Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hahaha!

 

Jeg er veldig glad for at det ikke er 2010 nå, for DA hadde jeg jammen hatt en real jobb å gjøre det neste året ;)

 

Men for å sette ALL tvil til side:

 

Jeg har skikkelig trua på oss i 2012!!

 

Yesss, det har jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

 

Men for å sette ALL tvil til side:

 

Jeg har skikkelig trua på oss i 2012!!

 

Yesss, det har jeg :D

 

hahaha, morsomt :) Morro det er flere av oss som titter innom, det er vel tiden for det ;)

 

Fordelen denne gangen er at vi har gjort det før og vi vet vi klarer det!!! Jeg er supermotivert.. Vektklubb.no kan bare gå og gjemme seg forresten, disse sidene har jo blitt råfine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg synes det er helt fantastisk, Ninjastar... Husker du så utrolig mange nye tråder det kom på denne tiden i fjor? Og hvor mange av disse trådene er aktive nå ???

 

Vi har ALL grunn til å være stolte av oss selv :) OK, vi har kanskje ikke kommet helt dit vi trodde på den korte tiden vi satte oss som mål, men vi er her enda, har gått ned mange kilo i 2011, har lært utrolig mye og er klare for den endelige "grand finale" i løpet av meget kort tid.

 

Sammen med Nickii, Koala og burberry er vi vel de "lengstlevende" her inne. Utrolig synd med dem som måtte gi opp.... Kanskje finner de veien tilbake nå i nytt år - håper det for deres del!

 

Så, gratulerer så mye med de flotte resultatene så langt, miss Ninjastar! Håper du får et fantastisk 2012!

 

:D

 

Stor nyttårsklem!

 

SANT !!

Det er jammen ikke mange igjen av de gode gamle traverene, så jeg synst vi skal være fornøyde med att vi kjemper oss videre med nebb og klør !

Jeg var nesten på nippet til å gi meg på sidene her inne, etter alt styret som har vært med sidene, OG veldig mange av de jeg har hatt kontakt med her inne er borte vekk. B)

 

 

Må si jeg måper høyt her Ninjastar ! Kan ikke forstå att vekten din viser rett.. Gi den noen dager, så får du nok stabilisert og bli kvitt litt magefyll...

 

Jeg for min dele starter friskt i januar, og satser på trening skal gjøre en del av susen !

I tillegg til å kutte snoperier osv i hverdagen... <_<

Blir godt å komme igang igjen !

 

Kjekt å "se" dere igjen damer !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og der var du også, Elisabeth :D Men du var jo ikke helt borte, da heldigvis! Bra du ikke ga opp, jeg ser det er flere av de gamle på 10-20 som også er tilbake - så bra! Men jeg skjønner hva du mener om sidene. Men nå i dag har jo disse sidene virket så bra som de aldri har gjort, alt går relativt raskt og det er ikke lenger en pine å navigere. Vi satser på at det holder seg slik!

 

I dag har jeg forflyttet meg fire timer nordover, byttet tog på Oslo S og glatt passert både Deli DeLuca og Narvesen. Ingen rosinboller eller panini. Jeg gikk rett til Bit og kjøpte meg verdens sunneste salat - og det var ikke et snev av ofring over det. Det var det jeg aller helst ville ha! Knallgod var den, også:)

 

Så rart hvor lekende lett dette er når man bare er nok innstilt??!

 

Litt kalorier over kvota ble det dog, jeg spiste middag på kafé med en venninne jeg ikke har sett på evigheter. Valgte det sunneste de hadde på salatfronten, og tok litt brød ved siden av. Totalt estimert inntak på rundt 1570 - som er for høyt i forhold til de nye sidene som nå glatt forteller meg at jeg ligge på meny 1 (gulp). Men hvis jeg klarer å holde meg under 1600 alle dager i en uke og unngå helgetoppene, tror jeg ikke en dag som dette spiller noen rolle i det hele tatt.

