Gå til innhold

Camillas tanker


Gjest Carpediem
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Carpediem

Mistet litt tråden og så var påsken "plutselig" her. Men nå er jeg back on track!

Har lest endel i GR-boken min idag og det gir en ekstra puff. Så også et program om en kjendis fra England som slanket seg 41 kg på 8 mnd på tv igår. Og det er jo inspirerende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Synsegulla

Er enig i at det er imponerende og inspirerende med så mye vekttap på så kort tid, men... det er vel der de fleste av oss bommer, fordi vi alle ønsker det, og veldig få klarer det.

 

Fint at du er i gang igjen. Jeg har begynt å jogge og rocke med rockering. Følg meg gjerne på bloggen eller under trim og trening på diskusjonssiden her om du vil bli med å rocke. De sier deter så effektiv magetrening, og vondt er det hvertfall.

 

Håper du får en fin dag :D

 

Hilsen Synsegulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Carpediem

Jeg har vært lite aktiv her idet siste. Men tenker hver eneste dag på overvekten min og tenker at jeg ikke trives med kropppen min.

 

Snopinntaket sammenlignet med hvordan det var før jeg startet denne tråden er blitt mye bedre. Spiser mye mindre godteri og spiser oftere frokost. Men har ikke skjedd noe på vekten. Verken positivt eller negativt.

 

Jeg har også begynt å gå en 5 km tur hver onsdag med en bekjent. Forrige uke ble det faktisk 3 turer. Har lurt på om jeg skal melde meg på et nettkurs etter sommerferien for å få litt drahjelp.

 

Jeg har alltid vært en person som har lett for å utsette ting. Men synes etter jeg har blitt overvektig så er det blitt mye verre. Tenker imorgen begynner jeg, eller neste mandag. Og utsetter andre ting i livet som kan utsettes. Fra små gjøremål i hverdagen til ting på jobb. Når jeg tenker på at jeg burde endre dette så virker det som et uoverkommelig prosjekt. Men skjer jo selvfølgelig ikke over natten da. Bare det å få i seg 4-5 måltider om dagen er vanskelig å få til.

 

Hehe....nå hørtes jeg jo veldig sjarmerende ut.

 

Men jeg tenker at jeg er kommet inn i ond sirkel og gjelder å bryte den.

 

Om morningen så har jeg plutselig brettet noe klær el. lign. og da tenker jeg nå må jeg gå selvom jeg ikke har spist frokost. Tar noe mat på jobb sier jeg til meg selv. Kommer på jobben og da skal jeg bare fikse noe først. Så begynner det å nærme seg lunsj, men skal bare gjøre noe da også. Kommer hjem ifra jobb og spist en banan hele dagen. Er nødt til å skjære seg på kvelden da. Til og med toalettbesøket utsetter jeg. Så da jeg parkerer hjemme må jeg omtrent løpe inn med beina i kryss for at det ikke skal gå galt. Og det skjer ikke av og til men stort sett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Hei.

Jeg kjenner meg så igjen!

Har sliti med overvekt hele mitt voksne liv. Jo jo slanking ....

Fra januar til påske tenkte jeg hver eneste dag(og natt) på min overvekt, det blir jo ikke lettere av den grunn.

Min nærmeste veninne startet på GR kurs i januar, jeg ble ikke med da.

Var ikke motivert over hodet!!

Men etter ett realt ete gilde i påsken klarte jeg å ta tak i meg selv.

Jeg har alltid vært av den oppfatning att å starte en slanke prosess "i morgen" er bare tull. Så jeg startet rett og slett første påskedag! Alle butikker stengt så lite tilgang på frukt og grønt men det gikk. Tok faktisk en hel uke før kroppen hadde vent seg av med det meste av sukkeret. Phu men det var godt.

 

Fra det øyeblikket jeg bestemte meg for NÅ er det min tur , har jeg kun tenkt en ting : hvorfor startet jeg ikke før ? :D

 

Jeg ønsker deg lykke til videre til å finne din motivasjons dag !

