Gå til innhold

Fra 73-60, trenger motivasjonsvenn!;)


Gjest noelleraldri

Anbefalte innlegg

veidedagen på fredag 72,5, ned en halv kilo, men har nok gått opp litt i helgen da jeg har vært på jentetur, med festing og ikke alt for riktig mat. hehe..

Ser frem mot en veldig aktiv uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

I går trente jeg i nesten en og en halv time. I time styrke(med puls) og ca 20 minutter løping på 10/km t.

 

Veide meg i dag morges og vekten viste 72.7, det er ikke så galt med tanke på den utrolig usunne helgen. (veiedagen er jo fredag, men ville bare sjekke)

 

Jeg begynner å merke forandringer på kroppen, selv om ikke vekten raser ned, magen er tynnere og jeg føler meg rett og slett bedre.

 

Alt takket være treningen. Nå er det sånn at jeg nesten gleder meg til treningstimene.

Denne uken skal jeg trene, mandag, onsdag og fredag, (ridning på torsdag) og kanskje på lørdag om jeg orker ;)

 

Hvordan går det med dere da jenter?

 

Føles kroppen bedre?

 

Stå på! Vi skal jo tross alt ha den beste sommerkroppen noen sinne i 2011!!

 

Bare se for dere følelsen, sitte med vennene på en holme eller en strand og bare kunne sprade rundt i bikini og føle seg bra, og SE bra ut! Det er jo drømmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et motiverende innlegg, Amst!! Nå ble jeg sikkelig sånn "Fyf***, jeg skal være så sykt digg i bikini neste sommer!!!". Nesten sånn at jeg gleder meg til sommern, vettu!

 

Her går det forresten greit. Har fått meg Nike+, så det blir en del jogging her i huset, helt dilla. Og gjett hva; jeg har fått med kjæresten!! Vi skal ut på joggetur nå straks. Så mye lettere når man har en treningspartner i samme hus altså:-)

 

Ellers føles kroppen bedre. Høres kanskje litt voldsomt ut, men jeg så det på en blogg, og bestemte meg for å prøve. Hver veiedag (fredager..) tar jeg et helbilde av kroppen i bikini, slik at det er lettere å SE forandringer. Som sagt tidligere, bryr jeg meg ikke så veldig om kiloene, men det er det jeg SER som er viktig for meg. Utrolig morro å se forskjellene fra uke til uke, selv om jeg bare går ned 300g. Anbefales på det sterkeste :-)

 

Håper alt går bra med dere, nå må jeg løpe, kjæresten venter!

 

Hei så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aafj: å ta bilde er ikke så dumt, men jeg er liiivredd for at noen skal se bildene, så tar ikke sjansen. hehe..

Jeg kan ta ett bilde når jeg er på 70 tallet, og så ett når jeg er fornøyd :)

(håper det skjer noen gang)

I går hadde jeg en stille dag, hadde skikkelig dårlig samvittighet, men viktig at kroppen får vile en dag vertfall.

Så heldig du er som har fått med deg kjæresten din :) Min jobber så mye og så sent så han orker ikke :/ Men det er forståelig.

 

I dag blir det en tøff treningsøk! Ser frem til det Verden beste følelse etterpå.

 

Stå på mot Sommerkroppen 2011 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. ser bare ut til at det er jeg som er her :)

 

I dag er jo veiedagen vår!

 

72 blank!

 

Yess!

 

Skal på styrke med stang time i dag!

 

Og kanskje step i morgen, helgen er liksom litt fri, men jeg burde jo trene en dag i helgen også :)

 

over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på step på lørdag og litt løping og en del tur gåing.

men så ødela jeg det hele med en tur ut på lørdag kveld og junk spising på søndagen.. blææh..

 

14,7 trimpoeng forrige uke, ble masse trening. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig kommet meg tilbake fra hyttetur i Telemark. Helt fantastisk helg! Fjellturer, bålbrenning, STRÅLENDE sol og god mat (og ikke minst fantastisk kjæreste..). Har kost meg gløgg ihjel.

 

Men nå er hverdagen tilbake. Veide meg torsdag morgen iom at jeg var på fjellet fredag, og det viste 70,4, så det var stillestand. Hmrf... På fredag, da skal (!) jeg veie under 70. Basta!

 

Superbra med nedgang Amst! Woohoo:-)

 

Håper alle får en fin dag!

