Gå til innhold

Min dagbok mot en livstilsendring med vektreduksjon som bonus


Gjest SkalBliSlankere

Anbefalte innlegg

Gjest Appelsinen

Jeg er også helt tappet for motivasjon. Føler alt er så travelt fortiden, med praksis og skoleoppgaver, lei av mat... så føler alt bare er dritt..

 

Synes ikke det er gøy å trene lenger heller, men det klarer jeg å gjennomføre.. men spiser mye mat som er fy..og spiser or få måltider... men nå er det bare denne uken igjen av praksis, så håper mye stess vil slippe taket da, og at det blir enklere å planlegge måltidene når jeg bare har skolen å fokusere på. Men jeg gidder ikke registrere maten heller, så da skeier en fort ut.. med å spise feil måt og for få måltider...

 

Nå har jo det meste av snøen reist også..så d betyr at våren nærmer seg. Og det vil gjøre hverdagen lysere!

 

Men jeg skjønner deg godt Veronica, når samboeren ikke vil være med på opplegget blir det vanskelig å være sterk alene. tror at grunnen til jeg klarer å trene er for at jeg å samboeren pusher hverandre. Vi har avtalt at fra etter påske skal vi prøve en periode med fullstendig godte streik, og prøve å fokusere på å være sunne. Jeg gleder meg! :D Er så glad for den støtten jeg får av han!

Du får bare mase på din kjære Veronica...fortell han at du trenger litt støtte!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Gjest Veronica85

I morgen starter jeg på nytt.. Nå har jeg spist det jeg vil og hvor mye jeg vil i noen dager, og kjenner at nå er det nok! Hehe.. Siste dagen som godtemoms og med å putte i meg dritt idag. Treningsplanen for uka er nå laget, og det blir trening hver dag bortsett fra lørdag. Jeg må bare komme meg skikkelig i gang igjen, for vekta SKAL ned!

Så i morgen blir det veiing og måling og jeg gleder meg ikke til det. Pluss at det er mensen uka, så det er nok litt mer enn det ville vært ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Har nå siden start tatt av meg 10,2 kg og 10 cm rundt magen. Dvs at jeg er 93 rundt største delen av magen og veier nå 77,0 kg. Eller i går mårrest veide jeg det. Idag snikveide jeg meg, som altid, hehe:P og var 64,6 før frokost da.

Men d betyr en vekt nedgang på 300 g what so ever fra forrige uke, og 1 cm i lår. Ingenting rundt mage. Men nedgang er nedgang. har fortsatt vært relativt flink selv om jeg har vært myyye slappere enn tidligere. Men tenker ennå på å være bevist, selv om jeg i kveld skal spise litt sjokolademousse å kose meg. Er tv-kveld på meg og mannen har seinjobb så har tenkt å unne meg det. men i 1 posjon er det 110, derav blir 2 posjoner ( som jeg bruker å spise )220 kcal. Og det kan jeg tilegne meg selv på kvelden, så lenge at jeg ikke overskirder 1600 kcal. Har prøvd å komme meg opp til å ligge på 1600 kcal å det går helt fint, er bedre for da holder jeg meg mer stabilt uten de store utskeielsene. Har liggi på 1100-1200 før, å derav rast raskere ned i vekt. Har ennå 1,5 mnd på å ta av meg 2 kg ( målet mitt ) så stresser ikke. vil heller ta det roligere, å unne meg en og annen ting et par ganger i uka, enn å være helt medtatt slik jeg var de første 6-7 ukene.

Ser ut for at dette går. Treningsmessig er det værre, jeg har mista motivasjonen til dels for at jeg har blitt så plaget med kneet mitt å får lett smerter i musklaturen etter trening - veldig urolige ben å i det heletatt, så har vært sløv der. I tilegg så må jeg si opp kontigenten på studioet p.g.a dårlig økonomi for tiden, men får ta våren fatt og bruke naturen mer. I dag har jeg og mannen gått en rolig tur på nesten 1 time. Fikk iallefall over 8000 skritt... så er igang igjen - eller, gir væffal ikke opp! Skal ned til 68/70 kg løpet av året 2010! basta!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg er utrolig imponert over deg! Du har vært knall flink! Jeg har hatt noen skikkelig uker med utskeielser og lagt på meg det jeg hadde tatt av. Nesten iallefall. Veide meg igår og veide 81,7 kg.. Da hadde jeg mest lyst til å hive hele vekta i veggen. (Men tok heldigvis til fornuften fort, den er av glass og det hadde blitt så mye å plukke opp.. hehe )Men nå er jeg i gang med trening igjen, og prøver å holde meg til maten. Stian er også blitt litt med her, så nå håper jeg at vi skal klare å finne støtte i hverandre og at denne gangen skal det gå! Jeg håper og tror at vi skal klare det sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