Jeg er uansett veldig godt fornøyd med at jeg bare har valgt sunne alternativer i hele dag. Sånn vil jeg fortsette :D

 

Så får vi se hva som skjer i morgen. Jeg skal i begravelse, og det er vel kanskje greit å spise det som blir servert uten for mye dikkedarier. Jeg får dermed årets første utfordring hva angår moderasjon-når-store-mengder-er-tilgjengelig....

Men jeg har klart meg bra i dag og det er ingen grunn som helst til at jeg ikke skal klare det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo høyt av denne :-D

 

JA, jeg har spist som om alle undergangsspådommene om 2012 skulle slå til hvert sekund,

 

 

Me too! Men nå er vi tilbake med fullt fokus og twist og julekaker pakket bort for godt. Må faktisk innrømme at jeg spiste halve taket på pepperkakehuset allerede uken etter vi hadde satt det opp. Og det var FØR julaften. Jeg fant ingen rødmesmiley men den burde stått her! Det var forresten nonstop til takstein. Ellers gikk det stort sett i det som går an å trykke i seg til det gjør vondt i magen og så litt til.

 

Som dere skriver; vi kan være STOLTE! Av at vi fortsetter, altså :-) Hurra for oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har lenge tenkt på at jeg skulle ta en status på fjorårets nyttårsforsetter før jeg setter opp hva de nye er. For et år siden hadde jeg følgende planer for det nye året:

 

- jeg skal ha minimum to faste treningsdager i uken (all trening i høst har blitt skviset inn der det passer i forhold til resten av familien, og det blir litt slitsomt i lengden)

- jeg skal trene mer styrketrening, minimum én time i uken

- jeg skal utfordre meg selv litt på løping, og begynne litt forsiktig på tredemølle (nå om dagen går det bare i ellipsemaskin pga dårlig rygg og knær, men jeg trenger litt variasjon)

- jeg skal få samboeren min til å gå med på kun én snop-dag i uken (tøff utfordring..)

- jeg skal forsøke å få til mer hverdsagsaktivitet, som f.eks gå hjem fra jobb i blant

- jeg skal fortsette å trene mye, helst fire ganger i uken

 

Treningsinnsatsen er jeg fornøyd med. Jeg fikk til faste treningsdager ganske bra, jeg har trent styrke i form av PowerStep eller lignende jevnt over hver uke utenom ferier, og jeg har begynt med jogging igjen. Hadde et lengre løpeavbrekk pga ryggen i høst, men håper å ta det opp igjen nå. Og firen ganger i uken er vel omtrent snittet mitt, kanskje fem hvis vi inkluderer gåturer.

 

Jeg er ikke i mål når det gjelder hverdagsaktivitet, ser jeg! Men her må det bli enten eller: Enten like mye trening som nå, eller mindre trening og mer hverdagsaktivitet. Målet må vel kanskje bli å flinkere på hverdagsaktivitet de periodene det ikke går dårlig med trening.

Og én snopdag i uka, det skled ut sånn litt etter litt når året var halvgått... kremt.

 

Ellers hadde jeg vel et overordnet mål om å være ferdigslanket i 2011, men DET fikk jeg ikke til. Ikke for det, jeg koser meg sånn inne her at det er ikke noen krise. Hehe! Jeg er på vei, det er det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nyttårsforsetter 2012, litt kortfattet:

  1. Trening: forsette i det gode sporet fra 2011. Dvs variert trening, samt fortsette/øke styrketreningen.
  2. Få skikk på den vonde ryggen min. Dette inkluderer minst en halvtime med core-øvelser i uka, helst to. (Jeg har time hos manuellterapeut til uka, og håper det vil bedre situasjonen.)
  3. Mat: spise mer grønnsaker og litt mer frukt. Blant annet bytte ut noen av brødskivematpakkene med salatlunsj.
  4. Overordnet slankemål: oppnå en vekt som tilsier normal BMI og deretter holde den der.

