Gå til innhold

Julemål 2010:-)


Maximor

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Da er det bare å jobbe på videre ;) Skal veie meg på onsdag for å se hva utgangsvekten blir etter ei langhelg i Nice! Har trimmet og gått mye, men blir mye kos med mat og vin som garantert har gitt sine utslag.

 

Julemålet er uansett gitt - jeg må rett og slett gå for å kunne se 79 tallet... Skummelt, men strengt tatt realistisk! :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er vi i gang med julemål dere, dette skal bli bra!!

 

Holder meg til veiing tirsdager jeg, det fungerer bra for meg.

 

Det blir jo en del utfordringer på veien med alt julestyret som faktisk allerede har begynnt noen steder. Synes det blir tidligere og tidligere hvert år jeg........... ;)

 

Vi får prøve å minne hverandre på noen strategier for alle julebordene og sånn.

 

Det blir 10 uker å gjøre det på, og selv om jeg vanligvis lykkes best med ca. 0,6 i uka må jeg trå til litt ekstra nå ettersom jeg har vært så dum å gå opp igjen, så jeg prøver meg på 10 kg

(huff ...... skummelt):cool:

 

 

RESULTATER:

uke 41: ned 2,1

 

 

 

 

Stå på jenter,

dette klarer vi!!!!!!!:D:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei dere, kan jeg få henge meg på dere? Jeg holder mest til inne på 20-30 forumet, under "15 uker til jul - 10 kg lettere!". Men jeg har nå gått ned 8.4 av de 10 som var planen før jul, og jeg trenger noe mer å strekke meg etter!

Det er vel noe ambisiøst å prøve seg på 10 kg fra nå til jul... men jeg henger meg på og satser hardt likevel:D

Jeg er 90.2 i dag, dvs at målet til jul er ca 80 kg. Det blir tøft, men jeg er ikke interessert i noe hvileskjær nå som julebordsesongen nærmer seg med stormskritt.. Da ryker alt! Jeg har veiedag på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Futten har ikke helt kommet tilbake etter ferieturen, og vekta på onsdag var nokså ugrei med meg synes jeg. (Selv om jeg vet at det er helt fortjent...) Selvtilliten i forhold til å nå 79 er på minussida, og jeg vet at det er temmelige utfordrende tider fram til jul med 6-7 sosiale sammenkomster med dertilhørende herligheter.

 

Så jeg har justert målet mitt noe. Synes egentlig at det ville være bra å stabilisere på 81-ognoe fram til jul, men for å være bittelitt ambisiøs legger jeg lista på 80,5. Jeg kompromisser, så får dere ta dere av ambisjonene ;)

 

Vekt 20.10: 83,7 kilo - opp 2,2 kilo siste halvannen uke

Julemål: 80,5 kg

Rest til julemål: 3,2 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kompromisser er også bra Lenapena. Pleier i grunn alltid å legge lista lavt og være veldig fornuftig jeg, men akkurat nå har jeg lagt på meg såpass mye igjen at jeg bare må satse litt skikkelig. Så får det briste elle bære ........... Men, det er jo helt klart; at mestringsfølelse og det å lykkes er viktig og inspirerende i dette gamet!

 

Heia oss!!!!!;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare og jobbe seg frem mot jul;)hadde vel håpet og se 7 tallet jeg også. Men vet jo at dette er vanskelig, men 3 kilo til jul burde jo klare det;)prøver så godt jeg kan;) men vekta sto stille nå siste uke,men vi står på videre og gir oss ikke så lett nei... Ha en fin helg alle sammen. Klem synøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei dere:) Veiedag i går viste ned 0.8 kg. Jeg er veldig godt fornøyd med det! Og ekstra godt fornøyd med å være under 90:D

For å klare 10 kg til jul må jeg ned 1 kg hver eneste uke. Selvfølgelig overambisiøst! Men nå har jeg hatt noen uker med gode resultater og dertil medfølgende god mestringsfølelse og tror jeg skal klare en periode med overivrige mål uten å knekke helt;) Jeg vet det er usannsynlig å få til 1 kg pr uke over lang tid, men samtidig har jeg da noe å strekke meg etter som forhåpentligvis gjør meg litt ekstra motstandsdyktig mot fristelsene som nå kommer til å stå i kø fremover. Første runde neste helg, med helgebesøk til svigers og stort familieselskap. Hvordan unngå kakene?! Puh:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kompromisser er også bra Lenapena. Pleier i grunn alltid å legge lista lavt og være veldig fornuftig jeg' date=' men akkurat nå har jeg lagt på meg såpass mye igjen at jeg bare må satse litt skikkelig. Så får det briste elle bære ........... Men, det er jo helt klart; at mestringsfølelse og det å lykkes er viktig og inspirerende i dette gamet!

