Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Godt å se at du er tilbake for fullt, Mai :D Det ordner seg for flinke jenter....

 

Jeg er inne i en litt dårlig periode matmessig, kjenner jeg! Er ikke fullt så flink nå som det er ferie! Har brukt dagene nå som det er dårlig vær til å reise på besøk til folk jeg ellers ikke rekker å besøke så masse! Og med besøk følger gjerne kaker og liknende. Har også vært på litt shopping og lettvint hurtigmat. Men alt i alt er det ikke så veldig ille, trur jeg... Men forventer ikke akkurat noen nedgang på vekta denne uka. Hadde gått ned 300 g. da jeg veide meg om mandag- og er faktisk bare 1,1 kg. unna målet mitt nå :D

 

Har blitt dårlig med trening de siste dagene også. Den forkjølelsen jeg hadde i forrige uke, har satt seg litt i bihulene. Men er bedre i dag, så får komme meg ut i skauen igjen i morra!!!

 

Var på cubus en tur på tirsdag, karamella. Så du meg? Du skulle sagt hei, da! Jeg er nemlig ikke helt sikker på åssen du ser ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Oj, oj, 1,1 kg unna er jo "ingenting":D

 

Jeg hoppa i taket når jeg veide meg idag!! 64,7 kg:D. Da har jeg gått ned 1,9 kg den siste uka! Kvittet meg med overflødig vann og forhåpentligvis litt fett også:-)

 

Ukenedgang etter sommerferien:

Uke 0: 67,6 kg

Uke 1: 64,7 kg (-1,9)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startet å slanke meg sammen med en god vennine, og jeg merker konkurranseinstinktet. Har ordentlig lyst til å "slå" henne, og hun føler det samme:-). Jeg er så lei av å føle meg som en grå mus.

 

Har trent lenge idag på sykkel og spist bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i ordentlig deppers/rart humør de siste dagene. Har følt meg helt tom, ensom og venneløs. Selv om jeg vet at det egentlig ikke er sant. Men jeg har et litt komplisert forhold til ei vennine som klarer å såre meg gang på gang. Det er altfor mange detaljer, men ihvertfall så får jeg ordentlig vondt i magen innimellom og lurer på hvorfor hun behandler meg slikt. Har prøvd å ta det opp, men hun takler ikke kritikk (selv om hun selv mener at hun har selvinnsikt) og blir sur i lang lang tid. Det er andre som har sagt ting til henne direkte, og da har hun vært sur i opptil et år fordi hun mener at de tar feil. Jeg har forsiktig sagt at det kan hende at de har et poeng, men det er som å snakke til en vegg.

 

Jeg vet at jeg har det veldig bra, men noen ganger er det som om hodet og hjertet ikke henger sammen. Men idag letter det litt merker jeg:-)

 

Skal i selskap idag, så nå har jeg spist, så jeg ikke skal kaste i meg kakene.. Planlegging, som jeg har fått råd om:-)

 

Nå har jeg klart meg bra i 6 dager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake. Har savnet dere!!!

 

4 uker ferie, båttur og Italia:-):-):-):-)

 

Mannen og jeg inngikk en avtale om å legge bort pcene helt. Har ikke hatt de med oss og ikke koblet oss på fra telefon. Ordentlig deilig!!!

 

Ser dere har skrevet mye og jeg skal sette meg og lese gjennom i morgen.

 

Håper alle har hatt en topp sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt opp og ned hvor fornøyd dere er med sommeren. Jeg er vel midt på treet. Har trent godt og det er deilig. Blitt mye vin og pasta i Italia. Generlt mye vin og champagne hele sommeren.

 

Jeg har ikke veid meg, men virker ikke som om det har blitt noe særlig opp på klærne.

 

Har bestemt meg for ikke å veie meg før den 18 august. Er ganske så nærme det som var målet mitt, men nå vet jeg ikke hva målet er. Derfor tenker jeg at vekt får være vekt og jeg kan heller se meg i speilet og se om jeg er fornøyd.

 

18. mai er det tilbake til hverdagen på ordentlig da skolen starter og den morgenen skal jeg se hvordan vekten er.

 

Har blit thelt treningsfreak:-) Syklet over 3 mil med mannen i dag. Har løpet over 2 mil i uka hele ferie og det er jeg veldig fornøyd med.

