Gå til innhold

30 days shred - utfordring!


Gjest Spipp
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jo ikke annet enn å bli inspirert av dette :) Så nå er det bare å plugge Ipoden til I-Tunes, laste ned og sette igang! Og det er jo litt med dette som med 30-day shred, at selv om man kanskje ikke får gjort det hver dag/3 ganger pr uke, så er det ikke bortkastet trening!

 

God helg, og lykke til med styrketrening i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Sivalur

Ja, last ned og sett igang! Hvis du har like fint vær som vi har her, så er det en super dag og begynne på! :) Det blåser en del her da, men solen skinner hvertfall. Har litt vondt i hodet idag, tror jeg skal vente til middagen er fortært og ungene i seng før jeg begir meg ut på den siste av uke 4 løpeturene.

 

Det går fint an å bruke lenger tid på programmet enn det som er oppsatt. Har lest på nettet at noen har holdt på med uke 3 eller uke 4 i flere uker før de kommer videre på neste uke. Man må ta det i et tempo som passer en selv, og som passer inn med resten av livet - skal jo ha tid til jobb og familie også tross alt.. :)

 

Lykke til med løpingen! Jeg SKAL trene styrke imorgen! (bare jeg sier det strengt nok til meg selv mange nok ganger, så får jeg nok gjort det, lol!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Jippi!!! Dvd'en kom idag!! :) Så da hoppet jeg rett i treningstøyet og kastet meg i det! Nå har jeg gjennomført level 1, og svetter som bare det! Dette var ikke for pyser nei, kjenner at det blir en stund til jeg skal opp på level 2! Men det var morsomt og tok ikke lang tid, nesten så jeg lurer på å prøve å få gjort dette _litt_ oftere enn to ganger i uken.... vi får se. Skal hvertfall ikke skulke unna flere torsdager/lørdager!

 

Spipp, ble det løping igår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Ja, blir god og svett av den økta. Jeg synes det er bra det er lagt opp til at man kan justere noen av øvelsene, om det skulle være nødvendig :)

 

Hehe, nei, ingen løping i går :) Har tenkt å gjøre det på mandag. Skjønner at snø og grus ikke er noen unnskyldning, men hva med regnvær?

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur
Skjønner at snø og grus ikke er noen unnskyldning' date=' men hva med regnvær?[/quote']

 

 

Hehe - unnskyldningen godtatt :) Jeg er heller ikke så hardcore enda at jeg har løpt i regnvær. Nå har jeg vært så heldig at det har vært opphold alle de gangene jeg har vært ute. Skal igang med uke 5 imorgen, den tøffeste til nå! 5+5+5 minutter løping! Og siste turen denne uken skal være 20 minutter løping i strekk!! Holy cow.... Vel, klarer nok det også, alt går med riktig innstilling!

 

Planlegger nå å ta shred-programmet først og så løping imorgen... hmm. :)

 

Fortsatt god helg til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare en kjapp tur innom og skryte litt! (beklager hvis jeg skryter for mye om dagene, hoho!!)

 

Men jeg har nå unnagjort 30 day shred programmet idag OGSÅ - og så var jeg ute og løp etterpå - dag 1 av uke 5. W00000000000000tt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You go girl!!! :)

 

Tror nesten jeg skal prøve å skvise inn en styrketrening idag også gitt.... er litt stiv og støl etter helgen, men - 'your body will adapt'!! Jillian er jo suveren! :) Og så blir det kondisjonstrening ikveld.

 

Idag har jeg på meg en bukse som ikke har passet siden før siste graviditet - johooo!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere har holdt på en stund her inne, men ble skikkelig motivert av dere to. Har funnet frem c25k programmet som dere har snakket om, og tenkte å starte opp på det i dag... Har dere plass til en til??

 

Jeg er 35 år, gift og to barn. Vekt ved forrige veiing var 72,0 kg. Har veiedag om onsdagene.

Min trivselsvekt er 62-64 kg, og har et mål om å nå det til sommeren.

