Gå til innhold

Min dagbok mot en livstilsendring med vektreduksjon som bonus


Gjest SkalBliSlankere

Anbefalte innlegg

Gjest SkalBliSlankere

har trent 2,9 trimpoeng idag, å er rimelig fornøyd, i kveld ble det pizza og litt for mye godter.. hele 47 kosemerker!! Er så kvalm nå og har sånn anger på at d ble så mye godter, at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre nå:)

Bortsett fra å la være å spise mer snop på over 1 uke, å neste gang blir det ikke så mye godter.

 

Fysj a meg!

 

 

Å gå opp i vekt er da ikke så ille, viss du har gått ned i cm veronica85! Syns du er flink, kos deg med vinen!:) you dizørv!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Gjest SkalBliSlankere

..den gir meg jo like mange kilo tilbake som jeg har tapt!

Idag har jeg faktisk spist litt chees doddles sammens med ungene, hatt et kcalorifylt indisk måltid til kvelds pluss drukket noen desiliter med vin..

Jeg får altså så dårlig samvittighet når jeg koser meg, det gjorde jeg aldri før, men bevistheten på hva jeg får i meg er så mye større, selv om jeg ikke stopper nå i helga, å bare kjører på. Spiser meg ikke stappmett altså, men det at jeg hiver innpå med disse usunnhetene. Så forbauser meg ikke at vekta går opp til mandag. likeså med cm, men håper de går nedover. har ellers av uka vært flink, har rundt nesten 9 trimpoeng, i tilegg til at jeg ellers har vært flink med mat uten om i helga da.

Spiser og drikker regelmessig - men disse kveldene, de er med på å ødelegge så mye! Godt at helgene ikke varer for evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen
..den gir meg jo like mange kilo tilbake som jeg har tapt!

Idag har jeg faktisk spist litt chees doddles sammens med ungene' date=' hatt et kcalorifylt indisk måltid til kvelds pluss drukket noen desiliter med vin..

Jeg får altså så dårlig samvittighet når jeg koser meg, det gjorde jeg aldri før, men bevistheten på hva jeg får i meg er så mye større, selv om jeg ikke stopper nå i helga, å bare kjører på. Spiser meg ikke stappmett altså, men det at jeg hiver innpå med disse usunnhetene. Så forbauser meg ikke at vekta går opp til mandag. likeså med cm, men håper de går nedover. har ellers av uka vært flink, har rundt nesten 9 trimpoeng, i tilegg til at jeg ellers har vært flink med mat uten om i helga da.

Spiser og drikker regelmessig - men disse kveldene, de er med på å ødelegge så mye! Godt at helgene ikke varer for evig.[/quote']

 

 

Helgen ødlegger alt ja!! uff å uff, er vanskelig å klare å holde seg til den riktige maten, når man innerst inne føler man fortjener noe sikkelig god.. " det er jo tross alt helg nå" hehe.... To dager med god middag, to dager med sjokolade...

 

Å nå sitter jeg her med sikkelig dårlig samvittighet å gruer meg masse til veiedagen i morgen atter en gang... Det er jo så flaut at alle får vite vekttapet, (eller hvor mye du har gått opp...)

 

Klarer liksom å være sunn å flink mandag til fredags kveld... så går alt bare gale...

 

Merker jeg har veldig "unne meg noe godt, jeg er jo så flink" holdning...

Men når godte skåla står på bordet klarer ikke jeg å stoppe å spise :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Det er akkurat likens med meg Appelsinen! Også når godteskålen er tom, så kommer gjerne en reklame med slanking på tvn, eller masse høye tynne fine dame-kropper, akkurat slik man ønsker seg, å der sitter man, men 2 hg smågodt i magen i tilegg til alkohol eller kanskje en god middag eller noe!

 

men trøster meg med det; lørdagen fikk jeg i meg ca 2200 kcal å rundt 2000 i går - d var mitt daglige minimums inntak før - 7 dager i uka! Nå er jeg nede i 2 på dette nivået, å det er bare frem til nå, skal ennå ned på max inntaket til helgene, fremover, men kan ikke la "fikseringen" helt ta overhånd, for da blir ikke dette varig, men heller en kortere løsning som svikter, og dermed faller man tilbake til gamle synder, å det er ikke aktuelt!:)

 

Er spent på veiingen i morgen. Blir sikkert litt skuffa om jeg går opp i vekt, men har bare meg selv å takke, så krysser fingrene!

