Gå til innhold

noen som vil være med meg 15 kg ned?! :)


Anbefalte innlegg

Gjest klarforalt

Jeg har en rett som jeg er veldig glad i, desverre er ikke samboer noe glad i pasta så spiser den når jeg er alene hjemme:p Koker fullkornpasta,brokkoli og gulrot. Steker svinestrimler og har dette sammen på tallerkenen med en gooo dæsj sweet chilli saus på toppen:) Er skikkelig godt! Har dilla på chillisaus for tiden, det kan brukes til absolutt alt- Om du spiser ris og får til overs kan du bruke restene til å lage stekt egg og ris. Jeg spiser boil-in-bag fullkornris, halve til middag og halve til dagen derpå. Hiver ett par egg i pannen, rører dem sammen (som med eggerøre) og blander risen i. Kan også tilsette grønnsaker etter smak. Nevnte jeg at det er snadder med sweet chilli saus? ;) Er glad i å gjøre ting enkelt, bruker å slenge grønnsaker og poteter i form med krydder å lar det gjøre seg ferdig der mens jeg steker/koker fisk/kjøtt/kylling. Lapskaus er enkelt og billig å lage. Trenger buljong( eventuelt grønnsakssupper på pose), poteter,gulrøtter,kålrabi,osv,osv alt etter hvilke grønnsaker du liker og kjøtt. Er bare å koke vann m/buljong(suppe) og tilsette grønnsaker. Kan også tilsette potetmospulver om du vil ha den tykkere. Jeg bruker kjøttpølser uten skinn. En durabelig porsjon havner like i overkant av 400 kalorier.

Wok er også kjempegodt og sunt, har tilsetter du jo akkurat hva du vil av grønnsaker og kjøtt. Trenger ikke wokpanne, bare bruk en passe stor stekepanne.

Var det jeg fikk liret ut av hodet nå, håper det trigger kokekunnskapene dine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar
Gjest Susanne86

Dere virker så motiverte! Vil gjerne slenge meg med på denne tråden, om det er greit for dere? Jeg merker at det hjelper masse på motivasjonen å ha noen å "snakke" med som er i samme situasjon og som kan komme med gode råd!

 

Jeg er snart 24 år, 168 cm høy, og veier 63,8 kg. Ved juletider veide jeg litt over 70 kg, og i påska litt over 68 kg. Har notert måltider og trimpoeng her inne på vektklubben hver dag siden påske, og det har jo gitt resultater. Går ikke så fort ned i vekt, men det går da nedover! Målet mitt er 60 kg. Håper på å klare det i løpet av juli! Helst innen 10. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rett som jeg er veldig glad i' date=' desverre er ikke samboer noe glad i pasta så spiser den når jeg er alene hjemme:p Koker fullkornpasta,brokkoli og gulrot. Steker svinestrimler og har dette sammen på tallerkenen med en gooo dæsj sweet chilli saus på toppen:) Er skikkelig godt! Har dilla på chillisaus for tiden, det kan brukes til absolutt alt- Om du spiser ris og får til overs kan du bruke restene til å lage stekt egg og ris. Jeg spiser boil-in-bag fullkornris, halve til middag og halve til dagen derpå. Hiver ett par egg i pannen, rører dem sammen (som med eggerøre) og blander risen i. Kan også tilsette grønnsaker etter smak. Nevnte jeg at det er snadder med sweet chilli saus? ;) Er glad i å gjøre ting enkelt, bruker å slenge grønnsaker og poteter i form med krydder å lar det gjøre seg ferdig der mens jeg steker/koker fisk/kjøtt/kylling. Lapskaus er enkelt og billig å lage. Trenger buljong( eventuelt grønnsakssupper på pose), poteter,gulrøtter,kålrabi,osv,osv alt etter hvilke grønnsaker du liker og kjøtt. Er bare å koke vann m/buljong(suppe) og tilsette grønnsaker. Kan også tilsette potetmospulver om du vil ha den tykkere. Jeg bruker kjøttpølser uten skinn. En durabelig porsjon havner like i overkant av 400 kalorier.

Wok er også kjempegodt og sunt, har tilsetter du jo akkurat hva du vil av grønnsaker og kjøtt. Trenger ikke wokpanne, bare bruk en passe stor stekepanne.