 

Jeg skal være flink til å skrive framover og eller tilbake til alle mine regler:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere begynner å komme tilbake til siden vår:-). Jeg er superklar for å gå ned de siste kiloene. Jeg trenger dere, jenter!!

 

Jeg har vært i to barnebursdager idag, samt middag hos svigermor, men har vært flink:D. Jeg tok 3 biter kaker, to pølser, 1 is og littegranne sjokolade. Hos svigermor spiste jeg en liten porsjon med unnskyldning om at jeg var så mett etter bursdag.

 

Har også gått raskt/jogget i 50 minutter!!

 

Veldig fornøyd med dagen:D. Og jeg er så stolt over at jeg klarte å jogge 20 minutter i strekk, det hadde jeg ikke trodd om meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp innlegget ditt, viccy:-) Blitt mye alkohol her også, plutselig hadde vi drukket nesten hver dag i 2 uker:-). Selvfølgelig i kontrollerte former, hvis noen lurte.

 

Så flink du har vært til å trene!! Jeg også merker at treningslysten stiger (hvem hadde trodd det, sånn som jeg sutra i vinter på at godfølelsen aldri kom). Jeg sykla 5,5 mil igår og idag jogget jeg i 2 km og gikk i 3:D.

 

Jeg også lurer på om 60 virkelig er målet mitt, tror faktisk at jeg har litt mer enn det, men jeg får se. Jeg er egentlig liten og spe. Skal også bruke mannen og nærme venner til å bedømme. Det er ikke alltid at hodet følger etter med engang kroppen blir mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

jøjjemeg her var det mye motiverende lesing ! =)

 

Tina: jeg "så" deg sikkert, men jeg visste ikke at noen var deg, før Kristin fortalte meg at jeg stod rett bak deg når du stod borte ved kassa der. =) Jaja, det var andre gang på 2 uker at våre veier krysses uten å møtes!

 

Idag har vi kommet hjem fra countryfestivalen... altså, buksene er faktisk strammere nå, dette går ikke rette veien. Jeg har fråtset i ostegrillpølse og Rett i koppen potet, jeg har gurglet øl som det skulle vært vann, og jeg har stått fremmerst på hellbillies-konserten og til og med kommet med på et bilde i avisa av den grunn. Tross oppgang og 10000 kalorier per dag så er det den beste turen jeg har hat noen gang, og så mye morro skal man lete lenge etter. Gode venner, god (dårlig?) humor og jeg gleder meg til neste år.

 

Nå skal jeg benke meg på sofaen med vann. vi snakkes=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo utrolig flink til å trene, Mai. Er så deilig å kjenne at kroppen blir sprekere. Er jo virkelig sant at trening gir energi, ikke tar:-)

 

Noen meninger om planen om ikke å veie meg før 18 august?? Tror dere det er smart? Er jo som du skriver, Mai at man fort ser seg blind på kilo. Er jo ikke det som er det viktige egentlig!

 

Nå er det bare å komme tilbake til hverdagen, Karamella. Vi får være aktiver her framover alle sammen så kommer vi oss raskt videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er tilbake til hverdagen? Ja, ja skriver litt allikevel:-)

 

Har syklet 2,5 mil. Super deilig. Er så fornøyd med formen om dagen.

 

Maten har også gått bra i dag. Nå skal jeg spise kveldsmat. Deilig havreknekkebrød med egg og tomat.

 

God kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten tilbake til hverdagen:-) Barnehagen har egentlig begynt men har sykt barn. Så idag har vi vært hjemme fra barnehagen, har besøkt besteforeldre og vært på stranda og fisket krabber. Nå er ungene lagt, og jeg tenkte å rydde litt på roterommet vårt. Vi har et gjesterom som vi bare stuer alt sammen inn, så nå må jeg finne fram regn- og parkdresser og få litt system i rotet. Tror jeg skal annonsere alt barneutstyret som vi ikke trenger mer på finn:-).

 

Så flink du har vært til å trene, viccy. Jeg har ikke fått trent noe idag, og nå synes jeg at det blir litt sent. Hadde egentlig avtale imorgen om å trene, men den må jeg avlyse. Ungene blir nok hjemme imorgen også.

