Gå til innhold

Camillas tanker


Gjest Carpediem
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Carpediem

Idag stoppet badevekten på 115 kg. Har lenge tenkt at jeg burde ha gått ned i vekt, men motivasjonen har manglet. Men nå føler jeg absolutt at den er her! Så nå må jeg ta imot den med begge hender og holde fast.

 

Jeg har planer 9.april så har som mål å gå ned 10 kg til da. Er mye, men man går jo ned litt ekstra i begynnelsen så tenker at det er gjennomførtbart. Når dette er nådd så tenkte jeg å lage mål på 5 og 5 kg om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Carpediem

Jeg pleier å spise sjokolade hver kveld. Så må finne ting å fylle på med istedet. Ikveld har jeg spist 4-5 gulrøtter og drukket vann:)

 

Lurer på hvis jeg hadde summert opp all sjokoladen jeg fortært de siste årene hvor mye det hadde det blitt? Hadde helt sikkert blitt et svært sjokoladehus. Med dobbelgarasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så bra at du tar tak. Sukkerabstinensene roer seg forbausende fort om du spiser gjevnt hele dagen og holder blodsukkeret stabilt.

Du var skikkelig flink som valgte gulrøtter. Stå på så kommer nok resultatene selv om mange her får trent tålmodighetsmuskelen mest når det kommer til raskr resultater. Tiden er nok vår beste venn. Lykke til med slankingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Sant som Synsegulla skriver!! Det forsvinner fort.

 

Jeg hadde et enormt sjokoladeintak, og det er hovedårsaken til at vekten endte på 147 kg.

Suget var sterkt den første tiden. Fikk et godt råd fra kursleder om å holde meg helt unna søtsaker. Derfor bruker jeg aldri FRImerkene mine på godterier.

I julen unnet jeg meg litt marsipan, sjokolade og karameller. Da var suget der igjen, og jeg hadde det forferdelig på kveldene ut på nyåret.....

Så for meg funker det aller best å holde seg helt unna. Og det beste av alt, jeg savner det ALDRI!! :)

Mitt nye liv og alle gledene med vektreduksjonen veier opp for den korte nytelsen av søtsaker.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Takk for hyggelige meldinger! Jeg er overbevist om å holde blodsukkeret og jevnt og stabilt er nøkkelen til suksess. Så gjelder å spise hver 3-4 time.

 

Jeg er skikkelig dårlig på å drikke iløpet dagen. Så igår drakk jeg masse vann. Men fra jeg stod opp idag og frem til 14-tiden gikk jeg minst 20 ganger på do og tisset. Og det er UTEN å overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2011 - Starten på et nytt liv

Hei,

 

Kjenner meg igjen... Jeg spiser ikke hver dag, men er godt med litt sjokolade 2-3 ganger i uken. Men problemet er at det da gjerne ikke bare blir en bit, men en hel sjokolade... ikke bra. Jeg prøver å drikke en smoothie laget på bær og vann når jeg får ett sånn søtsug og det hjelper faktisk. Jeg føler at det tilfredstiller det veldig bra. Det beste er jordbær/banan eller bringebær/banan for min del. Anbefalles :)

 

Jeg pleier å spise sjokolade hver kveld. Så må finne ting å fylle på med istedet. Ikveld har jeg spist 4-5 gulrøtter og drukket vann:)

 

Lurer på hvis jeg hadde summert opp all sjokoladen jeg fortært de siste årene hvor mye det hadde det blitt? Hadde helt sikkert blitt et svært sjokoladehus. Med dobbelgarasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2011 - Starten på et nytt liv

Hei.

 

Jeg henger meg gjerne på her inne sammen med deg. Sist jeg veide meg ved normalvekten veide jeg 116,4kg. Da var jeg 3 måneder på vei (jepp jeg er gravid). 2 måneder senere veide jeg 114,8kg, men i dag veier jeg 118kg... Så opp 2kg når jeg er 29 uker på vei er vel ikke så ille. Er vel snart det den lille jenta mi veier :)

 

Så for ikke å gå opp altfor mye (noe jeg ikke vil ha godt av) tenkte jeg at jeg skulle bli en aktiv vektklubb medlem igjen. Det hjalp meg veldig forje gang! Men har dessverre sklidd ut igjen etter 2 år! Noe som merkes på trivselen og selvfølelsen. Men er lettere å gjøre det sammen med noen så lurte på om du ville dele prossessen med noen?

