Gå til innhold

Fra 73-60, trenger motivasjonsvenn!;)


Gjest noelleraldri

Anbefalte innlegg

Gjest noelleraldri

Heisann!;) Er en jente på 19 år som i sitt livsløp alltid har hatt noen kilo ekstra og alltid har prøvd å få dem bort, uten hell.. Men nå skal dem bort, for godt! Trenger en motivasjonsvenn, eller flere, å komme med tips, motivere og å dele kampen mot målet med. Håper noen vil vere med!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Hei jenter! Eg kunne og godt tenka meg å henga meg på her, vanskelig å holda motivasjonen oppe over tid aleina :)

Er 22 år, har mål om ca 55kg, er ca 65kg nå. Temmeli kvalmen her eg sitte på ein søndagskveld, "søndag før mandags-alvor" = stapp i så masse sjokolade som muuuuli :D off...

er dokke og i gang fra nå av eller? håper på ein aktiv og motiverande tråd:) god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noelleraldri

Så gøy at dere vil vere med! Jeg er i gang, startet "offesielt" forrige uke, trodde vekta var på 73, men sommerferien har tatt mer på, så startvekten er på 75. Har uansett kommet godt i gang og det føles veldig bra! Var på håndballtrening kl 7 i dag tidlig, fantastisk å trene på morningen, og så skal jeg på spinning i kveld. Nå koser jeg meg med smoothie til frokost;)

 

Hvilke planer har dere i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at alle ligger "likt" nesten.

Jeg ligger ca på 73 og vil ned til 60 ca. Er 22 år og 168 cm høy :)

Jeg har nå kommet inn i faste treningsrutiner men sliter litt med å lage sunne middager, er så forferdelig kjedelig.

Blir som regel noen fiskepinner og en rå gullerot.. hehe..

 

Hvor mange ganger i uken trener dere?

 

Foreløpig går jeg på faste timer mandag og onsdag for å ikke begynne så brått, men jeg må nå øke etter ca 2 mnd fast 2 ganger u uken.

 

Føler ikke jeg går ned så mye, men føler at jeg får en del musklerm de veier vel litt de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg er 170 høy, så da er vi nesten "identisk" i kroppsform, Amst. Morro:-)

 

Jeg har ingen faste treningsdager i uken, desverre. Medlemskapet mitt på SATS avslutter jeg nå i oktober, så fra da er jeg on my own.

Jeg går ofte opp til Fløyen ("fjelltopp" i Bergen, for de som ikke vet det. Veldig bratt, tar ca 30 min opp og 20 min ned) i tillegg at jeg trener Jillian 30 day shred- VELDIG bra treningsvideo. Kan lastes ned på nett! Denne trener jeg hver dag (... eller... jeg skal i teorien trene den hver dag.. heh..)

 

Ellers er jeg ganske flink med maten. Ligger på rundt 1300-1500 kalorier om dagen, og det funker for meg. Tror det er veldig viktig å tørre og spise seg mett, og ikke gå sulten hele dagen, da spiser man for lite.

 

Typiske middager jeg bruker å lage er:

Kylling + wokgrønnsaker

Hjemmelaget pastasaus + fullkornspasta + salat

Fiskekaker m max 100 g potet + salat

Kyllingfilet m max 100 g kokt ris + salat

Kyllingsalat

 

Alle disse middagene ligger på rundt 400-550 kalorier, og da forsyner jeg meg rikelig;-)

 

Itillegg spiser jeg nesten alltid "dessert" - sliter litt med søtsug etter middag. Da lager jeg fruktsalat med Tine youghurt ja med vaniljesmak som "topping". Supergodt og max 200 kalorier. Topp også med kanel, det får i gang forbrenningen:D

 

Det var alt jeg hadde på hjertet i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noelleraldri

Kjempe gøy at flere vil vere med, og at veldig mange av oss har likt utgangspunkt;)

 

Jeg har alltid hatt en sunn livstil, med mye trening, ca 5 ganger i uken. Desverre tok det siste året på vgs, med alt for mye lekselesing og russetid på, og det fortsatte ut sommeren og vips var kiloene der. Heldigvis har jeg lett for å komme i gang med treningen igjen i og med at det var en god vane fra før av. En vanlig uke for meg nå er håndballtrening 3 ganger i uken, spinning 2 ganger etterfulgt av styrketrening og så har jeg kamper i helgene. Det jeg først og fremst sliter med nå er kostholdet.. Det er veldig lett å tilate seg selv å skeie ut i helgene med både alkohol og godsaker når man trener så mye i ukene, og derfor blir det heller ingen resultater. Nå vil jeg vere sunn hele uka, kjempe fint med mattips osv. Kaloriinntaket varierer fra 1200-1800 alt ettersom hvor mye jeg trener den dagen.

