Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Det ble ingen formiddagstrening på meg i dag, gitt. Timen begynte kl 11:15, og jeg sov til 12... Men det var deilig. Og resten av dagen har jeg vært fin og opplagt, ingen spor av jetlag. Herlig :)

 

Som kompensasjon for manglende trening, ble det en tur i skogen med samboeren i stedet for. 8 km i våt skog som lukter herlig, det var egentlig et helt greit bytte, det!

 

Nå venter to dager hjemme, før jeg skal ut på reise igjen. Jeg drar tirsdag kveld, så det betyr at jeg må på treningssenteret i morgen dersom det skal bli noe denne uka i det hele tatt. Jeg lander på Gardermoen igjen sent torsdag, og da er planen å kjøre rett til fjells for en langhelg på hytta. Videre rett på bursdagsfeiring i Oslo på søndagen, før jeg skal på kurs på Nesodden tidlig mandag morgen. Kurset varer til torsdag. Puuuuuuh.... (Og på hvilken planet jeg var da jeg seriøst trodde juni skulle bli en lugn måned hjemme i fred og ro, DET kan jeg ikke svare på...:rolleyes: )

 

MEN jeg har alle planer om å gå ned i vekt i juni. Det største utfordringen er lagt bak meg, så jeg har god tro! Veier meg tirsdag morgen for en status etter Rio, og så tar jeg det fra der!

(Må bare løpe vekk fra sukkertrollene som plager vettet av meg i dag først.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

HEKTISK !!

Jammen har du det travelt ninjastar ! Og så hørest det ut som en spennende jobb også !

Syns du er flink som klarer å tenke kosthold opp i dette !

Jeg har en egen evne til å KOSE meg hele tiden når jeg er på tur, så tror jeg hadde gjort meg dårlig i din jobb... :rolleyes:

Skogstur, det er virkelig godt for hele kroppen. Tankene får vandre, og man får trim.

Jeg bor på vestlandet, og her er MANGE fjell rett utenfor stuedøren min. Det er først de to siste årene jeg har benyttet meg av dem... Det er en helt fantastisk følelse å stå på 1000-1200 moh, og bare nye utsikten, og kjenne kroppen er god sliten etter en fjelltur :)

 

Jeg har hatt en aktiv uke bak meg.

Har trent mye :) Mange fjellturer ! HÆRLIG !

Ha en fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er rett og slett misunnelig på de fjellene dine, Elisabeth! Da jeg flyttet fra Oslo for et par år siden, var det jo i helt feil retning... Men, vi skal til fjells i helga (bare 40 mil å kjøre først...), så jeg får nyte det når jeg kan!

 

Jeg har nettopp fått meg en kalddusj jeg ikke så komme. Planen var å utsette veiing til i morgen (= litt struts, hehe), men jeg hadde helt fortrengt at jeg hadde time hos sjømannslegen i dag for å fornye offshore-sertifikatet mitt. Og ettersom de er ganske så strenge blitt på BMI-kravene, måtte jeg denne gangen veie meg. Før har de ofte godtatt den vekten jeg selv har oppgitt, men ikke i dag.

Og den #%¤&"# vekta hos legen viste hele 75 kg :o Qué, liksom?!

 

...og ja, jeg hørtes nok helt sikkert superpatetisk ut da jeg utbrøt "Hæ?? Jeg veier da IKKE så mye!"

Regner med at han har hørt den før, for å si det slik, for han bare lo og dro fra en halv kilo....:P

 

Så nå angrer jeg på at jeg ikke veide meg i dag tidlig likevel. Tallet på min egen morgenvekt i morgen tidlig har best å være langt lavere enn denne brutale beskjeden i dag, altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ouch, den svei nok, ja... Husk at vekter kan variere - i huset vårt har vi 3, og jeg mener å huske at det var noe sånt som nærmere 4 kg mellom den som viste mest og den som viste minst. Og det er jo ganske mye!!! Sjekket av ren nysgjerrighet, og veier meg på den jeg hele tiden har veid meg for å ikke få noe granatsjokk. Er også derfor jeg også når jeg gikk på kurs sjekket morgenvekten min slik at jeg også kunne ha kontroll i de periodene jeg ikke gikk på kurs. Nå går jeg på nettkurs, så da er det jo bare min egen vekt som teller....

