Gå til innhold

noen som vil være med meg 15 kg ned?! :)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 22 år, som for tiden veier ca 75 kg, og målet mitt er å gå ned 15 kg i løpet av året!!

 

Jeg starter programmet mitt mandag 31. mai 2010, hvor det er ca 30 uker til nyttår, og jeg har som mål å gå ned 0,5 kg i uka... går det jevnt nedover skal det visst være lettere å holde seg nede...

 

Jeg har over en tid vært veldig obs på hva jeg har spist, men den siste tida med eksamner og diverse motgang har jeg sprukket, men ønsker nå å få en sundere livsstil og et strammere og penere ytre!! :)

 

Jeg tenker å ha veiedag på mandag morgen og kveld slik at jeg måler gjennomsnittet av dette og mener jeg da får ca de kg jeg har gått ned/opp :)

 

ER DET NOEN SOM ER MED MEG?

 

jeg er helt sikker på at motviasjonen blir bedre om jeg deler dette med noen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar
Gjest Janusha

Hei Mie88.

 

Er selv 22 år, veier 74 og vil ned til ca. 60 kg. :(

Har allerede gått ned enormt mye. 30.april 2008 veide jeg 102kg. I løpet av 5 måneder gikk jeg ned 30 kg (til 72) så har det stått stille inntil nylig. Gikk på vekta og fant ut at jeg hadde gått opp til 80kg. Aaarrghh.. Det var skikkelig surt. Har nå holdt på i fire uker og komt ned til 74 kg igjen.

 

Jeg ble medlem her i dag så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer, men skal prøve så godt jeg kan å komme inn i dette og kanskje joine deg på ferden ned til 60 kg :)

 

Kan vel nevne at jeg også er medlem i vektklubb.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaow: takk for det! jeg skal nok ikke gå på kurs med det første iallefall... så jeg skal holde på litt selv :D

 

Janusha: da ligger vi ca på samme vektnivå, og skal ned omtrent det samme, så det er jo motiverende :)

 

Jeg har gått ned 800 gram første uka :) god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariiiiah

Hei , Jeg er en jente på snart 20 år, veier 75 og vil ned til 60.. Jeg begynte på torsdag i sist uke. så jeg har ikke kommet så veldig langt, og trenger motivasjon og det tror jeg vi kan hjelpe hverandre med alle sammen.

 

Janusa: Du har vert veldig flink! :D hvordan klarte du å gå ned så mye , brukte du langt tid?

 

jeg sliter med å klare å spise 6 måltider til dagen , her på siden ser jeg at jeg spiser bare 600-700 kcl hver dag og det er jo for lite, har dere noe tips til enkle og billige måtlider ?.. eller eventuelt noen nettsider med forslag..Bor alene og har ikke mye intekt så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doubleoseven

Jeg er 25 år og veier 79.9 kg. Har akuratt begynt på mitt andre kurs, forrige var slutten av 2008. Startet da på 86,6 kg så har da gått ned 8,7kg tilsammen, 1,4kg forrige uke (men 0 uken før det :D Vil ned til 65kg, men første delmål er 5 kg til 1.august noe jeg tror er nokså realistisk.

 

Synes det er koselig å gå på kurs og treffe andre i samme situasjon. Noen har allerede gått ned en hel masse, så det er litt greit å høre deres erfaringer og tips.

 

Jeg er nokså flink med mat i ukedagene, men sliter ennå litt når det kommer til helgen og synes det er urettferdig at jeg ikke skal kunne trykke i meg masse snop. Høres dumt ut, men jeg blir litt sur ved tanken når fredag kommer :)

Så dette må jeg jobbe litt med. Pleier å gå over kosemerkene i helgen, men tar gjerne en eller to treningsøkter ekstra i helgene (har ikke barn, så jeg har nok av tid, og ingen unnskyldninger) så det går vel litt opp i opp?

 

Får se på mandag når jeg skal på kurs igjen :)

 

Hva koser dere dere med i helgene? Noen gode tips?

 

Min redning den siste uken har vært yoplait 0,0% vanilje med jordbær

 

Ellers så pleier alle de trådene jeg hiver meg på å dabbe av, som om jeg lukter vondt eller noe, men håper dere holder ut med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charming

Idag viste vekten min 71,3 kg. (1,3 opp siden sist uke...). Jeg vil ned til 60kg. Håper på en pangstart nå i sommer. Startet på kurs forrige uke, men ikke kommet skikkelig i gang før denne uken. Er 21 år gammel fra Østlandet :D Vil gjerne være med ned noen kg med dere. Lettere når man er flere sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariia88

Jeg vil også være med, er 22 år fra østlandet. Har gått ned fra 84 til 72, men vil helst ned til 65 så har noen kilo igjen! Har ikke noen tidsfrist men skulle gjerne vært under 70 til ferien jeg skal på i midten av juli.

 

Endelig sommerferie, men det betyr alt for mye alkohol! Forrige uke ble det hele fire dager på byen, men denne uken bør bli roligere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHei folkens!

