Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Fantastisk at du klarer å holde på gode matvaner i en så stressende periode! Det viser bare at du har lært MASSE i denne prosessen og at du vil klare å holde på de gode vanene! Må nesten komme med et gratulerer her :-)

 

Kjenner meg igjen i det med stress.. og det hjelper jo faktisk å trene selv om det er det siste du har lyst til. For meg så "slår det av hodet" og jeg får koblet helt ut. Veldig deilig etterpå (til stresset kommer tilbake igjen..). Er litt avhengig av å gå på gruppetimer når jeg har det sånn, ellers kverner bare hodet videre mens jeg trener og da får det ikke den effekten det skal.

 

Har du tid/mulighet/råd (høres ikke ut som du har mye tid akkurat nå), så kanskje du kunne prøve å spandere på deg en time med massasje eller noe sånt? Var bare det første som slo meg som kunne hjelpe deg til å slappe av. Er ikke så lett å roe seg selv ned når det står på som verst.

 

Håper det roer seg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du klarer å fokusere på riktig mat. Det er i slike travle perioder at jeg oftest har gått opp mye, fordi jeg ikke har hatt tid til å spise ordentlig. Så det er jo kjempeflott!

 

Og godt at du nærmer deg enden av tunellen. Men pass på så du ikke tar knekken på deg sjøl. Det er viktig å prioritere å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det trening på meg i går? Nope! Jeg hadde tenkt å dra rett fra jobb og rekke en tidlig saltime. Men nok en runde med overtid satte en stopper for det. I teorien kunne jeg dratt senere på kvelden. Men da var jeg altfor pumpa. Og måtte gjøre husarbeid hjemme. Med syk samboer blir det dobbelt opp på hjemmefronten, også.

 

Men jeg prøver på med friskt mot i dag! Har sekken klar i bilen, i tilfelle jeg skulle rekke det;) Er i hvert fall veldig motivert akkurat nå!

 

Ellers drar jeg i morgen tidlig til Oslo for en to dagers superinnspurt på leveransen min. Puuuuh! I morgen kveld blir det prosjektmiddag, og jeg har alle planer om å holde stram linje. Ikke alkohol og ikke store mengder mat. But even the best laid plans osv...

 

Fredag drar jeg rett fra Oslo videre nordover, har for lenge siden lovt min lillesøster (som ikke bor i Norge, men er innom en snartur) å bli med på tur til bestemor i helgen. Timingen kunne vært bedre, jeg ser den...:)

 

Men! Bare jeg kommer meg gjennom i dag og de to neste dagene, håper jeg at det blir litt avslapping på tur:) Roadtrip med lillesøster er uansett alltid morsomt, og så må jeg bare styre unna de haugene med snop vi har tradisjon for;)

 

burberry, det er så koselig at du er tilbake hos oss! Massasje har jeg faktisk vært på de to forrige ukene. Vi har tilbud om det på jobben, billig OG i arbeidstida! Men jeg avlyste timen denne uka. For mange møter. Neste uke skal jeg tilbake! Det hjelper faktisk utrolig godt, har jeg funnet ut. Hun massasje-dama (høres ikke "massøsen" litt suspekt ut??!) kan også fotsoneterapi, og trykker på mye rart som roer kroppen min. Effekten varer ut dagen!

 

Og svirre, jeg lover... jeg skal bli flinkere til "meg-tid".... Om noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heseblesende løpet fortsetter. Er i Oslo nå - og kom meg gjennom Oslo S i dag tidlig uten hverken boller eller kaffelatte!

Unngikk deretter sjokolade og kanelboller som sto fremme på jobben..