Anyway - håper morgenvekten din i dag var adskillig snillere med deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tirsdag og forsinket veiedag

 

Joda, heldigvis viste ikke dagens vekt det samme som hos legen i går - da er det mulig jeg hadde lagt meg ned og hylt B) Rart egentlig, hvor stor forskjell det kan være på vekter. Kan ikke være mye streng standardisering i den bransjen!

 

Uansett. Dagens vekt viste likevel kjipe 72.4, så dette var jo et aldri så lite tilbakeslag i prosessen. Jeg som har hatt så fin progress i hele mai og frem til nå. Bu-hu.

 

Men - jeg lar meg ikke vippe av pinnen av den grunn! I den grad det lar seg gjøre, skal jeg fokusere på kosthold og trening fremover, til tross for en noe hektisk periode og lite tid hjemme. Med dagens vekt er jeg litt mer enn 3 kg fra mål, og det har jeg et mål om å klare før ferien. Som begynner om drøye 6 uker - så med en halv kilo ned i uka frem til da, bør dette gå som fot i hose ;)

 

INGEN grunn til å ta "ferie" ennå - vi kan klare MYE på de neste ukene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, jeg er virkelig heldig med alle de fjellene rundt meg !

Ulempen derimot er att regnskyer og skodde gjerne henger seg fast i dem, og det blir tungt vær ute.

I dag er en slik typisk dag. Skodden henger ned i hodet føles det ut som, og sola klarer ikke å komme igjennom. Med lusne 9 ! grader ute er det ikke mye som minner om sommer... :huh:

MEN imorgen satser jeg på det er bedre vær. Da er det fridag og fjelltur som gjelder, så den tåken kan bare våge seg... :angry:

 

ANG vekt... Helt utrolig hvor stor forskjell det er på vektene rundt omkring ! Det er til å bli irritert av, og vi velger selvfølgelig den som viser lavest ?!! Ikke sant !

Men vekt med klær og mat i maven osv kvalifiserer til 1 kg av i alle fall, spør du meg...

Jeg vet att du kommer til å klare målet ditt til sommerferien !

Du er så standhaftig, og har en vilje av stål ! Så dette skal gå greit, men vi må offre ! Slik er det bare... ( jobber med den selv gitt.... )

Jeg har også ett par kg som jeg gjerne ville vært kvitt ! Vet att cruise og sunnmøring på tur er en dårlig kombinasjon :P hehe, må jo virkelig SPISE på de buffetene når det er gratis.... KREMT !

 

Men den tid den sorg, bikinien skal frem før den tid, og i år har jeg lyst til å føle med normal, og fresh i den :D

Så her skal det jobbes fremover ! Nærmer seg ferie med stormskritt ! Vi tar ferie 9 juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter nok noen dager på reisefot, er jeg tilbake i landet og har forflyttet meg til fjells for helgen. Det var jammen herlig med en fridag fra jobben i dag, altså! Vi har vært på en liten sykkeltur innover fjellheimen, og fått brent av 500 kcal. Herlig :)

 

Men jeg har litt å hente inn nå, så det er vel bare å sette i gang høygiret. Disse dagene på konferanse ble verre enn antatt. Jeg burde skjønt det når det er franskmenn som arrangerer... Det var vin og fingermat tilgjengelig fra lunsj og ut dagen, og helt vanvittige dessertbuffeter. Og ørten kelnere som konstant gikk rundt med brett med mat og vin. Jeg var streng på vinen, drakk tilsammen under to glass, men ikke like flink til å styre unna dessertene. I god stil litt oppgitt over meg selv i ettertid, men jeg prøver i det minste hele tiden - og vil tro inntaket hadde vært mange ganger større uten prøvingen B)

 

På søndag skal jeg i bursdag på vei hjem fra fjellet, deretter blir det kurs hele neste uke. Men jeg lurer litt på om jeg skal droppe hotell på kurset, og heller kjøre frem og tilbake hver dag. Jeg trenger litt hjemmetid nå, kjenner jeg! Nærmere opptelling viser at jeg har sovet i 6 forskjellige senger de siste 9 dagene, pluss en natt på fly.

