Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest 4snupper

Off, høres ut som en forferdelig økt Dundas!

 

Jeg har skeia ut med litt popcorn på Disney on Ice i dag, ble ca.200 kalorier når jeg la det inn, er foreløpig på 900 kalorier for i dag og har spist middagen.

 

Dro innom Mcdonalds på vei hjem for å hente mat, og selv om jeg var kjempe sulten klarte jeg bestille salat uten dressing og krutonger og en kyllingwrap uten dressing eller saus. Veide alt når jeg kom hjem, og middagen havna da på 300 kalorier, ganske stolt av meg selv da ;) Endelig tatt ett riktig valg!

 

Nå skal hun på 4 år snart legge seg, da skal jeg trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MissMuppet

For en grusom treningsøkt dundas.. Det får da være grenser til å presse folk. Jeg var på zumba i dag, men formen er dårlig så det ble halvhjerta innsats. Har litt vondt i magen, men det slår ikke ut i omgangssyke riktig ennå. Gubben blei syk i dag i tillegg til begge ungene, så i dag har jeg syntes litt synd på meg selv. Gleder meg til sjokolade :) Tenk at jeg klarte 5 hele dager uten sjokolade..

 

Flinke dere er til å finne gode grønnsaker til middag. Jeg står litt fast og spiser det samme hele tiden. Det er gørr kjedelig. Går i blomkål, gulerøtter og brokkoli, evt frossen blanding med erter, gulerøtter og mais. Her har jeg mye å lære!

 

Her blir det tidlig kvelden. Må vel opp hver time igjen i natt og bytte bleie og sengeetøy på minste ;) Får veldig sympati med deg 4snupper - får håpe de lærer seg å sove hele natten snart..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom treningsøkt dundas.. Det får da være grenser til å presse folk. Jeg var på zumba i dag' date=' men formen er dårlig så det ble halvhjerta innsats. Har litt vondt i magen, men det slår ikke ut i omgangssyke riktig ennå. Gubben blei syk i dag i tillegg til begge ungene, så i dag har jeg syntes litt synd på meg selv. Gleder meg til sjokolade :) Tenk at jeg klarte 5 hele dager uten sjokolade..

 

Flinke dere er til å finne gode grønnsaker til middag. Jeg står litt fast og spiser det samme hele tiden. Det er gørr kjedelig. Går i blomkål, gulerøtter og brokkoli, evt frossen blanding med erter, gulerøtter og mais. Her har jeg mye å lære!

 

Her blir det tidlig kvelden. Må vel opp hver time igjen i natt og bytte bleie og sengeetøy på minste ;) Får veldig sympati med deg 4snupper - får håpe de lærer seg å sove hele natten snart..![/quote']

 

Ikke greit det med grønnsakene altså, det er fort gjort å gå igjen i samme sporet.... vi får hente litt inspirasjon av hverandre :) VELDIG bra med 5 sjokoladefri dager, og tipper den i dag smakte ekstra digg! Masse god bedring, så håper jeg du får noen timers sammenhengende søvn.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off' date=' høres ut som en forferdelig økt Dundas!

 

Jeg har skeia ut med litt popcorn på Disney on Ice i dag, ble ca.200 kalorier når jeg la det inn, er foreløpig på 900 kalorier for i dag og har spist middagen.

 

Dro innom Mcdonalds på vei hjem for å hente mat, og selv om jeg var kjempe sulten klarte jeg bestille salat uten dressing og krutonger og en kyllingwrap uten dressing eller saus. Veide alt når jeg kom hjem, og middagen havna da på 300 kalorier, ganske stolt av meg selv da ;) Endelig tatt ett riktig valg!

 

Nå skal hun på 4 år snart legge seg, da skal jeg trene :)[/quote']

 

Ja, det var helt for jævlig...aldri mer!

