Gå til innhold

Mitt liv som normalvektig


Anbefalte innlegg

Da er det med ærbødighet at jeg går over til denne diskusjonstråden; Hold vekten:)

Startet prosessen med å endre livstil i februar 2009. Veide da 115 kg, var deprimert og veldig trist over meg selv. I løpet av 2009 har jeg gått 5 internettkurs og gått ned 38.5 kg ( før jul var det faktisk 40.5) Jeg har blitt NY og er strålende fornøyd med endringene både når det gjelder kroppen og hodet.

Men å gå ned 40 kg har jeg faktisk gjort før i 2006, men gikk da opp 30 av dem i løpet av 3 år, dette gjorde vel depresjonen større. SÅ det er nemelig nå ENDRINGENE skal skje. Jeg skal lære å leve som normalvektig, jeg skal lære meg å ha en kg svingingning på rundt 75 kg. Jeg skal gå Hold vekten kurs og starter med det i uke 4. Mitt første mål er å komme meg på samme vekt som før juleferien til første hold vekten registrering.

Jeg har under hele min prosess vært innom denne tråden. Den har vært med på å gi motivasjon til å holde ut helt til mål.

I tilegg har jeg hele året skrevet i egen blogg om prosessen. Fortsetter med dette også 2010. Kom gjerne på besøk. http://www.tirben.blogspot.com

Gleder meg til mitt nye liv som normalvektig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jøss, jeg tar av meg hatten. Superslanker du da liskom? :) 40 kg på under ett år! Det er jo fantastisk, men skjønner at du er bekymret over denne biten som kommer nå.

 

Jeg har også gått ned i vekt før, for så å gradvis legge på meg igjen (ned i 2003, holdt seg i omtrent 1-2 år før det gikk oppover igjen). Under vektnedgangen så får man stadig tilbakemeldinger på at man er FLINK både i form av stadig lavere tall på vekta, romsligere klær, nye klær, kommentarer, speilbildet, etc, etc, lista er lang. Nå derimot må vi jobbe like hardt - men riktignok med litt fullere mage og antagelig mer overskudd til å trene (tror jeg da :), har ikke begynt stabilisering ennå) uten å få disse positive tilbakemeldingene.

 

Og stadige kommentarer som: du kan jo ta litt sjokolade, du er jo så slank! Eller tykkere venninner som synes du er kjempeteit som ikke spiser like mye og like usunt som dem, herregud, du er da ferdig med denne slankinga nå, nå må du ikke mer ned i vekt... Som ikke skjønner at de selv har et par kg ekstra nettopp fordi de spiser for mye :) Nei, nå føler jeg meg slem, men alle burde jo forstå at vi ikke bare kan legge inn årene og gå tilbake til vårt gamle liv etter å ha gått ned en masse kg.

 

Kanskje vi burde ha et belønningssystem for stabil vekt? Noen av dere som er gamle i gamet som har erfaringer med dette? Tror i hvertfall at det er viktig å bruke denne siden aktivt i laaaaaang tid fremover...

 

Jaja, skravla går, lykke til i hvertfall, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære camillok. Dette innlegget var som kopiere hjernen min. Kjente med sånn igjen i forhold til kommentarene som kommer utenfra.

Og ja det er klart vi må være flink i å belønne oss nå også etter vi har kommet dit vi ønsket oss, men kanskje bli veldig flink til å belønne oss selv med hyggelig kommentarer. F.esk Tjo og hei jeg er utrolig dyktig som ikke har spist sjokolade og hærlig at jeg har klart turen.

 

En god hjelp på min vei håper jeg bloggen min skal være. Det er bare å gå til innlegg fra februar 2009 og bilder i dag og skjønne hvorfor det er verd å holde vekten og ikke GÅ opp igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det med ærbødighet at jeg går over til denne diskusjonstråden; Hold vekten:)

Startet prosessen med å endre livstil i februar 2009. Veide da 115 kg' date=' var deprimert og veldig trist over meg selv. I løpet av 2009 har jeg gått 5 internettkurs og gått ned 38.5 kg ( før jul var det faktisk 40.5) Jeg har blitt NY og er strålende fornøyd med endringene både når det gjelder kroppen og hodet.

Men å gå ned 40 kg har jeg faktisk gjort før i 2006, men gikk da opp 30 av dem i løpet av 3 år, dette gjorde vel depresjonen større. SÅ det er nemelig nå ENDRINGENE skal skje. Jeg skal lære å leve som normalvektig, jeg skal lære meg å ha en kg svingingning på rundt 75 kg. Jeg skal gå Hold vekten kurs og starter med det i uke 4. Mitt første mål er å komme meg på samme vekt som før juleferien til første hold vekten registrering.