På tide å roe ned da, kanskje....

 

Og i hvert fall på tide å fokusere på å bli kvitt de aller siste kiloene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ninjastar :-)

 

Høres ut som at du ikke har problemer med å fylle tiden! Morsomt med masse utfordringer, men det med en hjemmedag oppe i det hele er nok veldig fornuftig ;)

 

Jeg sliter litt med tiden om dagen, rapporterer lite, men kjenner det er nødvendig for å ha full kontroll. Må prøve å skjerpe meg på det punktet, men ellers må jeg si jeg er fornøyd over egen innsats de siste ukene, tatt i betraktning at jobbtilværelsen er heeeeektisk.

 

Jeg rusler stadig inn mot en ok fasong jeg trives med, og er sikker på at jeg kommer til å ha en skikkelig godfølelse når ferien kommer. Vurderer å ta kurs til høsten for å virkelig befeste denne kroppen - og gå ned sommerkiloene som jeg ikke gidder late som at ikke kommer :P

 

Nå er jeg på fotballcup med mange tøffe 11-åringer, vi ligger på lasserom og skal opp klokka 6 i morgen...endelig er det stille og nyter noen minutter "for meg selv".

Kos deg til fjells, høres herlig ut å legge på vei innover i fjellet på sykkel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

En katastrofehelg er over, og nå begynner jeg å bli rimelig klar for et liv i "ordnede former":P Å farte fra fest til fest, det er visst vanskelig om dagen. Eller vanskelig i forhold til mat - på alle andre måter er det jo bare veldig gøy og sosialt B)

 

Og så jeg som var så flink i mai.... Utrolig irriterende å ha tryna rett på snørra igjen. Buu.

 

Oh well. Jeg gir meg ikke!! Aldri!!!

Til uka skal jeg på kurs mandag til torsdag, men mener å huske at kantina på kurssenteret er ganske kjip. Håper det ;) Og jeg skal gjøre det jeg kan for å kjøre bil til og fra hver dag, i stedet for å overnatte på hotell. Jeg trenger desperat noen hverdager nå, det er leeeenge siden sist. Jeg SKAL tilbake til 100 % fokus nå!

 

PS Slippe, veldig hyggelig å høre fra deg fra "sovesalen", du får poppe innom når du rekker og ellers beholde fokuset så godt du kan! Høres ut som om du klarer deg relativt godt, alt tatt i betraktning! Flink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Som alltid når det går litt trått med meg, så velger jeg å fokusere på det som har vært bra:

I dag har jeg hatt en utrolig bra mandag! Ikke noe slinger i valsen når det gjelder maten, og det er akkurat den ukestarten jeg trengte.

Dessuten dag 1 av 4 på kurs unnagjort uten å snuble i noen feller, yay!

 

Ellers er jeg temmelig pudding etter en altfor lang, hektisk periode - så trening venter jeg med til i morgen. I kveld blir det tidlig til sengs.

 

Planen min for resten av juni (fortsatt to uker igjen til å berge restene!) er å få fokuset tilbake på plass. Mai gikk jo så bra, men de to siste ukene har ikke vært der de burde. Ut juni skal jeg være hjemme, få orden på hverdagene, planlegge middager og andre måltider på forhånd, trene regelmessig igjen - og ellers sikte meg inn mot ca 1400 kcal om dagen.

 

Dessuten skal jeg tilbake til å skrive litt her inne hver dag, det hjelper meg å beholde fokuset når jeg skal rapportere her inne hvordan dagen har gått.