 

Men det får jo være måte på hvor mange plusspoeng man skal samle i løpet av én dag, eller? På kveldens prosjektmiddag var jeg derfor ikke like elegant.. Det ble to glass vin og tre-retters middag. Sto over avec'en, men estimerer likevel middagen til rundt 1000 kcal. Puuuh...:)

 

Siden jeg er på farta nå frem til mandag, ble det forresten veiing en dag før tiden i dag tidlig. Vekta viste stillstand. Så selv om jeg har veldig flink med maten i det siste, var ikke det nok. En treningsøkt på en uke er vel i skrinneste laget til å kunne forvente noe særlig.

 

Jeg satser på mer trening neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort å styre unna bollene på Oslo S, Ninjastar - you've come a long way!! ;)

 

Stillstand - synes det er veldig bra, jeg. Du har ikke mye å ta av nå, vettu, og med det racet du har hatt de siste ukene? Det må være et veldig bra resultat!!!

 

Kos deg sammen med lillsøster i helgen - det er kvalitetstid (med eller uten snop) som man kan leve lenge på :D

 

"Sees" til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det ble plenty kvalitetstid i helgen - og MED snop, gitt;)

 

Helgen var vært travel, men fin. Masse tid med både søster og bestemor, og det er sjelden vare. Fikk dessuten klemt inn en kort tur på fjellet. 4 km er bedre enn ingenting! Veldig bra:)

 

Men med bestemorsbesøk, følger det med mye annet. Kaker i tre omganger hver dag. Kakao til frokost. Og her snakker vi med H-melk og med SMØR oppi...

 

Så matmessig er det bare å legge denne helgen bak seg, og se fremover!! De to foregående helgene har jeg vist at jeg kan når jeg vil, så det er bare å fortsette i det sporet.

 

De neste par dagene nå skal brukes til å komme i gjenge. Pakke ut (var hjemme midnatt i går kveld), sove ut, gjøre ferdig siste delene på jobbleveransen min.

 

Og så er planen å begynne med trening igjen denne uka. Jeg har ikke sluttet, selv om det kan se sånn ut.

 

Tror det blir en bra uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig helg. Viktig å bare NYTE helgen også, så får vektnedgang være vektnedgang... Hverdagen innhenter oss snart og du er jo MEGAFLINK så jeg tviler ikke ett sekund på at du snart er der du ønsker å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en meget velfortjent utskeielse, Ninjastar ;)

Det skal være kaker gis bestemor, det ligger i sakens natur.

 

Litt merkelig, men jeg kjenner meg fortsatt "stresset" etter en utskeielse, tenker på den ødeleggende effekten, til tross for at jeg er så nærme mål og egentlig er helt avslappet i forhold til når målet skal nås....

 

Kanskje dette stresset er et nyttig verktøy i fremtiden for å holde vekten, men jeg håper jo allikevel at jeg kan nyte en lørdagskveld med gode venner, uten å telle kalorier og føle nederlag når jeg kryper over akseptabel mengde ....

 

Mye som skal på plass i hodet, det er i allefall sikkert, derfor jeg også lagde meg et hjelpemiddel ved å sette en endelig grense på 62, ellers tror jeg bare at jeg fortsetter "litt til og litt til". Tror jeg er litt redd for neste fase og at jeg er troende til å slanke meg litt til for å utsette den. Jeg KAN slanke meg, det har jeg bevist, men jeg har ALDRI holdt vekten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt ei velfortjent og god helg.

 

Jeg hadde også et relativt høyt kaloriinntak i helga, men jeg kjente jeg trengte det. Jeg har hatt 7 uker på rad nå, hvor det har vært smått med utskeielser. Nå på lørdag var kroppen veldig sugen på karbohydrater og fett. Jeg prøvde å la utskeielsene være noenlunde kontrollerte, samtidig som jeg tillot meg selv å spise en del mer godteri og junk enn jeg vanligvis gjør. Jeg tror det er viktig å gi etter litt også, på en kontrollert måte, innimellom. Det gjør i alle fall at det er lettere for meg å holde fokus på det jevne.

 

Jeg ser fram til fjelltur i helga som kommer nå. Det tror jeg blir deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Her er jeg !! :D

 

Beklager att jeg har vært treig i det siste... ;)

 

Synst stillstand er bra jeg !

