Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

ÅÅÅ! Det hørtes deilig ut, May :) Godt at du koser deg på tur! Skjønner at dette med maten ikke er så lett å gjennomføre på tur. Det er jammen ikke lett hjemme i påska heller... Bare kos deg, så får du ta det igjen etter påske!

 

Jeg lurer også på hvor Viccy har blitt av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

You go girl:D Så bra med et hopp ned på 1,2!! Det viser at det nytter.

 

Jeg kom hjem idag, og sitter her stinn etter en ukes fetekur. Det her er beviset for at jeg ikke kan slippes løs etter endt slankekur. Jeg skal på vekta imorgen, men frykter 2-3 kg opp. Bare før lunsj idag, så hadde jeg spist nesten en dags rasjon. Angeren kommer nok imorgen, men det er bare min skyld. Lot det glippe helt når jeg mistet kontrollen med inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Tinaj! Oi så flink du har vært!? ?Gratulerer!

 

JEg skal ikke veie meg på lange tider! er et dårlig tegn når til og med JOGGEBUKSA ikke er så løs som den var for 2 uker siden...

 

Jeg lurer fremdeles hvordan jeg skal ta tak når jeg starter igjen. 3 ganger i uka med trim kanskje... mer mat.. og mer mat på dagene jeg trener.

 

Hvordan gjør dere det? Forskjell fra dag til dag hvis dere trener?

 

 

Ikveld skal vi på Trance Energy.. stort party der de spiller nydelig melodiøs trance-musikk!! ;) Danse hele natta fra 22.00 til 07.00!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg idag morges 70,0 kg. Det er 2,6 kg opp på en uke. Vet at mesteparten kommer til å gå av raskt, men jeg hadde lovet meg selv aldri å se 70-tallet igjen. Jeg hopper over denne uka med hensyn til registrering.. Dette er deprimerende..

 

Jeg er nå motivert for å gi alt før sommeren. Nå skal jeg følge regimet til punkt og prikke, og forstå at dette er en LIVSSTILENDRING og ikke slankekur. Skal også melde meg til kurs som begynner i mai. Tar et kurs før jeg skal forhåpentligvis skal på hold-vekten kurs. Målet mitt for april er ned til 65 kg, og det kan jeg fremdeles klare:-)

 

Jeg ligger forresten på 1600 kcal hver dag, selv om jeg trener. Men nå har jo ikke jeg hatt de tøffeste treningsrundene.. Vei deg, karamella. Bare få det unnagjort, og start med ny giv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai- de kiloa kommer raskt til å forsvinne igjen bare du kommer inn i de gode rutinene igjen!!

 

Karamella- jeg spiser stort sett det samme de dagene jeg trener og de dagene jeg ikke trener. Men jeg sliter litt med å komme opp i 1600 kcal noen dager. Havner ofte på 1300- 1500.

 

I dag skal jeg på fest, og da blir det nok endel alkohol er jeg redd. Så alle frimerkene ryker nok i dag. PLUSS PLUSS! Men det blir sikkert veldig morro :)

 

Fortsatt god påske til alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg prøvd å legge inn melding om av jeg lever mange ganger! Vi har utrolig dårlig dekning på hytta, men jeg er nede for å handle litt og da er det kanskje lettere. Har ikke fått lest så mye, men ser noen har gått ned i påsken. Gratulerer! Det har garantért ikke jeg! !

skriver mer når jeg er hjemme igjen.

Påskeklem fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tinaj: Gratulerer med nedgang!!! Utrolig bra:-).

 

Her er det bare sørgelige resulteter når det gjelder slanking!

 

Har hatt en aldeles herlig påskeferie med min kjære familie. Vi hare en himmelsk familiehytte der alle samles med "hovedhytte" og alle har hver sitt "aneks". Så kjærnefamilen har privatliv, men alle kvelder og måltider inntar vi med storfamilien.

 

Det er utrolig dårlig mobildekning der. Går greit å prate i mobil, men har veldig problemer med å koble opp mot nettet. Har kommet inn for å lese et par ganger, men ikke klart (orket å vente lenge nok på dekningen) til å skrive.