 

Heia oss!!!!!;):P[/quote']

 

You go for it Kess! Du hadde jo knallresultater hele høsten :D

Det som er kjekt er at vi finner motivasjon i hverandre uansett hvilket mål vi setter og hvilken vei vi velger... Heiaropet støttes! ;)

 

Grattis med gode resultater Ninjastar! Irriterende når det står fast Synøve, men vi vet det løsner til slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lenapena, og ja! det er viktig å være her inne og få feedback og motivasjon fra andre.

 

Det med selskaper er en evig utfordring Ninjastar. Akkurat når det gjelder maten føler jeg faktisk at jeg har ganske bra taket på det, jeg passer på å ikke være sulten og jeg dropper kaker helt. "Litt" fungerer rett og slett ikke for meg. Når det gjelder drikke derimot, er jeg ikke like villig til å avstå, så jeg tillater meg både vin til maten og en likør til kaffen. Sånn får det bare være!

 

Stå på Synøve, neste uke får du nedgang igjen vet du!

 

Go girls!!;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ny her inne, kan jeg hive meg med? Målet mitt er å gå ned 13 kg til jul, motivasjonen er stor, enda.. men tror det vil hjelpe å følge med på dere andre flinke jenter her inne, og være med på veiedag, da MÅ jeg jo holde meg til planen min, hehe. Vet det kanskje er overambisiøst av meg å håpe jeg skal klare dette, men det SKAL jeg. Håper jeg.. Uansett, lykke til alle sammen, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan første veiedag går, veide og målte meg i dag, men har valgt meg ut torsdag som fast veiedag jeg også, så blir ikke full uke første uka, men spennende likevel. Er tidenes jojo-slanker og dette er derfor helt nytt for meg, dette med å legge om hele livsstilen, det blir nok ikke lett, men har bestemt meg for å prøve skikkelig, og med dere her inne som motiverer og støtter meg vil det gå my lettere, det er jeg sikker på. Føler også et visst "press" om å måtte klare å holde meg til planen når jeg skal "melde" min framgang hver uke. Stå på alle sammen, dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg heldigvis i siget igjen. Føler at jeg er skikkelig motivert og kommer til å kjøre beinhardt fram til jul, dog avbrutt av noen julebord og div hvor jeg har tenkt å kose meg "med måte" .......... ;)

 

JULEMÅL: 10 kg

 

RESULTATER:

uke 41: ned 2,1

Uke 42: ned 3,1

 

REST: 4,8

 

 

Velkommen til deg Plotta og lykke til!

Tror du allerede er godt på vei når du tenker "livsstilsendring" i stedet for "s-ordet"!

 

 

Ha en fin tirsdag alle sammen! ...... ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diskusjon

Slenger meg på her.

Mitt mål er ned 5 kg og ned 10 % i fettprosent.

Jeg skal prøve å ha veiedag onsdager som før, men kan hende jeg må skifte det til torsdager siden jeg har fri på ettermidagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jiiiizes Kess, er det mulig?! Utrolig bra resultat! Med denne farta har du jo nådd julemålet før advent:D

Og alle vi andre får komme etter i et mer bedagelig tempo, skjønner jeg;)

 

Mine 1 kg pr uke-planer ser det litt mørkt ut med... Nå om dagen er jeg sulten og fysen nesten hele tiden, så jeg sliter litt med å holde matinntaket nede:p

 

Men heia heia til alle sammen! Det er bare å stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord jenter!

 

Velkommen Diskusjon.

 

Ja det går fort til jul og det er mange fristelser på veien dit så det gjelder å holde fullt fokus!

 

Og ja, det er fryktelig slitsomt med den sulten og fysingen, og det er ikke alltid det er noe å gjøre med det heller dessverre (uten å spise da selvfølgelig ........ ;) ).