 

Jepp! Da er i hvert fall jeg klar for en ny uke! En hel uke uten en eneste natt på hotell - det skal bli HERLIG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagens kveldsmat var så god at den må deles:

 

Marinerte jordbær i vanilje- og ingefærkrem

 

250 g jordbær (skylles og kuttes i biter)

 

Marinade:

Saften av 1/2 sitron

2 - 3 ss Sukrin-melis

Noen dryss vaniljepulver (fåes kjøpt på helsekost)

 

Rør sammen vaniljekremen (alle mengder etter smak):

1 -2 ss ekstra lett creme fraîche (5 % fett, jeg kjøper den i Sverige, Kesam går sikkert like bra!)

1 ss Sukrin-melis

Noen dryss vaniljepulver

Fersk revet ingefær etter smak

 

Rør bærene inn i marinaden, og la stå i et par minutter. Serveres med vaniljekremen på toppen.

Totalt kun ca 130 kcal og utrolig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hørest ut som en deilig kveldsmat, den må prøves ut.

Her har det også vært en helg med for mange kcal innenbords...

Irriterende å sabbotere slik for seg selv hele tiden...

For en hektisk hverdag du har !! Hadde gått i stå for meg vil jeg tro,

Og ikke minst spist alt for mye på alle de buffetene ;). Du er sterk som står imot.

Blir imponert jeg !

Jeg er i treningmodus igjen, og her er det fjellturer det går i. Badminton har tatt sommerferie,

Så da er det bare å komme seg ut. Selv om det regner, er skodde laaangt ned i fjellet,

Og bare er 9 grader ute. Fysj !! Er klar som ett egg til sommertemperaturer :D

I dag ble det en liten tur i solarium, det gjorde godt etter en kald tur.. :)

Vi satser vel på en like godt gjennomført tirsdag ?

Jeg har noen utfordringer i morgen, selskap sammen med barna. Spise minst mulig siden jeg skal på hold vekten kurs på kvelden.. :P og etter hold vekten er jeg invitert til snacks og utebobblebad med en vennine...

Men jeg skal komme opp med en god plan til imorgen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Takker for hyggelig hilsen og gode råd i tråden min! Min nye strategi for denne uken er å få 10 på kostholdsscoren... Dvs spise alle de kaloriene jeg skal ha! Har nemlig ligget litt lavt - rundt 1500 - hele veien, men skal egentlig ha 1900.... Kanskje det blir sjokk nok for kroppen? Føler at jeg spiser mer variert nå enn før siden jeg bor hos foreldrene mine en periode og stort sett spiser den middagen jeg får servert, men har nok noe å vinne på å variere spesielt frokosten og lunsjen litt mer - det blir stort sett det samme. Tenke, tenke.... Men inspirert tipset ditt om gåing har jeg laget turavtale i helgen med venninne med hund. Skal selvsagt ut og gå før det også, men det er jo en begynnelse! :)

 

Det høres ut som om du har inspirasjonen på plass om ikke annet! Tror jeg må holde meg litt her inne i håp om at det smitter.... :) Ikke skjønner jeg hvordan du orker å ha det så hektisk, men alt er vel en vane tenker jeg. Men dette skal vi klare - begge to! Sånn er det med den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tja tjo njei.. jeg orker egentlig ikke å ha det så hektisk som slik det har vært nå de siste par månedene. Og det er dessverre absolutt ikke alle buffetene jeg står i mot på... Men jeg er en håpløs buffet-person, og klapper innerst inne meg selv på skulderen hver gang jeg er flink - og prøver ikke deppe for mye de gangene jeg ikke er det. En flink gang pleier å telle for et par mindre flinke ;)

 

Det er bare å erkjenne at slankelivet er såå mye enklere når livet ellers er rolig. Ja, man kan planlegge opp og ned og i mente og pakke tørre matpakker for lange flyreiser osv, men i realiteten er det faktisk en grense for mye jeg makter å styre med på forhånd. Jeg er ikke "der". Så det jeg håper på nå: en rolig periode slik at jeg kan leve litt A4 og dermed holde maten på et kjedelig, men forutsigbart og kontrollert nivå. Komme meg tilbake til kontrollen jeg hadde i mai - det er målet nå!

