Gå til innhold

Fra 73-60, trenger motivasjonsvenn!;)


Gjest noelleraldri

Anbefalte innlegg

Gjest Kariklarinett

Hei!

Kan eg og slenga meg på?

Eg er 22, student, 73 kg, men vil som dykk andre ned til 60. Eg er 157 cm.

Eg er ikkje god på å trena, eller maten, men prøver å bli betre.

 

Delmålet mitt er å komma under 70 kg før jul. Så får me sjå korleis det går i eksamenskøyret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Var i Danmark i helgen, følte ikke jeg spiste supersundt, men kanskje litt lite? Som vanlig.. ;)

Veide meg når jeg kom hjem husker ikke om det var lørdag kveld eller søndag morgen, jeg hadde vertfall gått ned litt? Skjønner ikke det. Veide 70,6, og på fredagen veide jeg 70,9.

Så da går det altså ann å ikke alltid spise super sundt

 

Jeg var på Zumba i går. Men jeg kjenner at jeg får mere ut av den beintøffe styrkeimen jeg pleier å gå på på mandager, fikk skikkelig dårlig samvittighet i går siden jeg bare danset zumba 1 time..

 

Sitter her og gnafser på en pære, det er kl 10 måltidet mitt..

Jeg sliter med dårlig matlyst for tiden. Var ikke sulten nå, selv om jeg ikke har spist siden klokken 7.. Er vel mest at ingen ting frister..

I går lagde jeg meg fiskepinner og råe gulrøtter til middag, ikke veldig sundt, men tror det er sånn helt mitt på treet?? 8 fiskepinner er ca 400 kcal. :(

Det er vertfall veldig godt. Jeg tror jeg har overspist kylling, for har aldri lyst på det lenger..

 

Dere er alle superflinke, og slapp av aafj! Det er sikkert ingen skade skjedd, du er jo såå flink i ukene :D

 

Velkommen med i gjengen Rolpejenny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det så langt i uken jenter?

 

Her er eksamensnervene snikende på vei, og det blir lange 12 timers dager på skolen. Føler jeg klarer å spise ordentlig og til riktig tid likevel, men noe trening blir det ikke. Må rett og slett prioritere skolen i måned fremover nå. Treningen tar vi til jul ;-)

 

Merker at jeg lurer litt på hvordan julen skal gå smertefritt forbi. Skal jeg kose meg litt mindre og passe litt på vekten, ELLER skal jeg kose meg gløgg ihjel, og ta konsekvensene av det etter nyttår? Hva tenker dere?

Jeg tror for min del av jeg kommer til å kose meg, men ikke overstadig. Man trenger jo faktisk ikke å spise seg mett på godis HVER kveld i julen? Eller?

 

Håper der uansett går bra meg dere!

 

Love fra lesesalen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aafj:

Var bare nede på en skole jeg skal gå på og så på leilighet,

rett utenfor vejle og odense.

Jeg flytter ned for 6 mnd i januar. Gru-gleder meg! :)

Åj, så koselig, det syntes jeg du skal :)

Jeg har aldri vært i Køben, satser på at jeg kankskje kan gå dit en tur siden det bare en 2 timer i bil fra der jeg skal bo :)

 

Jeg gikk en tur på trening i går også, bare jogget litt, skal liksom prøve å like det.

Huff, men jeg hadde faktisk bedre kondisjon enn jeg hadde trodd, jeg jogget på 10/km t, (kan vel ikke kalle det jogging, men løping) i 15 minutter uten stopp, jeg stoppet bare for jeg syntes det var kjedelig, det stod ikke på kondisjonen til en forandring så gikk jeg på 6,4 kmt i 15 minutter.

Så tok jeg litt mage og gikk hjem :) Har egentlig treningsfri på tirsdager, men jeg føler meg så immari slapp. så bare en halvtime med dvetting hjelper veldig på den følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med treningen amst :)

 

Aaah merker eksamen kommer til å gå utover trenelysten ja.. Men det er så ille og bare sitte på røven hele dagen på lesesalen også :/ I dag skulle jeg egentlig trene litt etter dagens økt med bøkene, men gikk bare rett forbi treningssenteret, hadde ikke sjans. Er så utrolig sliten, helt potetsekk.