dette går bra skal du se Veronica. Er det jeg er så redd før, å gå opp igjen det jeg har tatt av, blir så deppa når jeg går opp. For endelig er jeg ned i str 40 i bukser og 38/40 i topper. Ja, er laaangt i fra bare rompen og magen jeg har mista vekt på, Er kanskje minst synlig der skuffende nok, men pupper, hals, ansikt og armer/ovre del av rygg har jeg faktisk synlig mista fett:P magen vises det self på for jeg er ikke så oppblåst, men likevel langt i fra så mye som jeg selv har håpet på, men som sagt, har gått fra å være helt fanatisk til å være litt tøyere i strikket, for da har jeg anledning til å kunne få dette til. Jeg får ikke d største behovet av godis heller. For min del er maten viktigs. har lært at man ikke kan gå ned i vekt bare av å trene. Man kan det bare ved å spise sunt, men da blir huden og musklene deretter, også går det ikke like raskt som viss man trener, så prøver å jobbe mest med mat å ta treningen som den kommer, er likevel 1000 ganger flinkere med trening enn før. Og idag er det 10.000 skritt på meg og jeg er fornøyd. Å tviler ikke et sekund på at du også får det til. Dessuten er det sikkert bare for at du har kost deg litt ekstra de siste dagne, er tvilsomt parmanente kg du har lagt på deg:)

 

Skrev dessuten at jeg var 64 kg, som du skjønner stemmer ikke det, men 76..hehe var en kraftig skrivefeil der ja! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

For å si det sånn så skal de kg av igjen like fort som de kom på.. :( Nå har jeg fått igjen motivasjonen igjen, og er kommet godt i gang med treninga. Dette skal jeg bare klare :D

 

Gleder meg til jeg har gått ned like mye som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
For å si det sånn så skal de kg av igjen like fort som de kom på.. :( Nå har jeg fått igjen motivasjonen igjen' date=' og er kommet godt i gang med treninga. Dette skal jeg bare klare :D

 

Gleder meg til jeg har gått ned like mye som deg :)[/quote']

 

 

tviler ikke et sekund. Dette klarer du med glans!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Herlighet hvor flinke dere er!!!

Jeg beundrer dere altså.. Dere må være stolte av dere selv! :)

Jeg har blitt sååå sløv jeg... Men etter påske så skal jeg ta oppigjen Roede metoden.. Men jeg står på å trener fremdeles da.. bare for å holde rytma.. er deilig å kjenne at kondisen blir bedre... men d virker som d du sier Skalblislankere at en slanker seg ikke ved bare å trene.. men vekta har holdt seg stabilt siste 2 ukene da.. er glad jeg ikke har gått opp... vekta er 78,8 nå... skal søren ikke over 80 kg igjen!! hehe

 

prøver å ikke spise snop i uka, kun lørdager :) å prøver å spise ofte.. men er ikke sånn kjempe flink ass...

men jeg SKAL begynne igjen rett etter påske... har avtale med samboeren der :)

tenkte jeg sku begynne nå men tanken på påska,så bare VET jeg at d ikke går!

 

Dere må fortsette å stå på jenter!! dere er super flinke!!! :) Jeg vet dere klarer målene deres! jeg joiner snart igjen jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

går fortsatt bra her med meg. Er flink å passe på maten hver 3 time, å veier tildels det jeg spiser, å prøver å unngå å komme over 2000 kcal denne helga, å virker lovende. Fredag med litt snop var jeg oppi 1600, og idag lørdag, 1800! Å da har jeg vært på kafe å spist en halv crossant og et kakestykke i tilegg til sjokolademousse til kvelds.