 

Starter dagen med veiing, så er det frokost å en liten runde på øyet etter at ungene og mann er avgårde så er det opp for dagens trimøkt. Først 25 min med gange, deretter 1 time med vanngymnastikk og deretter 25 min med gange igjen, det er 1.økt så får vi ta dagen som den kommer etter det.

Skal prøve å lage meg en treningsplan for uka, i morgen. Må se ann dagene litt!:(

Ha en fin sistedag på uke 4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Startvekt: 87,2

Nå: 81,8

 

Magemål start: 103(104) cm

Magemål nå: 98 cm

 

Lår Start: 69 cm

Lår Nå: 66 cm

 

Rumpe start: 109,5 cm

Rumpe nå: 107,5 cm

 

Dvs: fra den 25/01 og pr. idag:

- 0,6 kg ned i vekt.

- 1 cm på mage og 1 cm rundt rumpe.

Ingen cm rundt lår denne uka, men det tar vi igjen neste uke. Skal prøve å komme meg på 3 spinningstimer denne uka.

 

 

Dere andre da? Tell me - nyskjerrig som få! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Jeg hadde verken gått opp eller ned... gla jeg ikke hadde gått opp, men samtidig litt skuffa...

 

ellers -1,5 cm rundt rumpa og det er jo et godt tegn :(

 

Jeg skal prøve å få trent 4 ganger denne uka.. Jeg merker jeg begynner å bli utålmodg.. jeg ønsker å se resultater!!

Kan jeg fremdeles klare 10 kg til påske??

 

Det som jeg merker er positivt nå, er at jeg drikker mye mer vann, og spiser mer frukt, og jeg er mndre luftig i magen! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
Jeg hadde verken gått opp eller ned... gla jeg ikke hadde gått opp' date=' men samtidig litt skuffa...

 

ellers -1,5 cm rundt rumpa og det er jo et godt tegn :(

 

Jeg skal prøve å få trent 4 ganger denne uka.. Jeg merker jeg begynner å bli utålmodg.. jeg ønsker å se resultater!!

Kan jeg fremdeles klare 10 kg til påske??

 

Det som jeg merker er positivt nå, er at jeg drikker mye mer vann, og spiser mer frukt, og jeg er mndre luftig i magen! hehe :)[/quote']

 

10 kg til påske klarer du. Det er det som er at du har 12 uker fra starten januar, å går du ned rett under 1 kg i uka så klarer du det, MEN så er det uker man ikke går ned noe, å andre man går ned mer, så alt i alt kommer det til å gå, men igjen det viktigste er cm og ikke kg, for det er jo der det vises. Det er ingen som kan se vekta hver dag når man blandes med andre mennesker, men om man er smalere enn tidligere det kan man se:) Så dette går strålende Appelsinen;)

Stooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Takk for fine ord! :( Det hjalp litt på motivasjonen! nå har jeg vært å trent, vært på butikken å kjøpt mye sunt og godt som jeg kan kose meg med i kveld.

 

Ja det er cm som betyr noe i bunn og grunn... men har ikke mistet så mange cm enda... men det kommer vel etter hvert... skal ikke gi meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Godt å høre at jeg også kan komme med gode ord:)

Har også vært å trent idag. 2,7 trimpoeng fikk jeg ut av treningsøkta. Når jeg er på spinn1, så setter jeg halve tiden på lett spinning og halve på moderat - vet ikke hvor vidt det er rett eller galt, men starten og slutten er jo lett, mens midt delen er tung, så derfor gjør jeg det slik!:(

 

Neste uke har jeg som mål å komme meg ned i cm rundt lår også, litt skuffa sia de fettet på store ridebukselårene mine ikke var berørt ved gårsdagens måling.

 

I morgen er det treningsfri - eller eneste aktivitet blir svøm/bad med ungene.

Torsdag har jeg satt meg på en kort time spinn ( 30 min ) men det er spinn 2, så håper jeg holder ut, hehe.. Aldri spinna på 2'ern før. Så er det 30 min med styrke rett etterpå.