 

Det jeg egentlig vet innerst inne er at hvis jeg bare får smettet inn litt hyppigere trening i programmet så har man jo ikke like lett for å få disse anfallene av energimangel.

 

aafj: Kjempeidé :) Synes det er så utrolig flott når folk gir opplevelser i gave!

 

Julen er en utfordring ja. Tenker at man skal prøve å bare holde vekten på stedet hvil i julen, og være fornøyd så lenge man ikke går opp. Man kan kose seg litt hver eneste dag med ting som er godt hvis man modererer seg litt. Det blir kjipt først når man begynner å kjøre medister til morgen, middag og kvelds og har kakefatet fremme hele tiden.

 

Mamma vet at jeg holder på med et prosjekt for å spise mer balansert, så jeg har tenkt å spørre henne om vi rett og slett kan ha litt sunne ting i hus og ha sjokoladen inne i skapene i stedet for at det står fremme på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan, haust jeg skal ha julaften hos meg i år for første gang i nytt hus:)

Da kan jeg jo bestemme litt selv hva jeg handler inn.

Jeg skal kose meg i julen, men jeg skal også gå på trening, da kan man spise akkurat hva man vil uten at det skjer alt for store forandringer :)

 

I går var jeg på step 75 minutt. Jeg elsker step, det er det gøyeste jeg vet!

ER blitt helt hektet nå. :)

 

merker at treningstightsen glir ned hele tiden nå, usikker på om det er meg eller om den er blitt litt slakk etter mange vask, satser på første, hehe..

 

Er liksom en årstid nå som man ikke føler seg så bra selv om man går ned siden man blir så immari vinterbleike, vertfall jeg blir det, jeg føler med like hvit som et papir ark nå. huff..

 

Skal si dere er flinke til å lese jenter, håper jeg klarer å bli strukturert når jeg begynner på skolen i januar. Har ikke gjort lekser siden vgs. hehe..

 

 

REgner med at jeg ikke har gått ned denne uken, har ikke jobbet så hardt med maten som jeg burde, men føler jeg er kommet inn i bra rutiner.

Må bare prøve å trene enda mere og spise enda sunnere, og mere faktisk..

 

klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haust: Mamma vet også at jeg holder på med "prosjekt stram-opp", noe hun syns er lurt mtp at jeg har hatt litt problemer med knærne osv. Men det verste blir nok søstrene mine.. De maser og maser om at det er viktig og ikke bli for fokusert på kropp osv. Dere vet.. Bla bla bla......

 

Man kan jo faktisk velge selv hva man spiser i julen. Det er jo opp til MEG hva jeg vil trykke i meg. Heldigvis er mamma og pappa bevisst på kosthold, så jeg vet at det blir liggende sunne alternativer i skapene, det trygger hvertfall litt :-) Skal også prøve å komme meg litt på trening, kanskje til og med noen skiturer. Det hadde vært noe :-)

 

Amst: Du kommer helt sikkert til å merke nedgang, du trener jo HEEELE tiden. Blir helt paff jeg. Må innrømme at jeg får litt dårlig samvittighet når jeg ser hvor mye du trener. Du er jo helt rå!!:-) Etter eksamenstiden skal jeg blir (nesten) like flink ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, vinteren altså! Sukk. har heldigvis utviklet et sett med overlevelsesteknikker for å takle det.

 

Slapp dag på biblioteket nå gitt, sovet lite, meh. MEN jeg skal ta meg en pitteliten mosjonsøkt når jeg kommer hjem, for jeg har jo en trenings-DVD! Da blir terskelen for å bare bli littegranne svett så mye lavere. Sånn, nå lover jeg meg selv at jeg skal gjøre det, foran dere. Og jeg skal holde det.

 

Altså amst, la deg ikke lure. Det er ikke struktur her i gården foreløpig vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariklarinett

Synest de er veldig flinke!