 

Og jeg er på vei, jepp jepp jepp! Nesten perfekt dag i dag (nevner ikke de to brødskivene med Nugatti jeg spiste til lunsj... *kremt*!), men kaller det "nesten godkjent" med inntak på ca 1600.

Trening ble avlyst i dag til fordel for tre timers hardt arbeid i vilnisset/jungelen/ugressplantasjen rundt huset, så det får passere.

 

I morgen skal jeg være enda litt flinkere enn i dag, mulig jeg skal prøve meg på en Krusmynte og satse på 10 på kostholdsscore?! God plan, synes jeg! Også skal jeg trene! Ulempen med livet på reisefot er at når jeg først er hjemme igjen, så er jeg både sliten og trøtt, i tillegg til at jeg har hundre andre ting å ta igjen. Så selv om jeg helst vil hoppe i treningstøyet første dagen jeg er hjemme, så blir det dessverre sjelden slik.

Men i morgen er jeg hjemme på tredje dagen - så DA skal jeg få til noe.

Sånn. Sagt det her, da må jeg B)

 

Også er jeg i gang med å skrive hver dag igjen - dette blir bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Med et nødskrik rodde jeg inn 10 i kostholdsscore - men det var bare så vidt :P

 

Jeg har dessuten vært ute og gått en lett tur i en drøy time, og ender opp med et akseptabelt underskudd.

 

Jeg ser fortsatt rom for forbedringer, men jeg har klart målet mitt for dagen. Og jeg har vært mye flinkere enn i går!

 

Så da er det bare å fortsette denne trenden her i dagene fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har klart det samme to dager nå, men det er jaggu ikke lett - spiser jo omtrent hele tiden og håper at det gir forbrenningen et lite dytt i stumpen.... :) Synes vi er flinke, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg allerede blåst alle sjanser for full score, for jeg har spist for mye. Nærmer meg 1600 kcal (før kveldsmat), og min grense for å klare full score på 10 blank er 1550.

Men på merkelig vis synes jeg fortsatt at jeg er flink :P Så ja Krusmynte, jeg sier meg med litt godvilje enig med deg :D

 

Saken er at jeg hadde siste dagen av offshore-kurset mitt i dag, og de to siste dagene har vært relativt fysiske. Mye basking og kaving i vann med tung overlevelsesdrakt på, svømming og klatring på flåter og stiger ute, og helikoptervelt og under-vann-øvelser inne. Etter noen timer i bassenget i dag, var jeg skrubbsulten og måtte ha en ekstra matpakke.

All maten jeg har spist i dag har vært sunn og "riktig", og jeg føler ikke at jeg har skeiet ut eller brutt reglene på annet vis enn litt for høyt inntak.

 

Let's face it, det er ikke enkeltdagene med inntak på 16-1700 som ødelegger for meg; det er helgene uten fokus med inntak i området 2-3000 kcal....

 

Ellers er jeg faktisk ganske sliten etter noen lange dager med kurs og mye bilkjøring, så jeg tror treningen skal få vente til i morgen. Men jeg er definitivt i det gode sporet nå - og her skal jeg bli en stund. Første mål er ut juni! Og nå som kurset mitt er ferdig, skal jeg forhåpentligvis være hjemme en stund. Jeg lever lykkelig i troen til jeg hører noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Trene? Er ikke kaving i vannet med overlevelsesdrakt på trening så vet ikke jeg! Ikke rart du er sulten da - jeg vil tro du har forbrent ganske mye. En venninne av meg hadde lange, til dels hissige, diskusjoner med en GR-kursleder en gang vedr dykking. "Dykking? Nei, det forbrenner ikke mye" var kursleders innstilling til det hele. Men hun opplevde jo at hun ble ekstremt sulten og sliten etter en dykketur selv om man bare "plasker litt rundt og lar svømmeføttene gjøre jobben" som kursleder sa så fint. Enden på historien ble at det ble løftet mye høyere opp i GR-systemet, og plutselig en dag var dykking på plass i bøkene. :) Poenget er vel at du har nok forbrent ganske mye, og når man blir skrubbsulten til lunsj etter sånne greier så er det jo viktig at man får i seg nok næring til å holde ut og klare å ta inn informasjon resten av dagen. Så ja, du spiste kanskje litt for mye. Men det betyr ikke nødvendigvis at du gikk med kalorioverskudd. Jadda, her forsvarer vi andres valg... Hihi!

