Gå til innhold

Fra 73-60, trenger motivasjonsvenn!;)


Gjest noelleraldri

Anbefalte innlegg

I dag har det blitt 1700 kcal, forsovet ganske så fornøyd siden jeg nå har konstantert at jeg trenger ca 1950 kcal uten trim.

 

Akk, denne alkoholen! Møte i dag med påfølgende sosialisering med pils & pizza, slik det gjerne er med studenter. Men spiste mine pizzastykker med god samvittighet etter en mager lunsj, og droppet ølen. Jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke tok "den Ene pilsner"! Pizzaen gjør meg hvertfall mett for energien, det kan man jo ikke si om pilsen!

 

Matplanen er min venn, det har allerede gjort at jeg har fått et mye mer balansert energiinntak. Nå som jeg begynner å lære meg kaloriene ser jeg at jeg før kunne prestere å spise 200 kcal før klokken fire og resten i løpet av de neste timene. For ikke å snakke om at det kunne bli 1200 totalt den ene dagen og 2400 den neste. Stakkars kroppen ><

 

Hva slags mål har dere lagt dere på rent kalorimessig? (Jeg kjører foreløpig et mål om 1500-1800 daglig.) Åssen går treninga? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

jeg ligger vel rundt 900-1300 kcal. har vært rundt 600-900 de siste dagene, for har ikke vært helt i form, og har måtte ta noen skumle avgjørelser om min fremtid, på grunn av den vonde magefølelsen merker jeg har mistet matlysten litt.

I går morges veide jeg 70,9, noe jeg ikke skulle gjort, for jeg har spist for lite, så regnes ikke som noen "seier" når jeg ikke har slitt for de. er nok gått opp litt igjen siden jeg spiste middag i går, og var på 75 minutters step time.

Til nå har jeg spist normalt, havregryn til frokost og et eple i 10 tida..

 

Haust: jeg må spise lite for å kunne gå ned i vekt, for meg kan jeg ikke holde meg på så mange kalorier, jeg føler 1300 er det meste jeg kan ha. Kommer jo selvfølgelig ann på hvilken type mat jeg spiser da. kunne sikkert spist 2000kcal i frukt, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

Nå tror jeg faktisk ikke jeg får trent før mandag igjen, siden jeg skal reise bort i helgen, kanskje jeg får lurt inn en corebar time på fredag ;) Vi får se.

lykke til med veiedagen i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det går bra med deg Amst. Har vært oppe i lignende avgjørelser før, og det er litt skummelt og kroppen oppfatter det lett når vi er stressa. Håper hvertfall du føler du har gjort riktig valg! :-)

 

Jeg ligger egentlig alltid på 1300 kcal jeg. Verken mer eller mindre (utenom på dager hvor jeg skeier ut selvfølgelig...) Tørr ikke gå under 1300, redd for at kroppen skal oppfatte det som "ekstremslanking", å begynne på sparebluss. DEN fella har jeg gått på så sykt mange ganger før..

 

Merker egentlig at 1300 kcal holder helt fint for meg. Går aldri sulten. For å være helt ærlig så føler jeg meg nesten FOR mett om dagen. Vet ikke hva det er.. Føler jeg spiser riktig og til riktig tid, men når middagen kommer, så er jeg bare så innmari mett. Samme når lunchen kommer... Men hvis jeg kutter ut mellommåltidene, blir jeg skrubbsulten, og magen romler som bare det...

 

Spiser ca:

- 200 kcal til frokost, kl 0730

- 100 kcal mellommåltid, kl 1000

- 200 kcal til lunch, kl 1130

- 100 kcal mellommåltid, kl 1400

- 500 kcal middag, kl 1700 (jeg syns 400 kcal blir for lite.... )

- 200 kcal kvelds, kl 1900

 

Noen som vet hva det skyldes eller har tips? Vil ikke spise mindre kcal med tanke på spareblussen...

 

Gleder meg til å se resultatene deres imorgen. Personlig håper jeg på 69 blank. Vi får se :-) Ha en strålende ettermiddag/kveld girls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aafj: Tja, både og. Men dette er en nå eller aldri sjanse, jeg er redd jeg angrer om jeg ikke tar sjansen. jeg går liksom ikke rundt med en god magefølselse med det er vel fordi det er så skummelt, flytte til et annet land i 6 mnd for utdanning, vekk fre hus, mann, venner, familie, hund, jobb.. you name it..