 

Var relativt god på matfronten i går, tok høgde for at kvelden kom til å innebera ein del sukker, slik at eg ikkje hadde lunsj, og berre ei banan som mellommåltid. Tok berre eit kakestykke på øving (mot tidlegare 2-3), gjekk ut etterpå, drakk ca 4 dl cola (FYYYY), og åt eit pizzastykke. Dansa litt. Det var ein del usunt, men totalt trur eg ikkje eg gjekk over 1600 kcal.

 

I dag derimot har eg ikkje vore flink.

Eg jobbar to timar i veka frivillig i ein butikk på campus, og me sel sjokolade. Huff :)

Skal gå til øving, ca 2-2,5 km kvar veg for å gjera litt opp for det.

 

Det kan vera lurt å ta pausar i eksamenslesinga. Ikkje sunt å sitja inne heile dagen. Gå ein lang tur midt på dagen, få opp pulsen. Eller ta ein treningstime :)

 

Skal sjå om eg kjem meg på trening i morgon.

 

Stå på vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, så var det fredagsveiingen, 70,8. haha..

kun minus 100gram,

er jo bare et glass vann så er det på igjen liksom.

Årrh. irriterende. jaja. Jeg føler meg bedre og det er viktigere.

Jeg skal reise denne helgen også en familiemedlem på vestlandet som har bursdag, satser på å holde meg unna det værste, skal sjekke om det er et treningssenter der jeg kan ta med en økt på, ellers tar jeg nok med hundene som jeg kan ta en lang gå tur med:)

Alt hjelper :)

 

Jeg trener ikke såå mye aafj, aldri i helgene nesten :)

Skal prøve å legge inn noen flere fremmover, men har vært mye reising i de siste helgene..

 

Spent på hvordan det går med dere?

 

Stå på jenter, dette er gøy, husk å se for dere følselsen av å gå på standen til sommeren og kunne vrenge av seg uten å være flau og sitte å gjemme seg..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye å skryte av her heller... 300 gram OPP!! Nesten en tåre i øyekroken, men kjæresten tørket den fort bort. Jaja.. Får bare skjerpe meg, og komme meg ut på trening!

 

Amst: Nedgang er nedgang, så 100 g ned er bedre enn ingenting ;-)

 

Ståå påå :-)

 

 

-------------------------------

Startvekt: 73,9 kg

Nå: 68,1 kg

Totalt tap: - 5,8 kg

 

17.09.10: - 2,7 kg

24.09.10: - 0,5 kg

01.10.10: - 0,3 kg

07.10.10: - 0,0 kg

15.10.10: - 0,7 kg

22.10.10: - 1,0 kg

29.10.10: - 0,9 kg

05.11.12: + 0,3 kg .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj Rolpejenny, det høres ikke helt bra ut å droppe lunsjen. Blir du ikke dårlig av å få lavt blodsukker?

 

Altså går man opp eller går man ned, vi driver da på med prosjektene ennå! Det viktigste er å ikke falle av.

 

Minitrening i går weee! Skal ingenting til for å få meg andpusten altså, kondisen er virkelig så som så... men digg å bli litt svett og røre seg!

 

I dag var det Fredagsvafler på kontoret, ai ai! Hadde spart frimerkene mine da :)

 

Vekten var på 67.9! Sweet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag pakket jeg ikke lunsj og spiste ikke annet enn frokost og enn sånn bitteliten yoghurt før kl 15, ganske dumt. Skal passe på litt ekstra i morgen. Da skal jeg sitte hjemme med bøker og stearinlys, så kan spise til de rette tidene osv.

 

Vurderer å prøve meg på Zumba egentlig, er det gøy? Tror dere det funker med en DVD, eller er litt av moroa at det er "live" med mange andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært super dårlig i matveien denne uken.

 

Har bare trent styrke 1 t mandag og spep 75 min i går.

Var i kakeselskap på tirsdag og bare koste meg, men jeg fikk så dårlig samvittighet at jeg måtte tvinge meg selv til å ikke gå på trening, (det var leggetid).

har hatt en del drittt mat på jobb denne uken.

Grøt og riskrem og kjeks og karbonade..

