Gå til innhold

30 days shred - utfordring!


Gjest Spipp
 Share

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig, og takk for tipset om c25k :)

Ang sideutfall-øvelsen, i starten modifiserte jeg med å bare løfte en arm av gangen, men nå tar jeg begge, artig å se at man blir sterkere!

 

Kan forøvrig anbefale pulsklokke med kaloriteller på det varmeste, det er en skikkelig motivasjonsbooster!

 

Og sifra om du faller sammen som en klut, så skal jeg nok vri deg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og sifra om du faller sammen som en klut' date=' så skal jeg nok vri deg opp :)[/quote']

 

Hehe - det kan nok trenges da ja!!

 

Dagens treningsøkter unnagjort, shred program etterfulgt av zumba. Føler meg fit for fight!!! :)

 

Tror jeg skrev i et tidligere innlegg at jeg ikke skulle skulke flere torsdager og lørdager som var mine opprinnelige styrketreningsdager, men imorgen skal jeg ut med jobben så tror kanskje det blir en fridag. Men synes jeg har trent nok styrke i det siste til at det er heeeelt greit! Kommer sterkt tilbake på fredag!

 

Har bursdag snart, kanskje jeg skal ønske meg pulsklokke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venessiela: Har det blitt noe mer 30 day shred på deg?? Kom igjen, det er bare å kjøre på! 'Ondt skal ondt fordrive'... :)

 

Yes11: Er du igang med c25k programmet??? Der er det HVERTFALL bare og kjøre på - det begynner jo veldig rolig og forsiktig og har fin og sakte progresjon!!

 

 

Nå skal vi bli spreke!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Sivalur: Har ikke blitt noe siden mandag nei, men syklet tirsdag og gikk fjelltur på over 2 timer i går :) I dag er bena så såre at jeg rett og slett ikke makter, men i morgen blir det garantert 30 day shred! Og siden jeg har bestemt meg for å ha den 3 dager i uken så skal jeg gjøre den enten lørdag eller søndag også, selv om jeg synes at jeg har vært flink med trening denne uken. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ble ikke styrke i går, ikke så greit å få kabalen til å gå opp med syke barn og bortreist mann... men i dag er alle friske, så da blir det både 30-day shred, og C25K :)

 

Stå på venessiela, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere i samme båt idag, jeg skal også gjøre både 30 day shred og c25k!! :)

 

venessiela : Bra!!!! Sjekker opp på søndag at du virkelig har gjort 30 day shred idag pluss en dag i helgen.. :)

 

Spipp, lurt oppsett, jeg 'stjeler' det!! :)

 

30-day shred

Level 1: 5/10

Level 2: 0/10

Level 3: 0/10

 

C25K

Uke 1: 3/3

Uke 2: 3/3

Uke 3: 3/3

Uke 4: 3/3

Uke 5: 2/3

Uke 6: 0/3

Uke 7: 0/3

Uke 8: 0/3

Uke 9: 0/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Da er treningsklærna på og jeg er klar til å utføre 30 day shred :) Gikk på vekta i dag bare for å se at jeg ikke har gått ned 1 eneste gram.. Rimelig frustrert. Jeg har jo lagt på 1500-1600 kalorier daglig og dette er 4. dagen jeg trener i løpet av 5 dager.. Hva skjer?.. :) Det kan ikke være muskler heller, for jeg har ikke gått ned noe i midjemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, skjønner deg godt! Da jeg veide meg på tirsdag var jeg gått opp et kilo - og jeg har enda ikke gått ned igjen noe særlig, enda jeg har trent omtrent hver dag (unntatt igår) og stort sett spist riktig. Frustrerende. Men jeg stoler på at når jeg får kjørt 30 day shred noen flere dager, løpt litt mer og ikke spiser så mye marsipan i påsken, så vil det etterhvert gå rette veien. Bygger jo litt muskler med 30 day shred, og mer muskler = mer forbrenning. Skal måle igjen på søndag, det blir da spennende å se om det er noen krymping av cm i det hele tatt, etter en uke med shred programmet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Skal gjennomføre 3 dager i uken!

 

UKE 1:

Dag 1: Fullført (mandag)

Dag 2: Fullført (fredag)

Dag 3: lørdag eller søndag

 

:)

 

Merker at det var mye lettere i dag siden jeg visste hva jeg kunne forvente meg og var blitt kjent med øvelsene.

