Gå til innhold

Min dagbok mot en livstilsendring med vektreduksjon som bonus


Gjest SkalBliSlankere

Anbefalte innlegg

Gjest Veronica85

Jeg skal ligge på 1600. Men ligger som regel på mellom 1000 og 1400. Det er litt opp og ned. Jeg skal spise det samme som deg til de forskjellige måltidene. Noen ganger går jeg over på middagen og andre ganger går jeg under. Det er nok lettere å komme opp i disse 1600 kcal når man er opp litt tidlig om morgen. Jeg har iallefall ikke sjangs når jeg sover til 9-10 liksom.. Noe jeg gjør litt ofte. :(

Kan vi prøve å skrive inn hva vi spiser her i løpet av en dag? Så kan man se om man kanskje kan få noen tips til hva man eventuelt kan spise anderledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Gjest Appelsinen

Når jeg skal komme opp i 1600 kcal så spiser jeg:

 

2 skiver til frokost, 1 stort glass juice og skriver juicen på frukt

3 skiver til lunch ( den ene skiver er ment som mellom måltid men rekker ikke det i dne praksisen jeg er nå)

1 frukt

 

1 skive før jeg stikker på trening kl 16

 

middag ca kl 18 mellom 400-500 kcal

 

2 brødskiver til kvelds. 1 glass juice som jeg skriver som melkeprodukt.. er ikke spesielt glad i melkeprodukter men tvinger av og til i meg en youghurt...

Da er jeg som oftes oppe i 1500 - 1600 kcal.

 

8 brødskiver pluss frukt og middag :( NÅr det er heelg spiser jeg ofte egg og banan og rundstykke for det er mer kcal i enn brødskive og annen frukt.

 

Men grønskaer spiser jeg alt for lite av...

 

Når jeg lager wok prøver jeg å ta ut ca 100-150 gram kjøtt slik jeg vet at jeg får i meg nok kjøtt

 

 

Min kursleder er veldig opptatt av at man må prøve å komme opp i rett antall kcal hver dag, uavhengig om man trener eller ikke. Spiser man for lite vil kroppen begynne å spare på reservene.

Er man mer sulten når kvelden kommer kan man unne seg ei ekstra skive uten dårlig samvittighet.

 

Men dette er slik jeg praktiserer roede metoden da, etter råd og tips fra kursene.

 

Men når sant skal sies så lærer jeg ikke så sinnsykt mye nytt på kurs.. Det er nesten kjedelig nå synes jeg. Ledern snakker med hver enkelt om hva vi spiser og om vi har prøvd noen nye oppskrifter.

Så ser nesten ikke poenget i å møte opp lenger... var greit de første ukene når jeg var veldig usikker på dette opplegget. men nå har jeg kommet inn i det. Møter kun opp for å veie meg igrunn. :D

 

Men det kan jo være kurslederen som ikke er så flink også da? Jeg hadde forventent litt mer konkret informasjon, råd og tips direkte fra kursleder jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

hmm.. da spiser vi igrunn ikke så forskjellig i løpet av en dag. kanskje jeg som spiser for magert pålegg eller noe sånt da. Jaja, jeg får kjempe videre for å komme meg opp i kcal. Eller bare stå opp 05.30 hver dag! EHHHHHHH.... NEI, tror ikke det.. hehe.. Nå er det middag og trening.. Skal teste ut to nye saltimer idag. Dance moves og body step! Og jeg hater egentlig både og danse og gå på step timer. Dette kan bli morro :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

hehe, ja d kan bli morro d Veronica. Appelsinen, viss jeg spiser mellom 6-8 skiver om dagen pluss 500 til middag, så er jeg way over i kcal.

Hvilket brød spiser dere da? Veier dere maten ennå?

 

 

Jeg spiser 1 skive til frokost

1 skive til lunsj

Frukt/bixit eller yoghurt eller lignenede.

middag som ligger på 450 - 600 kcal - avhengig av dagen.

Kvelds endten 2 knekkebrød eller kjeks.

Og senere på kvelden en yoghurt/frukt eller noe. Av å til kakao også!

 

Er ganske flink med frukt/grønnsaker om dagen, og vann!

Litt mindre flink på å spise like mye til de ulike inndelingene som er satt opp.

 

Men spiser gjerne også bixit fullkornsbarn eller havregrøt til frokost/lunsj.