 

For min del går det forbausende greit, men må slutte med snikveiing for da blir jeg bare sur! Veide meg søndag og veide da samme som forrige mandag. Glemte det mandag og veide meg igjen tirsdag og da viste vekten - hold deg fast - 1,2 kg mer enn søndag! Skjønner det ikke... Veide meg igjen i går, og da var jeg tilbake på forrige mandags vekt, og i dag var det opp igjen. Moralen er - SLUTT MED DEN HERSENS VEIINGEN! Blir jo bare frustrert likevel. Men har sluttet med trøstespising og begynt med retail therapy isteden - lørdag kjøpte jeg nye gummistøvler (som jeg trengte), mandag nye boots (som jeg ikke trengte men som var halv pris og som jeg har siklet på leeenge), i går var det nattåpent i byen og jeg kjøpte nye, turkise Reebok-sko (også på tilbud. Om jeg trengte? Njaaaa.... Greit å ha mer enn ett par joggesko for variasjonen sin del) og sist men ikke minst kjøpte jeg MacBook. Også på tilbud. Som jeg trengte litt, for PC'en har holdt på å knele i lang tid, men jeg synes det er så kjipt å bruke så mye penger på noe når jeg har noe som funker ihvertfall sånn stykkevis og delt. Det er dyrt å trøstespise, men det er jaggu dyrt å ikke trøstespise også! ;)

 

Oi, det ble visst litt langt - lider av søvnmangel og er småforkjølet og føler meg litt hyper og da blir det lett munndiare. Hjelper jo ikke at jeg er bergenser heller... ;) Uansett - god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, den vektvariasjonen er kjip... At det kan skille så mye som det gjør fra en dag til neste, er egentlig ganske utrolig. Mange slags lagre i kroppen vår, tydeligvis. Så hvis du greier å la være og veie deg hver dag, hadde det sikkert vært greit - om ikke annet for en kort periode, sånn for å teste det ut. Men det er jo mange her inne som veier seg hver dag, og føler det må til for å ha kontroll. Så lenge man ikke lar tallet hver morgen bestemme humøret for resten av dagen, så må jo det være greit!

 

Ellers er jeg veldig glad for litt støtte for mine valg, altså;) Festlig det med dykkingen, må jeg si. Jeg vet ikke hva det er, men jeg blir alltid så fryktelig sulten etter svømming og bading. Må være noe i vannet :P

 

I dag har jeg forresten neeeesten klart 10'ern! Hadde det ikke vært for de to chips-håndfullene jeg tok mens fotballkampen sto på, så hadde jeg vært der. MEN gir meg ikke, og går for gull i morgen! Videre gir meg selv kryss i taket for at jeg kom meg på trening i dag, jeg ble herlig dødssliten og kjente godt at det er en stund siden sist.