 

Sivalur: Jaja, blir frustrert når man jobber så hardt og ikke ser resultat, men jeg får bare fortsette og håpe på at det bare er kroppen som trenger litt tid for å bli vant med dette før den bestemmer seg for å begynne å minke :)

Skal på kino med søstra mi i dag, og hun skal spise godteri. Jeg er redd for å bruke frimerkene mine på slikt siden jeg ikke har sett noe resultat, så jeg skal være flink å ta med meg litt frukt på kino i stedet for, også unner jeg meg en liten light brus. Såpass tror jeg at jeg fortjener etter denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venessiela: :) Så flink du er!! Jeg synes øvelsene går fortere for hver dag nesten. Det verste er den første runden, når man har tatt styrkedelen på runde 2 er man jo allerede halvveis og resten er omtrent bare blåbær!! :)

 

Light brus drikker jeg daglig er jeg redd.... GR sier jo at pga null kalorier kan man bare drikke i vei... Egentlig så er jeg skeptisk til aspartam og tror ikke det er bra å få i seg så mye av det, men søren så vanskelig det er å slutte for en cocaholiker.... og vil man ned i vekt så nytter det hvertfall ikke med vanlig cola, så da blir det zero. Kjempebra om du spiser frukt og ikke godteri på kino!!! Resultatene kommer nok etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Jeg har alltid brukt å drikke utrolig mye cola light. Grunnen til at jeg nå trapper veldig ned på det er for at jeg skal lære meg å drikke mer vann, som jeg nesten aldri drakk før. Dessuten blir det jo litt dyrt i lengden når jeg uten problemer kan sluke i meg 1 og 1/2 liter cola light daglig :)

Du er også kjempeflink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! Det ble både 30 day shred og c25k i dag, nå er jeg veldig fornøyd med meg selv! Er litt mindre fornøyd med at jeg ikke klarte motstå seigmenn-posen i skapet, men den var heldigvis ikke full :) Så lørdagsgodtet ble fredagsgodtet denne uka, jaja.

 

Skjønner jeg er heldig som klarer meg godt uten brus, både light og vanlig. Jeg unner meg en cola som "medisin" når magen ikke spiller på lag, men det skjer heldigvis ikke så ofte. Helt enig, Sivalur, veldig skeptisk til aspartam (og andre kunstige søtningsstoffer), de gjør deg bare avhengig!

 

Nå er det i dusjen, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, Spipp!! Så flink du er!!

 

For min del strakk ikke tiden til idag. Var hjemme fem og skulle få besøk åtte, og på den tiden skulle det lages middag, rydde huset og legge ungene. Så jeg måtte velge mellom styrke og løping - og da vant løpingen. Jeg er hvertfall stolt over at jeg har gjennomført uke 5 dag 3 - og løpt 20 minutter i strekk!!! Kan ikke huske sist jeg har gjort det!! Det går rette veien nå. Så får det heller bli shred program når jeg står opp imorgen. Det ble tre biter med konfekt og to små glass hvitvin under besøket også, så da bør jeg vel strengt tatt avstå fra lørdagsgodteri imorgen... hmm. Merker at kostholdet er mye vanskeligere å få til enn treningen. Enda så skeptisk jeg er til aspartam og sukralose. Jeg unngår splenda hvertfall, bruker heller mindre sukker, men den cola'en er vrien... :)

 

Og helt sant at det blir dyrt. Vann er mye sunnere, mye bedre for kroppen og ikke minst gratis. Hvorfor smaker 'det forbudte' alltid bedre..??

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Jeg skulle jo trene 30 day shred etter jobb i går eller i dag, men slik gikk det ikke. Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede som til tider kan være svært utagerende. I går fant den ene brukeren ut at det var en god idè å slå knyttneven sin inn i magen min, så jeg har altfor vondt til å kunne klart å trene denne helgen. Bare det å reise seg og sette seg er vondt nok. Får bare håpe at det går over raskt slik at jeg kan trene igjen til uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Spipp!!! Du er igang nå! :)

 

venessiela, au det der hørtes ikke noe godt ut.... :) Håper du kommer deg kjapt og er tilbake i god form.

 

For min del har helgen vært heller dårlig. Derav lite oppdateringer her inne... hadde tenkt å trene masse, men det ble med kun en shred igår formiddag. Jeg har nemlig vært skikkelig dårlig i magen. Idag har jeg vel sittet på do omtrent halve dagen, og ikke har jeg spist noe særlig heller. Tror det skyldes betennelsesdempende medisin som jeg begynte på på onsdag, pga begynnende senebetennelse i armen. Fikk vondt i magen allerede på torsdag men klarte likevel å løpe på fredag og trene shred igår. Men igår hadde jeg så utrolig vondt i magen at jeg bestemte meg for å droppe resten av kuren, var ca halvveis. Jeg vil heller ha litt vondt i armen og at det tar litt lenger tid før den blir bra, enn dette h**** her!! Er mye bedre nå enn jeg var imorges, så håper jeg er i full fart igjen imorgen! Skulle tatt uke 6 dag 1 av c25k idag, men siden jeg nesten ikke har spist noe og føler meg utmattet så har jeg besluttet å utsette den til imorgen. Så får det bli mandag, onsdag, fredag denne uken istedet. Angret litt på at jeg hadde to dager pause fra shred, for jeg syntes det var mye tyngre å kjøre det igår enn det var på onsdag! Men det kan jo også skyldes formen, forhåpentligvis. Imorgen skal jeg være tilbake med shred OG c25k!!