 

Så artig at det er så mange som vil være med :D Dere er alle velkomne :)

 

Jeg gikk en tur med ei venninne seint igår kveld i skogen med duskregn og et stykke fra trafikk og biler, så det var digg :) Skal prøve å gjøre mer av det i sommer, utforske nye steder i nærområdet og dra på friluftsturer :)

 

mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg ble så gira etter den skogsturen at jeg har bestemt meg for å stikke en tur oppå Galdhøpiggen ei helg når jeg har tid i august :D

 

Også har jeg veldig lyst til å dra på sykkelferie til ukjente steder med flott natur og ting å se på langs veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storelillemeig

Hei :))

jeg vil gjerne være med på ferden mot en slankere, strammere kropp :)

jeg er ei jente på 21 år, bor på Nordmøre, jeg er ca 70 kg, men vil gjerne ned til 58, hvor jeg var for et par år siden.

 

jeg liker å være i bevegelse å tenker en del på kosthold, men har alt for lett for å skli ut og spise for store posjoner... har også en tendens til å trøste/kose-spise.. og utsette treningen til i morgen..

 

Jeg håper, som dere andre, at vi kan motivere hverandre og hjelpe til med tips og nyttige råd når det trengs

 

Dere alle er flinke som har gått ned, enten litt eller mye - alt er en start, og med positive opplevelser kommer kg til å renne av i sommer ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, bare å slenge seg med ;) Motivasjon er viktig, og jeg kjenner meg igjen i det du sier om å skeie ut, det gjorde jeg litt igår... spiste smågodt, og ikke helt riktig, og litt for mye mat... men endte med å danse over en time med swing på kvelden, så det fikk opp trimpoengene litt mer enn hva de har vært de siste dagene! Jeg skjønner jeg burde danse mer, det er jo så god trening... og fordi jeg straks skal på jobb så kjørte jeg igår, og da drakk jeg ikke heller... så da sparte jeg også de kcaloriene, men jeg spise litt for mye og galt igår da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storelillemeig

supert, takktakk :))

jeg skjønner den altså -men man kan ikke være FOR streng med seg selv heller, for da sprekker man bare.. Du var flink som danset da - å ser muligheter i stedet for utfordringer (Y)

 

jeg hadde en slik utskeielsesdag på fredag, kom nesten opp i 3000 kcal... jeg som egentlig bare skal ha 1600, men jgg var flik i går da ;) da spiste jeg bare 67 kcal over (Y) og så i stedet for potetgull og godteri så ordna jeg med en fruksalat med malon og ananas med vanilje kesam :)) + at jeg var ut ca 60 min å gikk med staver :)

 

hvordan går der med målene dine?

hadde du noen delmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariia88

Ble litt godteri og potetgull på meg i går, skal på trening nå så det går egentlig greit.

Men innså nå at det bare er 25 dager til jeg reiser på ferie!!

Det er ikke lenge til, veier 71,5 nå, skulle gjerne vært 68.

Lurer på om det kan gå? Hmm... ikke mer godteri på meg nå, hehe

 

Går det bra med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble egentlig litt bråbestemt med den festen, og siden jeg synes det er kjempemoro å danse swing var det supert at jeg fant noen som var veldig flinke til å danse... da ble det veldig moro, og jeg tenkte ikke på at det var trening engang før jeg skulle skrive inn gårsdagens mat og trim ;) så bare en stor bonus det der!

Jeg hadde faktisk ikke mer enn 319 kcal over igår da... så var ikke stooore utskeielsen da :)

 

Idag har jeg så langt 1415 kcal... og skal ha 1600... jeg klarer sjelden å fylle helt opp... ligger på 13-1500 stort sett... men om det er riktig mat gjenstår å se da...

 

Hadde en svømmeprøve med klær i dag, 300m... det var tungt... samt ilandføring og plukke opp steiner og folk på bunnen, og kaste vestaringer... så det ble da litt aktivitet idag også :)

 

Tror det for min del er best å sette opp delmål for delmål ettersom jeg har klart eller ikke klart det forige... 1. delmål satte jeg som å komme under 70 til 1. juli... og da for ei ukes tid siden veide jeg 73,6 kg... Ny veiedag imårra!! Men er redd det ikke er gått noe særlig ned... men vi får se, kanskje dansinga igår og svømminga idag hjalp på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doubleoseven

Idag har jeg vært på kurs og har -1,2 kg siden sist uke, så det er jeg veldig fornøyd med. For meg var trikset egentlig å spise mer, så jeg prøver å ligge på ca 17-1800 kcal om dagen. (1600 i utgangspunktet)

 

I går spiste jeg is. Så at det var 145kcal pr. 100 gram (dream is ekte vanilje) Jaha, tenkte jeg, det va ikke SÅ gale, men det er sikkert bare en skje det så e man oppe i 100 gram. Så jeg nullstilte vekta med skåla oppå og begynte å hive oppi. Jeg måtte stoppe på 80 gram, for det begynte å fylles opp!!! Jeg har hørt før at man får mye is for kaloriene, men trodde ikke jeg fikk SÅ mye. Jeg hadde en DOTS kjekt knust oppå (ca 60kcal) men alt i alt ca 170 kcal for en skål med is og knust kjeks oppå ;)

