Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Tusen takk, viccy:-)

 

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra shoppingrunden min. Fant ikke det jeg kikket etter, men jeg fikk da handlet litt:-). Før jeg dro, så sier mannen at ikveld skal vi kose oss litt ekstra med favorittutskeielsen vår (ca 1000 kcal). Jeg var helt enig i at det kunne vi gjøre! Men når jeg sitter og spiser lunsj får jeg plutselig lyst på alle kakene jeg ser rundt meg, og så tenker jeg "jeg skal jo skeie ut ikveld, så da kan jeg lissegodt ta hele dagen". NEI, NEI, NEI. Jeg kjøpte ingen kaker, men fy f og nærme det var..

 

Det er framskritt at jeg ikke skeiet ut i hele dag, men jeg er veldig spent på hvordan det blir å holde vekten.

 

Nå gleder jeg meg til å legge størstemann, bli ferdig med den daglige rydderunden og slappe av i sofaen med mannen. Vi skal kose oss:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer så masse med flott nedgang, Mai :D

 

Vekta var ikke like snill med meg i dag! Her var det opp 700 g. og det er ikke noe morsomt.... Men det er maten som får skylda, så i dag har jeg fått bakt knekkebrød igjen :D Skal sette igang igjen for fullt på mandag. Skal på hyttetur med et vennepar uten barn i morra, så regner med det blir litt festing. Så denne hælja får bli som den blir kcal- messig....

 

Blir nok ikke flere joggeturer denne uka heller, så målet på 3 blei ikke nådd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, tinaj:-)

 

Jeg har hatt en flott dag i solen:D. Er alene med barna denne helgen, så jeg tok med begge to bort for å besøke litt venner. Ble tilbudt kaker 2 steder, og sa nei takk begge gangene. Har spist sunt og bra idag!! Endelig en lørdag som har blitt gjennomført som helgedagene skal:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Mai!

 

Jeg har hatt en super helg. På søndag var jeg med mannen og tre av hans kompiser på sykkeltur. Dette er spreke karer som sykler Birken godt innenfor merkekravet. Det var kjempe moro!!!! De byttet på å sykle bak med meg og jeg lærte masse om giring veivalg i skogen osv. Ble selvfølgelig helt utslitt, men hadde det kjempe gøy!!!! Nå vil jeg fortsette å sykle framover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes kjempemorro ut:-) Det trenger jeg også mer kunnskaper om, sliter litt med at jeg er VELDIG forsiktig i skogen..

 

Søndagen ble gjennomført innen kcal-kravene, men lunsjen ble byttet ut med boller og middagen besto av pølser. Ikke den sunneste dagen, men veldig fornøyd med helgen GR-messig tatt i betraktning hva jeg har holdt på med før..

 

Jeg henger etter på treningen, har hoppet av det gode sporet jeg var inne i. Syke barn og bortreist mann kludrer til rutinene, men jeg hadde klart det hvis jeg virkelig ville..

 

Idag er også veiedag, men jeg blir sprø av vekten. På fredag veide jeg 63,4 kg, lørdag viste opp 500 g (helt naturlig i og med utskeielsen på fredag), søndag var jeg nede i 63,6 kg. Idag var jeg plutselig opp til 64,2 uten at jeg skjønner hva som har skjedd. Bytter til fredagene igjen, kos med en liten belønningskveld på fredag så lenge jeg klarer det..

 

Idag har jeg forresten shoppet masse høstklær!! Begge barn i barnehagen, så mor koste seg i byen. Det er bare så deilig å kjøpe klær i normale størrelser igjen, og at ting passer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har ikke vært noen god dag. Har ligget bra ann på kcaloriene, men merker eggløsningssug og tunge tanker. Har vært godtesyk i hele dag, og har spist 24 gram sjokolade og 10 gram med drops for å stille lysten. Så egentlig har jeg vært flink, ellers hadde jeg spist mye mer snop.