 

Det var litt om mine vaner;) Hva liker dere å trene?

 

Ha en fortsatt fin dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel sisteåret på videregående og russetiden som startet det hele hos meg og. Har ikke ristet det av meg enda, 2 år etter :)

 

Jeg er ikke så flink på treningen altså.. Har vært aktiv tennisspiller i 8 år (sluttet riktignok for 4 år siden..) og da trente jeg 6 ganger i uken og var superfit. Så jeg har det vel inni meg en plass.

 

Ellers liker jeg best å trene dans og aerobic :)

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med mattips aafj :)

 

noelleraldri:

Jeg liker best å trene på timer da jeg sliter med å presse meg selv.

Jeg pleier å trene mandager stram opp, styrke med høy puls samtidig, beinhard time. Onsdag 75 minutter step, gansk e tøff time det også, så rir jeg 1-2 ganger i uken. I dag skal jeg på styrke time med stang.(den er desverre ikke fast hver fredag, det hadde jo vært perfekt)

 

Det er så vanskelig å bli motivert når vekten sneeegler seg nedover, og til tider ikke rikker seg. Men når jeg regner med at det går sakte når jeg ikke gjør noe drastisk med spisingen og ikke trener helt syykt mye..

 

Av tidligere erfaring føler jeg egentlig at jeg tar fortest av meg når jeg spiser lite og ofte og sundt og jogger en del ganger i uka.. men jeg er såå lei av å jogge, eller det er vel egentlig det at jeg er så dårlig på å presse med selv.. Har jo liksom ikke helt super bra konisjon..

 

Men det er ingen tvil om hvor kiloene kommer fra. Jeg innrømmer det nesten ikke for meg selv en gang, men å gjøre det er vel første steg i riktig retning.

JEg er såå svak om jeg går på butikken sulten. en lited godte ting her, en liten en der.. det er ikke bra..

 

er det bare meg som sliter med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så stili at så mange e i ganske lik situasjon.

 

eg e ganske liten då, bare 160cm, så nå lure eg litt på om eg kanskje bør ha som mål å komma enda lavere enn eg hadde tenkt :) ulogisk at eg ska vega like masse som dokke på 170 cm.

men off, nå tippe eg at vektå bare fyyyke til værs, for har meldt meg på kurs som starte på tirsdag, så nå e jo siste helg før det strenge livet starte. Off, e farlige tankegang det der altså...

 

men skal bli bra med ett kurs, få litt tips om mat, og ikkje minst motivasjon!!!! Eg har ein tendens te å tenka at "æsj, eg gidde jo kje ett heilt liv med kaloritelling", men det e jo nettopp den eg må endra på, for ÆSJ, eg gidde ikkje ett liv som OVERVEKTIG!!!! :)

 

Eg har vært nede på målet mitt (57kg) så seint som tilig i sommer, men så har det bare tatt heilt av (i negativ betydning:p) etter det, så nå må eg jo ta kampen om igjen. Tragisk... Andre som har erfaring med jojo-effekten?

 

Dokk e flinke alle sammen syns eg, med mat og trening. Kjempe middags-opplegg aafj. Og ps. tips: pleie ofte laga kyllingfilet i f.eks indisk gryte, men lage det med melk heller enn fløte. Gigantisk kaloriforskjell, men likevel kjempegod smak :)

 

Lykke til med helgens utfordringer alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært helt fantastisk vær i Bergen i helgen, så jeg og kjæresten kastet og rundt og gikk på en fjelltur som varte i 4 timer. Det var SÅ deilig :-) Nå skal vi lage fårikål (og boller.. ). Har vært såppas aktiv i helgen, og var ikke ute i går, så skal unne meg 2 boller etter middagen. Gleder meg :-)

 

Håper det går bra med dere andre også:-) Overlevd helgen?;-)

 

Mandag i morgen, grøss...

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Det er som vanelig helgen som ødelegger for meg, jeg unner meg litt ekstra i helgene og det gjør utslag på vekten :)

Neste helg blir det jentetur til oslo så da blir det heller ikke så mye bedre, men skal trene ganske hardt denne uken, så får håpe det går :)

 

frosken 87: Så flink du var i sommer da, hva gjorde du som funket?

