Gå til innhold

noen som vil være med meg 15 kg ned?! :)


Anbefalte innlegg

Å, so kosleg med liten baby! Dei er så søt når dei er små. Gratulere som tante då :D

 

 

Skjønar deg godt eg Mia88, her gjekk det heller ikkje så bra denne veka. Var mentalt stålsatt på det, men likevel surt. Har nesten gått opp til startvekta igjen. Det å ha besøk av to jentar som kan ete kva dei vil utan å leggje på seg, og har "feriemodus", hjelp ikkje akkurat på. Så eg har ikkje fått trent og ete sunt. Men no er motivasjonen større til neste veiing! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar
Gjest klarforalt

da var jeg tilbake:) Har storkost meg på tur,men er godt å være hjemme igjen. Måtte snikveie idag heldigvis ingen endring,så kroppen har tålt at jeg har kost meg litt ekstra:)

Ha en flott og motiverende uke alle sammen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har kost deg og vekta ikkje har gått opp. Då har ein god samvittighet når ein startar på att ifrå feriemodus.

 

Blir spennende å flytte for seg sjølv då Mie88, eg gjorde det 1.juli. :) Er ganske rart å bu åleine for første gong i livet, på ein heilt fremmed plass. Men det positive er at ein kan bestemme alt sjølv, både når ein vil trene, kva ein vil gjere og kva ein vil eta... hehe

 

Her har det forresten komme skikkelig på kjøret! Den siste veka har berre vore heilt ekstremt dårleg, noko som gjer at eg grur meg skikkelig til veiinga torsdag. VEIT at eg har gått opp ein del, fryktar egentlig at eg har gått over startvekta mi! :D

 

Så idag er det tilbake til sunn holdning att. Har sykla ei lang tur kor eg stoppa for å gå på ein post midt inni løypa. Så fant eg fram rockeringen att og herja litt med den, før det vart litt styrketrening. Her er oversikta over kva eg har ete idag også;

 

Frukost: musli med yoghurt.

Mellommåltid: eple

Lunsj: to knekkebrød med kaviar og agurk

middag: 1 kjøttpølse, 2 fiskeball, nokre kålrotbitar og 2 små nypoteter.

Kvelds: ?? Kiwi og yoghurt kanskje..

 

Så no byrjar samvittigheita å blir betre.

 

Har forresten laga meg ein blogg også;

http://www.haugtussa1.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

da er du jo på rett vei igjen Isma:) det er det som er viktigst. Her har himmelen vært åpen di siste dagene og er meldt samme vær fremover. Frister lite å gå ut i pissvær. Å jeg som hadde to par nye tursko å teste ut:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

hehe,da har jeg fått prøvd det ene nye paret med tursko. Kanskje ikke det lureste å legge ut på langtur uten å ha gått dem inn først, endte jo selvsagt opp med gnagsår og måtte ta bussen resten av veien:p Men hadde fått gått ca 1 time før jeg måtte gi meg, så er fornøyd med det:)

Ellers sliter jeg litt med maten, for å være helt nøyaktig å holde meg unna den. Når vi var i Sverige hamstret samboer og ungene godter til den store gullmedaljen. Skapene er fulle! Er vanskelig å ikke spise av det. Særlig når det slår meg midt i trynet når jeg åpner skap/kjøleskap på jakt etter noe fornuftig OG godt å spise. Har ikke spist noe ennå, en seier i seg selv. Men er tungt. Vet jeg uansett burde holde meg unna, magen slår seg vrang når jeg spiser vingummi og sånt. Er egentlig bare en bonus det;)

Det var dagens lufting av tanker og gjøremål. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Idag har jeg kjøpt meg nye bikinitruser. Vi var på badeland i Sverige i ferien, tok en sklie, å vips, der havnet trusa under rumpa:p VEEEELDIG glad ingen så noe under vann :D Måtte knyte knute på den ene siden for å holde den oppe. Må si at jeg var bra fornøyd da. Sambo kommenterte det og sa jeg så veldig fornøyd ut med meg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Lo godt selv da det skjedde:) Takk TheaElise, føler meg bra flink selv:) Du har vært flink du å, ser av signaturen din at du allerede har gått ned mye! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

ja, takk for det :) men her har jeg da også stoppet opp :D nå er det jo et ork å begynne ordentlg igjen.. hadde en pause jeg, og det skulle jeg aldri tatt :/ fra å gå tre ganger i uka-til å gå ingen ganger i uka.. maten er helt grei da, har skjerpet meg kraftig der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ser det for meg :)

Gratulere med nye joggesko også, klarforalt, sjølv om dei gav gnagsår i starten er dei vel snart utgått etter den lange førsteturen din med dei :D Og eg trur eg hadde ete opp nja...det meste?? av svensk godis allereie viss eg hadde vore deg, omringa av godteri.. :D

 

Og bra at kostholdet har haldt seg Thealise, det er no i seg sjølv ein bragd når ein er innstilt på ein "pause".