Og fredag er det 45 min med spinn 1. så er det helg og treningsfri - liker at helga er treningsfri, selv om jeg faktisk bør tatt ungene med ut i vogna å spasert en lang tur.. men blir lettere til våren når det ikke blir så kaldt, da blir det sykkelturer heller:)

Ha en fin kveld og kos deg med snacksen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

allerede kommet til 6,4 trimpoeng!

Strartet dagen med en god frokost, fikk sove litt lenge i dag.. Så stakk jeg på trening. Jeg sykler og trener styrketrening og noen ganger på roapparat. Deilig med en fridag!!

 

Jeg setter moderat styrke på syklingen. på en halvtime sykler jeg 10km, og det står moderat styrke er ca 19-20 km/t... Ville tro at spinning var mye mer enn det samlet sett..?

 

Jeg bruker også å ha treningsfri når det er helg.. Men lurer på å ta meg en liten tur på treningsenteret lørdag eller søndag også...

Herregud hvor lett det er blitt å trene nå! Jeg har ALLTID hatet å trene... Det er MANGE av vennene mine som er overrasket over at jeg har holdt ut så lenge på treningsenteret! hehe :( Ikke ei uke i det nye året har jeg trent mindre enn 3 ganger i uka! Jeg er kjempe stolt av meg selv!

 

Nå ØNSKER jeg faktisk å trene... Liker følelsen det gir meg..

Det er jo et stort steg til en varig livstilsendring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Da var det helg og kcal inntaktet idag har kommet opp i 2341 kcal!!!

det er 1000 kcal mer en vanlig nesten.. blir så skuffa over meg selv, sikkert for at det ellers i uka går såå bra.. men faen heller - kan ikke ha dårlig samvittighet for å ha en dag i uka hvor man koser seg!

Trent 471 kcal vekk idag er den ene positive tingen da, så havner totaltsett på et inntak på 1870 kcal viss jeg trekker treninga fra.. Overlever jo det da, er det jeg prøver å fortelle meg selv!

 

MEN, har oppnådd 10,3 trimpoeng denne uka, å målet mitt for uka er 7! Så sånnsett er jeg stolt. litt over 2 dager igjen til veiing! Spent, vet eller tror det blir vektnedgang, men hvor mye derimot er veldig så usikkert. Håper på ca 500g + men man vet jo ikke, er 5 uker siden jeg starta nå, så regner med det går og skal gå mye saktere nå! For det er vel fette som forsvinner i disse tider, mens i starten var det nok mest vann og avføring som forsvant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Heisann..

Uff.. Jeg får så dårlig samvittighet når jeg nå leser hvor flinke dere har vært begge to. Har hatt et par uker hvor motivasjonen har vært skikkelig på bunn.. Pluss en hyttetur med familien forrige helg. I og med at jeg har veiedag på fredager så veide jeg meg jo før vi dro, og det første jeg gjorde mandagsmorgen var å hoppe på vekta for å se hvor ille helga hadde vært. Men hadde ikke lagt på meg noe heldigvis :P

 

Oppsummering:

Dato: 05.01.10 02.01.10

Vekt: 79,8 kg 83,7 kg

Midje 84 cm 96 cm

Lår: 68 cm 60 cm

Rompe: 105 cm 109,5 cm

 

Jeg var egentlig veldig fornøyd på fredag når vekta stoppet på under 80 kg. Første delmål er nådd :P Men kjenner at det blir tøffere og tøffere egentlig. Men håper det er noe som går over. Trenger litt "kjeft" av dere og et spark bak! Kan dere gi meg det? hehe.. Er dere på msn forresten? Kunne trengt litt kjeft og motivasjon innimellom og da tar det noen ganger veldig lang tid å skrive her.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Siden jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært noe flink med trening denne uka, skal jeg nå (om to timer), karre meg avgårde på "langspinn med en smak av tour de franvce" eller noe i den duren. 2 timer på sykkelen på en søndag, da føler jeg at jeg kan ha litt bedre samvittighet etterpå iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen
Siden jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært noe flink med trening denne uka' date=' skal jeg nå (om to timer), karre meg avgårde på "langspinn med en smak av tour de franvce" eller noe i den duren. 2 timer på sykkelen på en søndag, da føler jeg at jeg kan ha litt bedre samvittighet etterpå iallefall :P[/quote']

 

Synes du er flink jeg Veronica! 2 timer på sykkel på en søndag!! jeg forflytta meg fra seng til soffa i dag.. :D

 

Har koset meg med god mat denne helgen og... å ikke minst sjokolade! off... men tror ikke det er mulig for meg å leve et liv uten å kunne kose seg litt i helgene.. heldigvis er det mer ukedager enn helg sier nå bare jeg!