 

Det er nemlig mitt nye godter. Sjokolademousse! I en halv pakke ( 1 pk delt på 2 personer, meg og gubben ) blir 220 kcal, og det sitter jeg og nyyyter i langdrag! Så denne uka har jeg spist det tre ganger! I går tok jeg en pakke på meg selv. altså 440 kcal. Men det varer jo mye lengre enn en sjokolade, og i tilegg litt mindre kcal. Når jeg ellers spiser kcal eller smågodt så blir det liksom masse ekstra å potetgull, så for kcal inntaket er sjokolademousse en fin måte for meg å holde oversikt på snop inntaktet!:) Anbefales. Jeg kjøper freia sitt pulver som skal blandes med melk i 2 min i mixmasteren! Digg! 110 kcal pr posjon da ( jeg spiser 2:P )

 

Og jeg vet jeg er gått ned i vekt fra forrige uke, og ned i cm! Gleder meg litt til mandagen, for å veie, selv om at helga kan vare ei stund til:))

 

Var idag å fant meg en kjole jeg skal bruke på fest neste helg, å den kunne jeg kjøpe i str 38!!:) D har jeg ikke brukt i kjoler å klær på sikkert 7-8 år!Hærlig!

 

Ha en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

JESS!! Endelig e æ igang med vektreduksjon igjen! Fra forrige mandag har æ gått ned 1,7 kg! Dvs at æ veide idag 75,3 kg! Hææærlig! Så "lite" har æ ikke veid på en mansalder. Nå passer jeg en del klær i 38. Å blir veldig glad når jeg får bukser i 40 på meg ( er enda svær i lårene ). Men hadde 1 cm reduksjon rundt navle og 1 cm på hvert lår også denne uka! 62 cm i lårene, d har jeg ikke vært på maaaaaange år! Herlig! Målet mitt er 57,58 så er jeg strålende fornøyd. Er bare 3,7 kg fra Idealvekta jeg skrev inn på GR som var 71, men håper på å komme ned til 68 å bli der!! Klarer jeg det så har jeg snudd vekttallene, fra 86(87 ) til 68 ! Så fornøyd nå! Var å fant meg en kjole lørdagen ( en enkel sådan ) til 1400,- og den kjøpte jeg faktisk i str 38! Så nå kan jeg endelig begynne å dele/låne klær av mamma og søster!

 

Deilig mandag dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Nå har jeg og ei venninne meldt oss på Grete Roede kurs. Starter onsdag 14 april og jeg gleder meg skikkelig. Hun har vært på kurs tidligere, og hadde fått ganske mye ut av det. Så håper jeg får mer ut av det enn det Appelsin har fått nå :) (Hvis jeg husker riktig var du ikke helt fornøyd med kurset?) Jeg gleder meg iallefall veldig..

 

Ellers så hadde jeg veiedag idag, og var gått ned 1,4 kg siden forrige mandag. Og er veldig fornøyd med det. Men forrige uke var mensen uke og så sikkert litt derfor det var så mye.

 

Ellers må jeg bare si GRATULERER så mye til SkalBliSlankere! Du er helt rå, misunner deg skikkelig. Du er jo utrolig flink! Gleder meg til jeg og kommer ned til 75 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen
Nå har jeg og ei venninne meldt oss på Grete Roede kurs. Starter onsdag 14 april og jeg gleder meg skikkelig. Hun har vært på kurs tidligere' date=' og hadde fått ganske mye ut av det. Så håper jeg får mer ut av det enn det Appelsin har fått nå (Hvis jeg husker riktig var du ikke helt fornøyd med kurset?) Jeg gleder meg iallefall veldig..

 

Ellers så hadde jeg veiedag idag, og var gått ned 1,4 kg siden forrige mandag. Og er veldig fornøyd med det. Men forrige uke var mensen uke og så sikkert litt derfor det var så mye.

 

Ellers må jeg bare si GRATULERER så mye til SkalBliSlankere! Du er helt rå, misunner deg skikkelig. Du er jo utrolig flink! Gleder meg til jeg og kommer ned til 75 [/quote']

 

 

Hei!