 

Har heller ikke blitt noen trening på meg, dagen ble spist opp av ting som legebesøk. Jeg har fått min 6. streptokokkinfeksjon på 4 måneder, tror det er derfor jeg er så opp og ned i humøret for tida. Når jeg endelig har klart å gå ned, begynt å trene og føler forbedringer i helsa, så får jeg gjentatte infeksjoner som roer seg ned med antibiotika, men blusser opp igjen så snart jeg er ferdig med kuren. Kanskje derfor jeg er så slapp også for tiden.. Alt er et ork, og som den perfekte kvinnen jeg er, så får jeg dårlig samvittighet for at ikke jeg har gjort xxxx ting som vi klarer oss fint uten. Men nå skulle ihvertfall fastlegen min sende meg videre til spesialist.

 

Sutremelding herfra:-)

 

Nå skal jeg legge meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jenter! Hvor er dere? Dette er ikke min private dagbok:D

 

Jeg må gjennomgå morgenrutinene mine:-) Skulle levere 2 barn idag (mannen er bortreist), og jeg brukte 2 timer på å komme ut døra. Og da rakk jeg ikke å pusse tenna mine, ikke ta medisiner og tok på klærna som jeg hadde på meg igår fordi de lå slengt på gulvet. Størstemann skulle på tur med bhg, så jeg måtte kjøre etter barna fordi jeg var så forsinket. Når hverdagen begynner neste uke, så må jeg ta grep:-)

 

Unner meg selv en slapp dag, tror jeg trenger det idag. Det regner, og jeg koser meg inne med å se ut på det frådende havet. Skal lage meg en kopp lett-kakao.

 

Ha lest i andre tråder her inne og hentet ny inspirasjon. Nå skal jeg ta kontroll over min kropp og mitt liv:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her:-)

 

God bedring, kjedelig å være syk! Håper du får hjelp slik at det kan gi seg for godt!

 

Jeg fikk ikke trent i går, men kostholdet gikk heldigvis bra. I dag skal jeg på lang løpetur. I allefall 1,5 mil. Deilig med tid for seg selv og bli ordentlig fysisk sliten etter en lang og stressende jobbdag.

 

Rutiner er stikkordet, Mai:-). Komme tilbake til hverdagen og gjøre det samme hver dag. Går så greit etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg begynner å bli ganske avhengig av treningen. Den gir meg så utrolig mye. Og jeg er innstilt på halvmaraton 26. september. Blir spennende det!

 

Pepsimax drikker jeg mye av, Mai...... Men det er vel ikke det værste;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smilejenta

Gikk på GR kurs for 2 år siden og tok av 8, 5 kg. Gjett om de er på igjen?! ;) Vekta vår gikk i stykker, å vi gadd ikke bruker penger på ny, så jeg "lurte mg selv" helt frem til sommeren i år. Da sommerklærne skulle på, var de for trange. KJIPT! Å likevel tok det meg hele sommeren og komme i gang. TRAGISK! ;)

Begynte å spise regelmessig og sunnere i går, så nå er jeg i gang. Må bare få kommet med på trening.

Det var så motiverende å lese deres "historier"! :) Takk for at dere deler det. Målet mitt er å gå ned 23,5 kg på sikt, så jeg har en LANG vei å gå!! Håper dere fortsetter å inspirerre!!

 

*Smilejenta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig melding, smilejenta:-) Det motiverer å høre slike ting! Du får trøste deg med at den runddansen som du beskriver har de fleste her vært innom. Det jeg sa til meg selv når jeg begynte på nytt etter fødsel nr 2, er at en gang må jeg lykkes, og det skal være nå!!

 

Det som er forskjellig denne gangen, er at jeg er innstilt på å lykkes, at dette skal være en livsstilsendring (jeg har tidligere slanket meg 18 kg, og gikk opp så raskt at legen trodde jeg var syk..) og jeg har stort fokus på hold vekten prosessen. Håper det er nøkkelen til suksess!!