Jeg har faktisk (jepp!) noen nyttårsforsetter som ikke er direkte relatert til slanking, også. Som bedre stressmestring, sette av mer tid til å være sosial, fokusere på nok søvn osv osv. Men den lista blir litt for lang akkurat nå:rolleyes:

 

Kickstart plan januar kommer jeg tilbake med i morgen, når det offisiell juletillegget er målt og veid. Gleder meg ikke! Jeg har ikke klart å gjennomføre så mye skadebegrensning som planlagt, med to dager borte og lite søvn og trøtte kvelder resten av uka. Jeg har moderert matinntaket og vært fullstendig sjokoladeavholdende - og er fornøyd med det.

Men fra i morgen er jeg 100 % klar! Jeg har allerede meldt meg på trening rett etter jobb, det skal bli en bra start på helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

VEIEDAG

 

Da var det fredag og veiedag. Dagens vekt var 73.2.

 

Noe som er utrooolig mye mer oppløftende enn mandagens snikveiing til 75.6 :o

 

Men det er likevel 3 hele, håndfaste kilo opp gjennom desember. Så det er ikke annet å gjøre enn å ta stramt grep nå.

Jeg er heldigvis supermotivert, og det gjør jo den store forskjellen! I år skal jeg nemlig i mål! Det vil si... i mål kommer jeg aldri, dette vil jo bli en livslang jobb. Men jeg skal i mål rent vektmessig, slik at jeg i løpet av året kan flytte meg over til hold vekten. Og deretter fortsette kampen der inne...

 

Overordnet mål:

 

Oppnå normal BMI og trivselsvekt i løpet av våren.

 

Delmål 1, frem til 16. februar:

Komme meg under 70 (IGJEN... I know ;)) før jeg drar på lang vinterferie 16. februar.Med et gjennomsnittlig vekttap på ca 0.6 kg pr uke, går det akkurat!

 

For å få til dette, blir januar en streng måned. Sukkerinntak skal reduseres. Jeg er allerede i gang med godteriforbud, og skal ikke spise godteri eller drikke alkohol i januar. Andre utskeielser, som kake, skal kun inntas når jeg er bedt bort (og jeg har foreløig ikke en eneste sosial greie på kalenderen hele måneden, så det ser lovende ut!).

Jeg skal trene regelmessig, som jeg har gjort i hele høst, og jeg skal ha helgene som fokusområde. Hadde det ikke vært for helgene, hadde jeg vært i mål for mange måneder siden :P Helgeinntaket må kraftig ned, jeg skal spise færre store frokoster, færre usunne middager og i større grad følge måltidsmønsteret for hverdagene. Inntaket i helgene kommer til å bli høyere enn hverdagene, men ikke med de store forskjellene jeg holdt på med i høst...

 

Delmål 2, frem til langhelg 18. april:

 

Jobbe vekk vinterferiekiloene, deretter komme meg ned på normal BMI. Med min høyde på 166, må jeg under 68.8 kg for å bikke under BMI på 25.

 

Delmål 3, før sommeren:

 

Ta de siste kiloene. Endelig sluttvekt 65 - 67 kilo.

Og deretter leve et langt og lykkelig liv inne på HV ^_^

 

Sånn! Da var min plan for det neste halvåret sånn ca på plass!

Lykke til, allihopa - jeg gleder meg til nye tak med dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Det var en fin plan ! :)

 

Og så kjekt att vekten rikket seg litt nedover !

Jeg har veiing på tirsdag, utsetter det lengts mulig... :P

 

Vi roter det nok til vel mye for oss selv med de helgene som vi har hatt, så jeg er enig ! Det er der vi kan tjene mest.

OG fokus på trening / trim fremover, så blir dette så bra så !! :D

 

For JA ! Vi skal på Hold vekten, ser det er veldig stille der inne nå for tiden.... ;)

 

P.S God helg !!

