Gå til innhold

Min dagbok mot en livstilsendring med vektreduksjon som bonus


Gjest SkalBliSlankere

Anbefalte innlegg

Gjest SkalBliSlankere

Var jeg tilbake med trening og det hele idag, for første gang på 2 uker!! Å jeg har ryggverk og vondt i knærne i og med at jeg ikke har fått trent, så d var GODT å komme igang igjen.

 

Idag blir det pizza ( 650 kcal ) til middag, et lite stykke ( 240 kcal )suksessterte, og en sjokolademousse ( 120 kcal ) for i dag er det BURSDAG i huset!

Min søte lille unge har sin aller førset bursdag:) Så i dag akter jeg og kose meg med litt "søtt" og det uten dårlig samvittighet. Har trent 600 kcal idag så = 3 trimpoeng. så kommer jeg i 1800-2000 kcal idag får jeg ikke dårlig samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Gjest Appelsinen
Var jeg tilbake med trening og det hele idag' date=' for første gang på 2 uker!! Å jeg har ryggverk og vondt i knærne i og med at jeg ikke har fått trent, så d var GODT å komme igang igjen.

 

Idag blir det pizza ( 650 kcal ) til middag, et lite stykke ( 240 kcal )suksessterte, og en sjokolademousse ( 120 kcal ) for i dag er det BURSDAG i huset!

Min søte lille unge har sin aller førset bursdag:) Så i dag akter jeg og kose meg med litt "søtt" og det uten dårlig samvittighet. Har trent 600 kcal idag så = 3 trimpoeng. så kommer jeg i 1800-2000 kcal idag får jeg ikke dårlig samvittighet...[/quote']

 

 

 

Gratulere med 1 åringen da! på slike dager må en selvsagt feire. Det er det som er så fint med Grete Roede, vi blir ikke helt skiplet av en bursdagsfeiring, vi kan bare fortsette som før dagen etter, uten at det tar en hel uke å komme i rett spor igjen slik som mange lav-karbo dietter må gjøre. Så da ska vi ikke ha dårig samvittighet for det!

 

Bra du er igang med treningen igjen da! Jeg har bare fått trent 3 ganger denne uka. Mandager bruker jeg alltid å gå til kurset, det tar en halvtime hver vei, men sist mandag hadde jeg falt på glattisen, så klarte ikke gå så langt, så da tok jeg bilen og mista derfor et trimpoeng! :o men la gå!!

 

Denne helgen har jeg arbeidshelg, og da blir det ikke så store utskeielser som det bruker å bli på helg!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Den siste uka jeg vært skikkelig sløv.. Gått litt tilbake til gamle vaner igjen..

Men fra og med i morgen er det full skjerpings og tilbake til grete roede opplegg.

Jeg skal i barnedåp til helgen og skal låne bunaden til svigermor. Prøvde den istad, og det er så vidt jeg får den igjen. (Mange år siden hun har fått den på seg, så hun var litt missunnelig når den passa til meg).. Men iallefall.. Jeg MÅ komme meg gjennom den uka her uten noen utskeielser. Legger jeg på meg så mye som en cm rundt livet kan jeg bare glemme å få på meg bunaden. Hehe.. :o

 

Gratulerer så mye med 1 åringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

JaJa da var d mandag, å mandag er veiiedag!

 

Tusen takk til dere begge for gratulasjoner foresten.

Veronica jeg er så enig med deg. har syndet mye rden uka som var, å det merker jeg faktisk på humøret mitt! Så i går var første dagen back - ca 1300 kcal. og mat hver 3 time. Ser at når jeg ikke trener er jeg DÅRLIG på å drikke vann!!..

 

hang etter fra forrige helg for da var det mye godt å kose seg med, å tirsdagen smug jeg til meg en sjokolade da jeg hadde så syyykt behov, men onsdag var jeg tilbake igjen. Torsdag var jeg oppi 1900 kcal. Og fredag/lørdag passerte jeg over 2000. Og siden jeg har vært mye i stillstand i tilegg så er jo ikke det bra.

ca 6 trimpoeng forrige uke. Denne uka skal jeg ha et eple no matter what.

Men så til veiingen.

Sist uke sa jeg at jeg veide 97,4 men en dobbelsjekk viste at jeg var 97,7 så det er det som har stått i kursrapporten min å blir det som er reelt ut fra denne veiinga også.

