Gå til innhold

Ned 8-10 kg utover 2010


Gjest Hemulen

Anbefalte innlegg

Gjest Santeria

Da var det ei ny uke - og jeg leser at helga har gått ganske så bra for de fleste ;)

 

Jeg vet ikke helt hvor mange glass av vin/sprit/øl det ble på lørdag, men spiste i det minste veldig lite (ikke hipp hurra akkurat det, men) - så da overskred jeg nok ikke dagsinntaket så alt for mye, i det minste..

 

Søndag var jeg "litt" flink.. En kald kyllingklubbe til frokost, hehe. Ble et par stykker gulrotkake utpå ettermiddagen + en grov baguett med laks & grønnsaker. Ikke majones, altså :( Til kvelds ble det hjemmelaget pizza, spiste meg stappmett og slengte hvitløksdressing på stykkene.. Æsjda! Og så ble det en porsjon vaniljeis sånn helt til slutt.. Ikke helt optimal den søndagen der gitt! Men, kunne vel vært verre.

 

Startet på ny frisk i dag da, sunn mat og vanlige porsjoner :D

 

Skal prøve å komme meg på trening i kveld!

 

Ha en fin mandagskveld damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 273
  • Created
  • Siste svar
Gjest perlemoren

Endelig ble det tomt for pepperkaker i huset vårt. Da er min største fristelse ryddet av veien. Mannen spiste også opp resten av lørdagsgodtet, så da er det faktisk ingen fristelser i skapet.

NÅ er jeg klar for å ikke sprekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var 3.kurskveld over, og vekta viste 1 kilo ned siste uka. Totalt minus 2,3 siden første kurskveld for 2 uker siden:D

Kjempefornøyd er jeg:)

Jeg føler at jeg har rimelig god kontroll på både matinntak og trening for tiden, og begynner allerede å kjenne at klærne sitter litt løsere...en herlig følelse:)

Det aller merkeligste er at jeg helt har mista lysten på sjokolade og pepsi max, som jeg har vært nærmest avhengig av de siste årene. Det betyr vel at kroppen får det den trenger av næringsstoffer gjennom dagen ellers...?

Lykke til videre den kommende uka, damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Å ha mista lysten på noe man tror man har vært avhengig av i mange år er jo helt fantastisk Oktava! Gratulerer ;)

Er det ikke herlig?

 

Perlemoren: Kjenner til det der, at det alltid er et eller annet som kan snavles på.. Hvor godt er det ikke at det er tomt? Ikke mer pepperkaker før neste jul! :(

 

Jeg kom meg ikke på trening i går, så det blir i dag! Enten en joggetur m/ styrketrening på stuegulvet eller en tur på treningsstudioet. Tror jeg heller mot frisk luft i dag :D

 

Jeg SKAL ha gått ned på torsdag, bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til en treningsøkt igår og meldte meg på nytt "ned i vekt kurs" på treningssenteret :D Må ha "noen" som holder meg i tøylene. Har satt 8 kg som mål på disse 8 ukene, starter 3. feb. ;) Og det er overkommelig.

 

Idag skal det bli spinn 3 (75 min) på meg og gleder meg allerede. Matinntaket er jeg fornøyd med. Drikker også et glass hjemmepresset juice til, masse vitaminer og energi.

 

Jeg skal også ha gått ned når jeg veier meg på torsdag.... ellers kan bli vanskelig å ha med å gjøre.... :(

 

Stå på jenter.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Herlig mål du har satt deg Hemulen!

Jeg har lyst til å slenge meg på det samme, for det er jo overkommelig ;)

1 kg i uka? Jadda!!

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra pulsstep-time, det er hardt! Og gøy, selvfølgelig :( Men kondisen er ikke helt "der", og det kjennes.. Heldigvis kjenner man forskjell etter ikke mange øktene!

 

75 minutter spinn? Jeg misunner deg, at du klarer det! Klapp klapp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

så bra Heidi og dere andre. Knallharde mål, trening og sunn mat. DETTE GÅR BARE SÅÅÅÅ BRA.....

 

 

I kveld sitter jeg inne å hører på stormen ASK. Ingen trening i dag hvis jeg ikke drister meg ut på Ice-bugan seint i kveld.

 

Nå er der håndballkamp. Jeg regner ut på nettet(matregistreringen) hvor mye jeg har igjen å spise i dag (hehe..)

