funka veldig bra!! og hver lørdag spiste jeg som jeg ville. Lurer på å prøve dette igjen , men her har de nesten ingen typer knekkebrød...bare ryvita og de er så tynne så må ha så mange....ikke har de ordentlig makrell i tomat her heller. Men de har mye god røka laks....

 

Noe må gjøres! For jeg vil fortsatt ned 2-3kg før jul!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Har nesten ikke sovet i natt. Var på do 15-20 ganger, maten bare går rett igjennom meg og jeg er kjempe frustrert! Skal ha haste-time hos legen om halvannen time, så får håpe han gir meg et eller annet, for dette er virkelig kjipt! Har kun fått i meg et glass biola i dag og en halv brødskive, holder på å tørke ut.

 

Knerte, høres utrolig kjipt ut å gå opp igjen det du gikk ned forrige uke! Kanskje du skal spise litt mer knekkebrød med makrell i tomat som du sier, men kostholdet bør ikke bli for ensformig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Marteifarta.. Så leit å høre at du fremdeles er syk. Jeg hadde akkurat det samme som deg i forrige uke, men heldigvis bare noen dager. Jeg begynte forsiktig med litt flatbrød, og så drakk jeg eplejuice. Forsiktig til å begynne med, så økte jeg forsiktig mengden. Eplejuice binder magen og er fint å bruke. Det samme med cola. Jeg drakk cola Zero da :-) (drakk en 1/2 liter i løpet av noen timer). gradvis ble jeg bedre og magen satte seg igjen. Sliter litt enda, men det virker som om at det er enkelte matvarer som trigger det hele mer enn andre :-(. Håper legen din kunne hjelpe deg i dag :-)..

 

Knerte.... IKKE gi opp, kanskje du skulle se litt på hva slags mat du spiser, og eventuelt sjekke om du spiser riktig mengde... Og drikker du nok vann?? Det går visst nok litt opp og ned underveis mens vi jobber med den totale nedgangen av vekta. Jeg er overbevist om at du klarer deg over denne kneika også. DU KLARER DETTE...:-).. Og du kan også godt få et lite spark bak av meg også.. thihihi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Dette kan ikke hende her på denne tråden, hvor alle bare var sååå morsomme og motiverende...

Dette tar vi en for en:

 

Knerte: Du våger ikke å gi opp............husk målene våre og du henta meg inn igjen sist.....Dette klarer vi sammen. Uansett hva du gjør eller ikke gjør, REGISTRER MATINNTAKET. Ble litt beroligende av å se den siste du skrev.....puh, som du skremte meg.

 

Marte: Fint at du får en hastetime, vi trenger deg tilbake i toppform. God bedring til deg og husk at vi tenker på deg. Bland eplemost og farris, så får du mineraler i deg også. Siden du flyr på skåla hele tiden, kanskje litt suppe??

 

Bollerusken: Vel talt, bare sleng ut noen spark, det trenger vi alle sammen.

 

Elisabeth: Flott å se at du engasjerer deg, vi trenger å være vår egen heia gjeng.

 

Jeg har i dag tatt svine-vaksinen...og håper jeg ikke trenger å bli smittet....ikke vondt i det hele tatt og veldig velorganisert.

 

Har etter noen diskusjoner med min neste kursleder tatt avgjørelsen om å flytte fra meny 4 til meny3. Orker ikke mere mas om at jeg ikke får i meg nok mat....Kcal. Føler meg oppblåst og jæ....unnskyld mett og har ikke behov for alt, tror jeg.

 

Registrerer som aldri før og har i dag inntatt 600g med lys lapskaus og ligger godt i løypa til meny 3. Slitsom dag med kø sitting på vaksinasjonen til ca. 11 og så rett i et møte 4 mil unna kl. 12...for deretter kontortid resten av dagen...sier det ennu en gang, takk Wasa, dere redda meg idag.. Liker egentlig ikke finland, men det får gå når det er til mitt eget gode..

 

Skal på sykkel idag, 45-60 minutter.....men først en kopp kaffe med kona og så litt jobbing i garasjen så det er vel ikke mere tid igjen....