 

Viccy, pepsi max etser opp tenna våres. Har allerede antydning til syreskader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er nøkkelen. Denne uka har vært bra med hensyn til antall kcal, men jeg har ikke fått trent. Tror ikke jeg går noe ned imorgen når jeg veier meg. Merker at jeg føler meg mye bedre de ukene når jeg har trent bra.

 

Familien er litt ute av rutine for tida, og jeg merker jeg gruer med til å jobbe fult med 2 små barn, fremdeles få tid til venner, familie, forholdet og meg selv. Jeg har kost meg så sinnsykt hjemme dette året med mange gode venninner rundt meg, og nå skal alle tilbake til hverdagen og stress. Men samtidig skal det bli godt å få komme ut blant voksne:-)

 

Uansett, fra nå av er det full skjerpings på treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn passe fornøyd. Ned 100 gram til 63,3 kg..

 

Neste uke må jeg bare få trent ordentlig bra, skal prøve å få til 3 økter i uka heretter. Fokus, fokus:-)

 

Ukenedgang etter sommerferien:

Uke 0: 67,6 kg

Uke 1: 64,7 kg (-2,9)

Uke 2: 63,4 kg (-1,3) (-4,2)

Uke 3: 63,3 kg (-0,1) (-4,3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn passe fornøyd. Ned 100 gram til 63' date='3 kg..

 

Neste uke må jeg bare få trent ordentlig bra, skal prøve å få til 3 økter i uka heretter. Fokus, fokus:-)

 

Ukenedgang etter sommerferien:

Uke 0: 67,6 kg

Uke 1: 64,7 kg (-2,9)

Uke 2: 63,4 kg (-1,3) (-4,2)

Uke 3: 63,3 kg (-0,1) (-4,3)[/quote']

 

Hei! Så inspirerende at du nesten er ved målet ditt! Jeg har akkurat startet og da er det godt å lese og se at det nytter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Mai! Er noe galt med tilgangen hjemme, så jeg får ikke logget inn i helgen. Og her på jobbb er det tusen ting å gjøre før jeg kan ta helg!!!

 

Går greit med maten og supert med treningen:-)

 

"snakkes" mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så inspirerende at du nesten er ved målet ditt! Jeg har akkurat startet og da er det godt å lese og se at det nytter ;)

 

Ja, det nytter, men ha tålmodig, kom deg opp igjen etter en nedtur og tenk på at dette er en holdningsendring som skal vare livet ut:-) Dette klarer du!!

 

Vi "prates" igjen på mandag, viccy:-). God helg!

 

Tinaj og karamella, hvor er dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en godterismell igår.. Hadde en stor krangel med mannen og dro på butikken og døyvde smerten med sjokolade og potetgull.

 

Nå har mannen tatt med seg begge barna for at jeg skal få litt rom. Tenkte jeg skulle ut og trimme istedenfor å sitte inne og synes synd på meg selv. Håper det hjelper:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg opp av sofaen igår, og jogget 4 km:D. For meg som aldri har jogget noe tidligere, så er det en stor seier at jeg klarer å jogge så langt uten stopp.

 

Humøret steg heldigvis, og mannen og jeg hadde en lang prat. Jeg lurer på om det er p-pillene som gjør meg helt krakilsk innimellom. Mannen hadde sjekket pillene mine, og det er bestandig på dag 11 jeg lager krise av noe.. Men når det er sagt, så hadde jeg virkelig grunn til å være forbanna nå. Han forsto veldig godt at han hadde såret og ydmyket meg.

 

Maten igår var strålende, masse god sunn mat innenfor kravet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med en deilig følelse etter å ha vært ute i hele dag med mann og barn:-). Ordentlig kos!