Var det jeg fikk liret ut av hodet nå, håper det trigger kokekunnskapene dine;)[/quote']

 

 

Takk for tipsene! Dette skal prøves en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere virker så motiverte! Vil gjerne slenge meg med på denne tråden' date=' om det er greit for dere? Jeg merker at det hjelper masse på motivasjonen å ha noen å "snakke" med som er i samme situasjon og som kan komme med gode råd!

 

Jeg er snart 24 år, 168 cm høy, og veier 63,8 kg. Ved juletider veide jeg litt over 70 kg, og i påska litt over 68 kg. Har notert måltider og trimpoeng her inne på vektklubben hver dag siden påske, og det har jo gitt resultater. Går ikke så fort ned i vekt, men det går da nedover! Målet mitt er 60 kg. Håper på å klare det i løpet av juli! Helst innen 10. juli.[/quote']

 

 

Bare å slenge seg på :) Du er jo veldig nærme målet ditt da, så det er jo supert!!

Jeg for min del har som delmål å komme under 70 kg til 1. juli... men usikker på om det går... veide 73,2 kg på mandag... men blir lite trim og får urutinert spising om dagen... ;) det gikk opp for meg nå at det er torsdag alt, og jeg tviler på at helga med festligheter hjelper noe på vekta... anna enn swingdansing da, noe jeg skal prøve å få gjort en god del av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Jippiiiii:) har mistet 1,9 kg denne uken, så tikker nå inn på 87,5. Det raser unna, håper det raser en liten stund til før jeg treffer platået. Har ennå ikke gått opp for meg at jeg har totalt mistet 7kg og ca 12 cm i midjen siden 15mai. "Hallooooo?? hvorfor endret jeg ikke livsstilen før??" ;) Nå skal jeg ta en runde med 30 day shred, så blir det husarbeid før jeg tar helg. Skal til og med unne meg en tur på byen i kveld/natt;)

 

Ha en super helg alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye med så masse på ei uke!! Jeg for min del har veiedag imorgen, og jeg gruer meg litt for jeg veit at jeg har spist altfor mye denne uka motfor ellers... også har det ikke blitt noe spesiell trening heller... utenom at jeg var på fest på fredag og lørdag, og da stod å hoppa og dansa i flere timer.. og selvfølgelig dansa swing noe som er veldig god trening :P Og til gjengjeld for liten trening ble det også drikking av alkohol begge disse dagene... ble 2 øl og en cider på fredag... lørdag ble det 2 øl, ei vinflaske med rosevin, og noe cider... jeg visste dette var usunt, men trodde ikke det var sååå ille... men, men... jeg drikker ikke akkurat hver helg så det må jo være lov til å kose seg litt i festlige lag innimellom!! :)

 

veiedag imårra!! uvæææ :) help me over night somebody!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Kan jeg også slenge meg med?

 

Har prøvd og være med i noen andre debatter/grupper, men de debber alltid ut etterhvert, og da er det ikke noe gøy og være med..

 

Jeg er 22 år, 167 høy og veier 58,8 kg.

Kroppen min er kanskje ikke så tung, men har litt overflødig som jeg vil bli kvitt. Tror jeg må ha veldig lett benbygning, hehe:)

 

Målet mitt er vell kanskje 54-55 kg, er ikke helt sikker. Muskler veier jo mer enn fett, så kan jo hende man ikke går så mye mer ned i kg, men heller strammer opp kroppen..ikke vet jeg :)

 

Spiller fotball, så får trent litt i løpet av uken, men ønsker og starte med mer styrketrening for og forme kroppen litt mer.

 

Samtidig så sliter jeg veldig med maten, får i meg altfor lite kalorier, ligger på max 1000 kalorier på en GOD dag.. Så sier seg selv at utbytte på fotballtreningene er dårlig pga lite energi og kroppen føler seg utmattet.