 

Stå på, vi klarer det og husk at dere er flinke og gode motivatorer..

 

YES WE CAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Hører egentlig ikke sammen men jeg glemte å skriva at jeg er egentlig litt stolt idag.

 

På kommunehuset etter sprøyta så skal man jo vente i 20 minutter. der ble det servert vafler og kaffe. Rik kommune jeg bor i. Datter fikk 2 vafler... jeg drakk bare kaffe...men du verden så godt det luktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Så godt at det er sånne oppmuntrende folk her inne!

Takk for gode råd om spising!

 

doneitbefore, så flink du er! Du holder motet oppe for både deg selv og oss andre! Høres ikke dumt ut å gå over til en mindre meny, blir spennende å følge med på det. Godt at du klarer å holde på rutinene i en travel hverdag.

 

Så en liten legerapport, siden jeg har feber kan jeg ikke bruke stoppende tabletter og må holde ut med magen min enda lenger. Jeg tok en prøve som er sendt til laboratoriet, men får ikke svar før over helgen. Legen fant umiddelbart ikke ut hva det var, men kanskje en betennelse i tarmen. Jeg har fått beskjed om at magen min trenger hvile og at jeg derfor ikke får spise eller drikke annet enn vann/dau farris fram til i morgen. Så da håper jeg at magen roer seg når det ikke er mer å ta av... Jeg skulle ringe legen i morgen og gi rapport og så får jeg ta det derfra.

 

Håper dere har en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

I dag har jeg ikke hatt feber, løper ikke på do hele tiden, men magen er enda ikke bra. Men gode nyheter er at nå har jeg vært febeerfri i hele dag, så jeg kan ta imodium! Og har spist 5 ritz kjeks! 5 er bedre enn 0:-) Så hvis det fortsetter denne veien kan jeg sakte begynne å spise igjen i helgen.

Så nå ser jeg litt lysere på livet igjen!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Marte: Det var godt å høre at det endelig slipper taket og at du er på bedringens vei....og uten feber....

 

Mine 2 siste dager har vært kaos men landet i går rimelig etter meny 3 uten problem......dagen idag - vel ----- på heldags kundemøte hvor kunden serverte boller med rosiner og vestlandslefser.......og hadde glemt matpakken i bilen og ingen reddende knekkebrød med...

 

Lunsj 1 bolle med rosiner

Mellommål : 1 bolle med rosiner

 

Sulten som en ulv.....spiste min matpakke i bilen på veg hjem....

 

Aner ikke hvor mye Kcal en bolle er ? Noen forslag?

Kuttet midagen med 50 Gram, så vi får se...

 

Men NÅ skal jeg ut å gå/løpe en runde på 7-8Km...det vil vel lette litt på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Doneitbefore, kjipt sånne ting altså, men av og til er den beste løsningen å spise noe usunt... Tror du kommer greit unna med den rosinbollen... spesielt med den trimmingen i tillegg. Hvis du registrerer maten på internet er det noe som heter hveteboller, vil tro at det blir noe tilsvarende en slik.

1 industribakt hvetebolle a 50g blir 170kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Hei Marte: Oppe tidlig? Takk for tips...klarte ikke å finne hvetebollene så jeg la inn favoritt, selv om de definitivt ikke er favoritter.

 

40 minutter med snømåking i går.( Tok ikke frem snøfreseren men bare skuffa gir jo TP) deretter gikk jeg tur med bikkja i 6km gangfart i 50 minutter så det ble ok.

 

Ligger litt over på meny3, men føler det er en bedre meny i forhold til meg....var i går oppe litt i overkant av 2050Kcal...Tar det derfor ikke så tungt med at jeg gikk over.

 

Måtte i morges snikveie meg og ja, den viste ned 400gram ned og jeg har ennå til tirsdagen. Tror dette blir bra..

 

Det raste fra taket idag så det blir litt mere snømåking men tar en tur med bikkja.

 

Ha en herrrrrlig lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rosinboller er mye bedre å spise enn skolebrød feks.