 

Så fra sist uke har jeg en vektnedgang på 600g. Så med tanke på alt jeg har stuffa i meg og likevel ned 1/2 kg - så er jeg fornøyd.

er 64 cm i lårene, så det er -1cm! Mens rundt mage er jeg fortsatt 96. Hofte/rumpe har jeg også gått ned 1 cm.

 

Da går vi inn i den 8 uka jenter - dvs snart 2 fullførte mnd, og det jo bra! Jeg skal væffal ikke gi meg. Skal ned til 71-72 kg!

Men fortsatt 75 frem til mai!:o

 

lykke til med denne uka jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg starter litt på nytt denne uka. Veide meg og målte meg idag, gjorde det ikke på fredag for jeg var litt sur og skuffa over meg selv og at jeg ikke hadde klart å holde den gode vanen vedlike. Resultatet var at jeg hadde lagt på meg ca 500 gram i vekt, men 1 cm ned rundt midjen.

 

Jeg hadde store planer om å dra å trene idag tidlig, men våknet opp med skikkelig hodepine. Det er så dritt når jeg får hodepine for den varer som regel alltid hele dagen, og gjerne to dager. Jeg er også blitt imun mot vanlig smertestillende som paracet, ibux, panodil og sånne. Jeg har fått noe av legen som funker, men jeg blir skikkelig dopa og blir kvalm og svimmel. Heldigvis så slår de meg sånn ut at jeg sover stort sett hele tiden. Siste jeg hadde det sånn her sov jeg i 30 timer på to døgn. Så nå ligger jeg rett ut på sofaen, tatt en sånn pille og skal tvinge i meg litt havregrøt, frister ikke med mat men jeg må bare ha det i meg. Dritt, jeg som hadde så gode planer for dagen. Vi skal på taco til et vennepar i kveld og, men får se hva som skjer med det. Jeg har veldig lyst, så håper på at det blir bedre meg litt smertestillende og litt søvn så kanskje jeg er klar for å være litt sosial etterpå.

 

Håper dere får en fin veiedag, og at dere har gått litt ned :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Mandag å veiedag.. men jeg har droppet å gå på kurs. føler det er så bortkastet tid, jeg får ikke noe ut av møtene lenger. Men irriterer meg litt over å ikke vite også :o

 

Men jeg fikk trent i dag og det er godt.. :)

 

Forrige uke var en litt rotete uke for meg og... fikk bare trent 3 ganger, så vidt 6 poeng, dritt!!! spist mye dårlig mat i helgen.. så fant ut at jeg ikke orket møte, har sikkert gått opp i vekt.

 

Men veier meg på fredag, så kan jeg samenligne med min egen baderomsvekt da det er litt variasjon mellom ulike vekter :)

 

Håper jeg får en bedre uke, med trening og motivasjon til å spise sunt. Teninga går av seg selv nå, men det med maten har begynt å skli litt ut nå. Skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Er sånn det er med meg og. Treninga går litt av seg selv, mens maten sklir litt fort ut. Ikke det at jeg spiser usunt og mye, men spiser for sjeldent og heller for lite.. Jaja.. full skjerpings fra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Mulig det er sånn her det er noen uker ut i endringene. Jeg kom tilbake i trening forrige uke igjen, men har også knotet med maten noe vanvittig hele forrige uke.

Men heldigvis har jeg hatt 2 dager nå, med fin oppfølging - bortsett fra 2 liter vann!! sliter med den..

 

:o

Men tvitvi. Man legger de "dårlige" dagene bak oss, å går inn for full sjerpings!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

NEI NEI NEEEI!! dette går ikke såå bra...

Hittil denne uka har jeg spist 2 freia påske egg, en hobby sjokolde, og et kakestykke på jobben! huff.... (pluss kjøpt meg 2 par sko)

Svake svake menneske! er det mulig?? Off å boff....

Jeg som var så flink i begynnelsen...

 

Jeg skal klareå gå ned til 70 kg! men da må jeg skerpe meg igjen altså!!

 

 

Kan dere ikke gi meg litt motivasjon da? hehe

 

 

No holder vi på å lager wok til middag, så skal jeg bort å trene etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg kjenner meg veldig igjen! Jeg har hatt noen svake uke nå, men er på bedringens vei. hehe.. Denne uka har jeg klart å spise sånn nogenlunde som jeg skal. Og idag klarte jeg å komme opp i 1632 kcal.. *JIPPI FOR MEG* Vært og trent corebar idag og.. 519 kcal bort.. Deilig..

