Gå til innhold

30 days shred - utfordring!


Gjest Spipp
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat bestilt meg Jilian Michaels 30 days shred-challenge DVD. Det står på nettsiden til Jillian at man må gjøre det hver dag for at det skal ha en effekt, men det tror jeg ikke noe på :D

 

Derfor; jeg har tenkt å bruke den som styrketrening 2-3 ganger i uka (i håp om at det er mere moro enn styrkestrikk) noen som blir med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Sivalur

Kunne gjerne tenke meg å bli med på det, men har ikke dvd'en. Hvor kjøpte du den? Kan bestille den fra play.com men da kommer den jo ikke før til uken. Men hva slags øvelser er det snakk om egentlig? Jeg har nemlig et par andre styrketreningsprogrammer, så kanskje jeg kan kjøre dem istedet? Har et som er bare med vekter, og så har jeg Nike training på telefonen (hvis du har ipod eller iphone anbefaler jeg den - gratis og mange forskjellige program på forskjellige nivåer!).

 

Jeg vil heller ikke trene styrke hver eneste dag, ettersom jeg følger et løpeprogram hvor jeg løper 3 ganger i uken. Planen er å gjøre styrketrening 2 ganger i uken, men har ikke vært så flink foreløpig. Så litt motivasjon hadde vært greit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, Sivalur! Har akkurat bestilt den, så den kommer nok ikke før til uka.

Spiller jo ingen rolle hva slags program man følger, bare bruk de du har om du er fornøyd :D Jeg har bare en strikk-dvd, som jeg ikke liker og dermed ikke bruker, og tenkte jeg måtte prøve noe annet.

 

Hvilke dager passer for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Jeg jogger tirsdag, fredag og søndag. Onsdager har jeg en halvveis avtale om zumba med en venninne, men det er stadig vekk at hun ikke kan, hehe. Men jeg pleier trene for det da. Så torsdag og lørdag er de dagene jeg egentlig har tenkt å trene styrke. Mandager danser jeg og er ute fra ca 8 til 9.30. Må evt se om jeg klarer å skvise inn trening før ungene skal i seng, har en snill mann så det kan nok gå. :D Hvilke dager hadde du tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en travel uke med mye trening, bra!

Jeg var kanskje litt kjapp i vendinga da jeg starta tråden, jeg har nemlig ingen plan for hvordan dette skal gjennomføres...hehe.. tenkte det var best å smi mens jernet var varmt og jeg var motivert :D

 

Er åpen for forslag for hvordan vi skal gjøre dette, men hva om vi skriver den dagen vi har avtalt trening, med hva og hvor lenge, når det er gjennomført?

Jeg hadde tenkt på tirsdag og torsdag, så da har vi iallefall én dag felles :)

 

Håper dvd'en dukker opp neste uke, men vi kan starte om den ikke kommer og, jeg har jo min artige strikk-dvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Nå har jeg lest litt mer om den dvd'en, og skal bestille den selv!! Ser jo kjempebra ut, og ikke var den dyr heller.

 

Alltid lurt og smi mens jernet er varmt! Jeg er kjempemotivert nå og har endelig kommet dit at jeg får mer energi av treningen istedet for å bli utslitt. 

 

Da foreslår jeg at vi bare kommer igang til uken, med eller uten shred dvd'en! Jeg skal trene styrke torsdag og lørdag, du tar da tirsdag og torsdag? Sjekker her tirsdag kveld eller evt onsdag morgen at du har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 mars: 30 min frivekter og strikk

31 mars: 30 min frivekter og strikk

 

 

4 april: 25 min "30 day shred" level 1

7 april: 25 min "30 day shred" level 1

 

11 april: 25 min "30 day shred" level 1

14 april:

 

19 april:

21 april:

 

26 april:

28 april:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Så bra at det funker!! Jeg trente også igår kveld, har ikke fått dvd'en ennå men kjørte et 30 minutters program fra Nike Training Club. Neste økt blir på lørdag, den kommer nok til å bli litt hardere å få gjort - men jeg SKAL gjøre det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Vel, lørdagen gikk rett vest for å si det sånn.... null trening og tonnevis med kalorier....

 

Idag er det heldigvis ny dag og blanke ark, så etter løpeturen tok jeg hvertfall 15 minutter med styrkeøvelser for armer og skuldre. Skulle sikkert tatt styrkeøvelsene først og så løpetur, men siden det var nytt program på løpingen idag ville jeg ikke ta sjansen på å ikke ha nok krefter igjen til å fullføre.. :)

 

Ny sjanse på torsdag, til da håper jeg dvd'en har kommet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte kanskje det var litt optimistisk med styrketrening lørdag, jeg hadde hvertfall ikke klart det! Men du har jo vært flink i dag :) Og løping før styrke er bare bra, da er musklene varme før du setter i gang :)

 

Lykke til neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Så bra Spipp!!!!! :) Håper jeg får min dvd idag, nå er det en uke siden den ble sendt fra play.com. Krysser fingre!

 

Er du støl idag?

 

Mulig jeg tar styrketrening onsdag og ikke torsdag denne uken. Da blir det onsdag og lørdag - like optimist som forrige uke!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Hei Spipp,

 

Idag gikk det veldig bra! Fortsatt ingen dvd og jeg hadde veldig lite lyst til å trene, men måtte jo bare gjøre det! Så det ble et 30-minutters program fra Nike Training club og så 10 minutter med rockeringen - og det er jammen godt å ha gjort det!!

 

Ja, på lørdag SKAL jeg trene!! Nå må jeg ta i litt så jeg kommer ned på 84 et sted neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ser på en annen tråd at du er i gang med jogging/løping også, hvordan går det?

 

Når snøen, og grusen i gatene, blir borte, har jeg også ambisjoner om å snøre joggeskoene og få opp kondisen på det viset :)

 

Så på Couch-to-5K linken at treningsprogrammet finnes på I-tunes, og det hørtes ikke så dumt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Løpingen (vel, joggingen strengt tatt..) går så det suser!!! Jeg er superfornøyd med c25k programmet! Har lastet ned alle podcastene til Robert Ullrey og følger dem slavisk. Det høres vel kanskje patetisk ut for dem som lett løper en time i strekk, men jeg kan ikke huske sist jeg har løpt et minutt i strekk en gang, så når jeg nå er på uke 4 og klarer 3 + 5 + 3 +5 minutter løping med litt gange imellom, så er jeg faktisk skikkelig stolt!! :) Så det programmet kan jeg anbefale på det varmeste hvis du vil begynne å løpe men mangler kondis. Jeg begynte mens det fortsatt lå snø i gatene, ble inspirert av ei venninne som tipset om programmet, leste masse inne på c25k siden og da jeg snakket med ei anna venninne som hadde løpt i hele vinter med brodder, så hev jeg meg bare i det. Nå er snøen borte, litt grus igjen men jeg prøver å løpe langs kantene på veien der det er litt mykere underlag. Gleder meg til snøen blir borte på skogsveiene!!

 

Er egentlig ganske stolt... har ikke trent noe særlig de siste par årene, prøvd litt på aerobic innimellom men så har det ikke tatt av. Men nå er jeg igang med løping 3 dager i uken, zumba en dag og styrketrening to dager. Wooohooo!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...