 

Klemmer i hauger, Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Er kommet igang igjen:) Nå i helgen var vi på vestlandet og gikk opp preikestolen. Det var tungt! Særlig med alle ekstra kiloene på slep!! Men kom opp! Og fornøyd med det:)

 

Nå har jeg akkurat gått en times tur:)

 

Og holdt meg unna mat som ikke er bra for meg!(les:sjokolade)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe strikk slik at jeg kan trene med dem. Noen som har erfaring fra dette? Søker etter treningsprogram på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Dette er mantraet mitt fra nå av. Har tenkt på når jeg har vært på jobb idag. Jeg er full unnskyldninger eventuelt bortforklaringer. Har MANGE forklaringer på hvorfor jeg er overvektig og hvorfor jeg fortsatt er overvektig. Kunne tatt skjeen i en annen hånd når jeg begynte å legge på meg. Men nå er det slutt!!!!!!!!

 

Nå skal alle unnskyldningene skrelles bort. At det er vanskelig å få planlagt alle måltidene, at det var ikke så mye sunt å velge mellom der jeg er, at jeg kan jo bare ta en sjokolade, at jeg kan jo ta en sjokolade siden jeg har mensen osv...........Kunne fortsatt slik i det uendelige!! Men nå er det ingen unnskyldninger!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Igår var vi på butikken og handlet inn for pinsen. Ikke noe i sjokolade i min vogn!! Bare frukt, bær og grønnsaker:) Hehe....følte at jeg struttet av sunnhet når jeg la varene på båndet. Jeg blir flau når jeg kjøper godsaker i butikken. Ser for meg at de ansatte tenker:-Skjønner hun ikke at hun ikke har godt av det?

 

Nå skal jeg ut å gå tur i det nydelige været:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Idag har flesket mitt fått bank. Først gikk jeg tur med mann og barn rundt vannet mitt. Men så ble sønnen min invitert på overnattingsbesøk til kamerat og da ble kvelden fri. Så Da tok mannen min og jeg samme runde en gang til uten pauser og full trøkk. Kjenner det i lårene nå;) Blir rett over en mil tilsammen. Og nå har vi vært på kino og har IKKE kjøpt noe godteri:) Bare en gul farris:) Nå skal jeg bare rocke litt rockeringen min så er det natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! 1 mil er LANGT!

Det er det som er LITT irriterende over å gå i terrenget - blir egentlig få skritt av det - fikk i 2,5 timer idag - kjente det skikkelig i bena pga mye stigning - men kun 8000 skritt da vi kom ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Igår var vi på stranden og grillet med flere andre familier. Ble sendt rundt chips og diverse greier men lot bare posen gå forbi uten å forsyne meg. Men jeg følte at jeg hadde "lyst" på noe i hele går. Så laget dampet asparges med westfaler rundt igår kveld. Jeg har jo alltid gitt etter for "lystene" mine. Det vil si sjokolade i en eller annen form. Jeg har stor sett sittet og dyttet innpå noe hver kveld. Hver dag har vært en fest. Skjønner kroppen min at det er slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Har vært i begravelse idag med påfølgende kaffelag.

Spiste 3 snitter. Karbonade, reker og roastbeef. Skrapte diskre av majonesen av dem og spiste. Og kaken? Sendte jeg videre uten å forsyne meg!!

 

Det var en stykke å reise mellom hvor jeg bor og hvor begravelsen ble holdt. Så var godt forberedt med nutrilettbar i vesken. Ble noen timer mellom måltidene, men da var jo det greit med en bar. Jeg er egentlig motstander av måltidserstattere. Men når alternativet er å stoppe på bensinstasjonen og ta en pølse o.l. så er en nutrilettbar OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Så fint att motivasjone er tilbake! Dette er gøy, å lese att du tar tak igjen.

Helt enig med deg ang barene, kun til nød. ;)

Jeg å er så "dum" å veier meg hver dag....det er litt motiverende og noen ganger fryktelig demotiverende ! Men lærer alderig.

 

Ønsker deg en fin dag videre.

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

har lest gjennom tråden din, så flink du er.

Jeg ser at du er ei sterk og gjennomført jente som ivrer for det du driver med og da får du det til.. Kjempemoro å se hva du har fått til, skal bli gøy å følge deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er NØDT til å slutte med å veie meg hver dag!! Men når jeg har først gjort det: 111' date='7 ;)[/quote']

Sto et sted at de som har badevekta framme og veier seg hver dag har lettere for å holde vekta_ iflg en amerikansk undersøkelse visstnok.. (men dreide seg om folk generelt og ikke spesielt om slanking).