 

Maten har gått greit idag, har vært borte hele dagen, men har ca kontroll.

 

Når det gjelder ikke veiing fram til 18.august, så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke ser helt poenget. Skjønner at det er kroppen som skal telle, ikke antall kilo, men det virker jo som om du har et sunt forhold til begge deler, så hvorfor ikke veie deg og se at det går riktig vei. Eventuelt bare måle deg, så ser du jo om du blir strammere? Men nå er jo jeg litt mer avhengig av veiing enn deg:-)

 

Jeg veide forresten 64,8 idag, så kun 100 gram opp i helga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sittende foran pc'en:-)

 

Vi begynte å sende bilder til framkalling, og det tar tid. Jeg satt og så på bilder fra ferien vi hadde i januar, og det er litt forskjell på meg. Da hadde jeg gått ned 15 kg, og allikevel så jeg stor ut, eller røsslig som min mann pent sa..

Det er bare 6 kg siden, så jeg ble sjokkert over hvor mye det syntes. Mannen min; du har gått ned noen bh-størrelser siden da, ja:-).

 

Det er gøy å se forskjellen i positiv retning, men det er ikke noe morsomt å tenke på at jeg har sett slik ut. Hva har folk som møter meg tenkt? Hva slags førsteinntrykk har jeg gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Mai!!! Du har vært utrolig flink:-)

 

Jeg klarer heller ikke la være og tenke på hvordan jeg faktisk så ut før. At når folk sier jeg har gått ned sier de egentlig at jeg var stor før. Som jeg jo var!!! Vanskelig dette her!

 

Nå må jeg jobbe litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink??! Har du lest de andre innleggene mine fra i sommer?? Den siste uken har jeg vært flink, det skal jeg ha, men resten av juli er en katastrofe:-)

 

Men vi jenter må bli flinkere til å ta komplimenter. Når jeg får komplimenter fra venniner, så bortforklarer jeg dem hele tiden. Eks "så sprek du har blitt". Da svarer jeg: "men jeg har ikke fått trent så mye som jeg ønsket, og jeg merker at formen kan bli mye bedre. Pluss at jeg forteller jo bare om de gangene jeg trener, og ikke alle gangene jeg ender opp i sofaen etc". Men jeg er jo mye bedre trent nå enn for et år siden. Jeg er kanskje i bedre form enn snittet som en analyse på senteret fortalte. Selv om det er skremmende hvor dårlig form folk er i, hvis jeg er over snittet av jenter 35-40:-). Jeg har faktisk redusert vekten med 22 kg på et år (selv om pappa spurte igår om jeg hadde gått ned i det siste? ja da, pappa!! Fikk som svar: ja, det må ihvertfall være 5 kg.. mannfolk:-)).

 

Når jeg får kommentarer om hvor godt jeg ser ut og har gått ned, så tenker jeg alltid: men jeg kunne vært flinkere og gått ned enda mer, jeg kunne sett bedre ut hvis jeg hadde kommet meg ut og kjøpt litt mer klær ved hjelp av stylist som jeg har planer om. Jeg må stoppe og ta komplimentene til meg:-) Selv om det er bittert å tenke på hvor ille de egentlig sier jeg har sett ut, som du sier viccy. Uansett, så kunne jeg på en annen side brukt 3 år lenger på å motivere, og da hadde jeg veid 85 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har vært på hyttetur med søstra til mannen med familie i et par dager nå. Har kosa oss masse! Men jeg har vært ganske flink med maten alikevel. Har jo blitt litt ekstra kos selvfølgelig, men alt med måte!

 

Da jeg veide meg om mandag var jeg opp 600 g. på en uke, men er fortsatt innafor ift. å ikke ha gått opp i ferien. Nå er det bare å holde seg der jeg er nå resten av ferien, så er det i underkant av 2 kg igjen etter ferien... Men jeg er heller ikke sikker på om jeg er fornøyd når jeg når målet mitt på 68 kg. Får holde på til jeg føler meg fornøyd...