 

huff..

 

jeg spiser ca slik:

 

-Frokost kl 07 ca 280kcal

 

(havregryn m melk og rosiner (jeg burde droppe rosinene)

 

-Mellom kl 10 ca 50kcal

 

Frukt

 

-Lunch kl 12 ca 180

 

(Knekkebrød med skinke, aurk, litt smør, av og til en liten dash rekesalat)

 

-Mellom kl 15 ca 50-90 kcal

 

(Yoghurt, frukt eller knekkebrød)

 

-Middag - Her er jeg dårlig, blir ca i 5 tiden, gryterett, fiskepinner, kyllinggryte, blomkål med bacon.. generelt dårlig på middager, ofte jeg ikke lager,

 

- Trening ca 19.00

 

- Har vært dårlig til å spise på kvelden i det siste. litt matlei kanskje??

 

 

Tror egentlig jeg spiser for lite.. men er aldri skikkelig sulten, det hender oftere at jeg får lyst på noe, men ikke at jeg faktisk er sulten..

 

 

Tipper du klarer 69 blank aafj!! du er jo så flink med alt, løpingen og maten, Det er liksom bare det som skal til egenglig ;)

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg halvveis til målet jeg satt meg for 6 uker siden, ned 10 kilo.

Vekten i dag viste 68,7 kg. DET er jeg fornøyd med. Har virkelig stått på denne uka, så dette syns jeg at jeg fortjente.

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere jenter ;)

 

-------------------------------

Startvekt: 73,9 kg

Nå: 68,7 kg

Totalt tap: - 5,2 kg

 

17.09.10 : - 2,7 kg

24.09.10 : - 0,5 kg

01.10.10: - 0,3 kg

07.10.10: 0,0 kg (hrmf....)

15.10.10: - 0,7 kg

22.10.10: - 1,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!!;)

 

Jeg ble også veldig positivt overrasket i dag, har ikke veid meg hele uka, og hadde ikke peiling på hvordan resultatet kom til å bli. selv om jeg har vært flink, så tenker jeg alltid selv at jeg helt sikkert har gått opp!;)

 

Men hadde gått ned 0,9kg, og veier nå 75,1kg, veldig fornøyd med nesten kiloen på en uke, håper det fortsetter sånn!!:D

 

Startvekt: 76,2

 

15.10: -0,2

22.10: -0,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i dag morges 70,9! yess! Å jeg hadde til og med litt sjokolade i går! hehe.. Norges dårligste samvittighet vel og merke ;)

 

Fikk gått på trening i går også, Puls time, Prøvde en sang med zumba.

UTROLIG gøy!! Skal etterhvert prøve å gå fast på Zumba 2 ganger i uken ;)

Dumt det er på mandager når jeg går fast på styrketimen, får vel trene 2-3 timer på mandager da. hehe.. blir litt mye det!

 

ÅKEI, i dag fikk jeg på meg et par bukser jeg ikke har paset på en stund, let etter en bedre følelse da, det finnes ikke! hehe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Siri, da er jo du godt i gang! ;)

 

Jeg har nå gått ned hmm.. ca 3 kg. Det høres ikke mye ut, men det kjennes veldig bra.

Jeg har trent dem av meg og derfor ser kroppen bedre ut selv om jeg ikke har gått ned så mange kilo ;)

 

MEN, de forbaska celulittene, de tror jeg aldri forsvinner, ser disse tynne spirene på stranden, de har det også. Jeg hater de, håper de en vakker dag forsvinner (lov å drømme. hehe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er ;) Blir nesten litt stolt jeg! Dette skal vi klare, jenter!! ;)

 

Amst: Finnes ingen bedre følelse enn å få på gamle klær! Helt nydelig! :D

 

Og angående celulittene... hrmf.. de er min verste fiende altså. Håper på at de forsvinner litt etterhvert jeg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fint med bra resultater altså!!:D

 