 

Så flink du er med et KJEMPEBRA VALG og TRENING! :) Ikke bare bare det der! Var selv innom Burger King og kjøpte masse nam til ungene fredag, men lagde meg middag her hjemme selv, og da minsten ikke orket alle de små, frityrstekte, lubne små pannekakene..... kastet jeg dem! hahaha. Livredd for å ha det liggende - men det viktigste - det funket! Ha en super kveld 4snupper! I morgen skal jeg ha en deilig treningsøkt, nemlig 1000 m rolig svømming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissMuppet: Må bare si det: har laget tomatsuppa di nå og den er jo bare DØDSDIGG! Hadde ikke fløte, men det blåste jeg i, hadde oppi fersk basilikum og chilipulver i tillegg, dæven så godt!! Laget dobbel porsjon og har straks ute av ovnen nybakte, grove rundstykker, så da er middagen til ungene og meg klar til i morgen når de kommer hjem ;)

 

Har endelig kommet meg etter treningen i går og fått gått 1 god times langtur med Dyret - DEILIG! :) Vasker og rydder til den store gullmedaljen her, så det får bli med svømmingen... Spent på veiing i morgen, forventer ikke det store, selv om jeg har vært flink hele uka... har snikveid litt, og ikke de store utslagene, men - den som lever får se i morgen kveld! :)

 

Ha en super søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Har snikveid meg hver dag, og vekta står bom stille. I dag har jeg ikke trent så lenge i håp om at kroppen slipper tak på alt vannet fra all treninga sist i uka, så kanskje vekta viser nedgang ;)

 

Lykke til i morgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
MissMuppet: Må bare si det: har laget tomatsuppa di nå og den er jo bare DØDSDIGG! Hadde ikke fløte' date=' men det blåste jeg i, hadde oppi fersk basilikum og chilipulver i tillegg, dæven så godt!! Laget dobbel porsjon og har straks ute av ovnen nybakte, grove rundstykker, så da er middagen til ungene og meg klar til i morgen når de kommer hjem :) [/quote']

 

Så hyggelig du likte den :) Ja den er helt nydelig.. Kan ha kyllingbiter eller skinke oppi også, hva en har lyst på. Regnet ut at den oppskriften (følge den slavisk) gir ca 110 kcal per 100 g. Ser det er flere som har snikveid i dag. Vekten stopper fortere opp en vi alle skulle ønske. Magesjau har gitt utslag på min vekt, ned over 1 kg denne uken. Spørs om det blir opp igjen til uka når magen stabiliserer seg da, men nå har jeg gått ned til meny 2 også - kan jo hende det medvirker litt her også. Spiste 17 frimerker i sjokolade i går. 25 kcal per frimerke, hva er det liksom? I sjokolade ble det tre tobleronebiter ;) er jo ingenting egentlig.. Sjokoladen ble spist opp i løpet av null komma niks, selv om jeg prøvde å spare. Jaja, 6 dager til neste gang.. Trist! Det positive er at jeg kjenner meg mer og mer motivert for å klare dette. Er liksom litt i siget nå!

 

Ungene er heldigvis bedre og i dag våget vi oss en liten tur ut. Deilig. Spiste lunch og drakk kakao på verandaen i en snøhaug, kjempekoselig!

 

Lykke til i morgen jenter. Blir så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Bare lurer på noe, jeg har lagt inn meny beregning en gang til, og får da dette resultatet:

 

Hvilestoffskifte: 1498 kcal

Energiforbruk før trim: 2097 kcal

Mitt daglige energiforbruk: 2577 kcal

 

Under 2000 kcal Meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal Meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal Meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal Meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer Meny 5 (2500 kcal)

 

Da er det meny 3 jeg skal spise? Har jo havnet under 1900 kalorier denne uka noen av dagene, så lurer litt på om jeg kanskje har spist litt lite..hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Bare lurer på noe' date=' jeg har lagt inn meny beregning en gang til, og får da dette resultatet:

 

Hvilestoffskifte: 1498 kcal

Energiforbruk før trim: 2097 kcal

Mitt daglige energiforbruk: 2577 kcal

 