 

Grunnen til at jeg ikke skrev fredagen før påske var at jeg dro på fjellet på torsdag. På torsdag formiddag fikk vi plutselig avlyst to fredagsmøter og da ga sjefen min meg fri siden jeg har jobbet så mye i det siste. Mamma skulle reise på fjellet torsdagskveld og da pakket og stresset jeg hele ettermiddagen/kvelden og så dro ungene og jeg sammen med henne. Vi kom hjem sent i går kveld og har kost oss noe helt utrolig. MEN hvis jeg skal oppsummere aktivitetene; god mat, gode kaker, godteri, vin, vin, vin osv. Noen korte skiturer med barna og to turer i alpinbakken med ungene. Ikke akkurat noe å skryte av. Verken maten eller treningen. Og hva resulterer dette i????? +2,5 kilo på halvannen uke!!!!!!!

 

Trodde jeg skulle gråte da jeg så vekten. Egentlig ikke på grunn av kiloene i seg selv, men fordi jeg må innse at det faktisk skal så lite til. I løpet av en sommerferie hadde jeg gått opp 5 kilo, hvis jeg hadde levd slik!

 

Så nå er det virkelig samling i bunn!!! Noen flere som er klare for en skikkelig intensiv vår?? Før påsken var jeg under 5kilo fra målet mitt, men nå ser det ikke så lyst ut mer. Håper de "nye" kiloene forsvinner raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk viccy! Fint å ha deg tilbake!!

 

Her starta påska utrulig bra med nedgang. Men i går fikk jeg mensen, og med den fulgte sjokolade- suget ;) Klarte rett og slett ikke la påske- egga til ungene være i fred, og gikk nærmest berserk!!!

 

Men nå er det nok, og i kveld har jeg steppa i 30 min. og brukt rockeringen i 20.... Sitter nå ny- dusja og nyter den gode følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei!

 

Ja viccy, dørstokkmila er lang nå om dagen!

 

Vi har nettopp jogget 40 min. Gikk faktisk bra, raskere tempo enn tidligere: TAKK FOR HJELPEN ELLIPSEMASKIN! ;)

 

Skal nok variere treningen med maskinen og jogg, så det ikke blir så ensformig!

 

Får lese oppdateringene deres i morgen, MÅ få med meg Special Victims Unit på tv! Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer enn KLAR for vårinnsatsen.

 

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, viccy. Jeg var opp 2,6 kg etter 8 dager med etegilde, og trodde at det var mye vann.. Her sitter jeg etter 3 dager med snikveiing og veier det samme. Jeg er bare så sinna på meg selv. Helt forferdelig hvor amok jeg gikk, høydepunktet var nok da jeg smugspiste bacon for familien ved frokosten. Hvor langt kan man synke for fett og salt?? Har selvfølgelig kost meg veldig, men det var absolutt ikke verdt 2,6 kg opp. Jeg kunne hatt det like bra, og spist sunnere, og hadde kanskje hatt en enda bedre følelse inni meg??

 

Så nå sitter jeg her og skal ned 10 kg før sommeren. Det målet må jeg revurdere. Jeg veide litt over 70 kg i begynnelsen av desember, så kom jula og det ble ++++, i slutten av januar var jeg kvitt alt sammen fra jula, og har brukt 2 måneder på 2-3 kg, og nå er jeg tilbake til begynnelsen av desember. Så på 4 måneder har jeg egentlig gått ned nada. Og jeg som begynte å bli så fornøyd med kroppen som kom fram. Nå må jeg få fingeren opp av bakken og innse at jeg ikke er så flink som jeg innbiller meg. Har lest de siste innleggene til trådene til froeken frue og Soleia, og kjenner meg sååå igjen. Føler meg flink, men det er ofte 2-3 dager hver uke hvor det blir noe ekstra på grunn av diverse ting som gjør at jeg bare "må" spise det. Idag er et godt eksempel, fikk besøk, lagde sjokoladekake ("må" jo servere noe fordi det er jo påske, og skal bare ta et lite stykke..). Jeg endte opp med halve kaka. Varm, rennende sjokoladekake med vaniljeis og pluselig var jeg på 4. stykket. Sinnsykt godt, men sinnsyk kvalm etterpå.

 

Jeg innser at dette går ikke lenger. Jeg har ødelagt så mye for meg selv allerede ved å føle meg feit og ikke ta ordentlig vare på meg selv. Når de siste sommerklærna ble kjøpt inn for 5 år siden, så sier det litt om hva slags selvfølelse jeg har hatt om spesielt sommeren? Nesten hver sommer de siste 20 årene så har jeg ligget på stranda og tenkt at "neste sommer, da skal jeg være fresh". Og det kommer jeg faen meg til å gjøre i år igjen. Eller i år så skal jeg tenke at jeg er fin nå, men neste sommer skal målene være nådd og holdt.