Synes det er flott at du har meldt deg på kurs jeg, det var vel kanskje ikke kurset i seg selv jeg ikke syntes noe om. men gjerne kurslederen. Jeg følte ikke hun var noe flink å motivere oss, og hun tok ikke opp noe "tema" liksom... det var kun snakk om hva vi spiste, hva vi følte gikk bra siste uken å ikke så bra... så da mista jeg litt gnisten, for jeg hadde forventet meg litt mer ut av et kurs jeg betalte 2000 kr for liksom.

 

Siste dagen på kurset, vet dere hva hun sa til meg siden jeg ikke hadde råd til å gå på flere kurs? " jeg har ikke noe tro på at du klarer å nå målet ditt uten å gå på kurs. Du kommer til å gå like fort opp igjen" så etter det mista jeg mye motivasjon.. men så tenker jeg også at hun skal faen meg ikke ha rett altså! jeg skal ned 10 kg til sommern jeg!!! jeg SKAL!!!

 

Men jeg HAR lært mye av kurset altså! og det er jo motivasjon i seg selv å veie seg i en gruppe der vektnedgangen blir sagt høyt... :)

 

Jeg ønsker deg mye lykke til. Du får nok en litt flinkere kursleder enn meg! :) pluss du får et par bøker som står mye bra i. Mange gode oppskrifter også! You go girl!! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SkalBliSlankere

da er påsken over for min del, selv om det er ennå 1 dag igjen kalendermessig!

Jeg har vært på hytten å storkost med med det som nå måtte finnes av mat. Har spist å spist å spist hele uka som var. I tilegg til å drukket en del alkohol ( desverre ) og har med det gått opp en hel del cm rundt magen, å føler meg ekstremt oppblåst. har en del påskesnop å slikt igjen men idag går d ut til veldedlighet;P, til familien!

I stede for å spise mange herrens brødskiver med deilig pålegg har jeg nå gått tilbake til en skive med lettprodukter å det er en herlig følelse å være tilbake igjen.

nå er jeg på besøk i nord hos mine foreldre, så kanskje vekta er anderledes enn hjemme men veide meg før jeg dro på hyttetur også, å kan si ut fra det at jeg har lagt på meg 0,5 kg! Ikke så ille som jeg trodde faktisk, men 1 uke med drittspising, tar nok mer enn 1 uke å få av, er sikkert ikke gått opp så mye som jeg skal ennå heller.. Men skal fortsatt ned 5-7 kg før jeg er imål!

 

 

Hvordan er det med dere da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Veronica85

Nå har jeg vært på første kurskvelden og jeg er gleder meg skikkelig til å komme igang igjen. Kurslederen virker veldig flink og jeg er super motivert :)

Har ikke tenkt noe på hva jeg har spist den siste tiden, har heller tenkt at jeg lar det gå frem til kurset starter, så starter jeg på igjen med ny motivasjon og klar til å gi alt. Jeg gleder meg skikkelig til å komme ordenlig igang igjen.

 

Starter med 82,4 kg idag.. Gått litt opp igjen det gikk av meg, men det viste jeg jo at kom til å skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

å så bra veronica!! Håper du oppdaterer oss, og kanskje kommer med noen småtips underveis. å va du event. gjør anderledes denne gangen!:)

 

Selv har jeg stoppet litt opp på vekta, men med 2 ferieuker å MYE god mat har det ikke vært barebare. Men er fortsatt bevist på spising hver 3 time, og det å være sunn. Er litt oftere usunn enn tidligere, men driver å prøve meg frem til å lære meg å telle kcal uten å loggføre, men førstår jo at d må litt lengre tid til enn abre noen mnd for å få det hel til. loggfører ikke hver dag, men er inne å tester meg selv av å til for å se ut om jeg "teller" rett.

Ligger på rundt 75 kg. Siste måling ( mandag) var jeg 74,8 men vingler opp og ned 0,5 kg gjennom målingene.. Idealvekta mi er forstatt 71, men håper på 68. Skal ned dette i år, og prøver å satse på 71 frem til høsten, men sånn utenom det, stresser jeg ikke særlig. Prøver nå å lære meg å leve med denne typen form for kost og ernæring. Og har blitt så opptatt av dette at jeg har tenkt på erneringsfysiologi som studieretning fra høsten av..! Spennende å se!:)

 

Lykke til, å gleder meg til oppdateringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...