Noen dager er frokosten min kiwi eller noe annet, for jeg legger meg igjen etter at ungene er dratt i barnehage å da vil jeg ikke ha magen så full.. Så "hovedmåltidet" blir på formiddagen.

Men det varierer... Likevel er jeg i 1400-1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen
hmm.. da spiser vi igrunn ikke så forskjellig i løpet av en dag. kanskje jeg som spiser for magert pålegg eller noe sånt da. Jaja' date=' jeg får kjempe videre for å komme meg opp i kcal. Eller bare stå opp 05.30 hver dag! EHHHHHHH.... NEI, tror ikke det.. hehe.. Nå er det middag og trening.. Skal teste ut to nye saltimer idag. Dance moves og body step! Og jeg hater egentlig både og danse og gå på step timer. Dette kan bli morro [/quote']

 

Du rekker d om du står opp kl 8 også :( hihi.. Men skjønner godt at du ikke orker å stå opp tidlig bare for å få med seg alle måltida...

 

Et annet tips er toro Frokost grøt, den tilsvare 2 skive med pålegg... 240 kcal per pakke, å den e veldi god :) men jeg mååå ha et liite smørøye på da.. men vi spiser så lite fett ellers så jeg tillater meg det med gooo samvittighet

Options kakao kan man unne seg som en del av "melkerasjonen" en kopp har 36 kcal..

 

Men denna pulsklokken... Jeg trener alltid en halvtime sykkel og ca 20-25 min styrke. Vil pulsklokka gjelde under styrketreninga?

Jeg sliter litt med knærne mine for tiden.. (de e vel ikke vandt med at jeg trener :D ) så jeg får ikke til å trene så mye kondisjonstrening som jeg ønsker.. er jo sykling jeg liker best.. Prøver noenganger Elipse-maskin også, men kjenner det like fort i knea.

 

Jeg går å sikler etter en polar FT4 klokke :)

 

Tror dere det er dumt å trene så mye styrke når man skal ned i vekt? Det er jo anbefalt 15 min x 3 per uke.. men jeg tar ca 20 min x 4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen
hehe' date=' ja d kan bli morro d Veronica. Appelsinen, viss jeg spiser mellom 6-8 skiver om dagen pluss 500 til middag, så er jeg way over i kcal.

Hvilket brød spiser dere da? Veier dere maten ennå? [/quote']

 

Jeg veier litt middag. Brødet kutter jeg opp på butikken.. da blir det ca 30 gram skiva.. pålegget veier jeg ikke... men anbefalt er jo ca 20 gram.. Og det er myyye mer enn hva jeg klarer å få på skiva... JEg er veldi kresen på pålegg å sånn, så jeg spiser for det meste mager ost fra norvegia, mager brunost, kokt skinke, kalkunpålegg, leverpostei og slik...

 

jeg kjøper brød, og velger av de groveste jeg finner. jeg forholder meg til den "kake skalaen" som er på mange brød om dere har sett?? en runding med fire kakestykker i. Jeg velger de brødene med 3/4 eller 4/4 grovt brød.

Ofte tar jeg vita hjertego ektra grovt brød. Det er kjempe godt og saftig :(

 

Jeg har problemer med å komme helt opp til 1600 kcal, selv om jeg spiser 8 skiver noenganger... men vi prøver å spise sunn middager da..

Så jeg tar alltid 100-200 kjøtt/fisk og mye grønnsaker for det er nesten ikke kcal i, og ca 100 gram ris eller poteter alt etter hva middagen er.

 

Tror det har skjedd 2 ganger jeg har kommet over 1600 kcal (uten om helgene da men de snakker vi vel ikke om) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg bruker pulsklokka også når jeg trener styrke. Den puklsklokka jeg har, har vist en sånn styrketreningsfunksjon som skal hjelpe deg å trene riktig.. men jeg har ikke brukt den. Jeg har Polar FT80.

 

Nei, det er ikke dumt å trene styrketrening når man skal ned i vekt. Muskler forbrenner fett, og personlig så syntes jeg det er penere å være tynn og veltrent enn tynn og muskelløs hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Treninga idag var veldig artig egentlig. To timer gikk veldig fort, men jeg kjenner kanskje at det ikke er favoritt treningstimene mine.. Spinning ligger på en klar 1. plass med corebar på en klar 2. plass og body pump på 3. hehe..