 

Men neste helg må jeg nok slå til med ostepop, det er min store last, har ikke spist det nå på 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er som har gått ned så mye da!! jeg hadde gått nd 400gram, og det er da noe... til tross for at jeg bare gikk en tur siste uken som var ment som trening... ellers har det vært litt gange til og fra steder, eller swingdansing på fest som bare var for gøy eller svømmetest med klær som jeg som badevakt måtte gjennom.. fikk 16 trimpoeng da... så bedre enn ikke noe!! skal bli mere denne uka!!

 

hvordan trener dere? og hva spiser dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signepigne

kan jeg også bli med her?

 

huff, merker at eksamenspresset tar på og har vel trøstespist litt mye usunt den siste tiden. blir veldig motivert å lese nedgangen og motivasjonen deres her. dere er flinke ;)

 

litt om meg, er 22 år og student. har som mål å gå ned ti kilo. delmålet mitt er vel å gå ned 5 kilo innen august.

jeg er superglad i å spise, da sjokolade spesielt, og tror det er min største utfordring.. er også veldig glad i å trene, men synes det er vanskelig å prioritere foran eksamen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bli med bli med!! jeg er også glad i å spise.. men ikke alltid riktig desverre... Jeg spiser sjelden innenfor det jeg skal som er 1600... Jeg får dårlig samvittighet når jeg spiser, men på en annen side er det andre ganger jeg gir blaffen i alt...

 

Jeg har gått ned 1,2 kg siden starten for 2 uker sida... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doubleoseven

1,2 på to uker er jo veldig bra da! Jeg hadde stått stilt nesten 6 mnd så at jeg ikke har gitt opp for lenge siden er egentlig rart, da jeg fort mister motivasjonen. Men nå som det begynte å gå nedover igjen, så er den på topp. Som sagt så måtte jeg spise MER for å få gang på vektnedgangen, så det er jo litt morsomt.

 

Ellers så gjør jeg ikke så mye annerledes enn før unntatt litt midre snop i helgene. Tror jeg har drevet og slanket de samme kiloene i ukedagene for så å få de på igjen i helga. Men jeg ligger fortsatt godt over kosemerkene, så jeg koser meg jo mer enn nok tydeligvis ;)

 

Her er hva jeg spiser iløpet av en dag:

Skive/knekkebrød med vanlig pålegg (egg av og til) eller yoghurt med korn til frokost

 

Frukt eller et glass juice ( totalt 3 iløpet av en dag)

 

Crisp filet (kalkun 100-150gr) toastet med salat, cottage, og avocado til lunsj. Grønt på siden

 

Middag - det jeg kommer på men som regel 150gr kjøtt, 150 gr potet/ris, grønt, kesam (er glad i dipper/sauser :) /fiskegrateng/torskepanetter/pitapizza/wraps

 

Til kvelds er det som regel 2-3 tynne skiver i toaster med pålegg (ost,majones, leverpostei er favoritter nå for tiden)

 

Melk sliter jeg med å få i meg men prøver, ellers prøver jeg å fylle på med yoghurter

 

Eeeelsker mat og liker å eksperimentere på kjøkken selv om tiden ikke alltid strekker til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Slenger meg å med her. Har som mål å gå ned totalt 15 kg i første omgang, så tar jeg de kiloene som kommer etterpå som en gledelig bonus! Startet 15 mai på 94,5, veier nå 89,2. Så har på 1mnd gått ned i overkant av 5kg og ca 9 cm i midjen*stolt* :) Sliter med å spise nok, går rundt å er mett hele dagen, men er sjelden jeg klarer å komme meg opp i 1600 kalorier. Syns det er unaturlig å skal stappe i meg enda mere mat etter jeg er mett. Er jo den onde sirkelen jeg skal komme meg vekk ifra:p Ellers kan jeg fortelle litt om meg selv; er 23 år, student,samboer,2bonusbarn annenhver uke,glad i å lage mat og å gå tur i skogen. Har de siste 2 ukene intensivert treningen min. Går en times tur hver dag, helst oppover så det blir utfordrende og en omgang med 30 day shred på formiddagen (når ingen er hjemme å ser meg);)

 

Ha en fin uke videre alle sammen:) Jeg har forresten veiedag på fredager, enn dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes at det er så moro at så mange vil være med... dette gjør jo selvfølgelig at jeg blir mer motivert og synes det er supert med tips og erfaringer :) Noen som har noen spennende oppskrifter eller? :) Jeg trikser og mikser desverre altfor sjeldent med mat på kjøkkenet... Noe rask og sunn mat hadde vært fint ;)

 

2 tp idag... litt gange og beachvolley bare... Under på mat idag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...