Jeg har under hele min prosess vært innom denne tråden. Den har vært med på å gi motivasjon til å holde ut helt til mål.

I tilegg har jeg hele året skrevet i egen blogg om prosessen. Fortsetter med dette også 2010. Kom gjerne på besøk. http://www.tirben.blogspot.com

Gleder meg til mitt nye liv som normalvektig:)[/quote']

 

Gratulerer Tirben

Ja du har jammen vært flink. Utfordringen blir å holde deg der. Det greier du når du bruker hodet. Jeg kommer inn her om en stund --regner med å nå 75 til høsten. er nå 88 og 4. internettkurs- kommer innom og heier på deg og de andre..

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Nå har jeg lest igjennom hele bloggen din! Fantastisk lesning! En ting er i hvertfall sikkert - det er ikke en "skryteblogg" som jeg så du var litt bekymret over. Tror virkelig det var et supersmart grep for å beholde motivasjonen til stabilisering!

 

Jeg har i hvertfall stor tro på at du kommer til å klare dette, og spesielt når du har skjønt at det går an å skeie ut noen få ganger i året dersom man lar hverdager være hverdager resten av året :-)

 

Må si jeg hadde sansen for disse kleseskene, det må jammen ha vært en stor motivasjon! Fantastisk sted dere har der ute på Frøya! Jeg vil også ha en sånn liten ponni, den var supersøt :-)

 

Når begynner du på HV-kurs? Eller har du allerede begynt? Tar gjerne imot tips og råd som kommer derfra, har desverre ikke råd til kurs med min strenge studentøkonomi. Imidlertid tror jeg vi kommer til å klare dette, tror det har vært lurt å ha fokus på den store jobben som kommer ETTER at kg er borte, vi har til felles å stadig ha tenkt mye på det, og ha tittet innom forumet her helt fra starten av.

 

En av mine tynne venninner var innom i går på en kopp te, vi snakket litt om det her med vektnedgangen i forbindelse med at jeg tok på og viste frem alle kjolene jeg har kjøpt på nyttårssalg. Delte bekymringen over alle disse kommentarene som stadig kommer fra alle de som ikke er tynne. Ser ut til at også de som alltid har vært normalvektige også får slike kommentarer, det er vel bare det at de ikke bryr seg om dem, sånn vil jeg også bli! Og det skal vi jammen klare - sammen er vi sterke!!!

 

PS: jeg virkelig digget den eplebeskytteren, skulle ønske jeg var flink tok til å strikke til å skjønne hvordan man kan lage en sånn... Men får vel holde meg til å sy kjoler (skal begynne å sy ballkjole nå på lørdag, da har jeg en uke på å få den ferdig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen til deg Camillok

Tusen takk for MANGE gode komentarer:)

Hold vekten kurset starter rundt 25.januar. Dette året skal bli utrolig spennende,er VELDIG motivert til å starte prosessen med å leve som normalvektig.

Man kan faktisk ikke spise som før, det er jo som du sier i første innlegget ditt; Det er jo en grunn til at man har blitt overvektig.

Det er denne læringen jeg håper nå har festet seg i hjernen min for godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er på tur oppdager man at verden ikke er bestandig er laget for dem som ønsker lettere, sunnere matvarer. F.eks på hurtigbåtene finner man INGEN lettere produkter uten om lettbrus...

Rundstykker tykt lag med smør, baguetter med kyling har fylt på dressing som jeg kjenner kaloriapparatet rykker vilt og uhemma av. Ellers er tilbudet boller, sjokolade, potetgull, chips, pølse..

Når båtturen varer over 3 timer kunne det kanskje være et tips å tilby noen andre alternativer. Det virker slik som at filosofien er: NÅR MAN ER PÅ TUR DA SKAL MAN HA OVERDOSE MED KALORIMAT FOR DET ER SÅ KOSELIG.

Noen som har tips til matvarer som man kunne tenke seg å få på en slik tur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som normalvektig!!! Det er veldig motiverende å lese tråden og bloggen din! Du er fantastisk flink!!!

Eg har vore jo-jo slanker i 20 år no. For 3 år sidan var eg normalvektig, men 10 kilo sneik seg på igjen + ein graviditet = etter fødselen var eg 20 kilo overvektig igjen! No er eg og normalvektig og har meldt meg på HV kurs - skal aldri ta av dei samme kiloane igjen!