Heldig vis får vi ikke det servert hver uke.

 

I går kveld etter trening gikk jeg 4,6 km på glattisen, gikk med mine nike lunarglide sko. og det var faktisk ikke så glatt med de. De er jo suverene, forbrant sånn ca 360-400 kcal på den turen, og 700 kcal på steptreningen.

Tenk om jeg forbrant så mange kcal hver dag, da hadde vi snakket ;)

 

JEg veeet med meg selv at jeg hadde sett myye bedre ut om jeg hadde gått skikkelig inn for det og bare spist salater og grønnsaker og fisk og kylling, men jeg vet ikke om jeg er sterk nok i viljen, kanskje det hjelper å flytte for seg selv til et annet land, der slepper jeg å ta hennsyn til at kjæresten ikke vil ha super sunn mat hver dag. men jeg liiiker såå godt å kose meg litt..

 

Gi meg en viljestyrke til jul a..

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med!! Hvis det er greit? :-)

 

Om meg: Jeg er 23 år, og student. Er 174 høy, og pleier å veie 62 kg. Men - nå veier jeg plutselig 68/69 - æææææææ!!! Har aldri hatt noe problem med vekten, og har alltid veid det samme. Nå passer ikke klærne mine og jeg føler meg ikke som meg selv :-( Virker som ALL vekten har lagt seg i et belte rundt magen. Jeg vil ikke bli supertynn eller noe sånt, jeg vil bare være meg selv igjen.

 

Problemet mitt er ikke treningen. Jeg trener 3-5 ganger i uken, for det meste HøyPuls, styrketrening, SatsEnergy, CorePuls og den type tunge timer.

Problemet er maten.... Jeg har alltid spist veldig mye, men har hatt høy forbrenning så det har gått bra. Nå tror jeg forbrenningen har sviktet meg med alderen, og jeg må lære meg å spise normalt lite. Jeg ELSKER smågodt, sjokolade, kakao, boller, muffins, karamellpudding, vestlandslefse, vaffler +++ HVER DAG! Har aldri eksistert noe "bare i helgene" hos meg :-(

 

Hjelp? Får jeg bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du få være med, ww87 :-)

 

Motivasjonen for trening er IKKE til stede om dagen. Alt det går i er lesing, lesing, lesing.. Skal prøve å komme meg på en joggetur imorgen, men vi får se...

 

Ellers går det greit med maten i denne eksamenstiden. Merker at kroppen ikke trenger SÅ mye energi, sitter jo tross alt på ræva hele dagen!

 

Håper det går fint med dere jenter! Kjenner jeg gruer meg litt til veiedag imorgen...

 

koskos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk veiedagen, jenter?

 

Her ble det - 1,1 kg. Det var litt foventet da jeg har spist skikkelig denne uken, mens skeiet ut forige uke da jeg gikk opp 300 g. Så egentlig har jeg vel gått ned 800 gram :-) Fornøyd med det.

 

Forhåpentligvis blir det -10 kg før nyttår, og jeg tror jeg skal klare det hvis jeg går inn for det. Det er jo tross alt 7 uker til 31.12.10...

 

-------------------------------

Startvekt: 73,9 kg

Nå: 67,0 kg

Totalt tap: - 6,9 kg

 

17.09.10: - 2,7 kg

24.09.10: - 0,5 kg

01.10.10: - 0,3 kg

07.10.10: - 0,0 kg

15.10.10: - 0,7 kg

22.10.10: - 1,0 kg

29.10.10: - 0,9 kg

05.11.12: + 0,3 kg

12.11.12: - 1,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i går, for å finne ut startvekten. Den var 68,5 kg...... Så min første ordentlige veiedag blir fredag om en uke :-)

 

-1,1 kg er jo kjempebra!! Du har jo gått ned veldig mye siden 17.09! Bra, for da ser jeg at det virkelig går ann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.

Jeg er i gang! I går klarte jeg 1350 kalorier, og var mett og fornøyd hele dagen. (Musli, smoothie, polarbrød extrem, indisk kylling ++, mye god mat!) Og jeg var på trening, SatsEnergy.