Husk du er nesten i mål !!

Og litt må man unne seg, lever jo bare en gang !

Men viktig å komme seg tilbake til gode vaner, og det fikser du.

 

TRIM Ja der er jeg bombe sikker på du kommer sterkt tilbake. Ikke alltid det går som man vil bare.

Skal lese meg mer opp senere i dag, måtte bare hilse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Veldig, veldig glad for at dere har trua på meg:)

Er ikke så sikker selv akkurat nå, nemlig. Jeg bare virrer om dagen... Lurer litt på om jeg har fått splittet personlighet etter et år på slanker'n?!

På den ene siden er jeg så glad for at jeg kan dra på turer som i helgen, og likevel klare å gå tilbake til et (noenlunde) ok kosthold fra og med mandag.

På den andre siden blir jeg sååå fort lat og lei når jeg kommer ut av treningsrutinene mine. Jeg vet fra før at treningsmotivasjon er ferskvare, men når man da ufrivillig får et avbrekk, er det ikke alltid like lett å dra seg i gang igjen! Og der er jeg nå. Skulle vært på trening, men bruker min sykmeldte samboer som unnskyldning. Jeg går tur med ham i stedet for egen trening. Så turer blir det - tilsammen hele ETT trimpoeng på to dager:p Ikke mye å skryte av.

 

Også er jeg jo så nærme mål at det gjør jo ikke så mye å ta det litt med ro?!? Snakker om selvmotsigende, jeg vil jo fortsatt lenger ned og vet veldig godt at det ikke skjer av seg selv:rolleyes:

 

Jeg har ikke vært på treningssenteret på to uker, siden han ble sykmeldt. Og så er jeg supertrøtt hele tiden, sikkert som en reaksjon på alt stresset på jobben i det siste.

 

Jeg VET at jeg må komme meg avgårde på en skikkelig kondis-økt. Jeg må snu trenden! Men lurer litt på jeg i morgen da har en annen unnskyldning.

 

Sånn! Det var litt forvirrende og usammenhengende overtrøtt babling fra meg. Tror jeg går og legger meg, jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I know the feeling ! :)

 

Sliter selv med å skulle komme igang igjen.

Kan ikke trene som normalt, men gå turer å bli god og svett, det kan jeg...

 

Vi vet att vi får energi av å trene.

Vi får bedre selvtillit

Vi føler oss bedre

Vi får strammere og fin kropp ( Min kropp er såååå dvask nå.......)

Vi får helsemessig gevinst

 

Så det er opp på hesten igjen.

 

Hva med en bindende avtale ???

Jeg GÅR... ( ja, kjiperen...), og du tar en kondis økt i morgen.

Jeg er med, om du er med :)

Og det må vel nevnes att det er meldt øs pøs regn her i morgen... Så dette er ikke lett for meg, som ikke er vanntett ... :D

 

Kommer innom for å sjekke i morgen om du tar utfordringen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jaaaa Elisabeth, jeg er med:D

Skal få til en tur på treningssenteret, om det så blir sent i kveld og en kort runde.

 

Dette var nok akkurat det jeg trengte! Jeg har nemlig allerede dagens unnskyldning klar: Her blåser det full storm om dagen (neida, sikkert bare litt kuling..), og vi må tette taket som står åpent, før helgen og høstregnet følger på. Og samboer trenger litt hjelp.

 

Men! Jeg vet jo at du har rett. Trening og mosjon er jo bare win-win. Når man først kommer i gang! Så jeg må i gang! Tett tak eller ei..

 

Det føles litt som om stien min er rett foran meg, bare at jeg ikke ser den. Som om jeg trasker rundt i tåka, litt sånn på måfå.

Bare jeg finner igjen stien min, blir det mye bedre:)

 

Og vanntette... nei, det er vi da slettes ikke;) Hadde det nå bare vært sånn at vi krympet av vannet, så skulle det vel gått greiere å motivere seg til trening i regn. Hehe!

