Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Åh, du har meldt deg på kurs.... :)

 

Jepp, utrolig nok :P Mitt første ever! Etter å ha innsett at min fluktuerende vektkurve faktisk viste en oppadgående tendens fra nyttår, kombinert med viten om at mai ville bli en måned med altfor mange sosiale happenings, landet jeg på konklusjonen om kurs. Om ikke annet, så for å unngå at maibonusen ble nye 3 kg pluss...:blink:

 

Jeg har første kurskveld sammen med andre på onsdag, og det blir aller første gang jeg skal veie meg med flere enn meg selv eller én til i rommet. Så langt i mitt liv har jeg veid meg hos fastlege, sjømannslege, kursleder (forrige uke, da jeg ikke kunne være tilstede første kurskveld), pluss foran min samboer. Gruer litt...

 

Så det er bare å henge seg på "skyggekurs"! Vi skal jo flytte snart, ikke sant?! Jeg føler meg nesten som et statlig IT-prosjekt.. Disse forsinkelsene og utsettelsene jeg holder på med, hadde aldri blitt akseptert i det private næringslivet hvor jeg jobber. Kanskje jeg burde vurdere dagbøter mot meg selv snart? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takk for rockeringpåminnelsen! Det er noe med at out for sight, out of mind, men nå er den oppe fra kjellerboden og klar til bruk! Venter til i morgen, for det blir så mye støy når den går i gulvet hele tiden... *fnis*

 

Høres ut som om du har vært utsatt for mange fristelser i det siste, og må si at jeg synes du er flink som klarer å begrense deg. Men av nysgjerrighet - tror du at du ville klart å være like målbevisst i forhold til det om du ikke hadde gått på kurs? Det klarer nemlig ikke jeg, men jeg håper det blir annerledes innen jeg skal over på stabilisering.

 

Nei, må spise litt sen kvelds. Var så godtesyk på butikken i sted at jeg har kjøpt Philadelphia med sjokolade! Er sikkert ikke så sunt, men mindre usunt enn sjokolade ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halleluja. Jeg har vært på trening. Og overlevd. En time kondis-aerobic, for første gang på over fire uker. Det var både gøy og grusomt på én gang. Kondis og god form er ferskvare av mest sensitive sort. Puh!

 

Utbyttet ble ikke det meste, sånn TP-messig. Men jeg skal ikke brenne meg på å begynne for tøft akkurat nå. 500 kcal forbrent gir meg likevel et pent underskudd for dagen. Og jeg klokker inn med 1420 kcal og en perfekt 10 på kostholdsscore. Tror jeg må erklære dette den beste slankedagen på fire uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Men av nysgjerrighet - tror du at du ville klart å være like målbevisst i forhold til det om du ikke hadde gått på kurs? Det klarer nemlig ikke jeg, men jeg håper det blir annerledes innen jeg skal over på stabilisering.

 

Nei, må spise litt sen kvelds. Var så godtesyk på butikken i sted at jeg har kjøpt Philadelphia med sjokolade! Er sikkert ikke så sunt, men mindre usunt enn sjokolade ihvertfall. :)

 

Nei, jeg tror faktisk ikke det! Jeg har klart det før, når motivasjonen har vært mindre tynnslitt og veien til mål har vært lengre. Men slik som jeg har holdt på siste året, noen få, usle kilo fra mål, ser jeg at jeg nå trenger noe mer til å holde meg i ørene. Jeg hadde ikke klart å begrense meg på kurset i forrige uke uten kurset, det vet jeg. Jeg var mer nazi der enn jeg har vært på hotell noen gang, tror jeg.

 

Så enn så lenge ser det ut til at kurs har ønsket effekt B)

 

Og målet mitt er jo å ta hold vekten kurs, slik at jeg forhåpentligvis kan lære å klare meg selv i løpet av 18 måneder.

 

Men Philadelphia sjokolade? Qué, liksom?! Det har jeg ikke hørt om! Må sjekke ut, tror jeg... om den smaker noe som helst i nærheten av den über-fantastiske Chocolate Swirl Cheese Cake som de hadde på Magnolia Bakery i New York... (Nei nei nei, ikke fantasere om kaker nå! Bort! Vekk!) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Men Philadelphia sjokolade? Qué, liksom?! Det har jeg ikke hørt om! Må sjekke ut, tror jeg... om den smaker noe som helst i nærheten av den über-fantastiske Chocolate Swirl Cheese Cake som de hadde på Magnolia Bakery i New York... (Nei nei nei, ikke fantasere om kaker nå! Bort! Vekk!) Hehe.

