Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jepp, jeg har i hvert fall blitt veldig flink til å holde vekten de siste månedene, det er sikkert! For fremtiden er dette viktig lærdom, det at man kan skeie ut på ferie og slik, og deretter stramme inn igjen umiddelbart etterpå. Synes jeg har blitt skikkelig flink til dette etter hvert! For det ER jo utrolig vanskelig å være like streng hele tiden, i hvert fall når man har holdt på så lenge. Og jeg er så enig, det skal jo være forskjell på hverdag og ferie og turer.

 

Så... bare jeg får kverket de siste gjenstridige kiloene, håper jeg at jeg har trent nok på det å holde vekten til at det vil gå lekende lett. HøhøB)

 

Men så var det å bli kvitt de siste, da. Lurer litt på hvor lang tid det vil ta... Sommerferie, sier du Slippe. Vel, det blir jo fort det! Men jammen håper jeg at jeg klarer å være streng nok med meg selv en periode i god tid før det, det skal innrømmes. Er grundig lei hele slankingen, og spesielt nå om dagen med sukker- og sjokoladesuget fra forrige ukes ferie hylende i kroppen...:unsure:

Det er bare å finne den balansen mellom å unne seg noe, uten å ta helt av. Der har jeg et stort forbedringsområde, helt klart. Nå om dagen synes jeg det mest er to skritt frem og to tilbake - det går ingen vei som helst. Må på et vis mønstre nok motivasjon til å holde en stund til! Uten disse store tilbakeslagene..

 

Vel. Veiing fredag vil vel gi meg et spark bak, regner jeg med :rolleyes: Bare ikke sparket blir så hardt at det sender meg rett ut i svarte avgrunnen, så...!

 

Uansett - jeg har i hvert fall holdt fokus som planlagt siden mandag morgen. Ingen utskeielser, og 1400 hver dag. Godt fornøyd med det!

Ikke kommet i gang med trening ennå, kroppen er litt i jetlag og trøtt, og jeg har ikke helt stimen. Men regner med det kommer smått om senn. Så får jeg enn så lenge prøve å "just do it". Flinke hverdager går nærmest på autopilot nå. Heldigivs :)

Tror jobben min fremover blir å finne motivasjon andre steder enn før. De gamle grunnene er delvis borte, så spørsmålet er vel i hvor stor grad jeg klarer å motivere meg selv ut fra kosmetiske grunner? Jeg tror det må mer til enn som så. Jeg får tenke litt på det i dagene fremover. Etter veiing fredag og vurdering av skadeomfanget, skal jeg legge en slagplan for tiden frem mot påske. Må jo ha en plan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vel. Jeg har da kommet meg hjem fra den første treningen på over to uker. Fornøyd med å være så smått i gang igjen, men det var ikke moro å se seg selv i de store speilene på treningssenteret. Jeg kunne lett se at jeg har fått større mage og rett og slett est litt ut.

Må si jeg bekymrer meg litt for hva denne vekta vil vise. Jeg håper at det ikke er så mye i kilo opp, men at noe skyldes slappere muskler og dårligere holdning.

Suuuuukk :(

 

Tror jeg må jobbe hardt med den mentale biten på slagplanen min, gitt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, Ninjastar, at du KAN når du VIL, så da er du på rett spor når du sier du skal lete etter noen nye motivasjonsfaktorer.

 

Jeg synes akkurat det tidvis er litt vanskelig. Mitt ytre er ikke lenger så "påtrengende", jeg er relativt fornøyd og det handler mer om justeringer enn slanking heretter. Det er dermed vanskelig å finne så mye mer moivasjon der nå.

 

Jeg har hele tiden den stemmen som minner meg om at jeg snart er 40 og må være fornøyd når jeg nå er like tynn som jeg var når jeg var 25. Jeg kjøper den argumentasjonen, for jeg var veltrent og følte meg helt ok når jeg var 25!

 

Samtidig, når jeg nå har vært så flink, så er det dumt å gi seg ??

Skulle jeg ikke strebe etter det opprinnelige målet ??

 

Eller??

 

Realiteten er at jeg, som du, er blitt superflink til å holde vekten. Jeg har i prinsipp holdt vekten siden før sommerferien! Da veide jeg 64,5. Før jul veide jeg 64,5. Nå veier jeg snart 64,5...