Ang vekt, tror ikke du trenger og tenke at du må ned mere enn oss siden vi er høyere. 10 cm er ikke såå mye :)

60 for meg er kun en ca vekt, om jeg fortsatt veier nesten 70, men klarer å bli fin og stram gjør ikke det meg noe, så lenge jeg liker det jeg ser (noe jeg IKKE gjør nå) muskler veier mere enn fett vet dere :) er ikke så opphengt i kiloene, men følelsen om dere skjønner

 

Jeg skal begynne og jogge/løpe mere denne uken da jeg har lest at det er det som trengs for å gå ned i vekt.

 

1/3 styrke og 2/3 kondisjon = vektreduksjon

 

Skal på styrke time i dag, tenkte å prøve å jogge ca 30 min på 9km/t før timen, satser på at jeg orker det, jeg er så immari dårlig til å presse meg selv, må bare tenke: nå blir jeg tynn, nå blir jeg tynn, nå blir jeg tynn.. haha..

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amst: Kjenner til den "Nå blir jeg tynn, nå blir jeg tynn, nå blir jeg tynn!!" Haha.. Tror alle som er medlem i en eller annen form for treningssenter har vært innom den tanken. Det er vel derfor mange av oss melder oss inn også :-)

 

Ellers har jeg spist is både i går og i dag... Ouch! Det var ikke heelt med i planen, men har klart å holde meg på 1500 kcal likevel. Forbrente endel i går, så satser på at det ikke går helt skeis av den grunn.

 

Tenkte forresten på om dere var keen på å ha en fast veiedag i uka? I den andre tråden jeg er med i ("Nå er det nok!" av XtraLarge på Ned 10-20 kilo) har vi veiedag på fredager. Syns det er helt perfekt. Forige helg er borte, og en uke med trening er med. Dessuten får man motivsjon til å holde seg gjennom helgen, når man (forhåpentligvis) ser nedgang på vekten hver fredag.

 

Tenkte jeg skulle lufte tanken, så hvis noen er interessert så si i fra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noelleraldri

Jeg er ikke borte, har bare hatt problemer med internett.. typisk.. Så flinke medlemmer det er i gruppa her, ser dere står på:)

 

Kjenner meg igjen i veldig mye av det dere skriver. Det er så vanskelig med alle fristelsene.. Jeg tror absolutt at det er viktig å belønne seg selv i blant, men det kan ikke bli for mye. Jentekvelder med film og smågodt er typiske "feller". Men det er ikke noe som er bedre en følelsen etter at man har klart å beherske seg. Når du for eksempel går fra vennina di uten å ha rørt en eneste sjokoladebit fortjener man et klapp på skuldra;) Hadde det bare vert like lett hver gang..

 

Jeg hadde veiedag på fredag og da viste vekta 74,5. Så jeg har altså gått fra 75,5 til 74,5, en kilo er bra;) Jeg havna på 21,1 trimpoeng, så det var en veldig god uke.

Synes veiedag på fredag er helt perfekt, hadde vert morro om vi slo oss sammen på det. Som sagt for man rista seg av seg litt etter helga, og om man i tillegg lykkes blir man ekstra motivert til å holde seg i sjakk når fredagskvelden og lørdagen kommer.

 

Ha en fin kveld videre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si at jeg spiste sundt i hele går! Deilig følelse.

Jeg hadde noen never med rosiner på kvelden etter 1t og 20min med trening.

I følge mattabellen er det Nei-mat, men jeg føler ikke det er det værste.

Ble laks og grønnsaker i ovnen til middag, ikke poteter eller saus. :)

Så var det beinhard styrke/stram opp time. Jeg jogget 10 min før timen og 10 min etter timen.

10 min med jogging på 9km/t da forbrenner man ca 100 kcal. Det er ikke galt :)

 

aafj: Jeg er veldig klar for veie dag, selv om jeg ikke føler jeg går nedover. hehe.

Men da veier vi oss fredag morgen da eller?

 

Om jeg har gått ned til fredag kommer jeg garantert til å være litt flinkere på jenteturen til oslo! Krysser fingrene.

 

Lurer på treningssenteret og jogge i dag, kanskje jeg gjør det om jeg får lastet ned noen sanger på ipoden, ekstra kjedelig uten!