Håper så utrolig mye at jeg klarer å gå ned litt til neste uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren amst, jeg bøyer meg i støvet!! Det du "bare" har trent er det tusenvis av folk har som mål å få til!

 

-1,1 kg, det blir jo ikke bedre enn det! Hva er målet ditt aafj?

 

67,7 her i dag. Det går litt frem og tilbake med et par hundre gram, kanskje er det vann og kanskje er det fett.

MEN! Trenden synes jeg er positiv ;) Har vært god til å spise nok de siste ukene, og det ser jo ut som det sakte men sikkert hjelper på! Energinivået er bare så utrolig mye bedre for tiden!

 

Kom forresten på at jeg skal unne meg en ny trenings-DVD, for i Januar FIKSER jeg ikke å være på treningssenteret. Folk, folk og mer folk. Jeg liker best å kunne labbe bedagelig rundt og ha litt plass i garderoben. Blir bortskjemt sånn sett av å være student, man kan jo stort sett unngå rushtiden når man skal handle osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp og ned vil det alltid gå. Jeg veier bla 1,5 kilo mer på kvelden, enn om morgenen.. Så det er vel ikke annet å forvente enn at det vil variere litt :-)

 

Jeg har egentlig ikke noe konkret sluttmål. Hadde som første delmål å gå ned ca 5 kilo, så var neste delmål var å komme inn i favorittbuksen min fra VGS som ikke har passet de siste tre årene. Denne buksen brukte jeg på skolen i dag, så det delmålet er også nådd. Nå tror jeg målet er å komme ned i total -10 kilo før jul, så ca 64/63 kilo. Etter jul skal jeg gå SAAAAKTE ned til 60 fram mot sommeren. Kommer til å fokusere mye på trening og muskelmasse. Tror ikke jeg vil være under 60 kilo mtp at jeg er 170 høy :-)

 

Nå skal jeg koooose meg med 2 klementiner og Senkveld :-)

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer resultatene mine litt sent.

var på 71,3, så har gått opp litt, men ikke så mye.

jeg kan også skille opp mot 1,5 kg når jeg veier meg på kvelden.

 

Skal være flinkere denne uken til å trene mere og spise bedre.

 

I dag har jeg harr havregryn til frokost og banan og mandarin til mellom (vet det er litt for mye, men det er jo bare frukt)

 

Så får vi se hva lunchen blir, blir nok 1 knekkis med skinke og en dash med rekesalat ved siden av og masse agurker.

Skal prøve å kutte rekesalaten, men det er så godt.

 

Håper regnværet stopper så jeg fortsette med powerwalk turene om kvelden.

 

Jeg har ikke noe vektmål, men drømmer om å se 60 tallet, jeg vill egentlig bare være skikkelig bra trent og føle meg bra, det er vel derfor jeg ikke går ned så mye, jeg må kanskje ville det hardere.. Skal sette meg et delmål først kanskje ja, slik som du gjorde aafj.

 

JEG SETTER HERVED MITT DELMÅL PÅ 66 KG! Før nyttår!

 

PUUH, nå må jeg jo fakisk stå litt ekstra på når jeg har skrevet det her! ;)

 

 

Stå på alle flinke flinke jenter, jeg føler meg nok en gang som den tykkeste her, alle har jo nårr 6 tallet ! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er meg som eelsker rekesalat! Er det noe jeg virkelig savner å spise så er det bla rekesalat, bacon og ikke minst pasta. Før kunne jeg spise en tallerken full av bare pasta, ketchup og masse ost. Litt ekkelt å tenke på det når jeg vet hvor mye det inneholder, men samtidig så savner jeg det litt også.. Rart det er altså ;-)

 

Så bra at du har satt deg et mål, Amst. Kanskje det er lettere å finne motivasjonen nå?;-) Jeg er hvertfall ganske opptatt at å nå målet mitt, føler det er litt nederlag hvis ikke.. Jeg har troa på at vi skal klare det jeg!

 

Nå må jeg løpe til forelesning! Lykke til videre med uka, så skrives vi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...