Gå til innhold

Siste nytt om den nye dagboken i Vektklubben


Gjest runelud

Anbefalte innlegg

Jeg får fremdeles ikke opp gule epler til tross for 13 trimpoeng forrige uke. Hva kommer dette av? Skal eplene bare være røde nå?

 

Hei!

I treningsoppsummering (MIN TRENING øverst til høyre på siden Registrere mat og trim) skal eplet endre farge fra grått til rødt og gult, når man har henholdsvis 1 trimpoeng per dag = rødt eple og 7 trimpoeng for hele uken = gult eple.

 

Dette gjelder kun for kursdeltakere, ikke for gratis-medlemmer i Vektklubben.

 

mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar
Hvorfor kan man ikke registrere egne matvarer med desimal??

Det blir faktisk ganske unøyaktig da...

 

Dette er en feil vi kjenner til, og som vi bli rettet opp så snart vi klarer.

 

Det er meningen at man skal kunne legge inn fett, proteiner og karbohydrater med en desimal - men kcal per 100 gram må legges inn med hele tall.

 

Mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til support!

 

Trimpoeng og registrering av sykling 19-23 km-er ikke med under valget for sykling--

 

Kan dere fikse det?

 

Ellers er jeg kjempefornøyd med den nye versjonen--takk!!

 

Hei og takk for hyggelig tilbakemelding.

Vi har oppdaget at det er noen få aktiviteter som har feil ved innlegging. Det er satt høyt på prioriteringslisten vår, vil nok være på plass i løpet av en dag eller to.

 

Mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor rødvin var litt-mat på tirsdag og nei-mat på torsdag.. Jeg likte det best som det var på tirsdag!

 

Hehe!

Det var nok feil med rødvin som litt-mat (dessverre?).

Mest sannsynlig skyldtes det en oppdatering av matvaretabellen.

 

Rødvin har alltid være nei-mat, og kommer nok til å være det i lang tid fremover.

 

mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zalarina

Jeg ser det har blir spurt om dette tidligere i tråden, men jeg finner ikke noe svar.

 

Hvordan redigerer man egne matvarer? Har lagt inn kaloriinnholdet på en matvare, men skulle gjerne lagt til mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne endre meny til 1300 kcal' date=' men det er ikke noe sånt alternativ på min profil. Jeg får heller ikke noen fordeling av karbo, fett og proteiner.[/quote']

 

Hei Knottus!

Gratismedlemmer i Vektklubben vil få et generelt anbefalt kcal-inntak (1600 kcal for kvinner og 220 kcal for menn). Deltakere på kurs vil få en grundig gjennomgang av energiforbruk og anbefalt inntak.

 

Det samme gjelder energifordeling (hvor mye av energien som kommer proteiner, karbohydrater og fett). Dette er kun tilgjengelig for kursdletakere.

 

 

Mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen forklaring av alle symbolene noe sted eller?

Det kommer opp N og L osv når man legger inn mat' date=' betyr dette nei-mat osv? Går jo ikke an å lese noe sted om det.

Desuten er det jo ingenting av sunne matvarer som er ja-mat isåfall - litt rart??[/quote']

 

J, L og N: Dette er Ja-mat, Litt-mat og Nei-mat.

Det aller mest er Litt-mat.

 

mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt den nye versjonen, men det er et par ting jeg kunne tenke meg annerledes.

 

1) Det er fint å se hvor mye frukt og melkeprodukter man får i seg ved at det nå anbefales at det registreres under spesifikk matvare og ikke under det måltidet man spiser. Likevel velker jeg å skrive melk og bana på frokost fordi jeg spiser dette hver dag i samme mengder og det er kjekt å kopiere fra dag til dag. Ulempen er at melk og frukt ikke går inn i det kjekke totalregnskapet til høyre. Er dette noe dere kunne tenke dere å se på? Evt at det går an å kopiere melk og frukt fra en dag til neste?

 

2) Hvis man legger inn egendefinerte hjertevennlige matvarer er det ikke mulig å definere dem som hjertevennlige. Er det noe dere kan se på?

 

Begge disse tingene er småting som jeg godt kan leve med siden jeg har rimelig god oversikt over hvilke matvarer som gir hva, men hvis det supre regnskapet til høyre skal fungere optimalt bør vel matvarene kunne telles med, uavhengig av hvor de står.

 

3) En annen ting er at jeg savner den gule tjukke makrell i tomat- varianten i lista! En slik boks gir 256 kcal og etter det jeg kan se det bare 198 kcal variant der (King Oskar) eller 308 kcal variant der (makrell i tomat). Men dette er jo bare en filleting...og jeg har definert min egen :P

 

- skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Alt har fungert perfekt for meg hele tiden. Men plutselig stoppet alt.

Får ikke til å registrere noe..