 

Jeg merker den stinne, tunge følelsen jeg har i kroppen nå etter denne påsken, og den skal jeg bli kvitt. Imorgen begynner dag 1 på min nye livsstil. Det er bare jeg som kan gjøre jobben, og jeg må bare gjøre det for min, mannens og ungenes skyld.

 

Jeg skal være superflink i 4 uker alene nå, så begynner jeg på kurs i midten av mai. Har allerede meldt meg på. Kurset er ferdig i slutten av juni, så satser jeg på juli alene og start av hold-vekten i august. Det er min plan:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Disse høytidene er vanskelig for mange, det er helt klart. Man har jo lyst til å kose seg med familie og venner, man blir invitert hit og dit og jeg ved meg selv at så fort jeg tenker : nå er det ferie/høytid, ja da dytter jeg gjerne innpå med salami-skiver med 10 lag ost og take-out gresk middag 2 ganger i uken. Herregud. Det er flaut! Skjønner godt den med å snikspise bacon.. Men disse smaksløkene våre lever av og til sine egne liv. Og hvor mye gjør vi ikke for at samksløkene skal være aktiv på nammenam-fronten i bare 1 min ? Har selv snikspist sjokoladepålegg i påsken, fordi om samboer hører at det rasler i den posen, så får jeg høre det ;)

 

Som du sier Mai, jeg har også fulgt med Soleia og hva hun skriver. Hun er utrooolig flink, men hun er også menneskelig, og hun spiser også sjokolade av og til, men så kommer hun tilbake med sterk vilje og tar tak i seg selv, og gjør det SÅ bra. Virkelig en motivasjon har det vært for meg å lese hva hun skriver.

 

 

Idag har jeg startet dagen med 2 knekkebrød med sennep og kalkunskinke, mye vann og en god kopp kaffe. Jeg dro den lenge fordi jeg tenkte; idag driter jeg i å stå opp kl 7, jeg skal gi meg selv 1 god lang søvn, så er jeg klar igjen i morgen tidlig klokken 7. Det er flott vær, ikke en sky på himmelen og folk går i t-skjorte og genser, så jeg satser på å kanskje gå en tur til butikken etterpå for skikkelig deilig stemning.

 

Når jeg tenker tilbake så har jeg hatt lyst til å gå ned i vekt siden jeg var 15. Jeg var tidlig utviklet og fikk mye hofter og pupper og hele pakka, og har også tenkt "neste sommer... neste sommer". Men nei. Men jeg vil jeg vil...

 

Vel, jeg prøver på nytt! Startet da igår med 40 min jogging, og merker den deilige følelsen i bena idag, og det gir mersmak!

 

Dette klarer vi jenter!!! : ) Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai, da:-). Du har mye å være stolt over! Du har gått ned masse og har en "ny" kropp! Du må unne deg selv å være fornøyd med det. Tenk alt du har fått til!

 

Men så må vi også klarer å holde fokus framover. Ingen av oss er i mål. Og det som er så utrolig irriterende er at vi vet jo alle hva som må til! Er ikke noe hokus pokus. Hardt arbeid, selvdisiplin og tid. Så er vi det til slutt alle sammen.

 

Jeg ser heller ikke så lyst til ting akkurat nå. Spent på "ordentlig veiingen" på fredag. Hvor mye av påskekiloene som er der da. Veldig kjipt at jegtok den så langt i påsken. De kiloene er kjipe nå!

 

I går hadde jeg en utrolig bra treningsøkt. Ga veldig mersmak og jeg føler meg veldig motivert til treningen framover.

 

Brett opp armene jenter. Her skal det trenes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at det var deilig å være tilbake i hverdagen igjen. Ser litt lysere på ting nå, men gruer meg til fredagens veiing.. Da må jeg innse realitetene. Håper ikke påsken setter meg tilbake altfor mange uker.