Og -3 kilo ved hjelp av trening er jo superbra, har funnet ut at det ikke nytter å kun se på kiloene når man trener mye! Føler man seg bra, så hjelper det man gjør mest sannsynlig(hele poenget er vel uansett å føle seg bedre i egen kropp, så gjør du det så hjelper det jo definitivt!!;D) Men fortsatt gøy å se litt resultater på vekten da, må innrømme det!;-)

 

Celulitter er HAT!! Har et lite håp om at det skal bli bedre jeg også må jeg innrømme, hvis jeg bare får trent og strammet opp nok!;) Men vi får nå se da, som amst sier: Det er ikke bare vi som har litt ekstra bagasje som har det heller, til og med en vennine av meg som aldri har hatt et gram fett for mye på kroppen sliter med celulitter...

 

Og det ER faktisk en mye bedre følelse å innse at du har gått ned en klesstørrelse enn kiloene, synes ihvertfall jeg!! Husker når jeg plutselig hadde gått ned 6 kilo, uten at jeg hadde en anelse(jobbet ikke noe for det, og veide meg heller ikke på det tidpunktet), og fant ut at alle klærne mine var for store!;) Prøvde en bukse som jeg ikke hadde kommet oppi på et år, og den var også for stor, det var helt fantastisk!!

 

Stå på videre, dette klarer vi!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg med her jeg også hvis det er greit.

jeg er 23 år og har fortsatt noen kilo jeg vil ned.. begynte for ca 6 uker siden og har klart å gå ned 6 kg :D:D:D Fra 76 til 70. Men målet er 65 (helst 60, men vi får ta det som det kommer) :)

Men nå har vekta nesten værrt stillestående i 2 uker.. så nå trenger jeg virkelig motivasjon :):):) satt å hadde sååå utrolig lyst på sjokolade her nå, men leste hvor flinke dere var til å trene, så da ble det situps i stedet.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det skjerpings i matveien, jeg er flink til å trene mye, men er slurvete med maten. Må faktisk begynne å spise mere i ukene, og mindre usundt i helgene, det er helgene som ødelegger for meg for å si det sånn.

 

Til nå i dag har jeg hatt havregryn til frokost, og så hadde jeg nettop en banan.

 

Til lunch skal jeg kun ha ett knekkebrød! Basta! ;)

 

Er supergøy med nike+ chip i skoen.

 

Mens jeg går på tur og setter som mål feks. å forbrenne 400 kcal hører jeg på musikk, men for hver 50-ene kalori jeg forbrenner blir musikken stoppet og så sier hun, 50 calories burned, 350 to your gold! Morro! Så fortsetter musikken igjen.

Det er jo Konge!

Fy søren så langt man må gå egentlig, mye bedre å jogge.

Når jeg hadde gått 5 km i går hadde jeg bare brent 375 kcal.

Tok det ikke som en trim tur da, bare gikk tur med hundene, men uansett. Drøyt! hehe..

 

Forrige uke fikk jeg faktisk trent mandag, onsdag, torsdag og fredag

Og bare turgåing lørdag og søndag. ;)

 

Fikk kjøpt meg nye treningstights på lørdag. Mxdc sorte med refleks streker på benene, og et stort kryss på stumpen. De lyser opp når bilene lyser på den, så de er perfekte for mørke høstddager slik som nå. Er gøy å trene når man får nytt tøy :D

 

Har også kjøpt pierre robert sports bh. Den var litt,, rar.. men veldig god. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg såå igjen, Amst! Denne helgen har jeg seriøst ikke gjort annet enn å sitte i ro og spise (foruten litt shaking på byen lørdagsnatt..). Helt sikkert vært på 2000 kcal hver dag, uten noe form for mosjon. Arg arg. Men nå er det skjerpings!

 

Idag har jeg spist

- 2 knekkebrød

- 250 g Havregrøt

- Skyr Mango (NAAAAAM!!!)