 

Akkurat NÅ føler jeg meg oppløftet og optimist og har lyst å streve ned mot 60, men det er kun halvannen uke inn i den siste offensiven. Jeg er helt sikkert løftet litt av mitt mye utseende også.

 

Jeg vet det ikke varer og jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal finne ny motivasjon når denne bølgen treffer stranda...

 

Jeg har egentlig gitt meg en dato, 1.4, til å bestemme hva jeg gjør videre. Det er et veldig realistisk scenario at jeg satser på trening / oppstramming fra 1.4 mer enn vektnedgang, og inne i mitt forvirrede hode så synes jeg kanskje det er et snev av fornuft i å si seg fornøyd snart.

 

Det koster muligens mer enn det smaker å lirke seg ned hundregram for hundregram...og har kanskje kroppen funnet sin naturlige vekt på 64,5 siden det er der jeg havner gang på gang?

 

Ikke at dette tankespinnet er noen som helst hjelp for deg, men jeg kan i allefall dele båt med deg nok en gang om du vil ha meg ombord. Begynner å bli en vane, dette ;)

 

Kommer du på noe helt genialt som gjør at vi klarer en tre-fire kilo kjapt og overkommelig, så si i fra, da ;) Jeg trenger kjapt og overkommelig om det skal være så veldig interessant, kjenner jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Sååå bra att du kom deg på trening ! HURRA !!

 

Rart med dette, man kan se sååå stor i speil, og det skiller kanskje bare 1-2 kg. Uansett hva vekten sier, så vet jeg att du klarer å ta tak ! :D

Det er ikke kjekt når vekten går feil vei, men dette her kan du, og er på vei nedover igjen allerede :)

 

Syns du gjør rett i å kose deg på ferie, men det er vel noe med disse sperrene våre som ikke er helt som de skal være. Vi lar oss kanskje rive vel mye med, det gjør i alle fall jeg når det er "fri flyt"...

Og det kommer sikkert til å ta flere år før vi er som de "vanlige slanke", og klarer å moderere oss selv om vi er på tur, og det er lov.... Litt rotete dette her, men skjønner du hva jeg mener ?

Vi har nok latt det gå for langt når vi har blitt så store som vi har vært, så vi har nok noen uheldige uvaner som vi må jobbe med i noen år... Men det klarer vi !!! :D

 

Jeg har i alle fall blitt en kløpper i å holde vekten... :P den står relativt stabilt. Men kjenner jeg må jobbe litt med meg selv... Det som redder meg er vel treningen min... Kan spise litt mer da ja :)

 

Tvi tvi med veiing på fredag ! Så vet du att det som kommer fort, det forsvinner fort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for gode ord, dere :) Når jeg trengte det som mest! Dere er gode!:)

 

Og jeg liker tankespinn, jeg! Reflekterer hodet mitt på en prikk, det... Hehe! Jeg henger med ;)

 

Slippe, jeg deler alltid båt med deg!

Jeg tenker også at 1. april er en bra dato for statussjekk. Frem til da er innstilt på å prøve mitt beste. Må bare grave frem litt ekstra motivasjon til disse ukene. Og jeg er heller ikke "påtrengende" (hehe) lenger - det i hvert fall ingen som kaller meg feit, eller ser på meg med "det" blikket lenger. Og mange mener jeg er fin slik jeg er nå, til tross for ikke normal BMI ennå. Så uansett er det jo ikke langt igjen! Bare en liten oppløpsside, som jeg trenger litt ekstra styrke til..

 

Og livet som "normal", det lurer jeg litt på. For nei, jeg har ingen sperrer. Ikke normale sperrer, i hvert fall. Jeg har ikke store problemer med å få i meg 4000 kcal på en dag når jeg er i alt-er-lov-modus. To Starbucks, en brownie, en muffin og litt sjokolade på toppen av vanlige måltider, så er mye gjort :P

Idé: Kanskje jeg egentlig aldri burde ha "alt-er-lov"-perioder.. Max en eller to ekstra ting hver dag, burde i teorien holde i massevis.

Hm! Tror denne tanken skal få hvile til jeg setter meg ned med Slagplanen!