Lykke til på tur i pøsregnet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da er min tur unnagjort ! ;)

40 minutter i lett regn. Jeg er fornøyd !

Og ja, jeg skulle vært mye ute i regnet om jeg krympet !! :D

 

Har vært en travel dag. "Fridag" med ungene hjemme er ikke mye avslappning. I tillegg har jeg bakt, og hatt middagsgjester....

 

Håper det gikk bra med treningen din.

Vi må bare komme igang igjen, og det er tungt.

Men vi kommer dit, sakte men sikkert :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Me too:D Nå har vi jammen vært flinke!!

 

Jeg har vært på en HøyPuls uten hopp-time på treningssenteret. Og noen rygg- og mageøvelser etterpå.

 

Sliten! Men det var en god kneik å komme over:D Godfølelsen sitter i kroppen nå;)

 

Det går litt dårlig med maten her i dag, da. Bonusbarnet, som har begynt med mat og helse på skolen i høst, har fått helt dilla på baking. Her er det høstferie nå og det bakes jevnlig.. I dag ble det skoleboller. Og det verste er at de ble rågode, mye bedre gjærbakst enn hva jeg pleier å få til, hehe.

 

Med en sykemeldt samboer som på toppen bestemte seg for å lage vafler til kvelds, må jeg bare vinke farvel til GR i kveld... Men vi møtes til havregrøt igjen i morra tidlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, det er ikke tull at endorfiner er kroppens naturlige happy drug:D

Det gjør så godt både for humøret og selvfølelse at det egentlig skulle vært påbudt for alle;)

 

Så jeg må bare notere meg bak øret at til tross for megastress på jobben og andre omstendigheter, så ER det utrolig viktig å finne tid til trening. Det behøver ikke være 5 ganger i uka, men et par ganger er nok helt påkrevd.

 

Ellers ser jeg at det ikke blir noe nedgang i morgen. Rent teknisk viser regnearkene mine at jeg går i null over hele uka. I praksis kan det godt bety oppgang med denne "utsulta" kroppen her, men jeg krysser fingre og håper jeg slipper. Har veldig lite lyst til å besøke 70-tallet igjen, altså;)

 

Jeg må bare minne meg selv på det jeg skrev inne hos Slippe:

1) I denne fasen jeg er nå, MÅ matinntaket holdes nede. Aldri over 2000, uansett treningsmengde. Treningen kompenserer ikke for de ekstra kaloriene, kroppen klamrer seg til dem.

2) Videre MÅ jeg ha underskudd hver dag. Ok å spise 17-1900 på en helgedag, men da må jeg ut og bevege kroppen i tillegg.

 

Det er bare å stå på videre! Jeg lærer noe nytt hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å stå på videre! Jeg lærer noe nytt hver dag:)

 

Og DETTE er selve nøkkelen til den suksessen vi (selvsagt) kommer til å ha også i HV-fasen: Kunnskap og selvinnsikt.

 

Vi har gått skikkelig nerdete til verks, alt er registrert og regnet over, erfaringene delt på forumet. Tenk for et utgangspunkt vi har for å klare det denne gangen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
Ellers ser jeg at det ikke blir noe nedgang i morgen. Rent teknisk viser regnearkene mine at jeg går i null over hele uka. I praksis kan det godt bety oppgang med denne "utsulta" kroppen her' date=' men jeg krysser fingre og håper jeg slipper. Har veldig lite lyst til å besøke 70-tallet igjen, altså;)

[/quote']

 

Famous last words....

 

Dagens veiing viste opp 800 g. Dvs 70.2 kg og tilbake på 70-tallet.

 

Oh well. Jeg vet jo hvorfor. Ingen grunn til å gråte over spilt melk!