 

I løpet av en dag spiser jeg:

Frokost:

Havregrøt

 

Mellom:

1 Yoghurt og kanskje litt frukt

 

Lunsj:

2 skriver brød med pålegg. Jeg er ikke noe særlig glad i de magre ostene så jeg spiser vanlig norvegia. Eller kalkunpålegg, mager leverpostei, kokt skinke..

 

Mellom måltid:

1 skive med pålegg

 

Middag:

400-500 kcal ca.. litt pluss og minus kanskje

150 gram kjøtt eller fisk, 150gr potet eller 100 gram ris eller pasta. Også prøver jeg å få meg litt grønnsaker. Mer glad i salat enn grønnsaker. Og er veldig glad i saus, så jeg har som regel det og litt avhengig av hva middagen er selvsagt. Lager blandt annet bernaisesaus uten smør. (Jeg ELSKER bernaise, og uten smør er den ikke så ille kcal messig)

 

Kvels:

Her hender det at jeg slurver og ikke spiser noe.

Men hvis jeg spiser noe så er det som regel en skive brød eller noe.

 

Også prøver jeg å få i meg et glass melk (et glass for meg er 3dl) og et eller to glass juice siden jeg ikke er så flink til å spise frukt.

 

Oi, dette ble et veeeeeeeeldig langt innlegg... hmm.. tihi...

 

 

Du rekker d om du står opp kl 8 også :( hihi.. Men skjønner godt at du ikke orker å stå opp tidlig bare for å få med seg alle måltida...

 

Et annet tips er toro Frokost grøt' date=' den tilsvare 2 skive med pålegg... 240 kcal per pakke, å den e veldi god :) men jeg mååå ha et liite smørøye på da.. men vi spiser så lite fett ellers så jeg tillater meg det med gooo samvittighet

Options kakao kan man unne seg som en del av "melkerasjonen" en kopp har 36 kcal..

 

Men denna pulsklokken... Jeg trener alltid en halvtime sykkel og ca 20-25 min styrke. Vil pulsklokka gjelde under styrketreninga?

Jeg sliter litt med knærne mine for tiden.. (de e vel ikke vandt med at jeg trener :D ) så jeg får ikke til å trene så mye kondisjonstrening som jeg ønsker.. er jo sykling jeg liker best.. Prøver noenganger Elipse-maskin også, men kjenner det like fort i knea.

 

Jeg går å sikler etter en polar FT4 klokke :)

 

Tror dere det er dumt å trene så mye styrke når man skal ned i vekt? Det er jo anbefalt 15 min x 3 per uke.. men jeg tar ca 20 min x 4..[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
Jeg veier litt middag. Brødet kutter jeg opp på butikken.. da blir det ca 30 gram skiva.. pålegget veier jeg ikke... men anbefalt er jo ca 20 gram.. Og det er myyye mer enn hva jeg klarer å få på skiva... JEg er veldi kresen på pålegg å sånn' date=' så jeg spiser for det meste mager ost fra norvegia, mager brunost, kokt skinke, kalkunpålegg, leverpostei og slik...

 

jeg kjøper brød, og velger av de groveste jeg finner. jeg forholder meg til den "kake skalaen" som er på mange brød om dere har sett?? en runding med fire kakestykker i. Jeg velger de brødene med 3/4 eller 4/4 grovt brød.

Ofte tar jeg vita hjertego ektra grovt brød. Det er kjempe godt og saftig :(

 

Jeg har problemer med å komme helt opp til 1600 kcal, selv om jeg spiser 8 skiver noenganger... men vi prøver å spise sunn middager da..

Så jeg tar alltid 100-200 kjøtt/fisk og mye grønnsaker for det er nesten ikke kcal i, og ca 100 gram ris eller poteter alt etter hva middagen er.

 

Tror det har skjedd 2 ganger jeg har kommet over 1600 kcal (uten om helgene da men de snakker vi vel ikke om) hehe[/quote']

 

 

så rart da, for jeg deler også opp brødet og spiser brød som er mer enn 75% grovt. samme som du beskriver. Jeg spiser MYE grønnsaker og prøver en del frukt. Spiser skjeldent 220 kcal til frokost, og spiser mindre enn 100g kokt ris. Spiser pålegg som kokt skinke med tomat, ruccola og sånn. Noen ganger avokado ( den er det jo mer fett i da, men av det sunne sorten ) eller cottagecheese med eple/kanel og egg med ruccola og av å til frø/nøtter.