 

-------------------------------

Startvekt: 73,9 kg

Nå: 70,4 kg

Totalt tap: - 3,5 kg

 

17.09.10 : - 2,7 kg

24.09.10 : - 0,5 kg

01.10.10: - 0,3 kg

07.10.10: 0,0 kg (hrmf....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innstilling aafj :) Sikker på du klarer det! :)

Jeg trener for mye styrke til at jeg kan rase ned, skal prøve å få en god joggetur en dag, det er det som funker, satser på å kjøpe nye løpesko snart, noen annbefaliger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :D

 

Jeg slenger meg med, siden jeg er på omtrent samme opplegg! Jeg er 20 år, 170 cm, og 69 kg skal bli 60!

 

Har lest gjennom her og ser at dere er tøffe på treninga! Der har jeg en vei å gå, men er egentlig utrolig glad i å trene, så kanskje motivasjonen deres smitter over på meg ;)

 

Jeg ser meg nødt til å begynne med matplan osv fordi jeg har klart å ødelegge forbrenningen min totalt. Jeg har egentlig et godt utgangspunkt, fordi jeg digger å lage mat fra bunnen og er glad i grønnsaker. Greia er at jeg eier ikke apetitt overhodet, så jeg merker ikke sulten før jeg blir slapp og syk. Selv om jeg spiser sunt tror jeg har kjørt kroppen såpass at den har gått i "forsvarsmodus" og lagrer fett for harde livet.

 

Nå vil jeg komme på rett kjøl! Håper jeg kan være med å motivere dere og at dere kan være en inspirasjon for meg i reisen mot regelmessige og balanserte måltider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innstilling aafj ;) Sikker på du klarer det! :D

Jeg trener for mye styrke til at jeg kan rase ned' date=' skal prøve å få en god joggetur en dag, det er det som funker, satser på å kjøpe nye løpesko snart, noen annbefaliger?[/quote']

 

Har hørt fra venner at på Löplabbet (loplabbet.no) er de veldig flinke på løpesko.

 

Sjekk ut det her!:

http://www.loplabbet.no/skotesten-var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen Haust ;)

 

Jeg veide meg i dag (selv om det er veiedag i morgen) siden jeg gikk opp 1 kg med usunn helg sist helg hadde jeg absolutt ikke regnet med noen nedgang, men! så feil kan man ta, jeg veide 71,3! Jippi!

Trente step i 75 minutter og spiste ikke middag, så regner meg jeg kommer til å gå litt opp igjen. Men hey, bedre en ingenting.

 

Jeg kjøpte nye sko i går. Nike lunarglide 2 på løplabbet, de er heeelt fantastiske, jeg ELSKER de! Har aldri hatt så gode sko før! Utrolig hvor mye gode sko har å si!

SKal kjøpe meg nike + chip til å ha i skoen :D tror det er litt gøy å følge med :)

jeg er helt i lykkerus når jeg går med skoene, annbefales!

 

 

Jeg begynner å merke at jeg er sterkere og at kondisen er bedre, jeg kan gi mere på timene og planken som jeg haaater klarte jeg fint i går.

 

push ups derimot føler jeg aldri blir lettere, men kan ha noe med at jeg tar brystet heelt ned i bakken hver gang. ser de fleste på treningen bare går halvveis ned. jeg får mere ut av det da selv om jeg ikke tar så mange.

JEg klarer ikke med strake ben, syller på at jeg har for tung kropp. hehe.

For er ganske sterk ellers, men ikke på push ups.

 

Noen som lever? La meg høre fremgangen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte å slenge meg på denne, er 24 år, 176 høy, og tenkte meg i første omgang ned fra 76kg til 68kg, så får vi se hvordan jeg føler meg når jeg kommer dit(trener en del styrke, så det er vel heller formen og følelsen enn vekta jeg er ute etter, men greit å ha et mål med vekta også!;) Gikk ned 10kg i fjor på denne tiden(fra 84 til 74), de første 6 var egentlig uten å gjøre noe for det, bortsett fra å ha en utrolig stressende hverdag.. Men så ble jeg inspirert av det, og flink med treningen, så da gikk jeg ned 4 til. Da stoppet vekten helt opp, selv om jeg trente mye og spiste riktig, veldig frustrerende..:-/ Men klarte i det minste å holde på vekta, helt til i sommer, litt for lang sommerferie inkl USA-tur(de kan det å spise usunt disse amerikanerne!:D) Har bare gått opp et par kilo, men føler meg ikke bra, og vil jo egentlig ned en del mer for å nå idealvekta mi, så da tenkte jeg at det er litt ekstra motiverende å veie meg "sammen" med dere, og ta imot tips osv her!:-)

 

Har egentlig alltid vært flink med kostholdet, men har funnet ut at om jeg vil ned i vekt så MÅ jeg trene, mye! Så denne uken har jeg vært spinning mandag og onsdag, så trente jeg styrke i armer og rygg på tirsdag, inkl et kvarters jogging, så jeg tror jammen meg at jeg skal ha fri fra trening i dag, kjenner det trengs!