 

Nå håper jeg sturingen er over for denne gang, og at jeg rister av meg disse negative tankene til i morgen. Føler meg på god vei allerede - igjen tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Og livet som "normal", det lurer jeg litt på. For nei, jeg har ingen sperrer. Ikke normale sperrer, i hvert fall. Jeg har ikke store problemer med å få i meg 4000 kcal på en dag når jeg er i alt-er-lov-modus. To Starbucks, en brownie, en muffin og litt sjokolade på toppen av vanlige måltider, så er mye gjort :P

Idé: Kanskje jeg egentlig aldri burde ha "alt-er-lov"-perioder.. Max en eller to ekstra ting hver dag, burde i teorien holde i massevis.

Hm! Tror denne tanken skal få hvile til jeg setter meg ned med Slagplanen!

Her er det en strålende vårdag,tåka er i ferd med å lette og sola varmer. Jeg håper "tåka" letter hos deg også i dag, Ninjastar :)

 

Jeg tenke også mye på dette med "normal livsstil"... Det verste er ikke alltid hva jeg putter i munnen når det er "fri", men at jeg faktisk bruker utrolig mye energi på å tenke på hva jeg kunne tenke meg å spise. Hjernen leter frem muligheter jeg normalt ikke er i nærheten av en vanlig hverdag, ikke engang da jeg var diger! Det er jo utrolig ødeleggende for moralen og perspektivet, altså.....

 

Jeg er usikker på hvordan jeg skal handtere det, men om jeg har blankpolert spåkula mi nå så den gir rett bilde, så tror jeg at jeg må være forberedt på et liv der jeg veksler mellom fri flyt og stram line. Jeg tror jeg må ut i begge ytterkantene, for jeg klarer ikke helt å se at jeg finner stien midt i mellom . Det er mulig den stien ble ødelagt av alle årene opp til overvektig..?

 

Jeg håper egentlig at jeg om 10 år kan se tilbake og se at jeg tok feil, for jeg tror livet er myyye enklere på den gylne middelvei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Joa, tåka har vel lettet litt! Og heldigvis er jeg så travelt opptatt om dagen at jeg ikke egentlig rekker å sture så mye over denne "to skritt frem og to tilbake" veien jeg har holdt på med så lenge nå...B)

 

Resultatet etter 10 dager ferie, er litt over to kilo opp. Så da er jeg vel tilbake der jeg sånn omtrent var etter jul...

Jepp, to skritt frem og to tilbake :P

 

Men til tross for mye som skjer fremover, er nå målet likevel å være så fokusert jeg bare klarer frem til påske. Ned 3 kilo på de fire neste ukene kan vel bli noe hardt, men jeg skal så langt ned mot 70 jeg klarer! Jada :)

 

Slagplanen med stor S har jeg ikke rukket å tenke nok på ennå. Men den kommer! Vi skal til fjells i helga, så kanskje jeg kan tenke litt når vi durer 40 mil nordover på E6 i ettermiddag. Forhåpentligvis rekker jeg en skitur i helga!

Ha en strålende fin helg, folkens! Nyt sola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Easy come, easy go ! :D

Dette går så fint !

 

Tror det kan være lurt å sette strek for nedgangsperioden, og fokusere litt på stabilisering før du blir kjempe lei...

Vi har det med å forvente alt for mye av oss selv.

Jeg syns du har gjort en strååålende jobb, og er sikker på du ser helt topp ut :)

 

Ha en flott uke, uten alt for mye stress ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

 

Tror det kan være lurt å sette strek for nedgangsperioden, og fokusere litt på stabilisering før du blir kjempe lei...

 

Innertier, Elisabeth ;) Dette er vel kjernen av det jeg går og grubler på nå!

Og akkurat det jeg trengte å høre i dag, tror jeg...Tusen takk! :)

 

Har hverken rukket eller orket å legge noen slagplan i helga. Jeg er superlei allerede, kjente jeg plutselig i går kveld. Jeg har IKKE hatt en flink helg, for å si det sånn. (Men bra helg ellers, vi har overtatt en hytte på fjellet og holdt på der hele helgen for å få den i stand - blir superbra!!)

I dag tidlig hadde jeg plutselig litt motivajosn igjen (mandager er vel gjerne sånn..B) ), men jeg har ikke lyst til å komme dit at jeg får hele opplegget i halsen. Da er jeg redd jeg ender opp som ved tidligere slankeperioder: opp to-sifret antall kilo i løpet av det neste året. Vil ikke DET, nei!

