Gå til innhold

Camillas tanker


Gjest Carpediem
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Carpediem

Igår var jeg i bokhandelen og kjøpte 2 bøker av Sofie Hexeberg. Kjenner jeg blir motivert av å lese i dem. Nå skal jeg bruke de kommende 2 ukene på å minske karbohydratinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Carpediem

"I Norge er personer med BMI over 40 eller over 35 med tilleggsproblemer definert som kroniske syke. Disse personene har krav på offentlig helsehjelp."

 

Dette står i en av bøkene fra Sofie Hexeberg. Med en vekt på 115,8 har jeg BMI på 40,06. Men nå har jeg målt hver dag siden og da stanser vekten på 115,1 og da er BMI på 39,82. Det er helt sprøtt å tenke på at jeg har så høy BMI. Jeg vil la meg lure for å si det slik. Jeg lurer meg selv ved å tenke at ikke er så tykk egentlig. Når jeg speiler meg så speiler jeg meg i deler. Sjekker øyesminken i speilet i bilen. Da vises jo bare øynene og jeg føler at jeg ser ut som jeg alltid har gjort. Snakk om selvbedrag. Når jeg ser bilder av meg selv så ser jeg jo hvor gale det er blitt. Men sletter bildene fra kamera og netthinnen umiddelbart så etter et par dager så er det fortrengt.

 

Min mor og bestemor har diabetes. Varsellampene burde jo blinke. Jeg ser jo dem, men velger å ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Da jeg ble sammen med mannen min for 9 år siden så veide jeg 60 kg. 5 kg til så har jeg dobbelt vekten min. Det er så ubehagelig å tenke på at jeg er nødt til å skyve det bort. Men hva løser det å ikke å tenke på det?

 

Det er overveldende og umotiverende å tenke på hvor mange kilo jeg skal ha bort. Så er nødt til å forholde meg til dem i 5 og 5 av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Synes at du skriver så ærlig og flott. Du skriver, hva løser det å ikke tenke på det. jeg tror at du kan takk deg selv mye for det. Det har spart deg fra å fokusere for mye på det du i øyeblikket ikke får gjort noe med. Jeg synes at det hørtes så klokt ut. Det er noe jeg prøver å bli flinkere til , å la være å gruble på ting. Nå er du i gang og dette klarer du. Masse lykke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg er vant til å sitte å kose meg på kvelden foran tven. Så ikveld skal jeg grave frem noen strikkepinner og garn. Så kan jeg sitte å strikke ullsokker foran tv istedetfor å trykke innpå med sjokolade. Og noen gulrøtter og dipp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Nå har jeg fått prøvd meg noen dager med LCHF-kosthold. Hadde voldsomt med hodepine i flere dager. Men det er visst vanlig i en overgangsperiode. Men virker som det er borte nå. Har også pleid å ha mye luft i magen. De siste dagene har det ikke vært noe problem. Nice:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også veldig hodepine i begynnelsen når jeg var på LCHF kosthold. Var også veldig svimmel, men begge deler gikk over.

 

Etter 4 uker på dietten er jeg nå tilbake til GR igjen, eler rettere sagt sunn mat :)

 

Likte LCHF ganske godt men fant ut at det det var en livstil jeg ikke kunne ha i lengden og siden jeg nå prøver å endre livsstil ble det vanlig sunn mat igjen. Det ble liksom helt feil å ikke unne seg frukt, men kanskje en venner seg til det.

 

God mat var det i alle fall:) Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato--------Vekt-------BMI----Nedgang i kg

22.08.11--115' date='1kg-- 39,82

29.08.11--112,7kg-- 38,96--2,4[/quote']

 

ER VELDIG IMPONERT!!!!! Dette var flotte resultater du! GRATULERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Jeg sitter hele tiden med følelsen at jeg savner noe. Jeg er mett og utørst. Men kroppen vil ha noe. Jeg skjønner jo at den savner sjokoladen sin. Men det får den ikke, ihvertfall ikke slik sjokolade den har fått før. Kjøpte 70% sjokolade i helgen. Men er så kraftig at jeg orker bare en bit. Og det er jo greit at man ikke orker mer. Men skulle gjerne vært dette foruten dette suget. Men antar det gir seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ikke noe forandring på vekten idag. Men fikk mensen igår.

 

Det ser ut til at det blir en London tur på meg i november. Hadde vært deilig og vært noen kg lettere til da.

Samme resultat som jeg forventer i morgen av samme grunn - litt dumt men sånn er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Gjest Carpediem

Hei!