 

Tror dere det kan være at jeg burde slutte å spise havregryn til frokost og heller bare ha ett knekkebrød? Ser det er en del kalorier i havregryn og melk med litt rosiner på. Har dere noen erfaring på dette?

 

 

Så flinke dere er som har gått ned en del, stå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noelleraldri: GRATTIS med nedgang! Det er jo knallbra!

 

Disse jentekveldene ja... Men det verste for meg er egentlig "kjærestekvelder". Og nå som kjæresten min bor hos meg, blir det ekstra vanskelig. Han trener veldig mye, og kan spise hva han vil. And so he does...

Er så vanskelig når han står der og lager alt fra vafler og milkshake til pizza og lasagne. Har fortalt at jeg ikke kan spise sånn dritmat på hverdagene, men som han sier så må jo han få spise hva han vil.. Noen som har tips??

 

Amst: Jeg veier meg på fredags morgen ja. Tror ikke det er lurt å veie seg hver dag, derfor er det greit med én dag i uka. Jeg tar fram vekten etter første dobesøk og før frokost ;-)

 

Ellers ville jeg ikke sluttet å spise havregryn til frokost til fordel for ett knekkebrød, blir du ikke sulten med en gang?:)

Har du prøvd havregrøt? Ta 50 g havregryn og bland med ca dobbel mengde vann. Sett i mikro, eller kok opp i kjele. Ferdig på max 5 minutter, og kjempegodt. Topp med litt kanel, eller syltetøy om vil det. En posjon på 250 g ferdig havregrøt inneholder 180 kcal, som faktisk er mindre enn det som er annbefalt til frokost (220 kcal). Da kan du i tillegg spise ett eple, en banan eller whatever av frukt du måtte ønske:-)

 

Jeg spiser vanligvis 2 knekkebrød til frokost + 2 dl melk. Banan til mellommåltid. Havregrøt til lunch (noen ganger med rosiner). Skyr youghurt til mellommåltid. middag. og noen ganger litt havrefras+ melk til kvelds:-)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser den, men sulten blir man vandt til vet jeg:)

 

Jeg måler opp 40 g havgregryn hver dag, har en neve med rosiner, som fort blir 30 g ser jeg, og ca 200-250 g melk,

så det er kanskje bedre om jeg blander med vann som du sier

 

hvilket knekkebrød er sunnest, vet dere? Er så mye som blir nei mat her. :/

 

Blir ikke trening i dag, men ridning av to hester pluss møkking, får ta det som dagens trim

 

Jeg burde kanskje måle meg rundt forbi på kroppen og se om det blir resultater der, i stede for å være så opphengt i vekten, for muskler veier jo en del:.

Pleier dere og måle dere?

 

Aafj:

Min kjæreste er også sånn, spiser masse dritt, i går når jeg kom svett fra trening satt han og gomlet i seg chips, heldig vis likte jeg ikke den typen, ellers hadde jeg nok gått i fellen.

Er så vanskelig når de ikke støtter i matveien, for det er jo egentlig det som er det viktigste..

Han har ”heldigvis” begynt å legge litt på seg, ikke stygt ment, men pga det har han sagt seg villig til å bli sunnere i hverdagen og kuttet ned cola og usunne middager, så det hjelper at han ikke vil ha natchos og grandis hver dag. tror det er over 1000kcal i en grandis, ikke bra.. hehe Du kan jo si at han skader kroppen innvendig av å spise usundt. :) Det er jo sandt. Hud hår og muskler har jo også godt av å være sunn.

 

Stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bare vanlige havre knekkebrød jeg, de som koster 21 kr for 2 pk på Rema ;-) 2 stk er 126 kcal ellerno.

 

Jeg skal ned til byen nå, tenkte faktisk å kjøpe meg et målebånd. For meg er det ikke vekten som er det verste. Dør ikke om jeg ikke veier 60 kilo, så lenge jeg føler meg bra:-)

 

Skal prøve å oppmuntre min bedre halvdel til å spise sunt med meg, men tror ikke det blir så lett. Her snakket vi om gutten som mener både ris og pasta er sunt i store mengder:p Men men. Han skjønner meg hvertfall, mer kan jeg vel ikke forvente.