 

Trenger motivasjon fra dere, og at vi kan gi hverandre tips og råd i forhold til mat og oppskrifter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

klart man skal kose seg i festlig lag mie88, å i forhold til meg drakk du ikke mye:p trøster meg med at jeg ble dårlig på natta, så kvittet meg med det meste jeg drakk:p neida, var en tull, kooooser meg meg når jeg vil og tenker ikke så mye på det, er jo det som er poenget. Kan jo ikke kalle det e livsstilsendring å forsake alt som er godt og artig, da holder det ikke lenge. Dansing er jo flott trening, har skikkelig lyst å begynne på hiphop eller noe sånt, prøvde i fjor, men da var alle omtrent 10 år yngre- så det ble bare pinlig. Lykke til med veiingen Mie88!:)

 

Heisann Cecilie5! Er også på jakt etter en gruppe hvor folk holder seg aktive, så jeg blir hvertfall glad om du holder deg aktiv her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doubleoseven

Idag skal jeg på kurs, men har ikke lyst å veie meg i dag.. I går tok det heeelt av med kake, var i dobbel bursdag, dermed så spiste jeg dobbelt så mye, selv om det kun var et selskap! Jeg ble faktisk sittende igjen alene ved bordet sammen med kaken. Alle de andre hadde reist seg fra bordet.

 

Sambo har også vært på tur og handlet masse snop, og så lenge jeg vet at de ligger i skuffen, så skal det ganske mye til for at jeg holder meg unna. Det gikk greit i ukedagene, men når fredag kom så var det gjort. Huff..jaja..starter på ny frisk allerede i dag, og har jeg gått opp så vil det bare være et ekstra push på å få alt riktig til denne uken.

 

Jeg oppdaterer ikveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Sliter sånn med og få i meg nok mat=/ Skjønner ikke hvordan man klarer og få i seg over 2000 kalorier i løpet av en dag..

 

I går spiste jeg ganske mye, pluss både sjokolade, brus og potetgull, men likevell stoppa kaloriene på 1400..

 

Fikk tatt meg en gåtur, skikkelig søndagstur :) Gikk vell rundt 1,4 mil i solskinn og god temperatur, så lenge leve solbrent hud:p

 

Nå er det tid for fotballtrening.. men kjenner energien er ikke-eksisterende, matlysta er helt borte..så presset i meg 1 stykke hjemmelagd pizza, omtrent eneste jeg har spist i dag.. Ja vet, absolutt ikke sunt og spise så lite, men har dere noen forslag til og øke matlysten?? Trenger virkelig råd der.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doubleoseven

Greit nok det..manglet de 100 gramma der for å få en total på 10kg, så jeg er fornøyd med den på tanke på uken før

 

Cecilie: Begynn med frokost! da setter du igang forbrenningen og da krever automatisk kroppen lunsj også, og da er du i gang med en god sirkel :)

 

Forstår at ikke alle får i seg frokost, men da ville jeg begynt med et glass juice eller en liten yoghurt så kommer lysten etterhvert. Ellers kan du hive i deg litt nøtter. Veldig kaloririkt, men også sunt, og det samme gjelder avocado..mmmmm

 

Det var noen tips fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Takk doubleoseven!

 

Prøver og få i meg frokost, men er litt rådvill på hva da.. er ingenting som frister liksom, og ofte tar det 2 timer fra jeg står opp til frokosten er spist=/

Kan vell forhåpentligvis bare være en periode, at matlysten kommer tilbake etterhvert.. men er veldig lite oppfinnsom på hva man kan spise, går liksom i det samme hele tiden, hehe!

 

Nå når jeg bor for meg selv og er singel igjen, så merker jeg også at det er litt tiltak med og lage skikkelig middag.. Så kjedelig og kun lage til 1, hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra flere vil holde tråden oppe, velkommen skal du være Cecilie :P

 

Jeg sov hos søster'n inatt, så jeg glemte helt å veie meg idag... og nå er jeg borte til torsdag så spørs om jeg skal vente til mandag igjen med å veie meg...

 

Idag var jeg egentlig flink, spiste greit, gikk en liten tur, så på ettermiddagen tok jeg badevaktprøva, svømte i 25 min, og gjorde noen øvelser... MEN etter dette var jeg kjempesulten, så jeg spiste altformange tortillalefser og en pastasalat... og de lefsene dro opp veldig mye... kjipt... men fra nå av veit jeg iallefall at jeg ikke skal spise så mye av den varianten mer... :)

 

Men ble da litt bevegelse idag da iallefall!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

puh, klarte å få ræva ut av huset og ut på tur idag å. Begynner å miste litt motivasjon og ork. Har jo vært så flink så nå skal jeg slappe liiitt av. Fysj, for en tøven tanke. Måtte be samboer om å hive meg ut idag, noe han med glede gjorde:p Kjente det var tungt å gå etter 3 dagers tur-pause, men det gjør det enda deiligere å fullføre. Hadde hyret meg etter været som har vært di siste dagene, dvs boblebukse,flisjakke,allværsjakke og hansker:p Skjønte fort at idag var det jo faktisk 8-9 grader uten regn, så trengte ikke alle klærne. Ble ekstra tungt da, men nå har jeg lært:)

