Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest camillok

Så godt å høre at fødselen gikk så fint :) høres ut som om storebror takler rollen som storebror ganske godt! Husker godt da jeg ble storesøster, jeg var nesten 8, og hadde ønsket meg lillesøster i mange år. Men hun skreik og skreik i mange mnd og jeg holdt meg unna :D tror mamma må ha vært flink til å gi oppmerksomhet til meg og i den perioden, kan ikke huske sjalusi... Bare at ungen var slitsom :)

 

Flott med vekta! Hold deg til sunn og god mat nå, bare lov med godis en sjelden gang! Krysser fingrene for varmere vær til trilleturene dine fremover! Kanskje jeg går forbi på gata? Bare et par uker igjen i Trondheim nå... Gleder meg til å flytte inn til kjæresten for godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
hei alle sammen.

 

Da har jeg hatt ilddåpen som trebarnsmor... Lillebror ble syk på skogtur i går og kom hjem midt på dagen (lillesøster sov nesten hele dagen' date=' så det passet godt...) med høy feber. Prøvde å få i han masse drikke, noe som resulterte i voldsomt oppkast utover hele kjøkkenet og stuegulvet. Akkurat da våknet selvsagt lillesøster og jeg løp litt til og fra. gutten sovnet i sengen min etter en runde i vasken, så da var det tid for pupp. Akkurat da kom storebror hjem fra barnehage og ville kose med lillesøster. Ble betuttet da han måtte vente til hun var ferdig med å spise og satte i litt uling, som resulterte i våken lillebror. Var litt svett, men det gikk seg da til...

 

I dag har lillebror vært hjemme med meg og lillesøster. Hadde såpass høy feber at jeg ga han febernedsettende. Han har sagt klart fra at lillesøster kan ligge i vugga, så han kan sitte i fanget :) Det har gått utrolig bra her i dag altså, over all forventning egentlig.

 

vekta viser 75 kg :D om to kilo er jeg der jeg var før svangerskapet!! har ikke kommet meg ut på trilleturer pga lillebrors sykdom og forferdelig vind, men jeg GLEDER meg så utrolig mye til å klemme det inn i helga![/quote']

 

Det var litt av en dag frøken, regner med det var rimelig godt å få hjem mannen den dagen :)

Og gratulerer med den flotte vekten, dette går jo supert. Regner med du blir skikkelig lekker i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøkenfrue! Bare to kilo over før-svangerskapsvekt er jo utrolig bra! Og enda har du det meste av trille- og amme-kaloriforbruket tilgode - dette går veien :D

 

Viktigst er det selvfølglig at alle har det bra - håper mellomsten har blitt frisk uten å smitte de andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Heiiiii alle sammen!!

har vært ute på min første skikkelige trilletur i dag. En drøy time til og fra barnehage og helsestasjon. Herrrrlige greier. Vektkontrollen med Ylva viser at ammingen går fint og jeg er såååå stolt!!

 

Det er deilige dager her hjemme nå. Ei lita tulle som sover hele natta med bare ett nattmåltid. Det går så det suser. Mellomsten strever fortsatt med formen. Vi sendte han halvdag i barnehagen i dag, for han virket så fresk i morges, men det gikk ikke så nå har vi vært hos legen. Fant ingenting på prøvene, så spørs om det er en liten halsbetennelse som rir han.

 

Og dere, i dag veier jeg 72,5 kg (en halvkilo UNDER før svangerskapet!!)

 

Og ute skinner sola (mellom striregnbygene og torden) og inne skinner jeg :D Fortsatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Og i dag har jeg også fått skvisa inn en etterlengta frisørtime. I morgen skal jeg prøve å hente frem "blikket" igjen (etter å ha vært til legen med lillebror vel å merke) og ut å gå tur med to nydelige barn i søskenvogn.

 

LIVE E HæLI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her går det så det suser frøken, skulle ønske den flotte vekta var mi. Men bare vent jeg kommer nok etter (om noen måneder).

Håper lillebror snart blir frisk og sprek igjen, så du kan fortsette å nyte livet :D

Måtte le litt da du skrev at sola skinner og at det det kom noen tordenbyger innimellom. Bare gjett hva jeg gjorde under den værste torden/striregn/hagl skura i dag. Da var jeg på vei til jobb - på sykkel. Var våt inn til skinnet da jeg kom frem. Måtte vri opp trusa da jeg kom på jobb (knis). Jammen glad jeg hadde hjelm på meg for de haglkornene var store.