 

Jeg har som ett hovedmål å nå 70kg innen jeg er 30 år (gjerne før!!!). Jeg er i dag 27 år. Jeg vet at hvis jeg bare spiser ofte og regelmessig går jeg ned i vekt. Jobber som møteromsvertinne så dette er ikke noe jeg er flink til. Og da blir gjerne blodsukkeret lavt og det er VELDIG lett å spise søtsaker for å få det opp igjen. Men fom neste uke går jeg ut i 100% sykemelding de siste 7 ukene av jobbing før permisjon. Så NÅ er jo en perfekt tid å starte med regelmessige måltider igjen :)

 

Jeg er klar for en forandring. Jeg begynte i august med å legge om livsstilen min og var kjempe fornøyd da det gikk ganske bra. MEN så fant jeg plutselig ut at jeg var gravid (det var planlagt, men fortsatt overraskende da vi tok det som det kom - nå eller litt senere). Og da stoppet alt opp en periode... en litt lang periode, men nå er det opp i salen igjen og bare kjøre på. På en fornuftig måte da. Små delmål og noen store mål, samt ett STORT hovedmål - trivsel med meg selv! Dette er mitt viktigst mål, så vekten betyr ikke alt, men mye. Hadde det best med meg selv da jeg lå på rundt 67-70kg, så vil gjerne dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Hei og velkommen hit!

 

Jeg er også verdens største sjokoman. Hadde du spurt meg for 7 mnd siden hadde jeg sagt at det er fysisk umulig å leve uten sjokolade hver dag. heldigvis er det jo ikke det :) Men da spiste jeg sjokolade hver dag, noen uker kunne jeg spise en 200 grams plate nesten hver dag!!! skrekk og gru, er ikke akkurat noen påskekrim hvordan jeg ble så tung som jeg ble!

 

Det beste er nok å kutte helt noen måneder. Når sjokoladen og sukkeret er ute av kroppen er det rimelig uproblematisk for de fleste. MEN jeg merker det virkelig når jeg skal ha mensen, da river og skriker kroppen etter sjokolade, det er der Options kommer inn! Når man er avvendt med fettholdige sjokolader (type melkesjokolade) smaker options som den sjokoladebomben. 36 kcal i en kopp med 2 dl. Med en skvett ekstralettmelk og drukket fra en termoskopp smaker det helt slik varm sjokolade smaker når man er på skitur på fjellet, helt sant. Sitter å nyter en kopp akkurat nå! Tar vekk sjokoladebehovet.

 

Har nå gått over til å spise lørdagsgodteri, en liten sjokolade, ca 30 gram, men som FruFleksnes sier så er det beste å holde seg unna, for etter den sjokoladen på lørdagene er sjokoladesuget ganske stort i flere dager etterpå. Options øker ikke sjokoladebehovet.

 

Veldig fokus på sjokolade merker jeg :)

 

Noe som har vært viktig for meg (bortsett fra gjengen på dette forumet) er fastlegen min. Går til han nå annenhver måned. I starten gikk jeg hver 4. uke og dersom ting begynner å butte mot skal jeg gå til han oftere igjen. det forplikter å skulle gå dit å veie seg og forklare hvordan fremgangen har vært, hvordan treningsmengden har vært, hvordan kosten er osv. Anbefales varmt!

 

Bruk forumet, spis sundt, beveg deg og ja det tar tid, men man får belønningen hele veien i form av mindre klær, mer overskudd, bedre kondis og økt livskvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Idag har jeg veiet meg! Skal egentlig "bare" veie meg på mandager. Men uansett!

 

113,9!!! Ned 1,1kg!

 

Jeg er like lykkelig som om jeg hadde gått ned 10kg:)

 

Jeg så på Dr.Phil isted og han sa hvis man klarte å holde seg unna sukker i 72 timer så ville behovet avta endel. (Ikke at jeg tror at det er så enkelt altså.)

MEN var jo litt deilig å høre siden jeg ikke har spist sukker siden lørdag!!

 

Tusen takk for hyggelige kommentarer! Gleder meg til å bli slank sammen med dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Idag gikk det for lenge mellom lunsj og middag! Selvom jeg er mett så har jeg lyst på noe søtt(veldig lyst på egentlig). Kjenner at det å passe på at det ikke går for lang tid mellom måltidene er alfa og omega.

 

Jeg har egentlig ikke pleid å spise før jeg har vært skrubbsulten. Det er det slutt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Fokus for neste uke: IKKE la det gå så lenge mellom lunsj og middag. Har spist en banan mellom, men det har ikke vært nok.