 

Jeg måtte sette meg ned istad og skrive ned en liten motivasjonsliste for meg selv. Hvor jeg skrev ned delmål og hovedmål. Både på vekt og treningsfronten. Jeg skal ned til 70 kg til 17.mai og jeg skal sykle vestfold rundt i slutten av mai. Vestfold rundt er 17 mil på sykkel, så her er det bare å trene på.

Skrev også ned hvorfor jeg ville ned i vekt, som f.eks være mer fornøyd med kroppen min, helsemessige årsaker, handle klær som ikke ser ut som telt osv. Hehe.. Så nå skal jeg lese gjennom den lista hver gang jeg begynner å kjenne at motivasjonen svikter litt.. Håper den ikke gjør det, men hvis den skulle gjøre det er nok lista mi grei å ha.

 

I helga blir det mye greier igjen. Lillesøs har bursdag i morgen, så hun kommer på middag og kake til oss på fredag. Så skal jeg bake dåpskake til kusina mi på lørdag og barnedåp på søndag. Så kan by på noen utfordringer, men jeg får ta de med et smil om munnen og en god porsjon selvbeherskelse så kommer jeg nok gjennom ;)

 

Bare jeg ikke legger på meg rundt livet før søndagen da så jeg ikke får på meg bunaden! Da blir jeg arg! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Åhh, du er jo så smart du Veronica! ;) hihi

 

Jeg vil også skrive meg motivasjonsliste... et notat til meg selv på tunge dager! har jo hørt folk tipser om d, men har jo helt glemt av det. :)

 

I dag er jeg fornøyd, spist nok måltider, og vært å trent.. i mårra skal jeg veie meg.. er spent :)

 

Hvordan går det med dere ellers da?

Jeg er ferdig i praksis om 2 uker, og da er det tilbake til skolebenken, tror det vil hjelpe myyye på motivasjonen det også. Det blir lettere å holde måltidene, og lettere å planlegge trening og div.

 

Så har jeg begynt å planlegge påske, da blir det trondheimstur og ikea! Jett om jeg gleder meg! det er noen uker til ennå, så jeg ska klare å miste noen kilo til før den turen :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg har veiing imorgen og jeg gruer meg. Jeg vet jeg ikke har gått ned noe.. (Har smugveid meg) men jeg håper at jeg ikke har lagt på meg noe heller iallefall. Begynner å komme tilbake til gode vaner nå. Veldig støl etter treninga igår. Hehe.. Litt deilig, men ganske ubehagelig og! Blir veldig støl i ryggen, og da kommer hodepinen og på kjøpet og det er noe dritt. I morgen får vi middagsgjester, det blir kos.

 

Sliter litt med magen og. Ikke vondt eller noe, men føler meg oppblåst og kommer liksom ikke på do! Kjøpte noe på apoteket som skulle hjelpe, men det hjalp ikke så veldig egentlig. Er sånn at det kan gå flere dager mellom hver gang jeg må, og så kan det gå 4-5 dager til neste gang. Det er litt ubehagelig til tider. Får liksom ikke "tømt" meg helt.. SORRY for detaljer, men begynner å bli litt rådvill her.. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Jeg har tips!

;) Appelsin, drue å slik kan ver bra, biola e bra, svisker,linfrø, fiber... men drikk myyyye vann å ha tålmodighet, ikke slutt med en gang proppa løsner... fortsett med det en stund...

Magen er mest aktiv om morgenen, så drikk et par glass vann da, og bruk litt tid på toalettet.

Gå når du føler trang og ikke undertrykk følelsen...

Megen fungerer bedre når den får i seg frukt og grønt hver dag.. (ikke juice, men frukter...)

 

Løk,erter, kål og blomkål gir ofte luft, prøv å unngå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Hehe.. Er jo regne leksikonet du! ;) Jeg drikker mye vann og spiser fiber.. Kanskje litt dårlig til å spise frukt.. Skal prøve på det.. Så får jeg se om det hjelper noe. Har egentlig alltid vært sånn her.. Liksom ikke noe som er kommet nå i det siste.. Men det er vakent plagsomt til tider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jippi.. 300 gram ned (siden mandag) og -3 cm i midjen og -2 cm (nederst) på magen og -3 cm i lårene! ;):):)

 

Nå er det kakebaking for alle penga! To kaker på planen i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Appelsinen

Såå flink du er!!