 

Kos dere masse på trilletur i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Her var det jammen go-stemning :D

 

Du er kjempeflink som fikser ammingen, nå kan du senke skuldrene, en så flott start lover godt for en fin ammeperiode ( bittelitt misunnelig- jeg elsket ammestundene! )

 

Og vekta di da, hva skal jeg si!? Hipp hurra og stående applaus...her går det mot en alle tiders sommer, skjønner jeg!

 

Jeg er innom og leser her hver dag, selv om jeg ikke skriver så mye i min egen tråd lenger :)

 

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Flinke snupsipups som sykler i regnværet!!!

 

Og soleia, jeg skal komme inn og holde deg med selskap når jeg kommer meg under 70 kg :o 60-tallet lenge leve!!! Og ja, amming er veldig veldig koselig :D Jenta har tatt igjen fødselsvekta si, så jeg er fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mindre aktivitet enn vanlig. Hvordan går det med trilleturene frøken? I dag må det ha vært supert å trille tur i det deilige været?

Jogga meg en tur for første gang på 7-8 måneder jeg. Kjempetungt var det, og gjett om jeg angra bittert på at jeg ikke tok med drikke. Tror jeg må henge meg på den nye tråden din - på vannvogna, og bli inspirert til å ta med vann på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kveita

Heisann,

 

Innom en liten tur i all hast for å se hvordan det går med dere - og det ser jo flott ut! Godt å høre. Regner med frøken har det travelt med alle barna, så da får man vel regne med litt lavere aktivitet her. Men vi er her likevel. ;)

 

Jeg har brenntravle dager for tiden. Overtid hver dag, selv i dag når det er sommervarme og alt. Sukk... Men om to uker er det slutt. Da skal jeg ha ferie, og gleder jeg meg skikkelig til. Og så så fortjent det er!! :D

 

Jeg har gitt opp SATS. Men har begynt å ta ibruk marka! To joggeturer og en bratt-tur forrige uke. Og sykkel til og fra jobb hver dag. Dette blir bra! Vekta har jeg ikke sett på, men den er nokså stabil, tror jeg.

 

Men nå skal jeg hjem og lage middag. I dag er det kyllingsalat med avokado. Det skal nok passe bra i sola!

 

Klem til fruen og alle andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei alle sammen,

 

Jeg lever i beste velgående og eser ut...

 

Har hatt overnattingsbesøk fra statene i flere dager, og det har innebefattet en del ekstra kalorier, mindre aktivitet og generelt høy kose-seg-i-sofaen-med-godt-selskap.

 

Hadde min første trilletur med skikkelige oppoverbakker i dag til jobb. Sååå koselig å hilse på! I morgen har jeg hele ungebunten hjemme, for da er barnehagen stengt, så da får jeg vel prøvd meg litt ;)

 

Ellers må jeg ta meg på tak nå. Skal ha stooorfest i helga, så da blir det utskeielser all mass, men fra mandag av er det slutt på barselditt og barseldatt. Da er det tømt for snop i skap og skuffer og med feriepengene skal det fylles opp med gode grønne saker :D

 

Stå på alle sammen!

 

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper alle har ei fortreffelig pinsefeiring og langhelg! Høres ivertfall ut som om frua har planlagt det :D

 

Etter noen uker med stillstand er jeg endelig litt i farta igjen med mye trim og registrering av matinntak. Nærmer meg 6 kilo ned etter jul, ikke så imponerende for mange kanskje, men jeg føler det er varig siden det har gått sakte men sikkert :)

 

Helga skal jeg klare å kontrollere, men så kommer et par dager etterpå med reise, mimretreff med "gamle" studievenninner og sosial samling med jobben. Både trening og inntak blir presset i hver sin retning kan man si...!

 

Godt å høre at det er harmoni i hjemmet frua! Kanskje tom svigermor smeltes av prinsessa? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I går hadde jeg utdrikkingslag for min skjønne venninne som skal giftes i sommer, og i dag har vi "lørdag" her hjemme. I mogren er det ny uke, alt som ikke passer inn i GRete Roedelivsstilen skal ut av huset (unntatt kakene i fryseren til gjester som kommer...) og vi skal ut på skogtur om værgudene tillater det.