Den er herved smakt! 2 stk havreknekkebrød med totalt 25 gram Philadelphia med melkesjokolade, mao ikke så veldig mye å spre på to knekkebrød, men helt greit. Synes den var god - mye smak egentlig, men tror at den er best i relativt små mengder, ellers kan den kanskje bli litt kvalmende? Den er etter min mening mye mindre søt enn sjokoladepålegg, samtidig var den så søt at den kan stille søthungeren. Men man kan jo ikke spise i uante mengder med 290 kcal per 100 gram. Så I like it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg spiser rett som det er honning eller brunost på brødskiva, når jeg kjenner at litt søtt er det jeg trenger. Og energi-innholdet er omtrent det samme, ser jeg. For høyt til å lange i seg, det er klart. Men likevel lettere å presse inn i budsjettet enn Nugatti, høhø. Så denne må jeg definitivt prøve!

Jeg har et mål om å stort sett holde meg unna godis resten av mai, så noen substitutter kan være greie å ha for hånden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

På vei hjem fra trening (!) ramlet jeg over denne nye Philadelphiaen. Måtte jo kjøpe den, og prøvesmakte en liten teskje da jeg kom hjem. Og jeg må bare erkjenne - den var rågod! Den skal nok få be å gå på fremover. I kontrollerte mengder, selvfølgelig ;)

 

Og ja, jeg har jammen vært på trening i dag, også. To dager på rad, lurer litt på om det er morgendagens kurskveld og min første fellesveiing noensinne som har satt fart i den slappe kroppen min? Jeg har i hvert fall avtalt med min travle oppussingssamboer at vi setter av tirsdag som fast treningsdag for oss begge. Håper vi får det til å funke, det hjelper alltid med litt press fra noen andre.

 

Ellers jobber jeg hardt med å planlegge morgendagen. Mye mat å pakke når jeg skal rett på kurs fra jobb, og muligens ta en saltime i samme slengen. Jeg MÅ ha dobbel matpakke de dagene jeg trener etter jobb, det nytter ikke med et pinglete mellommåltid på 110 kcal da. Jeg kunne jo risikere å stryke med av akutt sult :P Så jeg får stokke om litt og ta "kveldsmaten" før trening og middag, tror jeg.

 

Sengetid her i gården, god kveld og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tilgi meg for at jeg leder deg inn i fristelsen! *ler*

Og masse lykke til med veiing i kveld, håper treningen og innsatsen for øvrig virkelig gjør seg gjeldende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puh, jo takk! Føler jeg trengte den akkurat nå, Krusmynte. Det føles VELDIG rart å sitte på jobb, og drikke og spise som vanlig, kun en time eller to før jeg skal avgårde til plenumsveiing.

Jeg som kun veier meg om morgenen, butt naked, etter dobesøk, og før jeg drikker så mye som en slurk vann :P

Men jeg har vel ikke vondt av å bli utfordret på egne hang-ups... tror jeg ;)

 

Rapport kommer i kveld!

 

Ellers lar jeg meg gjerne lede inn i fristelse, jeg - når det ikke er verre ting enn Philadelphia-ost! Hehe! Et liv helt fritt for søte saker kommer aldri til å bli tingen for meg, så jeg må heller jobbe med hva som kan spises i moderate mengder, og velge ut fra det minste av flere onder. Bedre med ost enn HaPå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nå har jo ikke du så mange kurskvelder, men da jeg gikk på kurs var jeg ganske opptatt av å ha samme rutinen hver veiedag i forhold til valg av klær, inntak av mat etc. I tillegg begynte jeg å veie meg hjemme på morgenen på kursdag iført ingenting med tom blære og tom mage, og holdt min egen kontroll på det for de ukene det ikke var veiing. Funket finfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, jeg kjenner på det allerede, alle de ekstra usikkerhetsmomentene som kommer på ved ettermiddagsveiing. Så neste uke skal jeg prøve å gjøre det samme og ha på meg det samme som i dag.