 

Og TRENING! Har ikke blitt så mye av det nei. Men nå er Zumba i hus, så nå for det bli litt dansing i stuen fremover! Bare dra gardinene for først;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg klarer ikke å holde meg unna vekten. Har kanskje skiftet ut sukkkerbehovet med veiing? Lest et innlegg om og sette den i kjellerboden. Tenkte jeg at jeg skulle gjøre det samme. Men bor i blokk så da må jeg ta på meg klær før jeg finner vekten og liker jeg å veie meg i bare trusen:) Vil jo ikke ha unødvendig vekt med:) Så lurer på å sette den øverst i klesskapet. Blir det litt mer tiltak å finne den. Men nok om det....

 

112,7kg!!

 

Jeg gleder meg til å ta fatt videre! Jeg har lagt på meg på innsiden av lårene det siste året og øverst på magen(har garantert lagt på meg på flere steder, men der kjenner jeg godt). Så kan ikke vente til at det skal forsvinne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott nedgang!

 

Du kan jo sette vekten i boden og hente den med opp kvelden før veiing og sette den tilbake igjen neste gang du beveger deg ut av leiligheten... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Det var et godt forslag:)

 

Har akkurat vært ute og gått tur. 5,3km. Det er en turløype rundt et vann ikke så langt fra der hvor jeg bor. Jeg vil ha som mål å gå rundt der 2 ganger i uken. Jeg haddde egentlig tenkt å ta tiden slik at jeg kunne se hvor mye raskere jeg gikk rundt om et par måneders tid. Men var så nydelig vær at jeg tok en pause på en benk og nøt solen en stund. Så for ta tiden neste gang jeg går rundt:)

 

Jeg har gått rundt det vannet i snart 6 år nå. Og har alltid ønsket jeg hadde orket å jogge hele veien rundt. Kanskje er dette året hvor jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Nå har jeg veid meg nesten hver dag, men idag er det lov:)

 

Vekten stoppet opp på 112,5 kg. Ergo 2,5 kg ned siden forrige uke. Me like:)

 

Mål for uken:

 

-drikke mer vann

 

-2 turer rundt vannet mitt

 

-legge inn et lite måltid mellom lunsj og middag, har gått litt for lang tid imellom.

 

I boken jeg har så er del lagt opp til frokost, lunsj, middag og kvelds. Mellommåltid, frukt og meieriprodukter.

 

MEN mannen min kommer ikke før hjem litt over 17.30 flere dager i uken. Og da spiser vi middag. Og jeg har spist lunsj 10-11 tiden. Så da er jeg skrubbsulten når middagen kommer på bordet.

 

Men det er vel ingenting i veien for å ta "kveldsen" i 14-tiden også spise mellommåltidet i 20-tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott nedgang denne uken!

 

Jeg tror at å bytte litt om på måltidene som du foreslår er lurt. Da går det kortere tid mellom lunsj og middag, samt at du ikke trenger skvise inn så mye på kvelden. Det kommer jo an på hvilken meny du har, men mellommåltiden pleier jo å være mindre enn kveldsen, så jeg synes det høres lurt ut. :-)

 

Lykke til i den kommende uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har tidligere hørt folk si at en klesstørrelse er ca. 5 kg. Men så kommer det an på hva som legges i betegnelen klesstørrelse. Er det å gå fra 54 til 50 to klesstørrelser? Eller fire? For det heter jo bare 50, 52 og 54. Så i mitt hode blir det to, og det er det jeg har gått ned, og da har jeg tatt av rett over 20 kg. Nærmer seg en 48 men er ikke helt der enda. Ikke uten tarmslyng... *ler*

Jeg tror også at det har litt med vekt/høyde å gjøre. Og så har du det evinnelige tilbakevendende problemet med at størrelser varierer sånn fra butikk til butikk og sånt.... Akkja - skal ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Har gått ned 25,5 og gått fra 56 til 48, det er 4 størrelser så det blir mer enn 5 kilo pr størrelse på meg, men har et enormt problem rundt magen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg skal overnattingsgjester fra fredag til søndag. Vanligvis så kjøper jeg sjokolade og chips. Og lager dessert. Men har ikke tenkt å gjøre det denne gangen. Men har heller ikke lyst til å si at jeg at ønsker å bli slankere. Vil heller at folk skal legge merke til det etter en tid at jeg er litt tynnere. Er ikke første gang jeg har utbasunert at jeg er på slankeren nemlig! Så planen er å lage grønnsaksstaver og forskjellig dip på kvelden. Tenkte å drikke litt vin på kvelden. Noen forslag til en grei dessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Hva med Lettis? Den til diplom smaker softis og er seriøst den beste isen jeg har spist! Har hatt det som dessert i de siste middagsselskapene med lune skogsbær til. Ikke sukret skogsbærene, men hatt oppi litt bjørkesøt. Det er 1/3 av kaloriene i sukker og man får ikke blodsukkerstigning, og det beskytter mot hull i tennene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...