 

Livet er herlig (illepia var med på utdrikkingslag i 14 timer i går og var en sann fryd) og jeg skal nå starte prosjekt stram inn før bryllupet om fem uker...

 

Ha en strålende dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

I dag har jeg trillet i halvannen time Riktignok i regnvær, men deilig læll... Gubben er sendt ut på totimers sykkeltur og barna sover (alle TRE!!!) Nesten litt rart med så stille hus på tidligkvelden...

 

Sank godt ned i kakefatet i går da vi hadde besøk og godt ned i nøtteposen idag. Kjenner det skal bli utfordrende å hente seg inn etter de siste ukers utskeielser, men nå skal jo livet som kjent være fullt av utfordringer da, så hvorfor ikke ;)

 

 

håper dere har en finfin kveld!

 

klem fra frøkna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se det positive i situasjonen - du har tross alt gått 1,5 time i dag og det er jo supert ;) Det andre får du ta litt gradvis, tar litt tid å venne seg på ny livsstil har jeg funnet ut.

 

Skled veldig ut i helgen til meg også, og sliter med å hente meg inn igjen. Men det går litt bedre for hver dag, så snart er jeg på riktig spor igjen. Til meg ligger nok mye av grunnen i at jeg er sliten etter at jeg har jobbet mye i det siste. Og da er det såååå mye lettere å slurve med hva en pakker inn i munnen. Og spiser en dritt blir energinivået enda lavere, dumme vonde sirkel, blæh....

 

Nei, dette skal vi klare begge to (og hele resten av gjengen i denne tråden) - ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle lekre damer i denne tråden :)

Må innrømme at jeg savner dere litt for tiden. Går det bra med livsstilen eller har dere tatt sommerferie? Hos meg går det bra med trening, men på kostfronten går det litt opp og ned. Heldigvis bra igjen de siste dagne, så skal prøve å holde meg i skinnet i helgen. Satser på noe riktig sunt og godt til lørdagskos i dag. Noen forslag?

Ellers vil jeg bare ønske alle en super helg, og så håper jeg at dere stikker innom litt oftere fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hei snuppa,

 

så flink du er! Jeg er her jeg, bare litt mindre rutine over skrivingen her inne om dagen. Barna mine er skjønne, ting går ufattelig bra her akkurat nå og jeg har hatt min første HELE dag alene med alle tre, med to ulike kjøpesenterturer (måtte ha nye sko til de to store) og en tur til lekeplassen på skolen. Knallsuksess. kvelden ble avsluttet med pysjamasparty. Vi hentet opp madrass, fylte skåler med godis og glass med drikke, satte oss i koseklærne på madrassen med masse puter og så film leid på DVD. Nå sover alle barna og jeg skal se film og kose meg!

 

I morgen er det sykkeltur før besøk av foreldre og svigerforeldre (de står for tur nå, og sparer meg tid og arbeid ved å ha de her samtidig ;)

 

Ha en sprudlende kveld!

 

Klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her, men har denne uka vært på reise. Og reisen har bært med seg sosiale samvær og lite søvn og alt som skal til for å slite ned viljestyrken og øke vekta.

Synes også det er vanskelig å komme tilbake til veiing og registrering av matinntak, så det hangler og går gjennom helga også... kort vei mellom stålkontroll og manglende sådan ;)

Er i grunnen i samme situasjon som Snupsipups - treningen går jamt men matinntaket er ikke helt i vater. Mandag - here I come! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt lenapena. Enten stålkontroll eller ingen kontroll. Det er meg det. Fins ingen mellomting. Og for ikke å snakke om å vente til mandag, akkurat som jeg skulle ha sagt det selv. ;)

 

Høres ut som dere hadde en kjempe fin dag i går frøken frue. Du er jammen flink til å finne på koselige ting til barna dine. Supermamma :) Lykke til med sykkeltur og svigerforeldrebesøk. Håper det går bra nå som dine foreldre også er der.

 

I dag skal jeg ta med meg ungene og dra ned i fjæra. Vi bor helt i nærheten av fjorden og har et område som er et paradis for ungene like i nærheten. Langgrunn badestrand, store gressplener, kiosk og flott garderobeanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...