Gå til innhold

Jeg vil holde vekten-aller helst litt ned!!


Anbefalte innlegg

Har gått på hold vekten kurs siden 3.mars---internettkurs

 

Jeg har gått ned ca 19 kg. og startet på 103,1 for 1 år siden.

Nå har jeg holdt meg på dette en periode og faktisk under startvekten på kurset-84,9kg.

 

Jeg har som mål langt fram en gang å komme under 80--men akkurat nå gleder jeg meg over sommer og sol og å være fornøyd sånn som jeg er.

Har en del klær som er kjøpt for sommeren --det meste på salg--og disse skal jeg bruke og de skal passe hele sommeren --derfor satser jeg på å holde meg her jeg er.

 

Matmessig går det bra--hadde en periode i beg.av mnd hvor jeg ikke koblet inn hjernen og jeg gikk opp en halv kilo--men nå er jeg i rute igjen--

egentlig er ikke 0,5 kg. noe å henge seg opp i--men fokusere på det jeg har klart på 1 år.

Skal veie meg på mandag og da skriver jeg inn vekta--

 

Det blir mye utearbeid nå--så da blir det ikke noe særlig trim -men hagearbeid i flere timer er også trim--blir iallfall svett.

 

Har vært på bestemor-tråden 20-30 kilo og fått støtte og motivasjon og nå er jeg her og håper vi er flere i samme båt.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt å registrere vekten hver mandag--og trenger det for å ha kontroll.

Helgen gikk fint--hadde barnebarn på besøk og vi gikk en lang tur.

Herlig å være ute -men det blåste jo kald nordavind--så vi var ikke riktig kledd for turen.

Har nettopp stekt knekkebrød etter GR-oppskrifte og de er så gode at jeg tar meg et i ny og ne--

vekta idag viste ned 0,7kg--til 83,8-

og det er jeg glad for--

skriver ikke matinntaket så det er ganske spennende å se hvordan jeg greier meg--

 

Glemte å skrive at jeg er 57år--og har alltid slitt med vekta--vet at jeg har spist når problemer og vanskeligheter oppstår og det har liksom vært en forsvarsmekanisme.

Er også redd at jeg har ført dette videre til neste generasjon--og at dette er noe jeg har lært av min mor og hennes familie.

 

Håper at jeg har lært nok under dette året og skjønner litt mer av sammenhengen mellom kropp og sinn.

 

Ny uke --her gjelder det videre å bruke hodet--trimme og være glad for det som er resultatet så langt og ikke henge med hodet om jeg spiser noe usunt en dag eller 2. Jeg skal kjøpe en napoleonskake på kafe en gang i ferien--men vet ennå ikke når tid--godt å ha det tilgode og da skal jeg virkelig spise den og være meg bevisst på valget og stunden--GLEEEEDER MEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på besøk hos naboen og hun hadde bakt sjokoladekake.

tok 2 små stykker. det ble ikke middag idag--har hatt en rotete dag --besøk i 3 puljer i tillegg til at jeg var hos naboen--

barnebarna var gira og skulle ha pølse til kvelds og jeg hadde en grillpølse og salat--med godt grovt brød-

Vet faktisk ikke hvordan det har blitt kalorimessig--men nå er det kveld og jeg skal ikke ha noe mer i kveld.

I morgen tidlig er det veiing for hold vekten kurset så håper det ikke svinger så mye--

statet på 84,9 på holdvekten-kurs og jeg vil ikke over der--heller nedover.

 

Har vært så trøtt idag og igår--kanskje det kan komme av at jeg har begynt med allerigi tabletter--og kan det virke inn på vekta i morgen,tro?

 

Har drukket mye vann--og ellers brukbar fornøyd med dagen--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på h-v-kurset og ned til 83,6 --

fornøyd med det.

Var på vevstua idag og vevde 3 timer--ellers forberedt båttur i kveld --som det ikke ble noe av-gubben hadde ikke fikset batteriet og der sto vi da med naboer og skulle på båttur--

det ble kos på altanen istedet -og da fikk jeg meg jammen en sjokoladekake idag også..

Lite trim utenom vevingen--så i morgen er det andre boller--

Reiser på hytta fredag og blir borte i litt over en uke--det trenger jeg nå--kjempesliten av alltid måtte gjøre ditt og datt for andre--nå skal jeg ha ferie--

 

Men først torsdag og litt mer aktiv--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde skrevet forrige uke og på et eller annet vis forsvant alt og da logget jeg av. Jeg hadde gått opp 0,9 kg

 

Nå er det fredag og helg.. sommer og sol og regn og allslags vær, men lyse kvelder så vi må jo kose oss-

det har blitt en del is --men jeg er aktiv og har nok gått ned igjen det meste fra sist veiing.