Hvordan klarer du å miste så mange cm da?? Flink flink fliiink ;)

 

Jeg har tatt av 500gram.. yeey! ikke tatt mål da.. Men d til tross mye godteri denna uka! Wow jeg er flink likevel:) D et hjelper nok mye på bare å spise regelmessige måltider.

 

Du får kose deg med kakebaking i helgen, og barnedåp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Hei jenter:) Flinke dere er!!

 

Har vært en del borte denne uka. Hatt syke barn og vært litt demotivert siden jeg ikke har fått trent noe! Irriterende, jeg som har vært såflink. Har endten av egen årsak eller ungene måtte avbestille de oppsatte timene jeg skulle på. Men har vært flink med kostholdet denne uka, bortsett fra at jeg har vært dårligere på frukt. Kunne gjerne hatt mer grønt også, men idag har det vært grønt og i mårn er det grønt til middag å det er jo bra!

 

Fredagen spiste jeg mye mindre godter enn det jeg bruker på fredager men likevel var kcal inntaket like høyt, og null trening i tilegg - litt demotiverende, MEN når det er sagt henta jeg frem en bukse jeg fikk av min søster her på tirsdagen og den har jeg ikke passa før men sklir rett i den. Har også gått bittelitt ned i vekt denne uka. Cm får vi se på mandagen, men har snikveid meg litt for å se denne uka, å har nedgang å det er herlig! Håper bare at cm også har gått inn! Teller mer for min del enn vekta!

 

Ellers skulle vi ut på byen å spise idag å kose oss som kjærester uten ungene, MEN det er sykdom i huset for tiden, å dermed må vi holde oss hjemme. Men skal bestille noe kinamat tror jeg og drikke litt vin, og ta utekvelden hjemme - å satser på at ungene sover!

( man må være litt kreativ når man har barn så..:D )

 

Ha en fin helg jenter. Vektoppdatering kommer på mandag. Å lykke til me kakebaking veronica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Idag er datoen for 1 delmål. Jeg skulle være 80 kg til idag, og det klarte jeg med god margin. Vekta idag viste 77,5 kg - d.v.s 9,7 kg ned fra start. Og 1,6 kg fra forrige måling.

 

I cm har jeg bare gått ned 0,5 cm rundt livet.

Skulle gjerne sett større nedgang i cm, og mindre i vekta for min del - altså motsatt av slik det er nå! Men er fornøyd med nedgang unasett.

I låra var jeg 63,5 cm, så minus 0,5 cm der også. Ikke alverden, men det går nedover - å det er herlig!

Prøvde å starte med ny giv forrige uke, å det føler jeg gikk så som så. I helga da vi hadde spis d vi vil dag, kutta jeg mye ned på godtret men likevel fikk jeg 500 kcal mer enn det jeg har hatt på max tidligere - så var skuffa over det. I tilegg til at jeg spiste 2 posjoner med sjokolademousse i går. Hadde en rundt på sykhuset med lillingen å fikk avslag på en jobb jeg søkte på, så hadde litt sånn dårlig avslutning på februar. Men gir meg ikke der. Ny giv idag og i mars mnd.

1 mnd til jeg skal reise hjem til venner og familie på påskeferie å da vil jeg vise frem til noen litt bedre resultater, så jeg håper jeg kommer meg ned 2,5 kg på 1 mnd og helst 3-4 cm rundt mage og like mye rundt lår.

Men om det ikke går, så har jeg delmål på 75 kg frem til 1 mai unsett. Får se hvordan det går!:D Blir ingen trening på meg på studioet før torsdagen p.g.a syke barn idag/ og dattra som skal være hjemme på onsdag. Og i morgen er det husvask, men skal få gått meg noen turer på ettermiddagen!