Lykke til vidare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Longtallsally
Når man er på tur oppdager man at verden ikke er bestandig er laget for dem som ønsker lettere' date=' sunnere matvarer. F.eks på hurtigbåtene finner man INGEN lettere produkter uten om lettbrus...

Rundstykker tykt lag med smør, baguetter med kyling har fylt på dressing som jeg kjenner kaloriapparatet rykker vilt og uhemma av. Ellers er tilbudet boller, sjokolade, potetgull, chips, pølse..

Når båtturen varer over 3 timer kunne det kanskje være et tips å tilby noen andre alternativer. Det virker slik som at filosofien er: NÅR MAN ER PÅ TUR DA SKAL MAN HA OVERDOSE MED KALORIMAT FOR DET ER SÅ KOSELIG.

Noen som har tips til matvarer som man kunne tenke seg å få på en slik tur??[/quote']

 

Gratulerer med kjempeflott resultat :P!

 

Når jeg skal på tur (ferge f.eks) så har jeg med meg Wasa sandwich. Ikke uten kcal men mye bedre enn det man får kjøpt ombord i fergene. Jeg har også med meg frukt og vann.

 

Jeg skal også begynne på Hold Vekten, starter 20. januar (ikke internettkurs). Gikk fire kurs i fjor, og er så og si i trivselsvekta nå. Det er nå jobben starter, og jeg krysser fingrene for at vi klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som normalvektig!!! Det er veldig motiverende å lese tråden og bloggen din! Du er fantastisk flink!!!

Eg har vore jo-jo slanker i 20 år no. For 3 år sidan var eg normalvektig' date=' men 10 kilo sneik seg på igjen + ein graviditet = etter fødselen var eg 20 kilo overvektig igjen! No er eg og normalvektig og har meldt meg på HV kurs - skal aldri ta av dei samme kiloane igjen!

Lykke til vidare :-)[/quote']

 

Lykke til videre for deg også - og yepp nå skal vi aldri ta av de samme kiloene!!

DET SKAL VI GREIE:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempeflott resultat :P!

 

Når jeg skal på tur (ferge f.eks) så har jeg med meg Wasa sandwich. Ikke uten kcal men mye bedre enn det man får kjøpt ombord i fergene. Jeg har også med meg frukt og vann.

 

Jeg skal også begynne på Hold Vekten' date=' starter 20. januar (ikke internettkurs). Gikk fire kurs i fjor, og er så og si i trivselsvekta nå. Det er nå jobben starter, og jeg krysser fingrene for at vi klarer det.[/quote']

 

Wasa Sandwich er lurt og når jeg tenker meg om så hadde de faktisk det:) Det må skrives på ++ siden :P

Gratulere til deg som også er kommet på trivselvekta og da er det bare å brette opp armene og gjøre jobben videre , for det er klart vi skal greie dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd ut å ha et ganske høgt kaloriinntak sist fredag og lørdag ( 2500 ) og gikk ned igjen resten av uka til å ligge mellom 1300 -1600. Resultatet ble 300 gram ned:) Men jeg mangler jo enda 1.7 kg til å nå tibake dit jeg var før jul, så i helga blir det fortsatt mellom 1300 -1600 kalorier + resten av uka for å se om målet kommer nærmere.

MEN jeg kan godt leve slik hvis det fungerer med litt høgt i helga og lavt i uka. Hvordan gjør dere det??

Jeg regner med jeg får gode tips når jeg starter hold vekten kurset, gleder meg til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Så kjempeflott!

Ja, man lærer så lenge man lever, heldigvis (hvis man VIL da (he, he) ellers kan det nok stoppe litt opp.) Vi er jo i "godt"(?) selskap her inne med å ikke klare å holde vekta, det er og blir VANSKELIG, ikke tvil om det. Er nok veldig lurt å gå HV kurs, og dessuten fortsette her inne, for støtte, inspirasjon og struktur. Så fort jeg tar en pause herfra, og slutter å føre mat-/treningsdagbok osv., går det galt for meg, det viser seg gang på gang, så her må jeg nok bli for evig...........

 

Jeg tror nok at litt lavere i uka, litt høyere i helga også kommer til å bli min strategi Tirben, og det er det vel forsåvidt allerede. Som du sier, er det nok også kjempeviktig å ha en grense for hvor mye en skal tåle å gå opp før man tar tak, det er der jeg feiler gang på gang, det blir 1 og 2 og 3, og "plutselig" er det 10 - 15 kg. At det går an!!?

 

Stå på,

dette skal vi klare,

ha en sunn og fin helg!!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...