Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hm... rydde var visst ikke tingen før i dag, nei. Jeg begynte friskt med litt oppvask og tøybretting, men ulysten tok fort overhånd, gitt. Rart, det der?!

 

Trene ville jeg jo heller ikke, litt sånn pest eller kolera:rolleyes:

 

Men ettersom kjæresten står på og jobber ute, hadde jeg heller ikke samvittighet til å ta en sofakveld... (Seriøst dilemma, jeg vet...)

 

What to do?? Jo, løsningen ble en kort joggetur! Eller, den ble litt lengre enn planlagt. Jeg kjenner tydeligvis ikke denne nye byen min så godt som jeg trodde, og tok en høyresving der jeg nok skulle valgt venstre. Så da ble det 9 km jogging på 55 min, DET er jeg fornøyd med! Jeg må jo komme litt i rute til denne Oslo Maraton 10K jeg visst skal løpe!

 

Og nå har jeg dusjet og hører på en utrolig bra utgave av DJ Friendly på p3 mens jeg bretter tøy! Synes vanligvis han spiller litt for slitsom elektronika for min smak, men i kveld var det akkurat passe chill-out nivå på det hele.

 

Så dette ble til slutt en bra kveld likevel:)

 

Nå er det bare å manne seg opp til offisiell etter-ferien-veiing i morgen. Jeg har virkelig gjort det jeg kan de tre siste dagene for å hente meg ørlite grann inn igjen. Hørte jeg noen si skippertak..?! :)

Dommen kommer i morra... puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagens vekt viste 70.8 kg.

 

Det er 1.6 kg opp på fem uker ferie. Jeg hadde håpet på stillstand, men men.

 

Tatt i betraktning av at jeg hadde et par snikveiinger forrige uke med tall godt over 71, er jeg uansett fornøyd med at pila forhåpentligvis peker nedover nå.

 

Det som er litt rart, er at jeg totalt sett over disse fem ukene har trent såpass masse at jeg faktisk har et relativt stort kaloriunderskudd i regnskapet. I teorien skulle jeg da faktisk gått ned på disse fem ukene...!

 

Det viser vel bare at kroppen ikke er en maskin. Jeg tipper kroppen min, etter et år på slanker'n, suger til seg alt den kan av overskuddsenergi de dagene jeg spiser for mye, og ikke gir fra seg mer enn den absolutt må de dagene jeg spiser sunt og trener.

 

Vel vel! Det er bare å ta lærdom! Jeg MÅ holde matinntaket jevnt nede. Ikke spise mye én dag, og lite neste. Det virker tydeligvis ikke på en kropp som allerede har kvittet seg med masse.

 

Da er neste skritt å komme ned på før-ferien-vekt; må bare gjøre unna en konfirmasjon og bursdagsfering i helgen først;)

Etter det blir det stramt løp mot neste helg!

 

Også er det fredag og sola skinner:) Kan ikke deppe over plusskilo i ferien, da vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da er det lørdag, og vi drar snart i konfirmasjon! Jeg har en bitteliten plan om å være litt forsiktig i kakefatet... så får jeg se om standhaftigheten holder hele dagen:p

 

Men, det som er stas, er at jeg skal ha på meg bunad!! Som ikke har passet siden 1994!!! Den er fortsatt et par cm for trang, men ikke verre enn at jeg klarer å bruke den. Jeg som trodde jeg aldri noengang i hele mitt liv skulle få den på meg igjen. Men nå gjør jeg det! Det er så gøy:):)

 

Og god lørdag til alle som stikker innom!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH
Da er det lørdag' date=' og vi drar snart i konfirmasjon! Jeg har en bitteliten plan om å være litt forsiktig i kakefatet... så får jeg se om standhaftigheten holder hele dagen:p

 

Men, det som er stas, er at jeg skal ha på meg bunad!! Som ikke har passet siden 1994!!! Den er fortsatt et par cm for trang, men ikke verre enn at jeg klarer å bruke den. Jeg som trodde jeg aldri noengang i hele mitt liv skulle få den på meg igjen. Men nå gjør jeg det! Det er så gøy:):)

 

Og god lørdag til alle som stikker innom!:P[/quote']

 

 

Så herlig med bunaden din, Gratulerer!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nope, det gikk dårlig med standhaftigheten... Lurer på hva trikset er??