- Fullkornspasta med hjemmelaget pastasaus med kylling

 

Ligger på rundt 850 kcal nå, så bør spise litt mer før jeg legger meg! Bakte boller igår, så kanskje... Neida, det får vente til helgen. Kanskje jeg tar meg en neve nøtter eller noe:-)

 

Sant Nike+ er gøy? ;) Jeg løp 7 km på 45 min her om dagen, og da forbrente jeg bare 500 kcal.. Var litt skuff, men gøy likevel :-)

 

Håper det går bra med alle ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA jobba folkens! ;) Og velkommen meij ;)

 

Vært hjemme hos mor i helgen, så jeg mistenker at det ikke akkurat har blitt fremgang hva angår vekten. Veide meg Lørdag, var tilbake på 69, d'oh. Det begynner vel å gå seg til når vanene kommer på plass.

 

Men, uten matplanen til å guide meg i helgen har jeg vært skikkelig på bærtur. I går var det KRISE. Hadde spist brunch, mellommåltid og hadde med meg mat på toget hjem. Men etter hvert ble jeg helt febersyk. Tekstet en venninne med hva jeg hadde spist og det var ganske så langt under 1000 kcal. En kebab reddet showet, men lurer på om ikke kroppen nok en gang har fått motivasjon for å sette seg på sparebluss.

 

Det er så ironisk, det er sikkert tusenvis av folk som slanker seg som skulle ønske de hadde like lite apetitt som meg. Men det fører jo bare til at man setter kroppen i konstant krisemodus, og det blir det jo ikke så mye vekttap av av det gitt ><

 

Men dere, hvor lang tid tar det egentlig før man merker effekten av energi inn/ut på vekten? Blir det man spiser faktisk til fett på stumpen i løpet av 24 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haust:

Spurte ei venninne ang dette. Hun har studert fitness, og selv vært aktiv fitnesskonkurrent i mange år. Hun sa:

"Hvis man f.eks spiser 1000 kalorier for masse og ikke har trent (ikke er i en anabol/muskeloppbyggende fase) vil det i verst fall resultere i ca 100 g fett, ila 36-48 timer (!!). Men det kommer an på fordøyelsen til den enkelte. Det kan være at noe blir lagret som glykogen i muskler også, men i verste fall blir det bare fett... "

 

Så avsluttet hun med "Hva er det NÅ du holder på med?". Hehe... Sier vel litt om hvor mye jeg har prøvd og feilet de siste årene...

 

Så, det var det jeg fant ut. Ingen mer utskeielse for meg hvertfall. 100 g fett liksom! No way!

 

Ha en strålende dag, dere. Jeg sitter med nesa gravd ned i "Foundations of economics".. Snork!

 

Hadegodt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for researchen! 100 gram, shit. Regner da med at de fleste har en halv kilo de driver og går opp og ned. Forsovet logisk dét.

 

Foundations of economics ja, det hørtes ut som en engasjerende bok ;)

 

Siste 3 dager: 1607, 1515, 1560. Føler meg flink nå! Gleder meg til Fredag jeg. Ble litt ekstra kos i helgen med familieselskap, men vi får se!

 

Ahh men blir fryktelig godtesjuk på kveldene. Funnet meg en strategi for å hanskes med det, er visstnok en klassiker :( :

 

Man tvinger seg til å først spise en Fiberrik og drikke et glass vann. Så :D Alltid frosne bringebær i fryseren! To desiliter med bringebær, puttes i mikrobølgeovn så de blir deilige og varme, og blandes med enten 2 teskjeer fruktose eller 4 spiseskjeer mager vaniljekesam.

 

Den utskeielsen ender (inkl Fiberrik) på 100 kcal! Enten tar man det som kvelds, eller så er det jo frimerker for to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på steptrening i går 75 minutter, det er så syyykt gøy! Jeg er heeelt hekta!

Skulle virkelig ønsker jeg syntes det var gøy å jogge, men det er så grusomt..

Til mandag skal jeg på Zumba, gleder meg masse. Det ser så gøy ut!

 

I dag skal jeg ri, men satser på å rekke en puls time på kvelden, merker puls timene tar på kondisjonen, så de er bra når jeg ikke jogger så mye som jeg skulle ønske..

 

Blir dårlig med treningsøkter denne uken i forhold til forrige, men, men..

2-3 er bedre enn ingen da..

 

Jeg klarer fortsatt ikke å få i meg nok mat, det er såå kjedelig å lage middag.