 

Vi var på kino igår og da koste vi oss med litt popcorn og litt kino godis. Det var i grunnen ikke så gost som det var før:)

Vi parkerte ett stykke unna kinoen så fikk oss to fine gå turer frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

God morgen Fara.

Er det ikke rart hvor skrudd man blir i hodet? og sant, det smaker ikke så godt som en tror.

 

Skeiet litt ut i går med noen småsjokolader, 8 stk. men når vekten allievel er på det nivået idag så er jeg fornøyd.

 

Nå regner det ute, så jeg er veldig glad jeg måket i går når det ikke var såååå tungt å få det unna....eneste aberet, det har rast ned fra taket...

 

Skal hjelpe kona mi på stand i Sandvika i dag. Hun har sy dilla og skal ha stand i julegata. Boden er utenfor Nordea banken og har dere anledning er det bare å stikke innom. Jeg er der fra ca. 14.00 og til slutt 17.00

Offisiell åpning kl. 16.00. Se nettsiden hennes : http://www.hobbyglede.net

 

Blir tid til en liten tur på sykkelen også før jeg drar innover. Deilig med litt tid for meg selv. Ungene er borte også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Marte: Så godt å høre at du er på bedringens vei. Håper det sitter nå og at du kan få i deg no næring igjen...

 

Donitbefore: Du er jo knallflink da. Trimmer å står på. Det er kjempebra :-)

 

Og så er det meg da... Må innrømme at jeg snikveiet meg i dag jeg også :)...Kunne ikke la være. Og den viste god nedgang denne gangen også. Har igjen noen dager til tirsdagen, og holder jeg meg på det nivået som jeg var i dag har jeg faktisk klart første delmålet mitt...jippiiiii :-)... Og da er det ikke langt igjen til det jeg håpet jeg skulle klarte til jul.. Kanskje jeg kan se 80 tallet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Tja, føler ikke jeg trimmer så mye. Har egentlig vært litt slapp med dette og velger å si at det har vært så mye å gjøre den siste uka. Ligger litt etter til 12 TP men det tar jeg igjen og vel så det.

 

Nå er jo unskyldninger noe av det letteste vi mennesker kan, men men.

 

Bra Elisabeth og gratulerer med delmål i sikte.

 

Ha en fortreffelig lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Så bra Elisabeth, kjempe gøy med delmål som blir nådd!

 

Ser dere snikveier dere dere også:-) Jeg gjorde også det i dag, burde kanskje egentlig ikke det. Hadde en fin nedgang, men så er nok en del av vekttapet vesketap og muskeltap og jeg har spist langt ifra så mye som jeg pleier før veiing på kurset, så jeg kan nok plusse på opp imot en kilo på det tallet jeg så på vekten i dag, men tror jeg kommer greit utav denne uken med vekten. Har vært litt redd for at kroppen har gått helt inn på sparebluss, men tror ikke den har det.

 

Jeg har spist ritz og loff i dag (uten pålegg) og en seigemann, og den seigemannen er den beste jeg har spist i hele mitt liv! Jeg nøt hvert eneste bittelille tygg! Hehe. Merker magen min jobber noe veldig, men feberen er borte og jeg har spist litt mer, så energien er på vei tilbake igjen! Herlig! Nyter hvert eneste sekund, for det var helt forferdelig tidligere denne uken :-/

 

Ha en super lørdagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Tok med Kona og spiste kinesisk i dag. Tok en Biff/kylling Wok med masse grønnsaker. Satt og regnet på det og jeg kom akkurat til 600 så da skulle jo det være greit. tror jeg til og med la inn for mye.

 

Men godt var det, mett ble jeg og mesteparten av sausen lå igjen.........

 

vi får unne oss litt og så lenge det er på dette planet skal det nok gå bra.

Sykle litt i treningsrommet mitt og så skal jeg se på Ransom på TV Norge...koselig kveld med konemor.

 

Kanskje snikveiing i morgen tidlig også....

 

Marte, skjønner at du nøt hver eneste lille smule og det er egentlig utrolig hvor langt en kan strekke en seigis...

Stå på...og vær forsiktig når du nå kan få i deg litt mat igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...