Hjernen min slår virkelig over i steinalder-modus når tilgjengeligheten på kaker og snop er ubegrenset! Hamstre hamstre hamstre...:)

 

Så etter to dager med dypdykk i kakefat og sjokoladeskåler, føler jeg meg nå som en... tja, hva da? Over-stuffed nyttårskalkun? Fotball i pølseskinn? Piñata? Hmm...

 

Uansett hva, det er ikke på den positive siden!! Jeg har filosofert på dette før, det er akkurat som det er en sikring i hjernen som bare går av. Grubler litt på hvordan jeg skal få til dette sånn på sikt?!?

 

Men uansett! I morgen er det mandag, tilbake til stramt løp i noen dager! Deretter skal jeg på jentetur neste helg, og det er (heldigvis) min siste, planlagte storutskeielse på en stund. Nå trenger jeg noen kjedelig uker fremover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så får ikke slike dypdykk så store konsekvenser, tenker jeg. På dette stadiet, så gjør det hele forskjellen på å gå ned eller ikke en uke.

 

Når vi er på rett nivå, så vil vi garantert være veldig forsikte i hverdagen for å kompensere for dypdykk - og dermed går vi ut i 0 :) Det blir litt godt å komme dit, kjenner jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Flinke standhaftige Ninjastar! Du har holdt koken gjennom sommeren, flink er du. Tenk at bunaden passer, det må jo være en som en stor premie etter å ha holdt på i et helt år. Jeg har vært medlem her i seks måneder, men selv om jeg virkelig står på fram mot jul oppnår jeg aldri samme resultat som deg. Derfor vet jeg også hvor utrolig mye jobb du har lagt ned i dette!!

 

Vi går ihvertfall sammen på veien videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Åå.. takk for det, MissMuppet! Jeg merker at jeg "glemmer" litt alt jeg allerede har oppnådd, fordi det nærmest har vært stillstand her de siste månedene.

Også synes jeg det er så fint at du er tilbake her, sammen med Slippe og meg:)

 

Og Slippe... JA, når vi er FERDIGE, da kan man få lov til dypdykk! Det er så sant. Frem til da må jeg bare skjerpe meg. Kun lov til å snorkle! :D

 

Men så var denne jenteturen jeg skal på til helgen, da. Vi skal heldigvis til fjells, det betyr lange turer og forhåpentligvis mange trimpoeng! Tror jeg i det minste må sette en begrensing om at jeg skal gå i null. Ikke lov å spise (eller kanskje helst drikke...:cool: ) mer over budsjett enn hva jeg forbruker.

Budsjett til vanlig mat er 1400 kcal. Med noen lange turer vil jeg da kanskje kunne spise totalt 2-2500 pr dag, og likevel få godkjent. Hmm...skal tenke litt på den:)

 

Planen frem til avreise torsdag er i hvert fall å kjøre superstramt løp. Trene man-tirs-ons, og ikke spise mer enn 1400 kcal pr dag. Og det skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Åå.. takk for det' date=' MissMuppet! Jeg merker at jeg "glemmer" litt alt jeg allerede har oppnådd, fordi det nærmest har vært stillstand her de siste månedene.

Også synes jeg det er så fint at du er tilbake her, sammen med Slippe og meg[/quote']

 

Du må ikke glemme det altså!!! Her er et lite *huskespark*, for du har kommet UENDELIG langt allerede. Det er lov å ikke være helt fornøyd enda, for du har et mål med dette, samtidig har du oppnådd veldig mye på denne ettårige reisen. Ikke minst har du lært å holde vekten i de perioder du "slapper" av litt fra slankingen. Det er vel den viktigste læringen? Føler jeg har klart å holde vekten delvis i ferien uten å falle tilbake til gamle synder, men det har krevd litt tankevirksomhet. Nå er jeg på et hvilekcal forbruk som foreløpig er såpass høyt at det ikke er så vanskelig. Det blir nok betydelig værre å holde vekten når jeg går ned enda mer, og har mindre slingringsmonn å gå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Nope' date=' det gikk dårlig med standhaftigheten... Lurer på hva trikset er??