 

Idag hadde eg veiedag, og vekta viste 76.8 kg sjølv om tante M kom på besøk og eg har ikkje vore flink med vekta dei to siste vekene. Eg har gått opp 800 g. på to veke, men totalt gått ned 1 kg frå startvekta. Men no er eg på rett kjør, så dette blir bra.

Åt tunfisksalat idag med couscous i...mmm... Så skal eg ta litt styrketrening etterpå, men det blir ingen trimtur på meg idag.

 

så for eg stad å henta kattungen min, så no ligg han på sofaen attmed meg. Skjønningen, eg er heilt forelska eg. Trur han skal få namnet Brage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

er bra stolt over at jeg ikke rører godisen,enn så lenge. tror det verste er over nå. Kommenterte til sambo om han ikke kunne få en kiste med hengelås på til alt i skape. Sa det bare på tull. Tror han får litt dårlig samvittighet for at han spiser godter foran meg,fordi han så bare ned å mumlet unnskyld. Er jo ingenting han skal be om unnskyldning for,må jo lære meg å motstå fristelser:)

Ellers så er det veiedag idag, ned 1kg siden sist. Det er da på 2 ferieuker med minimalt med trening,så jeg er veldig fornøyd;) Hadde i utgangspunktet satt som mål å nå 80 innen året var omme,ser at det skal gå greit. Endrer ikke trivselsvekt før jeg når den streken,er en stor motivasjon å komme under den.

Gratulerer med total vektnedgang Isma, nå gjelder det å ta seg i ørene og ikke gi seg. Det får du ikke lov til! :D

Ha en fantastisk helg alle sammen! Jeg skal på rall i kveld,tror det blir skøy. Gleder meg til å kunne vise meg litt frem. Er knapt noen som har kommentert nedgangen, men det sies at sannheten får du fra fulle folk og barn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, han er nå kjempesøt. :D

 

Så bra at du har fått til ein nedgang på 1 kg, endå du har hatt ferie! Eg er imponert!! Fikk du nokon kommentarar på festen, og var den bra?

 

Igår hadde eg ein utskeiielse på kvelden i matvegen, så hadde dårleg samvit resten av kvelden. Har ein avtale med ei venninne om å gå ned 2 kg på 3 veker frå no av, så utskeiielser hjelper no ikkje akkurat.. Men sykla 2 mil på dagen i går, så det hjelper no litt.

Idag har eg trena styrketrening og rocka med rockering mens eg såg ein episode med "Svenske Hollywoodfruer". I dei 45 min. går treninga så mykje betre for ein fokuserar ikkje på at ein blir sliten undervegs. Så no ligg eg og katten på senga for ein utstrekning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Heia!

 

Koste meg veldig, fikk danset mye ute på byen å. Har klart å tatt litt for mye i, for leggene er ikke samarbeidsvillige nå, er nummeret før jeg får krampe i begge:p Fikk ingen "frivillige" kommentarer. Men når jeg brakte det opp på bane at jeg endret livsstil, da kom det;)

Dårlig samvittiighet er ikke godt for noe, men skjønner deg der. Får også lett dårlig samvittighet om jeg koser meg, så gjør mitt beste for å overdøve den stemmen som roper til meg at jeg er dårlig,lat,feit,osv,osv. Er merkelig, jeg følte meg ikke feit for 11 kg siden. Jeg var klar over at jeg var stor, men ikke feit. Men nå derimot tar jeg meg oftere i å tenke at jeg er tjukk. Gir absolutt ingen mening...

 

Idag har vi besøk av finværet, så vi skal se om vi kommer oss ut på turorientering:) Kanskje får jeg gått leggene på plass å:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

puh,idag har jeg syklet til og fra mamma. Ble en god tur på ca 1time og 40 minutter:) Kjente det bra lårene enkelte ganger, men var deilig når jeg kom hjem:)

 

Kjenner at jeg må intensivere treningen litt om jeg skal forvente samme vektnedgang som jeg har hatt hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Får holde tråden i live alene jeg:p Greit å ha en plass å rapportere offentlig. Idag viste vekta ned 800 gram. Så nå er det totalt 11,8 som er borte:) Er godt fornøyd med det:D

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld for at eg ikkje har skrivd her i det siste. Har hatt besøk sidan fredag, så når eg har vore på internett har eg heller skrivd på bloggen min. Då har eg iallefall litt peiling ein liten føring. Men uansett så møtte eg på ein stor smell i helga... Ein brownies smell! Fyttikatta.... blir kvalm bare å tenke på den :D

 

Så flink du er "klarforalt"! Det er no strålendes resultater du har fått til hittils, motivasjonen din er no vel på topp kan eg tenkje meg! :D Nok ein gong, du er KJEMPEFLINK!!