 

Dagens resultat viste for øvrig ned 0.7 kg, og det er jeg i disse tider fornøyd med :)

 

Jeg kommer til å fortsette med egen morgenveiing fredager, den er så innarbeidet i alt jeg styrer med av oversikter og kurver... nerden...:rolleyes:

Så enn så lenge blir det to offisielle veiinger i uken, og målet må jo da være å ha nedgang hver gang.

 

Brrrr... der sa jeg det. Det betyr at jeg må være veeeeldig forsiktig med den rømmegrøten jeg får servert i morgen. Kanskje kompensere med vanlig havregrøt til frokost, og ikke rundstykker og eggerøre som egentlig står på planen.

 

Dagens kveldsmat ble forresten en halv speltlompe med nam-nam-Philadelphia og en kopp te. Kose-kveldsmat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Innerst inne er jeg egentlig ganske fornøyd med ikke å gå opp i mai, så all nedgang nå er jeg veldig glad for :D

 

Men ikke at dagen i dag har hjulpet meg i den retningen, akkurat. Rømmegrøt, spekemat og bløtkake borte på besøk (og det var ikke sunnere alternativer å velge i) har sendt meg opp i langt over 2000 kcal.

 

Antar morgendagens sedvanlige fredagsveiing gir høye tall både som følge av mye mageinnhold og salt mat, men det hjelper ikke. Veiing blir det!

 

Og ettersom jeg har fri, blir det for én gangs skyld en formiddagstreningsøkt på meg. Mulig jeg må ta i litt ekstra som følge av dagens inntak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Stillstand på meg siden forrige fredag, vekta viser fortsatt 72.4 kg.

 

Men jeg regner med at det innerst inne er en nedgang der, og at det i dag er bundet masse vann og gørr etter gårsdagens rømmegrøt og spekemat. Uansett vil det vise seg neste uke ;) (Skal være forsiktig med å være aaaltfor eplekjekk!)

 

I dag har jeg fri fra jobben og har begynt dagen med morgentrening. Det får jeg aldri til ellers, med vanlig dagtidsjobb - så dette var luksus! Men det er HARDT å komme i gang når man har hatt opphold så mange uker som jeg har hatt... Dagens runde var en styrketime med manualer, og til vanlig er denne timen for lett for meg. Men ikke i dag... trodde jeg skulle svette bort. Jeg vet jeg kommer til å bli grusomt støl i morgen. Avsluttet med en halvtime gå/ lett jogg på tredemølle, og totalt endte jeg på 4 TP.

Jeg er virkelig i gang igjen nå:D

 

Planen for fredag og lørdag er fullt fokus og null utskeielse, for på søndag har vi konfirmasjon. Der blir det vel et kakestykke eller to, så jeg må ha litt å gå på.

 

God fredag videre til alle som hilser på - jeg skal snart ut i SOLA :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Eeehh.. jeg glippet litt og skrev først 70.4 på dagens vekt - det var nok bare ønsketenkning!! Men snaaaaart er jeg forhåpentligvis der igjen.

 

72.4 var dagens tall....:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er litt glad for at jeg ikke liker spekemat - kan formelig se for meg vannet som klamrer seg til hver celle i kroppen etter et sånt måltid. Reker og skal man jo være forsiktig med i forbindelse med veiing har jeg hørt, men spiser nå ikke det så ofte heller.

 

Synes ikke 2000 kalorier var så ikke, jeg, alt tatt i betrakning. Blir det til stadighet så mye er det jo en annen greie, men en gang og med en såpass aktiv morgen dagen derpå? Er det ikke det som kalles å kontrollere inntak vs uttak, da? Eller stabilisering om du vil? Synes du er flink som kommer deg opp og på trening på fridagen - jeg ville nok ligget og purket lengst mulig. :)

 

Ha en fortryllende fin helg og lykke til med konfirmasjon på søndag! Lag deg en GR-kake du, så kan du kose deg med litt mindre dårlig samvittighet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Neiiii... 2000 er egentlig helt akseptabelt, det... Men i forhold til at jeg nå begynner å bli litt utålmodig på å komme i mål, burde egentlig hver dag være en 1400 kcal-dag. Og det får jeg ikke til i praksis, så da må jeg heller minimere antall dager som går over kvota.