 

Ha en fin sankthansaften!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du overvinner den negative tanken da! Jeg for min del skulle bare til ei venninne igår for å ta et par pils som endte med 6 Tuborg... og det viste seg å ikke være så lurt da jeg la inn det i registreringa så ble det vel mye over igår sammen med noe usunn og mye mat... Jeg gikk til venninna mi da og det var en del oppoverbakker så ble jo litt gåing, men kan ikke si det strakk til mot alle kaloriene... Samt at da vi skulle gå ned til byen sånn i 01.30-tida... så stoppa vi og hoppa på ei trampoline vi kom over... og lur som jeg var skulle jeg ta salto som gikk litt for fort, så etter jeg landa på beina fikk jeg veldig god sprett og fortsatt over kanten og landa på skuldrene og ryggen og slo bakhodet i gresset... vi fikk jo latterkrampe og jeg spratt jo opp igjen da, men kan si jeg kjenner det i hodet og skuldrene idag...

Konklusjon: ikke ta salto så sent med 6 øl + en cider innabords... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

hehe,beklager mie88, men jeg må le litt. Fikk bilder i hodet:p Tror vi bare må ta alkoholen som et "nødvendig gode". Vi er tross alt unge, en tid hvor man "skal" drikke, Får heller kompansere med litt ekstra trening:) Jeg for min del vet at jeg aldri kommer til å kutte ut å drikke, men i motsetning til før når det kunne bli onsdag,fredag og lørdag hver uke,hver måned- så er det nå en fredag eller lørdag i mnd. De fleste av mine venner har heldigvis samboere nå, så det å jage på byen er ikke så aktuelt for oss lenger, så sparer noen sene netter der:p

 

*snart helg*

Nettopp gjennomført 30day shred, så nå er det husarbeid før jeg stikker på jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Nok en bra veiedag, gått ned 700 gram siden sist. Er det minste jeg har gått ned,men er ikke annet å forvente etter at det har gått noen uker:) Jeg er fornøyd så lenge jeg ikke går opp:p

Ha en super helg alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ikke så rart du fikk bilder i hodet... det fikk jeg også.. og jeg skulle veldig likt å sett det selv akkurat den sekvensen der... skulderen er faktisk litt øm på morgenen enda, men er jo ikke noe brudd eller forstuing så det går vel over :)

 

Jeg som egentlig hadde tenkt til å kjøre litt rundt idag for å få med meg flere fester istedet for å drikke.. men da jeg fikk skyss så ble det en fest istedet, og 2 * 0,33 dl hansa og noen slurker hvitvin pluss grillmat med potetsalat og stæsj... men fikk iallefall gått hjem igjen da... så ble iallefall 30-40 min rask gange som både hjalp på å få igjen varmen og fordøye litt mat... selv om det var flere timer siden jeg hadde spist eller drukket noe i det hele tatt... imårra SKAL jeg gå en lengere tur...

 

Gratulerer med -700... Jeg er redd jeg har gått opp disse ukene... fikk ikke veid meg på mandag så jeg tenkte jeg skulle vente til denne mandagen, men har ikke helt klart å holde meg unna, så har snikveid meg litt... men det kommer så an på når på dagen jeg veier meg og hva jeg har på meg... men den ordentlige veiinga blir mandag til vanlig tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Har mista litt av motivasjoen.. Ser liksom ingen fremgang, selv om vekta viser det samme, så føler jeg at kroppen har lagt seg litt ut rundt magen:s

 

Er to uker til ferien nå, skal bare ha en uke i første omgang.. men ska bruke dagen i dag på og endre tankene litt. Prøve og få motivasjoen opp til en liten kick start igjen i morgen..

 

Var i går ute på sjøen hele dagen.. og typsik, så glemte jeg solkremen =/

Så i dag er jeg en sjokkrød hummer, og føler meg ganske kokt, hehe!

Får håpe det titter frem litt brunfarge i morgen, og at jeg slipper å flasse av!

 

Er det flere enn meg som sliter mer i helgene enn ukedagene med mat?