 

Nå skal vi til et vennepar å spise kvelds. Krysser fingrene for at det ikke kommer sjokolade på bordet etter maten. Er så flaut å si nei når folk spør om du ikke skal ha.. AAAh. Hvorfor er ikke jeg en av de som bare er tynn av natur??*arg.. *

 

Jaja. Nok for i dag. Vi snakkes jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellenpellen

Hei :)

 

Jeg vil gjerne være med her, hvis jeg får lov :)

 

Jeg er 24 år og har siden jeg var 16 hatt jojoperioder hvor jeg har veid et sted rundt 63 kg, og opp til nå med ca 75 (har ikke turt å gå på vekta på en stund, men jeg tror nok det er noe sånt ;P). Er forøvrig ca 177 cm høy. Som veldig flere av dere andre sier, så driter jeg -egentlig- litt i hva det står på vekta - målet mitt er stort sett å stramme opp kroppen og få bort fett - jeg kan gjerne veie 75 kg så lenge jeg er mer "fit" enn det jeg føler meg nå ;o)

Nå har jeg bestemt meg for å slutte med dette tøyset mitt, og har tatt opp treninga på fast basis.

 

Jeg har tenkt til å veie meg i morgen for å vite hvor jeg ligger an, og etter det slenger jeg meg med på veiedag fredag morgen!

 

 

Idag har jeg tatt en god og lang gåtur med hunden, og hadde en tur på treningssenteret idag tidlig, så er godt fornøyd med treninga for å idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du med ellenpellen:)

 

Jeg veide meg i morges og ned en halv kilo, sikkert siden det ble havregryn til middag i går pga altfor hektisk dag ;)

Håper den fortsatt er borte på den orfisielle veiedagen fredag

Deilig med litt nedgang på den ellers stillestående vekten

 

Knekkebrød, Havre, Wasa: 2 stk a 16 gram - 115 kcal, jeg kan jo faktisk ha TO knekkebrød til frokost og alikavel er det mindre enn havregryn! hmm.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kjenne meg så lett igjen i "typen kan spisa ka han vil"problemet. Det e så urettferdig!!! Har av og te rekna litt i smug på hans kalorier, og det e jo heilt vannvitti. Skulle og ønska eg va ei av dei der naturlig tynne som kan spisa ka de vil. Men, får bruka det faktum av ingen har godt av usunn kost som motivasjon.

 

fram til sommarferien så va eg bare veldi nøye på å skriva ner alt eg åt, og passa på at det ikkje var over 1500kcal. I tillegg erfarte eg at det faktisk går heilt fint med dein smell eller to, så lenge ein hente seg inn igjen etterpå. Men så blei ferien ein einaste lange smell, som det sko visa seg å ver fryktelig vanskeligt å henta seg inn igjen etter.

 

amst: selvfølgeli må du velga heilt sjøl kor møje du vil spisa til frokost (vett ikkje om du er ein typisk frokost-person?), men på kurs bler me anbefalt ca 220kcal te frokost. Så du kan faktsik ha heile tre knekkebrød:) det avgjerande ligge i pålegget har eg funne ut. Brunost, som eg eeeelske, e sjølsagt veldig kaloririkt, så har møje å sei ka ein velge å ha på det knekkebrødet...

 

Håpe alle har ei god veke!

 

ps. litt skryt til slutt; har jobba med kursboka netopp, og ein øvelse var å skrve ned "tanker som ikkje fungerer ved vektnedgang" pg erstatta dei med alternative tanker. Her er mine:

 

1) sjokolade gjer meg glad. Alternativt: Trening gjer meg kjempelgad:)

2) eg må jo og kunna eta av smågodt-skåla uten å tenka, alle andre gjer det jo. Alternativt: Ingen har godt av eit ukritisk forhold til næringsinntak.

 

Ska prøva å komma på fleire, har dokke nåken forslag? ;)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Jeg overlevde heldigvis veiedagen i dag! Puuh.. Ned 300 gram, og det er jeg veldig fornøyd med mtp at jeg og kjæresten feiret årsdag i går. Der gikk det rikelig med champagne, rødvin og 3 retters middag. Men allikavel viste vekten 70,4 i dag. Lettelse:-)

 

Idag skal jeg til byen å få nye Nike+ joggesko av mamma som er på besøk. Jippi:-)

 

Hvordan gikk det med dere? Spent:-):-)

 

Håper dere får en superaktiv helg!!

 

-------------------------------

Startvekt: 73,9 kg

Nå: 70,4 kg

Totalt tap: - 3,5 kg

 

17.09.10 : - 2,7 kg

24.09.10 : - 0,5 kg

01.10.10: - 0,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...