 

Jeg fortsetter på denne gamle dagboken fremfor å lage en ny! Ting er ikke noe særlig forandret siden sist. Veier 115 kg og ønsker å gå ned. Eller en ting er forandret da;) Jeg har tatt ut spiralen og vi ønsker å få et barn til. Vi har en gutt på 8 fra før. Jeg veier såpass mye at jeg ikke kan forestille meg hvordan det kan bli å legge på seg 12 kg til ved en graviditet. Den siste uken har jeg valgt å trappene istedenfor heisen når jeg er rundt om. Og jeg kjenner at det er ubehag i knærne. Ikke i knærne akkurat men rett over knærne. Antar det er en muskel som sliter tungt med å bære rundt på meg. Så med den dagboken ønsker jeg å gå ned i vekt inntil jeg er gravid og holde overskit over en moderat vektoppgang under graviditeten når man kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen tilbake! Greit, så har du gått opp litt siden sist. Men det er kjempeflott at du griper fatt i tingene før det kommer enda flere kilo på!

 

Lykke til med både vektprosjektet og babyprosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Takk for kommentar;)

 

Er det noen som vet hvordan man regner ut hvilket kalorinivå man skal legge seg på? Jeg gikk på et Kurs i 2004 og har boken for da. Men da veide jeg rett over 90 og ammet. Har forstått det slik at det finnes en utregningsmal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hvis du går inn på Roede-klubben, min profil og deretter min meny så skal du finne det der. Dvs nå går jo jeg på nettkurs og da har man tilgang til litt ekstra ting, men du kan jo ta en titt og se om det ligger der. Ellers står det jo en formel for hvordan regne ut dagsbehovet også i de litt eldre bøkene såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

God morgen!

 

En oppsummering av uken er på sin plass!

 

Jeg har en kursbok fra 2004 den har jeg ikke rukket å åpne. Vet ikke helt om rukket er riktig ordvalg er vel mer unngått;) Har fokusert på å spise frokost og lunsj denne uken. Har en lei tendens til å hoppe over disse måltidene. Så planen for idag er å åpne boken å lese i den. Jeg vet at planlegging er nøkkelen til suksess. Plutselig så finner man seg selv ihjelsulten i butikken med hendene full av alt det man IKKE skal ha. Selvom vi har grønnsaker til middag så synes jeg at jeg ikke spiser nok grønnsaker så tenker at jeg skal ha salat i matboksen til lunsjen. Er jo muligheter for å variere mye der.

 

På fredag var vi hos svigers. Da ble det litt kake gitt. Også smakte jeg 2 biter med sjokolade fra godisposen til sønnen min igår og litt brus. Men jeg spiser stort sett en 200-grams sjokoladeplate hver kveld. Mandag til søndag! Det er faktisk 2,4kg i uken det! (egentlig burde jo jeg fått takkekort fra Freia) Men mandag til torsdag ble sukkerfri denne uken;)

 

Så planen for uken er følgende:

 

-spise frokost hver morgen før jeg går på jobb

 

-spise salat til lunsj

 

-planlegge innkjøpene litt mer

 

-komme meg 2 ganger på Elixia(har vært støttemedlem noen måneder nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Mandag=veiedag!!

 

Vekten stoppet på 115 kg. Altså ingen nedgang. Men var forberedt på det. Har ikke trimmet. Bare konset på å huske å spise alle måltider. Men denne uken skal det bli 2 turer på Elixia og fokus på kalorier;))))) Skal også lage Ingers rugbrød ikveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Selv om du ikke har gått ned noe denne uken så høres det jo ut som om du er på riktig vei. Å kutte ned på/ut sjokoladen og begynne med frokost er en veldig god start, så kan resten komme etterhvert - det er mange som har hatt fokus på en ting av gangen for ikke å gå "cold turkey" på alt på en gang og fått gode resultater av det. Så dette skal nok gå bra!

 

Når det gjelder å ende opp ihjelsulten i butikken med alt det en ikke trenger i handlevognen, så har jeg tro på storhandling en gang i uken, gjerne fredag og helst etter middagen er fortært. Handleliste kan man skrive i løpet av uken, og er det noe man mangler akutt så supplerer man selvsagt med det. Det er ihvertfall noe som har hjulpet meg, men ja - det krever at man tenker litt igjennom hva man skal ha til middag og sånt den kommende uken.

 

Ønsker deg en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Nå er vi kommet til onsdag allerede. Og er ikke kommet meg på Elixia enda! Sier bare:SKJERPINGS!!!!!!!

 

I matveien går det greit. Blir litt lang for tid mellom måltidene. Så må fokusere litt på det. Svogeren min er hos oss denne uken så har ikke blitt noe veiing av maten. Men han drar på fredag så da drar jeg fram vekten når jeg skal ha mat. Jeg lurer også på å kjøpe et slikt medlemskap her slik at jeg at kan ha et hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carpediem

Hold dere fast damer!!!!!!!!

 

Jeg har vært ute og trimmet!!!!!! Det ble en 5 km tur rundt et vann. Og jogget pittelitt også:) Ned 2 bakker. Er ikke helt klar for jogging i oppoverbakke enda;) Fælt så si det men jeg kjempefornøyd med meg selv! Kom meg endelig ut døren;)))))

 

Poden er på overnatting så her blir det kinobesøk med en nutrilett bar i lommen, ikke noe smågodt på meg idag nei;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...