I helgene flyter det helt ut..sover lengre, går lenge før jeg får i meg frokost og spiser generelt så og si ingenting bortsett fra middag=/ Er vell der jeg sliter aller mest :)

 

Trenger sårt råd for og få opp motivasjonen igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også jeg også!!

 

Skal vi sette oss delmål og hjelpe hverandre fram til det...? ha en liten konkurranse? jeg tror det er det som skal til for meg... få noen utfordringer om at... nå skal Mie gå så så lang tur så så mange ganger i uka, eller jogge eller danse eller turne osv..? er du med på det??

 

Jeg har satt meg delmål om å komme meg ned fra 73,5 (som jeg tror jeg ligger på nå, veiing imårra) til 69kg til 1. august... har noen utfordringer med stevner/leirer/festivaler i 2 uker inni der....

 

Håper du blir med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doubleoseven

to dager med fyll denne uken, og to dager med fyll betyr to dager derpå uten trening og med masse junk spising..har iallefall ikke lyst å veie meg idag.

 

Dessuten så er jeg ganske irritert på meg selv, føler jeg har mistet litt fokuset to uker på rad nå, så nå er det bare SKJERPINGS!

 

Ennå fire uker til ferie så jeg skal klare 3 kg til før vi reiser..prøver iallefall fra idag av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

kjenner samme følelsen selv. Ble litt klusj når jeg skulle begynne å jobbe og ikke kunne bruke hele dagen på meg selv lenger og ta det i mitt eget tempo. Heldigvis jobber jeg ikke mye og er bare snakk om 2 uker til ferie og 2 uker med jobb etter der. Så er bare å skjerpe seg kraftig. Har heldigvis en samboer som er flink til å hive med ut når jeg ber om det;) Tror det er viktig å sette seg mål, med en liten premie for å holde motivasjonen oppe. Jeg skal kjøpe meg nye tursko når jeg runder -10kg, er ca 2,5 igjen. Trenger virkelig di skoene så her er det bare å henge i:)

 

Ellers tror jeg det er viktig å unne seg litt kos, UTEN å gi seg selv dårlig samvittighet. Det er ok å drikke litt for mye en eller to ganger i uken, det er ok å kose seg med en is på en varm sommerdag, det er ok å nyte et kakestykke i bursdag,osv osv. Om man skal kutte ut absolutt alt vil ikke motivasjonen og lysten være der. For min del holder jeg ikke på med slanking, jeg endrer livsstilen min, da kan jeg ikke kutte alt ut for godt for resten av livet. Jeg kuttet alt di første 2mnd, mens nå kan jeg unne meg mere fordi jeg vet jeg stopper etter 1stykke med kake eller etter 1neve med potetgull. Å jeg gjør det uten dårlig samvittighet:)

 

Lykke til alle sammen, jeg vet at vi klarer det! Sender motivasjon og treningslyst til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandy88

Jeg vil også bli med, om det går greit:)?

 

Jeg er i skrivende stund usikker på hvor mye jeg veier. Men regner med 64-65kg. Eller kansje 66kg etter det store kakestykket jeg spiste i dag. huff.. hehe..

Har som mål å gå ned til 50kg:)

Trener zumba sånn av og til. Men har en plan om å trene zumba 3-4 ganger i uka, i tillegg til gåturer:))

 

Jeg har hatt en vekt som har variert mye. Men for litt over ett år siden var jeg på mitt største, 77kg. Da hadde jeg gått opp fra 50kg til 77kg på mindre enn ett år.

 

Så nå er jeg klar for å gå ned de siste 15kiloene:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen Sandy88! ikke dårlig at du har kommet deg ned 10 kg allerede da...

 

Klarforalt: jeg unner meg ting litt for ofte synes jeg, men det hjelper ikke å få dårlig samvittighet når jeg veit mens jeg spiser at dette ikke er bra... så man må bare ta det til seg... Jeg tror at hvis man kutter ut alt nå for en stund så kommer man til å gå opp igjen med en gang man tillater seg å spise disse tingene...

 

Jeg går mye på jobb om dagen, så jeg synes det er veldig godt!! Jeg jobber ute i en familiepark, så da er jeg ute hele dagen og får beveget meg masse, kjempedigg!! vekta sa igår -300, altså er jeg nede på 73 kg... og nå SKAL jeg virkelig skjerpe meg skal jeg få noe mer fart på dette... Målet er nå - 3,1 kg til 1. august!! ;) noen som vil konkurrere på 3,1 kg?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...