GOD FERIE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt inn brød i ovnen nå-ser at kjøpebrød lurer meg--holder ikke metthetsfølelsen så lenge og blir mer fysen på mat..

 

Vekta idag : 85,2 liker det dårlig og jeg har kjent i flere uker at jeg går i butikken og leter etter gode bakevarer--spiser mer da og så har jeg slurvet med trimmen-tiltross for aktive dager så mangler jeg styrketrening.

 

Da er det ferietid og jeg blir nok litt fraværende en stund--kommer tilbake for fullt når skolen starter.

 

Ha det fint alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er jeg hjemme igjen og hverdagen kommer heldigvis.

Har klart meg ganske godt --det har vært varmt og godt og det har ikke fristet noe med kake.

Is -derimot det har vært godt det.

har prøvd å holde meg til båtis--ca-150 kalorier -men da jeg kom hjem hadde vi masse kroneis i fryseren-lurte meg selv da isbilen var her--det ble mye is--

første kjøp i år--så nå er det bare pinneiser igjen og de er så kjedelige og små-

 

Vekta funker ikke --må ha nytt batteri-så jeg får ikke skrevet inn vekta før tirsdag--tror jeg har gått opp litt-håper det bare er en halv kilo--da er det lett å komme inn i rytmen igjen.

 

melder meg igjen tirsdag

Grillparty i morgen --men jeg skal være flink--sørge for nok søvn-

og spise masse salat og en svinekotelett. Pannekake med ekstra lettmelk og uten fett- istedet for kremkake og is--

 

 

Det skal bli fint--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gir meg med her....

Har gått ned 15 kilo, startet med at vekta tippet over 100 ved nyttår. Sist torsdag var vekte på 83,8. Herlig å nærme seg 80 blank :-)

Jeg blir straks 36 år, nærmer meg altså 40 litt for fort synes jeg.. men trives i livet mitt, med 1 barn, og samboer.

I perioder strever jeg fælt med kostholdet, er ofte bevisstløs i gjerningsøyeblikket når det gjelder mat. Spesielt søte saker er min store utfordring. Spiser på følelser og rastløshet. Jeg er nok i klassen "Evig Slanker".

Gikk ned første gang i 96/97 36 kilo fra september til mai. På mitt værste veide jeg 119 kilo da jeg skulle inn og føde min datter. (trodde aldri det skulle bli sååå ille!!!! - man lukker øynene litt for lenge...)

Har siden nyttår gått nettkurs, dette er siste kurset (startet 5. august) - vil prøve meg litt på egen hånd, med vektklubben og god støtte og motivasjon her.

 

Vil gjerne under 80, men har kjent på kroppen før at 80 kilo faktisk er ok. Jeg er bred bygget og 174 lang. Og jeg skal jobbe med å holde aktivitetsnivået som nå, i det siste ca 14 trimpoeng pr. uke. Trimmer nesten hver dag. Superviktig med høyt aktivitetsnivå når man er så glad i godt....

 

Har ellers lært meg mange "triks" oppgjennom da... Kan "alt", det er bare i praksis at det er litt vanskelig...

 

Håper denne tråden kan hjelpe litt, og kanskje vi hjelper hverandre :-)

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt du henger deg på--det blir mer inspirerede når vi er flere.

Jeg har veiet meg idag--går nå hold vekten kurs-etter-5 vanlige nettkurs.

 

Jeg hadde som mål å komme under 80--men jeg fant ut at jeg vil heller stabilisere meg på vel 80--og håpe at jeg gjennom året på h.v-kurs greier å komme ned mot 80-

 

Det har vært en del utskeielser i sommer og spesielt synes jeg det er vanskelig når jeg har is i fryseren.

 

2 literen er ikke så fristende--men gikk litt amok hos isbilen i slutten av juni og det er faktisk ikke bunn i meg--kan gjerne spise 3-4 kroneis, uten å blunke--men jeg lurer meg selv, for jeg spiser når ingen andre ser. står gjern i kjelleren eller går på do--er det ikke ille at jeg er så dum????

Jeg er flau over å vise det for min mann-men jeg tror ikke han er flau over å ta et par øl-hm, merkelig..

 

Nå er jeg heldigvis i god rute og har hatt 3-gode dager. Kjenner jeg må ha hjemmebakt brød --det gir meg metthetsfølelse.