 

Får denne feilmeldingen nederst på siden:

 

o2XmlHttpRequest Error

 

result = {'history':'undefined','onError':'','isAjaxRequest':1,'mealData':[{'amount':'3 stk a 16 gram','what':'Havre Wasa','calories':165,'vareId':132,'category':'Litt','encoded':'Havre%20Wasa','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'25 gram','what':'Go' og Mager leverpostei Gilde','calories':36,'vareId':2302,'category':'Litt','encoded':'Go%27%20og%20Mager%20leverpostei%20Gilde','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'20 gram','what':'salami med mindre fett','calories':60,'vareId':2244,'category':'Litt','encoded':'salami%20med%20mindre%20fett','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'1 dl','what':'Lettmelk laktoseredusert','calories':45,'vareId':1760,'category':'Litt','encoded':'Lettmelk%20laktoseredusert','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'5 gram','what':'Vita pro aktiv lettmargarin','calories':15,'vareId':1692,'category':'Litt','encoded':'Vita%20pro%20aktiv%20lettmargarin','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':1}],'xmlHttpRequestSupported':1,'ajaxId':'','where':'','mealId':35839,'target':'','handler':'addMealLines','debug':'','ignoreMissingTarget':'','errorHandler':'undefined','type':'ownRecipe','onSuccess':'','result':'ok'}

 

Jeg skjønner hvertfall ikke noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

Alt har fungert perfekt for meg hele tiden. Men plutselig stoppet alt.

Får ikke til å registrere noe..

 

Får denne feilmeldingen nederst på siden:

 

o2XmlHttpRequest Error

 

result = {'history':'undefined','onError':'','isAjaxRequest':1,'mealData':[{'amount':'3 stk a 16 gram','what':'Havre Wasa','calories':165,'vareId':132,'category':'Litt','encoded':'Havre%20Wasa','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'25 gram','what':'Go' og Mager leverpostei Gilde','calories':36,'vareId':2302,'category':'Litt','encoded':'Go%27%20og%20Mager%20leverpostei%20Gilde','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'20 gram','what':'salami med mindre fett','calories':60,'vareId':2244,'category':'Litt','encoded':'salami%20med%20mindre%20fett','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'1 dl','what':'Lettmelk laktoseredusert','calories':45,'vareId':1760,'category':'Litt','encoded':'Lettmelk%20laktoseredusert','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':0},{'amount':'5 gram','what':'Vita pro aktiv lettmargarin','calories':15,'vareId':1692,'category':'Litt','encoded':'Vita%20pro%20aktiv%20lettmargarin','title':'Knekkebrød og te m/melk','hearts':1}'],'xmlHttpRequestSupported':1,'ajaxId':'','where':'','mealId':35839,'target':'','handler':'addMealLines','debug':'','ignoreMissingTarget':'','errorHandler':'undefined','type':'ownRecipe','onSuccess':'','result':'ok'}

 

Jeg skjønner hvertfall ikke noe...

 

 

Send til support. Det drukner lett i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å merke av for at man har vært på styrketrening når man registrerer under pulsklokketrening?

 

Hei!

Det er ikke mulig å registrere styrketrening på pulslokkeaktiviteter.

 

Vi har sendt forespørselen videre til vår fagavdeling sli at de kan vurdere om dette er noe som bør være mulig i fremtidige versjoner.

 

Takk for tipset!

 

Mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) Hvis man legger inn egendefinerte hjertevennlige matvarer er det ikke mulig å definere dem som hjertevennlige. Er det noe dere kan se på?

 

Når man nå ønsker - så skulle jeg ønske at man kunne få lagt inn egendefinterte matvarer både som hjertevennlige/frukt/melk

 

Og et tips til teknisk avdeling som ønsker seg flere matvarer:

Se på de egendefinerte matvarene hos brukerne. Dersom én og samme matvare går igjen hos mange er den HELT SIKKERT savnet i matvaretabellen. :D

 

Et lite hjertesukk... Matvarer som må skrelles før bruk - her bør det stå om man skal legge inn skrellet eller "brutto" frukt. Jeg har sjekket mot matvareguiden og det ser ut som at all frukt her er lagt inn netto i tabellen. DVS at jeg må skrelle min frukt også før jeg veier den dersom kalorier/100g skal bli riktig. En helt grei løsning det, men den burde være mer "offentlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hjertesukk... Matvarer som må skrelles før bruk - her bør det stå om man skal legge inn skrellet eller "brutto" frukt. Jeg har sjekket mot matvareguiden og det ser ut som at all frukt her er lagt inn netto i tabellen. DVS at jeg må skrelle min frukt også før jeg veier den dersom kalorier/100g skal bli riktig. En helt grei løsning det' date=' men den burde være mer "offentlig".[/quote']

 

Dette gjelder også sånt som fisk og kjøtt - er det tatt utgangspunkt i vekten på rått kjøtt eller etter at det er ferdig stekt?

 

Og så ønsker jeg meg muligheten til å legge inn en "standardstørrelse" på egendefinerte matvarer :D Et beger med Skyr feks veier 160 g, men når jeg registrerer og ikke har begeret foran meg, så må jeg huske hvor mye den veier for å få lagt inn riktig selv om den ligger under mine egendefinerte.