 

30-day shred

Level 1: 6/10

Level 2: 0/10

Level 3: 0/10

 

C25K

Uke 1: 3/3

Uke 2: 3/3

Uke 3: 3/3

Uke 4: 3/3

Uke 5: 3/3

Uke 6: 0/3

Uke 7: 0/3

Uke 8: 0/3

Uke 9: 0/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så uheldige dere er! Håper dere raskt er tilbake i treningsform!

Har du vært plaget av senebetennelse før, Sivalur? Håper ikke det skyldes for mye styrketrening.....?

 

Har forresten et sprøsmål ang c25k-podcasten; han sier han fulgte et 12-ukers program, men dette er bare på 9? Eller har jeg misforstått noe....lastet ned alle podcastene jeg fant, 9stk, men det kommer kanskje flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senebetennelsen skyldes ikke styrketreningen nei. Så ingen fare. :) Har hatt småvondt i armen i flere uker, det skyldes for det meste at jeg har båret minstemann for mye på armen, og så sitter jeg foran pc'en hele dagen og har noen dårlige vaner med arbeidsstilling. Det var litt tilfeldig at jeg nevnte armen for legen, jeg var der egentlig for noe annet. Men da ga hun meg Voltaren. Begynte ikke å ta det med en gang, for jeg var der noen dager før shred-dvd'en kom og så 'glemte' jeg pillene litt. Så trente jeg mye og syntes at armen igrunnen var mindre vond, men fant plutselig ut at jeg kanskje skulle ta den der kuren og få det gjort... :) Angrer på det, føler meg verre nå enn før jeg tok de pillene!! Men men, blir vel bedre igjen.

 

Nå er hvertfall løpingen unnagjort! Uke 6 dag 1, her går det unna! :) Skippet shred'en idag likevel, er fortsatt litt uggen og har ikke hatt et optimalt kosthold idag akkurat.... hrm. Satser på shred imorgen og løping på onsdag igjen.

 

De 12 ukene har jeg også lurt litt på... men det er altså bare 9, det står jo ingen steder at det er mer enn 9?? Både på den opprinnelige websiden coolrunning.com og på c25k.com står det 9 uker, og hele planen er 9 uker. Så ikke vet jeg hvor han har fått 12 fra. Jeg tviler på det kommer flere podcaster også. Har vært på websiden til Robert og tittet og han lagde dem i 2006 og det ser ikke ut til å ha vært noe aktivitet siden høsten 2006.... så det er jo bra at websiden fortsatt er oppe og podcastene tilgjengelige!!

 

Det er 'nesten' bedre å løpe 20 minutter i strekk, enn i intervaller. Hvertfall idag, syntes jeg at intervallene var tunge. Kan jo ha med formen og gjøre også såklart. Men denne uken her er den siste med intervaller, i uke 7 er det 25 minutter i strekk hver gang, uke 8 er det 28 minutter og uke 9 30 minutter... Men det skal nok gå!

 

Ups dette ble langt! Nå venter dusjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-day shred

Level 1: 5/10 Halvveis!

Level 2: 0/10

Level 3: 0/10

 

C25K

Uke 1: 3/3 :)

Uke 2: 1/3

Uke 3: 0/3

Uke 4: 0/3

Uke 5: 0/3

Uke 6: 0/3

Uke 7: 0/3

Uke 8: 0/3

Uke 9: 0/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kikka på ITunes-sida igjen, og der står det 9-ukers program, så da er det vel det. Kanskje han opprinnelig fulgte et 12-ukersprogram, men har modifisert det?

 

Idag fikk jeg gjort 5. økt, level 1 av 30 day shred, halvveis til level 2 :)

Snøen har kommet tilbake, så det spørs om det blir løping/jogging i morra, hvertfall ikke utendørs.

 

Kjenner godt til slitne muskler etter å ha bært på ungene :) Men merker også at det har blitt lettere etterhvert som jeg har blitt sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen sånne pigger liggende da, som man setter på skoene..?? :)

 

Da var dagens shred-program unnagjort, hurra! Vet ikke om jeg klarer å gå over på level 2 etter 3 ganger til med level 1 - men det er vel bare å prøve antagelig. Blir ikke mer trening idag, men imorgen står uke 6 dag 2 for tur på løpingen.

 

30-day shred

Level 1: 7/10

Level 2: 0/10

Level 3: 0/10

 

C25K

Uke 1: 3/3

Uke 2: 3/3

Uke 3: 3/3

Uke 4: 3/3

Uke 5: 3/3

Uke 6: 1/3

Uke 7: 0/3

Uke 8: 0/3

Uke 9: 0/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første økt i uke 2 av c25k unnagjort, og i dag var det tuuuungt! Skylder på at beina ikke har kommet seg helt etter toppturen igår, men egentlig er jeg bare kjempefornøyd med at jeg har gjennomført enda en økt :)

I morra blir det 30 day shred, og så satser jeg på at det blir jogging igjen på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Spipp!! Du fullførte!! :) Neste økt blir lettere.

 

Jeg har altså ikke gjort noen trening idag..... :) Var meningen å ta en løpetur, men dagen forsvant og så har jeg så vondt i bena (excuses excuses!!! :))

 

Men imorgen SKAL det jogges!! Må holde koken nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...