 

 

So long...

 

Klæm Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinn 3 - det gjorde godt, kjener det i beina nå ;) Men føler at jeg virkelig har gjort noe med kroppen min. Har spist en deilig ørret middag med maaasssse grønnsaker og en potet :(

 

Kos deg inne du Hilde, ingen vits å utfordre Ask etter det jeg hører i media.

 

Nå er vi i siget og her fortsetter vi jenter. Vi er en superflink gjeng :D

 

Ha en fortsatt fin håndball kveld, for dette er spennende.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt noe trening på meg i dag, ettersom jeg har vært med minstemann på 5 1/2 år på ski-renn. Stolt gutt - gikk såå fort på ski:)

Ask har jo vært meldt her også (Mo i Rana), men har ikke meldt sin ankomst her ennå , heldigvis...

Ellers har jeg spist 1470 kcal i dag, og føler meg optimistisk med tanke på veiing torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Konkurrerte gutten din, eller? :) Bra du er optimistisk på veiing, det er jeg og!

 

Jeg har spist 997 kcal i dag. Tror jeg driver å spiser for lite.

Jeg vil så gjerne gå ned, men vet jo egentlig med meg selv at under 1000 kcal er for lite. Har fått tips tidligere om ikke å spise magre pålegg f.eks., + at jeg fyller på med f.eks. appelsin som har 100 kcal..

Sulter meg så absolutt ikke, men tar gjerne i mot tips på hvordan jeg enkelt kan øke kaloriinntaket littegrann :)

 

Helv... synd med håndballkampen i kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

1000kcal er altfor lite. Det gir heller ike den store forbrenningen. Fyll ut skjemaet og hold deg til angitte forslag for frokost, lunsj, middag etc.

 

Spis tilstrekkelig tidlig på dagen. Bruk solide pålegg som makrell i tomat, leverpostei - det gir flere kcal og er veldig sunt. Bruk melkerasjonen fullt ut.

 

Jaja dette var noen tips fra meg til deg.

 

Hilsen Hilde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å få i seg det som er anbefalt. Er som HildeAstrid sier at det vil holde forbrenningen oppe :) Blir det for lite energi inn, sparer kroppen på det den har og dermed så går man ikke ned.

 

Spis 5 måltider hverdag, hver nøye og skriv opp hva du spiser. Kanskje du må legge til 1/2 brødskive f.eks. ved frokost/lunsj eller legg på en ekstra skinkeskive som pålegg :) Alt hjelper, men vær nøye - så kommer det til å gå riktig vei.

 

Lykke til.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg fått trent både mandag og tirsdag deilig..men var slem mot meg selv igår...det ble gatekjøkken mat(kebab med kylling)alle vil ha det her og dumme meg gjorde det samme..men gjort er gjort så det blir helt klart lenge til neste gang..var med kylling da men sikkert ikke sunnt:(

spennende og gå på vekta imorgen..

ha en fin dag alle sammen.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra det Synnøve bare det ikke blir annenhverdag med denne type mat :) Jeg ser at det er heller ikke mye "utenom" jeg skal få i meg før jeg går opp, så noen ganger må man bare kose seg :)

 

Lykke til med veiing imorgen.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Nå har det endelig snudd! Etter jevn oppgang de siste månedene, har nå pilen snudd nedover på vekten igjen. Bare 0,2 ned, men jeg er superfornøyd med at det går rette veien!

Begynner også å bli kvitt søtsuget på kvelden og koser meg heller med en stor kopp te.

 

Synøve: Ikke vær for sint på deg selv. Sist jeg gikk ned oppdaget jeg at jeg kunne spise ganske mye forskjellig, bare jeg ikke stappet i meg for mye! En kebab går fint av og til, men velg riktig størrelse eller la være å spise opp hele og spør om de kan droppe mengder med dressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

Heey perlemoren, grattis med nedgang!:)

Herlig herlig!

 

Jeg har blitt helt forbanna forkjøla, gidder ikke en dritt. Har kroppsøving hele dagen på skolen i mårra, så får da vel rørt meg uanset.. Selv om jeg ikke er så gira :)

 

Takk for flotte tips damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Synnøve; skit i den kebaben og hold fokus videre. Jeg spiste en vaffel med brunost i dag. Nesten 300kcal..... såååå godt var det ikke.