 

Gruer meg litt til helgen, da blir det alkohol, ikke så lett å unngå når man jobber på teater..:) Men jeg får prøve mitt beste i å ikke ta helt av, drikke rødvin istedetfor øl i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utolig bra å gå fra 84 til 74 Siri86! ;)

 

Det går sent ned i vekt når man trener mye pga du bygger muskler.

Om du løper masse går du ned i vekt, men om du også trener en del styrke får du jo selvsagt muskler :D

 

Veiedag hver fredag her inne, hiv deg med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et innlegg for to dager siden ang joggesko, men det ble visst ikke postet, merkelig. Skulle hvertfall anbefale deg å gå på løpelabbet ;) hehe.. Var der for to uker siden med mamma og fikk nye joggesko og Nike+, og sammen utgjør de en knallbra motivasjon ;-) Det som er så genialt er at du kan legge inn personlige mål, så får du stadig vekk feedback på hvor langt du er igjen til målet osv. Personlig har jeg satt 40 turer før jul, som skal utgjøre 300 km. LITT ambisiøst kanskje, men men :-)

 

Ellers er jeg også kjempespent på hva vekten viser imorgen. Har hatt SÅ lyst til å snikveie meg hele uka, men har ikke gjort det. Jeg var på fjelltur både fredag og lørdag, løp 8 km på mandag, var på fjelltur i går, og skal løpe 8 km i dag. Har holdt meg til riktig mat fra mandag. Ååååh, jeg er så spent:-)

 

Superbra med nedgang Amst, du er treningsforbildet mitt altså! Skal melde meg inn i Studentidretten nå, så kanskje det blir litt styke på meg og. Trente veldig mye styke før når jeg spilte aktivt tennis, så tror jeg har det inni meg en plass.. ;-)

 

Ellers er det koselig at så mange slenger seg med!! Jo flere, jo bedre ;-)

 

Ha en SUPER dag alle sammen. Gleder meg til imorgen!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir gøyalt :) Nå har jeg riktignok nettopp fullført dag 2, menmen ;)

 

2 dager med matplanen viser at jeg får i meg utrolig lite energi før rundt kl 16-17. Må begynne å putte litt kjøttdeig eller noe i min vante lunsjsalat. Den inneholdt 86 kcal i dag, skal helst ligge rundt 200 et sted :D

 

Ellers har det vært en god start! I går ble det 1600 kcal og i dag noe 1750 eller noe slikt.

 

Nå har jeg jo tenkt å komme i gang med treningen når jeg får i gang systemet ordentlig. Men sett at jeg ikke trente: Vet noen sånn ca hvor lang tid man bruker på å forbrenne én kilo fett når man inntar 200 kcal mindre enn man brenner daglig?

 

Gleder meg til å se hvordan det går med tallene deres i morgen! Jeg har en vekt som måler fettprosent, så det er noe annet jeg også følger med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haust: Om du ikke vil trene ta en gåtur hver dag eller noen ganger i uka på en halvtime i rask gange, du vil merke forskjell bare på det..

 

Jeg er nesten aldri oppe i 1600 kcal, kanskje jeg burde det?

 

Start vekt: 73,0 kg

Vekt i dag: 71,6 kg

 

ER gøy å se det gå nedover, selv om følesen er det viktigste og ikke vekten ;)

 

Skal ha noen dager uten trening nå pga knærne, men skal ri hver dag så er litt trim det.

Blir nok ikke trening før søndag eller mandag.

 

Gleder meg til å hoppe i de nye skoene :D Ser at nike+ sportskit chipen min er på vei, har bestilt den på nett, så det var billigst. 260 med frakt ca. cdon.com, mens de tar 350 eller noe på løplabbet, de var utsolgt da jeg var der.

 

Så jeg kunne fått de nye skoene mine billigere på xxl, men på løplabbet fikk jeg tross alt filmet måten jeg løp på og fikk bekreftet at de nye skoene passet til mine ben. :) Så ikke bra ut bakfra, men hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICE! :) Motiverende at det går veien ;)

 

Er ikke det at jeg har aversjon mot trening, men har hatt en litt stressende periode med reising og en del fylla så har funnet ut at det ikke skal være noe jeg prioriterer før neste uke. Er ganske glad i å trene egentlig. Men lurte bare på hvor lang tid sånne ting egentlig tar. 1 uke eller 10 måneder liksom!