Her blir det en helg med ski på beina !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Imponerende plan Ninjastar, dette klarer du!!! *heiarop*

 

Jeg har hovedfokus på maten den neste uken/e, også vet jeg at trening kommer snikende på etterhvert, rett og slett fordi energien kommer tilbake med sunn mat innabords. Jeg er så daff og føler meg veldig antitrening om dagen, men forventer at det snur :)

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Hei jenter :D

 

GODT NYTT LIVSSTILSENDRINGS ÅR!! :blink:

 

Håper jeg ikke er for sent ute til å slå følge med dere?

Jeg er en av de dere sier har falt ut, men nå er nå tilbake og det med ett annet regime. I hele høst har jeg prøvd å være flink, men er litt for glad i kaffe latte med sirup og slike ting...

Så det resulterte i 4 kilo +, og ytterligere 3 kilo i jula :o

Hadde som mål å få bort de siste tre kiloene så fort som mulig, og de er borte denne uka. Easy come, easy go...

Kan nok takke min innsats på spinningstimene for disse. Dere har veiedag på fredag, men jeg lurte på mandag, rett og slett for å være tøff mot meg selv i helga :unsure:

Håper ikke dette stenger meg ute for å "joine" dere?

 

Mine mål frem mot sommeren er å komme meg under 85 før sommerferien, det er - 10 kilo fra 01.01.2012. Klarer jeg mer er dette bare en bonus(ønsker selvfølgelig dette). Jeg skal spinne 3 ganger i uka, prøve å gå turer med venninna mi de dagene jeg ikke spinner. Få en mer strukturert hverdag. Har noen noe tips her, så tar jeg de i mot med en stor takk :)

 

Vennlig hilsen

Snuppelure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig plan, Ninjastar!

 

Jeg er så glad for at vi igjen er blitt så mange som kan pushe, dytte og støtte hverandre - og Snuppelure45, flott at du blir med oss :D :D :D

 

Nå er jeg ferdig med både desember, jul og tur til Polen, så nå er jeg klar til å styrte nedover mot 62.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Snuppelure, så bra at du er tilbake! Dette er tida for å komme i gang igjen - det er bare å bli med. Nå er vi mange, det blir bra! Som Slippe sier, jo flere vi er til å dra lasset sammen, jo bedre blir vi!

Jeg er forresten også veldig glad i kaffe latte med sirup. Enten det er sjokolade, vanilje, karamell... det går ned, gitt ;) Jeg har derfor gjort det sånn at jeg har latte som lørdagsgodt. En eller to i uka får være greit - også bruker jeg nå suketter og et dryss med kanel el.l. oppi. Det blir veldig godt, og ikke flere kalorier enn det er i melka. Det duger når jeg er i det strenge hjørnet!

 

Jeg har forresten lurt litt på om jeg skal ha to veiedager i uka, sånn i oppstartsfasen nå i januar. For å holde helgefokuset på plass! Fredag er fortsatt min offisielle dag, men jeg tenker at en kontrollveiing på mandager kanskje kan være en ny vri i år.

 

Ellers går helgen ganske bra her! Eneste utskeielse har vært fire chipsflak. Null sjokolade! Inntak under 1500 i dag, det er helt imponerende til meg å være på en lørdag, hehe. Men jeg innrømmer at jeg har vært temmelig veldig! godtesugen i dag. Hele uka har gått greit, men i dag har jeg faktisk tatt meg selv i å stå foran det åpne kjøkkenskapet og nærmest sikle over alt det uspiste julegodtet som fortsatt ligger der... Tror jeg får rydde det vekk i morgen?!

 

Ha en fortsatt fin helg, jenter - med en stram søndag vi ikke angerer på mandag morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg tror mennene bare må ofre seg her, altså, så VI slipper å tømme julegodtelageret egenhendig.... ;)

 

Bra lørdag, Ninjastar! Jeg har også hatt en bra dag i dag. Deilig å kunne krysse av nok en dag på veien mot målet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, der er nok svaret, Slippe. Samboer fikk servert både brune pinner, havreboller og punsjboller til kaffen mens han så damene slite seg gjennom monsterbakken i Tour de Ski ;) Ikke at han har så godt av det, han heller - men for å være ego... bedre han enn meg!