 

I dag er det fredag, og stort sett betyr det veiedag for meg. Ikke de siste ukene, for jeg har vært borte så mye. Men jeg krabbet opp på utysket i dag, holdt pusten - og var sånn passelig lettet/skuffet på en gang over stillstand fra 1 1/2 uke tilbake. Men jeg vet jeg er på vei ned, jeg er inne i et bra spor nå. Og til uka vil etterslepet fra denne uka vise seg, hvis jeg bare fortsetter å holde fokus. Så da er det bare å gjøre akkurat det! En uke igjen av juni - hepp hepp :D

 

Psst: Ingen unnskyldninger her inne for lange innlegg! Jeg liker veldig godt litt skravlings :) Jeg har jammen blitt en skravlebøtte på mine gamle dager, høhø. (Og lurer på hvordan jeg klarte å bli sammen en bergenser som IKKE er av den pratsomme sorten. De finnes visst, de og...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg endelig kjent litt på følelsen av at jeg begynner å komme i balanse igjen. De siste ukene har jeg følt meg konstant på etterskudd, med mange gode intensjoner, men samtidig med omgivelser som ikke heeelt ga rammene for fullt fokus. Nå er alt på plass, og jeg føler meg endelig på hugget! På forskudd i stedet for etterskudd :)

 

Dagen startet med müsli og deretter rett på treningssenteret til morgentime kl 0915. Litt i tidligste laget for meg, men jeg slet meg opp og fikk brent av over 4 TP på en lenge etterlengtet styrketime pluss en økt på ellipsemaskinen. Og etterpå føltes det HERLIG :D

 

Jeg har ellers spist lunsj ute (salat!), og brukt resten av dagen på å bake. Her feires bonusbarnet i morgen, så litt ekstra må man jo ha selv om vi (heldigvis) ikke skal ha selskap.

 

Middag i dag ble grilling, som egentlig er standarden nå på sommerstid. Griller ute og spiser inne når været er ikke er på sitt beste. Grilling er virkelig en genial måte å spise sunt på, vi dropper poteter og har grillet kjøtt med god salat til, samt grønnsakgrillspyd. Som saus har jeg i det siste lagt min elsk på Grete Roede tzatziki, den kan virkelig anbefales. Mager, sunn og kjempegod til grillmat!

 

Jeg er sååå nærme å få til kostholdsscore på 10 i dag, men jeg hadde glemt at helgedagene mine fordeler seg annerledes enn hverdagene. Med mye salat og kjøtt, havner jeg litt for høyt på proteiner og litt for lavt på karbohydrater. Men ellers er alt perfekt, så da er det egentlig greit.

 

I morgen blir det verre; bursdagsbarnet har etterspurt nachos til middag (den ene tingen familien aldri får lenger...:P ), og dessuten har jeg tenkt å smake på de to kakene jeg har lagd. Men jeg skal ikke gå bananas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i siget, Ninjastar! Dette offshore-kurset ditt hørtes spennende ut (og litt slitsomt, men mest spennende!).

 

Jeg har hatt to gode uker og en dårlig, men jeg føler meg ganske ok - litt slapsete, men ok - og det er to uker igjen til ferie. Det skal være to supre uker!

 

Jeg er allerede i gang med slagplanen for resten av sommeren. Jeg vet jo at jeg ikke har tenkt å bruke 3 uker i Frankrike på å slanke meg, tror ikke engang jeg har tenkt å være spesielt flink. ;) Har derfor bestemt meg for å ta et kurs til høsten, som du gjorde. Det starter et ekspresskurs straks over ferien, men jeg tror jeg må bale med feriekioene og SÅ ta kurset for å komme i mål. Tror jeg sikter meg inn på kurs når fotballsesongen er ferdig, for med trening / kamp med G11 tre ganger i uka, så er det ikke mye tid til meg ;)

 

Jeg har i allefall en skikkelig plan om at jeg kommer i mål og befester det utover høsten. Det er deilig å konstantere at stresset omkring hundregrammene har løsnet litt, så mulig jeg kryper opp på vekta igjen over sommeren...

 

Det er i allefall utrolig godt å konstantere at innsatsen som startet for to år siden faktisk har vært VARIG, så vi har vært fantastisk flinke, Ninjastar!

