Gå til innhold

30 days shred - utfordring!


Gjest Spipp
 Share

Anbefalte innlegg

Dagens løpetur unnagjort! Nå er det ikke mer intervalltrening igjen for meg, bare løpeturer uten å gå.... :) Men gikk greit idag selv om det var en litt tung dag, så tror dette skal ordne seg. Imorgen blir det shred, og på lørdag blir det uke 6 dag 3 med 25 minutter løping i strekk. Fordelen med hjemmepåske er at jeg hvertfall får trent! :)

 

30-day shred

Level 1: 7/10

Level 2: 0/10

Level 3: 0/10

 

C25K

Uke 1: 3/3

Uke 2: 3/3

Uke 3: 3/3

Uke 4: 3/3

Uke 5: 3/3

Uke 6: 2/3

Uke 7: 0/3

Uke 8: 0/3

Uke 9: 0/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og hopp jeg er ny her inne :)

Jeg prøvde ut dette i 15 dager, også poff så gikk treningen til helvete. Men jeg ble meget fornøy får super muskel i armen av dette. Anbefales på det sterkeste så i morgen skal jeg begynne på level 1 igjen. Ønsk meg lykke til. Forresten er det noen her inne som vet sånn ca hvor mange kalorier man forbrenner under en økt med 30 days shered? Og hvor legger dere inn denne treningen på Mat og trenig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, eple91 :)

Jeg har pulsklokke, og for meg (86kg, 172cm høy) viser den ca 220-250 kalorier forbrent etter en økt med level 1, så omtrent 1,3 TP. Du kan legge det inn under pulsklokke på mat & trim, men da blir det ikke registrert som styrketrening, så jeg pleier å legge det inn som det i stedet :) Gjør forøvrig ikke øvelsene hver dag, bare 2 ganger i uka, ellers er jeg redd jeg hadde gått lei :)

 

Kan forøvrig anbefale pulsklokke på det varmeste! Det gir super motivasjon, og viser nøyaktig hvor mye du har forbrent, så du slipper å lure. Den trenger ikke være så dyr heller, men bør ha funksjon for kaloritelling (dvs at du legger inn vekt, høyde, alder, etc). Lykke til med runde 2 av 30 day shred!

 

Ja, Sivalur, deilig med hjemmepåske! Men idag "ofret" jeg 30-shred for en 2t langrennstur og angrer ikke et sekund på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen eple91!! Er du i gang med shred treningen?

 

Jeg hadde shred på programmet igår men da jeg skulle legge minsten i vogna sa ryggen pop og jeg var redd det ikke skulle bli noe trening på en uke!!! Etter mye tøying og litt massasje er den heldigvis mye bedre nå, og jeg kom meg ut på løpeturen min. Fullførte uke 6 dag 3, 25 minutter løping i strekk - woooohoooo!! Prøver igjen å sette shred på planen for imorgen, og så blir det c25k uke 7 på mandag.

 

Fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Sivalur, jammen bra det gikk over med tøying og massasje, ikke artig når ryggen krangler. Har opplevd akkurat det samme når jeg skulle sette vesla i stolen. Det gikk over i løpet av et par dager, men kjente meg som en gammel-gammel-gammel kjerring mens det varte. Så du på Puls på NRK for noen uker siden? De hadde en spesial om ryggplager og behandling av det, og konklusjonen var at så lenge ryggvondtet ikke skyldtes en direkte skade (f.eks bilulykke) kunne det ikke bli verre av at man rørte på seg og brukte ryggen, selv om det gjorde vondt. Men om man derimot ikke brukte ryggen "som vanlig" ville plagene bare vare lengre. Lykke til!

 

Jeg fikk gjennomført økt 2 av uke 2 av c25k i går, og når jeg ikke hadde 900 høydemeter i beina, gikk det lettere gitt :) Og deilig å jogge i sola!

Har ikke blitt så mye 30-day shred i påsken, har prioritert langrennsturer, og det er jo ikke så verst styrketrening det heller. Men til uka blir det nok ikke så mange tuere på ski, så da finner jeg frem dvd'en igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Spipp! Jeg tror også på at det er bedre å være i aktivitet enn å sitte stille. Jeg vet jo sånn noenlunde hva ryggplagene skyldes, de kommer igjen med jevne mellomrom. Det er for korte muskler over rompa og i hofteleddsbøyeren foran, og så belaster jeg kroppen veldig skeivt og dermed blir ryggsøylen skeiv også. Ikke rart jeg får vondt... :D Men, det går nok over etterhvert. Fortsatt litt vondt baki der, verst om kvelden etter å ha sett på tv og om morgenen etter å ha ligget i ro. Nå er jeg på vei ut for uke 7 dag 1 løpeturen, må bare få litt strøm på ipod'en først.

 

Med shred har det blitt heller dårlig, ble bare 1(!!!) økt forrige uke... Men får vel skylde litt på ryggen der, ser ikke helt for meg å gjøre masse utfall med vond rygg. Har planer om å sykle til jobb imorgen, så får jeg se om jeg orker shred på kvelden i tillegg.

