Gå til innhold

hei er ny her og trenger en motivasjons partner :D


Gjest tingelinge

Anbefalte innlegg

Gjest tingelinge

Hei :) Jeg er en jente på 23 år, som skal ned 10-15kg :) Jeg trener ca 3 ganger i uken og prøver å spise sundt. Men det er ikke alltid lett å vite hva en skal spise og hvor mye, og hva en skal trene

 

Noen som vil skrive til hverandre og motivere og hjelpe hverandre ?=) Det er så mye lettere når en ikke er alene om det.! :)

 

håper noen svarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Jeg er med!

 

Hadde startdato 040110, og var da 75 kilo. Jeg vil gå ned 10 kilo før sommeren. Jeg er en godtegris og vekta har økt jevnt og trutt de siste årene. Nå skal jeg trene to ganger i uka (styrketrening og spinning) og ellers holde meg i aktivitet så mye som mulig. Jeg er i full jobb og har unger, og det er beinhard prioritering av tiden min.

 

På de tre dagene jeg har holdt på har jeg fått meg noen overraskelser når det gjelder mat. Jeg skal aldri mer spise boller, iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

hei! jeg er 20 år, og ska ned ca 25 kg.. men det første målet mitt er å komme meg inn i bunaden min til 17 mai, og da må det av ca 10 cm i midjen. har nettopp bestillt meg noe treningsutstyr på nettet, som jeg skal bruke myye når det kommer!:) er lei av de overflødige kiloene og å aldri føle at jeg aldri ser bra ut -uansett hva jeg har på. utfordringen min blir maten, tror jeg. jeg er ganske kresen på mat, men har alerede sett mange oppskrifter jeg gleder meg til å prøve:) går du på kurs eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trenger virkelig en motivasjonspartner selv... skal ned 10 kg på 10 uker tenkte jeg... d som er den største utfordringen min er å greie å holde meg unna usunn mat og søtsaker når jeg er sammen med venner.. greier meg stort sett fint når jeg er alene..... noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jente på 24 som skal ned ca 15 kg. Startet 02.01.10 på 83,7 kg. Skal ha veiedag på fredager og igår var første dag. Ned 1,8 kg og 5 cm rundt midjen. DET er jeg KJEMPE fornøyd med!

Når har dere veiedag?

 

Elsker å trene, så nå gjelder det bare å komme inn i gode rutiner der igjen. Denne uken har jeg trent 3 ganger. Målet mitt er vel 10 trimpoeng i uken. Nå har jeg 9,3 så mulig det må bli en liten økt til på søndag :) Men det gjør ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg bruker 4 kosemerker på et glass vin! Jeg trodde at jeg bare brukte et pr glass, og at det var greit å ta seg et glass både i ny og ne. Det var litt nedtur.

 

Ellers håper jeg på 15 trimpoeng i uka. Jeg er kanskje vel snill mot meg selv når jeg legger inn de 10 minuttene jeg går til jobb hver vei som trim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

1 frimerke (kosemerke) er jo bare 25 kcal, og det er jo ikke mye. Men du kan jo samle opp frimerkene og bruke de i helgen for eksempel. Man må ikke bruke 50 kcal hver dag. Så hvis du har spart opp frimerker så er det opp til deg hva du velger å bruke de på. Vin, sjokolade eller andre ting som går som NEI-mat :) Det skal være lov å unne seg noe man har lyst på i ny og ne :)

 

15 trimpoeng i uka er kjempe bra. Hva trener du?

 

I går oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg bruker 4 kosemerker på et glass vin! Jeg trodde at jeg bare brukte et pr glass' date=' og at det var greit å ta seg et glass både i ny og ne. Det var litt nedtur.

 

Ellers håper jeg på 15 trimpoeng i uka. Jeg er kanskje vel snill mot meg selv når jeg legger inn de 10 minuttene jeg går til jobb hver vei som trim...[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

jeg skal også ha veiedag på fredager, veronica85 :) men jeg tror jeg skal vente med å starte til jeg har fått treningsutstyret hjem. da blir det vel så jeg melder meg på maxi kurs på nettet i tillegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er vanskelig å få plass til litt vin uten å overstige mine 1600 pr dag, men poenget er vel å spise seg god og mett på sunn mat.. Det blir vanskelig for meg å holde seg til 3 glass vin pluss en kjeks i uka.

 

Jeg trener styrke og spinning to ganger i uka. Og går så mye som mulig.

