Gå til innhold

Ned 8-10 kg utover 2010


Gjest Hemulen

Anbefalte innlegg

Lykke til med uken!

 

Jeg har startet med en god treningsøkt - deilig! Men, det trengs etter den helgen som jeg har hatt. Uff. Har spist mye godteri og julekaker, så nå er det tomt for julegodt hos oss i alle fall!!

 

Full skjerpings!

 

Kaika :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg endelig i gang!

Startvekta viste 67,8 kilo, midjemål 85 cm.

Tar sikte på å nå 61 kilo i løpet av dette kurset, så fortsetter jeg sikkert på ett kurs til etterpå, slik at jeg kanskje når drømmevekta på 55 kilo til sommeren:)

Har fått i meg 1480 kcal i dag, og oppnådd 3 trimpoeng (50 min spinning + 30 min styrke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med denne dagen. Har klart å holde meg unna kransekaka som stod på personalrommet på jobb og Twist skålen som står på bordet her hjemme.

 

Har trent spinning og styrke - etterfulgt av fiskemiddag :P Knallgod start - og håper det fortsetter slik. Skriver opp alt jeg spiser nå.

 

Står på jenter. Ha en fin uke :P

 

Klem fra Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd me dgårdsdagen og dagen idag ser også ut til og gå bra;) har trent en time styrketrening på morgenen og skal ta en time bosu ikveld. er spent på vekta til torsdag:-)

ha en fortsatt fin dag alle sammen.

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt treningsfri, men har gått utrolig mye - ca 1 t og 50 min tilsammen :P Var på juletrefest med mitt gudbarn ikveld, hadde med matpakke, men tok en kyllingpølse + 1/2 vanlig pølse i tillegg. Klarte faktisk og holde meg unna wienerkringle med makronfyll, den er jo bare såååå god :P Men gjett om jeg er stolt og fornøyd over meg selv da.....

 

Jeg er også spent på vekta på torsdag. Fortsatt lykke til og stå på - vi er på vei....

 

Klem

Heidi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Deilig tung spinningtime overstått. Plan for morradagen e 1 time styrke, Det går fint med maten. Ligger rundt 1500 kcal pr dag.

 

Veldig spent til veiedagen fredag. Håper inderlig pila peker nedover.

 

Keep up the goood work ladies!!!

 

 

Klem fra Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke, alle sammen! Kjekt å lese. Jeg har også hatt en fin start på uken. Har vært flink med maten, og var på trening på mandag. Tenker jeg tar en tur i kveld, også. Er spent på vekten i morgen!

 

Jeg ser at tre av oss har veiedag om torsdagen og en om fredagen. Har jeg glemt noen, da?

 

I alle fall: Lykke til på vekten! Krysser fingrene og håper på resultater :D

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kaika: Jeg har veiedag på mandager, det er da jeg har kursdag... Det er jo en litt "vanskelig" dag å ha veiedag, betyr jo at jeg MÅ skjerpe meg skikkelig i helgene... (men det skader vel ikke;) )

 

Ellers går det kjempebra med maten. Jeg ligger på mellom 1400-1500 kcal pr dag. Jeg merker at jeg ikke går rundt og er sugen på noe godt hele tida, ettersom jeg får i meg regelmessige måltider. Tenk det er tredje dagen nå at jeg ikke har tenkt på sjokolade engang:)

Skal ha meg en lang joggetur i kveld! Det blir herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut, Oktava! Lykke til! Du er superflink :-)

 

Ble ikke noe trening på meg i dag. Hadde glemt at jeg hadde bestilt synstest kl. 18.30. Så det blir nok nye lesebriller på meg - er passert 40 (godt og vel, er 44), så synet er blitt en del dårligere, ja... Så ble det en liten shoppingrunde og litt sol. Det var deilig!

 

Får bli trening i morgen - da skal jeg på Body Pump - styrketrening i sal med vekter. Hardt og gøy.

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt fornøyd. Holdt matinntaket i sjakk og trent en time BOSU :P

 

Nå gru/gleder jeg meg til veing imorgen, veldig spent altså :D Men skal prøve å ikke miste motivasjon om det ikke skulle være noen endring.

 

Lykke til til dere som har veiedag imorgen og dagene fremover. Stå på - vi nærmer oss målet sakte men sikkert :D

 

Klem Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Etter en bra start på dagen + spinning etter jobb måtte jeg selvfølgelig skjeie ut i kvel på et møte med gpde salater og et kakestykke, SHIT......