 

Har også syklet 3 mil:D

 

Idag når jeg syklet så begynte jeg å tenke på kostholdet mitt denne helga, og det har vært veldig bra (utenom sprekken i fredag kveld, da). Det beste er at jeg føler ikke at det har vært noe jobb eller offer. Kanskje jeg endelig er på rett vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:-) Du er flink, Mai. Når jeg ser signaturen din så blir jeg så glad. En vanvitting nedgang du har hatt!Veldign imponerende og inspirerende:-):-):-)

 

Helgen min har inneholdt lite trening og mye mat. Dårlig kombinasjon!!! Da er det bare å brette opp armene igjen!

 

Håper dere alle hare en fin start på uken. Jeg sitter her med klump i magen etter å ha reist fra barn som gråt og ikke ville at mamma skulle dra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå var det veldig lenge siden jeg har vært her inne gitt!!!

 

Skal komme sterkere tilbake nå ;) I dag har hverdagen begynt igjen, og ungene er levert i barnehagen. Jeg skal ikke på jobb før i morra, og har hundre ting og ordne i dag. Huset er kaos midt i utbygginga, men får prøve å ta et lite røsk alikevel.... Så er det plenen som må taes, unger som skal hentes og møte til kvelden! Trur ikke jeg får klemt inn noe trening i dag heller! Er en uke siden siste joggetur, og det er altfor dårlig! SKJERPINGS!!

 

Har klart meg ganske bra med tanke på mat, og klarte målet mitt om ikke å gå opp i ferien. Har igrunn stått på stedet hvil. Så nå er det de siste kg. som skal til pers!

 

Kjempeflinke dere er Viccy og Mai =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå her:-) Har en lang liste over ting som må gjøres før jeg skal legge meg..

 

Hallo, viccy og tinaj, dere har gått ned rimelig mange kilo selv også og vært superflinke. Dere har vært til stor inpirasjon og hjelp for å komme over dørstokkmila!

 

Jeg har vært ute med jentene og spist, valgte salat, ble nok noen kcal for mye, men stolt av meg selv for det sunneste valget. Har også jogget i ca 1 time idag:D.

 

Imorgen begynner hverdagen for fult. Dette var min siste dag i permisjon. Har kost meg veldig idag, og bare tatt vare på meg selv!! Vært hos frisør, lunsj med venninne, jogging, lang god dusj og middag jenteklubben:D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel bare si lykke til med hverdagene, Mai! Det er de det er flest av, vet du;-)

 

Jeg har trent på morgenen i dag. Er det som skal til for å få tid til alt. Jogging fra 6 til 7 får i allefall i gang kroppen!

 

Er hektiske dager her med skolestart på onsdag. Det blir veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei jenter =) Så flinke dere har vært!

 

Ble en stund siden sist. Jeg må bare få skrevet ut slik at jeg virkelig er igang igjen. Nå er jeg hjemme i Nederland igjen, og har store ambisjoner om å kutte ut dritten og få av det som har kommet på i sommer. Ble stukket av veps 3 ganger på fredag, så jeg får ikke trent enda, da foten er på størrelse med en ballong.

 

Har frisket opp kjøleskapet med mye godt, og er klar for et nytt tak. Satser på litt mer egg, kylling, fisk og grønnsaker fra nå av og vil også legge til styrkeøvelsene igjen. Har lest mye om hvordan folk har gått ned 10 kg, og det er på måten jeg har prøvd tidligere år, men vi prøver på nytt igjen. Jeg ønsker å forholde meg rolig og ikke manisk til vektnedgangen. Jeg vet at jeg liker maten jeg skal spise og trening er jo bare herlig. Dog tror jeg ikke konstant påminnelse av "Hva skal jeg spise" er til hjelp for meg, og vil prøve å løsrive meg fra slike stress-tanker og ikke sette noe mål for hvor mye jeg BØR gå ned i uka.

 

Gleder meg til foten er som normal , da skal jeg hoppe på ellipsen !

 

Lykke til med skolebarn og jobb og alt! ;) Stikker innom senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...