Hjernen min slår virkelig over i steinalder-modus når tilgjengeligheten på kaker og snop er ubegrenset! Hamstre hamstre hamstre...:)

 

Så etter to dager med dypdykk i kakefat og sjokoladeskåler, føler jeg meg nå som en... tja, hva da? Over-stuffed nyttårskalkun? Fotball i pølseskinn? Piñata? Hmm...

 

Uansett hva, det er ikke på den positive siden!! Jeg har filosofert på dette før, det er akkurat som det er en sikring i hjernen som bare går av. Grubler litt på hvordan jeg skal få til dette sånn på sikt?!?

 

Men uansett! I morgen er det mandag, tilbake til stramt løp i noen dager! Deretter skal jeg på jentetur neste helg, og det er (heldigvis) min siste, planlagte storutskeielse på en stund. Nå trenger jeg noen kjedelig uker fremover;)[/quote']

 

Hva skjer ?? Akkurat det samme med meg....

Vi vet fortsetter vi slik, så er det rett opp igjen. Og dit SKAL vi ikke nei...

Sjerpings igjen her i huset... ( Og jeg spiste akkurat ett kakestk til lunsj... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for påminnelsen, MissMuppet - jeg skal prøve å huske på det, og lese gjennom de fine ordene flere ganger:)

 

Når det gjelder å begrense seg når man har kakebuffet og lignende foran seg... Nei, jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å bli flinkere, jeg... Noen ganger klarer jeg det helt fint, andre ganger spiser jeg 3000 kcal på én dag (som på lørdag). Og intensjonene er like gode hver gang, vil jeg påstå:)

Så Elisabeth, jeg har faktisk tenkt tanken sånn vaaagt noen ganger - kanskje jeg rett og slett trenger terapi?! Dvs en psykolog som kan finne ut av dette for meg?!? Huff..!

 

Jeg går ikke til et slikt skritt riktig ennå, altså! Men det er noe å tenke på hvis jeg om 5 år ikke er like fastboende inne på HV som jeg planlegger å bli...:D

 

Ellers har dagen i dag gått ganske bra! Inntak under 1500 kcal, trimpoeng over 5, og kun et par små feilskjær i form av en halv vaniljefudge (det er jo like godt som sjokolade...) og tre skiver mozzarella. Sånn går det når man er desperat sulten og står alene og lager middag - ingen som ser meg?? Neivel - da er det fritt frem for skapsnoking:p

Jadaså.. neidaså... Lurer jo hele verden, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Terapi Ja kanskje det er tingen for oss ! :D

 

Der er jeg litt for tiden, ingen som ser meg, og vips så spiser jeg litt mer enn jeg hadde tenkt. Dagen i dag har gått som smurt, så nå skal jeg jobbe med meg selv. Fikk en ekstra uke på meg mtp hold vekten kurs, så kanskje jeg kan klare ett akseptabelt tall neste gang.

 

Ja, vi er noen gode luringer i alle fall ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp! Jeg er klar for jentetur i fjellheimen! Jeg drar rett fra jobb etter lunsj, og dermed blir det ikke mulig med veiing i morgen.

Så da ble det veiing i dag i stedet for: Ned 0.4 siden forrige fredag.

 

Det er jeg ganske godt fornøyd med, når jeg vet hvor uendelig mye kake og godterier jeg spiste i helgens konfirmasjon og bursdag!

 

Begynner å nærme meg den magiske 70-grensa:) (igjen...)