 

Selv holdt jeg meg unna, men søndagsfrokosten ble altfor stor i dag. Av to onder, fant jeg ut at det var bedre med for mye sunn mat enn julebakst...

Vel, dagen er ikke over, og innhenting er høyst mulig - nå skal jeg ut på tur! Kanskje til og med jogge litt?!

 

Fortsatt god søndag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Synst det hørest logisk ut :)

Bedre med vanlig mat enn noe usunt !

haha, har tatt meg i det her også å fore opp mannen og barna på alt jeg ikke skal ha... :P

Men nå har faktisk min bedre halvdel funnet ut att han skal bli kvitt noen kg. Og han er så flink, i forhold til meg...

Men vi får se hvor lenge han holder..., har en tendens til å bare vare en uke eller to med han.

Men mye lettere når vi er to om det. Så sitter ikke han der med en potetgullpose, eller speilegg osv på kvelden, når jeg sitter med mine kjipe knekkebrød :blink:

 

håper det ble en fin trimtur på deg.

Her ble det tur på fjellet, hærlig !

Trening får vente til i morgen, har ikke nok energi til det i dag...

MEN i morgen, da er jeg tilbake, IGJEN !! hehe ( viss vi ikke får noe mere sykdom i hus, det tar jo ikke slutt.... :unsure: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Så hyggelig at dere vil ha meg med, det setter jeg veldig stor pris på :D

Og Tusen takk for tipset ang latte'n. Jeg vil prøve å ha det som en gulrot. Premie for hver 5. kilo jeg går ned(det skal ikke være for 4,9 men mer enn 5 kilo), er en skikkelig kopp med latte :P

Lurt å la mannen spise opp det vi ikke skal ha, jeg skal prøve dette. Han er forholdsvis slank, og jeg tror han bare kan sitte stille og forbrenne maten, i motsetting til visse andre...

Men det har han også sagt: At jeg skal ikke gå forbi sjokoladehylla i butikken, for da legger jeg på meg :o

Spent på veiing i morgen, har snikveiet meg i dag, og da hadde jeg lagt på meg 0,5 kilo fra fredagsmorgen :angry:

Ant kan jeg takke den goooooooode pizzaen jeg lagde lørdag kveld. Spiste nok en bit for mye her :(

Men som sagt. Easy come, easy go...

Vi får møte uka glade og klare for nye økter. STÅ på jenter, vi er skikkelig FLINKE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet helt skjevt ut med tanke på trening denne uka, og slik jeg vet dagene skal bli fremover, så vil det bli litt mindre enn jeg hadde håpet.

 

Men - men - rockeringen skal få kjørt seg i kveld, og det blir en liten halvtime ut i kulda nå snart. Bedre enn ikke noe!

 

Matmessig perfekt; Måtte spise to knekkebrød til frokost, for suppa rakk jeg ikke lage før mot lunch i dag, men deretter kun suppe og frukt :)

 

I morgen blir det suppe og grønnsaker. Suppa er riktig god ( i allefall de første dagene ;) ) så dette skal gå bra. Eneste vanskelige er at jeg har Oslo-tur og møter på planen i morgen. Håper suppa er god som kald, det må testes.

 

Ha en strålende ukesstart!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har tenkt litt på det, og bestemt meg for at jeg prøver meg med kontrollveing på mandager en periode fremover. Kanskje det hjelper litt på å holde helgefokuset på plass.

 

Dagens vekt 72.4 og ned 0.8 kg siden fredag! Det går rette veien nå:)

Helt klart at denne kroppen har mye gruff å kvitte seg med om dagen! Jeg svetter gjennom pysjamasen min hver natt nå og må opp for å skifte. Udelikat, men jeg tar det som et tegn på at en vrangvillig omstilling er på gang ;)

 

Nå skal uka brukes til å være like fokusert som forrige uke. Inntak ca 1400 pr dag, fortsatt null sjokolade og annet tull, og et par treningsøkter før fredag - så håper jeg dagens resultat står seg til offisiell veiing fredag!