 

Jeg er godt voksen--58 år nå og mor til 2 --stemor til 4 og 12 barnebarn i alt.

Det skal bli kjekt å heie på deg. Vi skal klare å få gode , sunne hverdager.

 

Jeg drar på hytta i morgen--tilbake på mandag.

Skriv gjerne ned dine tanker --leser når jeg er tilbake. Ser at jeg må skaffe meg mobilt nettverk- slik at jeg kan være mer tilgjengelig.

Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mia

 

Ser du (som meg) er glad i is. Du vet det sikkert...? at isbilen har lettis...

I beger / ca 65kcal pr stk. Gode er de også :)

Jeg er også glad i diplomis sin lettis i 1L beger, vel 100Kcal pr. 100 gr.

 

Gjett at jeg har spist noen iser i kjellerboden i mitt liv!!! ;)

En av mine store forsetter i mitt nye liv er at jeg ikke skal smugspise! Det er mye skam forbundet med overvekt, overspising osv. Og det er jammen ikke lett å snu!

 

En kommentar fra en god venninne for maaange år siden sitter enda brent fast i meg. Vi spiste middag sammen og hun lurte på hvordan jeg iallverden kunne klare å spise SÅ mye??? Hun lurte vel bare på det, men jeg ble inderlig skamfull...

En del av mitt livsstilsprosjekt er å tørre å stå ved min store svakhet...

hadde det vare vært lett ... :D

 

Jeg har hatt og har fremdeles stor glede av vektklubben- Den hjelper meg å holde fokus. Jeg er ikke lenger så veldig aktiv her inne, men er innom og leser litt eller registrerer mat hvis jeg har behov for litt skjerpings. Takk for at du deler dine tanker og erfaringer!

Lykke til videre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om lettis--den skal jeg kjøpe neste gang.

Har også kjøpt den lettisen til diplom is og den er virkelig snadder--

Det er bare så dumt å være så svak for den at jeg lurer meg selv --og da kjenner du vel også samme trangen til å grave dypt i den på vei til fryseren--

skal kjøpe den i morgen og da skal jeg bestemme meg for å dele en boks i 2--kanskje jeg kan sage den av i passe biter-det blir noe over 200 kalorier i en halv boks--

Ja det er en kamp--men jeg har lært mye og jeg er stolt over at jeg har greid å hold emeg så godt i snart et halvt år--dette er en livslang prosess og det er sånn jeg skal leve resten av livet.

 

Tirsdag i morgen og ny dag og den skal bli god--fisk til middag og da skal jeg skaffe meg minst et trimpoeng--

Ha det bra--snart tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjøre det godt å leve--bevege meg mer--

i morgen blir det kjøp av pulsklokke --og vekta skal jeg skrive inn på onsdag

 

Jeg har trimmet litt de siste dagene-og har kjent svetten piple idag-herlig.

Har vært på puls idag og i morgen en lang tur--

 

Ja nå løsner det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her, men stod stille forrige uke. Bra kontroll (dvs. lite ukontrollert), men det blir litt utskeielser.

Kontrollen går på at jeg ikke spiser i skjul (dvs. fråtser) og at det som er av utskeielser er "åpenlyst"....

Mange som kjenner seg igjen her ser jeg.

I går kom samboeren min hjem med ei stor marsipankake... Han fikk skjenn... Han mente det godt, han drar på nordsjøen i morgen, og våre døtre skal til sine andre foreldre fra i dag. Men vi kosa oss med kake på søndag, jeg trodde det var "nok".... Men jeg stod ELEGANT over kaka, og ba de kose seg mens jeg gikk meg tur :-) Det kaller jeg KARAKTER!!!

Jeg kan ikke kose meg HVER gang andre ber meg om det, jeg må sette grensene selv, og ha kontrollen SELV. :-)

 

Til helga skal jeg gå BESSEGGEN - er superspent! og gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med MIA? og Jess , kan ikke du også fortelle litt om deg selv? Vi er i samme båt ihvertfall - matproblemer har fulgt meg hele livet - og jeg tror aldri at jeg kommer til å bli "frisk"!

 

Holder på å pakke sekken her, klar for fjelltur i mårra :-)

 

Blir med ei flaske hvitvin og noen nutribarer, nøtteblanding og Bixit. Må ha litt påfyll på turen og det kan blåse bra på toppan! :-) Gleder meg da :-)

 

Hadde veiing i dag, 83,2, dvs. 0,4 ned. Fornøyd med at det går ned, men uka har vært litt rotete og ukontrollert innimellom. Håper helga går greit, og så er det stram linje etter helga igjen. Vil ned til 80!!!