De dagene jeg har nøtter å sånn til ( sia det er ganske mye kcal ) er jeg forsikterere til de andre måltidene men er altid opp i 1400kcal om dagen, å en sjedent gang føler jeg meg sulten til og med. men da spiser jeg. Spiser fast hver 3 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Idag er da min veiedag og det er en skikkelig møkkadag.

 

(ADVARSEL: Ikke les videre hvis du ikke er klar for litt syting og klaging!!!)

 

For det første hadde jeg store planer om å dra å trene idag på formiddagen. Men det orker jeg bare ikke. Jeg våknet idag med sinnsykt vondt i magen og ryggen. Og det betyr jo bare en ting det.. Mensen er kommet! Æsj! Jeg føler meg oppblåst og fæl. Og attpå til er det veiedag. Crap big time! Det var like før jeg bare droppet hele veiedagen, for jeg kjente på forhånd at dette kommer jeg ikke til å like. Og jeg hadde helt rett.. Dette likte jeg ikke. Her kommer dommen.

 

Vekt: 79,7 kg - 0,1 kg

Midje: 86 cm + 2 cm *sinna smiley*

Hals: 32 cm - 1 cm

Overarm: 31 cm - 1 cm

Lår: 60 cm - 0 cm

Hofter: 105,5 cm - 0 cm

Legg: 38,5 cm - 0 cm

Mage (bredeste) 94 cm + 1,5 cm

Bryst: 95 cm - 3,5 cm

 

Så sånn var det med den saken. Jeg håper virkelig at de cm som er i + rundt magen bare er den forbanna mensen som er skylda. Jeje... Jeg får hive i meg noe frokost og finne meg en smertestillende og legge meg på sofaen og syntes synd på meg selv.. Hehe... Selvom det egentlig ikke er så veldig synd på meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen
Idag er da min veiedag og det er en skikkelig møkkadag.

 

(ADVARSEL: Ikke les videre hvis du ikke er klar for litt syting og klaging!!!)

 

For det første hadde jeg store planer om å dra å trene idag på formiddagen. Men det orker jeg bare ikke. Jeg våknet idag med sinnsykt vondt i magen og ryggen. Og det betyr jo bare en ting det.. Mensen er kommet! Æsj! Jeg føler meg oppblåst og fæl. Og attpå til er det veiedag. Crap big time! Det var like før jeg bare droppet hele veiedagen' date=' for jeg kjente på forhånd at dette kommer jeg ikke til å like. Og jeg hadde helt rett.. Dette likte jeg ikke. Her kommer dommen.

 

Vekt: 79,7 kg - 0,1 kg

Midje: 86 cm + 2 cm *sinna smiley*

Hals: 32 cm - 1 cm

Overarm: 31 cm - 1 cm

Lår: 60 cm - 0 cm

Hofter: 105,5 cm - 0 cm

Legg: 38,5 cm - 0 cm

Mage (bredeste) 94 cm + 1,5 cm

Bryst: 95 cm - 3,5 cm

 

Så sånn var det med den saken. Jeg håper virkelig at de cm som er i + rundt magen bare er den forbanna mensen som er skylda. Jeje... Jeg får hive i meg noe frokost og finne meg en smertestillende og legge meg på sofaen og syntes synd på meg selv.. Hehe... Selvom det egentlig ikke er så veldig synd på meg da..[/quote']

 

 

Nemmen huff da!! leit at du har hatt en slik dag.. Jeg har også hatt mensen denne uka.. å skal jeg fortelle deg noe? på onsdag gikk jeg å kjøpte meg en stratos! det var d FØRSTE ej plukka ut av varene på butikken ;) jeg FORTJENTE den stratosen følte jeg :) angrer litt på det nå, men der å da gjorde det godt :)

 

Og jeg skal LOVE deg at + cm er pga mensen, og det er helt sikkert vekten også! jeg eser mye ut når jeg har mensen..føler at kroppen er tung, å når mensen gir seg, merker jeg at kroppen er lettere, som om noe slipper. Men kanskje det blir kjekkere å veie seg neste fredag? :)

 

Håper du får en kjempe fin helg selv om dagen i dag har vært nedtur da!!