 

Fantastisk resultat første uka for deg! Gratulerer! Det må da være veldig motiverende? Jeg har bestemt med for å være glad for en halvkilo. Veiing mandag. Er veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere "ferskinger" her som trenger litt motivasjon og drahjelp! Det gjør nemlig jeg og lurte på om jeg kunne slenge meg på her? c",) Startet veiing på søndag, så jeg er spent på morgendagen... Skal ned fra 77,2kg til 65kg. Har som mål å klare 5 kg i først omgang. Hver kilo er en seier! c",)

 

Første uka har gått mye bedre enn forventet. Har etter ca.3mnd. endelig fått slept meg ned på treningssenteret igjen. Det var deilig og jeg gleder meg til fortsettelsen. I går ble det 45min dressurridning i -17 grader! Kaldt, men VELDIG gøy! Har ikke ridd på 4 mnd, så i dag er jeg sånn passe mør og støl, men det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at flere er med her:) det er veldig motiverende å se hva dere andre oppnår også! Når jeg leser her kjenner jeg at jeg gleder meg til veiedag på mandag. Selv om folk her inne har forskjellig veiedag, så kan vi jo dele resultater uansett:) Jeg synes bare at det er såå motiverende lesestoff! Nå har jeg gått en time tur i -20, og d var friskt, hehe:) Veldig godt å komme inn igjen! Nå blir det litt vasking, støvsuging og rydding, før det blir sofaen og tv-titting:) Noen som vet hva grete roede anbefaler ang det å spise sunn mat sent på kvelden? Jeg sto ikke opp før ett i dag, så jeg sliter litt med å få i meg alle kaloriene jeg skal ha i dag hehe... selv om jeg velger å kose meg med litt rødvin i kveld... Er det da best å spise to knekkebrød før jeg legger meg, eller å ha en del for lite kalorier denne dagen? Skal vel egentli ha 1900 kacl pr dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått en drøy time i kulda. Synes det er sterkt en lørdagskveld! Og nå er det rødvin og knekkebrød i sofaen. Er fortsatt småsulten, så jeg tar et til.. Har ingen problemer med å få i meg nok mat.

 

Jeg tenker at du iallfall må spise hvis du er sulten. Det er viktig å ikke spise for lite, og når du har gått såpass lenge så må du spise litt. Jeg er ikke så nøye med å få riktig antall kcal til hvert måltid, men passer på å få spredd det utover. Jeg sto også opp seint, men spiste så stor frokost at det dekket inn mesteparten av lunsjen og:-) Egg! Namnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, avk:)

Jeg får vel spise noen knekkebrød om en stund, blir sikkert sittende oppe leeenge uansett kjenner jeg meg selv rett! Er heller ikke så nøye på antall kacl til hvert måltid, men prøver å få dagsbehovet. Som regel har jeg ingen problemer med å få i meg nok jeg heller. Men har 1900 kacl jeg skal spise. Kanskje jeg kan spise noen sånne gelegodterier jeg har i skapet i kveld da hehe.. de er faktisk fettfrie også:) Å kanskje jeg kunne unnet meg litt saus på middagen..

Ja jeg må si vi er spreke med tanke på at d er lørdagskveld og mange minus:) ut fra trimpoengene og kacl-tellingen der, hadde jeg gått av meg både frokosten og litt av lunchen på den turen, hvis jeg tenker riktig. godt å tenke på:)

Du får kose deg med rødvinen og knekkebrødene. Skal ta meg et glass vin jeg også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en strålende dag!! Har akkurat fått vite at jeg har fått ny jobb, og sist men ikke minst viste vekta 76,2kg i dag! Dvs. -1kg på en uke!! Det kaller jeg motivasjon for uka som kommer! c",) Skal i bursdagsselskap nå, så jeg skal feire med et LITE stykke kake. :)

 

Stå på alle sammen, det ser jammen meg ut som dette virker! c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Den helgen her har vært utrolig herlig. Jeg er veldig fornøyd med meg selv. Jeg har ikke spist godteri, potetgull eller noe sånt. Jeg tok et glass pepsi max igår, men det smakte ikke noe særlig godt, så det var i grunn ikke verdt det. Nå skal jeg se hvor lenge jeg klarer å gå uten å drikke brus og uten å spise godteri. Var i bursdagsfest igår og det stod både potetgull og godteri på bordet, men ingen ting av det fristet. Jeg drakk heller ikke alkohol på festen, kjørte istedet. Var med en liten tur ut og tok meg et glass vann på bye.. Uvant, men helt ok :)

Idag sov vi leeeenge, så fikk ikke spist til de tidene jeg er vant til, men det går vel bra. Gikk en 50 minutters lang tur i kulda og skal nå ta kvelden med god samvittighet.

