Gå til innhold

Skal ned 25 kilo...hjelp jeg vil ned i vekt!


Gjest puppola

Anbefalte innlegg

Gjest doneitbefore

Starten har gått til et bedre liv med større selvikkerhet og en flottere kropp. For ikke å snakke om helsa.....

 

For min del har jeg vært plaget av for høyt blodtrykk i flere år og er medisinert for det. Nå skal jeg til legen den 20. for å nedjustere bruken av medisin. Hvem sa det ikke hjalp å gå ned i vekt?????

 

Kaster ut jula i dag, dvs startet med det og da er alt tilbake til det normale.

 

Siden jeg startet med å registrere inntaket så har også reguleringen av mat blitt bedre og bedre. Jeg spiser mindre og mindre og søthungeren er i ferd med å slippe taket. Har til nå hatt et inntak på 1600Kcal i dag og kvelds gjenstår. Skal ligge på ca. 2200 som er 200 lavere enn meny 4.

 

Sulten mellom måltidene? ja, men ikke så mye som jeg fryktet!

 

Beccis om du starter nå, så vei deg idag, nå på kvelden med de klær som du ønsker å bli veid i på kurset. Da kan du se tapet til veiing. Bare husk at vektene til GR instruktørene er fæle og det skilte 2,5Kg fra min til den ved første innveiing og det var ikke i min favør. Men hadde allikevel et vekttap på 1,6Kg første uken.

 

Dernest så måler du deg, hals, overarm, bryst, midje, rumpe og lår. Jeg gikk ned 3 cm rundt halsen......skjortene sitter løst og jeg trenger ikke bruke 3xxx men mellom Xl og XXL.

 

Gjør samme operasjon samtidig med første veiing.

 

Da er vi klare, innta plassene - Stå på

YES WE CAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest MarteiFarta

Her er virkelig motivasjonen på topp ser jeg!

Så bra! Alle her er fit for fight inn i det nye året, klapp på skulderen til dere!

 

Jeg fatter det ikke helt, jeg veide meg i går og gikk ned (ja jeg sa ned) 1,4kg sist uke. Kan ikke helt forstå det. Spiste en del usunt sist uke, så det var ikke akkurat fortjent å gå ned så mye, men jeg er jo kjempe glad! Det må være den gåingen på jobben som gjør susen, så nå har jeg gått ned ca. 18kg siden august. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Gratulerer Marte, du er målbevisst og så har du hatt en formidabelt stress..

Hvis du ikke har skritt teller, få deg en slik fort som f...y.

Du kommer nok til å få sjokk...

 

Stå på, men bli nå frisk igjen...husk å ikke stresse så mye. stress medfører nedbrutt imunforsvar..

 

Det er nå 1 uke til veiing for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Takk for omtenksomheten doneitbefore!

Jeg har nok et stressnivå som er en del over det som er sunt... Men så er det det da, kunsten å lære seg å ikke stresse?

Jeg er nødt til å få meg skritteller! Kanskje jeg skal bestille en her inne på grete roede siden... eller har noen tips om hvor jeg kan får kjøpt en som er god og i tillegg billig?

 

Og vet dere hva! Det blir vanvittig kjekt å nå trivselsvekten, men så utrolig kjipt det blir å ikke holde kontakten med dere her inne. Jeg tror jeg kommer til å holde leeeeenge fast på det siste kiloet før trivselsvekten er nådd bare for å kunne vanke her inne, hehe.

Dere er noen skikkelig ålreite folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Jammen Marte, må du slutte å holde kontakten med oss da? Selv om du når den vekten du vil, kan du fortsette å holde kontakten. Vi vil jo gjerne høre hvordan det går med deg videre. Om du klarer å holde vekten osv...

 

Nei, det er bare å fortsette å skrive her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doneitbefore

Enig med Elisabeth, MÅ DU DET DA?

Vær her inne og fortell oss hvordan det går med deg. Man blir jo gode venner etter hvert og dine kommentarer er viktig for oss andre.

 

Helt enig med deg at det er skikkelige folk som er her inne og som virkelig gir av seg selv.

 

Du får kjøpt Skritt teller på sportsbutikker, i alle prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil at du blir her inne selvom du har gått ned alle dine kg! :) Koselig det!

Og tenk at du gikk ned 1.4kg forrige uke!!! SUPERT!