 

Ja nå er det fine forhold for å jogge, så bra at du endelig har kommet deg ut, det er jo myyyye bedre enn tredemølle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Igår fikk jeg gjort unna siste økt i uke 2 av c25k, klar for uke 3! Men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal klare å løpe 20 min + i strekk om 3-4 uker....halvannet minutt går veldig greit, spent på hva det neste blir nå :)

 

Åja, utendørs er såååååmye bedre enn mølle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke tenk på det, innen du kommer til 20-minutters løping så vil du være klar!! Dette programmet funker!! Så bare jogg på. :) Uke 7 dag 1 som jeg tok i går var også 25 minutter, samme som den siste på uke 6 - og det gikk lettere igår! Skal ha to turer til på 25 minutter denne uken, så er det opp i 28 minutter neste uke... :) Podcasten var super! Fikk beskjed om når jeg startet på det siste minuttet, og da satte jeg opp farten mens jeg hele tiden sa til meg selv 'du klarer det, du klarer det, det er bare 1 minutt, det er ingenting!' Utrolig hva litt motiverende pep-talk kan gjøre. :D Og for en følelse når man da avslutter. Tenk, jeg kan løpe 25 minutter i strekk!! YESSSS! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få kabalen til å gå opp denne uka, blir det jogging igjen idag. Satser på at det går greit :D

De første 5 øktene fikk jeg vondt foran på leggene mens jeg løp, og det bekymret meg litt. Jeg googlet beinhinnebetennelse, og det så ut til å stemme med mine symptomer. Rådene for det var å ikke løpe på asfalt (har ingen alternativer akkurat nå...), følge et program (!) for tilvenning, og ha bra joggesko (har det). Så jeg fortsatte og krysset fingre, og i går kjente jeg ingenting! Så det var nok bare snakk om å venne muskulaturen til denne nye aktiviteten :)

 

Ser ut til at 30 day shred blir litt skjøvet i bakgrunnen, igjen, men skal nok få til to økter denne uka, om enn ikke de dagene jeg har gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert fint med to dager på rad. Både du og jeg har jo også trent shred på dagene mellom jogging.

 

Et tips hvis du har vondt på forsiden av leggen, er å strekke den slik:

 

stå rett opp, sett et ben foran deg og 'sett deg ned' på det andre benet - vanlig strekk for bakside lår og legg. Men, hvis du nå setter hele den forreste foten ned i gulvet, istedet for å peke tærne opp i været som jo strekker baksiden, så tøyer det godt på forsiden. Denne strekken har jeg hatt mye hjelp av hvertfall. :D

 

Ja shred'en har blitt helt borte for meg, men denne uken skal jeg ha inn minimum to runder - helst mer men må se an ryggen litt.

 

God løpetur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSS! Syklet til og fra jobb, og nå er shred'en også unnagjort! Endelig back-in-business!! :D Satser på et par shred-runder til denne uken.

 

30-day shred

Level 1: 8/10

Level 2: 0/10

Level 3: 0/10

 

C25K

Uke 1: 3/3

Uke 2: 3/3

Uke 3: 3/3

Uke 4: 3/3

Uke 5: 3/3

Uke 6: 3/3

Uke 7: 1/3

Uke 8: 0/3

Uke 9: 0/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spipps treningsdagbok - styrke og løping

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

30-day shred

Level 1: 6/10

Level 2: 0/10

Level 3: 0/10

 

C25K

Uke 1: 3/3 :D

Uke 2: 3/3 :)

Uke 3: 3/3 :)

Uke 4: 0/3

Uke 5: 0/3

Uke 6: 0/3

Uke 7: 0/3

Uke 8: 0/3

Uke 9: 0/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første økt av uke 3 C25K gikk strålende i går! I regn og sludd, riktignok men lot ikke det stoppe meg :)

 

Ikveld blir det 30day-shred, og i morra blir det C25K igjen, og (ville aldri trodd jeg skulle sidette om jogging!) jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA Spipp!!! Flott at du trosset været og kom deg ut!! Det er jo litt surt når det står på, men for en deilig følelse når man er ferdig og står i en varm dusj! :D

 

Kjenner meg igjen med det å glede seg - hadde heller aldri trodd at jeg skulle like å løpe, men nå gjør jeg det! HERRRRRLIG!! Digger c25k altså! :)

 

Ikveld blir det zumba på meg, får se om jeg får til en shred-økt i forkant også! Så må jeg ta c25k både torsdag og fredag for å komme tilbake 'on track' med programmet mitt, mistet en dag i påsken da jeg var så dårlig og jeg har et mål om å ha siste løpeturen av programmet fredag 13. mai - selv om jeg skal fortsette å løpe etter det også!! Men programmet skal være avsluttet til da, det har jeg lovet meg selv og nå som jeg er i uke 7 må jeg jo bare stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går det ble en time zumba!

Det ble ikke noe 30 day shred, måtte prioritere husarbeid etter at ungene var i seng :D

Men har gjort 30min magetrening i dag, så ingen dårlig samvittighet!