 

Hmm jeg har tydeligvis vært mer i bevegelse enn alkoholen kunne ødelegge for!

 

69 kg --> 67.4! Jaja, såpass "gratis" kommer nok neimen meg ikke de neste ukene :D

 

Noen andre som har veid seg og er glad, oppgitt eller spent? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innleggene min blir jo ikke postet..? Skrev et tidligere i dag, men ser nå at det ikke er her.. Hrmf.. men men, over til dagens gladnyhet (for meg hvertfall.. :))

 

69,7 ;):D jippijippi!!!! Aldri mer 70.....

 

Så flink dere har vært jenter! Sammen skal vi nok klare det ;-)

 

-------------------------------

Startvekt: 73,9 kg

Nå: 69,7 kg

Totalt tap: - 4,2 kg

 

17.09.10 : - 2,7 kg

24.09.10 : - 0,5 kg

01.10.10: - 0,3 kg

07.10.10: 0,0 kg (hrmf....)

15.10.10: - 0,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med bra resultater!!;D

 

Jeg har hverken gått opp eller ned, og det er utrolig frustrerende!!:) Føler ingenting hjelper, ikke så veldig motiverende akkurat.. MEN, føler meg faktisk litt bedre, vet ikke om det bare kommer av at jeg vet at jeg har trent mye og spist riktig, og innbiller meg at det har hjulpet, men det kan jo være jeg faktisk har fått resultater selv om de uteblir på vekta..?:D Hadde uansett vært veldig fint med litt vektnedgang, så jeg får jobbe enda hardere den neste uka, og håpe på bedre resultat på fredag.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri, hvis du trener så mye så bygger du sikkert en del tunge muskler! Kanskje målebåndet heller er din venn?

 

Jessda, i går dro jeg og mosjonerte litt! Syklet i greit tempo i 20 minutter og brukte en maskin eller to for armer før jeg tok en real tøye-sessh på beina. Jeg synes det er viktig å dra på trening av og til bare for å kjenne følelsen av å bli litt svett og få en energiinnsprøytning. Hvis det alltid skal være tungt finner jeg ikke så lett motivasjonen. Litt som at man ikke klarer å slanke seg om man skal nekte seg alt som er godt.

 

I dag spiste jeg egg og bacon til frokost, nam nam! Det går opp i opp med en salat til lunsj fant jeg ut ;)

 

Nå skal jeg lage med dette her til middag:

http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=sunn&artid=15007

 

Har dere noen gode middagstips til andre retter på ca 400 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må visst måle, får prøve å lete fram et målebånd, eller få kjøpt et om jeg ikke finner..:D men veide meg i dag, og har gått ned 200g, men sånt kan vel egentlig variere veldig, får se hva vekten sier på fredag heller tror jeg..

 

Den gratengen ser jo kjempegod ut!! Jeg spiser ikke kjøtt, men er sikkert supergodt med grønnsaker istedetfor skinke, evt litt fisk oppi... hmm, jeg tenkte egentlig på grønnsakssuppe med linser i dag (https://www.vektklubben.no/cgi-bin/viewRecipe.cgi?id=136), men nå fikk jeg veldig lyst på grateng!;p

 

Er forresten enig i det du sier med treningen, og det er jo også noe i det å finne en treningsform man liker. Jeg elsker spinning, og syns det er såå mye lettere å motivere meg til en spinningtime enn en styrkeøkt alene i studio, så selv om jeg vet at jeg må gjøre begge deler for å få muskler sånn at forbrenningen går opp, og få en strammere kropp, så syns jeg det er greit å gå litt oftere på spinning, fordi det er det jeg syns er gøy!:)

 

Og all trening er bedre enn ingen trening!!;) Man skal jo ikke syns at det er helt pyton heller, da tar det garantert ikke lang tid før man gir opp og kutter det helt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usunn helg her ja.. Vertfall på søndag.

Det var noe som skjedde både fredag og lørdag, så ble litt vin ja.

tok en 30 min joggetur på lørdag, mens i går ble det KUN usunne ting som gikk innabords. jaja..

Så lenge jeg fortsatt veier under 73 er jeg happy happy.

Skal jo på hard time i dag, gleder meg, er en ny verden med nye sko, venter spent på om nike+ chippen min kommer i posten snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...