 

 

Denne uka har begynt veldig bra! Har fått kjøpt oss blender så nå går det i smootie og mashed vegetables. Og det er en knall måte å få i seg sunde ting på!

Jeg var på spinning mandag og svømming i går. Tenker å melde meg på spinning i dag igjen og kanskje gå en tur!

Det snør i Daventry og her borte finnes det ikke vinterdekk så dere kan tenke dere kaoset. Skoler har stengt (det er snakk om 5cm snø) i tilfelle unger sklir og brekker armen sin (da kan foreldre saksøke skolen for at det ikke er trygt nok) VILLE FORHOLD HER BORTE!!! Så nyt deres herlige Norge!

 

Men det er snø og jeg elsker snø...ikke er jeg redd for å gå ute i snø heller...jeg er jo norsk! FOlk hamstrer mat fordi det er meldt snø i en uke! HAHAHA latterlige forhold....ta beina fatt da vettu og gå til butikken! Ekstra trimpoeng og! :)

 

Jeg kan allerede kjenne at magen min er gått litt inn igjen...ille å ikke kunne trekke inn magen (som jeg hadde det i jula). Men nå virker det som den er på vei til bake! DEILIG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Det var godt dere sa det!

Vil gjerne henge her inne etter trivselsvekten blir nådd (og det målet skal jeg nå!)

 

Jeg skal ta meg en tur innom en sportsbutikk og se på skritteller når jeg blir frisk igjen. Holdt meg hjemme fra jobb i dag igjen, har nesten ikke stemme. Det er vel kroppens måte å si ifra at jeg må roe meg, så jeg får ta signalet.

 

Har spist en god og sunn frokost i dag og drukket te. Til middag blir det hjemmelaget lapskaus hos mor, så denne dagen skal jeg klare å holde den sunne linjen. Hva pleier dere å ha til middag? Jeg går litt tom for idéer for tiden. Noen tips både til hverdag og fest?

 

Vi er såååååå flinke! Stå på folkens! Dere går en ny og sunn dag i møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Knerte, vi skrev visst melding her inne akkurat samtidig:-)

Du er jo sunnhets- dronningen selv nå for tiden, du verden så mye du trimmer!

Hehe, morsomt at de stenger skoler og hamstrer inn mat. Litt kontrast til Norge.

Herlig at målene strammer seg igjen etter julen. Jeg innbiller meg at det ikke er så vanskelig å bli kvitt jule- kiloene igjen, så med en gang en spiser sunt igjen etter en sånn periode, tror jeg det går ganske radig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Hva i all verden har skjedd med siden for registrering av mat-inntaket??

 

Jeg skjønner ingen ting av det nye registreringssystemet.. Kan noen hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter på nettkurs nå, for første gang, men jeg har gått på Grete Roede-kurs maaange ganger.. Opp 10, ned 10... men da jeg startet for første gang gikk jeg ned 36 kilo, det var for 13 år siden.. Siden har jeg klart å stabilisere i noen perioder, men så overspiser jeg og sklir fullstendig ut i andre perioder... Slitsomt... MEN nå er det altså et skippertak på gang! Orket ikke tanken på å møte opp på kurs akkurat nå, men er motivert til å klare et nettkurs. Har troen, mulig det kan funke :-) Kjekt kanskje å dele erfaringer, jeg føler jeg kan "alt" om slanking, men å få det til i praksis er ikke alltid så lett.... :-) Veier nå opp mot 100, og har som mål og ned til nærmere 80. Et par og 80 er bra for meg når jeg trener og er "fast" i fisken... Jeg er 174 høy og kraftig bygd. Har følt meg fin når jeg har vært nærmere 80. For mange er dette tallet overvekt, men for meg var det riktig... Håper flere er med og deler erfaringer og tanker! Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Nei og nei og nei!

Jeg forstår ingenting! Hvordan i all verden skal jeg registrere mat nå? Har klart å legge inn brød, men det kommer stadig opp en error og jeg får jo ikke sett summen av kalorier og sånt... Noen som har forstått det?

 

Velkommen i klubben Sjokko! Du er inne på en veldig aktiv tråd, så hvis du holder deg her inne med jevne mellomrom, så skal vi ta godt vare på deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg idag har funnet ut litt mer om disse sidene :) den endringen på registreringssidene var litt utfordrene, men etterhvert satt det :) se til venstre på menyen arbeidsbok på nett så står det en liten artikkel som var veldig nyttig :)

 

Melder meg inn i denne tråden jeg da :)

 

Startvekt 115 kg

høyde 174

første delmål er under 100

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Takk for svar!