 

stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

hehe.. takk takk ;) Jeg håper vekta er litt anderledes på neste veiedag. men det kan se skummelt ut med tanke på den helgen vi har forran oss.. Søndag er jo på en måte dobbelkake dag og bolledag. hmm.. får nesten si heldigvis for at jeg ikke har barn, så blir det iallefall ikke noe morsdagskake på meg. Men jeg skal bake morsdagskaker da. I morgen kommer fetteren og kusina mi på 7 og 10 og skal pynte kaker med meg. Tenkte de skulle få lage kake til moren sin, min tante, mens jeg lager valentines kake til min kjære. Har på følelsen av at fetteren min ikke kommer til å ha den største tolmodigheten med kakene, så ser for meg å plante han forran tven med wii og x-box spilling :)

Lurer på om jeg skal bake boller og.. Har veeeeeeeeldig lyst på. Bare skeie skikkelig ut, og trene som en gal til uka.. hehe :)

Hva er deres planer for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
Idag er da min veiedag og det er en skikkelig møkkadag.

 

(ADVARSEL: Ikke les videre hvis du ikke er klar for litt syting og klaging!!!)

 

For det første hadde jeg store planer om å dra å trene idag på formiddagen. Men det orker jeg bare ikke. Jeg våknet idag med sinnsykt vondt i magen og ryggen. Og det betyr jo bare en ting det.. Mensen er kommet! Æsj! Jeg føler meg oppblåst og fæl. Og attpå til er det veiedag. Crap big time! Det var like før jeg bare droppet hele veiedagen' date=' for jeg kjente på forhånd at dette kommer jeg ikke til å like. Og jeg hadde helt rett.. Dette likte jeg ikke. Her kommer dommen.

 

Vekt: 79,7 kg - 0,1 kg

Midje: 86 cm + 2 cm *sinna smiley*

Hals: 32 cm - 1 cm

Overarm: 31 cm - 1 cm

Lår: 60 cm - 0 cm

Hofter: 105,5 cm - 0 cm

Legg: 38,5 cm - 0 cm

Mage (bredeste) 94 cm + 1,5 cm

Bryst: 95 cm - 3,5 cm

 

Så sånn var det med den saken. Jeg håper virkelig at de cm som er i + rundt magen bare er den forbanna mensen som er skylda. Jeje... Jeg får hive i meg noe frokost og finne meg en smertestillende og legge meg på sofaen og syntes synd på meg selv.. Hehe... Selvom det egentlig ikke er så veldig synd på meg da..[/quote']

 

 

arh så kjiipt!

Trøster meg med at jeg ikke har mensen p.g.a spiral, men VET når jeg egentlig skal ha den, for jeg blir også mer uvell i mage å rygg da jeg egentli skal ha den. Men slipper heldigvis unna stort sett hver mnd.

 

Men Veronica, det er jo likevel en nedgang? Men jeg lurer på en ting; hvor høy er du? Og samme spm til deg appelsinen!

For jeg er over 180 høy, og veier nå rundt 80 kg, og er 66 cm i lår, 96/97 rundt magen ( navel ) noen cm større på det største på mage, og i det heletatt større. Så hvorfor er det ikke så stor forskjell på vekta vår, det er jo stor forskjell på cm?!

Jeg er en del fler cm større både her å der såe..?!

 

Har ikke fått trent en eneste dag denne uka, så syns dere har vært superflinke begge to!;))

Idag har jeg f.eks butta inn på med 2000 kcal, og i sittende/liggende stilling skal jeg ha ut fra utregninger 1950 kcal, for å ikke gå opp i vekt, og helst 1300 for å gå ned, men har i dag altså nesten 200 kcal mer enn det jeg skal ha, for å IKKE gå opp - begynner å grue meg til mandagen nå.

Ikke for det, snikveide meg her om dagen å var gått ned rundt 0,5kg noe som er bra, men er redd for at helga gir meg kiloene tilbake, og kanskje litt til!

At disse helgene skal ødelegge slik, selv om jeg syns at helgene er fortjeneste dager for den gode steamen man holder i ukedagene:P

 

By the way: planer for valentines?

Jeg ser de har en sånn fiin fiiiiin valentines meny på vektklubben, tenkte å få laga hovedretten i morgen med sjokolademousse ( som innholder 125 kcal pr posjon ) til dessert. Å en fiskesuppe/noe veldig sunt på søndagen som ikke gir mer enn max 1200-1300 kcal slik at jeg kan jevne ut fredag og lørdag ( i og med at jeg er dårlig i formen og ikke får trent )

 

Ha en super helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg er 1.65 høy..