 

God helg!

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja optimistisk er jeg når jeg går på vekta-

men jeg lurer meg selv-fy flate!

Har ikke gått ned noe --vekta er den samme som sist 86,2

Jeg har vært på PULS -har gått tur og igår gikk jeg i 1 og en halv time-

men problemet er at når jeg blir så sliten--så funker ikke hjernen

Jeg som har greid å gå ned nesten 20 kg--er nå på minus 16,9

Har ikke kontroll over dagen og tiden-mye som skal gjøres hver dag-og jeg må ta tak ihverdagen og gjøre noe kjekt. Har gått tur idag også--men hva hjelper det når jeg har puttet inn bolle og skolebrød etterpå-

 

Derfor kjære venner--må jeg ta meg sammen og sette meg på trimsykkelen og sykle i 20 min-og så må jeg drikke mer vann--

 

Det blir rapport på mandag morgen--

Ha ei fin helg--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra her' date=' men stod stille forrige uke. Bra kontroll (dvs. lite ukontrollert), men det blir litt utskeielser.

Kontrollen går på at jeg ikke spiser i skjul (dvs. fråtser) og at det som er av utskeielser er "åpenlyst"....

Mange som kjenner seg igjen her ser jeg.

I går kom samboeren min hjem med ei stor marsipankake... Han fikk skjenn... Han mente det godt, han drar på nordsjøen i morgen, og våre døtre skal til sine andre foreldre fra i dag. Men vi kosa oss med kake på søndag, jeg trodde det var "nok".... Men jeg stod ELEGANT over kaka, og ba de kose seg mens jeg gikk meg tur :-) Det kaller jeg KARAKTER!!!

Jeg kan ikke kose meg HVER gang andre ber meg om det, jeg må sette grensene selv, og ha kontrollen SELV. :-)

 

Til helga skal jeg gå BESSEGGEN - er superspent! og gleder meg!![/quote']

 

Tøffe deg--hurra sier jeg

Du er flink-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 25 min. trimsykkel -- gjett om jeg er fornøyd

og svett og glad og nå drikker masse vann.kjenner at dette har jeg savnet--å kjenne at kroppen jobber. Skal være obs på trimmen--skal registrere hver dag--men ikke alltid jeg er inne på nettet. Oppdaterer etter hvert.

Nå venter en velfortjent dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Mia :-) Du må stå på! Vi snakker om "onde sirkler", men trim fører ofte til "gode sirkler". Kjenner ofte et stort velbehag etter trim, og får ikke lyst på usunne saker. Men jeg har koblet ut hjernen som du skrev jeg også, og gjort det helt motsatte!

 

Tror ikke det er lurt å overdrive trimmen - sånn at du blir så sliten at du "kobler ut". Men heller ta trimmen sånn passe, og heller øke på litt etterhvert. Har vært utrolig sprek siden slutten av juni. Da jeg startet ferien startet jeg med trim hver morgen, og så ble det ofte en tur på kvelden også. Men før det var det litt sporadisk trimming. Var veldig flink hvis jeg klarte 7 trimpoeng på en uke. Men lå rundt der et sted.

 

Håper du har hatt ei fin helg da!!

 

Besseggen viste seg i et fantastisk vær - men jeg skal si deg jeg var sliiiiiten da turen var ferdig! Herlig å ha det gjort! Turen var også sosial og trivelig, med 3 damer som turfølge. Ble litt "rotete" matmessig, men prøvde å ha kontrollen... Påfyll av fornuftig slag og mye vann.

 

Men..... jeg vet - det skal så lite til.. plutselig er jeg helt i kjelleren og tyr til alt for mange kalorier på en gang. Det går opp og det går ned..... Har hatt en fin dag i dag da. Blir lei av å tenke slanking hele tiden, og kjenner fortsatt seieren over en fin og kontrollert dag :-)

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mye til for å velte meg av pinnen... Bakte en del ifbm. med selskap jeg skulle ha.... Tåler rett og slett ikke å holde på med sånt, og ha kaker og sånn i hus.... Alt blir bare tull... Ikke har jeg fått trimmet nok til å "veie opp for" inntaket heller....

Søren også, ønsker å ha en superinnsats her, 3 kilo så er jeg under 80 kilo, og så greier jeg å rote uka til så skikkelig... Regner med jeg har gått opp.... Tåler jo ingenting heller!