 

For de som går på kurs så ønsker jeg at kursrapporten skal automatisk hente frem opplysningene man skal sende inn fra ukens registrering. Nå må man telle antall ganger man har spist fisk feks. Det burde rapporten kunne hente automatisk. Samme med om man har fylt kvoten for frukt etc.

 

Mens jeg holder på med å ønske meg ting så hadde det vært fint om dere kunne funnet på en fiffig løsning for å regne ut kaloriinnhold pr. posjon for våre egne oppskrifter - ikke nødvendigvis integrert i dagsregistreringen, men til sidene sånn generelt. Og det hadde vært veldig bra om man kunne gå i oppskriftene som er på siden og trykket legg til X antall posjoner i din dagbok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men jeg vet ikke om dere leser noe rundtomkring ellers på forumet :D -

hva er forøvrig kriteriene for ja, nei og litt -mat?

 

Ser at sånne påleggsalater er L mat og kan tenke meg at det er fordi det er planteolje i det, man får i alle fall hjerte på det. Men hvorfor er vanlig yoghurt N- mat? Activiayoghurt får jeg opp med N?

 

Tilføyelse:

 

:D Ah, jeg skjønner - Litt-maten er sponset av Tine? For vanlig fruktyoghurt fra Tine er L mat *fnis*??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke skrevet inn noe jeg. Når jeg skriver så kommer det opp error nederst på siden. Det jeg skrev inn blir stående med sort skrift uten å bli registrert i kalorier..

 

Hjelp...

Noen tips?

Har firefox og tømt midlertidige filer..

 

Frustrert.

 

Hei!

For at vi best skal kunne hjelpe deg' date=' er det best om du kopierer feilmeldingen du får inn i en mail og sender til:

[email']vektklubben@greteroede.no[/email]

 

Da vil våre supportfolk se på det og gi deg svar.

 

mvh

Grete Roede-teamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT' date=' men jeg vet ikke om dere leser noe rundtomkring ellers på forumet :D -

hva er forøvrig kriteriene for ja, nei og litt -mat?

 

Ser at sånne påleggsalater er L mat og kan tenke meg at det er fordi det er planteolje i det, man får i alle fall hjerte på det. Men hvorfor er vanlig yoghurt N- mat? Activiayoghurt får jeg opp med N?

 

Tilføyelse:

 

:D Ah, jeg skjønner - Litt-maten er sponset av Tine? For vanlig fruktyoghurt fra Tine er L mat *fnis*??[/quote']

 

 

Å nei du, vi er merkenøytrale i våre anbefalinger i matvaretabellen.

Grensen for Litt og Nei-mat går ved 70 kcal per 100g.

Vi holder på å oppdatere yoghurtkapittelet med ca 100 ulike yoghurter.

 

Vent å se!

 

Mvh

Rune Ludviksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ønsker jeg meg muligheten til å legge inn en "standardstørrelse" på egendefinerte matvarer :D Et beger med Skyr feks veier 160 g' date=' men når jeg registrerer og ikke har begeret foran meg, så må jeg huske hvor mye den veier for å få lagt inn riktig selv om den ligger under mine egendefinerte.[/quote']

 

Og mens vi venter på at de stakkars programmererne - som helt sikkert har jobbet en god del overtid forrige uke - får fikset dette så kan du bare legge inn antall gram i standardporsjonen i navnet.

 

Jeg har f.eks

"iskaffe, tørrvare 16g" som en matvare og "steakbar BBQ, 25g" som en annen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut denne på tråden under åpent forum, men vil gjerne få legge den her også i håp om at dere i GR ser den :D

 

Etter å tidligere ha uttrykt litt fortvilelse over den nye registreringen og tidspunktet for å legge den ut, må jeg nå få komme med noen hurrarop.

 

Jeg har virkelig sansen (Sans1, haha) for den nye layouten. Jeg var skrekkelig lei av å registrere mat (har holdt på noen år!!) Men nå er det morsomt igjen.

Litt "vanskeligere" å registrere egen mat, men man får jo til gjengjeld et riktigere sammendrag av kalorisammensetningen.

Mine favoritter på den nye siden:

- Lagring av eget måltid

- Fordelingen på karb, proteiner og fett

- dagens treningskalorier OG total for uka

- Og generelt utseendet, veldig oversiktelig!!

 

Så kudos fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ønsker jeg meg muligheten til å legge inn en "standardstørrelse" på egendefinerte matvarer :D Et beger med Skyr feks veier 160 g' date=' men når jeg registrerer og ikke har begeret foran meg, så må jeg huske hvor mye den veier for å få lagt inn riktig selv om den ligger under mine egendefinerte.

:P[/quote']

 

Samme her... Spiser Skyr hver dag, og legger inn manuelt 160g - kommer vel til å gå rundt og huske det resten av livet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Spiser Skyr hver dag' date=' og legger inn manuelt 160g - kommer vel til å gå rundt og huske det resten av livet :)[/quote']

 

Hei!

Takk for tipset om Skyr.

Vi holder på å avslutte yoghurt-kapittelet i Matvaretabellen. Mer enn 100 forskjellige yoghurter vil være på plass om kort tid.

 

mvh

Grete Roede-teamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...