 

I morgen er det klubb med dertil god mat - ....gi meg styrke :-)

 

Er fornøyd med min treningsiver - håper bare det holder LENGE.

 

Lykke til med veiing i morgen jenter.

 

Hilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta, ikke så mye bare 200g ned men 5 cm mindre også:-)ikke mye men det går nå ihvertfall riktig vei. må jobbe litt med og spise oftere lar det gå litt for lang tid mellom måltider..

 

start etter jul 87,2

14/1 87 (ned 0,2)

 

Håper det blir litt mere neste uke;)

lykke til alle som skal på vekta idag:-)

og hildeastrid stå på videre, og glem det som skjedde igår;)

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEKTNEDGANGEN

 

Utgangspunktet: 27/7-09: 78,4 kg (mål 1: 74 kg, mål 2: 72 kg, mål 3: 70 kg)

 

1. 7/1: 75,9 kg (1,9 kg fra mål 1)

2. 14/1: 74,3 kg (Ned 1,6 denne uken, 0,2 fra mål 1)

3. 21/1:

4. 28/1:

5 4/2:

6. 11/2:

7. 18/2:

8. 25/2: 72, 5 kg

 

Ja, i dag smiler jeg fra øre til øre... Så herlig at jeg så 1,6 kg ned. Har ikke vært SÅ flink, så jeg går ut i fra at jeg hadde litt vann i kroppen da jeg veide meg forrige uke... Men, uansett: Herlig følelse.

 

Synøve! 5 cm rundt livet er MYE! Kjempebra. Jeg gikk bare ned 1 cm rundt midjen. 200 g ned, er rette veien og neste uke blir det nok mer :-)

 

Nå ble jeg inspirert, altså! Satser på at jeg klarer mål 1 til neste torsdag.

 

Kaika :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har gått ned :D Og Hilde dette gjør ingen ting - glem det...

 

Så meg: Opp 0,3 - noe mer skuffende har jeg nesten ikke opplevd. MEN tror jeg har årsaken: Veide meg forrige torsdag. Hadde bursdag, med champagne, frokost, godt mat, rødvin, cognac, bløtkake, ostekake - sist helg. Ikke de største mengdene, men allikevel - mye usunt :D Håper det er der det ligger. Nå skriver jeg matliste og jeg får i meg det jeg skal og jeg trener :P

 

Men, det er uke 1 og jeg gir ikke opp så fort, har vært opp og ned mange ganger jeg, så bedre lykke neste uke - sier nå jeg.

 

Vi står på jenter - sammen er vi enda sterkere.

 

Ha en fortsatt fin kveld - stikker innom imorgen kveld å sier litt om helga, kanskje det kan holde meg litt i tøylene når jeg vet at noen "følger" med meg (tenke sånn da).

 

Klem Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Først oppmuntring til Heidi; sett strek over forrige uke, nyt minnene etter en koselig bursdag og fortsett med de fine trimvanene dine. :-)

 

 

Jeg har gått ned 0,3 kg denne uka. Hadde håpet på litt mer da...... Klubbkveld med venninner i går var vel ikke det beste utgangspunktet før veiedag.

 

Jaja - jeg fortsetter mitt opplegg med 1500 kcal, så mye trening som mulig (kondis og styrke) og ikke minst fokus på motivasjon.

 

Ha ei fin helg jenter. Husk det er lov å kose seg. Gå heller en ekstra tur hvis det blir noen glass vin :-)

 

Klem fra Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at helgen er her! Jeg har studiedag om fredagen, så jeg er hjemme og leser og skriver fagtekst.. Ren og skjær luksus, synes jeg :D

 

Det går opp og ned med den vekten. Av og til synes jeg at jeg har vært kjempeflink, og så har jeg ikke gått noe særlig ned, kankje heller opp. Mens andre ganger har jeg vært sånn passe flink, og så går jeg mye ned (som denne uken...).

Jeg tror (eller vet) at syklusen min påvirker vekten ganske mye. Og når jeg begynner å trene ganske mye, etter å ha vært i ro en stund, kan jeg få en del vann i kroppen. Men, det er ikke alltid sånn - det er rart. tror vi må innse at slanking ikke er så enkelt som lite kalorier + bevegelse = vekttap, det mye annet som spiller inn..

 

God helg, damer! Jeg satser på behersket inntak av mat, noen glass rødvin og litt mørk sjokolade og en treningsøkt.