 

Det er vanskelig å legge noen langsiktig plan når standhaftigheten er like flyktig som fjorårets sommerdager :rolleyes:

 

Men - jeg skal tenke litt mer før jeg konkluderer! Det er bittelitt surt å gi seg nå, 3 kilo over den 70-streken jeg vaket rundt i høst. Konturene av en vag plan ser kanskje ut som å holde på en kort stund til, kanskje uten å telle og registrere. Har jo for mange år siden gått ned både 20 og 30 kg uten å telle en eneste kalori, og det frister litt akkurat nå. Som et ledd i det å ikke bli altfor lei!

 

To dager på kurs står for døren, men fra og med torsdag har jeg ca to uker hvor det ikke skjer mer enn at det bør gå greit med normalt kostholdsfokus. Jeg tenker videre frem til torsdag :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en strålende vårdag,tåka er i ferd med å lette og sola varmer. Jeg håper "tåka" letter hos deg også i dag, Ninjastar :)

 

Jeg tenke også mye på dette med "normal livsstil"... Det verste er ikke alltid hva jeg putter i munnen når det er "fri", men at jeg faktisk bruker utrolig mye energi på å tenke på hva jeg kunne tenke meg å spise. Hjernen leter frem muligheter jeg normalt ikke er i nærheten av en vanlig hverdag, ikke engang da jeg var diger! Det er jo utrolig ødeleggende for moralen og perspektivet, altså.....

 

Jeg er usikker på hvordan jeg skal handtere det, men om jeg har blankpolert spåkula mi nå så den gir rett bilde, så tror jeg at jeg må være forberedt på et liv der jeg veksler mellom fri flyt og stram line. Jeg tror jeg må ut i begge ytterkantene, for jeg klarer ikke helt å se at jeg finner stien midt i mellom . Det er mulig den stien ble ødelagt av alle årene opp til overvektig..?

 

Jeg håper egentlig at jeg om 10 år kan se tilbake og se at jeg tok feil, for jeg tror livet er myyye enklere på den gylne middelvei...

 

Vet dere hva, jeg tror ikke folk med vanlig vekt/forhold til mat tenker på det engang. De spiser fordi de må, og stopper når det er fullt selv om det smaker godt. Har diskutert med venninner iblant og noen av dem som er naturlig tynne sier: jeg spiser akkurat hva jeg har lyst på. Og det stemmer nok, problemet er at de har lyst på helt andre ting enn meg... Derfor kan ikke jeg spise hva jeg har lyst på hele tiden, for ostepop, rekesalat, sjokolade osv. gir tross alt mer vekt/kalorier enn gulrøtter, magerost og dressingfri salat. Merker at i perioder hvor jeg spiser "kjedelig" så spiser jeg mindre mens om det er noe jeg liker godt så langer jeg innpå. Tror trikset er å vri lysten over på sunnere varianter og velge seg èn utskeielse iblant, ikke alt er lov-dager.Men lett er det ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

 

Tror det kan være lurt å sette strek for nedgangsperioden, og fokusere litt på stabilisering før du blir kjempe lei...

 

Oj, den kjente jeg at jeg tok til meg også! :D

Det rare er at det går så veldig opp og ned, enkelte dager er jeg like motivert som dag 1 for halvannet år siden, andre dager er jeg utrolig lei og har bare lyst til å komme til neste steg i "utviklingen". I dag har jeg begge følelser i løpet av en og samme dag...

 

Tidligere i dag var jeg kjempekjekk og annonserte 12 flinke dager fremover.

 

Akkurat nå sitter jeg og spiser rester av pepperkaker.....??????? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Vet dere hva, jeg tror ikke folk med vanlig vekt/forhold til mat tenker på det engang. De spiser fordi de må, og stopper når det er fullt selv om det smaker godt.