 

Idag har jeg registrert alt, og endte på ca 1550 kcal. Har også gått en middels lang tur, men ikke fått trent 30 days. Imorgen blir det ingen trening, men på torsdag skal jeg begynne for fult:-)

 

Kvelden har jeg tilbrakt i boblekaret med god bok, duftende oljer og stearinlys. Har tatt en full kroppspleie for meg selv. Nå er jeg barbert, nappet og lakkert:D

 

Jeg er klar for å bli kvitt de siste 10:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er motivasjonen tilbake og spisingen er under kontroll igjen. Har vært flink til å registrere, så kcal har vært bra. Mangler endel på for mye pepsi max, for lite vann og for lite trim (samme som før).

 

Idag har jeg hjemmedag. Føler meg litt halvsyk, så tar det med ro til jeg er bedre. Får endelig ryddet i skapene som jeg skrev om allerede før påsken:-) Har også vært og shoppet en ny Bergans jakke til å gå tur med!! I STØRRELSE S:D Er innom den sportsbutikken veldig ofte fordi den ligger ved siden av matbutikken. Og idag sa ekspeditrisen til meg "Jeg pleier egentlig ikke å si sånt, men du må jo ha gått ned kjempemye. Husker du var innom i høst og kjøpte noen treningsklær, og da var det helt andre størrelser." Den gangen måtte jeg ha treningsklær for store damer:-) Så deilig å høre!! Hun fikk jo noen tusen kroners omsetning for den kommentaren!!

 

Må også legge til at jeg fikk mensen idag, så jeg ser litt mer optimistisk på veiing imorgen. Er også veldig spent på hva cm'erne sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for dårlig!! Hvor er dere? Det er jo veiedag idag..

 

Kjapt innom for å oppdatere 68,5 kg idag. Opp 1,1 kg på 2 uker, og de bruker jeg sikkert 2 uker til for å bli kvitt hvis jeg er heldig. Så sprekken i påska satte meg tilbake med 3 uker ekstra slanking. ALDRI IGJEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hallo hallo!

 

Jeg stod nettopp opp!

 

Jeg veide meg igår, da veide jeg flotte 73 tallet, men det var etter dusj, etter å ha løpt og drukket vann. i tillegg spiste jeg saltet kjøtt mat i forgårs og har ikke tisset etter det omtrent, så antar det er vannvekt!

 

Beklager for skikkelig dårlige oppdateringer fra min side, men jeg tror ikke jeg vil gå på vekten 1 gang per uke nå for tiden siden jeg ikke orker å bli like deppet som før. Tar det 1-2 ganger per mnd tenker jeg!?

 

Men Mai, bare stå på litt ekstra hardere med aktivitetet, så fyker detta rett av igjen! Jeg vet du sier at hvis du får på deg noe så tar det et par uker for deg å bli kvitt det, men kanskje du kna hjelpe det på vei ? Trener du 30 day shred enda forresten?? HUsk at muskler veier mer enn fett, og ved styrketrening får man nettopp; muskler!

 

Selv har jeg ikke fulgt 30 day shred nå, men jeg har plukket ut styrketreningen og gjør disse for meg selv hver dag. Kuttet ut pga får så innmari vondt i knea av jumping jacks og den andre løpingen, og kardio kan jeg gjøre på ellipsen etterpå. Har vært flink til å ta øvelse uansett så det går nok bra!

 

Igår jogget vi igjen, og vet du hva.. det var den deiligste følelsen på lenge. Kroppen var helt med, den fløt bortover omtrent, og jeg til og med økte i hastighet de siste 1-2 kilometerne uten problem. Dette blir morro!

 

Er du frisk igjen da Mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en forferdelig stressete uke- IGJEN! Har nesten ikke rekke og vært innom her i det hele tatt.... Minstejenta har begynt i barnehage denne uka, så vi har holdt på med innkjøring+ jobbing på kvelder! Men nå får jeg håpe det roer seg litt!!!

 

Har derfor heller ikke blitt noe trening på meg denne uka, og hatt altfor få måltider om dagen.

 

Veide meg til morran, og det var 600 g. ned :D HURRA!! Kjempefornøyd! Er akkurat halvveis til målet mitt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg straks legge meg. Har vært en hektisk dag, og blir en enda mer stresset helg. Vi skal ha stort familieselskap på søndag med nesten 30 gjester. Trodde litt flere skulle melde avbud!! Det skal bli veldig hyggelig, men todo-lista er lang i forkant:D

 

Så karamella; 30 day må vente til manda'n!! Jeg føler meg fremdeles litt halvsyk, men idag har jeg gått en lang tur på morgenen. Er kanskje litt bedre, men satser på at det blir bedre til uka.