 

Hvordan går det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg har nå fått på meg en olabukse jeg ALDRI har fått på meg før! Kjøpt på salg (70%) for ca 2,5 år siden med tanken om at "Joda, den skal passe en eller annen gang sikkert". Og idag kan jeg gå i den! JIPPI! Litt trang i livet da, men satser på at den utvidder seg litt iallefall.. Aldri fått den igjen i livet engang, så jeg er LYKKELIG :D:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
Jeg har nå fått på meg en olabukse jeg ALDRI har fått på meg før! Kjøpt på salg (70%) for ca 2' date='5 år siden med tanken om at "Joda, den skal passe en eller annen gang sikkert". Og idag kan jeg gå i den! JIPPI! Litt trang i livet da, men satser på at den utvidder seg litt iallefall.. Aldri fått den igjen i livet engang, så jeg er LYKKELIG :D:):)[/quote']

 

 

så bra! Gratulere!

Sleik å rett inn i ei ny bukse, kjøpt på salg men fra januar da! men sklei rett inn i den, en str 40! har altid brukt 42/44 i bukser føles d som.

 

vært flink med kcal intaket også i det siste, men i går spiste jeg faktisk påskeegg..Gubben kom hjem med, han mener sikkert jeg har vært hissig, å trengte å roe meg:P ..haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere

Sia sist uke gikk jeg ned 200 gram. Ikke stort, men så har jeg spist kake fredag/lørdag åååå søndag, så har meg selv å takke. Verken opp eller ned i cm..

Første gang med så rolig nedgang. Greit i å for seg, for da får jeg faktisk se at det ikke nytter med mange utskeielsesdager. Snikveide meg tidligere i uka, å var egnetlig gått ned 1 kg siden mandag, men det har kommet på litt gram siden snikveiingen.

 

Dere da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg har bare helt mistet motivasjonen. Nå har jeg gjort det skikkelig. Den er helt borte. Jeg bare tenker på hvordan jeg vil bli, og hvordan jeg vil se ut. Men har ingen motivasjon til å komme meg dit.

 

Jeg spiser for lite gjennom dagen. Tyr for fort til enkle løsninger, for flink til å droppe unna treninga. åhhhh.. jeg blir så sint og skuffa over meg selv, når jeg ikke klarer å følge opp det her. For det er jo noe jeg virkelig vil, jeg bare finner unnskyldninger der og da, også får jeg dårlig samvittighet etterpå.

 

Også irriterer det meg at han jeg bor sammen med ikke vil være med på det her han og. Han skjønner ikke helt det at hvis han og er med, så er det lettere for meg å ikke skeie ut og lettere for meg å holde meg til planen. Er ikke lett når jeg skal følge en plan og han ikke liksom. Må få gjort noe med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliSlankere
Jeg har bare helt mistet motivasjonen. Nå har jeg gjort det skikkelig. Den er helt borte. Jeg bare tenker på hvordan jeg vil bli' date=' og hvordan jeg vil se ut. Men har ingen motivasjon til å komme meg dit.

 

Jeg spiser for lite gjennom dagen. Tyr for fort til enkle løsninger, for flink til å droppe unna treninga. åhhhh.. jeg blir så sint og skuffa over meg selv, når jeg ikke klarer å følge opp det her. For det er jo noe jeg virkelig vil, jeg bare finner unnskyldninger der og da, også får jeg dårlig samvittighet etterpå.

 

Også irriterer det meg at han jeg bor sammen med ikke vil være med på det her han og. Han skjønner ikke helt det at hvis han og er med, så er det lettere for meg å ikke skeie ut og lettere for meg å holde meg til planen. Er ikke lett når jeg skal følge en plan og han ikke liksom. Må få gjort noe med det..[/quote']

 

 

huff da! Har også mista deler av motivasjonen, å særlig treninga, MEN spiser fortsatt vær 3 time, prøver fortsatt å unngå hverdagsgodter - selv om det skjer en å annen gang. Erstatter vanlig sukker med fruktose, hvetemel med fibra og sånn enkelte ganger, men treningsmotivasjonen er vekk, og jeg er dårlig å drikke vann. Men tenker ta d litt mer "med ro" og ikke fokusere så hardt i et par uker fremover, men heller bare ta det ROOLIG, så komme sterkere tilbake.

 

Kanskje det er det du skal gjøre, liksom drite i opplegge en stund, å se hva som du føler deg best med. viss du begynner å gå opp i vekt å føle deg utilpass kanskje det er lettere å komme tilbake for fult igjen?!

Jeg vet ikke, ønsker deg bare lykke til, å håper du er innom her av å til fordet, unaett hva du bestemmer deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...