 

Denne uka har jeg 12,5 trimpoeng, og jeg HÅPER det vil vises på vekten i morgen.. Men så har jeg også mensen, og det vil vel påvirke resultatet det også.. Disse mandagene altså.. Gruer meg like mye til hver gang! sku ønske jeg hadde veiedag på onsdager! da hadde jeg hatt noen dager å komme meg på etter helgen :P

 

Du må bare stå på veronica! Denna treninga kommer du igang igjen med kommende uke vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Veronica: Flinke vi?! Hva med deg da? Ser jo på målene dine at du har vært syyyykt flink! Hva spiser og trener du siden du har tapt sååå mange cm? Huff a meg altså, blir litt misunnelig samtidig som jeg virkelig beundrer!!

Ja har msn og face og skype å sånn:P Lettere og kanskje gi msn gjennom priv.brev på face? har dere facebook da?

 

syns væffal ( til dere begge ) at dere er flinke, å helg er helg! Sånn er det bare.

Så får veiingene briste eller bære altså..

 

Syns du har vært flink appelsinen, d var bra mange trimpoeng!:P

Og sier som deg er spent på vekta og hva den sier i morgen.. blir morsomt å veie da også for å se, for det er jo nå vi forbrenner fett, i starten var det jo mer veske og annet..:P

 

Lykke til da:)

Spent på resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg har igrunn ikke gjort noe annet enn å spise mer regelmessig enn jeg gjorde før. Og trene masse spinning og litt styrke :P

 

SkalBliSlankere har sendt deg en mld på privaten her inne med msn adresse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Da har man hatt fremme cm mot cm i målbånd og vektnålen har har gjort arbeidet sitt for idag.

 

Resultatet var til min fordel:)

Gikk ned 1200g denne uka - fra 81,8 til 80,6 så nå er det 0,6 kg til første delmål, å har 20 dager på meg - det lover godt.

 

var gått ned 1 cm rundt magen ( navlehøyde )

0,5 cm i lår og 1-2 cm rundt rumpe.

Så alt i alt veldig fine resulteter fra forrige helg.

-------------------------------------------------

Startvekt: 87,2

Nå: 80,6

 

Magemål start: 103(104) cm

Magemål nå: 97 cm

 

Lår Start: 69 cm

Lår Nå: 65,5 cm

 

Rumpe start: 109,5 cm

Rumpe nå: 106 cm

---------------------------------------------

Totalt i cm ( over alt )

12-13 cm i minus..

 

og minus 6,6 kg siden 4.januar!

Gleder meg til de neste 6 kg og hvordan jeg ser ut da, for jeg har ikke vært så "tynn" som 75/74 kg på MAAANGE år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Kjempe bra ! :P 1200 gram er jo super bra :P Du kommer garantert til å nå første delmål innen de 3 ukene du har på deg. Bare stå på videre så går det bra :D Nå skal jeg frese avgårde på trening.. Nettopp hivd i meg en bolle med havregrøt, og det er ganske varmt når man gjør det litt raskt for man har dårlig tid.. Hehe.. Ble litt hett her :) Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Ned 0,8 kg... jaja... Det går ned over og jeg liker det!! hadde jo forventa minst et kg sann som jeg sto på å trente forrige uke.. Men o,8 er greit!

Det er godt å være på 70 tallet på vekten igjen.. og jeg håper at d snart er 70,0 som viser på vekten.. Når jeg merker at klærne begynner å sitte løst på, så skal jeg juble høyt!!

 

Når det gjelder å trene med pulsklokke Veronica har jeg ikke testa det ut.. har veldi lyst på pulsklokke.. Men har lest en plass at om kondisen er dårlig vil ikke antall kcal forbrent stemme.