 

Nettopp!! Og dermed må jeg innarbeide den nye vanen som sier at ; Selv om jeg spiser noe jeg liker godt, så behøver jeg ikke spise som at det var siste gangen!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vet dere hva, jeg tror ikke folk med vanlig vekt/forhold til mat tenker på det engang. De spiser fordi de må, og stopper når det er fullt selv om det smaker godt. Har diskutert med venninner iblant og noen av dem som er naturlig tynne sier: jeg spiser akkurat hva jeg har lyst på. Og det stemmer nok, problemet er at de har lyst på helt andre ting enn meg... Derfor kan ikke jeg spise hva jeg har lyst på hele tiden, for ostepop, rekesalat, sjokolade osv. gir tross alt mer vekt/kalorier enn gulrøtter, magerost og dressingfri salat. Merker at i perioder hvor jeg spiser "kjedelig" så spiser jeg mindre mens om det er noe jeg liker godt så langer jeg innpå. Tror trikset er å vri lysten over på sunnere varianter og velge seg èn utskeielse iblant, ikke alt er lov-dager.Men lett er det ikke!!

 

Helt enig... Jeg kjenner ikke så mange andre som har min kapasitet til å spise sjokoladekake, gitt. Veldig mange jeg også kjenner, spiser tilsynelatende det de vil. Men de VIL jo aldri ha tre-fire stykker med kake på rappen. De er kvalme etter maks to..

Så jeg må vel innse at alt-er-lov-dager, det kan jeg egentlig ikke holde på med noen gang igjen.

 

Og kjedelig spising, det vet jeg alt om! Jeg har i flere perioder tidligere jobbet enten offshore eller i utlandet, med utrolig dårlig mat tilgjengelig - og gått ned masse, uten å prøve. Det var en av disse rundene som satte meg i gang til å begynne med slanking på alvor for en syv-åtte år siden.

Jeg har prøvd å lære av dette, jeg og. Jeg prøver å holde hverdagene der at mat ikke skal være kos. Mat er drivstoff for kroppen. Trenger ikke være supergodt og spennende, det kan gjerne være litt kjedelig.

Egentlig vil jeg jo at hvert eneste måltid skal være kos... og DET går jo ikke!

 

Så... hvis jeg klarer og begrense utskeielsene til én om gangen... DA vil jeg nok klare å komme meg litt videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tidligere i dag var jeg kjempekjekk og annonserte 12 flinke dager fremover.

 

Akkurat nå sitter jeg og spiser rester av pepperkaker.....??????? :huh:

 

Unnskyld at jeg nå storler :lol:

 

Jeg er så avgårde på feil fokus, og til tross for en motivert start på mandagen, har jeg spist reste-M&M's fra usa før middag. Så jeg kjenner meg litt igjen.....

For jeg har jo tross alt gitt meg selv frist til torsdag til å komme opp med en Plan, må vite...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Selv om jeg spiser noe jeg liker godt, så behøver jeg ikke spise som at det var siste gangen!

 

;)

 

Lurer muligens på om jeg burde tatovert noe sånt på den hånda jeg forsyner meg med? :P

 

Nei... spøk til alvor. Jeg skal seriøst tenke litt til torsdag. Og høre litt ekstra på input fra Elisabeth. For selv om jeg ikke ønsker å bli på 73 kg, så har jeg ENDA mindre lyst til å rase opp til 80 eller enda høyere igjen..:blink:

 

Da er 73 langt å foretrekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

så kjekt jeg også kan komme med noen gode innspill innimellom ! :)

Men jeg tror virkelig att vi er inne på noe her.

Det kan se ut til att kroppen våres har valgt seg sin trivselsvekt, og etter noen mnd, så slipper de kanskje lettere ?

Tror i alle fall vi har igjen for ikke å brenne alt kruttet på å gå ned, ha litt igjen til å holde vekten også.

Det er ikke uten grunn att over 90 ( !!!! ) % som har slanket seg går opp i vekt, igjen... :blink:

det hadde vært koselig med flere inne på Hold Vekten forum, for der ikke så mye action...

 

Har tatt meg i det du skriver om mat er drivstoff.

De ukene jeg spiser bare for jeg må, og ikke alt jeg har lyst på går jo sååå fint ! Så det er en god plan en gang iblandt.

Selv om vi må nye maten, og kose oss av og til.. ;)

 

Jeg som var sååå rolig mtp hold vekten kurs i morgen....

Jeg har vært på fest ihelgen, og mat gilde....Og det er over 1,5 kg opp, men tror det er en del vann i kroppen inne i bildet...

så nå kjenner jeg att jeg begynner å stresse litt, IGJEN... :o

så lei av det presset med veiing kjenner jeg, men kan jo ikke gi meg før kurset er over.... Kremt, Sunnmøringen slår til, vil jo ha valutta for pengene ! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

 

Tror i alle fall vi har igjen for ikke å brenne alt kruttet på å gå ned, ha litt igjen til å holde vekten også.

