Gå til innhold

Ned 8-10 kg utover 2010


Gjest Hemulen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, og velkommen til deg, Santeria:)

I går var min 2.kursdag, og veiinga viste minus 1,3 kilo, fra 67,8 til 66,5 fra forrige mandag. Storfornøyd med det:)

Har gått inn 3 cm i midjen, og 1 cm på "alle" de andre stedene.

Det føles godt, så får bare håpe jeg greier å fortsette i samme spor videre framover.

Har en fridag i dag, så nå skal jeg snart på en spinning-time, og så blir det litt styrketrening etterpå:)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar
Gjest Santeria

Takk for det :)

 

Gratulerer med nedgang Oktava! Det er jo kjempebra :)

Hva er målet ditt, og hvor startet du?

 

Jeg gleder meg til å veie meg på torsdag, for jeg har vært så flink den siste uken - føler at jeg MÅ veie mindre enn 74 kg nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kan jeg slå meg med her? Jeg ei jente på 33år, er ca 73 kg tung og 1,73 høy og har et mål om å gå ned til ca 66 kg (skulle gjerne ha gått ned mer, men er samtidig realistisk). Har gått opp de fleste overflødige kiloene de siste 6 mnd. Skremmende hvor fort de kan komme!

 

Jeg har et spørsmål til dere erfarne grete roede gåere: hvor mye kan en forvente å gå ned om en holder seg til 1600 cal om dagen, og ikke er så veldig fysisk aktiv (kanskje bare en sykkeltur en gang i uken..). En halv kg? Er det realistisk?

Hva er deres erfaring??

 

Takker for bra innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Heisann Kaisa! :)

 

Jeg har vært med her et par år, og det å gå ned 0,5 kg i uken er realistisk! Dessuten har jeg erfart at jo fortere kiloene har kommet på, jo fortere går de av.. Du er jo ikke så veldig tung, og du sier selv at de overflødige kiloene har kommet det siste halvåret, dermed tror jeg du skal klare deg fint :)

 

Erfarte selv sist gang jeg gikk ned at de første 7-8 kg gikk fint, da var det 0,5-1 kg i uken, mens kiloene etter gikk det mer trått med.. Da må man smøre seg med tålmodighet!

 

Lykke til og velkommen i tråden!

 

P.S. Du kan jo prøve å legge inn en gåtur på en time eller to i uken også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha forsøkt å komme inn i to dager lyktes jeg endelig nå :) Velkommen til Santeria og Kaisa. Koselig med flere her.

 

Denne helgen er jeg såååå stolt av - klarte å holde meg unna både potetgull og peanøtter som stod fremme på bordet :) Det kjenner jeg gjør godt i kroppen...

 

Var på en 2 timers skitur på lørdag som ga 829 kcal i minus og det hjelper. Koste meg med en flaske rødvin på hele helgen og det var det.

 

Igår ble det spinning og styrke. Idag har jeg gått en times tur mellom jobbslutt og personalmøte. Godt å utnytte "dødtiden" :D

 

Håper det går bra med dere andre også stå på..... Vi "snakkes"

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Bra jobba Hemulen! Den helga kan du med rette være stolt av :D

Det er så sykt deilig når mandagen kommer og magen IKKE er full av godteri og anna dritt!

 

Så mange kcal på skitur? Nå skal jeg søren meg spenne på skia selv! Det er jo helt fantastisk! Er jo ikke sååå slitsomt heller, man behøver jo ikke å gå så fort.. Det er jo litt kos å gå på skitur :)

 

Nå sitter jeg å koser meg med allbran og kaffe til frokost, den frokosten er det ingenting som slår! Vært min faste frokost i alle fall ett år - kanskje litt ensformig, men :)

 

Ha en fin dag alle sammen! I morgen skal jeg veie meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Håper alle har hatt en fin dag? En dag med både sunn mat og trening? Hipp hipp!

 

I dag har jeg hatt fri, så jeg har vaska hjemme - kryss i taket :D

Var på trening i kveld med noen venninner, 45 min pulsstep (PUH!).. Lenge siden sist, så det var skikkelig tungt. Men, det blir vel bare bedre og bedre!

 

Til middag ble det en kyllingsalat med litt balsamico (balsamico er vel ganske sunt, er det ikke?) + ei skive rugbrød til. En appelsin og to epler til kvelds + ei stor kanne kaffe som gikk med under planlegging av Amerikatur!

 

Den turen er en av mine store inspirasjoner :) Vi reiser til Rio de Janeiro for å feire nyttår, og så tilbringes det neste halvåret i Sør- og mellom-Amerika + to uker på slutten med roadtrip fra Miami til New York! DA skal jeg være FIN I BIKINI, da :) Og så kommer det til å bli mye mat og mye alkohol der nede/borte, så det er greit å ha litt å gå på..

 

Sånn, det var nok om min reiseiver!

 

I mårra har jeg kroppsøving hele dagen (skal bli kroppsøvingslærer), så da er det mye bevegelse. En skikkelig bonus det der.. Skal på nyttårsfest med jobben på lørdag, så da blir det mange kalorier i form av alkohol!