 

Ingen store planer for valentines.. Stian må jobbe med skoleoppgave som skal leveres på mandag. Skal bake morsdagskaker i morgen, så tenkt jeg skulle lage valentines fastelavensboller på søndag istedetfor å lage kake til stian og.. Begrensa hvor mange jeg rekker.. hehe.. Vet ikke helt hva det blir til middag enda. Det får tiden vise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Jeg er 172 høy og vekten er 78,8..

 

Vektene variere pga ulik beinbygning... så å samenligne vekt og cm blir ofte feil, for noen har lett beinbygning, mens andre har tyngre beinbygning, noen har bred hofte pga beinbygninga har utvikla seg slik, andre ikke.. så det vil alltid være forskjeller på oss mennesker :)

 

Mine mål (etter sist måling) :

 

mage (navle) 87cm, 100 cm over det bredeste partiet

rompe 107 cm

lår 68,5 på bredeste partiet

arm: 30 cm

 

Planer for helgen.. i kveld spise litt god middag, litt snop å pepsi max

valentinesday... tar ikke den dagen såå seriøst, så tror ikke den blir feira, men morsdag er vi invitert på middag da.. men vet ikke om vi ska ennå. vi får se!

 

I mine øyne er denne helgen helt som alle andre helger... og jeg er sjeleglad for jeg er ferdig med mensen.. siste uka har jeg spist alt for lite per dag... pga mye smerter-lite matlyst...

 

Men jeg har klart å holde meg til mine faste treningsdager og 10,5 poeng..

 

Håper likevel jeg har klart å gåå liitt ned i helgen.. Tror jeg skal invistere i en digital vekt i dag.. så får jeg fulgt med på vekten når kurset er over.

 

Tror jeg skal endre veiiedag... hvor kjipt er d ikke å veie seg på en mandag da?? har jo ikke fått litt tid å få vekk helgekosen på jo.... ;) så blir onsdager eller fredager på meg etter påske tror jeg...

 

Ønsker dere begge en kjempe god helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Ja, men benbyggning på to jevnstore med samme vekt har minimal vektforskjell!

De aller fleste trur at det er snakk om ganske mange kg i forskjell på lett og tung benbyggning, men sannheten er at det er inntill et par kg på lett og tung.

 

Men selvfølgelig har jo litt med hvor man har fordelt resten på kroppen.

Jeg og du appelsinen er veldig like sånn i kropp ( ut fra cm og bedømme ) men jeg er 10 cm høyere enn deg og 17 cm høyere enn veronica så at jeg blir større sånn sett sier seg vel selv:) Men bare lurte for høyden har litt å si sånn sett også...Men når det er sagt:

 

så bra at du har fått trent en del da:) håper virkelig jeg kan være tilbake for fult til uka med trening nå, for jeg har hatt en kjip uke uten trening..

Altid deilig å bli invitert på middag.

 

Tenkte jeg skulle lage/få mannen til å lage med hjelp fra meg en goo fiskesuppe i morgen. I dag tenkte vi å teste ut valentines menyen. dropper forett og desserten da, siden jeg har baka morsdag/fastelaven/valentines kake til i morgen,også blir det en lett sjokolademousse til kvelds.

over 2000kcal i går - det kommer ikke på tale i dag!;)

 

Ja, veronica: keep going med kakebakingen din. Syns du er både flink å kreativ jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Vi endte da opp med å dra bort til et vennepar igår.. Drakk litt vin og koste oss, skulle egentlig på byen.. Men plutselig var klokka masse og det ble litt teit å dra på byen for en halvtime.. Så vi fortsatte bare å være der.

Så igjen noen venninner jeg ikke har sett på år... Eller jeg har møtt hun ene av og til på treningssenteret, men det er liksom ikke det samme. Og det beste av alt er at hun ene venninna mi sa"Unnskyld, men jeg må bare si det.. Du må ha gått ned masse i vekt.. " Hun sa det veldig forsiktig sånn tilfelle hun tråkke litt i grøten, men jeg ble jo kjempe fornøyd.. Satt nesten og hoppa i sofaen og smilte fra øret til øret og sa tusen takk ;) Da ble hun lettere lettet over at hun ikke hadde driti seg ut.. hehe.. Men det var veldig gøy at noen andre enn familien som vet at jeg prøver å gå ned i vekt la merke til det. Det ga meg en liten motivasjons boost!

