Gå til innhold

Siste nytt om den nye dagboken i Vektklubben


Gjest runelud

Anbefalte innlegg

2. Mindre frase-avhengighet

Hvis man søker etter matvarer med en bestemt frasering er det lett å gå seg vill. Et søk på "leverpostei" vil f. eks. gå glipp av "Vita hjertego' ovnsbakt postei". Opplever at noen matvarer har synonymer som avhjelper dette' date=' men ikke alle. Forstår at det må være en kjempejobb å gjette seg til hvordan folk assosierer matvaretype fra merkenavn, men noen ganger er det direkte tungt å finne fram til enkelte matvarer. Hadde det i steden vært mulig å gjøre søkeordene uavhengig av rekkefølge? Ta eksempelet over; søk på "vita postei" gir ingen treff fordi ordene i mellom mangler...

 

3. datakvalitet

Dette jobber dere sikkert med kontinuerlig. Tenkte bare jeg skulle si fra om noe jeg har funnet. Noen av AXAs kornblandinger er registrert som "Go'dag ..." andre som "Go' dag ..."; mellomrommet skiller.

[/quote']

 

For å ta det siste først: Vi har som målsetning å ha den beste matvaretabellen i Norge, men det kommer til å ta tid... :-)

 

I disse dager ansetter vi en person som skal ha matvaretabellen som eneste oppgave, så det kommer. En utfordring er å få inn alle nye matvarer, en enda større utfordring er å få bort alle de som ikke lengre er i handelen.

 

Det sies at 9 av 10 nye produkter i dagligvarehandelen er borte i løpet av ett år...

 

Når det gjelder fraser og synonymer, så er det dels en teknisk utfordring og dels en manuell oppgave. Som du har skjønt, så legger vi inn ulike synonymer, og også feilskriving av ord. Du aner ikke hvor mange måter folk skriver yoghurt på! :-) Vi skal legge inn Go'dag både med og uten ordmellomrom.

 

Mvh oss i

Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

 

4. Administrasjon av egne matvarer

Som mange allerede har sagt' date=' savner et grensesnitt for å redigere/slette egne matvarer.

 

5. Avkrysning for hjertemerke i egne matvarer.

Ønsker meg en liten sjekkboks for hjertemerke i beskrivelsen av egne matvarer, slik som for "er grønnsak".

 

[/quote']

 

 

Admin av egne matvarer står høyt på listen vår. Vi rakk ikke, og hadde heller ikke nok budsjett, til å ta det delprosjektet før lansering. Men det kommer!

 

Avkrysning av hjertemerke i egne matvarer, skal jeg bringe videre til Fagavdelingen vår.

 

Mvh

Grete Roede-teamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6. Klikk vs. tast

Innlegging av matvarer krever mye skifting mellom mus og tastatur. Jeg ønsker meg at mer av innleggingen kan foregå uten musa' date=' og tenker på et par helt konkrete ting:

- når matvare er valgt, må man klikke i feltet for antall gram. Cursor burde havne der som standard.

- Når antall gram er lagt inn, burde "enter" fungere for å ferdigstille innlegging av den matvaren.

- Cursor burde havne tilbake i feltet for "legg inn..." som standard etter innlegging av matvare.

 

Alle erfaringer så langt er gjort med Internet Explorer 7 og 8. Ser ingen forskjell i funksjonalitet mellom disse.[/quote']

 

Hei og takk for konkrete og gode forslag.

Det første har vi allerede fikset, nå flytter cursor seg til mengdefeltet etter valg av matvare.

 

De andre to skal jeg ta med meg videre i arbeidet med videreutvikling av Vektklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Jeg går på GR kurs her lokalt og bruker min Abok daglig. Hadde først meny 2' date=' men kurslederen min mener jeg kan gå ned til meny 1. Hvordan kan jeg endre detter i Aboken, altså endre fra meny 2 til meny 1..?

 

(nå sørger jeg bare for å ligge på 1300 selv, men hadde vært fint i forhold til #kcal pr måltid å få mer oversikt)[/quote']

 

Når du går på kurs, velger du meny når du oppretter abok med tilleggsfunksjoner. Denne menyen kan du endre inne på "Min Profil".

 

 

Mvh oss i

Grete Roede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Nå kan du gå til en ny side som heter Min mat. Der kan du endre og slette dine egne matvarer, og du kan slette egne måltider som du har registrert tidligere. Når du legger til en egen matvare, kan du nå også registrere den som hjertevennlig.

 

Merk en favoritt

Du markerer favoritter enkelt ved å klikke på den "tomme" stjernen foran matvaren som er registrert. Da blir stjernen gul, og neste gang vil denne matvaren dukke opp øverst når du søker.

 

hilsen

Grete Roede-teamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra :) Kan jeg sette opp noe på ønskelisten hos dere? Iphone app for matregistrering... jeg har vært fri for nett i flere dager og savnet å kunne bruke telefonen for å registrere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, Iphone App står på listen vår også, men vi har endel grunnleggende endringer i Vektklubben som må på plass først. Vektklubben er snart fem år og den trenger fornying i databasestruktur etc.

 

 

Med vennlig hilsen

Grete Roede-teamet

 

 

Veldig bra :) Kan jeg sette opp noe på ønskelisten hos dere? Iphone app for matregistrering... jeg har vært fri for nett i flere dager og savnet å kunne bruke telefonen for å registrere :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vi har dessverre oppdaget en teknisk feil her ved innlegging av vekt i tabell og visning av vekt i vektkurven.

 

Alle desimaler blir borte! Det vil si at 75,9 kg blir 75 kg og 75,1 kg blir også 75 kg.

Dermed blir tabeller og kurver feil!

 

Feilen er under utbedring og vi håper på å kunne rette det i dag (eller torsdag).

 

Når det er fikset vil du kunne gå inn og korrigere det som eventuelt er blitt feil, ved å gå til Alle uker i venstremargen - velg riktig uke - velg Vekt og mål og så kan du endre.

 

Vi beklager bryet, og lover å fikse så fort vi kan!

 

Hilsen

Grete Roede-teamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den er super:)

Men vil den fungere på samme måte når man ikke går på kurs lengre?

Selv om man er medlem i Vektklubben.

 

 

Hei Kiwinord!

Så hyggelig at du liker dagboken og Vektklubben.

Når du slutter på kurs, vil du miste endel av de viktigste funksjonene i Vektklubben, blant annet:

 

Energifordeling (karbohydrater, proteiner og fett)

Oppsummering av melk, frukt og grønnsaker

Oppsummering av trening

Dagboknotatfelt med smileys

Mål (unntatt livvidde) +++

 

Med vennlig hilsen

Grete Roede-teamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

hei! Stusser på at man ikke får stryketreningspoeng (avkryssing av anbefalt styrkeøkter) av pilates. Kan dette gjøres noe med? eller teller ikke pilates som styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...