 

Det hjelper jo noe å spise lite og ofte. Så må man finne det man holder lengst på (for min del synes jeg det går bedre med proteiner, så jeg velger å bytte ut karbohydratene), og så får man bare prøve å holde ut og forestille seg at jo mer sulten man er jo mere fett brennes det. :cool:

 

 

Ha en sunn og fin onsdag!!:(:P

(Her høljeregner det.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kan jeg bli med her?? :(

 

Mitt første delmål er 2 kg, for da er jeg under 80.

Etter det er jeg usikker- men jeg håper jeg kan bli med likveld!! :D

 

Men Kess- i alle dager! 5,2kg på 2 uker????!!!

Hvordan klarer du det da?

Nå ble jeg nysgjerrig jeg ;)

 

 

Uke 42 : 82.9

Uke 43 : 81.9

Uke 44 : 81.2

Uke 45 :

Uke 46 :

Uke 47 :

Uke 48 :

Uke 49 :

Uke 50 :

Uke 51 :

Uke 52 :

 

Total nedgang : 1,7 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halfwaythere

Mitt mål er vel kanskje litt annerledes enn de fleste, men noe som er viktig for meg(og som jeg tror vil løse vektproblemet for min del, forøvrig): Lære meg å lytte til kroppen og lære meg å aldri spise om jeg ikke er sulten, og å stoppe å spise før jeg blir mer enn mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 42: veiing søndag- 68.4kg-Start

Uke 43: Veiing torsdag- 64.5kg- ned 3.9kg

Mål uke 51: ned 13.4kg- 9.5kg igjen til målet

 

Dette har gått over all forventning! Utrolig hva faste og sunne måltider gjør, til vanlig har jeg spist hver gang jeg er sulten eller kjeder meg, og da masse usunne ting med masse sukker i, har kuttet helt ut dette siden søndag og kun spist frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kveldsmat, og drukket vann, noe jeg aldri gjør, har kun drukket kaffe tidligere, hele dagen lang. Ser jo at dette funker og bare jeg klarer å fortsette å stå på og holde meg til planen vil dette gå riktig vei!! Stå på dere andre også, dette klarer vi!!! Har også begynnt å bake brød selv, istedefor å spise kneippbrød, tror dette hjelper også, iallefall smaker det kjempegodt og metter så mye mer, prøvde dansk rugbrød 1-2-3 og er frelst, kjempegodt og saftig. Er veldig lat som person og har bare klart å komme meg ut en tur denne uken, noe som er altfor lite, satser på mer viljestyrke i uken som kommer. Har også brukt middagstipsene her inne og kun spist det til middag, kjempegode og sunne oppskrifter som metter og er varierte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg kunne gjerne tenke meg å være med på en juleutfordring.

 

Har gått ned ca 8 kg siden 2. august og opplever nå at fokus er litt sviktende. Men det gir jeg meg selv ikke lov til (håper det går over når jeg er frisk fra forkjølelsen og får trent skikkelig igjen).

 

Hadde først som mål å klare 10,2 kg (=68 kg) innen 1. mai, men endret det for noen uker siden til julaften. Men jeg kjenner nå at jeg på en måte har litt for god tid så jeg kan slappe litt av, samtidig som jeg er utålmodig på nye, gode resultater. Ingen god kombinasjon. Derfor setter jeg nå som mål å klare 68 kg innen 27/11 (feiring av mannens 40-årsdag) og 67 kg innen 24/12. Dette er jo ingen voldsomme mål og jeg har bonusmål på 65/66 kg. Tror ikke jeg skal under dette.

Søndag veide jeg 69,9, men ligger og vaker derfra og opp til 70,5 om dagen. Så om jeg er streng med meg selv så sier jeg at jeg i dag starter på 70,5 og har 2,5 og 3,5 kg som skal bort fram til jul. Har offisiell veiedag på mandager.

 

Uke 43: 70,5 (28/10)

Uke 44: 70,2 (1/11)

Uke 45: 69,1 (8/11)

Uke 46: ??,? (15/11)

Uke 47: ??,? (22/11)

Mål: 68 (27/11)

Uke 48: ??,? (29/11)

Uke 49: ??,? (6/12)

Uke 50: ??,? (13/12)

Uke 51: ??,? (20/12)

Mål: 67 (24/12)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...