Det er ikke uten grunn att over 90 ( !!!! ) % som har slanket seg går opp i vekt, igjen... :blink:

Wooohoho....*sjokk*.....

 

 

Ja, ja, da er det jammen flaks at vi er blant de 10 prosentene som faktisk klarer det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Hei ..kjekt å lese om deres erfaring og gode tips. :D Jeg er helt ny og skal starte på mitt første Grete Rode kurs i dag. Har også gått en del opp og ned i vekt de siste 16 årene, er nå 39 år og vil nå lære å leve sunt og få det til å bli en livsstil. Mitt første mål er å gå ned 16 kilo, selv om jeg vet at jeg burde gå ned minimum 25..men må begynne et sted vel, eller hva? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita1

Hei ..kjekt å lese om deres erfaring og gode tips. :D Jeg er helt ny og skal starte på mitt første Grete Rode kurs i dag. Har også gått en del opp og ned i vekt de siste 16 årene, er nå 39 år og vil nå lære å leve sunt og få det til å bli en livsstil. Mitt første mål er å gå ned 16 kilo, selv om jeg vet at jeg burde gå ned minimum 25..men må begynne et sted vel, eller hva? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
1331034087[/url]' post='361952']

Hei ..kjekt å lese om deres erfaring og gode tips. :D Jeg er helt ny og skal starte på mitt første Grete Rode kurs i dag. Har også gått en del opp og ned i vekt de siste 16 årene, er nå 39 år og vil nå lære å leve sunt og få det til å bli en livsstil. Mitt første mål er å gå ned 16 kilo, selv om jeg vet at jeg burde gå ned minimum 25..men må begynne et sted vel, eller hva? :rolleyes:

 

Hei Marita, og velkommen! Som jojo i 16 år selv, skjønner jeg at du har lyst til å ta tak i det.. Og med GR-kurs har du tatt et stort skritt i riktig retning:) Så bra! Vi er noen gamle travere her inne som prøver å gjøre oss klare for å holde vekten (ting tar gjerne litt lenger tid enn man tror!), så det er bare å spørre når du lurer på noe. Lykke til med kurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå sitter jeg på toget hjem etter to dager intense dager på kurs i ledelse. Masse god mat og drikke, og tanker rundt slanking har ikke akkurat vært mye prioritert.. Men, inniblant all ledelseteori, var det også oppgaver som gikk på mål, motivasjon, oppnåelse osv osv osv. Og jeg tenker at mye av den vinglingen jeg har holdt på med de siste månedene kanskje kan være over, hvis jeg prøver meg på en mer "profesjonell" tilnærming til oppgaven.Usorterte tanker jeg kommer med her, men har hatt et par aha-opplevelser på dette kurset, både nå og forrige samling. Jeg skal tenke litt på hvordan jeg kan omsette dette til noe konstruktivt i fht perioden frem mot påske.

For akkurat nå strammer buksa og magen buler og jeg har faktisk gått så langt som å tenke at kanskje jeg skulle meldt meg på KURS for å ta siste kneika. Moi, liksom.Men hadde jeg klart å være konstruktiv på egenhånd, hadde det vært å foretrekke.

Uansett, fra i morgen er det vanlige dager - og gode muligheter for å klare og navigere tilbake til den fine stien min;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vel, det er fredag og veiedag, men jeg har da IKKE veid meg.

Og ikke skal jeg skylde på at jeg "glemte" det heller, det var med fullt overlegg.

Akkurat i dag trenger jeg ikke et tall på vekta for å fortelle meg at det går feil vei. Jeg kjenner det på klærne og ser det i speilet. Og i det moduset jeg er i om dagen, så holder det i massevis.

 

Jeg tenker og tenker, men føler ikke at jeg kommer noen særlig vei. Jeg SKAL noe ned igjen før jeg erklærer flytting, det er sikkert.

Men hvordan få det til, når jeg er sånn på bærtur som jeg er om dagen?