 

Jeg har forresten vært på første time hos manuellterapeut i dag. Etter å ha gått med den vonde ryggen min i lang, lang tid, var det på tide på ta tak. Nytt år og alt det der! Så jeg håper det vil hjelpe på sikt. Det hadde vært utrolig ok å ikke gå rundt som en stiv, gammel heks her på jobben :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med veiing kan ikke overvurderes, og jeg er ikke så redd for å bruke vekta hyppig. I lange perioder går jeg på den daglig, men jeg tar ikke helt av for resultatene - det er liksom ukesveiingen som gjelder. Allikevel, det gir en god pekepinn på hvordan man ligger an og om man er på rett vei. Jeg tror det hjelper meg å holde fokus.

 

Hm.....nå ble jeg inspirert til å finne meg en massør som kan gjøre noe med alle muskelknutene jeg har i nakke / skuldre. Jeg har en gammel nakkeskade, og jeg vet jeg burde gå jevnlig - meen..... jiizes så vanskelig det er å prioritere å bruke tid på det. <_< Dumt, vettu.... Skal pønske litt på det, for nå strekker det seg så veldig ut i armene, så jeg sliter med å sovne om kveldene.

 

Ikke så mye å pønske på, kanskje ... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hm ja... Alle rygg- og nakkeproblemer som stråler ut i ben og armer er vel strengt tatt noen man burde gjøre noe med - ingen vits i å gå rundt å ha det vondt hvis man kan slippe det, på en måte... Men jeg skal ikke kaste sten i glasshus, det tok meg jammen lang nok tid å komme dit selv :P

 

Dagen i dag har vært bra! 1400 kcal og ikke noe usunt. Januarmotivasjonen er fortsatt sterk nok til at jeg fint klarer å leve med en samboer som virkelig har gått inn for oppgaven med å tømme huset for julekaker helt på egen hånd, hehe.

Ingen trening i dag, det ble en hviledag mellom lang tur i går og en planlagt langtrening i morgen. Restitusjon er visst like viktig som trening, ble jeg minnet på på et foredrag her om dagen :rolleyes:

 

Nå er det natta, jeg prøver til stadighet å komme meg "tidlig" til sengs... Jajaaaaa - kan ikke være like flink på alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flott med en godt gjennomført dag :)

 

Merkelig hvor motivert man kan bli i januar ! Jeg synst også det er helt greit att andre rundt meg spiser det jeg ikke skal ha, jeg syns faktisk ikke synd på meg selv... ;)

 

Tror du gjør helt rett i en hviledag. Vi skal ikke slite oss helt ut heller. Men så bra du er i siget !

Grattis med super mandags veiing ! Du er flink !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jo tusen takk, dere :D Jeg er virkelig på en motivasjonsbølge om dagen, det er herlig å kjenne den følelsen igjen!

Av erfaring vet jeg at den flater litt ut etter hvert, så nå mens jeg er siget, er det om å gjøre å re-installere alle de gode vanene jeg egentlig har, men som ble litt glemt her en periode :rolleyes: Motivasjon er en utrolig god starthjelp, men gode vaner er det jeg trenger på lang sikt. "Just do it", den må jeg ikke glemme...

 

Ellers må jeg si at konkurransemennske som jeg er, så har jeg faktisk blitt inspirert av den nye kostholds-scoren vi nå får opp. Det er i hvert fall en ekstra dytt bak til å spise frukt og nok melk, for det er jeg vanligvis litt dårlig på... Og selv grønnsaker blir det ofte litt snaut med. De dagene jeg kommer over 8, synes jeg selv at jeg har vært kjeeempeflink, hehe!

 

På treningssenteret mitt har de denne sesongen byttet litt om på timene, og hipp hurra, i kveld kommer to av mine favorittimer etter hverandre. Føler meg helt trenings-geek som blir så glad over noe så tullete, men jeg gleder meg i hvert fall veldig til kveldens trening! Tirsdag kveld er herved erklært som fast treningskveld utover vinteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...