 

Kaika :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen Hilde. Jeg har så utrolig gode minner fra sist helg at jeg har glemt disse grammene opp :P og nå er det lenge til noe spesiell feiring. Jeg er fortsatt stolt over at det har stått en skål med Twist på bordet her, og jeg har ikke tatt en eneste en, så den skal jeg ha.....

 

Denne helgen har jeg bestemt meg for: Idag hjemmelaget pai, imorgen noe m/kyllingfilet og grønnsaker og søndag tror jeg det blir skinkestek. Har kjøpt meg en flaske rødvin som jeg skal kose meg med disse to dagene :D

 

Men oppi det hele skal jeg ut på ski - uansett vær/vind. Så jeg regner med å ta noen kcal der :D

 

Skal også ut å kjøpe meg juice presse for bursdagspenger. Hører det er så utrolig godt.

 

Da gjenstår det bare å si - GOD HELG - jenter. Og husk å kose dere litt, mandag er det full fres igjen.

 

Klem Heidi

 

PS: Kaika, hva studerer du? Jeg går på førskolelærerutdannelsen deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer i barneskolen, og tar videreutdanning i leseopplæring. Har vært så heldig at jeg får studere 50 % og jobbe 60 & med FULL lønn :D Kommunen og fylkeskommunen betaler.

 

Jobber du i barnehage mens du studerer?

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg jobber 70%, 30% studie og med 90% lønn. Dette er et kjempefint tilbud som jeg ikke kunne si nei til. Kommunen betaler dette. Det er jo stor mangel på førskolelærere så det er vel derfor de har forsøker dette. Har jobbet 4 år i barnepark og 12 år i barnehage - og stortrives fortsatt. Lykke til videre med studiene da og all faglesing.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av meg selv. Spiste 3 stk m/pai som var både middag og kveldsmat måltid. To glass (små) rødvin og en appelsin :D

 

Måtte bare si det. Idag blir det en skitur etterhvert :D

 

Fortsatt god helg.

 

Klem :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Kjempebra!

 

Jeg spiste to tacolefser med kjøttdeig og salat, og hadde to glas rødvin :-)

Suger akkurat nå på litt mørk sjokolade med mint mmmm :-)

 

Ha en fin lørdag!

 

kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Denne helga har gått over all forventning. Har greid å holde meg rundt 1500 kcal , både fredag, lørdag og søndag. Utrolig hvor lett det går når jeg bare har bestemt meg for det:)

Jeg har jo kost meg litt også da, litt potetgull på fredag og litt rødvin på lørdag... og så et kakestykke i dag;)

Trening har det også blitt litt av: Spinning på fredag og bakketrening på tredemølla i dag. 10,4 trimpoeng totalt denne uka.

Håper dere andre også har hatt ei fin helg, og ønsker dere lykke til i den kommende uka:)

 

Klem Oktava2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Etter ei super helg er jeg klar til ny uke.

 

Har kost med i helga men holdt 1500kcal. Trim har det også blitt. Totalt 10,8 trimpoeng siste uke. Veldig fornøyd med det.

 

Må planlegge kommende uke nøye på grunn av reising. Et puslespill å få lagt inn gode treningsøkter.

 

"See you later"....

 

Klm Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ny uke nye muligheter:-) helgen har gått veldig greit, ingen store utskeielser..ikke blitt så mye trim men det får jeg ta igjen fra idag;)

ha en fin dag alle sammen.

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Hei :)

 

Jeg er inne med nytt nick, før var jeg maggimaggi og var veldig aktiv våren 2008 da jeg gikk ned 10 kg! Nå er de på igjen... :/

 

Jeg har tenkt meg ned ca. 10 kg til sommeren, kan jeg slenge meg med her kanskje?

Er interessert i en tråd hvor det ikke er så sinnsykt mange med, slik at det går an å ha litt oversikt og "holde kontakten" underveis :)

 

Jeg er 24 (straks 25) år, 167 cm høy og veier 74 kg (veide meg sist et par uker før jul, så det blir spennende å se hva vekta viser nå - har spist en del i jula..). Uansett, 74 kg er ca 10 kg for mye, det! Så det skal jeg gjøre noe med :)

Vet at trivselsvekta er på 64 til 60 kg, så veien ned er ikke sååå lang - har greid det før.

 

Leser at flere av dere har veiedag på torsdag, så jeg slenger meg med på den!

 

Håper dere vil ha meg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...