Det vil fremdeles ikke funke for meg...

Jeg prøver å legge inn mat, men så kommer det opp en lang uforståelig feilmelding om noe "request error". Jeg bruker mac, men har prøvd flere ulike nettlesere og får det samme problemet på alle sammen.

 

Har sendt melding til support nå, så får se om de har noe å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Nå blir jeg snart sint og enda mer frustrert.........!!!! KNURRRRRRRRR :-(

 

Siden det tydligvis også er fler som sliter slik som jeg, skulle jeg tro at frustrasjonen runt omkring begynner å bli ganske så stor nå...

 

Har prøvd flere måter, men får ikke til å registrere mat inntaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La inn mange favoritter i går for å gjøre registreringen lettere, og nå finner jeg ikke ut av det.. Satser på at det er startproblemer på den nye versonen, og håper vi finner ut av det etterhvert :-) KJekt og enkelt å få sjekket kaloriene ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Jeg sitter her veldig svak for trøstespising akkurat nå...

Jeg ble så veldig irritert på at registreringen ikke funker og tenker litt sånn "hvorfor skal jeg gidde å tenke på hva jeg putter i munnen akkurat nå når jeg ikke kan registrere det." Og i tillegg synes jeg synd på meg selv som er blitt syk igjen. Så nå sitter jeg her med en liten skål med non stop (og spiste nybakt bolle hos min mor tidligere i dag), så jeg tror kaloriinntaket mitt blir litt for høyt i dag... Huff og huff...

Jeg får være flink i morgen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet!!!! Treningssenteret stengte kl2 i dag pga været!!!!

Jeg blir så sint og frustrertog forbaska oppgitt!!! Seriøst det er INGENTING mer enn 3-4cm snø!!

 

jaja så måtte jeg gå tur da...ble 2 ganger 40min! :) så det er vel greit.

Jeg har gjort min styrkedel også og nå sitter jeg her og spiser kiwi, banan og clementin!

 

Føler dagen har gått bra! Og kjenner jeg er klar for mer i morra!

 

Marteifarta: jeg tror heller ikke det er så vanskelig å kvitte seg med julekiloene:) det satser jeg på å klare i løpet av Januar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke gjort noe der inne jeg!! ikke engang lagret det lille jeg har fått til å gjøre! Siden kan ikke være klar for bruk tenker jeg...er jo masse der det ikke går ann å trykke på engang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Jeg har fått dette svaret fra supportavdelingen:

 

Hei,

Vektklubben har akkurat åpnet igjen etter oppgradering.

Det ser dessverre ut som om det har skapet problemer for dem som har registrert data tidligere idag. Det fungerer nå fint på morgendagens dato (!) og fremover. Det kan du sjekke ved å gå til Denne uken i venstremargen, og så klikke deg inn på imorgen.

 

Det er blitt mye enklere å registrere mat - Registrering mat har fått et helt nytt og mye bedre design.

Man legger til matvarer på det aktuelle måltidet og søkemotoren er mye bedre.

Du bare begynner å skrive på aktuell linje, så får du frem forslag som du velger mellom.

Du får flere forslag jo flere bokstaver du skriver inn.

 

Melk, frukt og FRImerker legges inn under sine respektive felt.

Antall glass vann: Velges i dropdown-menyen i midtfeltet, og vises som tomme glass i oppsummeringsfeltet i høyre kolonne.

Tran/multivitamin krysses av i midtfeltet og vises med avkryssing i høyre kolonne.

Etter hvert som deltakerene registrerer mat vil totalt antall kcal vises i høyre kolonne.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth70

Jepp, det stemmer det Marte, registreringen fungerer bra i dag. Men var inne på registrering av trim og den var jo blitt dårligere syntes jeg. Utifra den må jeg nok vurdere å skaffe meg en pulsmåler tror jeg... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det uvanlig stille i dag!! hmm...hehe

jeg har gått tur i 2timer og 10 min i dag og spist kun det jeg skal!

Føler meg allerede SÅ mye bedre!!!!

 

DEILIG Å SLANKE SEG!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...