..ellers spiste kaker, sjokolade og skoleboller i dette tilfellet;)

 

Jeg vet hva som skal til. Så da er det bare å gjøre det, da. Ikke sant?! Bare så synd at det noen ganger sitter så mye lengre inne enn andre:rolleyes:

 

I helgen skal jeg reise bort for å slappe av etter alt stresset i det siste. Planen er lange gåturer og lite stress. Maten får bli hva det blir, har ikke lagt noen plan hverken for nazi-regime eller full flyt. Jeg ser det an!

Og til mandag håper jeg å være tilbake med mer overskudd og ekstra piff til å ta disse siste kiloene!

 

God helg til alle som popper innom i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå er jeg hjemme igjen etter en fin og rolig helg. Har gått et par turer, vært ute på middag & kino (kan ikke huske sist gang..), sett vinterens første snø!, og ellers fått pratet gjennom en del med min fortsatt sykmeldte samboer.

 

Matmessig like gæli som forrige helg, men jeg stresser ikke egentlig med det. Jo, jeg kjenner på at jeg må tilbake på stien før den forsvinner helt for meg. Jeg synes jeg kjenner igjen følelsen fra tidligere tider, jeg er litt på vippekanten og plutselig blir det så lett å bare gi f.

Men forskjellen fra før, er at jeg nå kjenner igjen følelsen og vet hva den betyr (tror jeg, da...). Og jeg er jo fortsatt her inne, så jeg tror sjansen er stor for at jeg denne gangen vil dette ned fra vippekanten på riktig side!

Dessuten - jeg tror at stresset vil avta og at livet vil gå seg til i litt roligere former om ikke lenge. Innen en uke, kanskje? Og jeg vet at når jeg bare får tid til å prioritere trening igjen, følger alt det andre etter, litt om senn:) Jeg må bare ikke gi opp i mellomtiden!

 

I morgen starter en ny uke, og jeg har en hel haug med blanke ark og fargestifter foran meg. Muligens en sjanse for at jeg vil trenge litt blanco, også...;) Men likevel: I morgen er starten på den siste innspurten!

 

God natt, folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Den psykologisk vanskelige mandagen er unnagjort - i fin stil, heldigvis!

 

Inntak 1400 kcal, og JIPPI! jeg kom meg på trening! Det var virkelig herlig:)

 

Uka har begynt veldig bra. Nå skal jeg navigere meg gjennom to dager på reisefot med jobben, og håper det ikke serveres for mye godsaker på møtene. Jeg er tilbake på sukkerkjøret, kjenner jeg. Trenger noen dager uten påfyll:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så fint med en mandag etter planen ! Gjør så godt for psyken !

 

Jeg sliter virkelig med å være flink, å ta de gode valgene.

Lett å skli ut, litt og litt.

Men som du sier, nå er vi i alle fall oppmerksom på det.

 

Så deilig å komme igang med trening igjen også ! Godt når det først er gjort.

jeg gikk tur i dag, wuhu !! I regnet til og med.... Kommer meg...

etter tur til lege i dag har jeg forstått det er bare å smøre meg med tålmodighet....:cool: Min svake side ja..... Formen er laber, men skal bli bra til slutt. Pga alt for mye blodtap osv, så kommer det til å ta tid før jeg kommer meg skikkelig til meg selv igjen.... Og det er virkelig kjipt. Men nok om det.....

 

Flott med en dag med 1400 kcal, jeg er imponert ! Må innrømme jeg er dårlig på telling for tiden. Alt går på en "raus"... Og da ser vi hvor det går ! :)

 

Ha en fin uke !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese den siste meldingen din, Ninjastar - jeg vet ikke om du merket det, men jeg hoppet mentalt opp og ned på vippeplanken for å hjelpe å gi litt vekt til den rette siden :)

 

Du SKAL klare dette, og du VIL klare dette - det er jeg ikke det spor i tvil om!

 

Ha en fortreffelig uke. Jeg er på farten hele uken, men titter innom og leser, selv om det blir veldig lite skriving :)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...