Men for all del, klarer jeg å holde meg i skinnet på søndag, så gjør jo ikke 17. mai noe som helst :)

 

I dag har vi vært i Sverige og handlet alt vi trenger av drikkevarer til søndagen. Sverige-handling er alltid tøft, det er mange fristelser jeg skal gå forbi. Smågodt, punsjeboller, chips, ferskvaredisken på MaxiMat....

Det pleier vanligvis å ligge en pinlig stor pose svenskesmågodt i fanget mitt når vi kjører hjem forbi tollerne på Svinesund :P

 

Men i dag hadde jeg vært forutseende! Jeg tok med en Bixit turbar i bilen, kjøpte en Pepsi Max, og koste meg med det på veien hjem. Følte meg veeeldig flink og "in control". Sånn vil jeg ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Konfirmasjon i morgen, og jeg har hatt bakedag i dag. I den anledning fant jeg en liten Tupperware-boks i skapet, halvfull med M&M's. Utenpå boksen hadde jeg satt en post-it lapp hvor det sto: "Skal ikke spises før 17. mai!!"

(Ja, med 2 utropstegn.)

 

Jeg kom på at jeg tok et krafttak etter at jeg kom hjem fra Paris, hvor sjokoladespisingen fortsatte i "noen" (*host, kremt*) dager etterpå. Jeg fikk fjernet det meste da jeg til slutt tok meg selv i nakken, bortsett fra denne boksen. Som jeg i stedet utstyrte med en klar ordre.

 

Men siden da, har jeg jo begynt på kurs. Og faktisk glemt hele boksen - hvem skulle trodd? Så nå streket jeg over "17. mai" og skrev "1. juni" i stedet for. Det er første helgen etter at jeg er ferdig med kurs. DA først skal jeg gi meg selv lov til litt helgesjokolade :)

 

Godt å se at det innimellom er mulig selv for meg å ha sjokolade i huset, uten å måtte spise det sporenstreks B) Kanskje det er håp for fremtiden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Før du vet ordet av det har du årgangs-M&Ms! En gang jeg begynte på kurs hadde jeg en sånn mini firkløver liggende (størrelse eventyrsjokolade). Det gikk litt prestisje i å ha den liggende, og det ble litt sånn at den skal jeg spise når jeg er ferdig på kurset. Og så ble det neste kurs og neste kurs og sånn holdt jeg på helt til jeg en gang fikk mensen og var så sinnsykt mye mer søtsyk enn vanlig at jeg nesten holdt på å dø! *fnis* Så ja, det er faktisk mulig...

 

Håper det ble en fin konfirmasjon og at hovedpersonen var fornøyd med både arrangementet og gavene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Hei og hå, Ninjastar!

Konfirmasjon vel overstått?

 

Hvordan går det på kurs?

 

Jeg må virkelig seriøst ta meg selv i nakken nå...Joda, klærne sitter fortsatt (selv de minste av de minste) men de strammer litt mer <_< og dessuten så skal jeg jo NED...

 

Nå begynner jeg (forhåpentlig??) å få litt grep om jobbtilværelsen. Messa er overstått og jeg har foruroligende god kontroll.... Det pleier sjelden å vare så lenge, men det er en god følelse I DAG i det minste! :D

 

Bortsett fra en lei forkjølelse som fører til litt labert aktivitetsnivå, så har jeg alt på stell *puh*.

 

Du, så flink du var med m&m boksen!!!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Vel overstått konfirmasjon ??

 

Ser ut til att du er i kontroll for tiden !! BRA !

 

Jeg er nok der att jeg hadde spist opp hele boksen med M&M akkurat nå... :blink:

 

Flott att du har kommet i treningsform igjen !

Det skal jeg også, bare jeg kommer meg skikkelig etter denne hersens forkjølelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp, konfirmasjon er vel overstått, alt gikk veldig bra, konfirmanten selv var veldig fornøyd - og mentalt sett føler jeg meg 10 kg lettere. Herlig :)

 

Men slankemessig... så orker jeg ikke engang begynne på alle feilene jeg har gjort de to siste dagene. Kort fortalt koldtbord, hvor det faktisk ikke fantes noen sunne alternativer, en dag som ble myyye lenger enn planlagt (og mat måtte jeg ha), og et kakebord som jeg i ren lettelse over at dagen gikk så bra, ikke klarte å styre unna.