Under 2000 kcal Meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal Meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal Meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal Meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer Meny 5 (2500 kcal)

 

Da er det meny 3 jeg skal spise? Har jo havnet under 1900 kalorier denne uka noen av dagene, så lurer litt på om jeg kanskje har spist litt lite..hm...[/quote']

 

Ser ut som om det er meny 3 ja. Har du havnet langt under 1900 da? Det er sikkert av betydningh hvor mange måltider du spiser også..!? Jeg spiser frokost, frukt, lunch, mellom, middag, frukt og kvelds = herregud 7 måltider....... Er det helt meningen eller? hahaha.. Følger bare den klokka i boka jeg.. Det gjør i allefall mye for forbrenningen min..

 

Måtte inn og regne på meg selv nå.. Med startvekt på 97 skal jeg ha meny 3 (2356 kcal), men når jeg legger inn dagens vekt på 93 får jeg helt klart meny 2 (2304 kcal). Dette er da med kun 7 trimpoeng. Regner med det er all treningen din som gjør at du skal ligge på meny 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

I tillegg trener du så mye at du får mye ekstra muskelmasse. Dermed er det kanskje ikke så rart vekten står litt stille? Det går nok snart nedover igjen når kroppen får kommet igang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg veier 85 kg nå og er 158 høy, og la inn hverdagsaktivitet på midten siden jeg nesten ikke sitter i løpet av en hel dag. Jeg har ligget på ca.1600 kalorier 4 dager, 1800 kalorier 2 dager og 1900 kalorier en dag, så kan hende det har blitt for lite.

 

 

Er flink å følge måltidene, bortsett fra mellom måltidet, det er sjelden jeg rekker for det havner alltid på klokkeslettet når jeg skal hente på skolen og barnehagen med to babyer på slep, og da bruker jeg såpass mye tid at det plutselig er tid for middag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Du ligger egentlig 800 kcal for lite på en uke, det er jo ganske mye.. Du får prøve å spise litt mer til uken og se om det hjelper på vekta :) Jeg sliter også litt med mellommåltidet pga henting i bhg, men jeg smører som regel en brødskive som jeg spiser i bilen på vei til bhg.. Krysser fingrene for i morgen og håper du blir positivt overrasket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Med treninga mi lagt inn har jeg forbrent over 4000 kalorier forrige uke, ikke verst ;)

 

Har sendt mail til kurslederen min og hørt hva hun mener, så får nok svar fra henne i morgen hva jeg kan gjøre annerledes. Gikk på 6 kurs med samme koselige kursleder, så har enda kontakt med henne og kan sende henne mail eller sms om jeg lurer på noe, det er service det :)

 

Lykke til i morgen alle sammen, sikkert på at dere har gjort det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Blir spennende å høre hva du får beskjed om da 4snupper. Så gøy at du fortsatt har kontakt med kursveilederen din. Jeg er fornøyd med vekten denne uken. Nå har magen kranglet litt så jeg må forvente å stå stille evt leve med en liten vektøkning neste uke, men per i dag er det ned 1,4 kg fra forrige mandag. Jeg har ikke sett 93 blank på lenge, så det var på høy tid ;)

 

Lykke til jenter, blir spennende å se hvordan det har gått :)

 

MissMuppet

Startvekt: 97,3 kg

Vekt uke 3: 93,0 ned 1,4 siste uke

Totalt vekttap 4,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hva du får beskjed om da 4snupper. Så gøy at du fortsatt har kontakt med kursveilederen din. Jeg er fornøyd med vekten denne uken. Nå har magen kranglet litt så jeg må forvente å stå stille evt leve med en liten vektøkning neste uke' date=' men per i dag er det ned 1,4 kg fra forrige mandag. Jeg har ikke sett 93 blank på lenge, så det var på høy tid ;)

 

Lykke til jenter, blir spennende å se hvordan det har gått :)

 

MissMuppet

Startvekt: 97,3 kg

Vekt uke 3: 93,0 ned 1,4 siste uke

Totalt vekttap 4,4 kg.[/quote']