 

Lykke til til dere som skal veie dere i morgen. Det går sikkert veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! For en deilig start på det nye året! Gratulerer til deg!

 

To ting som gleder meg i dag: at det ikke er kalorier i kaffe. Og at jeg virkelig koser meg med maten når jeg ikke kan kyle innpå ubegrenset. 1,7 trimpoeng igjen for å nå målet på 15, så det blir tur i kveld. Skal huske å være fornøyd med ti trimpoeng og. Tror det er lett å ha for høye ambisjoner og så gå på en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er alle sammen:) Er ganske stolt av meg selv også faktisk, fått 11.4 trimpoeng:) Å d er på bare 5 dager, startet med dette for 5 dager siden, men har uansett tenkt å ha veiedag mandager... kjenner at jeg gruer meg en smule... Håper på d beste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag:

 

Start 040110: 75,1 kilo

idag 110110: 75,1 kilo

 

To cm ned rundt livet, fra 88 til 86.

 

Nesten ikke skuffet. Fortsetter som før. Skal prøve å nå mine 15 trimpoeng denne uken (var bittelitt under forrige). Håper fettet smelter vekk hos dere andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den j.... vekta sto stille FØRSTE uka... er d mulig sier jeg bare... Er sååå sur nå. Sitter her å ser på slankekrigen, å de går jo ned 3 kg hver uke nesten, å så kan ikke jeg gå ned 1 en gang:(

Men egentli er d jo bare 5 dager siden jeg begynte med dette, men... Lurer på om jeg har gjort noe galt eller om d bare er sånn. Føler at jeg har gått ned.. Men jeg føler kanskje bare at jeg har vært sprek siste uke, hehe, har trent 4 ganger å da føler man seg jo litt bedre bare av d! Vært på en dødshard spinningtime nå, å ga ALT fordi jeg tekte på den forbanna vekta. Satser på 2 kg neste uke da, hehehe.. Nå skal d måles, for d har jeg jo selvfølgelig ikke gjort forrige uke...

Håper d har gått bra med dere andre i d minste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut, Jake! Jeg føler jeg har gått ned jeg og, og det er alltids noe. Det kommer! Skal prøve å ikke smugveie meg før mandag.

 

Og det er viktig å sjekke cm, ja. Det er jo det som vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:) Ja skal virkelig holde ut! Ble nesten sint pga dette, så nå skal jeg f.. meg vise den vekta, hehe:) Skal å prøve å ikke smugveie meg. Nå har jeg målt meg, så får vi se neste uke! Men har slanka meg flere ganger før ( d har sikkert alle her inne, hehe), å da har jeg gått ned mest i begynnelsen.. men men får bare se neste uke, og hvis d ikke er noe nedgang da, så må jeg vel sjekke litt mer om jeg har regna feil på kalorier eller noe.. men tror ikke d altså... Lykke til i denne uka da, så skal du se d blir vektnedgang på oss begge neste mandag:) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til oss alle sammen, dette klarer vi eller hva!

Jeg er en jente på 37 år ,i full jobb med barn på 9, 7 og 3 år. Har nå bestemt meg for at nok er nok. Klarte etter de 2 første svangerskapene å gå ned alle (25) kg jeg la å meg. Nå etter nummer 3 har jeg i noen år bare gitt opp, men det blir det slutt på nå.

Håper jeg sammen med dere vil komme i mål denne gang. Har satt meg ett stort mål om å bli sprek også. Skal ned ca,10 kg( vet ikke eksakt da kroppen er så forandret nå) og dette vil jeg få til innen23.juni.

Har også nylig sluttet å røyke for å klare å trene opp kondisjonen

Skal veie meg fredager jeg og:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke depp pga. vekta, jake! Det hjelper for hver dag, og noen ganger kan det stå stille! Skjønner at det er frustrerende og kjipt, men det går bedre neste gang. Husk at på slankekrigen trener de MANGE timer HVER dag! Og det er sikkert ikke så vanskelig når man har personlig trener, heller! Stå på! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 kalorier til middag. Det ser ut som jeg må ta full kontroll over innkjøpene fra nå av for å unngå sånt. Jeg har litt feber, så jeg dropper trening i kveld. Skal likevel prøve å få gått en tur (for at middagen ikke skal torpedere dagen).

 

Er mett iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...