 

Har vært på joggetur i dag, og målet denne uka er 3 turer! Har ikke klart mer enn 1- 2 ganger nå i ferien- og det er ikke bra nok. Men selvfølgelig bedre enn ikke noe :D

 

Viccy og Mai - dere er jo helt rå på trening om dagen, da :) Kjempeflinke!!! Hjelper veldig med en venninne man kan konkurrere med Mai! Har en venninne som akkurat har meldt seg på GR kurs på nettet- så nå var ho klar til å ta opp kampen med meg! Men jeg skal ikke gi meg så lett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er tinaj, jeg er ordentlig imponert over kostholdet ditt i sommer:-)

 

Jeg har litt skrivekløe idag.. Holdt på å gå amok med 2 barn hjemme idag, så når ungene var lagt, og mannen på trening, trengte mor litt egentid. Jeg la meg i boblebadet med Roede-metoden grunnbok:D. Trengte litt ny påfyll og motivasjon! Utrolig deilig, tok ansiktsmaske, skrubbet meg, tok hårkur etc. Nå sitter jeg i trusa med en deilig følelse i kroppen, og lakkerer negler (er i mellom to strøk!!).

 

Har spist bra idag, men ingen trening. Men imorgen er det min tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra Mai og tinaj:-) Vi er klare til å møte høsten nå. Jeg føler det i allefall slik! Skal shoppe endel og fornye garderoben min.

 

Har trent på morgenen i dag. Blir ikke ofte jeg gjør det, 1 mil med løping kl 6 er ikke dårlig. Måtte planlegge slik da mannen ikke er hjemme i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, løpe 1 mil kl 6 om morgenen!! Da sov jeg som en prinsesse i senga:-)

 

Idag har jeg spist ute, og bommet litt med bestillingen. Trodde jeg bestilte sunt, men det svømte i olje. Ellers har jeg gått i 1 time og syklet 2 mil, så det ble et par trimpoeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre stå opp rett før kl 6 på hverdager for å få lokostikken i AS familie til å gå rundt. Kunne selvfølgelig sovet lengre, men måtte jeg jobbet lenger og hentet barna senere. Så da får mor heller ofre litt av skjønnhetssøvnen:-)

 

I dag skal jeg gå tur med ei venninne og det gleder jeg meg til. Skravle-skravle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles hjemmeværende, så her har ikke hverdagen startet for alvor enda:-).

 

Idag har minstemann vært i barnehage for første gang! Det gikk sånn passe, litt mammadalt, men det går seg nok til. Jeg har gjort masse idag, men ikke fått trent. Har prioritert as familien, og er enda ikke ferdig. Fått gjort masse som har hengt over meg, men ting tar tid!!

 

Maten har gått bra idag, og imorgen er mellomveiedag. Er spent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur nr. 2 denne uka i kveld :) Bare en igjen! Jogga nesten en time i strekk. Den runda jeg vanligvis jogger tar ca. 25 minutter, så var overraska over at jeg klarte så lenge. Begynner og bli litt lei av den samme runda hele tida, så er nå på utkikk etter nye løyper :D Har også rocka i 20 min.

 

Er ikke helt på stell matmessig nå- må skjerpe meg! I morra må jeg bake knekkebrød igjen. Har vært tom i et par dager, og merker jeg har blitt helt avhengig av de...

 

Nå er det sengetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter:-)

 

Vekta var meget snill når jeg sto opp, viste ned 1,3 kg den siste uken!! Jeg er kjempefornøyd. Det virker å ha fult fokus:D

 

Nå må jeg komme igang med å klargjøre unger og meg selv for dagen. Jeg skal til Oslo og kikke på møbler, gleder meg:-)

 

 

Ukenedgang etter sommerferien:

Uke 0: 67,6 kg

Uke 1: 64,7 kg (-2,9)

Uke 2: 63,4 kg (-1,3) (-4,2)

 

Men det verste er at jeg syntes at jeg hadde gått ned for mye denne uka, ble plutselig redd for at jeg ikke går ned neste uke. Er det noe rart vi damer sliter litt innimellom og aldri blir fornøyde??? Hadde en liten prat med meg selv, så nå er jeg strålende fornøyd. Det laveste jeg har veid i denne slankerunden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra, Mai!!!!! Gratulerer så mye. Du er superflink:-):-):-)

 

Jeg gikk en lang tur i regnvær i går kveld og er veldig fornøyd med det.

 

Nå skal det jobbes noen timer før det er helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...