 

Så fantastisk bra! Grattis!! Jeg er spent, veier meg jo ikke før om kvelden.... :) Første uken lå jeg rundt 1300 kcal og gikk jo ned mye, denne uken har jeg ligget rundt 1600 og det tror jeg er for mye, føler ikke jeg har gått særlig ned.... Tror jeg justerer ned til ca. 1300-1400 igjen, det føltes veldig rett og viser vekta kun bittelitt nedgang, til tross for gullepletrening ++, er jeg i hvert fall sikker på at det blir veien videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk takk Jenny :) Det er morro når alt slitet virkelig vises på vekta. Ned hundre gram er tross alt ned, verken stillestående vekt eller oppgang. Så får heller neste ukes matplan følges slavisk :) Jeg har ligget på mellom 1560 og 1610 kcal hver dag og spiser 7 måltider.. Høres groteskt mye ut, men med to fruktmåltider, frokost, lunch, mellommåltid, middag og kvelds blir det jo ekstremt mye mat :)

 

Ny uke og masse nye utfordringer! Vi får ta i mot med åpne armer og gjøre så godt vi kan. En får ikke se på dette som en slankekur, for om vekten skal holdes må denne livsstilsendringen vare livet ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Så fantastisk bra! Grattis!! Jeg er spent' date=' veier meg jo ikke før om kvelden.... :) Første uken lå jeg rundt 1300 kcal og gikk jo ned mye, denne uken har jeg ligget rundt 1600 og det tror jeg er for mye, føler ikke jeg har gått særlig ned.... Tror jeg justerer ned til ca. 1300-1400 igjen, det føltes veldig rett og viser vekta kun bittelitt nedgang, til tross for gullepletrening ++, er jeg i hvert fall sikker på at det blir veien videre! :)[/quote']

 

13-1400 kcal høres veldig lite ut? Meningen med 1600 er for å holde forbrenningen i gang, ville jo vært ergelig hvis vekten stoppet opp etter kort tid og du så må sliiite for å få nedgang igjen..?.. Jeg regnet ut i går at jeg skal ned på 1300 kcal når jeg når 70 kg. Det vil si 1600 kcal i 13 kilo til! Utrolig at GR-folka tror jeg kan klare å gå ned med så mye mat i så mange kilo.. Men nå har jeg vel ikke tro på at jeg noen gang kommer ned til 70 kg, haha, så den problemstillingen slipper jeg sikkert ;)

 

Og forresten, LYKKE TIL i kveld :) Krysser fingrene for en flott vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegedag! Her stoppa vekta på 96.5 kilo. Det er ein halvkilo ned sidan sist mandag. Eg er fornøgd, denne veka har også vore prega av sjukdom og eg har ikkje vore innom treningssenteret ein einaste gong. Dessuten vart det for masse god mat i helga. Ny veke og fokus igjen!

 

Eg syns dåke er kjempeflinke som står sånn på med trening og kaloritelling. Det er veldig motiverande å lese her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-1400 kcal høres veldig lite ut? Meningen med 1600 er for å holde forbrenningen i gang' date=' ville jo vært ergelig hvis vekten stoppet opp etter kort tid og du så må sliiite for å få nedgang igjen..?.. Jeg regnet ut i går at jeg skal ned på 1300 kcal når jeg når 70 kg. Det vil si 1600 kcal i 13 kilo til! Utrolig at GR-folka tror jeg kan klare å gå ned med så mye mat i så mange kilo.. Men nå har jeg vel ikke tro på at jeg noen gang kommer ned til 70 kg, haha, så den problemstillingen slipper jeg sikkert ;)

 

Og forresten, LYKKE TIL i kveld :) Krysser fingrene for en flott vekt...[/quote']

 

Du har nok helt rett, hihi. Jeg jobber knallhardt med meg selv for å være tålmodig, jeg skal nå målet I LØPET AV 2011, ikke før sommeren! Må stadig minne meg på dette, er IKKE på slankekur, jeg bare endrer hverdagen min så jeg går ned til en sunn og normal vekt :)

 

Blir spennende på veiing i kveld uansett og takk for lykkeønskninger, føles som jeg trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så flinke dere alle har vært!