 

Men jeg vet ikke da.. Jeg bare forholder meg til den tabellen de har her inne foreløbig.

 

PS! SkalBliSlankere, Gratulerer med 1200 gram! det må være kjempe digg! Godt jobba :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

hmm.. aldri hørt at kcal ikke stemmer om kondisen er dårlig. Den måler jo ut ifra pulsen, og man kan jo måle hvor god form man er utifra pulsen så jeg tror ikke det stemmer. Jeg trener med pulsklokke og er superfornøyd. Det er veldig gøy å se hvor mange kcal man har forbrent etter hver økt. Pluss at jeg får "kjeft" av klokka mi om jeg ikke har trent nok i forhold til det målet jeg har satt meg for uka.

Pulsklokke, sykkelsko og sykkelbukse er nå blitt et must for meg. kan ikke trene spinning uten :( Hehe...

 

0,8 kg er jo kjempe bra. Med alle den treningen du hadde i forrige uke har du nok bygd deg litt muskler også, og husk at muskler veier mer enn fett :D

Nå skal jeg stikke og spinne litt, deilig å få dagens treningsøkt unnagjort tidlig siden Stian må ha bilen i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
Bruker dere pulsklokke når dere trener? Hvor mange kcal har dere forbrent under en time med spinning hvor dere har tatt sånn passe greit i?

 

 

trener ikke med pulsklokke. men tenkte å prøve snart. har mannen sin:)

Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

hadde lagt opp til spinn og styrke i kveld, og aerobic MLR i morgen men er veldig dårlig i magen så må nok holde meg inne i dag og morgen, for toalettet er et must for å si det sånn. Og torsdag/fredag og lørdag har mannen "puggetid" med en han skal opp i eksamen med så da får jeg heller ikke trent så blir liiite trening denne uka.

 

Kos dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Æsj, det er kjipt. God bedring..

 

Jeg trener med pulsklokke. Syntes det er veldig greit og å trene uten blir merkelig nå.. Hehe..

Hvis du skal bruke han sin klokke må du huske å stille inn alder, og vekt og høyde og maks puls og hele den regla der. Hvis ikke vil den jo ikke gi deg riktig data :(

 

Jeg elsker min pulsklokke :D

 

Idag er forresten også første gangen jeg har klart å komme over 1600 kcal. 1612 for å være eksakt. hehe.. Men jeg har jo ikke gjort noe annet enn å spise i hele dag. Stod opp 05.30 for å dra på spinning 06.45. Så sikkert derfor jeg har klart å spise så mye idag. Har vært våken noen timer og hatt noen fler timer å spise litt og bli sulten på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
Æsj' date=' det er kjipt. God bedring..

 

Jeg trener med pulsklokke. Syntes det er veldig greit og å trene uten blir merkelig nå.. Hehe..

Hvis du skal bruke han sin klokke må du huske å stille inn alder, og vekt og høyde og maks puls og hele den regla der. Hvis ikke vil den jo ikke gi deg riktig data :(

 

Jeg elsker min pulsklokke :D

 

Idag er forresten også første gangen jeg har klart å komme over 1600 kcal. 1612 for å være eksakt. hehe.. Men jeg har jo ikke gjort noe annet enn å spise i hele dag. Stod opp 05.30 for å dra på spinning 06.45. Så sikkert derfor jeg har klart å spise så mye idag. Har vært våken noen timer og hatt noen fler timer å spise litt og bli sulten på.. :)[/quote']

 

 

hehe, ja dette med mat.

Hva skal du ligge på da?

Jeg spiser fort 1600kcal om jeg vil det, så noe gjør jeg jo tydligvis feil da. Har ligge på 1300 kcal idag, men så sov jeg til kl 11.30 også.

 

Så flink, skulle ønske d var meg. Hadde gleeeda meg til trening, hadde lagt inn styrke på treninga idag også, men fikk jo ikke muligheten til det da.. Og i morgen er det heller ikke sjans, så for å ikke få straffegebyr har jeg avbestilt treninga idag.

Hvor mye spiser du til middag og hva skal du spise til middag da i kcal?

Kommer nesten altid over 400 kcal som er mitt inntak, til middag. Også klarer jeg aldri 200 kcal med melkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...