Er som regel andre ting jeg vil gjøre, sånn som i dag så rekker jeg kanskje den puls timen om jeg ikke spiser middag ;) Prioritering.. hehe..

I går måtte jeg kjøpe hundebur og så var det trening.. ikke noe middag. hehe..

 

 

Skal til danmark i helgen, regner ikke meg jeg kalrer å spise super sundt da, men skal prøve mitt beste, skal reise med ei som heldig vis er litt opptatt a å være sunn.

 

Ellers regner jeg ikke med å få et supert resultat i morgen siden jeg har spist lite og feil.. så vi får se :(

 

Lykke til alle sammen, jeg syntes virkelig at dere alle er kjempe flinke!

Jeg skal også prøve å bli flink... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIDEDAG - 70,9 KG (Startvekt 73,9)

 

Super fornøyd. Hadde veirkelig trodd at jeg hadde gått opp, men da har jeg faktisk tatt av meg da. Tenkte vekten ble bra forrige uke siden jeg hadde spist for lite. Deilig!

 

Jeg var på ZUMBA time i går, kjenner det i magemusklene og stumpen ;)

Var veldig, veldig gøy! Annbefales, og det skal sier at jeg IKKE er flink til å danse, men dette får alle til. :(

 

Gleder meg til å se deres resultater, vertfall dine aafj, du er så flink og har gått ned hver gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, Amst :-) Syns du trener hele tiden jeg.. Flinkis!

 

Det går fort i svingene her i gården ser jeg. - 900 gram denne uken, og det er jeg strålende fornøyd med. Har funnet ut at jeg faktisk KAN skeie ut i helgene, men likevel hente meg inn ila uken med god mat og trening :-) Bildene viser stor forandring også, og det er gøy :-)

 

Etter jul, når jeg forhåpentligvis har nådd ca trivselsvekt, skal jeg begynne å trene styrke. Akkurat nå klarer jeg ikke i tillegg til jogging, skole og fritid. Men men, etter jul skal den soon-to-be slanke kroppen min bli muskuløs ;-)

 

-------------------------------

Startvekt: 73,9 kg

Nå: 67,8 kg

Totalt tap: - 6,1 kg

 

17.09.10: - 2,7 kg

24.09.10: - 0,5 kg

01.10.10: - 0,3 kg

07.10.10: - 0,0 kg (hrmf....)

15.10.10: - 0,7 kg

22.10.10: - 1,0 kg

29.10.10: - 0,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra aafj! Du er jo den som går raskest ned her vertfall ;)

 

Det er den treningen du driver med jeg opgså burde gjøre, merker det går seeent men fremmover med måten jeg trener på også da, men din måte går kjappere :(

Jeg merker at jeg er blitt tynnere, magen er smalere og lårene, jeg tar av meg ganske gjevnt over alt, derfor jeg ikke merker sånne umiddiddelbare resultater.

I går trente jeg faktisk i en stram genser, - føreste gang nesten! hehe..

 

Jeg skal prøve å sette som mål og vertfall ha en dag i uken der jeg løper/jogger.

Helst hver dag, men vi begynner i det små ! hehe

 

Ha en fin helg og husk å ha en dag man skeier skikkelig ut, som aafj sier så går det så lenge man er flinke i ukedagene..

 

 

løv<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var utskeielsesdagen for min del ;) Vin, øl, litt smågodt og greier :( Det var en god kveld da!

 

Badet pusses opp, veier meg i morgen. Da har vel helgen innhentet meg også :D

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouuuuups!!! Helgen ble visst en lang utskeielse.. Fredag = ILLE!!!, Lørdag = Nesten like ille, Søndag = Litt ille, men skal prøve å ro med i land i kveld..

 

Har ikke skeid ordentlig ut på en stund, så jeg måtte bare! Spiste bare alt jeg ville på fredag; masse (!!) smågodt, pizza, brus o.l. Det skal sies at jeg ble KJEMPEdårlig av det. Magen min holdt på å dø, så tror ikke jeg kan utsette magen min for slike utskeielser igjen ;)

 

Håper dere har overlevd helgen bedre enn meg. Jeg er fornøyd om vekten viser mindre enn +1 kilo på fredag, SÅ mye har jeg spist :(

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...