 

Her viste vekta at jeg faktisk har gått opp! Veier i dag 86,2 kg, veide 85,5 kg sist uke, så har gått opp 700 gram fra sist uke.

 

Men, fikk svar fra kurslederen om at det skjedde meg på de to første kursene og (hun lagrer all informasjon om deltakerne sine), og det var pga økt trening og for lite mat. Så den uka her skal jeg helst spise 2000 kalorier per dag om jeg skal fortsette å ha 18-20 trimpoeng per uke.

 

Jeg har trent mye styrke denne uka med vekter, og da tar det lenger tid før kroppen gir slipp på vannet, så hun regnet med at jeg har gått ned en del neste mandag igjen, så da håper jeg på det!

 

 

Synes jo selv jeg har vært kjempe flink med mat, trening og riktig valg av mat, så fortsetter på samme måte, men skal spise mer denne uka :)

 

Har totalt gått ned 4,8 kg på 3 uker likevel, så skal jo ikke klage ;) (Og kroppen blir jo strammere av all treninga samtidig da..hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så godt å få svar på det 4snupper.. Da viser nok vekta litt annet neste uke. Selv om du har gått opp litt denne uken slår du alle i totalt vektap disse 3 ukene ;) you go girl!!

Dessuten blir jo kroppen stram av denne treningen. Alt på meg er bare slapt :) men jeg har meldt meg på trimtime i dag, skal i morgen og torsdag og kanskje også i helgen! Det er fremgang :)

 

Jeg tar meg en aldri så liten frihet til en oppsummering, håper jeg ikke har glemt noen..?

 

4snupper

Uke 3: 86,2 kg opp 700 gram

Totalt vekttap 4,8 kg!

 

Liv26

Uke 3: 96.5 ned 500 gram

 

MissMuppet

Vekt uke 3: 93,0 ned 1,4

Totalt vekttap 4,4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vekten gått nedover!! Minus 1 kilo......å det er jeg kjempeglad for!!

Uken har gått greit nok - ukedagene er ikke noe problem!! Men fredag og lørdag er en utfordring!! Jeg klarer ikke helt å holde meg til 1600 kalorier - har vært oppe i ca 2000 begge dagene!

Totalt 13 trimpoeng og kun 10 stk M&M i snop gjennom hele uken - dette kan jeg leve med!!.

Neste helg skal jeg på tur til Geilo - bo på hotell!!!! Det blir ikke lett å holde seg innenfor gitte rammer da!! Legger opp til å trimme mye denne uken og være ekstra påpasselig med maten - får håpe det "demmer opp" for ev. merforbruk i helgen.

Noen som har noen gode råd å komme med før jeg reiser?? Hvordan klare å styre unna de verste "fellene"!!

 

Vekt uke 2 - 24.01.11: 91,8

Vektreduksjon: 1,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har uken gått ganske greit, enda litt slit med godtesug, men det blir bedre. Har vært flink til å gå, ca 10 trimpoeng om jeg ikke husker feil. Ned 1,1 kg. Men nå har jeg ei som gråter, så må løpe...

 

Startvekt 92,7

Forrige uke 91,7

Denne uka 90,6

Totat ned 2,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Glemte å skrive at magen har minsket med hele 10 cm, så noe må jeg jo gjøre riktig. Er jo magen som er det verste for meg, den er enda ganske stor etter fødselen.

 

Men, så er det bare 3 måneder siden jeg fødte tvillinger som jeg gikk med til uke 39, så er kanskje litt utålmodig..hehe..

 

Legger med ett bilde av meg med den enorme magen min ;) (om jeg får det til)

 

66032_1619981215332_1110473114_1779175_8160292_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...