 

Jeg tenker som så at det KAN være en motiverende faktor å veie seg - men noterer kun ned vekta en gang pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Igår fikk vi besøk av familie som vi tok med på Rådhusplassen. Da ble det noe øl og sjokolademuffins! Så idag SKAL det bli tur. Har ikke fått trimmet noe som helst denne uken. Onsdagturen min ble avlyst i siste øyeblikk og har ikke gått noe alene.

 

Igår kikket jeg bak på majonespakken jeg har i kjøleskapet: 780 KALORIER!!!!!!

Det er jo helt sinnsykt! Et lite trykk på den og man har plutselig spist opp et helt mellommåltid. Hadde også en pakke med roastbeef i kjøleskapet tenkte jeg skulle ha en skive med den og sprøstekt løk. 580 KALORIER der!!!! Det ble rå løk for å si det sånn. Hjelper ikke mye å ta kyllingpølser foran vanlige hvis man tar sprøstekt løk på den.

 

Takk for tilbakemeldinger!! Hyggelig at litt flere enn meg skriver i tråden min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Carpediem

Har ikke falt av lasset selvom det er noen dager siden jeg skrev her sist. Har vært mye som skal gjøres om det dagen. Ordne litt opp før ferien:)

 

Tidligere i uken så var jeg til homeopat med sønnen min. Når jeg var der kom vi inn på kosthold og deretter slanking. Dette er vel feil forum å skrive i om dette. Men hun sa at fett må fordrives med fett og steinalderkost er nøkkelen til suksess. Og at alle burde spise slik uavhengig om man burde ned i vekt eller ei. Så jeg har brukt litt tid de siste dagene for å lese om dette på nett.

 

 

"Ernæringsrådgiver Johnny Laupsa-Borge og lege Geir Flatabø bruker den såkalte steinalderkosten på sine pasienter.

 

Laupsa-Borge og Flatabø driver privatklinikken Medisinsk Helsesenter AS i Ulvik som behandler syke og overvektige med fettrik mat. Steinalderkosten innebærer at man spiser lite karbohydrater, moderate mengder protein og fettrik mat."

 

Og jeg synes at dette er interessant. Jeg spiser minimalt med fett. Så det er jo ganske fjernt hva jeg driver med. Men leser mer om det og ser om det er realistisk for meg å få til.

 

Vekten idag: 111,3 kg.

Drar på ferie om 12 dager så under 110 til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Det er intr. Det du skriver om, blir jo nesten lavkarbo da. Den største feilen som blir gjort er vel å spise FEIL type fett! De pøser på med bacon og fete pølser og oster men det blir ikke riktig .man skal innehave MASSE god kunnskap for å leve på en sånn diett, for å gjøre det riktig. Pers prøvde jeg meg på ketose i fjor....der lever du på ikke mer enn 12-15 karbohydrater om dagen.....det gikk greit og jeg var ikke sulten , gikk ned 10 kg men fikk mer smerter i leddene mine enn jeg har hatt tidligere pga leddgikt og revmatisme.....pluss att jeg fikk kramper i magen som legen trodde var gallestein men som viste seg å komme av kosten. Så når jeg begynte å spise normalt igjen raste nåla oppover på 1-2-3 , det var min SISTE jo jo kur tenkte jeg derfor ble det nå GR :) dette ble langt men blir litt revet med , he he.

 

God sommer videre.

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei! Har lest litt på tråden din og vil bare si at jeg (vi) har levd på LCHF-kost - eller steinalderkost om du vil - siden jul ca. Det er ikke vanskelig i det hele tatt, og jeg er aldri sulten.

 

Føles veldig deilig å være kvitt søtsug og sult, hvis du er interessert, kan du bare søke på LCHF på nett, så kommer det opp mye informasjon.

 

Jeg spiser av og til karbohydrater i en begenset periode, ferie, besøk etc., og da går jeg alltid opp i vekt og føler meg oppblåst og i dårlig form. Så starter jeg på LCHF-kost igjen og formen kommer tilbake. Mye helsegevinst og overskudd å hente her. Du kan jo lese litt på tråden min for mer info.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...