 

Eg har vore på aerobic ein time no, så rocka med 1.2 kg rockering i 10 min. (blå etter dei siste dagane, så det er litt sårt å rocke lengje). No skal eg hoppe i dusjen før eg og katten skal klaske oss ned i sofaen for å sjå "Greys anatomy". Det blir koslig!

 

Ha ein fin kveld vidare då, tuppeluren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det fint ver her, så fekk vere ute i felt etter lunsj. Rodde ut på eit vatn ilag med ein kollega for å ta vatnprøvar, samt gjekk ein lang tur i myra for å komme til eit anna vatn for å sjå etter ender. Var ganske sliten av å trå i myra i 1 time. Men fekk ete blåbær og molter då...nom nom... :D

 

Har ete ostesmørbrød no, å så tenkte eg å dra ut for å sjå etter meir blåbær. Kan vere kjekt å ha til fremtidige smoothies :)

Kva har dere gjort på idag då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klarforalt

Idag har jeg vært på jobb og storkost meg i finværet:) Nå i kveldinga har jeg gått tur i en times tid med ett par venninner, er koselig å kombinere gåing med prating med venninner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Jeg var så vidt innom her for flere uker siden, men så ble jeg veldig stille. Det skjedde så mye trist like etterpå, og vektklubben virka mindre viktig. Og så ble det sommerferie, og vektklubben kom enda lenger ned på prioriteringslista. Men nå er jeg tilbake til hverdagen! Jeg synes denne tråden er så hyggelig, dere er så flinke til å motivere hverandre! :D Jeg vil gjerne bli med dere på veien ned i vekt, synes det er god hjelp i å prate litt med likesinnede i en slik tråd. :D

 

Synes du rockeringen gir resultater, Isma? Jeg kjøpte meg en før sommeren, og brukte den flittig, men siden jeg ikke har vært så mye hjemme i det siste har den blitt lite brukt... Jeg også var helt blå i begynnelsen! :) I dag har jeg planer om å være med på en Step-time! Det kan bli spennende, siden det er maaange uker siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra med ein ny person, velkommen så mykje til deg Susanne86 (like gammel vi to viss tallet representerer fødselsåret ditt)!! :D

Det er så kjekt å vite at ein er i samme båt og at det er fleire som vil gjere nokomed dei overflødige kiloene.

 

Eg har berre holdt på med rockeringen annakvar dag fram til no, pga. veldig blå midje :) Men når herdingsperioden er over, blir det nok kvar dag. Veit ikkje heilt om det fungerar så bra, men det er no artig å halde på med, så ein kan no leve i trua inntil noko anna er bevist. hihi kor tung er din forresten?

 

Step time er bra trening, blir sliten av det iallefall. Eg skal gjere slik som du seinare i kveld, klarforalt, ang. gå tur mens ein kan jabbe med venninner.

 

Hadde vegedag idag forresten, viste 77.1 kg. Det betyr ein oppgang på 300g, men eg er egentlig ganske letta for trudde det var mykje verre! Har komme inn i ein god flyt dei siste tre dagane, så neste vegedag skal vere mykje betre nå. Har virkeleg tatt meg sjølv i nakkeskinnet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra trening, sitter og spiser vannmelon nå. Det gikk veldig bra på BodyStep i dag, god trening! Var helt våt av svette etterpå! Jeg har pulsklokke, og den viste 570 kcal.

 

Ja, 86 er fødselsåret mitt. Ikke alderen....:) Har egentlig alltid synst at jeg har vært lubben og større enn alle andre. Men nå som jeg begynner å bli voksen, så har jeg funnet ut at slik kan man jo ikke gå å tenke hele livet! Tenk å bruke HELE livet på å disse seg selv, og si at man er for tjukk! Det er det jo mange som gjør, men slik vil ikke jeg være. Og det er bare jeg selv som kan endre meg, ingen kan gjøre det for meg. Derfor har jeg endra livsstil og blitt mer bevisst på mat og trening. Så nå er jeg så mye mer fornøyd med kroppen min! :D

 

En oppgang på 300 gr er jo ikke all verden! Vekta svinger jo littegrann hele tida. Men håper du får se en nedgang neste veiing. Det er jo en ekstra motivasjon å gå sammen med ei venninne slik som du har gjort. 2 kg på 3 uker klarer du! :D

 

Blir det flere turer i fineværet, klarforalt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...