 

Jeg har ikke svaret riktig ennå, gitt. Men jeg får begynne med små skritt, med det jeg kan. En dag av gangen - i dag har jeg spist havregrøt til frokost, og pakket med med meg to matpakker. Jeg skal på trening dersom jeg ikke blir for trøtt utover dagen. Ok, det høres ut som en unnskyldning som allerede ligger på lur - men jeg har sovet 5 timer i natt, og fungerer som regel dårlig på alt under 6,5. Så treningsformen må evalueres utover dagen. Jeg har pakket treningsbagen klar i bilen, så alt ligger i hvert fall til rette!

 

Jeg vet jeg er på litt ville veier akkurat nå, det føles litt som splittet personlighet. Helt supermotivert og overbevist i det ene øyeblikket, og spiser sjokolade med begge hendene i neste :rolleyes:

Men jeg er ikke motløs, merkelig nok. Har god tro på at jeg skal finne veien ut av dette! Kanskje jeg bare trenger noen dager hjemme i fred og ro? Det har vært en stund siden sist.

 

Enn så lenge gleder jeg meg over fredag og snart helg og en værmelding som synger VÅR hele den kommende uken :) Det blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Men jeg er ikke motløs, merkelig nok. Har god tro på at jeg skal finne veien ut av dette! Kanskje jeg bare trenger noen dager hjemme i fred og ro? Det har vært en stund siden sist.

 

Enn så lenge gleder jeg meg over fredag og snart helg og en værmelding som synger VÅR hele den kommende uken :) Det blir bra :D

 

Jeg er helt på linje med deg, Ninjastar, og jeg ser ingen undergang i den spåkula jeg har foran meg - bare litt konsolidering!

 

Du vet, de som ser dette utenfra, de ser kjempeflinke damer med stålkontroll, som har klart det kunststykket å gå ned og bli der.

 

Det er kun vi, våre nærmeste og oss her inne, som vet hvilken kamp vi kjemper daglig... Kanskje det er sunt å ta en pause fra kampen og se oss selv litt fra utsiden - mulig de andres bilde av oss er mer riktig enn det vi klarer å frembringe selv akkurat nå.

 

Jo, til svar på det du spurte om i innlegget mitt, jeg begynner å bli mye bedre form nå, hovner ikke så mye og fort lenger, og så snart denne helt unødvendige snøen forsvinner igjen, så skal jeg på med go'skoa og gå en liten testrunde. Jeg må vente enda noen uker før jeg kan strene på i velkjent tempo og med hund, men litt rusling alene i vårsola får være en god start.

 

God helg, min gode "vektklubbvenn" :D Nå skal vi snart ta på solbrillene og innta våren i fin stil! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Du vet, de som ser dette utenfra, de ser kjempeflinke damer med stålkontroll, som har klart det kunststykket å gå ned og bli der.

 

Ah, det er jo jammen sant! Nå er det bare snakk om justeringer, før vi er der vi vil. DET er jo jammen bra :D

Perspektiv perspektiv perspektiv... det hjelper på, det!

 

Fint at formen er bedre! Her har snøen nesten helt forsvunnet igjen, heldigvis - og bare sola kommer som meldt de neste dagene og veiene tørker opp, så kommer det til å bli fint turføre :)

Og jepp min cyber-venn, vi skal innta vårsola med solbriller og pågangsmot og godt humør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagens oppsummering:

- har vært på trening. Fornøyd med det faktum i seg selv, men holdt på å spy etterpå. Veldig sliten, og tror jeg kanskje spiste en dårlig stekt kylling i går. Skal vel bare være glad jeg holdt alt nede :blink:

- har ikke spist noe usunt etter at jeg kom hjem fra trening, med unntak av noen få chips-flak som var helt nødvendige for å stabilisere magen.

- har spist 17-1800 kcal i dag. Det er det minste dagsinntaket jeg har hatt på EN UKE. Hjelpes.

- fredagskaken på jobben fikk ben å gå på. Tror jeg må gjeninnføre regler...

 

Totalt sett en dag som er et lite skritt i riktig retning :D Og i morgen har jeg allerede booket en treningstime, så her er det bare å komme i gang. Jeg trente én gang forrige uke, og før det var det to uker siden sist på grunn av ferien.

I kveld synes jeg dessuten nesten at jeg har et glimt av motivasjon og pågangsmot. Veldig spent på om det fortsatt er på plass i morgen tidlig! Mon tro om det blir havregrøt til lørdagsfrokost?!

Startgropa er tung å klatre ut av, men jeg tror jeg er på vei! Trur eg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...