 

God natt - spent på å gå på vekta i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta og endelig har det løsnet litt huuuuuura:-)minus 1,2 kilo:-)

og 5 cm..er kjempefornøyd, regner ikke med like bra neste uke men her er det bare og stå på videre.

Ha en fin dag alle sammen og lykke til med veiingen.

nå skal jeg ut og måke snø..

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Synøve. Du har vært kjempeflink! Deilig følelse, sant?

 

Så til min veiing....

 

VEKTNEDGANGEN

 

Utgangspunktet: 27/7-09: 78,4 kg (mål 1: 74 kg, mål 2: 72 kg, mål 3: 70 kg)

 

1. 7/1: 75,9 kg (1,9 kg fra mål 1)

2. 14/1: 74,3 kg (Ned 1,6 denne uken, 0,2 fra mål 1)

3. 21/1: 74,0 kg (ned 0,3 denne uken, i MÅL med mål 1 :D, 2 kg fra mål 2)

4. 28/1:

5 4/2:

6. 11/2:

7. 18/2:

8. 25/2: 72, 5 kg

 

Er kjempefornøyd med 0,3 kg! Hadde egentlig forventet stillstand eller litt opp, for 1,6 forrige uke, var nesten ikke til å tro!

 

Jeg smiler fornøyd :) Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Gratulerer med nedgang Synøve og Kaika :D

Knallbra! Deilig å nå delmål, sant?

 

Så til min...

 

Vekta viste 74,5 kg i mårest - det vi si 0,5 kg OPP.

Helvete.

 

Men, det er ei uke siden jeg satte i gang, og vekta mi viste 74 kg før jul - så da kan det vel godt hende at jeg gikk opp mer i jula enn jeg trodde selv..

Dessuten trenger kanskje kroppen litt tid til å komme i gang?

Noen tips? Oppmuntringer? :)

 

Bedre lykke neste uke..

Skal på nyttårsfest med jobben på lørdag, så da blir det mange kalorier - men det får bare være.. Skal prøve å holde meg til vin, unngå baileys og andre sukkerbomber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Har vært med på en tråd her tidligere, men nå ser det ikke ut til at mine gamle støttespillere er her lenger. Kan jeg få være med dere?

 

Gikk ned 14 kg i 2008, har vært sykemeldt hele 2009 og dermed gått opp igjen ca 6 kg. Startet på 81 og veier nå 73,5. Det var et nederlag å komme over 70 igjen, så mitt første mål er å komme under 70. Siden jeg ikke kan trene noe særlig, må jeg bruke litt lenger tid, men under 70 skulle være realistisk til påske.

Så er mitt endelige mål å stabilisere meg rundt 65.

 

Kjekt å se at dere er fulle av pågangsmot! Håper vi kan gi hverandre råd og støtte her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang jenter. Og Santeria, neste uke vet du - da tar du igjen....

 

På meg ble det ned 0,9 kg og det er jeg fornøyd med :) Det går kjempebra med matinntaket, men denne uka har jeg dessverre måtte avlyse 2 treninger så langt :D Årsak: Yngste sønn på 18 år fikk time idag til operasjon av prolaps i ryggen, derfor har det vært litt frem og tilbake på sykehus denne uka. Føler meg supersliten psykisk akkurat nå, men jeg skal prøve å fokusere på kostholdet ihvertfall :) Skal prøve å få til et par skiturer iløpet av helgen, og det er jo god trim.

 

Jeg tenker, noen ganger må man bare omprioritere, og barna mine er det viktigste jeg har uansett alder :)

 

Men vi gir fortsatt ikke opp. Stå på alle sammen, gleder meg til fortsettelsen sammen med dere. Lykke til.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barna er det viktigste vi har - enig med deg, Hemulen! Vi er jo foreldrene deres, selv om de begynner å bli voksne... Selv har jeg to jenter på 15 (nesten 16) og 17 år). Kan ikke se for meg at jeg skal bry meg mindre selv om de blir 18, og liksom voksne :D Klart du blir sliten psykisk når det er noe med barna... Skjønner jeg godt. For meg er det sånn: Har ikke barna mine det bra, så har ikke jeg det bra heller!

 

Santeria: Neste uke kommer du nok sterkt tilbake! Det er "bare" å blite tennene sammen og stå på, så kommer resultatene til slutt! IKKE gi opp og trøstespise (sier jeg, for det har jeg en tendens til...:))

 

Velkommen alle nye sier jeg! Koselig at det er mange innlegg på tråden!

 

Ha en fin helg! Vi skal på fest i kveld, så da er det jo litt vanskelig... Har bestemt meg for å spise en passelig porsjon med mat. Drikke noen glass rødvin (rolig, rolig) og ligge unna chipsskålen! Altså kose meg med måte :) Jeg bør være opplagt i morgen pga studier (skriver oppgave), så derfor har jeg to grunner til å være måteholden med alkoholen. He, he... Er jo glad i rødvin, da.