 

Motivasjon - kom til meg!

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er jeg hjemme etter tur på Mallorca.

Det var herlig og nå har jeg veiet meg og funnet ut at det var omtrent som for et par uker siden. Matmessig gikk det fint --men det ble jo litt unormalt kosthold.

Prøvde å tenke fornuftig og selv om jeg spiste is og pizza som var ganske fet--har det gått fint.

 

Så er jeg tilbake i hverdagen og det var faktisk en inspirasjon at vekta var fin.

idag har jeg levd nøyaktig etter boka og skal ha litt rokking når jeg er ferdig.

Har brukt vekta og veiet maten og ender på 1524 kalorier idag. Skal ha 17-1800 for å holde vekta--men jeg har jo gått opp 1 kg siden 3. mars så nå vil jeg ha det vekk.

Noen flere som skal ha 1600 kalorier--kanskje vi kan utveksle matoppskrifter--noe dere har prøvd eller varianter av vanlige middagsmat.

 

Ha en fin kveld--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke mye til for å velte meg av pinnen... Bakte en del ifbm. med selskap jeg skulle ha.... Tåler rett og slett ikke å holde på med sånt' date=' og ha kaker og sånn i hus.... Alt blir bare tull... Ikke har jeg fått trimmet nok til å "veie opp for" inntaket heller....

Søren også, ønsker å ha en superinnsats her, 3 kilo så er jeg under 80 kilo, og så greier jeg å rote uka til så skikkelig... Regner med jeg har gått opp.... Tåler jo ingenting heller!

 

Motivasjon - kom til meg!

 

J.[/quote']

vet du--jeg tenkte akkurat idag at jeg har ikke bakt noen gode kaker eller annet godt på mange måneder--har bare surmelkskake i fryseren og det frister ikke så mye- men kom igjen hvis jeg har is-oi-oi-oi

Nå må jeg skjerpe meg og tenke at lørdag skal være min kosedag og det gleder jeg meg til.

Riktignok skal jeg i 60 årsdag i morgen ,fredag så da får jeg bytte dag denne uka.

 

Jeg har begynt idag --og har klart en hel dag .

Hurra.

Kom igjen --dette skal vi kjempe for --sammen skal vi komme under 80--det er mitt mål også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke her i huset og jeg har faktisk fått halsevondt.

Greit nok det --det lindret med is og når det ellers var vondt å få ned noe --så har jeg greid omtrent 1500--1600 kalorier..

Fikk ikke trimmet søndag --men ellers er jeg fornøyd.

Har hatt en rolig helg --lest litt og ellers sovet--var sjakk-matt

men idag er det bedre.

 

Sol og flott vær idag--men skal holde meg i ro så kanskje jeg kan slippe å få så mye hoste. Det er så slitsomt.

 

Har en rolig uke foran meg --etter timeplanen-men plutselig er det full galopp likevel. Koser meg med å lage hjemmelaget fiskegrateng idag-vet ikke kalorier --men spiser bare en liten potet og mye gulerøtter og når sausen er laget på ekstra lettmelk-kan det sikkert være brukbart..

 

Ha en fin dag--veiing senere i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter over en uke med sykdom er jeg nå nesten helt fin..Har hoste men det går greit.

I dag har jeg hatt en fin tur med naboene --biltur med handling.

Middag ble lapskaus på kafe -så det er litt vanskelig å beregne kalorier.

I kveld skal jeg sykle på trimsykkelen og det skal bli godt å få svette litt.

Ellers er det som sist -på vekta og det er jeg egentlig glad for.

Det har vært ustabile måltid og mat som jeg ikke har hatt kontroll over.

Jeg må handle i morgen--frukt har det vært dårlig med og melk likeså.

Så da starter jeg sunt og fornuftig i morgen igjen--

Håper vi alle får en fin uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. dag på rad--jeg har vært flink og nå skal jeg ha meg en tur i kjelleren og rydde litt. Senere blir det trimsykkel og rokkering idag.. Og så skal jeg finne fram pilatesballen --den er god å sitte på og bevege seg ialle retninger mens jeg ser tv.

Grønnsaksuppe til middag idag med masse grønnsaker -hadde igjen 75 gr. ferdigstekt karbonade med tacokrydder og dette hadde jeg oppå suppa mi.

 

Knallgodt!!!

 

i tillegg en brødskive og da har jeg faktisk en del kalorier igjen til kveldsmat--og jeg ser at idag kan jeg greie meg med bare 1300-1400 kalorier..

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...