 

Jeg har hatt tre ganske ok dager etter helgen og har vel reddet meg inn på det. Hektisk på jobb, men ikke overtid! Trening eller tur hver dag, tilsammen 11 TP. Mat mellom 1400 og 1500 hver dag. Og sunn mat hele veien, bortsett fra restlageret av vaniljefudge som på mystisk og uforklarlig vis fant veien inn i min munn;)

 

Nå er det herlig langhelg med hyttetur som står på planen! Jeg skal:

 

- kose meg masse med gode venninner jeg ikke ser så ofte etter at jeg flyttet

- gå to lange turer og forhåpentligvis kompensere litt for inntaket:p

- drikke litt vin

- spise sunn mat

- skeie ut med Bixit turbarer, smågodt og bakverk med brunost

- stoppe på Espa på veien opp og unne meg rykende ferske rosinboller

 

Rett og slett bare kose meg max:D

 

Ønsker alle som er innom en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flink du har vært denne uken ! Jeg blir misunnelig gitt !

Deilig å komme inn i en rytme, og kunne trene når man vil... Kjenner att jeg gleder meg veldig til barna blir større, og att man ikke er avhengig av barnevakt hver gang man skal på trening.. Men må vel passe på å nyte tiden mens de er små også.. :)

 

NYT helgen sammen med gode venniner !

Og unn deg det du har lyst på. Den smale sti venter på deg når du komme hjem :)

Med fjellturer og fysisk aktivitet kan man jo unne seg litt ekstra i matveien, UTEN å ha dårlig samvittighet for det :)

Kanskje du greier å dra meg i gang også når du kommer hjem :D

Trenger ett puff nå. Blir jo veldig stillesittende en stund, nå når operasjonen nærmer seg med stormskritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse på jentetur. Viktig å kunne skeie ut, om en bare finner tilbake til den sunne stien når en er ferdig med avbrekket :D

 

Grattis med nesten å være tilbake under den magiske 70-grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det er visst litt hektisk å være på jobb om dagen! Hadde ikke helt ønsket meg en slik bråstart etter sommerferien, puh!! Prøvde å skrive i stad, men det måtte jeg fort glemme, haha!

 

Men JAAA, jeg har hatt en knall jentetur til fjells! Så utrolig koselig å se alle de jeg flyttet fra i fjor, det er ikke ofte vi klarer å samle så mange av oss.

Og jeg har gjort som jeg sa og kost meg max. Ingen begrensninger på hverken vin eller tursjokolade. Eller rømmevafler på fjellstue eller boller med brunost;)

Vi har gått to fine toppturer - en i regn og tåke, og en i sol og fantastisk utsikt. Pluss en kort bonustur før hjemreise i går. Det er bare så fantastisk nydelig i Rondane:)

 

Matmessig har jeg ca et snitt på 3000 kcal pr dag i fire dager....... Say no more. Kjære vene, at det går an. Ingen slankehelg, gitt!

På de samme fire dagene har jeg for øvrig ca 22 TP - det bør kompensere for ganske mange av de utallige Café Cookies og Bixit turbarene jeg tygde meg gjennom på vei til topps:D Resten får jeg jobbe av meg denne uka her.

 

Men du har helt rett Elisabeth - i dag er det tilbake på den smale stien. Og den bør helst være så smal fremover at det bare er plass til en fot foran den andre... Er du med?:D

 

Men må løpe nå... Kommer tilbake med en ukeplan i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tilbake fra tur, men nye turer står på agendaen. Jeg må bare innse at slik er tingenes tilstand om dagen, og slutte med å unnskylde meg med det hver gang. Det hjelper liksom så fælt lite:rolleyes:

 

Jeg må leve etter signaturen min, det er det eneste som nytter!

 

Så her er en tentativ ukeplan for en uke som er full av litt av hvert:

 

Mandag: dødstrøtt, ingen trening

Tirsdag: Kondis-time på treningssenteret

Onsdag: Møte hos kunde i Olso, men prøver å rekker kondis-time på treningssenteret. Ikke spise kake i møtet, kun frukt. Ikke spise boller fra Deli de Luca på toget hjem....

Torsdag: Seminar med jobben på hotell. Ikke spise kake. Bare spise dessert hvis verdt det (i.e. skikkelig god). Vurderer å ikke drikke alkohol...