 

Ellers så hadde jeg tenkt til å gå en tur idag.. Siden det har vært sol og blå himmel her de siste dagene og jeg ikke har hatt muligheten til å benytte meg av det.. Men idag som jeg hadde tenkt å gå til horten (tar vel kanskje 2 timer herfra og gå) så er det overskyet og drittvær. Ikke veldig motiverende og gå i 2 timer i grått og trist vær. Men til horten må jeg for å hente bilen, så får se hvordan vi skal løse det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

så kjekt at noen merket hva du har strevet for ;) Det gir nok motivasjon til å fortsette ja :) gøy!

 

Jeg har hatt en meget slapp helg! litt digg.. neste helg er d arbeidshelg.. Bahh..

I går klarte jeg ikke la være... dro på shopping! kjøpte meg bare noe topper og litt stæsj da..hadde en indre avtale me meg selv om å ikke shoppe før jeg har nådd 70kg. men når d går så tregt klarte jeg ikke la være... skulle egentlig klippe håret også, men ingen frisører hadde tid.

 

så ble det en god middag på meg å darlingen i går, og soffakos resten av kvelden.

I dag er vi invitert på middag og fastelavens boller til svigers. Det blir koselig. så får jeg ta mandagen som den kommer! hehe

 

Merker jeg har litt lite motivasjon siste dagene.. håper litt på et resultat i morgen som kan gi meg en dytt og mer motivasjon!

 

Ha en finfin morsdag, valentines day og fastelaven!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Veronica:

 

hehe, så koselig da:) Blir glad når folk rundt meg sier sånn til meg også, men jeg er så teit der, å vet ikke hvordan jeg skal håndtere det.. Unskylder meg bestanding, med at; Neida, har ikke gått så mye ned, eller har ikke blidd tynnere, vises hvertfall ikke på vekta!...Det er så døll, for jeg "lyver" for meg selv og de andre da. Men har ikke vært vant med det, har liksom altid vært den store, svære av alle vennene rundt meg liksom. Flere som stadig kommenterer at jeg er blitt tynnere og "freshere" men avfeier det liksom. Også blir de irriterte å snakker om meg på litt negativ måte bak ryggen min, bare for at jeg har dårlig for å ta positiv kritikk til meg. Men skal prøve å bli flinkre nå, særlig når jeg ser fremgang å er stolt over meg selv i utgangspunkete.

 

Fått henta bilen eller? 2 timer det er sprekt det:)

Idag har jeg spist litt sjokolade - fått i morsdagsgave. Og tatt meg et glass hvitvin i kveld, men det er det:)

Har ikke gjort noe i dag heller, så over 1 uke uten trening nå, så skuffende!! Men onsdag er treningsdag!Tirsdag er mannen borte så er alene med ungene å får ikke trent på ettermiddagen.

Spent på veiedag i morgen..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
så kjekt at noen merket hva du har strevet for :) Det gir nok motivasjon til å fortsette ja :) gøy!

 

Jeg har hatt en meget slapp helg! litt digg.. neste helg er d arbeidshelg.. Bahh..

I går klarte jeg ikke la være... dro på shopping! kjøpte meg bare noe topper og litt stæsj da..hadde en indre avtale me meg selv om å ikke shoppe før jeg har nådd 70kg. men når d går så tregt klarte jeg ikke la være... skulle egentlig klippe håret også' date=' men ingen frisører hadde tid.

 

så ble det en god middag på meg å darlingen i går, og soffakos resten av kvelden.

I dag er vi invitert på middag og fastelavens boller til svigers. Det blir koselig. så får jeg ta mandagen som den kommer! hehe

 

Merker jeg har litt lite motivasjon siste dagene.. håper litt på et resultat i morgen som kan gi meg en dytt og mer motivasjon!

 

Ha en finfin morsdag, valentines day og fastelaven!

 

klem[/quote']

 

 

Ja, den shoppingen ja, sliter selv med å la være, men akkurat nå har jeg ikke penger så derfor ingen mulughet:) godt er det egnetli. Vil vente, særlig med bukser og skjørt å sånn før jeg når mellom 71-75 kg.