C25K uke 3/2 blir i morra, denne gang uten regn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink Spipp! :D

 

Skal vi se, jeg skulle gjøre zumba igår, men valgte et 20-minutters program hvor en del av trinnene var litt uforenlige med nåværende ryggvondt... så ble igrunnen ikke særlig svett men førte opp 1 trimpoeng lell... hm. Idag hadde jeg planlagt å løpe, men har nå vært i svømmehallen med eldstemann og må ordne et par ting her hjemme så kommer meg tidligst ut i 9-tiden og kjenner at jeg kanskje ikke har så veldig lyst i dag, selv om det er nydelig vær ute.... tror jeg roer ned i kveld, så tar jeg en løpetur imorgen, og så begynner jeg på uke 8 på søndag. Da har jeg hoppet over en gang på uke 7, men tror det bør gå greit, de 25 minuttene har gått veldig bra nå. Burde også tatt en runde med shred, får se om jeg får gjort det når jeg er ferdig med alle disse tingene jeg plutselig fikk å gjøre ikveld.

 

Nå er hvertfall ryggen en smule bedre, håper den blir helt bra igjen i løpet av neste uke. Og nå SKAL jeg bli flinkere til å tøye, dette her orker jeg ikke en gang til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst null trening igår. Og 2200 kcal...!! Yikes!! Værste dagen denne uken, de andre dagene har jeg ligget på 1600. Men merkelig nok - ned 800 gram fra igår til idag..!!? Får passe på i helgen og håpe at vekta holder seg der til neste 'offisielle veiedag' som er på tirsdag.

 

Idag er det nyyyydelig vær ute og ikveld skal jeg hvertfall jogge!!!! Gleder meg. :D Blitt for lenge siden sist egentlig, har ikke jogget siden mandag, det er det lengste oppholdet jeg har hatt i jogginga på 7 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at ryggen er på bedringens vei! Og ikke vær for hard mot deg selv over at det går litt opp og ned med treningsinnsatsen, du har vært kjempeflink!

 

Har forresten fått et godt råd når det gjelder å komme seg etter muskelstrekk: så fort som mulig (innen 20 min) etter at du kjenner "noe" har skjedd i en muskel, spis en banan! Har ikke prøvd det selv ennå, men venner mener det hjelper. Og uansett så skader det ikke :D Grunnen til at det skal hjelpe, er at banan inneholder kalium, som er viktig for at nerver og muskler (og nyrer) skal fungere normalt.

 

jeg skal også ut og jogge i dag, så da kan vi gjøre det i lag :) God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om banan, det var interessant! Tilfeldigvis så har jeg spist en banan på formiddagen hver dag denne uken, som mellommåltid før lunsjen. Har vært litt for dårlig med fruktinntak de siste månedene, men nå er tiden for å rette opp i det!

 

Ja, la oss jogge 'sammen' ikveld! :D God tur du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens løpetur unnagjort!! Det var litt tungt idag, men jeg gjennomførte med glans! Grunnen til at det var litt tungt skyldes nok kostholdet... en vaffel til lunsjen på jobb og pizza til middag en time før løping - var IKKE oppskriften på suksess hvertfall! Men jeg kom meg gjennom de 25 minuttene, klarte til og med og speede opp det siste minuttet!

 

Det er nesten så jeg lurer på om jeg kanskje skal melde meg på et løp snart... sånn for gøy mener jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å hoppe på utfordringen deres også?

 

Jeg har trent litt shred, var kommet til dag 7 på første nivå. Så dro jeg på ferie og da jeg var på 'an igjen etter 2 uker med fri ble det plutselig veldig tungt... Så jeg trenger litt dra-hjelp jeg også...

 

Jeg planlegger å trene 3 dager i uken, ikke nødvendigvis faste dager.

 

Har også sett litt på det C25k kurset noen anbefalte her, og snuser litt på å prøve det også... Men først må jeg i alle fall komme i gang med treningen igjen.

 

Dere som gjør begge deler, trener dere både shred og c25k på samme dag, eller bytter dere på, eller hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, anci, velkommen skal du være :)

 

Denne tråden begynte som en 30-day-shred-utfordring, men har vel heller blitt mere som en treningsdagbok og god motivasjon - hvertfall for meg!

 

Prøver å bruke 30-day dvd'en til å fylle opp kvoten med styrketrening hver uke, så det blir som regel 2 av den (men litt mindre i det siste).

 

C25K har 3 økter i uka, og så langt har jeg ikke gjort de på samme dag. Men det er absolutt mulig, det er jo fokus på forskjellige deler av kroppen, og tar tilsammen ca 1t, så det blir en god treningsøkt :D

I takt med at snøen smelter og sola titter mer frem her, øker motivasjonen for å snøre på joggeskoene, heller enn å sette på dvd'en.

 

På anbefaling fra Sivalur, lastet jeg ned C25K-podcasten til Robert Ullrey fra ITunes (gratis), om du er nysgjerrig på hva det er, anbefaler jeg deg å gjøre det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...