Først skal jeg inn i bunaden, og har frem til 21 mai på meg til å klare det målet. (er i spania på 17 mai, så jeg får noen ekstra dager der)

 

Håper dere har plass, jeg trenger litt god motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Yes11, velkommen skal du være!

 

Jeg har ikke startet på c25k ennå, tenkte ha første økt i dag, så det passer jo veldig bra om du gjør det samme :) Så får Sivalur være vår erfarne motivator :)

 

Eneste utfordringen idag er min febersyke 1-åring, men så fort min friske 4-åring har sovna kan jeg overlate alt til min kjære mann og komme meg ut en halvtime :)

 

Lykke til Yes11, både til deg og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes11, velkommen! Her er det masse treningsglede, skal nok få motivert deg også!! :)

 

Spipp, uffda, stakkars liten!! Håper han/hun blir bedre snart. Imorgen kan du nok hvertfall komme deg ut når ungene er i seng - da er jo antibiotikakuren igang. :)

 

Har hatt en SUPERDUPER dag!!!!!! :) Er jo bare så digg å trene - når man vel har kommet igang! Fikk jammen meg gjort 30 days shred programmet idag også, tredje dagen på rad! Og etterpå har jeg vært ute og danset i halvannen time. Ble sannelig 3,5 trimpoeng av det gitt.

 

Kom igjen jenter, imorgen blir det c25k. Jeg skal ha min lengste sammenhengende løpeøkt så langt, 8 + 8 minutter! Har tenkt å ta shred programmet først også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Slenger meg på jeg også :)

 

Jeg begynte med 30 day shred i går. Tror aldri jeg har svettet så mye i mitt liv som jeg gjorde på de 20 minuttene, men det føltes virkelig godt når jeg var ferdig. Jeg er ganske støl i kroppen i dag. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal følge programmet daglig eller om jeg bare skal ta det på faste dager ennå. Er jo litt redd for at jeg rett og slett skal bli drittlei etter noen dager, men jeg får bare se det an.

Kunne tenkt meg å få økt kondisen også, men det er ikke alltid så lett å jogge her jeg bor. Her på Sunnmøre regner det som oftest sidelengs, og jeg bor midt i bysentrum. Jeg har hvertfall flyttet den nedstøvede trimsykkelen min ned fra loftet til stua så kan ta meg noen runder på den.

Legger dere inn 30 day shred som styrketrening 20 min (ca 1 TP)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venessiela, velkommen! Siden man bare kan velge moderat på styrketrening, og jeg synes dette er ganske hard styrketrening pluss at man ikke har pauser - så har jeg lagt det inn som styrketrening 25 minutter... Ønsker meg pulsklokke sånn at jeg kan se bedre hvor mye jeg egentlig trener, men det blir ikke denne måneden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gag!! Det regner!!!!

 

Men, jeg SKAL ikke sluntre unna løpeturen for det. Nå har jeg fulgt opplegget til punkt og prikke over 13 løpeturer, idag skal nr 14 i boks!!

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Venessiela :)

 

Bra du ikke lar litt regn skremme deg, Sivalur!

 

Jeg har flyttet styrkedag fra tirsdag til mandag, så igår gjorde jeg ukens første økt :)

Jeg har pulsklokke, og den viser ca 300 kalorier forbrent, dvs 1,5 TP, etter en runde med Level 1, og da er jeg god og varm :)

 

Ikveld blir det første runde med c25k, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med styrketreningen Spipp! Takk for info om kal.forbrenningen. :) Hvordan gikk løpeturen idag??

 

YAAAYYYY !! HEIA MEG! Jeg har nå først trent shred-programmet, deretter ut i regnvær og løpt uke 5 dag 2 programmet - 8 + 8 minutter med løping! Fort gikk det riktignok ikke idag... menmen. Jeg gjennomførte! :) Somlet veldig med middag og legging av unger og det hele men tilslutt var det ingen vei utenom, og jeg kom meg ut på tross av regn og litt ulyst. Og så digg det var å stå i dusjen nå etterpå! Nå venter kveldsmat og så sengen. Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, Sivalur, godt jobba!