 

Kaika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang til dere alle:)

 

Selv har jeg kursdag på mandager, men blir jo veid med klær på, og med varierende mageinnhold, så det blir jo ikke 100% reellt... Utgangspunktet mitt der var 67,8 kg, og 2.kursdag veide jeg 66,5 kilo. Målet mitt dette kurset er 61 kg.

 

MEN...har hatt min egen private veiing i dag morges, uten klær, og vekta viste 64,8 kg (67,4 for 2 uker siden). Dvs at jeg har gått ned 2,6 kilo på disse 2 ukene:)

Kommer til å ha veiedag på torsdager jeg også, siden dere andre har det.

 

Jeg er jo bare 158 cm høy, så det langsiktige målet mitt er 55 kilo. Vet jeg greier det hvis jeg virkelig vil....og det VIL jeg:D

 

Har fri i dag etter to nattevakter, og skal ut og jogge meg en lang tur og nyte sola, som endelig er tilbake her i nord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra jobbet, Oktava!! Stå på videre. Jeg veier meg alltid om morgenen, naken for da er det likt utgangspunkt hver gang. Om kvelden kan det variere en del pga maten en har spist osv.

 

kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Det virker som om vekta går ned hos dere alle, og det er BRA! Det er en fin ting å ta med seg inn i helga ;)

Håper du koser deg på fest i kveld kaika, og at du greier å være så måteholden som du sier - det vet jeg selv at jeg synes er hardt! Et glass, to glass, tre glass.. Og så videre :(

 

Håper det går bra med sønnen din Hemulen, skjønner godt at du omprioriterer der altså. Selv er jeg jo "bare barnet", så har ikke rukket å fått egne enda :D

 

I kveld har jeg og søstra mi hatt besøk av pappa + kjæreste, vi har spist hjemmelaget tapas + hjemmelaget gulrotkake. NAM! Jeg tok bare bittelitt aioli og bittelitt tzatziki og bittelitt loff til tapasen, og spiste meg alldeles ikke stupmett! Hurra. Og så tok jeg et biiiittelite kakestykke, så det gikk så fint atte. Og to glass rødvin.

 

I morgen skal jeg opp i 8-tida for å spise frokost sammen med de, og så blir det litt shopping og trasking i byen før det blir fest! Jeg skal også prøve å holde meg unna snacksskåla, hehe.

 

Ha ei fortsatt fin helg damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg veldig på fest, og klarte å være ganske måteholden! Spiste en porsjon med deilig lammelår, drakk tre glass rødvin og spiste et par sjokoladebiter, pluss litt is. Ganske bra, vel? Jeg er i alle fall fornøyd - pleier å bøtte innpå minst noen glass vin til og spise en del snacks ;)

 

Santeria - synes du var kjempeflink!

 

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Heisan alle flinke jenter. Ser ut som helga har gått fint for alle. Håper inderlig det går fint med sønnen din Heidi.

 

Jeg har hatt ein fin helg med bursdagsfeiring og besøk. Orket ikke å tenke så mye på matinntak, men det begrenser seg av seg selv. Fikk Ice-bug i bursdagsgave. De testet jeg i dag. Fantastisk.

 

Har ellers avslutta uka med 45 min spinning og 15 min styrke.

 

Planen for uka er trening tirsdag, onsdag og torsdag. Fest på fredag og jobb i en idrettshall med regionsamling lørdag og søndag. SÅ heldigvis ikke arbeidsledig...

 

Ha ei super uke alle sammen.

 

 

Klem fra Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det går med min sønn. Operasjonen var vellykket, men han har veldig vondt i venstre benet nå, kommer seg nesten ikke opp av senga. Skal se an et par dager, og evt. ringe sykehuset igjen.

 

Har vært delvis flink i helgen :( Litt potetgull og rødvin. Dessverre ble det ikke noe av skiturene mine, fordi jeg var hjemme med sønnen. Han trenger støtte og tilsyn hele tiden. Men tar igjen til uka.

 

Imorgen, mandag skal jeg ha en PT time og det gleder jeg meg virkelig til. Er dette bra tror jeg at jeg "kjøper" meg 10 timer med engang. Jeg ser på andre at dette virker så da må det vel virke på meg også ;)

 

Har også kjøpt meg juicepresse og lager hjemmelaget juice. Supergodt og sundt.

 

Og til deg Hilde - nå må du passe deg når du går ut - ifølge værmeldingen. Ser ut til å bli vindfullt hos deg, så hold deg fast :D

 

Ønsker dere alle en riktig fin uke - stå på - enda nærmere målet er vi.

 

Klem Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Så inspirerende å lese at dere har klart dere godt i helgen.

Jeg hadde dessverre noe liggende i skapet som jeg ikke klarte å holde meg unna, men nå er det slutt på innkjøp av sjokolade og annet snop, så nå skal jeg klare å ikke spise mer!

 

Er ikke så veldig optimistisk med tanke på veiing på onsdag, men jeg føler at motivasjonen er i ferd med å snu til det positive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

God morgen Heidi.

 

PT høres supert ut. jeg har en medlemstrener på sentret, men det blir nok ikke det samme.

 

Ice-bug er rett og sltt piggsko!!!! Tøft skal det være ikke sant.....

 

 

Ha en super dag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...