Fastelavensboller er godt, har vært flink å stått over morsdagskake i dag, men det er for at jeg fikk godter i morsdagsgave blant annet...;) Enda de vet at jeg abre spiser godter på fredagene, men men..Spent på veiing i morgen. Sir bare lykke tiL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

den helga her har jeg gitt litt blaffen.. jeg får heller flytte inn på treningssenteret til uka.. ta med meg sovepose og pute og legge meg i et solarium om natta.. hehe..

 

Fikk henta bilen, men jeg tok bussen da.. Trodde det var dårlig vær, men når jeg kom ut så hadde jo alle skyene og det grå triste blitt borte og det var klar blå himmel og sooooool ;) Men det er litt å gå fra bussen til dit bilen stod så fikk 15 minutter trim eller noe.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
den helga her har jeg gitt litt blaffen.. jeg får heller flytte inn på treningssenteret til uka.. ta med meg sovepose og pute og legge meg i et solarium om natta.. hehe..

 

Fikk henta bilen' date=' men jeg tok bussen da.. Trodde det var dårlig vær, men når jeg kom ut så hadde jo alle skyene og det grå triste blitt borte og det var klar blå himmel og sooooool ;) Men det er litt å gå fra bussen til dit bilen stod så fikk 15 minutter trim eller noe.. hehe..[/quote']

 

 

hehe, ja sånn er det noen ganger.

Blaffen ja, ser vist ut som om jeg også har gjort det, så har ikke de største forventningene til morgen dagens veiing, selv om jeg tror det blir ned, i og med at jeg har vært plaget med magen denne uka som har vært. har snikveid meg tidligere så har sett lovende ut, men med nesten 1700 kcal i dag *blæh* så får bare det være altså..

Skulle stoppe for 250 kcal siden, meeeen svake meg på morsdagen gav inn på med et par never popkorn også en kopp med kakao ( lettere ) til kvelds altså.

Skjemmes! Er ikke det som var planen, men så er det jo min egen skyld også. Selvkontroll handler det om, å det har jeg fra mandag til torsdag. Fredag ER kosedag, lørdag blir lett kosedag, å denne søndagen har jeg unskyldt meg med valentines og morsdag. jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Heiii jenter:)

 

Vektmålingen er unnagjort å kan smile bredt tross helgens store utskeielser.

Vektnålen stoppet på 79,4 kg idag og dvs 1,2 kg ned siden forrige mandag. samme vektnedgang som sist uke. Så er svææært fornøyd med tanke på at man vet at det egentli går mot tider der det skal gå saaaakte men sikkert ned.

Minus 1 cm på mage og 1 cm på lår også. ca 1/2 cm rundt hofte/rumpe.

 

Så fra 87,2 som startvekt til 79,4 = 7,8 kg i minus på 7 uker

og fra 103,5 cm rundt magen til 96 = 7,5 cm i minus

fra 69 cm i lår til 65 = 4 cm i lår

 

 

1 delmål er nå nådd, 2 uker før tiden, så har 2 uker ekstra på å rekke neste delmål nå som er 75 kg. 1 mai er målet:)10 uker på meg. Dvs 0,5 kg i uka! Kan bli tøft, men skal prøve. Satser på å få inn trening denne uka også.

 

Ha en strålende dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

ja da veiingen over! Jeg har gått ned 0,8 denne gangen også. Det går tregt, men det går nedover og det er jo godt!

 

Mine mål

 

Lår: 67,5 cm (minus 1 cm)

mage: 87 cm

Hoften: 99 cm (minus 1 cm)

Lår 67,5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Takk Veronica.

 

Og appelsinen; Du har jo gjort d kjempebra ja! Nedgang er nedgang anyway!;)

 

Kjøpte meg boka; lett og lettvindt av G.R og der sto det mye gode oppskrifter, og samtidig ved å lese raskt gjennom har det fått meg til å forstå at viss jeg ikke vil opp i vekt etter endt vektnedgang bør jeg ligge på et par hundre kcal mer enkelte dager enn det jeg gjør. Saktere vektnedgang, men gjevnere med bedre fremtidsresultat, så nå skal jeg nå 1400 kcal unasett. Idag ligger jeg på 1000!! å egentli så er jeg ikke sulten men i kveld blir det; snack a jack, kakao og en skive. D skal vil gi meg et par 3 hundre kcal.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...