Kostholdsscore 1.3 og fettinntak over 50 %....:P

 

Videre, etterpålag i dag, og jeg hadde hverken viljestyrke eller gangsyn nok til å ta meg selv i nakken. Rett og slett et tilbakefall av god, gammeldags overspising.

Vel, ikke så god, egentlig.... mer kvalmende. Stønn. Trodde jeg var ferdig med den slags, men fra tid til annen dukker gamle vaner opp igjen. Trøsten får være at det nå til dags er lenge mellom hver gang.

 

Så, to dager på fettkjøret er nå over, og dette blir det selvfølgelig ikke vektnedgang av!!

 

Men, jeg stabler meg på bena fra i morgen. Jeg har gått en kort tur rundt kvartalet i kveld bare for å føle at jeg gjorde noe nyttig for meg selv, og i morgen håper jeg på en real økt.

 

Torsdag skal jeg avgårde på seminar, overnatting med hotell (og fest!) til fredag, og så reiser jeg rett fra seminaret til langhelg på fjellet. Jeg har alle planer om å få til flinke dager selv om jeg er på farten, og har som utgangspunkt at de to siste dagene har brukt opp tabbekvota mi for ei stund B)

 

Men først: Tirsdag og onsdag hjemme skal gjennomføres i meget fin stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da er jeg tilbake på den smale stien. Alt etter boka så langt i dag, og resten av dagens måltider er også planlagt og allerede registrert.

 

Når jeg har full kontroll og kan planlegge selv, går jo dette her stort sett greit.

 

Men jeg undres virkelig over hva det er som skjer i hodet mitt sånn som på søndag og i går, hvor jeg ikke har planlagt selv og ikke har kontroll. Ett avvik fra opplegget, og så er det gjort. Jeg skjønner det ikke! Den rasjonelle, logiske delen av meg vet veldig godt at det er mye bedre å spise bare ett kakestykke i stedet for fire. Eller én porsjon usunn middag i stedet for to. Men enkelte ganger virker det som om den irrasjonelle delen meg på mystisk vis vinner, den delen som tenker "pytt pytt, nå er jeg så langt borte fra stien at det ikke har noe å si hva jeg spiser".

 

Og hadde jeg vært der at jeg skulle holde vekten, hadde jeg nok kunnet leve med å miste kontrollen fra gang til annen. Men nå, som jeg ønsker nedgang hver uke, vil jeg ikke ha det slik. Jeg vil ha kontroll over mitt eget inntak!! Det burde da kunne la seg gjøre?

 

Tror muligens jeg må øve meg litt på bevisstgjøring eller visualiseringer eller noe.. For nå er planen full kontroll resten av måneden, nemlig. Basta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagen i dag har gått etter planen. Inntak 1360 kcal og full score på kostholdssammensetning.

Jeg kom meg dessuten på trening i dag, noe jeg er ganske veldig! godt fornøyd med. Jeg er fortsatt litt slapp og uopplagt innimellom, og den joggeturen jeg egentlig hadde planlagt, kjente jeg at jeg ikke ville klare å mønstre nok motivasjon til. Så etter å ha diskutert med meg selv i en halvtimes tid, gjorde jeg kort prosess og dro ned på senteret. Jeg trengte en saltime hvor noen sier hva jeg skal gjøre! Holdt på å dø mens det holdt på.... vanvittig dårlig dagsform i dag, og utrolig tøff time. Men jammen overlevde jeg ikke! Og synes dessuten at jeg har gjort opp for noe av helgens tabber ;)

 

Gleder meg særs lite til den kursveiingen i morgen, men den støyten får jeg tåle. Har ingen andre å skylde på enn meg selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ble kort prosess med treningen! Og selv om du kobler ut iblant og "glemmer" alt du bør og ikke bør så er forskjellen at du kommer deg tilbake i salen igjen og jobber på etterpå og det er bra. Er du på hold-vekten kurs nå? For da veies en jo bare hver måned og det er jo litt av utfordringen og noe som må læres, det å vite hvor mye en kan skeie ut og hva som ikke går osv. Du må også huske at kroppen din ønsker å komme seg opp i vekt igjen og det som DU ser på som trivselsvekt sansynlig ikke er det for kroppen din :) Du må øve den opp til å skjønne at jo, her er det greit å være., og det kan ta litt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...