 

Har trent spinning og styrke i dag. Passe skjelven, men superfornøyd. Nå blir det ikke trening før lørdag. Noe festlighet i morgen og ikke minst fredag.

 

 

So long!!

 

 

Hilsen Hilde;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HildeAstrid

Måtte framskynde veiedagen i i dag. Faktisk minus 1,3kg fra fredag. Jeg er kjempefornøyd.

 

Ser at kombinasjonen kondis, styrke og riktig mat er effektivt.

 

Lykke til dere andre også. Nå går jeg inn i 4 hektiske dager med styremøter, reise, festing og vakter i idrettshall i helga. (05.30 søndag mprgen!!!). Skal nok få trent innimellom også.

 

 

Klem fra ei veldig motivert Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang til dere som har klart det.-)hilde 1,3 er jo kjempebra:-)

vekta mi sto stille idag, men vet vel at maten denne uken har skyld i det;)

så her er det bare og stå på videre:-) og tak for all støtte, er så gooooooodt og ha Dere her inne:-)

Ha en fin dag alle sammen.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiiedag i dag!

Har gått ned 0,5 kg og er kjempefornøyd med det! Nedgang for tredje uke på rad, så jeg bare smiiiler :-) Har til mål å gå ned ca 500 g pr uke, og nå har jeg gått ned to kilo på tre uker, så jeg ligger litt foran skjema. Men, alltid godt å ha litt å "gå på"...

 

Håper at det går bra med dere andre, også!

 

Gratulerer med fin nedgang HildeAstrid - det var jo fantastisk! Synøve - sånn er det bare - noen ganger står vekten stille, stå på videre!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dere som har gått ned. Det har jeg også minus 0,5 kg og jeg er fornøyd med det. Som Hilde skriver, det handler om riktig trening - kondisjon, styrke og riktig kosthold - da går det nedover :)

 

Og jeg sier som Synøve, det er sååååå godt å ha dere her inne, ser at det er virkelig motiverende :)

 

Lykke til videre alle sammen, enda en uke nærmere målene våre :)

 

Klem Heidi

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santeria

GRATTIS med nedgangen damer!:) Og Synøve; du har i alle fall ikke gått opp! Stå på, stå på!

 

Jeg glemte å veie meg i dag, så jeg gjør det i morgen tidlig i stedet.. Kom meg gjennom kroppsøvingsdagen i dag. Turn de første to timene, så var det didaktisk prøve i dans (gøy!) og så var det langrenn med fokus på skøyteteknikk i godt over 2 timer til slutt - gjett om treningspoengene ble mange i dag!:)

 

Har aldri vært klar over at ski er SÅ god trening.. Vi skøytet så godt som sammenhengende i 2 timer (noen småpauser og perioder med klassisk) - og det resulterte i over 1000 forbrente kcal! Helt herlig!

Nå skal jeg snøre på meg skia oftere :)

 

I dag har jeg spist mer, hatt på litt mer pålegg og økt på med et knekkebrød ekstra til lunsj og et ekstra til kvelds - satser på at det gjør susen.

 

Spent på vekta i mårra!

 

SKRYT til dere, flinke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Gratulerer med super vektnedgang! Selv har jeg også gått ned 0,5 kilo siden forrige torsdag, og er kjempefornøyd:D

Startvekta 4/1 var 67,4 , og i dag viser den 64,3...en deilig følelse!

I dag har jeg vært ute og jogget/gått 10 km, og trent en halv time pilates etterpå, det ble over 800 kcal,det...

Ellers går det helt fint med spisinga, og jeg er fremdeles veldig forundret over at det faktisk går an å leve UTEN sjokolade;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perlemoren

Inspirerende å se at det går så bra med alle!

 

Akkurat nå ser jeg på film på tv og har så lyst å se om jeg finner et eller annet i skapet, men så fant jeg ut at det var bedre å skrive her og fortelle til alle at jeg IKKE skal gå i skapet! Så nå MÅ jeg holde det jeg lover dere!

 

Da kan jeg heller unne meg litt vin i morgen...

Lykke til med helgen, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaninani

Jippiiii...i dag var jeg på vekta og den viste utrolige 61 kilo...nå har jeg ligget på mellom 65 og 66 i flere måneder og endelig har det løsnet for meg, da er motivasjonen på topp! :) Så glad for det! :)

Da er ikke veien så lang til jeg er der jeg skal være.

 

Lykke til videre alle sammen, det nytter! :)

 

Heidi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...