 

Ha en super helg videre, så "sees" vi hver dag utover - for nå skal jeg registrere og skrive meg inn mot ferien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, tenk at det nærmer seg to år for oss her inne, Slippe! Vi har virkelig bevist at vi ikke var to små blaff. Og om vi ikke har kommet helt i mål, så har vi jammen kommet langt. UTEN å rase opp igjen. Så flinke må vi sies å ha vært. Enig :D

Godt å høre at du har en slagplan! Og enda bedre å høre at du ikke planlegger slanking i France ;)

 

Min slagplan er den samme som for noen uker siden: Komme ned i målvekt før ferien begynner, deretter ca holde meg der gjennom ferien - og så begynne på hv-kurs til høsten. Jeg har sagt det samme til kursleder. Og hun er også instruktør på treningssenteret mitt, og jeg treffer henne derfor jevnlig. Med andre ord ikke så lett å vri seg unna når høsten kommer, hehe!

 

Jeg erindrer vagt (prøver å fortrenge...) at jeg sa før jul at jeg skulle flytte inn på hv etter jul - uansett. Og jeg vet jo hvordan det gikk :rolleyes: Så jeg har en bitteliten déja vu akkurat nå. Men har ikke tenkt å repetere det denne gangen. Nå får det briste eller bære!

 

Så derfor sitter jeg her og manner meg opp til en dag med kaker og nachos, og forsøker å mønstre alle flinke tanker jeg har. Måtehold måtehold måtehold B)

 

Og bare det slutter å regne snart, skal jeg på Plantasjen og handle freshe blomster til noen tomme hull i bedene. God søndag, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Psst: Ingen unnskyldninger her inne for lange innlegg! Jeg liker veldig godt litt skravlings :) Jeg har jammen blitt en skravlebøtte på mine gamle dager, høhø. (Og lurer på hvordan jeg klarte å bli sammen en bergenser som IKKE er av den pratsomme sorten. De finnes visst, de og...)

Si ikke det om bergensere - jeg har en veldig god venninne som også er østlending og er gift med en bergenser, og der er kombinasjonen akkurat lik - hun skravler, han er den stille typen (bortsett fra etter litt alkohyler, da setter han i gang og). :) For øvrig så skjer det jo så sinnsykt lite inne på "mitt" forum, og på egen tråd føler jeg at jeg snakker til meg selv. Da er det liksom mye triveligere her hos deg! :)

 

Jeg har hatt god kostholdsscore tirsdag, onsdag og torsdag. Jeg tror jeg hadde hatt det fredag og forutsatt at jeg hadde registrert maten etter middagen, men det har jeg jaggu glemt. Må scanne hjernebarken for å se om jeg husker hva jeg spiste.... Ikke alltid like lett! I helgen har jeg ikke registrert noe, men har ikke skeiet ut med noe som helst. Problemet da blir vel gjerne for lite kalorier grunnet for sjeldne måltider.

 

Ellers har jeg vært flink pike og holdt meg unna vekten. Det er ikke at jeg nødvendigvis lar resultatet styre humøret (selv om det nok har skjedd...), men like gjerne det at det er litt frustrerende når man har hatt flinke perioder at det ikke skjer noe. Eller at det motsatte av det man vil skal skje skjer.

 

Akkja. Vurderer en spasertur søndags kvelden, men får vel vente til vaskemaskin med regnjakke og ny impregnering er ferdig. Godt at kvelden er ung. Tro om man forbrenner mye kalorier av å se mannfolk springe rundt på fotballbanen? *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå på HV-kurs etter ekspress-kurset?? Enda en god grunn til å gå ekspresskurset til høsten! :D

 

Jeg lurer litt på om jeg må gå på vekten fredag den 6. så jeg vet hvordan det står til. Det kan være en ok gulrot for å stå på skikkelig inn mot ferien også..... ^_^

 

Jeg lurer veldig på om du kom deg til Plantasjen "når det slutter å regne".... for det har vel aldri sluttet mer enn 2,5 minutter i dag???

 

:rolleyes: FOR et VÆR!!!

 

Sitter og lurer på om jeg skal manne meg opp til morgenturer denne uka. Tror ikke det er så mange dager jeg må langveis før ferien, så her ligger alle mulighetene til rette. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...