 

Jeg har hatt min første c25k økt, på tredemølle, gikk overraskende greit, men tror nok det kan bli litt verre etterhvert :) Treningskvelden ble avsluttet med yoga, så nå er jeg klar for dusj og seng, god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venessiela

Det ble ikke noe 30 day shred på meg i dag, og jeg tror ikke jeg kommer til å ta de daglig. Kjente på musklene i dag at de var altfor støle og vonde til at det skal være mulig for meg. Tror nok heller jeg skal trene den økten som styrke 2-3 dager i uken og ellers benytte annen trening utenom. Så i dag satt jeg meg heller på trimsykkelen og syklet litt over 1 mil som tilsvarte omtrent 2 trimpoeng :) I morgen blir det fjelltur før seinvakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spipp: Etter min første løpetur for 5 uker siden hadde jeg ALDRI trodd at jeg skulle klare å løpe 8 minutter i strekk!! Langt mindre at jeg planlegger å løpe 20 minutter i strekk på fredag!! Det er det som er genialt med c25k programmet, det er akkurat passe progresjon, og du klarer det faktisk!! Vil tro det er mer motiverende å løpe ute enn på tredemølle, så får håpe du får bra nok vær til det snart. :)

 

venessiela: Styrke 2-3 ganger i uken er jo kjempebra det da! Det er jo det som vanligvis anbefales. Jeg tok en råsjans og prøvde meg på shred programmet to dager på rad og siden det gikk veldig greit så har jeg bare fortsatt. Har store planer om å kjøre det daglig i 30 dager...! Merker allerede forskjell, skal bli spennende å måle på søndag!

 

PS: Jeg oppdaterer visst på 3 forskjellige tråder for øyeblikket, så beklager hvis du har lest dette før... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fulgt programmet med løping 3 ganger i uka? Jeg vet jeg ikke kommer til å få til det, maks 2 ganger pr uke (pga bortreist mann), men har ikke tenkt å gi opp av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt programmet slavisk ja, 3 ganger per uke og gjort nøyaktig som Robert sier... :) Men det burde gå fint med 2 ganger i uka også, da bruker du bare litt lenger tid på det. Da ville jeg brukt 3 uker på å gjennomføre uke 1 og 2.

 

Man skal jo få hverdagen til å gå opp også. Jeg er heldig som har en mann som ikke reiser med jobben og som er mye hjemme. Da går det an å få trent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var sånn jeg tenkte å få det til.

Nå er det jo snart påske og fri, så da får jeg sikkert trent ute (løpt) 3 ganger.

Har trimsykkel, så trening blir det uansett om mann er hjemme eller ikke, men har jo virkelig lyst til å komme skikkelig igang med løpe-programmet!

 

Du er kanskje klar for level 2 på 30 day shred snart, så flittig som du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling er jo super trening, og mye bedre for knær og skjelett også tror jeg... men må innrømme at jeg for tiden liker løping bedre rett og slett. Hadde ALRDI trodd jeg skulle si det!! :) C25K rules!!!!!!

 

Veeeel, level 2 drøyer nok noen dager enda, hehe... Når jeg klarer hele level 1 med å følge hun til venstre og ikke hun til høyre, og med de tyngste vektene, og sparker meg selv ordentlig i rompa, DA skal jeg prøve på level 2. Men jo, jeg håper at det blir etter 10 økter på level 1 sånn ca..... :) Merker at jeg allerede etter 4 ganger er sterkere. Første gangen måtte jeg gjøre side-utfall med skuldertreningen uten vekter. Nå har jeg litt for tunge vekter også, 5 pund, ca 2,3 kilo. Var og kjøpte 1-kilos vekter i går, skal bruke de til den side-utfall øvelsen hvertfall. Men prøver meg videre med 2,3 kilos vektene på det meste annet. Kanskje gå opp til litt tyngre på squat med biceps curl...

 

Må bare si tusen takk for at du dro igang denne utfordringen og tipset meg om dvd'en, den er jo bare helt knall!! Er skikkelig ivrig jeg nå, prøver til og med å dra med folk på sykle-til-jobben aksjonen i år!! Håper ikke jeg faller sammen som en klut om to uker, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...