Gå til innhold

hei er ny her og trenger en motivasjons partner :D


Gjest tingelinge

Anbefalte innlegg

Giggs:Nei jeg depper ikke lenger nå, hehe:) Men d er frustrerende ja.. Man pleier liksom å gå ned mest i begynnelsen. men men... Venter i spenning til neste mandag:) Nå er d fult fokus på trening denne uka, og håper bar eat jeg ikke spiser for lite i forhold til trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar
Gjest Veronica85

Jeg klarer virkelig ikke å spise nok. Syntes ikke jeg gjør annet enn å spise for tiden, men alikevel klarer jeg ikke å komme meg opp til 1600 kcal.. Begynner å bli redd for at jeg spiser for lite i forhold til mengden trening jeg får. Må skjerpe meg.. I morgen SKAL jeg klare 1600 kcal. Jeg bare skal..

 

God natt alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du lite, Veronica, eller spiser du veldig magert? Hvis du spiser veldig magert lar det seg kanskje fikse med en ostebit? Og avocado! Nam!

 

Jeg må bekjenne et tilfelle av smugveiing. Det var ingen endring på meg første uke, så jeg ble litt redd for at jeg er på veil spor. Veide meg i morrest, og da var det 1,1 kg ned! Jeg skal ikke drive med sånn veiing i tide og utide, men trengte en bekreftelse på at dette virker. Og er nå veldig fornøyd:-) Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Det er kanskje litt av begge delene. Jeg spiser nok kanskje veldig magert, men jeg er ikke langt unna anbefalte kcal til hvert måltid. Men jeg sliter litt med å få i meg mellommåltid, kvelds og anbefalt mengde melk.

 

Nå har jeg også veldig lyst på et eller annet. Sjokolade, muffins, sjokoladekake osv. Men jeg har ikke spist noe godteri på 10 dager og jeg skal klare å fortsette å ligge unna det. Det er den tiden i mnd så er nok kanskje derfor jeg er litt ekstra fysen. Har ikke hatt noe særlig lyst på noe siden jeg begynte så det må være forklaringa. Så da tenkte jeg at jeg skal gå å ta meg noen druer og kanskje noen nøtter og prøve å glemme at jeg er fysen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Jake! :D Blir kanskje hyggeligere ved neste veiing nå, da? :P Har smugveiiet selv, og det er -0,5kg fra mandag. :D Men jeg må si jeg gruer meg til helga. Det er da det pleier å gå galt.... Skal heldigvis jobbe lørdag, så da hjelper det litt. Men jeg må innrømmet at jeg blir skikkelig sugen på snop på kvelden!! Jeg skal spise litt sjokolade og ostepop, men jeg bruker vekta så det ikke tar helt overhånd. Hadde tenkt å komme meg på treningssenteret en tur i dag også, selv om jeg er syyykt støl i magen fra tirsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes nå at d noen ganger må være lov å smugveie litt hehe:) Iallefall når d gikk så dårlig sist. Blir spennende på mandag, men jeg får fortsatt ikke i meg 1900 kacl... må legge inn litt flere kacl på lunch, melk og frukt tror jeg. Da skal d gå opp.

Giggs: D er lov å kose seg litt i helgene, så bruk vekta og kos deg med ostepopen:) Jeg elsker ostepop jeg også. Hvor me kan man spise for ukas kosemerker? Er jo supert at du også gikk ned da:)

avk: d samme gjelder deg:) Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey:) Får se når lørdagen kommer. Mulig jeg drikker rødvin istedet, d varer lengre:) Tror kanskje den ostepopen er en dårlig ide for meg med det første. Tror ikke jeg greier å la resten av posen ligge:( Kanskje når jeg er litt mere inn i dette opplegget! Men får se på lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forbausende enkelt å ligge unna godteriet, men orker ikke tanken på gi opp vinen. Sysler med tanken på å registrere det som druejuice (hva nå det skal være godt for). Jeg får se om jeg går ned i vekt med 7 glass i uka. Hvis ikke får jeg vurdere forsakelser... Det er ikke et alternativ å forbli en tjukkas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha:)

D var en god ide:) Skjønner problemet. Vin er et must faktisk. Vurderer å drikke en flaske på lørdag å så dra ut på byen:) Men vi får se. Synes heller ikke d er ille å holde seg unna godteriet egentlig... Johooo snart er d helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg har hatt noen grusomme dager her nå med skikkelig sug etter noe godt. Det er den tiden i mnd så jeg velger å tro at det er derfor. Har prøvd å la være, men idag måtte jeg krype til korset og kjøpe en boks med dream yoghurt is med belgisk sjokolade. Den er sinnsykt god. :D Men det er helg, og jeg har ikke brukt noen av frimerkene denne uken, så spiste is med god samvittighet :P

 

Har også hatt veiedag idag, og det var ned 0,8 kg og 2 cm i midjen. Fornøyd med det siden jeg gikk ned så mye forrige uke hadde jeg ikke trodd det skulle være noe særlig denne uka.