Fredag: Seminar, hjem på ettermiddagen. Trene hvis jeg orker.

Lørdag: Kondis/styrketime på treningssenteret. Ut med venner på kvelden - kommer til å drikke øl eller vin:p

Søndag: Joggetur i skogen hvis ikke klein fra lørdagen...

 

Nå ser jeg fremover mot veiefredag om 1 1/2 uke - det er vel mer realistisk at jeg går ned noen gram til da enn førstkommende...

Men fremover & nedover - det skal jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Fin plan ! :)

Hørest ut som en spennende jobb du har :D

 

Ja, jeg skulle gjerne kommet meg i mål nå, men det blir liksom ikke helhjertet i det hele tatt. Jeg har jobbet to uker etter sommerferien, og det har gått i ett sett. Så fy skam meg, jeg har trent lite. ALT for lite. Og fra og med onsdag blir det nada på en måned. Gjett om jeg angrer nå da ?!?!... Skulle ha trent så mye som mulig... Skylder på været, men det er giddaløsheten og dørstokk mila som har stoppet meg :cool:

Jaja, gjort er gjort, og spist er spist ! :)

Jeg skal i alle fall holde fokus de ukene jeg blir stillesittende. Drikke mye te, og spise gulrot og frukt er planen.

Åh, jeg er så spent på onsdagen ! har problemer med å sove natten for jeg grubbler slik.... Skal bli godt å bli ferdig !

 

 

Håper tirsdagen din blir fin, og nyt kondis timen din ! Det gjør så godt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hermine! Nå ble jeg litt rørt..! Er så glad jeg har dere her inne:)

Og jeg er så glad du er tilbake. Når du først får spirit'en, smitter det i hvert fall over på meg:D

 

Her suser det unna i hektisk tempo denne uka. Jeg har fulgt ukeplanen sånn noenlunde. Det har blitt litt for mye kalorier, jeg sliter litt med nedtrappingen fra helgeturen:p Men på den lyse siden: Jeg har trent etter planen både i går og i dag. Og i tillegg prøvd meg på en yoga-time i dag. Må etter hvert få inn mer rolig trening.

 

I dag har jeg vært i Oslo i møte. De serverte kun frukt i møtet!!! Heia Statoil! Men lunsjen var så utrolig bra at jeg måtte spise litt ekstra. Parma-skinke og cæsar-salat... pluss mye grønt. Mmmm! (...og inni i en bitteliten parentes må jeg vel nevne at jeg også spiste en fantastisk, liten pannacotta til dessert. Til lunsj på en onsdag. Jada.)

 

Men!! Jeg holdt meg til måltidene! Ingen boller eller kaffelatte på toget hjem! Stor klapp på skulderen til meg selv - jeg er på vei til å endre en godt inngrodd vane, tror jeg.

 

I morgen bærer det avgårde på to dagers seminar. Det betyr vel at jeg må veie meg i morgen, for fredag er jeg borte. Jeg er så ikke klar. Men hva hjelper det, tallet er nå hva det er, uansett. Jeg får trekke pusten og stå på tå:)

 

Ellers lurer jeg på åssen det går med ElisabethV som har operert magen i dag... Det blir spennende å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg er så glad om jeg kan være til inspirasjon for deg, Ninjastar - for da blir jeg jo inspirert selv også! I går kveld kjøpte jeg inn litt grønnsaker til juiceren min - så til lunsj i dag blir det grønn og sunn juice med brokkoli, agurk, spinat, sitron og litt ingefær i - det blir flott å fylle på med det etter en treningsøkt. Ren energi og næring til kroppen kan jo umulig gjøre annet enn godt?

 

Nå skal jeg jobbe meg gjennom innleggene dine og få enda mer inspirasjon til å gå gjennom en helg som kan bli utfordrende :-( Ille at man "gruer" seg til å dra på hytta rett og slett fordi man vet om alle de gamle uvanene som ligger igjen der oppe!

 

Jeg følger deg - ninjastar - min ledestjerne (kult at du heter "star" da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...