 

Du må forresten veie deg med like vilkår, hvis ikke blir du sprø. Måler du deg? Det kan gi en bedre pekepinn enn vekta når du er frustrert fordi det går sakte ned..

 

Viccy; så kjedelig. Jeg vet eksakt hvordan du føler deg. Godt å se at du også kan sprekke. Du har jo hatt en misunnelsesverdig og imponerende nedgang siden nyttår. Du kommer helt sikkert sterkere tilbake. Jeg merket motivasjonen økte idag når jeg kjente sola varma og at bilen var ordentlig varm etter at jeg hadde handlet mat. Vi bare skal få en sunn god sommer begge to:-)

 

Gratulerer tinaj, imponerende å få så god nedgang i en hektisk uke:D Gratulerer også med halvveis!! Dette klarer du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er over, og jeg sitter her mett og fornøyd i sofaen. Det har vært en nydelig helg, men jobb, jobb, jobb. Lørdagen gikk bort til å ordne, lage mat og bake. Jeg koste meg mens jeg jobbet, men fikk ikke så mange pauser:-)

 

Idag var det forberedelser, så kom alle gjestene og dagen fløy. Var et veldig vellykket selskap, og jeg koste meg veldig. Nydelig sol som gjorde at gjestene var mye ute, og alt fløyt så greit med det praktiske. Maten idag var nok oppi 4000 kcal, men det blåser jeg i. Det er ikke så ofte vi har slike selskap, så jeg spiste godt. Hadde egentlig tenkt å være flink, men vi hadde så enorme mengder med mat som jeg hadde trumfet igjennom fordi jeg var redd for at det ikke ble nok, så jeg spiste på. Etter 1. runde så,

 

Imorgen er en ny dag, og da starter jeg med friskt mot. Ellers blir jeg sprø av den vekta mi. Jeg veide 68,5 på fredag, 68,1 på lørdag og 69,1 idag. Skjønner ikke hvorfor. (lørdag spiste jeg helt perfekt..). Før påske følte jeg at kroppen var med meg, den var sakte ned, men varierte ikke slik fra dag til dag, men nå er jeg tilbake på berg- og dalbanen igjen. Den kroppen, den kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

God Morgen =)

 

Hehe, ja det kan jeg skjønne Mai. Vi er ikke så flinke vi andre her til å oppdatere. Jeg glemte å oppdatere om at jeg dro til Amsterdam på lørdag, for å feire vårt 3 årsjubileum.

Vi dro på lørdag formiddag og koste oss med øl og cocktails og middag på Hard Rock, og så fant vi ut at det var like greit å ta inn på hotell for natten. Vi fant oss en bar der vi kunne se Barcelona - Manchester United, og ravet inn på hotellet i 1-tiden. =) Det var koselig helg! Ingen tanker på kalorier; skulle ikke spare på noen ting =)

 

Denne uken blir kjempebusy, selv skal jeg værte borte 2 ettermiddager og samboer skal det samme, så det er litt kræsj i maten da. Liker ikke å lage middag til 1 person. Idag er jeg bedt på middag til ei norsk jente her nede jeg møtte, det blir koselig å få pratet litt norsk :D

 

Vi snakkes jenter! =) mmm sol og fint !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam er bra:-) Vi skal dit snart på kjærestetur (med barn)!!

 

Jeg har idag spist 1597 kcal og 1,3 trimpoeng. Skulle ha trimmet mer, men var vel ganske utladet etter helga. Når minstemann sovnet, så ignorerte jeg den strålende sola og la meg under dyna igjen. Var stuptrøtt. Bortsett fra det, så har jeg vært ute i hele dag!

 

Har funnet ut at jeg kanskje spiser for mye. Har ligget på Meny 2, 1600 kcal når jeg har fulgt opplegget. Men brukte kalkulatoren på nytt idag, og kom fram til mellom meny 1 og 2. Siden jeg har gått ned såpass mye, så har dagsbehovet mitt blitt redusert med 200 kcal. Idag lå det på ca 2050 kcal, og da blir det for mye med 1600 kcal siden man skal ligge 5-800 kcal under. Tror jeg skal legge meg på 14-1500 kcal heretter, og se om det hjelper.

 

Nå er det 1 måned med fult fokus før jeg begynner med kurs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...