Gå til innhold

Camillas tanker


Gjest Carpediem
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Hei og gratulerer med endring av livsstil, og jeg synes at du gjør det så riktig, tar et skritt av gangen og har realistiske mål.

 

Du har jo hatt flott nedgang også, du har vært kjempeflink.

 

Er enig med de andre om at vekten må ned i boden. Så blir du ikke så krampefokusert på vekten (det vet jeg alt om).

 

Tips til dessert: Frosne bringebær + andre bær og oppkuttet frukt med mager vaninjekesam - kjempegodt. Gjerne også litt mandler eller nøtter over.

 

Jeg har helt mistet søtsuget etterat jeg har kuttet mye på karbohydrater, det virker for meg. Jeg er mye mindre sulten og tenker mindre på mat enn før. Og vekten går endelig nedover igjen og fettet forsvinner fra kroppen :-)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Krusmynte

Det finnes mange gode GR-kaker som kan være god som dessert og - jeg har prøvd både enkel sjokoladekake (som det ligger oppskrift på på nettet), gulrotkake og blåbærpai. Supergode alle sammen, og ikke avskrekkende mye kalorier per stykke (og det beste av alt - ingen trenger å vite at det er en Grete Roede oppskrift hvis ikke du vil at de skal vite det... :-))

 

Ellers er jo fruktcocktailene som er foreslått under gode alternativer og. Ville laget selv fremfor å kjøpe på boks dersom du har tid til det. Supergodt alene, og sikkert kjempegodt med vaniljekesam og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg har stresset litt i hele dag siden jeg sal ha gjester og da har jeg ikke rukket og spist det jeg skulle idag. Og hva skjer? Jeg tar en liten musebit av gulrotkaken jeg har laget. Så en liten musebit til. Og enda en til. Tilslutt er det ikke musebiter lenger, men stykker. Så spisier vi middag. 2 pizzastykker hjemmelaget pizza med bunn laget av rugmel og hvetemel. Og da bare eksploderer magen min! Så har sittet på toalettet i en time og lagt i fosterstilling på sofaen i 4 timer fordi jeg har så vondt i magen!

 

Akkurat nå føles det ut som om jeg aldri kommer til å spise kake igjen! Eller noe som helst med sukker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Stakkar deg. Det var sikkert ikke lurt å spise kake, men hørtes ut som om du fikk en veldig voldsom reaksjon. Ikke gøy når man har gjester. Håper du blir fort bedre hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Huffa meg! Dette er ikke godt! Når turboprinsen hadde bursdag i september spiste jeg og mannen 1 lite stykke sjokoladekake. Da hadde vi ikke spist noe sukker på 1 måned og vi fikk diarè BIG TIME! Under selskapet. Ale andre spiste kake og hadde ingen reaksjon, men fy søren så dårlige vi ble! Det var en vekker. Se på det som at det viser hva sukker, hvete og fett gjør med systemet. Det er helt vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

113,1kg. Opp 0,6kg siden forrige mandag. Men tar ikke det så veldig tungt. Magen har IKKE vært selv siden episoden på fredag. Så får se hva neste ukes veiing sier.

 

Spisingen ble ikke helt bra verken på lørdag eller søndag. Altfor lenge mellom hvert måltid og vin på kvelden. Så nå er gjestene ute av hus og jeg kan konsentere meg om rutinene mine igjen. Men skal være borte fra fredag til søndag så blir nok noen utfordringene denne helgen også........

Men full fokus disse kommende dagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Huff da, høres ikke godt ut med en sånn reaksjon. Men, det sies jo at sukker er en gift for kroppen, og det er kanskje ikke rart at den reagerer når den har vært avgiftet en stund!

 

Lykke til videre, idag er en ny dag og en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Hm, jeg mistenker også vektoppgang av samme årsak som deg når jeg har veiedag på onsdag. Men det gjelder å stå på. Når jeg er borte har jeg med nutrilettbarer i veska så jeg er sikker på å få spist ofte og nok. Det fungerer veldig fint. Tar gjerne en i bilen på vei i kakebesøk, for eksempel. Da er lysten på søtt dekket.

Masse lykke til denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja, planlegging er viktig.

 

Et tips, lag skikkelig middag en gang i uka, og lag minst dobbel porsjon som du legger i frysern. Da har du en "lettvint" frysemat for travle dager.

 

Hvis du gjør dette hver uke, har du alltid litt på lur :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg hadde så dårlig tid på mandag at jeg glemte å veie meg. Men gjorde det idag, 112,5 kg.

 

Så føler jeg at sommeren nærmer seg med STORMSKRITT! Det er jo positivt selvfølgelig. Men vil ikke se ut som en strandet hval på stranden i år også! Jeg blir selvfølgelig ikke slank til sommeren. Men skal bli slankere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det er ca 12 uker til 1 juni. Kanskje du er under 100 til da? Om du står på og er flink så er det fullt mulig :D Deilig tanke?

 

Det er sant det der med sommer, føler meg aldri så fæl som da, for da blir jo sammenligningen med de brune, slanke så mye mer åpenbar føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Denne helgen skal jeg bruke fornuftig! Jeg skal planlegge middager og matinntaket for neste uke. Føler jeg ikke er kommet helt "ordentlig" igang med omlegging av kosten. Men det skal det bli slutt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

om du får til å planlegge meny for hele uka, Carpediem. Jeg tror det er lurt, men har ikke fått det til selv. Fint om du melder fra hvis du syns det fungerer.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Carpediem

De siste 2 ukene som har gått har jeg hoppet over frokosten igjen. Og hva skjer da? Ønske om sukker tiltar veldig utover dagen og jeg faller for fristelsen!

 

Man hører jo at frokost er dagens viktigste måltid. Og det erfarer jeg stemmer. Når jeg spiser frokost før jeg drar hjemmeifra danner det grunnlaget for resten av dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...