 

Ha en fin helg alle sammen :) Kos dere med vinen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, Veronica! :) Kos deg med isen! Det er lov! Jeg er spent på morgendagen, da er det veiedag for meg. Føler jeg har vært ganske flink, så jeg er spent. Det er "den" dagen i mnd. her også, så jeg tror nok ikke vekta går så mye ned.... Men vi får se. I kveld skal jeg ha litt popcorn til kos. Ellers er det første helgen EVER at jeg ikke har kjøpt en stor sjokoladeplate!!! Det er jeg ganske stolt av! :) Kos dere alle sammen og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske rart å ikke småspise godter når jeg deler ut lørdagsgodt til ungene. Men det var fristende! Jeg veide det og sjekket hvor mye jeg fikk for et kosemerke: to små smågodtsjokolader.. Og det er fint lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag for meg, og det har virkelig gått over all forventning! -1kg og en centimeter mindre rund puddingen!!! Jippi!! Det hadde jeg ikke trodd, så nå er jeg skikkelig fornøyd med meg selv. Det beste er at jeg faktisk ikke har hatt det sinnsyke søtsuget som jeg ALLTID har! Hmmmm... Kanskje det er noe i det å spise lite og ofte?? :) Jeg ønsker dere alle lykke til som har veiedag i morgen, det blir spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten, er d noen som kan forklare meg hva som skjer hvis jeg spiser for lite kalorier i forhold til det jeg skal ha? Sliter litt med å tro på at jeg faktisk skal spise 1900 kcal:( vet jo litt, men trenger en ordentlig forklaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer avk og jake! Dere har vært kjempeflinke! Jake: Cluet med 1900 kalorier er vel at du skal få NOK mat. Det som mange gjør feil er å kutt altfor mye ned på det daglige kaloriinntaket, og da skjønner ikke kroppen noen ting... Den går på "sparebluss" som det heter, og det betyr null forbrenning av fett. Om vi spiser for lite så tror kroppen at den ikke får noe i det hele tatt, og sparer på alt som er av fett slik at den har noe å gå på. Dvs. at den tærer på muskler i stedet, og da blir det en ond sirkel ettersom man forbrenner mer fett med mer muskler. Kroppen må ha en viss porsjon næring for at dette ikke skal skje, og i ditt tilfelle blir det ca.1900 kalorier. Det er nok sånn ca.det kroppen din trenger for å fungere i det hele tatt.

:) Det ble kanskje litt mye, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar giggs:) Trengte bare å lese en forklaring her:)

trengte virkelig å gå ned litt denne uka, da jeg ikke hadde noe nedgang forrige uke, og heller ikke hadde målt meg da... Så dette var en liten oppkvikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og spennende som alltid. Det ble ned en cm til rundt puddingen og -0,4kg. Er ikke heeelt fornøyd med 400g, men det går i allefall nedover! :-) Skal vel ikke være misfornøyd da. Men nå kommer en ny uke med nye muligheter! Håper det går bra for dere andre i morgen. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være godt fornøyd! Du gikk jo ned en hel kilo forrige uke. Gratulerer!

 

Forventer fint lite i morgen selv. Har vært syk, og nesten ikke rørt meg denne uka. Men i dag har jeg endelig fått på meg skøytene! Det var skikkelig artig, men teknikken og isen er for dårlig til at det blir effektiv trening. Jeg skal på isen igjen så snart jeg kan! Og så håper jeg at jeg får være frisk framover, så jeg får banket inn treningsrutiner (og den deilige følelsen av å ha muskler mellom skulderbladene).

 

Fortsatt: gleder meg, gleder meg, til slank sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Ikke vært så flink til å skrive her inne den siste uka. Er innom og leser litt innimellom, men liksom ikke fått somlet meg til å skrive noe..

 

Må bare si gratulerer og gi en klapp på skulderen til dere alle. Jeg syntes dere er kjempe flinke og krymper i både tyngde og cm ;)

Det er vel noen av dere som har veiedag idag (mandag), masse lykke til til dere :(

Selv hadde jeg veiedag på fredag og hadde gått ned 900 gram til :D Totalt er det 3,5 kg på tre uker og jeg er super fornøyd. Den uka som kommer nå skal jeg trene masse og prøve å spise mine 1600 kcal som jeg virkelig sliter med.. Hehe.. Tror jeg har et snitt på 1350 kcal eller noe om dagen.. Er så redd for at vekta skal stoppe opp..

 

Men nå er det natta herfra, opp tidlig i morgen og spinne litt kl 09.30. ( Er arbeidsledig så kan trene når jeg vil på dagen, deilig :) Men håper selvsagt veldig på å få en jobb snart )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...